Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] RTX3070 16 GB VRAM-mal?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
vlevi
nagyúr
Pont a múltkor volt egy cikk róla egy angol újságban. A logikája hasonlít a DCT váltóhoz, de mégsem az, mert nem használ hozzá két kuplungot, hanem a kuplung és a tengely között van egy alkatrész (107, 303), ami az állásától függően az 1,3,5, vagy a 2,4,6 fokozatokra adja át a hajtást.
Instead of taking drive from the engine directly to the input shaft, as on a normal bike, the clutch connects to an ‘input hub’ that sits over the right hand end of the input shaft. It transmits torque to either one of the two halves of the shaft via two lockable roller bearings.
In the photo above you can see the transmission in a partially disassembled state. The part labelled ‘109’ is a cutaway of the input hub, while ‘107’ is the lockable bearing on the end of the 2nd/4th/6th (even) shaft and 105 is the lockable bearing that goes on the 1st/3rd/5th (odd) shaft. The picture below shows the gearbox disassembled further, with the two input shafts separated so you can see how the half carrying ‘odd’ gears runs inside the one with ‘even’ gears.
Micsurin
nagyúr
Azért a hazai szerelők mindig meglepnek... havernak befolyt a GS500 kérdezi a szerelőt, hogy viheti-e lábon: -Persze a tűszelepnek nem szabad átengednie.
Fél tank eltűnt az éterbe de a motor alatt csak egy kisebb tócsa volt na hova tűnhetett a másik 4 liter?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
mokus1
addikt
Felrakok a mocira egy ledes indexet. Van valami buktatoja a dolognak? Relét vettem.
Micsurin
nagyúr
Csak az lephet meg ha 1 visszajelző van a műszerfalban és gyárilag nincs egyenirányítva ergo az éppen aktuálisan aktív index ágnak mindig az ellentétes ág adja a negatívot/testet.
Ezt fogod látni, ha beteszed a relét és az indexeket akkor ha a bal mellé megy 1 esetleg 2 a jobb oldalon is akkor kell közbe iktass előtét ellenállásokat min vagy elől vagy hátul mindkét oldalnak(lehet elől is kell ez attól függ gyárilag hány W-ra volt a rendszer tervezve), ez a legegyszerűbb megoldás vagy minden indexet diódázol.(ellenállás egyszerűbb)
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Achar
tag
Nincs min csodálkozni, kb 6-7 éve mikor elhoztam szinkronról a 650-esem akkor a sztenderre ránézett a szerelő, "ezt meg be kellene olajozni," - mondom oké.
Majd hozott egy WD40-et, rásprickolt kétszer, megjáratta, és kiszámlázott erre 2000-et. Hát köszi.
etnies
senior tag
Mivel ennek a topicnak vannak gyakorló szerelői is, ezért kérdezem:
Van-e értelme beszerezni ilyen lézeres láncállító szettet?
[link]
Én úgy gondolom, hogy nem, az elmúlt 20 évben mindig betudtam állítani a rovátkákkal az egyenesfutást (vagy soha nem vettem észre, hogy ferde).
De szívesen meghallgatom a hozzáértők véleményét.
"önmagam hite vagyok magamban"
KuZo
tag
Ki nem?
Motornál árt a kuplungnak, ha piros lámpánál behúzva tartom?
Tehát a lámpához közel, visszaváltogatok egyesbe, megállok, jobb láb a féken, bal a földön, váltó egyesben és kuplung behúzva.
Autónál mindig kiveszem üresbe, motornál viszont azt olvastam, hogy az első féknek nem tesz kifejezetten jót, ha behúzva állok vele (nem tud kihűlni és elvetemedik).
Xero
nagyúr
Na ez engem is erdekel.
Logikam azt diktalja, hogy nem kellene, hogy artson a kuplungnak, hiszen olajban pancsol. Ha olyan lampahoz erek ahol nem tudom mennyi az annyi es nincs gyalogatkelo keresztben indikatornak, ott en is 1-esben tartom. Foleg ha eloremegyek es nem akarok feltartani senkit.
Feket viszont csak emelkedon adok neki, azt is csak hatsot.
Remelem majd jon valaki aki tudja a valos valaszt is.
Ferdzsoo
addikt
Szerintem az alkarod/csuklód előbb fogja magát megadni mint a kuplungod.
Nyílván egy nagyob köbcentis motoron szarabb tartani a kuplungot is, de én speciel egy túrán a 3.4. nap ha tehetem már nem nyúlok a kuplunghoz csak akkor amikor elkerülhetetlen, mert az alkarom már nem bírja...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
Shin Chen
tag
Fél megoldás, ha üresbe teszed, megállsz, jobb láb a féken, bal a földön, majd ha vált a lámpa, lábváltás, egyesbe teszed és jöhet a "kilövés"!
Ehhez kapcsolódóan felmerül a kérdés, az úgy rendben van-e, ha lefelé váltogatás közben 2-ből azonnal üresbe teszem és úgy állok meg?
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
fattyu
veterán
Miért ne lenne. Bár nekem amim edddig volt kettesből ürest fogni jóval nagyobb kihívás volt mint egyesből.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
Ilyen 3-4 napos túra nálam nem igazán opció, a család "nem enged el" ilyen hosszú időre
A normál pár órás túrákon meg nem durran be tőle a karom.
[ Szerkesztve ]
Szoktam ezt is csinálni, de kényelmesebb behúzott kuplunggal. Csak nem tudom mennyire egészséges a motornak.
Micsurin
nagyúr
A bowdennel hamarabb lesz szerintem gond mint magával a kuplung szerkezettel emiatt.
Nem állsz vele órákig és nem száraz szerkezet.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
csongi
veterán
Ez így sztem VPS. Vakulj paraszt system
Ha eddig is sikerült beállítanod az egyenes futást, ezzel sem leszel pontosabb.
versenysportban biztos fontos beállítás ez is, de nem egy ilyen műanyag valamivel csinálják sztem.
Más:
A hétvégi Motogp futamon elhangzott, hogy 22Liter üzemanyagot visznek magukkal egy versenyre. Nagyon durva hogy azok azok a vasak, elmennek 10literes fogyasztás környékén.
Többre gondoltam.
Debilon
addikt
ha állsz, akkor nem tök mindegy a féknek, hogy húzod vagy sem?
nincs fékezés, csak fogja a tárcsát, mitől melegedne, ne hűlne le?
amúgy én kilököm üresbe, lusta vagyok a a kuplungot húzva tartani
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Intenzív fékezés után forrók a tárcsák. Ha húzod a féket, akkor a betét által lefedett felület a tárcsán nem tud kihűlni, míg a tárcsa többi része igen, ezáltal el tud vetemedni a féktárcsa.
Shin Chen
tag
Nem tudom ezt mi okozza, anno a CBF600-al egyáltalán nem volt gond ürest fogni, míg a kawa zr7 vagy az ER5 minden érezhető ellenállás nélkül szimplán becsattant egyesbe..
#126118tboy93
Költözz ide az Alföldre és nem kell behúzni a féket mikor megállsz a lámpánál
[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
Nem tudom ezt mi okozza, anno a CBF600-al egyáltalán nem volt gond ürest fogni
Az okozza, hogy a Honda váltók kurva jók A CBF500 váltóját sem gond üresbe rakni, megy álló helyzetben 1-esből, 2-esből, vagy gurulva is kettőből lefele simán. Nagyon ritkán baszom el, szuper jó váltója van. YBR125, GS500, FZ6 mind rosszabb volt.
Autóban is imádom a Honda váltókat, 7gen Civic, 7gen Accord, etalon váltókkal rendelkeznek ...
zgospel
őstag
Inkább 18 liter körül. De játszani is kell a mappinggel, a kipörgésgátló és a fogyasztás miatt is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
norbert1998
veterán
Csodálatos történések.
Elmentem megnézni egy Pegaso-t, aminek a próbaköréről hamar visszafordultam, mert az egyik irányban lovagoltak. A másik irányba akartam elmenni, Stop tábla utáni jobbra fordulásban sikeresen (valószínűleg ez történt, de nem tudom megmondani) túl gyors lehettem a kuplunggal, kiment a vas feneke és elfeküdtem vele.
Szóóóval, van egy piros 2004-es Pegaso IE paripám
fattyu
veterán
Oké te nyerted a szar napot
sajnálom.
Már ha amugy szimpi volt és megvette volna akkor nem annyira.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
650?
Neked nem csak 125ccm-re van jogsid?
Sajnálom és egyben grat az új géphez.
[ Szerkesztve ]
Micsurin
nagyúr
A2-je van ha jól rémlik. Anno valamin ami 37kw volt szívta is a fogát.
norbert1998 Olasz motor lelke van örülj neki, ő választott ki téged! Sajnálom viccet félretéve remélem legalább elhozós lett volna amúgy is. Mennyire lett odadörgölve?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Debilon
addikt
Abban rövid időben amíg a lámpánál állsz, úgy gondolom ez nem szempont, a tárcsának ennél sokkal komolyabb stresszt is ki kell bírni
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Tamás9x
őstag
Egy kepet dobhatnal, mennyire sikerult osszecsukni :) Tetszik amugy a gep? Megvetted volna elcsuszas nelkul is?
https://www.youtube.com/@kisstontour
vlevi
nagyúr
Honda a körváltójával pont azt találta ki, hogy 5-ből azonnal üresnek tudod tenni. Pont az ilyen, városi, elindulok, felgyorsulok, lámpánál megállok használatra lett kitalálva.
Topiccsendőr
addikt
Nekem tetszik, mert gyorsan, pontosan beallithatod a kereket. Ennyi penzert en draganak tartom. De hasznos.
a rovatkak altalaban nem sokat ernek, nagyon pontatlanok, de valoban a sajat motorjaimon sem vettem a faradsagot, hogy megmerjem. Enelkul a lengovilla tengely es a hatsokerektengely tavolsagot kell lemerni, amit az ugyfelek motorjain megmerek. Meg a kimart resz a lengovillan sem pontos, tehat tolomerovel sem lehet mindig megmerni.
Tboy
rakd ki uresbe, az a legjobb. Lerohadni nem fogsz vele, de a kinyomocsapagy nem minden motoron tulmeretezett. Eleg kicsi csapagyrol beszelunk nemelyik gyartonal. Nem a tarcsak nem birjak, vagy a kuplung. Nem fog felrobbanni a motor, ha nem igy csinalod, de szokd meg az uresberakast.
A honda valtoval kapcsolatban megint kisse keves informacio birtokaban mondunk eleg hatarozott es szelsoseges velemenyt, nem? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
Ha a hungaroringen mentel 1:55 ot akkor ez a veszely fennal, de utcan nem igazan.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
rakd ki uresbe, az a legjobb
A honda valtoval kapcsolatban megint kisse keves informacio birtokaban mondunk eleg hatarozott es szelsoseges velemenyt, nem? :D
De Sok jó honda váltó fordult meg a kezeim alatt és kissé elfogult vagyok.
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
Elaszamoltam. :).
Igy mar annyira nem nagy ugy. De jo lett volna az a 10 liter :D
Xero
nagyúr
Probaltam homartasiban telefonnal rogziteni a hangot. Nem igazan adja vissza meg eleg suta is a valtogatas, szoval meg csiszolom a dolgot.
Nagyon kivancsi leszek milyen lesz 2x ennyi fordulaton.
V.Stryker
nagyúr
Egyszerű banális hibára keresem a megoldás. Index...
Reggel 6 fokban indulok... amikor balra indexelek, amíg elhúzom a billentyűt villan egyet, elengedem semmi, de pár másodperc múlva villog. Jobbra indexelve semmi... 5 másodperc múlva indexel. WTF? Egy hete kontaktspayel kezeltem le.
Beérek a céghez, az épület mellett áll, süti a nap... indulok haza... első pöccre mindkét irányba tökéletes az indexműködés.
Hüvösebb időben megint 3-5 másodperccel később kezd el villogni? Ez most mi?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Topiccsendőr
addikt
A kapcsolodban a zsir hidegben kemeny, sokkal nagyobb erovel kell megnyomni, hogy bennmaradjon.
Melegben az a regi zsir felenged.
Ki kell pucolni a kapcsolot, es joval kevesebb zsirt rakni oda, a keneshez.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
pakfong
tag
A japán már csak ilyen.
egy korábbi hozzászólásom
Egyébként tavaly nyár óta hidegen is, melegen is teljesen jó az index, de addigra vagy 5x szétszedtem és kitakarítottam a kapcsolót.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
Topiccsendőr
addikt
Az erintkezo feluleteket nem szabad megcsiszolni.
Csak a regi zsirt kell lemosni, es keves ujat rakni oda.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
norbert1998
veterán
Őszintén? Nem tudom.
Előtte csak egy F650-et néztem meg, de szó szerint menekültem onnan. Szabályosan fájt, ahogy ütött ágyék tájon.
Ezután egy Freewind-et néztem volna, közvetlen oda mentünk volna.
És mindenképp szerettem volna KLE500-at és Transalp-ot nézni, vagy legalább testközelből vizslatni.
Megmondom őszintén, elég darabos. Az önindító rész közel kuka. A váltó meg olyan, mintha egy tál olasz tésztában kavarognék a Honda-hoz képest. Egyáltalán nem szimpatikus, sőt. A kuplungot szokom.
Amúgy ez szombaton volt, azóta volt egy last chance az oninditonak, most legalább indul. Most raktam össze, mentem egy fél kört két falu között.
Képet mindjárt töltök fel.
Jogsi csinalashoz néztem motort, hasznos, ha saját motorral megyek (első kézből tapasztalat) és bízom benne, hogy hamarosan tud indulni (elvégre külön légtérben van mindenki...)
pakfong
tag
Tudom. Írtad akkor is. És én is írtam, hogy nem lecsiszolni, hanem a szutykot levakarni róla.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
KrAt
veterán
En az indexkapcsolot csak siman belefujtam wd40-nel, majd ami kicsopogott, ronggyal felfogtam.
Ezzel kimostam a zsirt?
Micsurin
nagyúr
A csúszkák végén lévő állítótengelyek mennyire pontosak?
Én azokat szoktam mérni a villavégzárójához képest.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
V.Stryker
nagyúr
Jóvan, de most 6 fokban kontaktos, 16-ban meg nem? az hogy?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Topiccsendőr
addikt
Zsir miatt. Jobban be kell nyomni a kapcsolot hidegben.
Irtam korabban
Nem menekülsz a csendőrség elől.
csongi
veterán
Szétszerelésnél óvatosan, nehogy elrepüljön valami kis eleme.
Fújj be valamilyen kontakt olajzós sprayt. Kapcsolagasd jópárszor.
Ha van fecskendőd azzal tudsz benyomni zsírt, vagy szilikon zsírt.
Nekem a féklámpa kapcsolóm szokott kontaktos lenni hosszú állás után.
zsolti_20
senior tag
Sziasztok!
Szeretnenk csutortok-pentek korul elgurulni valamerre, de jo lenne egy kis telefonos GPS segitseg. Tudtok ajanlani valami jo kis vizallo telefonos tokot ami felszerelheto a kormanyra?
V.Stryker
nagyúr
Köszi mindkettőtöknek. Van itthon szilikonzsír, megnézem amint van egy kis időm.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
fattyu
veterán
így akkor erős részvétem....
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
hugi0
őstag
Somatom
veterán
Köszi! Még olvasgatok, hogy képbe kerüljek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
KuZo
tag
Jah, nem gondoltam, hogy csak úgy felcsapatok rá. Csak olyan jó lenne így szezon elején ilyen helyekre eljutni és forgolódni kicsit. Már régebben is írtam, hogy jó lenne egy bérelhető hely ilyesmire, mert a tanpályákra nem engednek fel, tréning meg ugye nincs vagy az oktatással együtt jóval drágább móka. Így például a 4 napos hétvégén megint Aldi parkolózom majd, ha jól gondolom..
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok