Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#64351) mumtaz válasza sityupityu (#64350) üzenetére


mumtaz
senior tag

Jaja. Azért mondom. Béna gyerek. Nem való az ilyennek a kezébe, ha nem tud bánni vele. Inkább seprű lovon nyargalászna, az való neki.
Ammmmatőőőr. :D

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#64352) mumtaz válasza adriano18 (#64346) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ezt észre sem vettem.

Az attól is függ, hol állt 1 évig. Ha kint a szabadban és a borostyánt is le kellett irtani róla, na az gáz. Ha zárt helyen, akkor nincs akkora gond, de azért mindenképpen ki kell önteni belőle a megromlott benzint (ha van benne), valamint egy alapos üzemanyag rendszer átmosás mindenképpen kell.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#64353) sityupityu


sityupityu
Topikgazda

Egy kis ízelítő, hogy milyen is egy High End Tuning. :)
1
2
3

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64354) siti válasza sityupityu (#64353) üzenetére


siti
senior tag

hááát, őőőő, amikor azt számolgattam, hogy nagyobb henger (fúrni kell), vezérmű (4T) nagyobb szelepek, meg főtengely meg kuplung, szíj, kipuf, meg nagyobb karbi meg egy sor matrica pölö: tuning, sport, 46, monster in the tank, akkor már bőven ott tartottam, hogy kijönne egy 250-es, amit használni is lehet minden nap :) vagy hagyom ahogy van az 50-est és megmarad a nyélgázon megyek végig öröme (meg a lejtőn hátszél 70-el :) )

persze ez már más kategória, csak sajnálom a pénzt hogy verseny technikát hozzak közútra. ha meg beütne a lottóötös, akkor meg életemben először szalonból vennék motort, de lehet akkor is beérném a 125 cc-vel.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#64355) sityupityu válasza siti (#64354) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nagyon rosszul közelíted meg a dolgot. :N Felesleges ezeket nagyobb köbcentis motorokhoz hasonlítani, meg hogy mit tudnál ennek az árából venni. A robogótuning nem erről szól. Ez egy hobbi! Arról szól, hogy 70 köbcentiből mit tudsz kihozni. Ezek 20-22 lóerős robogók.
Én is nagymotorozom, de teljesen el tudok vonatkoztatni illetve külön tudom választani a két dolgot, ha robogózom vagy csak bütykölöm őket.

Milyen fúrásról beszélsz? :) Ezek gyárilag 70-es racing alu hengerek, kimondottan ilyen célra készültek. Hetvenes vashengert te fúrathatnál 100 fölé is (ha tudnál), a büdös életben nem menne így.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64356) benceman00 válasza sityupityu (#64355) üzenetére


benceman00
tag

+1
Aki csak a plussz teljesítmény miatt tuningolna annak nem éri meg, az vegyen nagyobb gépet.
De aki hobbiból tuningol és elvezi minden percét a szerelésnek (mint én :DD ) annak tökéletes.

Üdv, ASZPi

(#64357) siti válasza sityupityu (#64355) üzenetére


siti
senior tag

abból az irányból közelítettem én is először, hogy egy 70-es henger, kipuf, karbi, majd az egész variónak a hangolása. De a 70-es miatt úgy éreztem végig, hogy csalok az 50-es kategóriában, és ott volt bennem, hogy mit lehetne kihozni egy 125-ből, ha azt kezdeném fejleszteni. majd a kiszámolom mibe kerül után, ez nekem fájdalmas összeg már és mennyire lesz használható napi használatra (jó dolog szétszedni és összerakni a motort, no de szezononként új dugó/henger? :N ). úgyhogy más irányból nézem, abból építkezek, amit a gyár adott (nem sok), mert a cseréljük nagyobbra már átmegy a fejlesztésbe. továbbra is nekem.

benceman00
hobbiból is lehet szerelni és karban tartani motort, hogy mindig jól menjen és mindenki a zsebéhez mérten tud + lóerőket előcsalni. Ez rendben is van. de ha már 70es alu henger, akkor újra megkérdem, miért nem 125 vagy miért nem gyári 50? a szerelés élménye a gyári vasnál is megvan, persze a kilőni érzés nem lesz :)

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#64358) buffon75


buffon75
csendes tag

Üdv!
Nem tudom találkozott e már valaki hasonló problémával van egy 2006 évjáratú Piaggio NRG Power DD robogóm már digitális kilométer órával (sajnos) és folyamatosan megbolondul kikapcsol menet közben kiír C 2.0 hibakódot valószínűleg, olyat is csinál hogy átvált mph-ra majd vissza, vagy éppen lenullázza a kilométert majd visszatér újra a régi km. Egy kis segítséget kérnék nem e látott találkozott már ilyennel.
Előre is köszönöm

(#64359) mumtaz válasza benceman00 (#64356) üzenetére


mumtaz
senior tag

Na jahh. Bár én most fogok próbálkozni a Jetforce kisebb tuningjával.
Ez kb. annyit tesz, hogy rendeltem egy olcsó (nagyon olcsó) 70-es hengerszettet, amivel ki akarom próbálni, hogy lehet-e egy pár trükkös megoldással az injektort hozzálőni. Ha nem, akkor a henger pihenőbe megy. Ha igen, akkor vagy eljárkálok vele, vagy azonnal kap valami másik hengerszettet.

Voltaképpen azért próbálkozok vele, hogy egyáltalán megtudjam, hogy lehet-e, másfelől meg kéne egy picike plusz nyomaték. :)

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#64360) Rico45


Rico45
őstag

Sziasztok! (Malaguti F12 )

Problémám volt eredeti állás szerint,hogy folyt a benzin a hengerből meg a kipufogóból.(Malaguti F12 )
Így indult szépen pár rúgásra .
Aztán ellenőriztem a vákumos benzincsapot és működik ahogy kell!
Szétkaptam a karburátort,és kipucoltam + állítottam a tűszelepen.Nem szivárgott!
Aztán az lett a problémám,hogy így meg alig kapott üzemanyagot.Csak úgy indult ha fecskendeztem benzint a gyertya helyén.
A kérdésem hogy lehetne eltalálni valami középutat hogy jó legyen?
Az sem érdekelne ha 5-10 rúgásra indulna,csak ne szivárogjon a benzin.

Amúgy a moci amúgy rendben van.

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64361) Narancs


Narancs
őstag

Sziasztok!

Ezen a fajta úszón és tűszelepen hogyan lehet úszószintet beállítani?


Nekem is ilyesmi van az ötvenes 2t runnerem weber karbijában, hogy nincs rugó, hanem a tűszelep talpa csak belecsúszik az úszó végén kiképzett műanyag helyre.

Beauty is pain

(#64362) Rico45 válasza Narancs (#64361) üzenetére


Rico45
őstag

Úszó hegyét tekerve?

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64363) humbuktomi


humbuktomi
csendes tag

Sziasztok!

Van egy kínai négyütemű 50-es robogóm. Egy olyan problémám van vele, hogy néha 3-4 perccel az indulás után menet közben a fordulat visszaesik alapjáratra, mintha elengedném a gázkart, de nem engedem el és nem reagál, ha húzom. Miután megállok vele lefullad. Ekkor úgy 10 perc várakozás után tudom csak elindítani és utána minden jó, nem fordul elő.
Kaptam tippeket, hogy a vákuumos benzincsappal lehet gond, ezért le is ellenőriztem. Ha jól tudom, csak járó motornál kellene engednie a benzin folyását, vagyis amikor szívást kap a karbiból. Nekem viszont bőven több kijött, amikor lehúztam a szűrőről a csövet mint amennyi bennmaradhat a szűrőben és a csőben. jól tudom, hogy akkor rossz a benzincsap? Lehet ez az említett hiba forrása?

(#64364) Rellind válasza Rico45 (#64360) üzenetére


Rellind
senior tag

Ha megvan a megoldás oszd meg majd itt pls, nekem is van ilyen problémám. Légszürő házból csöpög a cucc. Bár most napok óta nem. Oldal kitámasztón van a gép? Nekem egyik motorszerelő azt mondta azért csöpög. Ott is hagytam a francba,nem vagyok egy zseni de ezt nem viszem be. :DDD Én a karburátorra gyanakszom...
Amúgy most a legkisebb rúgásra elindul.

[ Szerkesztve ]

(#64365) siti válasza Rico45 (#64360) üzenetére


siti
senior tag

ha karbi jó és a tűszelep is zár, akkor talán még a benzin szint magas a karbiban. Ha állítottál a tűszelepen, és most nem indul és nem is folyik a benzin, akkor meg akkor is zár, mikor nem kéne. az hogy hol jó? meg nem mondom innen. de lehet csak a tűszelep kopott és hiába állítgatsz rajta, vagy nem zár, vagy a benzinszint nem lesz jó.

esetleg a vákuum csap átereszt és folyik a benzin a vákuum csőben, onnan meg a motorba? bár ez is rögtön kiderül, ha lehúzod a vákuumcsövet. nem ismerem a vákuumcsapok belső lelki világ, ez csak egy tipp.

a karbin van túlfolyó, nálam akkor se jött ki onnan az összes benzin, amikor direkt ki akartam folyatni, szóval az oldal standered kevés lesz hozzá.

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#64366) sityupityu válasza Rellind (#64364) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Kemény szerelő lehet. :DDD

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64367) Rico45 válasza Rellind (#64364) üzenetére


Rico45
őstag

Oldal sztenderen igen! Középsztender nincs.

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64368) sityupityu válasza Rico45 (#64367) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha rendben lenne minden akkor sehogy sem szabadna.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64369) Casoli válasza sityupityu (#64368) üzenetére


Casoli
őstag

Azért van olyan oldalsztender, hogy már szinte fekszik a motor. Ezt azért jó lenne látni.

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#64370) Rico45 válasza sityupityu (#64368) üzenetére


Rico45
őstag

Igen annyi a benzincsapnak!Ennél egyfolytában engedi a benyát.
A régi mocimnál meg az volt a gond,hogy sehogy nem engedte átt a benzint.
Ezért gondolom hogy egyszerűbb egy kis manuális benzincsap azt hali :-)

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64371) siti válasza Rico45 (#64370) üzenetére


siti
senior tag

a benzincsap csak egy lépés, a karbi tűszelepének kellene az útjába állni, hogy ne dőljön bele a benzin. bár egy manuális csappal meg tudod oldani, hogy csak menet közben kapjon benzint :)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#64372) sityupityu válasza Casoli (#64369) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ja, vannak olyanok is. Én egy sima, normál oldal sztenderre gondoltam.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64373) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Van itt olyan akinek lenne néha kedve kerülni egyet? :) Most voltunk barátokkal (két kis Cbr, Wr125 meg a Quannon ) lent Balatonnál, megkerültük majd vissza Pest, nagy élmény volt, még annak ellenére is, hogy kényelmes utazonk csak 100-110 közt volt ezért a pályát offolnunk kellet, mert nem szerettük volna a kisvasakat végig 120-130 közt nyelezni! :(

Kawa Er-5-ről tud mondani valaki valamit? Jött egy szembe és megtetszett a gép. Vagy arról már inkább csak a másik csopiban fogok infót kapni ? (ott rákeresve megoszlottak a vélemények) Jó a Quannon, csak nagyon kevés már most 6.000km után az a 14 lóerő! :D

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#64374) Rellind válasza Casoli (#64369) üzenetére


Rellind
senior tag

Nekem elég jól bedől... majd lövök egy képet később... :U

(#64375) moriak


moriak
tag

Sziasztok. Vespa GT200-ról mi a véleményetek? Bármilyen személyes és/vagy nem személyes tapasztalat is érdekel. :) Köszönöm.

(#64376) üszök válasza moriak (#64375) üzenetére


üszök
őstag

Én elfogadnék egyet.
De a GTS 250 még jobban kéne. :D

[ Szerkesztve ]

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#64377) body007 válasza üszök (#64376) üzenetére


body007
addikt

Ez aztan a tapasztalat :DDD

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#64378) Casoli válasza moriak (#64375) üzenetére


Casoli
őstag

Nekem ez a retro kinézet nem jön be.

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#64379) üszök válasza body007 (#64377) üzenetére


üszök
őstag

Ez vélemény,nem tapasztalat. :K :D

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#64380) siti válasza moriak (#64375) üzenetére


siti
senior tag

akkor majdnem tapasztalat (csak nem GT és csak 50cc)
szóval ha majd megveszed és beírod, hogy miért nem működik a duda/szívató/random, akkor annyival elintézhetjük, mert olasz :D

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#64381) adriano18


adriano18
tag

Sziasztok! Tegnap vettem egy Aprilia sr 50 motort, 2007-eset. A kérdésem az lenne, hogy tudtok valami olyan bukósisakot ajánlani ami belefér az ülés alatti bukósisak tartóba?

(#64382) sityupityu


sityupityu
Topikgazda

Ez egy fura kérdés. Inkább neked kéne elmenned egy boltig a motorral és megbizonyosodni róla. Ott ki tudod választani, hogy melyik tetszik neked és, hogy befér-e a tartóba.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64383) Rico45


Rico45
őstag

Sziasztok!

Megint én!

Új vákumos benzincsap+új automata szívató! Benzin sehonnan nem szivárog.

Viszont,csak akkor indul ha benzint fecskendezek a gyertya helyére!
A gyertya eléggé benyás.

Most mit kéne még tennem ?

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64384) moriak válasza siti (#64380) üzenetére


moriak
tag

Köszönöm a tippeket. Nagyon foghíjas a hazai piac nem egyszerű a keresés. :)

(#64385) Rico45 válasza Rico45 (#64383) üzenetére


Rico45
őstag

Gyufa vagy Duna ? :B

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64386) sityupityu válasza Rico45 (#64383) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Most akkor mi van?
Tocsog a gyertya a benzinben és mégis csak úgy indul, ha előtte benzint fecskendezel a gyertyához? :F

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64387) Rico45 válasza sityupityu (#64386) üzenetére


Rico45
őstag

:K Igen ez lenne :F

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64388) sityupityu válasza Rico45 (#64387) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Csinálj egy olyat, hogy kitekered a gyertyát amit szépen eltisztítasz, gyertya nélkül pedig rugdosd meg jó párszor, "szellőztesd" ki az egészet amennyire csak lehet. Gyertya vissza, majd próbálj meg egy normál indítást.

szerk: Mi ez egyébként? Csak azért kérdezem, hogy van-e egyáltalán berúgókar rajta. :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#64389) Rico45 válasza sityupityu (#64388) üzenetére


Rico45
őstag

Rendben!Holnap meló után meg fogom próbálni.
Mala F12 :-) Van rajt berugókar.
Annyira el tud menni a kedvem a motorozástól ,mikor ilyeneket csinál.
Köszi a választ!
Jóccakát!
Holnap írok!

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64390) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Ha hidegen önindítózom (elötte gyújtás nélkül rugom 2x) hangos kattanó hangot ad a motor. Melegen nam ad ilyen hangokat.

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#64391) Rellind válasza Rico45 (#64383) üzenetére


Rellind
senior tag

Szerintem vidd szakemberhez :DDD Én is így tettem. :U

(#64392) norbert1998


norbert1998
veterán

Üdv!
Ezt így itthagyom nektek

(#64393) larpi válasza norbert1998 (#64392) üzenetére


larpi
tag

A képeket látva vetődött fel bennem egy kérdés.
Tavaly vettem egy 50 2T Scarabeot, az óta közel 3000km-t mentem vele. Jól megy semmi baj vele, na de mikor is kell meghajtó szíjat cserélni? Futott x km után, vagy szemrevételezéssel lehet eldönteni? Esetleg érezhető valami előjele az elhasználódásnak?
Az árak is eléggé szórtak 3,5e - 13e-ig kapni 5 félét. A legdrágább a kevlár szíj, megéri-e az árát?

(#64394) Rico45 válasza Rellind (#64391) üzenetére


Rico45
őstag

Itt felénk sajnos csak lehúzós kontárok vannak!Marad a bütykölés :-)

Sityupityu : hazaértem, és rugásra indult.Aztán kicsit járattam,aztán óra pihenő,és megint indult.
Kíváncsi vagyok,hogy reggel is indulni fog.
Nem is bántom most mert megharagszik. :-)

[ Szerkesztve ]

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#64395) norbert1998 válasza larpi (#64393) üzenetére


norbert1998
veterán

Rénézés és vastagságmérés, legfőképpen. Bár az enyém sem volt olyan vészes, mégis elszakadt robbant. Ráadásul nem is gyorsulásnál, egyszerű országúti 70-es közeli tempónál, ami még csak nem is a vége (csak sík terepen :D)
Nagyon enyhén repedezett volt a felülete, meg 18 helyett 16.5 mm vastag volt.

(#64396) larpi válasza norbert1998 (#64395) üzenetére


larpi
tag

Köszi a választ!
A hétvégén megtekintem az enyémet, és valószinűleg addig beszerzek egy újat is. Ha úgy döntök hogy cserélek akkor megúszom egy szereléssel.

(#64397) norbert1998 válasza larpi (#64396) üzenetére


norbert1998
veterán

Ha nem láttad, milyen van benne, akkor meg kellene nézni igen. De inkább a rendelés előtt, mert nekem is 9 mm-el rövidebb van benne, mint a google első találatain van. Szóval 700*18-at ír a google, de csak 691-es van benne, és néhol meg azt írják gyárinak :F

(#64398) larpi válasza norbert1998 (#64397) üzenetére


larpi
tag

Nekem meg van az évjárat szerinti szervízkönyve (net) és onnét néztem ki a méretet, ez mellet a bolt honlapján a típushoz is ugyan azt a méretet adják.
De lehet hogy megnézem előbb, nem nagy dolog lekapni azt a burkolatot.

(#64399) norbert1998 válasza larpi (#64398) üzenetére


norbert1998
veterán

Szerintem menj biztosra :)
Bár az én esetemben a net nem nagyon volt segítslgemre, szinte csak ruszkik és japánok használnak ilyen motort. Itt nagyon ritka. Az enyém is elvileg 6 évig japán tulajdonos által volt hajtva :D

(#64400) sityupityu válasza larpi (#64393) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Kb max másfél milliméteres kopásnál már általában cserélni kell. (én már hamarább szoktam)
Néha le kell venni a deklit és szemrevételezni a szíjat, hogy egyáltalán milyen állapotban van. Ha külsőleg rendben van utána jöhet egy mérés, hogy tudjuk pontosan mennyi is hiányzik belőle. Nem csak a megtett kilométer, hanem egyéb dolgok is befolyásolhatják egy szíj kopási ciklusát.
Egyébként kopott szíjnál végsebesség csökkenés is tapasztalható, ami a kopás mértékével csak tovább fokozódik.

Az ékszíj ára a legtöbb esetben tükrözi a minőségét is. A drágább szíjak felmelegedve általában kevésbé hajlamosak a csúszásra, mint az olcsóbbak.

A kevlár szíjak kopásállósága a legjobb, másképp is viselkednek mint a sima szíjak. Hidegen nem tapadnak annyira mint a normál szíjak, viszont hatalmas előnyük, hogy bemelegedve egy fix, állandó tapadást képesek tartani. Természetesen nem csak tapadása és a kopásállósága jobb, hanem az egyéb terheléseket-erőhatásokat is jobban viseli. Kevésbé hajlamos nyúlásra, szakadásra.
Viszont kevlárszíjat nem érdemes széria robogóba belevenni. Csak a tuningolt motoroknál van igazán értelme, illetve a gyárilag erősebb nagy köbcentis robogóknál.

Még érdemes megjegyezni, hogy a különböző gyártók szíjai ugyanahhoz a típushoz gyártva is nagyon eltérő lehet. Leginkább a hosszukat tekintve. Gyakorlatilag ki lehet jelenteni, hogy a gyárilag megadott szíjhosszok még a legminőségibb szíjaknál sem felelnek meg a valóságnak (rövidebbek).

(#64395) norbert1998 Olyan kopásnál már kellet volna cserélni. Ha meg láttad, hogy eleve repedezett akkor nem is értem, hogy miért nem tetted meg.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.