Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
mumtaz
senior tag
Jaja. Azért mondom. Béna gyerek. Nem való az ilyennek a kezébe, ha nem tud bánni vele. Inkább seprű lovon nyargalászna, az való neki.
Ammmmatőőőr.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Ezt észre sem vettem.
Az attól is függ, hol állt 1 évig. Ha kint a szabadban és a borostyánt is le kellett irtani róla, na az gáz. Ha zárt helyen, akkor nincs akkora gond, de azért mindenképpen ki kell önteni belőle a megromlott benzint (ha van benne), valamint egy alapos üzemanyag rendszer átmosás mindenképpen kell.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
siti
senior tag
hááát, őőőő, amikor azt számolgattam, hogy nagyobb henger (fúrni kell), vezérmű (4T) nagyobb szelepek, meg főtengely meg kuplung, szíj, kipuf, meg nagyobb karbi meg egy sor matrica pölö: tuning, sport, 46, monster in the tank, akkor már bőven ott tartottam, hogy kijönne egy 250-es, amit használni is lehet minden nap vagy hagyom ahogy van az 50-est és megmarad a nyélgázon megyek végig öröme (meg a lejtőn hátszél 70-el )
persze ez már más kategória, csak sajnálom a pénzt hogy verseny technikát hozzak közútra. ha meg beütne a lottóötös, akkor meg életemben először szalonból vennék motort, de lehet akkor is beérném a 125 cc-vel.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Nagyon rosszul közelíted meg a dolgot. Felesleges ezeket nagyobb köbcentis motorokhoz hasonlítani, meg hogy mit tudnál ennek az árából venni. A robogótuning nem erről szól. Ez egy hobbi! Arról szól, hogy 70 köbcentiből mit tudsz kihozni. Ezek 20-22 lóerős robogók.
Én is nagymotorozom, de teljesen el tudok vonatkoztatni illetve külön tudom választani a két dolgot, ha robogózom vagy csak bütykölöm őket.
Milyen fúrásról beszélsz? Ezek gyárilag 70-es racing alu hengerek, kimondottan ilyen célra készültek. Hetvenes vashengert te fúrathatnál 100 fölé is (ha tudnál), a büdös életben nem menne így.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#64356) benceman00 válasza sityupityu (#64355) üzenetére
benceman00
tag
+1
Aki csak a plussz teljesítmény miatt tuningolna annak nem éri meg, az vegyen nagyobb gépet.
De aki hobbiból tuningol és elvezi minden percét a szerelésnek (mint én ) annak tökéletes.
Üdv, ASZPi
siti
senior tag
abból az irányból közelítettem én is először, hogy egy 70-es henger, kipuf, karbi, majd az egész variónak a hangolása. De a 70-es miatt úgy éreztem végig, hogy csalok az 50-es kategóriában, és ott volt bennem, hogy mit lehetne kihozni egy 125-ből, ha azt kezdeném fejleszteni. majd a kiszámolom mibe kerül után, ez nekem fájdalmas összeg már és mennyire lesz használható napi használatra (jó dolog szétszedni és összerakni a motort, no de szezononként új dugó/henger? ). úgyhogy más irányból nézem, abból építkezek, amit a gyár adott (nem sok), mert a cseréljük nagyobbra már átmegy a fejlesztésbe. továbbra is nekem.
benceman00
hobbiból is lehet szerelni és karban tartani motort, hogy mindig jól menjen és mindenki a zsebéhez mérten tud + lóerőket előcsalni. Ez rendben is van. de ha már 70es alu henger, akkor újra megkérdem, miért nem 125 vagy miért nem gyári 50? a szerelés élménye a gyári vasnál is megvan, persze a kilőni érzés nem lesz
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
buffon75
csendes tag
Üdv!
Nem tudom találkozott e már valaki hasonló problémával van egy 2006 évjáratú Piaggio NRG Power DD robogóm már digitális kilométer órával (sajnos) és folyamatosan megbolondul kikapcsol menet közben kiír C 2.0 hibakódot valószínűleg, olyat is csinál hogy átvált mph-ra majd vissza, vagy éppen lenullázza a kilométert majd visszatér újra a régi km. Egy kis segítséget kérnék nem e látott találkozott már ilyennel.
Előre is köszönöm
mumtaz
senior tag
Na jahh. Bár én most fogok próbálkozni a Jetforce kisebb tuningjával.
Ez kb. annyit tesz, hogy rendeltem egy olcsó (nagyon olcsó) 70-es hengerszettet, amivel ki akarom próbálni, hogy lehet-e egy pár trükkös megoldással az injektort hozzálőni. Ha nem, akkor a henger pihenőbe megy. Ha igen, akkor vagy eljárkálok vele, vagy azonnal kap valami másik hengerszettet.
Voltaképpen azért próbálkozok vele, hogy egyáltalán megtudjam, hogy lehet-e, másfelől meg kéne egy picike plusz nyomaték.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Rico45
őstag
Sziasztok! (Malaguti F12 )
Problémám volt eredeti állás szerint,hogy folyt a benzin a hengerből meg a kipufogóból.(Malaguti F12 )
Így indult szépen pár rúgásra .
Aztán ellenőriztem a vákumos benzincsapot és működik ahogy kell!
Szétkaptam a karburátort,és kipucoltam + állítottam a tűszelepen.Nem szivárgott!
Aztán az lett a problémám,hogy így meg alig kapott üzemanyagot.Csak úgy indult ha fecskendeztem benzint a gyertya helyén.
A kérdésem hogy lehetne eltalálni valami középutat hogy jó legyen?
Az sem érdekelne ha 5-10 rúgásra indulna,csak ne szivárogjon a benzin.
Amúgy a moci amúgy rendben van.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Narancs
őstag
Sziasztok!
Ezen a fajta úszón és tűszelepen hogyan lehet úszószintet beállítani?
Nekem is ilyesmi van az ötvenes 2t runnerem weber karbijában, hogy nincs rugó, hanem a tűszelep talpa csak belecsúszik az úszó végén kiképzett műanyag helyre.
Beauty is pain
Rico45
őstag
Úszó hegyét tekerve?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
humbuktomi
csendes tag
Sziasztok!
Van egy kínai négyütemű 50-es robogóm. Egy olyan problémám van vele, hogy néha 3-4 perccel az indulás után menet közben a fordulat visszaesik alapjáratra, mintha elengedném a gázkart, de nem engedem el és nem reagál, ha húzom. Miután megállok vele lefullad. Ekkor úgy 10 perc várakozás után tudom csak elindítani és utána minden jó, nem fordul elő.
Kaptam tippeket, hogy a vákuumos benzincsappal lehet gond, ezért le is ellenőriztem. Ha jól tudom, csak járó motornál kellene engednie a benzin folyását, vagyis amikor szívást kap a karbiból. Nekem viszont bőven több kijött, amikor lehúztam a szűrőről a csövet mint amennyi bennmaradhat a szűrőben és a csőben. jól tudom, hogy akkor rossz a benzincsap? Lehet ez az említett hiba forrása?
Rellind
senior tag
Ha megvan a megoldás oszd meg majd itt pls, nekem is van ilyen problémám. Légszürő házból csöpög a cucc. Bár most napok óta nem. Oldal kitámasztón van a gép? Nekem egyik motorszerelő azt mondta azért csöpög. Ott is hagytam a francba,nem vagyok egy zseni de ezt nem viszem be. Én a karburátorra gyanakszom...
Amúgy most a legkisebb rúgásra elindul.
[ Szerkesztve ]
siti
senior tag
ha karbi jó és a tűszelep is zár, akkor talán még a benzin szint magas a karbiban. Ha állítottál a tűszelepen, és most nem indul és nem is folyik a benzin, akkor meg akkor is zár, mikor nem kéne. az hogy hol jó? meg nem mondom innen. de lehet csak a tűszelep kopott és hiába állítgatsz rajta, vagy nem zár, vagy a benzinszint nem lesz jó.
esetleg a vákuum csap átereszt és folyik a benzin a vákuum csőben, onnan meg a motorba? bár ez is rögtön kiderül, ha lehúzod a vákuumcsövet. nem ismerem a vákuumcsapok belső lelki világ, ez csak egy tipp.
a karbin van túlfolyó, nálam akkor se jött ki onnan az összes benzin, amikor direkt ki akartam folyatni, szóval az oldal standered kevés lesz hozzá.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Kemény szerelő lehet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rico45
őstag
Oldal sztenderen igen! Középsztender nincs.
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Ha rendben lenne minden akkor sehogy sem szabadna.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Azért van olyan oldalsztender, hogy már szinte fekszik a motor. Ezt azért jó lenne látni.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Rico45
őstag
Igen annyi a benzincsapnak!Ennél egyfolytában engedi a benyát.
A régi mocimnál meg az volt a gond,hogy sehogy nem engedte átt a benzint.
Ezért gondolom hogy egyszerűbb egy kis manuális benzincsap azt hali :-)
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
siti
senior tag
a benzincsap csak egy lépés, a karbi tűszelepének kellene az útjába állni, hogy ne dőljön bele a benzin. bár egy manuális csappal meg tudod oldani, hogy csak menet közben kapjon benzint
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Ja, vannak olyanok is. Én egy sima, normál oldal sztenderre gondoltam.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Micsurin
nagyúr
Van itt olyan akinek lenne néha kedve kerülni egyet? Most voltunk barátokkal (két kis Cbr, Wr125 meg a Quannon ) lent Balatonnál, megkerültük majd vissza Pest, nagy élmény volt, még annak ellenére is, hogy kényelmes utazonk csak 100-110 közt volt ezért a pályát offolnunk kellet, mert nem szerettük volna a kisvasakat végig 120-130 közt nyelezni!
Kawa Er-5-ről tud mondani valaki valamit? Jött egy szembe és megtetszett a gép. Vagy arról már inkább csak a másik csopiban fogok infót kapni ? (ott rákeresve megoszlottak a vélemények) Jó a Quannon, csak nagyon kevés már most 6.000km után az a 14 lóerő!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Rellind
senior tag
Nekem elég jól bedől... majd lövök egy képet később...
moriak
tag
Sziasztok. Vespa GT200-ról mi a véleményetek? Bármilyen személyes és/vagy nem személyes tapasztalat is érdekel. Köszönöm.
üszök
őstag
Én elfogadnék egyet.
De a GTS 250 még jobban kéne.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Ez aztan a tapasztalat
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Nekem ez a retro kinézet nem jön be.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
üszök
őstag
Ez vélemény,nem tapasztalat.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
siti
senior tag
akkor majdnem tapasztalat (csak nem GT és csak 50cc)
szóval ha majd megveszed és beírod, hogy miért nem működik a duda/szívató/random, akkor annyival elintézhetjük, mert olasz
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
adriano18
tag
Sziasztok! Tegnap vettem egy Aprilia sr 50 motort, 2007-eset. A kérdésem az lenne, hogy tudtok valami olyan bukósisakot ajánlani ami belefér az ülés alatti bukósisak tartóba?
Ez egy fura kérdés. Inkább neked kéne elmenned egy boltig a motorral és megbizonyosodni róla. Ott ki tudod választani, hogy melyik tetszik neked és, hogy befér-e a tartóba.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rico45
őstag
Sziasztok!
Megint én!
Új vákumos benzincsap+új automata szívató! Benzin sehonnan nem szivárog.
Viszont,csak akkor indul ha benzint fecskendezek a gyertya helyére!
A gyertya eléggé benyás.
Most mit kéne még tennem ?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
moriak
tag
Köszönöm a tippeket. Nagyon foghíjas a hazai piac nem egyszerű a keresés.
Rico45
őstag
Gyufa vagy Duna ?
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Most akkor mi van?
Tocsog a gyertya a benzinben és mégis csak úgy indul, ha előtte benzint fecskendezel a gyertyához?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rico45
őstag
Igen ez lenne
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Csinálj egy olyat, hogy kitekered a gyertyát amit szépen eltisztítasz, gyertya nélkül pedig rugdosd meg jó párszor, "szellőztesd" ki az egészet amennyire csak lehet. Gyertya vissza, majd próbálj meg egy normál indítást.
szerk: Mi ez egyébként? Csak azért kérdezem, hogy van-e egyáltalán berúgókar rajta.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rico45
őstag
Rendben!Holnap meló után meg fogom próbálni.
Mala F12 :-) Van rajt berugókar.
Annyira el tud menni a kedvem a motorozástól ,mikor ilyeneket csinál.
Köszi a választ!
Jóccakát!
Holnap írok!
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
zoltanz
nagyúr
Ha hidegen önindítózom (elötte gyújtás nélkül rugom 2x) hangos kattanó hangot ad a motor. Melegen nam ad ilyen hangokat.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Rellind
senior tag
Szerintem vidd szakemberhez Én is így tettem.
norbert1998
veterán
Üdv!
Ezt így itthagyom nektek
larpi
tag
A képeket látva vetődött fel bennem egy kérdés.
Tavaly vettem egy 50 2T Scarabeot, az óta közel 3000km-t mentem vele. Jól megy semmi baj vele, na de mikor is kell meghajtó szíjat cserélni? Futott x km után, vagy szemrevételezéssel lehet eldönteni? Esetleg érezhető valami előjele az elhasználódásnak?
Az árak is eléggé szórtak 3,5e - 13e-ig kapni 5 félét. A legdrágább a kevlár szíj, megéri-e az árát?
Rico45
őstag
Itt felénk sajnos csak lehúzós kontárok vannak!Marad a bütykölés :-)
Sityupityu : hazaértem, és rugásra indult.Aztán kicsit járattam,aztán óra pihenő,és megint indult.
Kíváncsi vagyok,hogy reggel is indulni fog.
Nem is bántom most mert megharagszik. :-)
[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
norbert1998
veterán
Rénézés és vastagságmérés, legfőképpen. Bár az enyém sem volt olyan vészes, mégis elszakadt robbant. Ráadásul nem is gyorsulásnál, egyszerű országúti 70-es közeli tempónál, ami még csak nem is a vége (csak sík terepen )
Nagyon enyhén repedezett volt a felülete, meg 18 helyett 16.5 mm vastag volt.
larpi
tag
Köszi a választ!
A hétvégén megtekintem az enyémet, és valószinűleg addig beszerzek egy újat is. Ha úgy döntök hogy cserélek akkor megúszom egy szereléssel.
norbert1998
veterán
Ha nem láttad, milyen van benne, akkor meg kellene nézni igen. De inkább a rendelés előtt, mert nekem is 9 mm-el rövidebb van benne, mint a google első találatain van. Szóval 700*18-at ír a google, de csak 691-es van benne, és néhol meg azt írják gyárinak
larpi
tag
Nekem meg van az évjárat szerinti szervízkönyve (net) és onnét néztem ki a méretet, ez mellet a bolt honlapján a típushoz is ugyan azt a méretet adják.
De lehet hogy megnézem előbb, nem nagy dolog lekapni azt a burkolatot.
norbert1998
veterán
Szerintem menj biztosra
Bár az én esetemben a net nem nagyon volt segítslgemre, szinte csak ruszkik és japánok használnak ilyen motort. Itt nagyon ritka. Az enyém is elvileg 6 évig japán tulajdonos által volt hajtva
Kb max másfél milliméteres kopásnál már általában cserélni kell. (én már hamarább szoktam)
Néha le kell venni a deklit és szemrevételezni a szíjat, hogy egyáltalán milyen állapotban van. Ha külsőleg rendben van utána jöhet egy mérés, hogy tudjuk pontosan mennyi is hiányzik belőle. Nem csak a megtett kilométer, hanem egyéb dolgok is befolyásolhatják egy szíj kopási ciklusát.
Egyébként kopott szíjnál végsebesség csökkenés is tapasztalható, ami a kopás mértékével csak tovább fokozódik.
Az ékszíj ára a legtöbb esetben tükrözi a minőségét is. A drágább szíjak felmelegedve általában kevésbé hajlamosak a csúszásra, mint az olcsóbbak.
A kevlár szíjak kopásállósága a legjobb, másképp is viselkednek mint a sima szíjak. Hidegen nem tapadnak annyira mint a normál szíjak, viszont hatalmas előnyük, hogy bemelegedve egy fix, állandó tapadást képesek tartani. Természetesen nem csak tapadása és a kopásállósága jobb, hanem az egyéb terheléseket-erőhatásokat is jobban viseli. Kevésbé hajlamos nyúlásra, szakadásra.
Viszont kevlárszíjat nem érdemes széria robogóba belevenni. Csak a tuningolt motoroknál van igazán értelme, illetve a gyárilag erősebb nagy köbcentis robogóknál.
Még érdemes megjegyezni, hogy a különböző gyártók szíjai ugyanahhoz a típushoz gyártva is nagyon eltérő lehet. Leginkább a hosszukat tekintve. Gyakorlatilag ki lehet jelenteni, hogy a gyárilag megadott szíjhosszok még a legminőségibb szíjaknál sem felelnek meg a valóságnak (rövidebbek).
(#64395) norbert1998 Olyan kopásnál már kellet volna cserélni. Ha meg láttad, hogy eleve repedezett akkor nem is értem, hogy miért nem tetted meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--