Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71601) tiboryan04


tiboryan04
csendes tag

Szervusztok Kedves Fórumtársak!

Nemrég sikerült (nem feltétlenül jutányos áron :D ) hozzájutnom egy '96-os Opel Vectra B autóhoz 1.6 16v (X16XEL). Nos maga a jármű kívül-belül tetszik, szerintem a formája a mai napig nem lóg ki a sorból, sőt...
Viszont az én példányomnak a lelke kivan ~420ezer Km-nél jár, ha csak az óra nem csal, de nem szeretném rögtön kidobni ha már hozzám került (lehet meggondolatlanságból). Nem füstöl, nincs alatta olajfolt. Vásárlás után átesett a szükséges karbantartáson, alap átvizsgáláson mely az olaj és szűrők cseréjét, gyertyák cseréjét, hibakód kiolvasást és egyéb "szemrevételezést" takar szerelő által. Némi alapfogalmaim vannak, na meg képzelőerőm, autók és belsőégésű motorok terén, de gondoltam jobb eszmecserét több emberrel folytatni.
Az üzembiztonságát szeretném első sorban növelni még el nem éri az pénztárcám küszöbértékét és egyéb ésszerűségi határokat. Jó lehet megvenni se volt éppen ésszerrű, de adtak hozzá majd 2 év műszakit :).
Amik tények kiderültek a "próbaút" alatt és párszáz (<300) km megtétele után, és ezen apróbb karbantartás után is fennáll:

Ami nem annyira aggasztó laikusként:

- Néha nehezen indul, az önindító teker rendesen (aksi új), de van hogy 3-4 másodpercig is teker mire beindul a motor. Ez hideg, közel meleg (40-60fok) állapotokban is fennáll, üzemmelegen még nem jelentkezett.
- Alapjárat ingadozik melegen is és hidegindítás után is miután visszaesett az emelt fordulat pár perc után.
- Van némi motorzaj, de olajcsere után mérséklődött, amit én kihallok valami csapágyzörej lehet, generátor, klímakompresszor (ami persze nem működik), feszítőgörgők ilyesmi, bár "10 ezerrel ezelőtt volt vezérléscsere". Erre később még visszatérnék.

Ami viszont az:

- Nincs hibakód
- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után
- Alacsony sebességnél, gázelvétel után pl. 2-esben, motorfékezéskor rángat mintha szakaszosan nyomkodnám a féket
- Alapjáraton periodikusan "bezakatol" a motor, intenzíven beremeg a kormány, mintha egy henger kihagyna és utána magához térne. A kipufogó is ezzel arányosan purcog.
- 2000-es fordulat alatt szinte semmi ereje nincsen(?), 3000 környékén erőtlenül de harap és rángat is.
- 80-90km/h-órás tempónál, 5. sebességben kényelmesen haladva a járás sima, nem odaillő zaj nincs, gyorsítani is lehet, mintha lenne azért erőtartalék. Alatta, városban dugóban döcögve ha csak pörög a motor váltások közepette, szinte megtett út nélkül, iszonyúan morog.
- Érdekes, hogy gázadás nélkül, csak kuplungot használva is el lehet vele indulni, nem "dadog le", viszont ha pici gázt adok mondjuk 1000-1200 as fordulat között rángat, néha zakatol.
- Gázadásra "túl" későn reagál

Kérdések:
- Motorbontás(vagy csere, vagy nagygenerál) nélkül érdemes lehet még foglalkozni vele? Egy random szerelő azt ajánlotta, hogy nézzem sűrűn akár 500km-enként, hogy fogy-e az olaj, ha számottevő az olajfogyás akkor inkább vezérlést se cseréljek, mert lehet nem éri meg. Ezt aláírom lehet benne ráció.
- Ki minek állna neki?

Amiket terveztem otthon diy., EGR(AGR) szelep kitisztítása, próba után vagy jó vagy "lezárás".

Ami még lényeges az esetleg negatív megnyilvánulások elkerülése végett, hogy nem lételemem az autó, az se baj ha hetekig az udvaron áll vagy szervízben. Btw.: Tud valaki hozzáértő, megbízható opeles szerelőt Budapesten? :) :R

(#71602) mohabá 007 válasza #81556480 (#71597) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

1.9CDTI - ( Z1.9DTH) motor

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71603) trassher


trassher
addikt

Ma úgy gondolta a km számlálóm, hogy nem világít többé. Hazafelé még visszajött de most már abszolút sötét. Tudja valaki, hogy milyen izzó kell bele és hogyan és férek hozzá? Annyit tudok, hogy nem a mezei izzó kell mivel azokat már cseréltem és a foglalatát sem látom képeken.

Szerk.: Lehet mégis csak megtaláltam, régen cseréltem már benne izzókat. Már csak az izzó fajtája kérdéses.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#71604) HoaryFox válasza tiboryan04 (#71601) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Szia, üdv nálunk!

Mint Vectrás (nekem ugyan Z16XE van, de nagyon hasonló a motor) szeretnék hozzászólni.

- A nehezen indulást még nem tapasztaltam, lehet egy gyertyacserékkel kezdenék, ami lehet megoldana még pár problémát, pl. rángatások, remegések
- Alapjárat ingadozásra talán egy alapjárati motor tisztítás
"- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után" Ez is alapjárati motor lehet.
"- 2000-es fordulat alatt szinte semmi ereje nincsen(?)" Hát, nem mondom, hogy semmi ereje, de igen, olyan 2000-2500 fordulat szeret élni az enyém is.

Szerintem az lenne a legjobb, ha elgurítod egy szerelőhöz, és minden szépen alaposan megvizsgál az autón, mert maga a konstrukció nem rossz, sőt, elég tartós, persze, ha zabálja az olajat, akkor már egy nagyobb lélegzetvételű mutatvány.

És egy tipp szerelőre (tapasztalatom nincs): [link]

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#71605) odrif válasza odrif (#71511) üzenetére


odrif
MODERÁTOR

Nos erre a zizegésre, egy szerelő azt mondta hogy szerinte a fűtéskapcsoló ment tönkre. :( [link]

20 éve a Prohardveren

(#71606) mohabá 007 válasza bercsi (#71600) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...egyszer csak elfolyt az olaj a féktartályból, így kuplungolni és váltani sem tudtam..." :Y
Még szerencséd,hogy a fék nem levegősödött be
.
"...melyik kuplungszettet lenne érdemes megvennem hozzá?.."
Miből gondolod,hogy a kuplung a rossz? :F

Elsőre azt kellene kideríteni,hogy hol tudott eltünni ennyi fékolaj a tartályból.Nem lesz nehéz,mert ennek nyoma van.
Vagy valamelyik fék engedi a fékolajat,és mivel már nem jut fékolaj a kuplung felső munkahengerébe,igy nem is tudja a kuplungot működtetni,vagy a kuplung felső munkahenger engedi el a fékolajat,és ezért nem tud kiemelni.(szerintem ő lesz a bűnös)

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71607) Kickass válasza trassher (#71603) üzenetére


Kickass
őstag

Erre én is kiváncsi lennék. Nekem a jobb oldala sötétült el.

(#71608) bercsi válasza mohabá 007 (#71606) üzenetére


bercsi
aktív tag

Szerencsére kereszteződésben álltam, épp fordultam volna be az utcánkba.
Gyanús volt a dolog, mert munkahelyről elindulva egyszer beesett a kuplungpedál de gyorsan rápumpáltam párat és működött. Akkor éreztem hogy gáz lesz.
Aztán megálltam és nem bírtam elindulni. Még szerencse hogy volt az autóban egy flakon fékolaj.

A kinyomócsapágy hibájára a szerelőm hívta fel a figyelmem, decemberben olajcsere után szólt hogy picit szivárog az olaj. Régebben én is néztem, hogy a váltó és a blokk alja olajos, de mivel a motorból nem fogyott így nem is foglalkoztam vele (felelőtlenség tudom).
Az eset után felhívtam és azt mondta hogy ilyenkor elázik maga a tárcsa is, ezért kell cserélni komplett szettet.

De abban is van logika amit Te mondasz. Sőt! Lassan 3 éve van nálam az autó, de nem vettem észre soha hogy csúszna a kuplung, tökéletesen működött. Pedig ha szivárog a kinyomónál az olaj akkor előbb-utóbb a tárcsára is kerülne olaj (most hangosan gondolkodtam).
Holnap elhúzzuk szerelőhöz és kiderül hogy mi a probléma. A felső hengernek jobban örülnék, emberibb ára van mint egy komplett szettnek. Mindenesetre ha megvan a diagnózis leírom ide is.

Van viszont más dolog ami zavar. Ez pedig az autó hangja.
Amióta nálam van azóta ilyen a hangja. Fogalmam sincs hogy mi lehet :F
Ebben a videóban jobban kivehető hogy mire gondolok. Szerintem nem éppen normális dolog ez a kerepelő hang alapjáraton.

(#71609) trassher válasza Kickass (#71607) üzenetére


trassher
addikt

Azt tudom milyen fajta. :) Anno mindkét oldal sötét volt nekem, akkor cseréltem az összeset kivéve a km számlálóét mert olyan nem volt a boltban. Ez kell neked, színhelyes kell, de azt úgyis látod ha kiveszed, hogy hova melyik megy.
Km számlálóhoz pedig ezt dobja a cromax.

Redmi Note 7

(#71610) mohabá 007 válasza trassher (#71609) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Az egészben az a vicc,hogy amit feltettél képet,azokon az izzó foglalat vége négyszög alakú,zöld,és fekete színű.(alakra,színre ilyen) :D

Ezekből a zöld 2.0 W-os,a fekete 1.2 W-os.A hatszögletű narancssárgát nem tudom.Ehhez képest a cromax kínálata alakra,színre teljesen más,köszönő viszonyba nincsenek a fotón látható izzókkal.

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71611) trassher válasza mohabá 007 (#71610) üzenetére


trassher
addikt

A felső kettő nálam is narancs, a többire már nem emlékszem de a foglalat mindnél hatszögletű. Hogy a képen miért nem olyanok azt nem tudom de legalább látom rajta, hogy nekem melyik kell. :D

Redmi Note 7

(#71612) #81556480 válasza tiboryan04 (#71601) üzenetére


#81556480
törölt tag

lehet azért indul nehezen mert hosszabb állás után visszaengedi a tápszivattyúd az üzemanyagot, így minden indításnál fel kell termelnie. annyi km-nél lehet már kopottacska a motor és azért érzed erőtlennek, meg inkább valószinű hogy ezért is indul nehezen és az ingadozó alapjárat oka is lehet ez, vagy csak simán egy alapjárati motor tisztítás- amit én fél évente csináltam már becsukott szemmel :D. (egr+ alapjárati tisztitás mehet, kicsit lehet segít a dolgokon), nekem is volt 1.6 x16xel. pontosan tudom milyen, az 300.e km-nél járt mikor eladtam. ha a tiéd is eszi az olajat valamilyen szinten, akkor a mennyiségből lehet következtetni a motor állapotára. ha hosszú távra tervezel, egyáltalán nem nagy kaland meggyűrűztetni+ hf javítás és kis erő is jön bele plusz megszűnik az olajfogyasztás. ekkor vez csere, ami görgő + vízpumpa cserével jár = 2 lehetséges ok a zörgés megszüntetésére. ha így se szűnik meg, akkor még generátor, vagy klímakompresszor lehet, ezt meg eldöntöd meg akarod e csinálni, vagy veszel bontottan apróért valami csendesebbet.

olcsó már ezeket szerelni, meg egy közepes szaki is megmondja mik a problémái. én is megmondanám, csak kicsit zavaros a leírás. " purcog" szót nem is ismerem, szóval én nem mennék nagyobb mélységekbe ilyen netes távjavítással :D az imént már említett egr+ alapjárati tisztításon kívül. még cserélj benzinszűrőt, meg tegyél bele injektor tisztítót.

(#71613) Timer válasza tiboryan04 (#71601) üzenetére


Timer
veterán

Helló! Üdv a klubban!

Nem vagyok szerelő, de 10+ éve X16XEL Vectra B-t hajtok, szóval némi kognitív tapasztalat már összegyűlt, próbálok segíteni.

- A fordulat menet közben, kinyomott kuplungnál váltáskor nehezen esik vissza, de ez érvényes üresben is gázadás után

A kérdés ennek a mértéke, de azt kell mondjam, szokd meg, ez ugyanis bármilyen meglepő, de ilyen. Ha másodpercekig fent marad a fordulat, akkor az persze nem normális, ott valahol falsot szív levegőből a rendszer, de ha csak annyi, hogy lelépsz a gázról, és egy jó másodpercig ugyanazon a fordulaton pörög tovább a motor, akkor nincs miért aggódni, direkt ilyenre csinálták. persze, kell egy kis megszokás emiatt, ezért szoktak kecskézve járni az ilyen autókkal a friss tulajdonosok. Ha rááll a lábad, észre sem fogod venni

- Alacsony sebességnél, gázelvétel után pl. 2-esben, motorfékezéskor rángat mintha szakaszosan nyomkodnám a féket

Ez egyértelműen AGR. Soha nem voltam a taknyolás híve, ezért hol pucoltam, hol pucoltattam, végül vettem egy zsír új gyárit bele, de 2.000 km után előjött a probléma. Takaríttasd ki, és vakold le (ne sörös dobozzal, ha lehet, bár sok helyen ajánlják. Vehetsz ilyen méretre vágott lemezt is, akár. Amellett, hogy nem eteted meg a motorral a saját sz@rát, még egyenletesebb is lesz a járás.

- Alapjáraton periodikusan "bezakatol" a motor, intenzíven beremeg a kormány, mintha egy henger kihagyna és utána magához térne. A kipufogó is ezzel arányosan purcog.

Felakadt, részben nyitott AGR lesz ez is.

Ha ilyen idős a motor, még egy extra tanács: méress rá a lambdaszondára is, de ha kell, CSAK gyárit vegyél bele, minden mással szívni fogsz.

Olajfogyasztás. Ez ennél a motornál alapból jóval több, mint más kocsiknál. Ha két olajcsere (10.000 km) között nem eszik 4 liternél többet, nagyon nem aggódnék.

[ Szerkesztve ]

(#71614) tiboryan04 válasza Timer (#71613) üzenetére


tiboryan04
csendes tag

Köszönöm az építő jellegű válaszokat, a közeljövőben ránézek az agr-es témára. Jelentkezem a fejleményekkel amint lesz valami. Megpróbálom majd dokumentálni az eseményeket. Szerszám van, op com kábel van, szkóp van, szervízkönyv van. Meglátjuk mit tudok kifőzni belőle, ha semmit marad a szervíz és esetlegesen a motorbontás. :R

(#71615) Declare válasza geleati (#71596) üzenetére


Declare
őstag

Ugyan nem vectram van, de nekem is dizel, csak Astra H es 1,7 cdti :)

Az a baj, h nem emlekszem, nekem az elsö alkalommal mennyi volt a vezermü, vizpumpa stb csere....160k huf remlik, de abban mas is volt azt hiszem :F mindenesetre az a 94k azt en teljesen korrektnek erzem

Futomüallitas ugyancsak rendben van :K

Fek csere (nyilvan attol is függ, milyen fek, de gondolom sima, alap fek szett, nem EBC :D ), az is korrektnek tünik. (nekem nem volt sokkal olcsobb, de az csak az elsö szett volt + fekfolyadek. Mondjuk nem a legolcsobb fekszett, de nem is EBC)

Rugo cserehez nem tudok hozzaszolni, olyanom nem volt :)

Szoval nekem nem tünik draganak, de a legfontosabb, hogy jo szerelö legyen, akiben megbizol es lelkiismeretesen elvegzi a munkajat. Ha ilyen es akar dragabb is összesen az ajanlat par 10 ezerrel, akkor sem szabad gondolkozni, hogy hozza vidd!

(#71616) Digital válasza Declare (#71615) üzenetére


Digital
addikt

Szia!

Éves szinten mennyit mész az 1.7 cdti-vel?
Mik a tapasztalataid? Komolyabb meghibásodásod volt-e?

:R

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#71617) mohabá 007 válasza bercsi (#71608) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Ilyen fémesen csattogó,kelepelő hangot a beragadt,nem működő hidrotőke okozhatja.A felvételen se csak alapjáraton hallani,hanem ahogy emelkedik a fordulat,úgy sűrűsödik a csattogás is.

"...Régebben én is néztem, hogy a váltó és a blokk alja olajos, de mivel a motorból nem fogyott így nem is foglalkoztam vele..."

Ha már ott régebb óta olajos,akkor azért,mert a főtengely szimmering már nem tömít rendesen. Decemberben,olajcserekor a szerelőd erre hívhatta fel a figyelmet.Ha már akkor is rossz lett volna a kinyomócsapágy,akkor a fékfolyadéknak már akkor is fogyni kellett volna.Ha se az utastérben a pedáloknál,se se sehol máshol nem látható bő olajfolyás,marad a kuplung szétszedés.Ott majd lehet látni,hogy a kinyomócsapágy,vagy csak a menetes csatlakozás,esetleg maga a cső engedi e el az olajat.Ha a kinyomócsapágyat kell cserélni,célszerűbb komplett mindent szerintem.Sőt,ha már ennyire szét lesz kapva,célszerű a főtengely szimmeringet is kicserélni.

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71618) #81556480 válasza Timer (#71613) üzenetére


#81556480
törölt tag

fú 4 liter :D én 2-nél már motorgenerált akartam ;] de jelenleg 0-1 deci körül vagyok

(#71619) mohabá 007 válasza #81556480 (#71618) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

4 liternél minek már olajcsere,elég csak a szűrőt. :D

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71620) Declare válasza Digital (#71616) üzenetére


Declare
őstag

25-30k kb. Nemetorszagban elek, itt dolgozom, munkaba par km ingazas, helyben mozgolodas, meg ugye a hosszu haza utak adjak ki ezt a szamot :)

Tapasztalat: Nagyon jo :) A motorrol en is anno sok jot olvastam es ez eddig beigazolodott. Tipushiba a valto (ha 6 sebesseges). A csapagyak gyenge anyagbol vannak es 160k km nel tovabb nem nagyon birjak altalaban. Utanna ha kicserelik jo minösegi csapagyakra, akkor nincs vele tovabbiakban gond. Nekem az elözö tulajnal be is következett ez a hiba, megjavittatta a valtot es kicsereltette akkor mar a kettöstömegüt is szerencsere :) Sajna a valtoban csak a meghibasodott csapagyakat csereltek ki, az akkor még jokat nem. Ezert nekem 40k km mulva ujra szet kellett szedetni a valtot es a még gyári sz@rokat is csereltetni. Itt a munkadij a komoly tetel, nem az anyag költseg, szoval nekem is belekerült 200k hufba.

Amugy minden mas tuti, szepen teszi a dolgat. Az EGR be bearamlo forro gazt hütö szelep tipushiba még, nekem azt kiszereltek, mert csak egy nagyobb egyseggel együtt lehetne cserelni, de mivel a konstrukcio nem jo, a szerelöm azt mondta par ev mulva az uj is be fog rozsdasodni....nagy jelentösege meg nincs. (hideg allapotban valamivel gyorsabban felmelegszik a katalizatorba aramlo gaz es ott igy job hatekonysaggal tisztul meg. Üzemmelegen nincs jelentösege).

Szoval kb ennyi :) de ha visszaolvasol a forumban, ezeket megtalalod, meg a tapasztalataimat is ;)

(#71621) Timer válasza mohabá 007 (#71619) üzenetére


Timer
veterán

Jól van, az enyém sem eszik annyit, csak hármat, azt is télen, 5W40-ből. Ellenben ha nagyon taposnám, beverné a négyet szerintem. Lehet, találnék olyat, amit kevésbé harap, de már nincs kedvem sz@rakaodni ezzel. Én is nagyon gondolkodom a generálon, de felénk csak olyan szerelők vannak, akikre fogcsikorgatva bízom rá akkor is az autót, ha ennél jóval kisebb problémát kellene megoldani. Én viszont nem értek hozzá, ezért a "megszerelem magamnak" esetemben nem opció.

[ Szerkesztve ]

(#71622) mohabá 007 válasza Timer (#71621) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Az X1.6XEL tipusbetegsége,hogy idővel jobban eszi az olajat.Ez azért van mert a dugattyúgyűrűk puhább anyagból vannak,ezért jobban kopnak,viszont cserébe kevésbé koptatják a hengerek falát,ez meg az előnye.A dugattyúgyűrűk cseréje sokat javít a helyzeten.
Aki viszont azt állította,(másik topik)hogy a hengerfej levételével ki lehet cseréli a dugattyúgyűrűket,az nem szerelő,de varázsló. :O ("..Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog.") :Y :W

Komplett hidrotőke csere,és megszünik a csattogás.Az is lehet,hogy a szelepek még jók,csak be kell csiszolni,és csak a szelepvezetőket,és a szelepszár szimmeringeket kell cserélni,és bízni benne,hogy a főtengellyel,hajtókar csapágyakkal nincs különösebb gond.Mivel hosszabb távra tervezel,ezeket mindenképp meg kell csináltatni. :K

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71623) AMD Power válasza Timer (#71613) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem most tavaly nyar ota 5W40 van a kocsiba. Pont tegnap neztem meg az olajszintet. Szinte fullon van a nivo palca.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#71624) Kickass válasza trassher (#71609) üzenetére


Kickass
őstag

Köcc :R

(#71625) Timer válasza mohabá 007 (#71622) üzenetére


Timer
veterán

Köszi a választ, valahogy volt egy olyan érzésem, hogy nem eszik azt a kását olyan forrón! ;)

(#71626) hdanesz válasza Declare (#71544) üzenetére


hdanesz
senior tag
LOGOUT blog

Visszatérve egy pillanatra a K Astrára. Én 1.4-es turbós, 5ajtósra kértem ajánlatot, Dynamic felszereltséggel, metálfénnyel, tolatóradarral. Lehet nem fullos, de bőven jól felszerelt számomra.
5.4 millió az ajánlat.

(#71627) B-L-A-C-K válasza hdanesz (#71626) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Szerintem ha mondod 5-ért viszed oda is adnák.

(#71628) hódmaci


hódmaci
senior tag

Sziasztok!
Erre a kérdésre nem jött válasz?
Sajnos nem találom de lehet azért mert nincs is.

Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)

(#71629) Domi1957


Domi1957
csendes tag

Sziasztok!
Kedves fórum társak, van egy 2002-ben ujonan vásárolt Opel Astra G ferdehátú 1,2-es gépkocsim. Mi napokban tapasztaltam, hogy mind a két elsőkerékcsapágy lóg. utána néztem hól mennyiért lehet rendelni és a márkát is. Rouville esett a választásom. csak amiben kérném a segítséget megnéztem a gépkocsin 4 lyukas és mivel nincs ABS nem kéne hogy vezetékes legyen . De nálam a jobb oldalon vezetékes, bal oldalon meg nem .
Tudtok erre magyarázatot adni ? Valamint most akkor melyiket vegyem meg?
Köszönöm előre is a segítséget.

(#71630) geleati


geleati
tag

Sziasztok!
A nemrég vásárolt C Vectrámon jelenleg 205/55 R16-os gumik vannak, de ezen az oldalon 195/65 R15 van írva, gondolom ez lenne az ajánlott. Itt viszont a táblázatban szerepel az először említett méret. Akkor igazából mindegy?

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#71631) HoaryFox válasza geleati (#71630) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Mivel a kettő egymásnak váltó méretei, ezért mindegy.

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#71632) geleati válasza HoaryFox (#71631) üzenetére


geleati
tag

Értem, köszi szépen!

Soha ne dobj vízbe alkálifémet!

(#71633) Petyyyyy válasza trassher (#71526) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Jó-jó, kicsit ferdítettem. :DDD

[link]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#71634) _seth_ válasza Petyyyyy (#71633) üzenetére


_seth_
veterán

Ahham! Csak nem önvezető autó lesz belőle? Feltűnt a beépítésre váró komplett PC ;]

Szép szett, kifizetni nem szeretném mondjuk :) Bár b vekin én is teljes futómű felújítást tervezek, minden szilent, rugó, teleszkóp, gömbfej, lengőkar le lesz cserélve újra, az sem lesz olcsó menet.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#71635) trassher válasza Petyyyyy (#71633) üzenetére


trassher
addikt

Látom akad pár finomság a "csomagban". Szépek a felnik, lassan nekem is kéne már az autó alá. Kár, hogy tavaly vettem új 15-ös nyári gumikat, 16-os alu kellene. Most azok vannak jó árban 4x100-as osztókörrel.

Redmi Note 7

(#71636) mohabá 007 válasza Domi1957 (#71629) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...amiben kérném a segítséget megnéztem a gépkocsin 4 lyukas és mivel nincs ABS nem kéne hogy vezetékes legyen . De nálam a jobb oldalon vezetékes, bal oldalon meg nem .."

Engem meglepett,hogy nincs benne abs.Szerintem abban az esetben tehető bele a sima csapágyház, ha a km számláló,sebesség mérő óra spirál meghajtású.Ezt neked kell tudni.
Ha nincs spirál,se abs,akkor is kell a kerék fordulatszámérzékelő,mivel ez működteti a km számlálót,és a sebesség mérő órát.Ez az érzékelő pedig elektromos működtetésű,ezért vezetékes.

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#71637) amargo


amargo
addikt

A16LET-nél vezérlés csere mennyi időnként kell?

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#71638) Declare válasza hdanesz (#71626) üzenetére


Declare
őstag

Hat a nemet markaknal ezzel a 10-20% al lehet szamolni, amit odaadnak kedvezmenykent, de igy is korrektnek tünik (ha jol neztem gyorsan, akkor 6,2M a listaara). :K A felszereltseg meg már egyedi nezöpont.

Mondjuk ettöl függetlenül en uj autot nem vennek, mert tul nagy buko.

(#71639) Petyyyyy válasza _seth_ (#71634) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Én sem szerettem kifizetni még így kedvezménnyel sem, de részben muszáj, részben sokkal jobb érzés így. :)
Ugyan ma is lesz egy hosszabb etap, mert dobozokon lévő cikkszám egyezett, de a dobozokban két balos első gátló volt.

PC szerelőmé lett. :D

trassher - Látszat csal, sajna tisztítás után látszik hogy kezdi ledobni a fényt. Kövi szezonra homokfuvallat+szinter.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#71640) AMD Power válasza Declare (#71638) üzenetére


AMD Power
titán

Lehet,hogy hulyenek fogtok nezni de en ha tehetnem,hogy ujat vegyek valami nagyon olcsot vennek. Pl Dacia. 2-2.5 milliobol lenne egy csont uj autom. 5-6 millaert meg mar csak tenyleg akkor vennek ha mar van vagy 50millioert ingtlan a nevunkon ami "termel".

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#71641) diegho válasza AMD Power (#71640) üzenetére


diegho
nagyúr

Én is sokáig gondolkodtam az új Dacia-n. Ismerősi körben vettek pára, eddig a rekord a másfél év, addig bírta rohadás nélkül, volt amelyik pár hónap után gumicserénél már rohadt. Biztos jó dolog az új autó, de az nem itt kezdődik.

(#71642) beg válasza AMD Power (#71640) üzenetére


beg
veterán

A duster jobban bírja, az csak 3 év után kezdett el rozsdásodni az ismerettségi körben :D
Dacia-t inkább ne. Akkor már egy Fiat tipo, cit elysee ha már budget új a cél.

[ Szerkesztve ]

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#71643) kmarci25 válasza beg (#71642) üzenetére


kmarci25
veterán

Ugyan már srácok, ott a Lada. :)) "Egy igazi úr." Fiat, meg Citroen...

Egy dolog miatt szeretnék szalonautót: a szaga miatt. Az utánozhatatlan. (Meg persze, hogy én f*nghassak bele először. ;] )

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#71644) diegho válasza kmarci25 (#71643) üzenetére


diegho
nagyúr

Bemész egy szalonba és belefingasz, probléma megoldva...

(#71645) tutis válasza AMD Power (#71640) üzenetére


tutis
őstag

2.5 millióból van egy új autód, majd 1 év múlva van egy fél milliót érő használt autód :)
Én az astrámat nem adnám oda egy új Daciáért se.

http://www.youtube.com/tutisgsxr

(#71646) AMD Power válasza diegho (#71641) üzenetére


AMD Power
titán

Jezus... Ezt azert nem gondoltam volna. Ha ilyen akkor kene francnak.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#71647) diegho válasza AMD Power (#71646) üzenetére


diegho
nagyúr

A francia olcsóbb autók, pl Clio sokkal jobbak, teljes univerzum váltás.

(#71648) Petyyyyy válasza diegho (#71644) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Made my day. :DDD

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#71649) kmarci25 válasza diegho (#71644) üzenetére


kmarci25
veterán

Áhhh, akkor nincs meg a birtoklás érzése. Viszont az biztos, hogy ha valaha is szalonból veszek autót végigszaglászom a kárpitokat. :)))

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#71650) amargo válasza AMD Power (#71646) üzenetére


amargo
addikt

Sógorom is gyoszkodott az új dacia logan mvc mellett, de annyira fapad, hogy egy percre se gondolkoztam el rajta. És az már inkább 3.5 M.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.