Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71551) WP14 válasza Declare (#71550) üzenetére


WP14
őstag

Vagy csak a vezeték szakadt.

Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!

(#71552) kmarci25 válasza Szada85 (#71547) üzenetére


kmarci25
veterán

Látom túl van a takarításon, szép tiszta. :K

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#71553) K Norbi


K Norbi
addikt

uhh :K

(#71554) B-L-A-C-K válasza K Norbi (#71553) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

keveslem a ködlámpát...

(#71555) adorjant válasza Szada85 (#71547) üzenetére


adorjant
senior tag

Szép autó,sok örömet hozzá, megérte kitartónak lenni :)

Szubjektív, de ez a kocsi könyörög a gyári GTS felnikért! :D

[ Szerkesztve ]

(#71556) WP14 válasza K Norbi (#71553) üzenetére


WP14
őstag

És mindehhez - gondolom - van egy "bivalyerős" 1.2 benzines motor... :D

Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!

(#71557) CsonkaImo válasza K Norbi (#71553) üzenetére


CsonkaImo
addikt

Undorító (szerintem).

(#71558) Szada85 válasza adorjant (#71555) üzenetére


Szada85
aktív tag

Köszönöm szépen!

Elég hullámvasút volt, az igazat bevallva, volt, amikor az egésztöl el is ment a kedvem, olyan gyatra volt a kínálat, vagy mondjuk mire visszaértem kiküldetésböl pont elvitték mindkettöt, amit elötte kinéztem, akkor nem volt minden szupi-szuper...el is kezdtem alternatívákat nézni, de aztán egyiknél Sem Volt az az Instant get érzés, így maradt a várakozás. :)

Igen, a kerék kérdés is idövel terítékre kerül, a gyári is tetszik, viszont megvan még az OPC-röl a szintén 17-es OZ F1 Plus szettem, ami dizájnra szinte egy az egyben olyan, viszont mivel ezt újjonan az Irmscher-csomag részeként ezekkel az Irmscher Star-okkal adták át, ezért ezt is sajnálom lecserélni. Nehéz kérdés, mert mellette pedig valami szép sokküllös 18-asokkal is el tudnám képzelni, szóval egyelöre teljes a tanácstalanság, de van még idöm megálmodni, mert ahogy írtam is, elsö a müszaki apróságok rendbetétele, aztán jön csak a styling. :)

kmarci25:
Kívülröl tényleg jót tett az alapos mosás, még egy polírt elbírna, azzal is sokat fiatalodna, de a belsövel fogok keresni egy mühelyt, mert az ülölapokon ( talán a képen is, föleg ha ránagyít az ember ) látszik azért, hogy van olyan kosz rajta, amihez a kárpittisztító+szivacs kombó lepkefing Volt. Plusz továbbra is gondolkozom, hogy szeretnék-e teljes börbelsöt, mert ennek a félbörnek is megvannak az elönyei. Most kezdödött csak a közös kaland, majd szépen apránként alakul.

(#71559) zolikaDB válasza K Norbi (#71553) üzenetére


zolikaDB
veterán

(#71560) WP14 válasza zolikaDB (#71559) üzenetére


WP14
őstag

:C

Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!

(#71561) zolikaDB válasza Szada85 (#71558) üzenetére


zolikaDB
veterán

Erdemes kozmetikaba elvinni szerintem.
Nezd, ebbol a moslekbol mi lett, eleg ugyes a srac (oke, ez itthon van, de a lenyeg, h egy szakember sokra kepes): [link]

(#71562) ufonauta


ufonauta
aktív tag

Köszi srácok a jókívánságokat. :)
Valóban modernebb technika a K, de kimondottan szívót szedánt kerestem. Ráadásul kövezzetek meg, de nekem külsőre is jobban bejön, mint a K. Amíg átmentünk a 2. telepre, addig azért élveztem a K-ban az autózást. :)

(#71563) Digital


Digital
addikt

Sziasztok!

Opel Astra H-t szeretnénk vásárolni.
1.6-os benzines kombi érdekelne. Ha 2010 utáni az maga a főnyeremény! :)
A ha.hu-n jelen pillanatban semmit nem találtam. Ha valaki tud ilyen autót szóljon bátran!

Köszöntem!

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#71564) B-L-A-C-K válasza Digital (#71563) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Mennyit szánsz rá?

(#71565) Digital válasza B-L-A-C-K (#71564) üzenetére


Digital
addikt

Tudsz valamit?
Szeretnénk egy szép, jól felszerelt példányt találni. Úgy gondolom ezeket nem a kínálat alján fogjuk megtalálni :)

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#71566) B-L-A-C-K válasza Digital (#71565) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Nem, csak sok oldalt nézegetek és ha esetleg találok valamit érdekelt volna mennyi a max keret.

(#71567) mohabá 007 válasza tutis (#71549) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Így szokott kezdődni.Eleinte csak hébe-hóba jön elő,ahogy melegszik az idő egyre sűrűbben,(nekem legalább is),a végén meg már állandóan jelez:Műszerrel pontosan ki tudják olvasni,hogy hol a hiba.

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71568) ufonauta


ufonauta
aktív tag

Az eladósorba került G Astrám torpanása érdekes módon alakult. Tegnap és ma majd 400 km-t autóztam Budapesten belül. Tegnap igencsak torpant, ma viszont csak egyszer. Már kezdtem azt hinni, hogy megjavult. Csütörtökre adott időpontot a szerelő srác. Kitisztítja a fojtószelepházat és megnézi a főtengely jeladót. Addig is megyek vele. Ha a tendenciát nézem, akkor holnapra akár teljesen megjavul. :D

(#71569) #81556480 válasza tutis (#71549) üzenetére


#81556480
törölt tag

jah, elektronika meghótt, vagy valamelyik jeladó koszos. nálam szerencsére csak koszos volt. ha elektronika, akkor forrszem hibás azt írták itt régebben.

(#71570) tutis válasza #81556480 (#71569) üzenetére


tutis
őstag

Tisztítása ennek egyszerű? Csak leveszem a kereket és a jeladót széthúzom, megtisztítom? Vagy valami trükkös szétszedése van?
Este megcsinálom a pedál tesztet, hátha okosabb leszek..

http://www.youtube.com/tutisgsxr

(#71571) Digital


Digital
addikt

Sziasztok!

Nézegetem a használt H kombikat, mivel évi 10-15.000km-re számolok benzinest szeretnék. De úgy nézem a diesel kocsik ára nem magasabb, sőt van amikor olcsóbb mint a benzines. Mi lehet ennek az oka? 200e felé közeledve csere érett lehet a kettős tömegű, talán az üzemanyagrendszer érett javításra!? A turbókról nem hallottam rosszat. :F

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#71572) Declare válasza zolikaDB (#71561) üzenetére


Declare
őstag

En is amikor megvettem az elsö utam az autokozmetikaba vezetett, a szerelö utan. Baromira jo dolog. Nekem nem volt koszos igazabol, de igy is meggyözö volt a különbseg, az illat, minden. Allitolag az üleseket kiszedi, karpitot le es ugy pucolja ki....el is hiszem az eredmeny lattan :) (nem a linkelt emberke)

(#71563) Digital ha egy szep H t szeretnel vasarolni, szerintem felejsd el a hahut es inkabb a mobile.de n nezelödj ( [link] )

Az 1,6 os helyett, meg ha 1,8 ast talalsz, azzal jarnal a legjobban. Nagyon jo motor hireben all. Valami hasonlo pl:
[link]

[link]

(#71571) Digital A fenntartasa dragabb, több rizikot jelent a megvasarlasa. Plussz a piac tele van olyan autokkal, amiknek tekertek az orajat, van benne 500k km, de 140k val van hirdetve. Aztan megy a csodalkozas, hogy ezt kell cserelni meg azt. Dizelt akkor eri meg venni, ha sokat mesz (20-25k km re mar siman megeri)
Ezen kivül a konstrukcio sem mind1 persze. A H astrabol az 1,7 dizel nagyon jo, nekem is az van. Par szeria betegsege ennek is van, de amugy megbizhato. En 150k km körül vettem, most van benne 240k körül es teljes a megelegedes :K 6 liter atlagot produkal, sokszor par km varos, sokszor 1000+km egybefüggö palya minimum 140km/h tempomattal, de sokszor a nemeteknel ennel gyorsabbal.

[ Szerkesztve ]

(#71573) AMD Power válasza Digital (#71571) üzenetére


AMD Power
titán

Evi 15e km szerintem felejtos a dizel. Meg ugye az sem mindegy,hogy az az evi 15e is,hogy jon ossze. Minden nap egy 10-10km rovid tav,vagy heti egyszer 300km.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#71574) Declare válasza AMD Power (#71573) üzenetére


Declare
őstag

Mar nem tudtam szerkeszteni.

Igen :K ez kimaradt. Ha az auto javareszt hosszu utakon van hasznalva, egyenletes tempoval, eseteleg nagy terhelessel, akar 10-15k km is jo döntes lehet a dizel. Sok kis utra semmikepp.

(#71575) Digital válasza AMD Power (#71573) üzenetére


Digital
addikt

Éves szinten 1-2 alkalommal egy 2000km-es túra, aztán kéthetente hétvégenként 200km.
Nézegetem a diesel gépeket, de picit félek tőlük. Haverom 1.3-as cdti-je makulátlan, első gazdás, 140e km-el..

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#71576) B-L-A-C-K válasza Declare (#71572) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ne bassál mán fől kora reggel... ;]

Közel 3 millió 200 ezerbe lenne az a kocsi, és ez még csak annyi hogy behozta (persze ez úgy hogy saját magának nem bíz meg vele senkit), kis szervizelés benne se lenne.

Amúgy a regadó miért 513 ezer?

[ Szerkesztve ]

(#71577) Szada85 válasza Digital (#71571) üzenetére


Szada85
aktív tag

Szia.

Ez eléggé kedvelt " ökölszabály ", hogy 20.000 alatt nem feltétlen éri meg dízelt venni, szerintem azonban sokkalta fontosabb szempont ( tekintve, hogy inkább ez fogja meghatározni a Motor, illetve annak komponenseinek igénybevételét, elhasználódását ), hogy mire, milyen gyakran és milyen távokra fogod használni.

Ha jellemzöen városon belüli, gyakori leállításos, indításos, rövid távokra használod, akkor a benzines jobb választás, az talán kevésbé hisztizik ilyen miatt, míg egy dízel 6-8-10km alatt be sem feltétlen melegszik rendesen, nem tud tisztulni a részecskeszürö Sem, stb. Ilyen városon belüli szaladgálásra véleményem szerint jobb lehet a benzines, persze dízlivel is lehet, de akkor mindenképp érdemes beiktatni, hetente egy-egy hosszabb túrát, ahol rendesen át van melegítve a rendszer, hogy le tudjon futni pl a részecskeszürö tisztítási ciklus, stb.

Az pedig, hogy miért olcsóbb a dízel, szerintem arányban lehet a futott km-rel is. Nem néztem a kínálatot, de rendszerint a dízelekben több szokott lenni ( mivel ugye jellemzöen akkor vesznek dízelt, ha sokat fogják használni ), mondjuk persze ma már oda tekerik azok óráit is, ahova szeretnéd. :)
Plusz valóban, 200e-nél - ugyan nem törvényszerü, de közeledhet - az, amit Te is írtál- a kuplung-kettöstömegü csere, plusz még a befecskendezö rendszer is lehet, bár a dízelekkel közelebbi ismeretségem nincs, azt majd megírják azok, akik dízlit hajtanak. :)

Szerk: látom közben már jött pár megfejtés, szóval már csak ismétlésnek hagyom itt. :D

[ Szerkesztve ]

(#71578) Declare


Declare
őstag

Honfitarsaink akikre büszkek lehetünk :O amig "IloveRussia" videon latok ilyet addig mosolygok, de hogy Györben :O

(#71576) B-L-A-C-K es? :) nem mondtam az ellenkezöjet. Ö szeretne venni egy H astra kombit szep allapotban 2010 körüli evjaratban. Erre irtam le a velemenyem. H astra kombibol egy ilyen 1,8 as 2010 es a legjobb kb, ami megvehetö....ennek kb ez az ara. (Mondjuk azt nem neztem, hogy ez automata, az is dob rajta ugye).
Ha sok akkor kisebb motorral kell venni, vagy öregebbet, vagy szakadtabbat. Mindenki maga dönti el.
(amugy az a regado valahogy nonszensz szerintem is)

[ Szerkesztve ]

(#71579) B-L-A-C-K válasza Declare (#71578) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Ez oké hogy te mutattál egy szépet, de szerinted ki az a hülye aki kimegy magának érte hogy behozzon 3 millió 200 ezerért egy H astrát + még szervizelés árát bele se vettem. Illetve még ennyiért nem is nagyon kevés km van benne, és még nem is az utolsó évjárat ezekből, ezért már fullos J astrát vagy Insigniát veszel...

[ Szerkesztve ]

(#71580) Declare válasza B-L-A-C-K (#71579) üzenetére


Declare
őstag

En nem akarom eldönteni, kinek mit kellene vennie :N

J astrabol nincs 1,8 csak 1,6, ami raadasul nehezebb es a motrja is szarabbul hangolt mint egy 1,6 H astra akar. Ezen kivül turbos van, amit vagy akar valaki vagy nem. Nagyobb riziko.

Insigniabol vehet 1,6 os benzinest döglött 100 loval, vagy 1,8 ast, ami ott megint csak sovany lesz, raadasul ez mar dragabb is egyertelmüen. Vagy turbos....ugyan az mint fent...vagy kell vagy nem.

Az 1,8 as H astra ritka es nagyon jo konstrukcio hireben all, ezert draga. Cserebe bitang megbizhato, joesellyel minimalis szerviz igenyü, szivo motor, amiben van erö a dinamikus közlekedeshez es eselyesen hosszu eveken keresztül csak tankolni es olajat cserelni kell benne.

Egy kinalat aljan poroszkalo lerugott insignia eseten vagy egy ugyan csak also szegmenses turbos J eseten erre minimalis az esely.

Kinek mi ;) latod, 1,6 os J astra is van ujjonan 4+ millioert. Kinek mi a szempont, prioritas.

(raadasul ez amiröl beszelgetünk automata is...van ennel olcsobban is H astra, de biztos 2,5 körül lesz egy ilyen fiatal 1,8 as mire hazakerül)

[ Szerkesztve ]

(#71581) AMD Power válasza Digital (#71575) üzenetére


AMD Power
titán

Ki kell fogni. Mondjuk én nekem az véleményem ,hogy évi minimum 20e de inkább 25e alatt nem érdemes dízelt venni. Max csak akkor ha te pl külföldön dolgozol és havonta 2x tolsz vele egy komolyabb távot.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#71582) B-L-A-C-K válasza AMD Power (#71581) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Autós topikban is elég nagy a harc ahogy látom ezzel kapcsolatban párszor, Faternak világ életében dízel kocsijai voltak, és 90%-ban városban használta, nem volt velük gond. Én mikor megvettem az enyém úgy voltam vele jöhet benzines is meg dízel is, végül dízel lett. Mióta megvan csak városba használtam, most kezdjük el majd pályán is, de eddig semmi hátrányát nem tapasztaltam (összehasonlítási alapon annyi hogy 5 évig céges benzines kocsik voltak csak nálunk), talán annyi hogy télen -10-15 fokokban értelemszerűen több idő míg bemelegszik a benzineshez képest (persze jobb időben is), ami a fogyasztáson is meglátszik, de ilyen időben már hamar is bemelegszik, meg a fogyasztása is jó.

[ Szerkesztve ]

(#71583) amargo válasza B-L-A-C-K (#71576) üzenetére


amargo
addikt

Azért ekkora a regadó, mert csak Euro4-es a motorja, ha Euro5-lenne, akkor pár 10e lenne csak.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#71584) kmarci25 válasza AMD Power (#71581) üzenetére


kmarci25
veterán

Ez a "hosszú távra dízel, rövid távra benzines" dolog szerintem 2 tényezős:
- az egyik (amit előttem már írtatok), hogy dízelnél maga a rendszer igényli bizonyos időközönként (inkább gyakran) a hosszabb, 100+ km megtételét utazótempóban, közepes fordulatszámon
- a másik pedig szerintem az ár. Ugyanis a dízelmotorral szerelt autók (újonnan legalábbis) drágábbak, viszont az üzemanyag olcsóbb. (Volt régebben, ez ma már nem igaz.) Így ha egységnyi időre számolunk, akkor a drágább üzemanyagot fogyasztó, de olcsóbban megvehető benzines autós akkor járt jól, ha kevesebbet használta, a drágább bekerülésű, de olcsóbb üzemanyagú dízel tulaj meg akkor, ha többet ment vele. Legalábbi ekkor jött ki kb egálra a két összeg.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#71585) Markizmark


Markizmark
addikt

Benzin vs Dízel témához.

Benzines autóm van, de van otthon 3 dízel is (szívó, elektronikus adagolós TD és Commonrail TD).
Napi 93 kilométert (évi 24ezer km + magán utak) járok munkába oda-vissza, ebből 50km pálya. Legalább havi 20ezret spórolnék az üzemanyagon, ha egy 1.7 CDTI H astrával járnék. Bár megbízható motor hírében áll az 1.7 CDTI mégis inkább vennék most per pillanat egy 1.8 benzines astrát, mind egy dízelt. Jól ugrik a dízel, de a benzines nyúlósabb és nekem még mindig sokkal egyszerűbb egy X18XE motor, mint egy CR dízel. Mindkettőt tudom mitől megy, lépésről lépésre (és tapasztalatom is van már a hibáik terén, esett már szét kettőstömegű, VP30 adagoló, fújt már ki a turbó is és most épp a CR kezdett el kormolni), de mégis ha ebben a pillanatban kellene választanom akkor maradnék benzinesnél.
Valahogy úgy vagyok vele, hogy ha a benzinesben elfordítom a kulcsot akkor az a motor járni fog 1 másodpercen belül -15 fokban is és ezt szeretem, egy "modern dízelben" pedig számomra sokkal szélsőségesebbek a viszonyok, mint a szívó benzinesben. Gondolok itt az üzemanyag nyomásra (1600bar vs. 3bar), a kompresszióra, a töltőnyomásra.

Mindkét motorhoz van pro és kontra, de valamiért most mégis a benzin ...
Persze lehet jobban járnék a dízellel összességében még akkor is, ha a dolgok széthullanak benne.
De nekem inkább fontosabb a megbízhatóság.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#71586) Declare válasza Markizmark (#71585) üzenetére


Declare
őstag

Szerintem minden a karbantartason mulik. A dizel pont ugyan olyan megbizhato lehet, mint a benzin. Az en 1,7 cdti astramat az elmult 3 evben es kb 90 k km alatt akar mikor inditottam pöccre indult, barhogy taposod füst pamacsszerüseget sem latsz, a gyari kiegeszitö fütes miatt kb 10-20 masodperc es a legvadabb hidegben is elkezd füteni es soha nem fordult meg a fejemben, hogy vajon beindul e,vagy hogy egy 1000+km es egyhuzamban utra elindulhatok e. Söt eleinte neztem az olajat ilyenkor, gumit stb....aztan mindig minden oke volt, most mar ezekröl is leszoktam (ez nem feltetlen jo...)

Ehhez viszont az kell, hogy:
-Normalis üzemanyag (nem pancsolt, ikarusbol leszivott, ukran stb)
-Normalis olaj, alaktreszek, gumik
-Jo szerelö, aki pl azt javasolja, hogy csereljünk valamit, akkor oke csereljük es nem az van, hogy oooo elmegy az meg 1-2 ezer km t. Nem. Ha picit is gyanus, vagy picit is szokatlan valami, akkor szerviz es csere.
-Sürü olajcsere es en neha adok neki egy üzemanyag rendszer tisztito adalekot is

Szerintem ennyi a kulcs.

Meg ehhez hozzajön az, hogy aki dizelt vezet, az tudja azt, miket kell es lehet megtenni azert, hogy a kettöstömegü/turbo a hasznalat soran ne kapjon felesleges terhelest.

Csak sajna sokan ugy allnak hozza, ha dizel akkor annak legyen filleres a km költsege....nem....bizonyos feltetelek mellet, bizonyos km futas eseten kedvezöbb lesz. Viszont nem mindig, mindenhol es nem is brutalis különbseggel.

(#71587) Markizmark válasza Declare (#71586) üzenetére


Markizmark
addikt

Egyet értek azzal amit írsz, ha már van egy jó dízeled és gondját viseled, jó a vezetés technikád is akkor megbízható lesz és hosszú életű.

De még mindig ott a rizikó, hogy vásárláskor 100-szor jobban utána kell nézni egy dízelnek, mint egy benzinesnek. Azért egy nagyságrenddel igényesebb motorok a CDTI-k, mint egy szívó benzin, ezt lássuk be.
Ilyenkor hiába vagyok én gondos gazdája, könnyebben válik a előélete miatt egy CDTI pénztemetővé mint egy szívó benga.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#71588) mohabá 007 válasza tutis (#71570) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Az autó tipus ismerete nélkül ,csak tippelgetni tudunk,mivel vannak olyan tipusok, ahol a jeladó egybe van építve a csapágyházzal,és külön nem cserélhetö,Ha neked külön van a jeladó(bal,jobb oldalon egy-egy)akkor igen: "...Csak leveszem a kereket és a jeladót széthúzom, megtisztítom?..." :K

A nyillal jelölt rész szétszedhető,azt kell megtisztítani.Ha szerencséd van,csak koszos,ha nem lehet hogy valamelyik abs jeladó rossz,de lehet hogy az elektronikus vezérlőegység haldoklik.Műszerrel egyértelműen megállapítható,hol a hiba.

A pedál teszttel nem leszel beljebb,mert ez abs hibát az ecu nem jelzi :N (tudom,mert próbáltam :K )

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71589) molnarpeter válasza Digital (#71575) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.3-nál 100-120 ezrenként ajánlott a vezérlés csere, gyártó szerint élettartam, de átugorhat. Üzemanyagon sokszor megspórolod, ha nem csak 1-2 km-es távokra van beindítva, normálisan 1500-2500 között használod (nem alapjárat körül váltogatva), és jó üzemanyagot kap. :K

Declare: DPF telítettséget pl lehet kiolvasni ;)

[ Szerkesztve ]

(#71590) Declare válasza Markizmark (#71587) üzenetére


Declare
őstag

:K Ez teljesen igy van!

Es ugye ott a problema, hogy ezt tenyleg forumok turkalasaval erhetö csak el.

Szinte mindennek van konstrukcios baja. Ha ezzel tisztaban vagy, megoldod, akkor tuti (pl H astranal a valto). Ha olyan, ami nem megoldhato, akkor elkerülöd :)

Meg a masik a hasznalat modja. Lehet benne akarmennyi km, kb semmit nem jelent. Ha egy suta ember ütötte vagta 120k km en keresztül, köszi szepen.....szinte tuti a szoporollerezes. Vagy hol volt hasznalva? Sok varos? Köszi szepen....garantaltan rövidebb lesz az egesz valtorendszernek az elete, a motor sokkal többet van inditgatva, sokat jar hidegen => jobban kopik, dpf sokkal jobban döglik stb.... Ellenben ha ingaztak vele nagyobb tavokat megint teljesen mas a dolog.

Ezeket max csak tippelni tudod, megallapitani nem :(

(#71591) tutis válasza mohabá 007 (#71588) üzenetére


tutis
őstag

köszönöm a kimerítő információt, ezek szerint járok el. Húsvétkor lesz nálam hibakódolvasó, akkor kiderül legkésőbb minden. Mindenesetre hétvégén azért megpróbálom a tisztítást. :R

http://www.youtube.com/tutisgsxr

(#71592) Declare válasza molnarpeter (#71589) üzenetére


Declare
őstag

"DPF telítettséget pl lehet kiolvasni " ezt mondjuk nem tudtam. :R

Attol viszont nem leszel sokkal beljebb. Az hogy milyen gyakran dugul el, az nagyon sok mindentöl függ. Többek között a motortol is. Ha injektor, vagy egyeb hiba van, gyorsabban es többször eltömödik. Az auto persze kiegeti maganak ha nagyon tele van, de ez mind öli az elettartamat. A nem üzemmeleg hasznalat meg aztan plane a lecsapodo gözök/gazok, egyenetlen eges miatt stb.

Ha mondjuk ki lehet olvasni, hanyszor futott le a kiegetesi ciklus, abbol talan okosabb lehetne az ember :))

[ Szerkesztve ]

(#71593) molnarpeter válasza Declare (#71592) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Arra gondoltam, hogy a kiégés után maradó telítettséget is tárolja általában :) Injektorok állapotára is lehet következtetni élő korrekcióból. Turbo reguláció megontcsak ilyen, lehet ellenőrizni, alul-/túltöltés szempontjából, csak kell hozzá egy jó diag, ami nem sok helyen akad :B

[ Szerkesztve ]

(#71594) #81556480 válasza tutis (#71570) üzenetére


#81556480
törölt tag

Én emelőről fújtam be neki féktisztítót

(#71595) Declare válasza molnarpeter (#71593) üzenetére


Declare
őstag

:R

Igen hat ez ugye nem az az 5k huf os átvizsgálási csomag :DDD

Itt a Nemeteknel a Dekra nevü ceg csinal ilyen atvizsgalast, ök 100euro ert tenyleg alaposan atnezik az atot (karosszeria, vilagitas, pedalreakciok, valto, fek stb) de ilyeneket, hogy turbo, motor, injektor reszletesen ök sem neznek.

(#71596) geleati


geleati
tag

Sziasztok!

Szerintetek a következő árajánlat reális lehet egy C Vectra 1.9 CDTI esetében?

Vezérműszíjkészlet vizpumpával + munkadíj: 94k
Első futómű mérés, beállítás: 7k
Fékbetétcsere, fékfolyadék csere, féktárcsa csere + munkadíj: 84k
Első spirálrugó csere + munkadíj: 60k

[ Szerkesztve ]

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#71597) #81556480 válasza geleati (#71596) üzenetére


#81556480
törölt tag

Milyen motor ?

(#71598) geleati válasza #81556480 (#71597) üzenetére


geleati
tag

1.9 CDTI, szerkesztettem is az előző hsz-t.

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#71599) tutis válasza #81556480 (#71594) üzenetére


tutis
őstag

oks, ezzel kezdem, az egyszerű :) :R

http://www.youtube.com/tutisgsxr

(#71600) bercsi


bercsi
aktív tag

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2000-es évjáratú 1.4-es G Astrám (x14xe, ferdehátú), aminél egyszer csak elfolyt az olaj a féktartályból, így kuplungolni és váltani sem tudtam. Csúcsforgalom kellős közepén kellemetlen volt :)
Kérdésem az lenne, innen melyik kuplungszettet lenne érdemes megvennem hozzá?
Láttam, hogy van szett CSC-vel is illetve külön is lehet kapni. Érdemes szettben megvenni ezeket, vagy össze is lehet válogatni az alkatrészeket?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.