Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Pete55555
addikt
Suzuki Katanámon jelenleg egy Mikuni karbi van. Erre akarok venni kézi szivatót, az autómatába nem bízok. (beindítom, 5 mp-ig pörög mint az állat, aztán meg le akar fulladni)
KÉPEK
Tud valaki linkelni ehhez való kézi szivatót? Nem kell bowdenes, elég a sima kis csappantyús.
...Szeretem leracsniztatni...
Godmax
tag
Sziasztok!
Talán érdekel valakit, elhoztam a DT-t a Tábori szervizből.
Nagyon szép munkát végeztek! A motor erős, ugrós lett, de semmi tuning, a gyári 50-es lett javítva.
Hónolták a hengert, új japán dugattyú került bele, felújították a kormánycsapágyat és tisztították a forgattyús házat. Munkadíjjal összesen 40k. Szerintem ez rendben van. Vagyis ha fel akarod újítani a motorod én ajánlom őket!
SLYM
veterán
értem. hát első körben olyan motor kell ami működik, olyan nagyon más nem érdekel igazából. ha esetleg elromlik utána, akkor maximum ránézünk, aztán ha nem tudjuk megjavítani, akkor vatera, 0 forint, licit, mint az előző. de azért ha nem a gyújtással kell valamit szórakozni, akkor megoldjuk mi is, az alkatrész beszerzés az a viccesebb a dolog persze. szóval érted, olyan nagyon nem hat meg, hogy ha széthullik, ezért írtam az 50.000-es limitet. meg hát küzdeni szeretnénk . de azért már nem a szétrohadt, beállt motorú hulladékokkal, annyira nem vagyunk jók sajnos. ahogy nézegettem ebben az ársávban csak lelakott műanyag robogók vannak, vagy 1-2 értelmes babetta, amiket aztán szépen el is visznek. eddig 5-re érdeklődtem, 4 kelt el, 1 nem válaszolt. ehh
[ Szerkesztve ]
mumtaz
senior tag
Én sem mondtam, hogy mindenben szar az öreg. Csak a legutóbbi munkájának minőségével nem voltam megelégedve. De oda járok pelyhes tökű korom óta (cca 25 éve).
Az más kérdés, gogy amit Ő 20-ért csinál, azt más megcsinálná 12-15 ezerből.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
KisTé
tag
És akkor Te hova viszed hol van az ahol ilyen jól és olcsón javítgatják a robogókat, engem érdekelne?.........
Más, kb. 7nap után kulcsra nem reagált a robeszem, de rúgásra beindult mi lehet a baj az akksi talán ??
mumtaz
senior tag
A legutóbbi óta nem voltam sehol. Új hengert vettem.
De én soha nem vittem be hozzá komplett motort. Csak a gépműhelyi munkákat csináltattam velük.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
csemeteim
tag
Sziasztok
Vettem egy Tun'R 17.5 ös karburátort a régi kínai helyett.
Felszereltem de csak dadog nem akar felpörögni olyan mint ha állandóan menne a szivató vagy kevés levegőt kapna.
Van valami ötletetek , új szivatót is kapott.
Visszatettem a régi 12es karbit és prímán pörög.
Hol lehet ahiba.
Köszi
Ha ugyanazt a légszűrőt használod mint a kicsihez akkor valszeg tényleg kevés levegőt kap. Próbáld meg légszűrő nélkül. Meg gondolom be is kellene állítani azt a karbit
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
gabe_
őstag
Be kell állítani
Ez a szép az egészben, hogy nem elég csak megvenni-kicserélni egy adott alkatrészt, hanem hozzá is kell állítani a rendszerhez, összehangolni azt.
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
siti
senior tag
tippek jönnek: nagyobb átmérő de ugyan annyi levegő: lassabb áramlás a karbiban és egyszerűen nem porlaszt mert nem kapja fel a benyát. nagyobb légszűrő (direkt szűrő tuning és sport felirattal) és nagyobb henger és nagyobb kipufogó irányába indulnék el.
plusz lehet másik ezer dolog is (fúvóka, benzinszint, de ezeket vegyük jónak)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
csemeteim
tag
Köszönöm a javaslatokat.
Mindet kipróbálom.
rwin5
őstag
Ősszel be van dögölve a robogó eladás piac? Kölökkoromban szerettem nagyon a robogókat, de szerintem 3-4 éve nem ültem két keréken (a biciklit leszámítva ) Most úgy néz ki, hogy lesz egy új melóhelyem és kb 500-800 méterre lenne/lesz és akarok venni egy robogót, meg kisebb ráfordítással otthon barkács szinten lecserélném kipufogót meg egyebet.
Régen nagy fanja voltam yamahanak, ott mbk booster, bws most is ebből válogatnék, de össz találtam a neten országszerte 16 eladót?
Milyet volna érdemes nézni? Sokat nem akarok vele menni így nem hiszem, hogy kellene nekem vízhűtés, főleg ezek a régebbiek érdekelnek (nem az áruk miatt) akkoriban elég jó volt az alkatrészellátás hozzájuk, de láttam most fb-n, hogy ott is van több nagy csoport.
szerk: az lemaradt, hogy 50ccm-ig keresek
[ Szerkesztve ]
Rivaul
addikt
Ma már az a szutyok facebook átvesz minden szerepet. Ott keress eladó robis csoportot, folyamatosan vannak ilyenek amiket keresel.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Zin
senior tag
honda nes 125 4t....önindító jeladó csere volt azota nem megy jobban 60nál a moci...mi lehet a baj ?
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
rwin5
őstag
Ezek az fb-s csoportok rosszabbak, mint egy zsibvásár, beléptem 3-ba is, mindenki ajánlja az alkatrészeket, kommentben meg mindenki venni akar, de szerintem 10%, ha komoly vásárlási szándékkal ír.
Yamahánál maradok szerintem annál a két típusnál amit írtam, ha lesz viszonylag közelben, max 80-90km akkor lecsapok rá.
rwin5
őstag
Rivaul
addikt
Igen ezt én is észrevettem, de venni jól lehet. Bár azt is csak személyesen mert elég sok az "alja nép".
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
rwin5
őstag
Ez egész "korrekt" csak nem tudom mekkora baja lehet, de mivel robogóból indulok ki olyan óriási nem lehet, az idomok viszont elég szépek, milyen hibalehetőség okozhatja a leírtat? Lehet felhívom holnap, hogy megnézném, úgyis utánfutóval akarnám elhozni a leendő robogót. [link]
Hehe, ez aztan a leiras....
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Rico45
őstag
Sziasztok! Valakinek van esetleg Malaguti f12 100-as robesza?
Mekkora görgőket érdemes bele tenni?
Most a gyári 6,5-ről 7,5 ös van benne.de még mindig nem az igazi.
40km/h-nál csinál egy olyant mintha csúszna a szíj,aztán megindul.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Azt még megértem, hogy a kínait le akartad cseréni, de a 12-esnél (ha ez a gyári méret) minek vettél nagyobbat?
(#64958) body007 A gyári légszűrő simán elbír még nagyobb karbit is. Nem ez a gond. Hanem az a másik dolog amit Te és gabe is ír, egyszerűen rá kell állítani a karburátort a motorra.
(#64960) siti Csak az egészen magas robogó tuning szinten van bármi értelme is a direkt szűrőknek illetve az airboxoknak. Ha nem ezen a szinten van a motor akkor semmi értelme sincs ezeknek, soha nem lesznek jobbak egy gyári légszűrőnél, sőt, inkább csak rosszabbak. Lesz egy erős "torokhangja" a motornak, a felesleges többletlevegő miatt amit átenged (ami nem kevés) szegényebb lesz a keverék amitől sz@rabbúl megy és túlmelegszik a motor ezért jóval nagyobb főfúvóka kell, és ráadásként kb hetente lehet takarítani. A tuningolt robogók kb 80-90%-nál csupán optikai szerepet töltenek be ezek a direkt szűrők, elenyésző az a szint ahol valóban van értelmük.
"és nagyobb henger és nagyobb kipufogó irányába indulnék el."
Ez alatt mit értesz, vegyen másik hengert a karbihoz? Milyen az a nagyobb kipufogó?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
KisTé
tag
Na mai nap is mondom megyek egyet, kulcsra nem reagál de rúgásra egyből beindul, műszerfal ugye digitális teljes megőrülés villog minden aztán elmegy motor jár felpörög aztán normálisan visszaesik alapjáratra, kijelző elmegy majd visszajön....leszarom elindulok....útközben előzgetek..indexelek index kijelző beragad a műszerfalon is meg beragad amúgy is az izzónál is, mondom fasza aztán minden ami kell másik index is beragad, ajjaj csak érjek haza...sikeresen megérkeztem megúsztam. Motor leállít, aztán betolom, kicsit később gyújtást ráadom semmi......rugdosom rugdosom semmi el se indul most már....valaki tudja mi romolhatott el ????
csiziktomi
senior tag
Sziasztok! Sajnos? vettem egy mex torino robogót.Kellene hozzá egy csomó alkatrés (ha nem most akkor késöbb).Olvastam az itt említett 1p39qmb motorról írtakat.Csakhogy nekem 1P39QVB a motorszám.A kérdésem az lenne ,hogy passzolhat az enyémre a másik automata szivatója?
rwin5
őstag
Milyen okokból nem indulhat be, ha valóban csak annyi baja, hogy hosszú ideje áll?
üszök
őstag
Ez tuti Ditech felejtsd el.
(#64974)
Azért áll mert sz@r. ez egy pénztemető,rosszabb mint Renault DCI.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
rwin5
őstag
Nem nagyon vagyok mélyebben témában, de a dízeles hasonlat alapján felfogtam
milyet volna akkor érdemes nézzek?
üszök
őstag
A tipussal nincs gond,csak kalburátor (ahogy a szomszédom mondja) legyen rajta. Injektorost semmi kép.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
blu79
addikt
- szia, nekem DiTech van, nagyon tetszik , tudom sokan köpködik, de van 1-2 titok és nem döglik olyan hamar be az injektor mint sokan hiszik. A karbis akár 5L benzint is megeszik, az enyém 2 alatt van .
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
üszök
őstag
Nekem meg dci Renaultom van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
"az enyém 2 alatt van"
Persze.
Azt azért te sem hiszed, hogy ekkora fogyasztáskülönbség van a kettő között?
Amelyik karbis öt litert eszik az nem normális fogyasztás. Meg hát egymás mellé tenném menettulajdonságban is a két fajtát jól beállítva.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
SLYM
veterán
Honda Lead lett belőle, komoly 40 pénzért, 7k-ért még egy bukót is sikerült hozzá szerezni (XL-eset a kb S-es fejemre) . Apám hozta haza a gépet, neki meg kicsit nagyobb a feje, mint az enyém, de ha fullra meghúzom a csatot, akkor nekem is feszes tud lenni. egy Érd-Ercsi távot simán kibírt a motor, meg mentem 2-3 kisebb kört a városban. dehát szokni kell még a vasat, azt hiszem legutóbb úgy 17 éve motoroztam. mindenesetre kellemes illatú kék füstje van, működik az összes index és ég minden lámpa, és bár estek már vele nem egyszer, néhány műanyag burkolatelemet dróttal és plusz csavarral műtötték össze, a kilóméter óra nem mér, az önindító nem működik, mert nincs benne akksi és annyi retek volt rajta, hogy szerintem direkt féltették nehogy víz érje a gépet, hátha szétfossa tőle magát, egészen pofás kis szerkezet. "van benne akarat"
itt épp apám magyarázza, hogy működik a fékkar [link]
[ Szerkesztve ]
blu79
addikt
Nézd , amióta megvan az SR50 azóta mindig írom mennyit megyek és tankolok bele. Tényleg! Ilyen 260-70km megyek 4.3-4.5l 100as benzinnel. Van szerelő ismerősöm e ő ellátott néhány tanáccsal ... és ő mondta hogy mikor javított SReket sokan panaszkodtak hogy csináljon valamit a fogyasztással mert sokat eszik a motor.... és van még 2 SRes ismerősöm és mikor beszéltünk a fogyasztásról meglepődtem milyen hamar kiürül a tankjuk.... ezek mind karbisak.... Az enyém jobban is gyorsul meg több a vége picivel megnèztük....
Na most nem azt mondtam hogy mindegyik 5l eszik de van olyan is... gyárilag 3-4l írt... a karbisra.....
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
rwin5
őstag
Mondjuk 5Literes fogyasztás mellett nem akarnék robogót, anno a 2-es golfom evett kb 5-6 litert
gabe_
őstag
Nekem 100-as Ciak van, a variátor szerintem nagyjából megegyezik az f12-vel. Tavasszal lemértem, 8,8gr-os görgők vannak benne (eléggé kopottak, így vettem tavaly ősszel). Annyira nem vagyok megelégedve vele, kicsit lomhán indul meg, a jövő szezonra akarok venni valami könnyebbet.
Sovány szakácsban sose bízz!
Rico45
őstag
Értem és köszi!Szerintem is megegyezik.Nekem olyan furcsán egy ponton beesik a fordulat.Tesztelnem kell.De görgő szett kéne szerintem már.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
csiziktomi
senior tag
Sziasztok! Esetleg nem tud valamelyikőtök egy szerelőt ajánlani Győrben,aki ért a kinai 1p139QVM motorhoz?Ment és most nem indul.Cserélve lett az autómata szivató(igaz ha gyújtást adok a motorra nem tudok kimenő áramot mérni) .Mert azt mondták ez a baj.Esetleg tudja valaki ,hogy van ezeknek a motoroknak biztosíték táblájuk?(Mex Torino -4T)
"Az enyém jobban is gyorsul meg több a vége picivel megnèztük"
Hm. Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam eddig. Mégpedig hogy a karbisok jobban mennek. Mindegy, ez sok mindentől függ, hogy hogyan gyorsul egy robogó, illetve mennyit megy végre.
Egyébként nem csak a meghibásodás miatt nem nagyon ajánlják a DiTech-et, hanem mert eléggé meg van kötve a kezed is általa. Egy ilyen robogónál már egy rezonátor felhelyezése miatt is akadályokba ütközhet az ember, míg egy karbis változatnál gyerekjáték belőni a motort, de ha kell még egy karbicsere sem egy nagy durranás. Lehet szabadon variálni, "legózni" a beállításokkal amit egy DiTech-el nem teszel meg.
Visszatérve a fogyasztásra az egyik ismerősnek van egy 2009 vagy 2010-es (nem emlékszem pontosan) SR-je, anno újonnan vette még. Többek között az én ajánlásomra (is) a karbis változatot választotta. Közel 130 kiló és még így sem volt sosem komoly gondja a fogyasztással. Tavaly kicsit felhúztuk a motort egy rezonátorral--nagyon jól sikerült, meglepő, hogy még alatta is milyen jól megy--de még így, felhúzott motorral és az ő súlyával is is öt liter alatt van a fogyasztása. És hát nem kicsit jobban megy, mint amikor a kereskedésből el lett hozva.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#64988) sityupityu válasza sityupityu (#64987) üzenetére
Azt elfelejtettem írni, hogy természetesen fogyasztást mi is szigorúan csak a teli tank utáni rátankolás alapján mérünk a pontosság kedvéért.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blu79
addikt
Gondolom mindenki így csinálja mert én csakis így mérem
Lényeg a lényeg annyira azért nem kell félni a DiTechtől....
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
Persze, vannak akik elégedettek vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
hoby36
senior tag
Hellotok!Adott egy injektoros Gilera Runner.Elindul,de kb 5 másodperc és leáll,akár hányszor elindítom.Lehet ez benzin szivattyú hibától,vagy másra tippeltek?Köszönöm.
A logikában semmi sem véletlen!
SLYM
veterán
ja még annyit akartam kérdezni, hogy ezekre a motorokra nem kell műszaki ugye? adásvételi, tehát magyar okmányok vannak, kötelező biztosítást kötöttem, de a műszakit most nem vágom. illetve cseréljem le benne az olajat? vettem 2 liter T2-est, úgy olvastam ez kell bele
[ Szerkesztve ]
siti
senior tag
Gondoltam van ott tuning, ha már nagyobb karbi került fel.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
üszök
őstag
K.b. 20 féle oka lehet. Cserélj gyertyát először,utána jöhet a többi.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
hoby36
senior tag
Gyertya,membrán és légkompresszor csere,nemrég volt.
A logikában semmi sem véletlen!
Nem írt semmit, hogy lenne bármi tuning.
És ha a légszűrőre gondolsz akkor mint korábban írtam, az alsó és középkategóriás tuningnál az égvilágon semmi értelme sincs a direkt szűrőknek. Tisztán parasztvakítás az egész. A high end szint az, ahol valóban van mérhető-érezhető hatása is ezeknek a légszűrőknek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Lehet AC pumpa, lehet kompresszor probléma, nyomástartó szelep, tömítetlenség. Nekem pl. Egy nyamvadt tömítés miatt csak pár másodpercre indult be, mert az első pár fordulatban nincs benzin befecskendezés. Ilyenkor hozza létre a levegő nyomást. De mivel a levegőt magasabb nyomáson eleresztette a tömítés miatt, ezért csak arra volt elég levegő, hogy egy kicsit beinduljon.
Ezeknél szinte bárminek a hibája képes ugyanazokat a tüneteket produkálni.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Azért remélem olvasod itt az utolsó kommenteket?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blu79
addikt
- persze hogy figyelek , most bármikor bármi elromolhat, pl munkatársamnak a karbis SRje ott áll már kb 1.5 éve a grázsban , nincs szikra..... mondtam én már megnéztem volna, hát hogy nincs kedve.... érdekes, pedig tuti menne vele, egy másiknak meg szintén problémája van a karbissal, azt is el kéne vinni valahová megnézetni.... ugyhogy gondok bárkivel előfordulnak, nekem van egy jó ismerősöm aki ha valami van megnézi
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
Csak a kettő között az a különbség, hogy ha egy karbival van baj (dugulás stb, más nem nagyon szokott lenni) akkor azt egy óra alatt rendbe lehet vágni (leszerelés, tisztítás, visszarakás), míg egy befecskendezős rendszerbe egy gyakorlott szerelőnek is beletörhet elsőnek a bicskája, hogy hol keresse a problémát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--