Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FLATRONW:] RIP Youtube Vanced
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [GoodSpeed:] A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Ha mozgathato marad akkor oke. En a Skodan az elengesett kedert azzal raktam vissza.
#nincsbennetarcsi
(#211702) imyourfriend válasza yodamester10 (#211697) üzenetére
imyourfriend
őstag
A témában megegyezik a véleményem, ne a rendszámmal vagy épp átalakítással foglalkozzanak mely nem jelent veszélyt másokra (pl. nem vakító menetfény) hanem szigorítani kellene a műszaki vizsga elvárásain, szabályok betartásán a vizsga folyamán.
tibbike01
őstag
Vagy annak sok rendőrnek, akik a parlamentet őrzik vagy random behajtani tilos utcákban bírságolnak, inkább ki kellene állni az útra és non-stop ellenőrizni és azonnal bevonni a forgalmit.
Qru
MODERÁTOR
Jah bezzeg a sok kormolo tdi az teljesen rendben van. Dilettansok.
#nincsbennetarcsi
(#211705) atos19881101 válasza yodamester10 (#211697) üzenetére
atos19881101
senior tag
Lehet ünneprontó leszek, de a PHEV nem foglal helyet? Nem koptatja az utat? Én alapjában véve nem értem, hogy miért kiváltságos az, aki elektromos autóban ül. Költői kérdések…
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
A lokális szennyezés minimalizálása miatt talán.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
atos19881101
senior tag
És ha nem lokálisan nézzük, hanem globál?
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
Akkor semmilyen autóval sem szabadna menni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Reggie0
félisten
Hat, a PHEV mivolta a forgalmiba be van irva, igy eleg konnyu elvenni toluk, lenyegeben egy tollvonas.
A kepen levo autoval is lehetne mit kezdeni igy, ha be van irva a forgalmi a rozsdas, hianyzo darab. Szerinted benne van?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Sok Ford is lógó kédergumival jött vissza...
A gomb egy pálcában folytatódik, igazából ez egy kis króm kupak, annak a belső oldalán látszott hogy hol van kopás (ahol felfekszik mikor a helyén van) - oda tettem a ragasztóból, remélhetőleg bírja. Aztán ha kell, következő körben epoxi.
[ Szerkesztve ]
(#211711) yodamester10 válasza atos19881101 (#211705) üzenetére
yodamester10
őstag
Nem arról van szó,azért van rá kis kedvezmény mert aki ilyet vesz mint én megpróbál egy kicsit környezettudatosabban közlekedni.Itt van egy fontos dolog mondjuk egy dízel után amit be kell tartanod vagy teljesen felesleges a phev,és az nem más mint az áram töltés valamilyen formában és azzal járni ahol lehet.Ha már én erre a közlekedési formára álltam át és még csak most kezd az egész itthon kibontakozni,ne üldözzék már!Majd akkor kezdjék el mikor lesz minimum 1 millió phev Magyarországon,de jelenleg 35 ezer van.A legnagyobb gond,hogy sok a céges vásárlás és üzemanyag kártya mellett senki nem fogja töltögetni,meg nem kell céges autó adót fizetni.Első körben aki NEM magánszemély arról levenni a zöld rendszámot,így lenne korrekt.Ha tőlem elveszik akkor évi 25 ezer forintom bánja meg ugyan úgy spórolok a dízelemhez képest évi 500 ezret üzemanyagban,szóval nagy jelentősége nem lesz Engem az ingyenes parkolás hidegen hagy.
#211709 Reggie0 Akkor szerinted ez így jó,hogy így néz ki mert rozsdás ha be lenne íratva?A helyszínen be tenném egy zúzó gépbe,aztán hajrá gyalog.
[ Szerkesztve ]
trialboj
őstag
Arra lennék kíváncsi mi a teendő ha a kicserélt izzó, kevesebb mint 1 nap alatt megint kiégett a féklámpában? 2 Octavia 2005 mpi
Pedig jobbat raktam bele mint ami volt, BOSCH P21/4W 12v e2 2:2 278 , lehet hibás volt, és próbáljak még egyet? A rövid szál égett el, az elsőnél, a 2. at még nem vettem ki, de a ott is csak a féklámpa nem megy.
Nagyon nem érnék rá szerelőt keresni és egy ilyen apró probléma miatt otthagyni az autót. Volt már valakinek hasonló gondja?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Khaosz55
addikt
Nem vagyok elfogult, benzines autóm van előtte diesel volt. Én jogosnak tartom hogy le akarják venni a zöld rendszámot a plugin hibridről. Már mitől zöldebb egy 40km hatótávolságú V6 autó egy diesel vagy sima benzineshez képest? Számomra az elektromos sem zöld, de ez az én véleményem.
Mint mindenben zajlik a beetetés, aztán amikor sokan használják jön a fekete leves. Elektromossal is ez lesz majd, mert a benzin-diesel utáni jövedéki adó kiesést egy ország kormánya sem fogja lenyelni. Volt erre már példa számtalanszor sok más dologban is.
simonjoe
senior tag
...nem nyomd olyan erősen a féket!!!
Joe
Reggie0
félisten
Nem jo, de a ket intezkedes nem osszehasonlithato. Almat a kortevel.
IntelKiller7
veterán
Ezeknél nem az a lényeg, hogy 40km-t megy csak zölden. Hanem, hogy a hasonló teljesítményű társainál sokkal kedvezőbb a fogyasztása, de a teljesítménye megmarad.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
bul07
nagyúr
Fogyasztás/káros anyag kibocsájtás nem lehet érv, mert akkor a kicsi motoros városi kisautók ugyan úgy kérhetnék a kedvezményt a városi 3-4l fogyasztásra(0.8 dízel Smart pl)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
atos19881101
senior tag
Pontosan. Ahogy Khaosz is írta, ez csak a beetetés része. És pont amit nem értek, hogy akinek van pénze megvenni egy elektromos autót (mert azért az még mindig jóval
drágább mint egy belső égésű), annak annyira fáj az a pár ezer ft adó, parkolójegy. Akinek meg csak benzinre vagy dieselre telik, azt sarcoljuk.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
vlevi
nagyúr
A baj inkább ott van, hogy a gyártók nem érdekeltek, ill. nem tudnak kicsi, városi, olcsó elektromos autót gyártani. Egy batár SUV árába belefér az elektromos hajtás felára, de egy Fiesta, Póló méretűbe nem Így tulajdonképpen elvész az elektromos hajtásnak az az előnye, hogy kevesebb a karbon lábnyoma, mert pl 1 helyett 3 tonna nyersanyagot kell felhasználni, megmunkálni az autó előállítása során.
Kapnak is. Kisebb az adójuk.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
a többséget nem a nyomorgós kisautó érdekli. A kényelem és a praktikum. Ha nem így lenne a gyártók nyakán rohadna a sok suv.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
IntelKiller7
veterán
Hát ez inkább a vásárló közönség hibája. Mindenki minél nagyobb autót akar. Amit mondjuk meg is lehet érteni, mert lehet bele pakolni, kényelmesen el lehet férni. Csak hát ezek már kinőtték a parkolókat meg mindent.
Imádtam a Rangerünket, pedig az is egy matchbox egy igazi F150-hez képest.
De ugyan úgy imádtam a Sciroccot is, volt barátnőmmel pont ideálos volt elmenni vele horvátba nyaralni stbstb.
Most a B8 Passattal is ugyan úgy elvagyok mint az előző kettővel.
Most, hogy nincs barátnőm, gondolkoztam, hogy mit vegyek a Passat helyére. 8-10 millióban azért van választási lehetőség.
Nekem nagyon tetszik a Tesla Model 3. Szeretem az ilyen hightech cuccokat is. Otthon tudom tölteni, a munkahelyemen tudom tölteni(100km oda-vissza), a konditeremnél tudom tölteni... A legköltséghatékonyabb megoldás ez lenne. Persze nem most, mert még nem igazán van 10 alatt Model 3. De, ha hó végén elkezdik átadni az új Highland modelleket, talán megmozdul a piac.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
Reggie0
félisten
Szerintem sokan szeretnenek jo kisautot, csak nincsen. Ha a (elektromos) smart fortwonak megduplaznak az inverteret, motorjat, hogy negykerekhajtasu legyen 160-200 loval, meg 20-at is adnek erte.
[ Szerkesztve ]
Khaosz55
addikt
Neked tényleg tetszik egy Passat után a model 3. belseje? Számomra a tesla belseje minden csak nem elfogadható.
IntelKiller7
veterán
Nem tudom hosszútávon milyen lehet együtt élni az anyagminősggel, de az a Passatban sem kirívó.
a B8-ban az tetszik, hogy a légrések egybefüggőek, és a virtual cockpiten meg az órán kívül nem bontja meg semmi. Nyilván, ezt a Model 3-ben nem is látod, csak a fa/fém dekort.
Ha egy szebb kormány lenne benne, szerinte sokkal szebbet mutatna az autó bele. Magával a kijelzővel nincs bajom.
Nekem bejön ez a minimalista stílus.
De inkább maga a technika ami megfogott az autóban.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
Khaosz55
addikt
Nekem B8 volt és az férfias autó egy modell 3-hoz képest. Persze ez az én véleményem és lehet oldscool vagyok és nem birkózom meg, hogy rakjuk egy TV-t előre és akkor kivan pipálva az autó belseje... Nem lesz kevés mire megszokom ha ez lesz az irányelv a gyártóknál.
Khaosz55
addikt
Céges autót vettem és többször átszámoltam a dolgokat (lehet rosszul), de a számításaim alapján nem döntöttem a hibrid vagy elektromos mellett.
A sok város miatt most benzinest vettem ami a korábbi 2.0TDI után kb +2 literes fogyasztása van varosban talán kicsit több. Rövid távon használom 90%-ot városban, de pakolás miatt nem lehet kis méretű. A TDI télen be sem melegedet mire a munkahelyemre értem. Korábban sokat utaztam most már szerecsenre nem.
Volt lehetőség plugin hibridet venni, de 5,5millió felára, 1.5-ös motorra. Minden nap kell tölteni, ha lemerül az akksi akkor a 1.5 motor cipeli a többszáz kg akksit. Nincs pótkerék, na ez nekem nem fér bele. Illetve töltő helyet is ki kell otthon alakítani. Előnye, hogy nincs cégautó adó, de lehet az is elveszik amin nem lepődők meg...
Elektromos, nagyobb méretben meg +10-15 millió. Nincs gazdasági megtérülés.
Tételezzük fel van lóvé a +5.5 vagy 10-15 millióra. Már a 5.5 milliót lekötve a kamatokból ingyen tankolok. Elektromos esetén meg +15millió hoz éves szinten 1.5milliót.
Ha viszont nincs lóvé akkor még rosszabb a helyezt a hitel miatt. Pl 10 millió esetén 5 év futamidővel évente +1 milliót fizetsz ki kamatra, ez csak a kamat...
Tehát nem tudnék annyit eltankolni amennyi gazdaságilag megérné a felárat hibrid vagy elektromos autó esetén, főleg azért mert azt is kell tankolni és tölteni ami nincs ingyen.
Persze csak VW-et néztem, mert konszern autót jöhet szóba más gyártóknál nem tudom mi van.
TheMarci
addikt
Sziasztok,
Golf 7-ben az alabbi modon van megoldva az autos tolto, ami eddig remekul mukodott, de most sajna nem tolt. A szellozot kiszedtem, mogotte bal alul egy lukban eltunnek a kabelek. Meg lehet tippelni, hogy hova van vajon a tap bekotve, hol nezelodjek?
Do You Dream?
Tipp szintjén: szedd ki a "hamutartót", azaz a váltó előtti tárolórekeszt. (Ebéd után keressek hozzá YT-ot?)
TheMarci
addikt
Köszi, megnézem, hátha látok valamit arrafele, találtam róla videót is, nem tűnik nehéznek.
Do You Dream?
OK , erre gondoltam: [link]
Ha mégse itt van, akkor a szivargyújtó környéke a 2. tipp, de az szopóka. (mindkettő csak tipp)
makszi
aktív tag
Sziasztok!
2022-es Leon kombi elektromos csomagtérajtó nyitással van megáldva.
Amikor nyílik az ajtó égtelen csipogással adja tudtára ezt mindenkinek.
Van arra lehetőség, hogy ne csipogjon amikor kinyílik. (Amikor becsujkódik azt csendben teszi)?
tibbike01
őstag
Egy diagos meg tudja csinálni, de garancia vesztéssel járhat. Egyéb módja szerintem nincs.
makszi
aktív tag
Csak 1 éves szóval akkor így marad...
MunezXBK
nagyúr
Miért járna garivesztéssel? Simán ki lehet kapcsolni.
tibbike01
őstag
Én úgy tudom, hogy ha ilyen jellegű mókolások vannak (pláne, ami biztonság jellegű, csipogó hang), akkor arra simán tud hivatkozni a gyártó és megtagadja a garanciát. A garancia füzetben is benne van, hogy idegen által módosított SW garivesztéssel jár.
Persze be lehet próbálkozni, de szerintem simán ki tudják olvasni, hogy mikor-ki piszkált bele a SW-be, sőőt hogy beletudj piszkálni fel kell nyitnod a rendszert. Ha egy 2010 előtt Seatról lett volna szó, akkor no problem, de a mai gépek már nem ilyen egyszerűek.
[ Szerkesztve ]
makszi
aktív tag
Ezt a "simán"-t ezt ki tudnád fejteni bővebben?
MunezXBK
nagyúr
OBDeleven.
MunezXBK
nagyúr
Nem kell nyitni semmit.
yodamester10
őstag
Be került a Power Flex a helyére és azt kell mondjam nagyon jó és érezhető a hatása.A sárga ha jól tudom a legpuhább szilikon sokat nem szerettem volna változtatni.Kb 12 perc volt a beszerelés még a motorvédőt sem kellett levenni és megkértem a szerelőmet fújkálja már be a szilenteket is ha már lent babrál mert utálom ha nyüszög
Qru
MODERÁTOR
Helyes de utáltam a Passat-ban is a hidegebb időben nyikorgó szilentket...
#nincsbennetarcsi
Szerintem ne kaCCSoltasd ki mert a műszakin megbukhat miatta. Ez azért van hogy ha valaki ott van akkor jelezze hogy lefejezés jön, és szerintem a biztonsági szempontokat és faktorokat a tipizálási engedély tartalmazza.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
K Norbi
addikt
A topic elérte a csúcsát 🤣🤣
[link]
Qru
MODERÁTOR
Összes fekvőrendőrön olyan hangja volt mint egy 100 éves konflisnak.
#nincsbennetarcsi
grizlisandor
addikt
Ezt akartam én is linkelni!
Más:
Haver vett egy Golf 7 típusú gépjárművel, CHPA motorkóddal.
Magyar nyelvű kezelésivel nem találkozott valaki? FB csoportokban kerestem sikertelenül.
A szervizintervallumokon lenne a hangsúly.
A lényeg a vezérléscsere lenne, az eladó (autószerelő) szerint 210 ezer kilométernél ráér.
Szerintem meg időszerű lenne, mert tuti van rá évben megkötés, csak 10 éves a vezérműszíjról beszélünk, amúgy jelenleg ~180 ezer kilométer van a kocsiban.
zoo8800
veterán
Ha jól rémlik, 7 év után ellenőriztetni (!!!) kell
Ennyi idő után tuti cserélném.
rip and tear, until it is done
MunezXBK
nagyúr
Azt simán ledobnám róla.
grizlisandor
addikt
(#211746) zoo8800 & (#211747) MunezXBK:
Én is ezt mondom, de haver különleges állatfaj, hátha hivatalos dokumentumokkal meg tudnám értetni vele, hogy cseréltesse le.
MunezXBK
nagyúr
CHHC-nál mi a protokoll?