Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Hegyen-völgyön, Chongqing
- Tudástár Óriások csatája - General Belgrano
- Teszt Olcsó USB WiFi AC adapter
- Retro Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Bemutató Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 őszi fórum peca
- [Re:] [Essejó:] MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Klímaváltozás, természetszennyezés
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
runner 125
nagyúr
VFR-es körökben az "ős VFR-esek" azt tartják minden idők legjobbjának, aminek elsődleges oka a fogaskerekes, elpusztíthatatlan vezérlés. Mentem vele, tényleg jó gép, túrásabb a testtartás mint a VTEC-en (magasabb a kormánya) és a fogaskerekek által keltett nyers hang valóban minden techbuzit megigéz, de emellett számomra azért fontos a kinézet (szerintem már erősen öreg az a forma, főleg a hátsó traktus) és a többi minőségi megoldás (ABS, jobb fékek, nekem iszonyúan bejön a kettős vezérlés is, állítható futómű elől - hátul..)
A történet eredete abból fakad, h a jóval előtte megjelenő VF széria iszonyú tré konstrukció volt, megbízhatatlan, típushibákkal teli, mondhatni már az akkori Honda minőséghez is méltatlan. A korábbi 750-VFR-eknél is meg akarta mutatni a Honda, h márpedig ez a vonal akkor is minőségi, megbízható, így csiszolódott tényleg nagyon jó motorrá a VFR család.
800-900k körül patika fogaskerekest tudsz venni, míg 1m körül szinte garantáltan lefingott, a piac alját jelentő VTEC lesz csak. Egy normális, karbantartott, hibátlan 2006-7-8-as VTEC legalább 1,5-1,6 dobozok nélkül, ezt mindenképpen tartsd szem előtt, pontosabban csak jó tanács.
A VTEC-nél egyébként két típushiba van (az FI-nél úgy tudom kb. semmi nincs, Kozma Tamás alól 160.000km-rel verték ki fogaskerekest és ő elég kommersz olajakkal használta), mindkettő 50-60.000km körül következhet be. A legfőbb probléma a generátor elmelegedése, talán picit alultervezett és a hűtése sem megoldott, így szimplán előfordulhat, h ilyen futás környékén egyszer csak megáll, vagy nem indul be (vagy gyújtás után indítózva azonnal lekapcsol minden fogyasztót és újratölt akksiról, de a lényeg h be sem indul)
Erre Kozmax-ék pár éve "kifejlesztették" a megoldást. Az új, mostani VFR családból kiindulva (ott már orvosolta a Honda, kb. pont így), a generátor mögött a blokkon megfúrnak egy olajcsatornát kb. 4-es fúróval és egy alu csővel rávezetik a generátorra, alul meg vissza és máris megvan a kellő hűtés. Több ilyen, az átalakítás óta 40-60.000km-t futott VTEC van a forumban, azóta egyikben sem égett le.
A másik dolog a vez.műlánc feszítői. Ez ugyan ritkábban előforduló hiba forumból kiindulva (ha kellőképp be van melegítve a blokk és nincs szétcincálva úgy gondolom legalább 2x-ezhető az élettartama), de erre is van megoldás, az 1000-es CBR patronjait helyezik át, amelyek erősebbek.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Hirdetés
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP Z2 Tower G4 Workstation: i9 9900 5GHz,32-64GB RAM,256GB NVMe+1TB SSD+2TB HDD,Quadro P2000/P4000
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
- Dell Precision 7670 pro tervező - 16" FHD+/i7-12850HX 16mag/32G/1T/Quadro RTX A3000 12G/IR/HU Pro+
- !! KERESEM !! Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9/10/11 (i7 - 16/32 GB RAM)
- iPhone X 64gb fekete, független 81% akkumulátor