Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
just
aktív tag
Two things what i hate. People that can't count...
Es nem lehetne valami jobb valtot tenni a kocsiba? Mas valto nem megy bele?
Mágus2
Közösségépítő
Ezt a szegényes dolgot nem értem, szerintem ezt mérés nélkül nem lehet megállapítani, mert ha túltölt akkor ugyanúgy gyengének érződik, mintha kicsi lenne a nyomás.
alacsony nyomás oka lehet eldugult üzemanyag szűrő vagy vezeték, ugye nyomás csak akkor van, ha van elég kipufogó gáz, ami megforgatja a turbinát, tömítetlenség, eldugult katalizátor, kopott turbó, megszorult lapátkát a turbón nyitott állapotban, szakadt vákuumcső ami a regulációért felel rossz mágnesszelep, ami szabályozza a turbónyomást. Amiatt, hogy ez egy elektronikusan vezérelt turbó dízel, sajnos a hibalehetőségek sora hosszú.
giigz
veterán
Csak pénz és idő kérdése
Mágus2
Közösségépítő
Ja, a légtömegmérőt kihagytam a sorból, az is el tud szállni, de akkor átmegy a gép szívódízelbe.
giigz: Ha van kompatibilis valto, akkor ugyanannyi ido beepiteni, mint a Renault valtot
Vateran kerdeztem a Xadorol egy eladot, hogy szerinte erdemes-e meg beletenni, ezt valaszolta:
"Nem írtad milyen autóról van szó.Kormányműnél volt akinek a 4. tubus után javult meg,miközben 5000km-t tett meg.A 1Stage 27ml így nagyobb a hatóanyagtartalma,így hatásosabban javítja a váltót.üdv"
Viszont szinten Vateran 20eFt-ert lenne hozza bontott valto!
Szerintetek megerne kicserelni egy bontottra? Vagy varjam a "Xado-hatast". De en szeretnem, hogy ket het mulva rendben legyen a kocsi, mert megyek nyaralni vele.
Szerk.: Ha meg tenyleg mechnaikai hibaja van, azt a Xado ugyse oldja meg.
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
Ha jó az a bontott váltó, akkor lehet, hogy jó lenne. Esetleg összedobni a kettöböl egyet.
Baszki, azt álmodtam, hogy csöpögött az autó plafonjáról a víz, mindenhonnan. Jézus
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Koszi! Tobbiektol is varom, hogy Ti mit csinalnatok
Illetve meg egy kerdesem van: Mi a tokomert van tobb fajta JH3-as valto? Ha ez a bonott valto 1.4es Megane-bol szarmazik az meg nem garancia, hogy jo lesz az enyembe? Miert van 3 tipus? Miben kulonboznek?
(#21959) MMA87 De en nem erek ra!!!
De erre rajottem, amikor tegnap vezettem az ismerosom kocsijat. Hiaba megy akad nelkul, nem egy kapkodo idegbeteg valto... bar egy kis Xado sztem finomabb valtast tenne lehetove. Ilyen szempontbol tenyleg mukodik a cucc!
[ Szerkesztve ]
_NCT
őstag
Pedig én ezt már milyen régen elmondtam neki.... Ez egy ilyen nagypapás autó... Ráérősen kell vezetni.
Fú tegnap ültem Octavia-ban, 2008-asban, még egy olyan kényelmetlen fost
FerNandor
őstag
Én már biztos megcsináltattam volna, mert én biztos nem tudnám elviselni azt a hangot, amit egyszer levideóztál, a váltó hangját.
Ha szerintem egy olyan 1.4-esböl van váltó, mint a tied, akkor szerintem az jó lesz. Nem hiszem, hogy annyi félét csináltak volna. Bár nem tudom, hogy hogy vannak a váltók elnevezve, mert JH3 és utána még van 3 szám vagy mennyi..
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Igen, engem is rohadtul irrital az a hang. Nem tudom igazan, hogy miert.
Igen, ezt is jol tudod, hogy van meg 3 szam. Csak hogy minek, vagy hogy az en kocsimba melyik 3 szam megy bele, arrol fogalmam sincs. Ebben kernek segitseget.
Mert most feleslegesen nem akarom lebontani a kocsit, hogy megnezzem milyen valto van benne, mert ha mas is jo bele, nekem tok mindegy, mi van benne, csak jo legyen
rob210
Topikgazda
Én amíg nem dobálja ki a sebességeket nem foglalkoznék vele.
utána meg bontott típusazonos váltóval cserélném.
Váltó vásárlásnál csak azonos számút vegyél, mert a kuplung és a kihajtás sem egyezik.
szar érzés amikor az új váltóba nem megy be a féltengej, vagy a kuplungot más átmérő miatt nem tudod berakni, vagy épp lötyög.
ezek az azonosító számok nem véletlen vannak kitalálva.
Renault power
FerNandor
őstag
ha aláfekszel vagy talán fentröl lenézve elvileg látni kéne a váltón egy plakettet, amin rajta van a típusa. renaultclub.hu/forumon van váltós topic is meg ott van egy srác, aki váltókat épít, szerel stb. talán ö meg tudja mondani neke, hogy milyen jelentösége van a számoknak. én laikusként nem gondolom, hogy megcsinálna a renault egy 1.4 16v motorhoz többféle váltót, mondjuk azért mert kacsaseggü, szedán vagy kombi.
Létezik másfajta váltó, pl Clio dCi-ben nekünk hosszú áttételes volt, de annak másak voltak a betüi is, mint a 65 lovas dCi váltója. A miénk JC5 volt, ha jól emlékszem, a 65 lovasé meg más. Szóval, ha az eleje stimmel, szerintem passzolnia kell. Bár lehet, hogy olyanokra utal a dolog, hogy pl az egyik autó ABS-es a másik nem, akkor van ez a sebességjeladó spirál, akkor az egyiken az hiányzik a másikon meg ott van. Lehet, hogy pl ilyenre utalnak a számok.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210: De en most ugy vagyok vele, hogy mar kozel vagyok ahhoz, hogy tokeletes legyen a kocsi. 20eFt nem sok egy valtoert, es akkor egyuttal megcsinaltatom a kuplung+kinyomot is. Es akkor most rendben lesz. Raadasul szerintem kb. egy munkaarbol ki is jonne, szoval meg sporolnek is vele.
Lehet, hogy a valto is kibirna meg 2 evet meg a kuplung is, de akkor csereljem le majd eladas elott, es mas elvezze az uj valtot meg uj kuplungot?! Tobbet meg ugyse kapok erte, hiba csereltetem mar le akkor a valtot...
Szoval ezert kernem ebben a segitsegedet, hogy milyen valtot lehet betuszkolni.
Mert nekem egy eleg viccesen hangzik, hogy egy 1.4-bol kivett valto, nem lesz jo az en 1.4-es kocsimba. Ne mondd, hogy az egyik 1.4-esben mas feltengely vagy mas kuplung van, mint a masikban. Vagy megis?!?!
(#21963) FerNandor: Na, ez mar viszont logikusan hangzik. Jolvan, utana kerdezek ott is. Csakhat igy is orulok, ha talalok egy valtot az enyembe, es akkor meg abbol is csak 3 az 1-hez az eselye, hogy pont jo legyen... akkor inkabb nem kezdek bontott valtot keresni, mert az "tu a szenakazalban"
[ Szerkesztve ]
FerNandor
őstag
ha nem is stimmel teljesen a 2 váltó, mondjuk ha van rajta tényleg valami jeladó, ami neked nincs, vagy neked van, de azon nincs, akkor is meg lehetne csinálni a 2 váltóból egyet. vagy annak a belsejét átpakolni a tiédbe vagy csak azt, ami a tiédben nem jó.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Hat ezzek ket gond van: Egyik, hogy az sztem sok ido lenne, amibol nem allok tul jol most. Jul 22 utan mar kene a kocsi.
Illetve, hogy a 20eFt-os ar ugy ervenyes, ha adom az en valtomat is. Bar ezt lehet meg lehet beszelni az eladoval
rob210
Topikgazda
Ha csere váltóért adja akkor ő felújítással foglalkozik és szvsz nem csak egy váltója lesz.
Renault power
Igen, ezt en is sejtettem, hogy nem viccbol keri el az enyemet. Viszont a 20eFt az nagyon jo ar erte. Renaultalkatresz 90.000.- Ft netto arat mondott ugy, hogy keri az en valtomat.... ehhez kepest...
Te beleugranal?
Honnan tudhatnam meg, hogy milyen valto jo az en kocsimba?! Nem talalok leirast sehol..
tresh
addikt
Na uram tisztázzuk a történetet.
Ahogy rob is írta a váltókból azért van több típus egy adott motorhoz mert más a kihajtás más az átétel és ez valószínű évjárat függő is.
Azt hogy leadod a váltod majd ő ad egy másikat ami bontott +20k nem éri meg szerintem.. kivéve ha amit ad az felújított és tökéletesen egyezik a tieddel..
Minden más esetbe ahogy anno is írtam váltó felújítás a legjobb megoldás..ez sajnos lehet 2-3 napos és 1-2 hetes művelet is állapot függő.. bár ahogy leírtad nem sok különbséget éreztél a másik megane váltójához képest ebből gondolom hogy nagy gond nem lehet vele.. így ha jelen állapot szerint az autóval lehet közlekedni biztonságosan nem dobálja ki a fokozatokat ahogy rob is írta bátran el lehet vele indulni..a xado se fél perc alatt hat szerintem egy 3-4k km kell neki még hatása érezhetővé válik. Újra ismétlem magam a francia váltók hosszú úton járnak és NEM gyors kapcsolgatásra vannak kitalálva hanem kényelmes "türelmes váltásokra" ergo ahogy írtam ha tempósan akarsz vele menni megfelelő fordulatnál elváltva nem fogsz hátrányba lenni azért mert nem lehet csak úgy csapkodni a sebességeket.
Szumma szumma : szerény véleményem szerint az autót műszakilag ellenőriztesd/ ellenőrizd le indulás előtt és ha haza értek akkor mehet a gép váltós szakihoz lehet 20-30kból kompletten felújítja és nem lesz gond vele..de attól még a váltó karakterisztikája ugyan az marad
(#21968) SocketA : váltószám /kód rajta van a válton ugyan úgy mint pl a motor szám
[ Szerkesztve ]
tresh: Nekem meg megerne 20k-t, hogyha nem ragadna a valtom, meg egyesbe nem lenne olyan hulye hangja. 1 nap alatt ki lehet cserelni. Mig a valtofelujitas lehet heteket vesz igenybe, es 70-80eFt-ba kerul.
Nem ertitek a kerdesemet: TUDOM, hogy JH3-as valto van a kocsimban (a 3 szamjegyu kodjat nem neztem meg, de tudom, hogy a valtora ra van irva), viszont a kerdes az lenne, hogy pl nekem van JH3-111, akkor a JH3-222 -t es a JH3-333 -at ra tudom tenni ?!?! Vagy csak es kizarolag a JH3-111 fog menni az en kocsimhoz, hiaba egy masik 1.4-es Megane II-bol van a valto.
tresh
addikt
Írtuk nem figyeltél
Azonost kell rá tenni ha nem szeretnél meglepetéseket..
őket a poén kedvéért megkérdezném mennyiért csinálnák meg
Más:
Francia autók klubja szervez egy kis talit hátha érdekel valakit én ha minden jól megy kint leszek
Ez most nem egy nagyobb szabású találkozó, csak szimplán egy baráti összejövetel!
Helyszín:
Budapest, Népsziget (szúnyog) a Északi vasúti összekötő híd lábánál lévő parkolónál (kecskéknél ) 14:00-tól.
Ha van kedved kicsit beszélgetni, akkor gyere! Mindenkit szívesen látunk!
Programok:
- Szabadfoglalkozás
- A nyári találkozó részleteinek kihirdetése.
- World Series by Renault F.A.K. csapat toborzása.
Szervezők: Nyerges Viktor (elnök) & Staberecz Vilmos (alelnök)
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
B+ milyen programok
tresh
addikt
Nem a programokért mész ki hanem a társaságért és hogy tanulj az autókról ami neked nem lenne hátrány Viccet félre téve szerintem 1-2 óra alatt annyi újdonságot mondanának neked a kocsidról hogy 1 hétig nem tudnád feldolgozni az élményt
Rob néz mit találtam
[link]
rob210
Topikgazda
Dátumot nem írtál.
Renault power
tresh
addikt
Bocsánat jogos
Dátum 2013.07.14 az az most Szombat
rob210
Topikgazda
Kár érte hogy piros, ha jól tudom gyárilag nem volt piros ebből a típusból.
egyébként ennyit még meg is érne.
Renault power
rob210
Topikgazda
B@ssza + szívesen kimentem volna, de anyós meg sógornő napot ülünk családilag
Renault power
tresh
addikt
Francba
Ck.
addikt
És ezeket a lehetőségeket mennyire nehéz kizárni, ha elviszem egy szakszervizbe, egy diagnosztikával, ill. a csövek atnézésével megállapítható a baj forrása? A turbónyomás kimérésével kellene kezdeni?
Giigz:
Elvileg Lunát is holnap nézik, drukkolok mindkettőnknek.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Én is holnap megyek a szervizbe, rádugják a gépre, meg olyan emberek nyúlnak hozzá, akik minden nap ezt csinálják, nagy reményeket fűzök a holnapi hibamegállapításhoz
Beszeltem egy Renault szervizes ismerossel, O azt mondta, hogy Nyiregyhazan van egy ceg, akinek vannak felujitott, garancias Renault valtoi. De mivel most nem dolgozik, nem tudja megadni az elerhetoseget. Melyik az a ceg?!
giigz: Igen, a napokban tobbszor is mondtam Neked, hogy en szoktam neha hozza vinni a kocsit, mert nagyon ert hozza. O volt, aki segitett az Electronic fault problemammal, amikor a Bosch szerviz meg kiolvasni sem tudta a hibakodot...
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Renault szervizes ismerős? Olyan nekem is kell!
Mágus2
Közösségépítő
Csak vw konszernes autókkal van tapasztalatom, de a renaultnál ugyan az az elv, sőt a turbó is megegyezik, max. más a csonk amire fel van fogatva. Egy jó diaggal 5 perc alatt kiderül a gond, no nem a hibakód olvasásból, mint ahogy sokan gondolják, hanem az élő adatok olvasásával teljes terhelés alatt.
Az ecu méri a turbónyomást, légnyelést, befecskendezési mennyiséget, elég onnan kiolvasni, mit mér, ha teljes terhelés alatt van a motor: 3.,4.,5. fokozat pedál a parkettán.
Ck.
addikt
Na ez megnyugtató. Akkor nem kell tűt keresni a szénakazalban.
rob210
Topikgazda
Konyhanyelven ez az amikor a bácsi a laptoppal beül melléd és mentek egy 5-6kmes szakaszt amiközben a bácsi az adatokat fürkészi folyamatosan.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Pontosan, és szoktam ülni a laptoppal, és mindig mondom, hogy ne trükközzenek a gázpedállal, mert ha felengedi, akkor 1. nem hiteles a mérés, 2. a gázedál állását is figyelem, ha nem 100% akkor a sofőr lábára koppintok.
http://www.youtube.com/watch?v=P6um2tqCoi4
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Na uram jöhet a bővebb info, vagy valami link, ugyanis vasárnapra tették a "bulit" tehát ott a helyem szombaton.
most hívott az asszonykám, hogy anyucinak, csak a vasárnap jó, hál istennek.
Renault power
Laraxior
titán
Ma megérkezett az átvezető szalagom a légzsákhoz Pénteken bele is dobják a Renaultba.
Kicsit pakolásztam hátul, észrevettem hogy a hátsó ülésben is van légzsák, oldalt is van... meg se tudtam számolni összesen mennyi
Valaki mutatta, hogy lefestette az ablakemelőjét a 2-es Méganejában. Kérdeznék erről egysmást, mert az enyémen is málik a gumi, hiába csak 220k km van benne....
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
Mondjuk, itt van némi ellentmondás, mert 14.-e, az vasárnap és nem szombat.
(#21988) Laraxior: Ha ERRE gondolsz, akkor én voltam és nemrég linkeltem. (ablakemelő konzolját + ajtó behúzót)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Na most hogy ezt így leírtad biztos teret ugrok, ha mégis vasárnap lesz
Renault power
Megkerdezhetem mennyibe fajt (alkatresz+szereles)? Ez csak szalag a Lagunanal, vagy gyuru, mint a Megane-nal?
Laraxior
titán
Igen ezaz. Gondolom lekaptad róla a gumit, csiszolás, majd fújás. De le kellett szedni az egész ajtókárpitot? Ahogy néztem elvileg úgy is megoldható ha nem szedem szét, mert alá tudok dugni papírt, hogy a bőrt ne fújjam össze. Bár úgyis szét kell szednem, mert az elsőkben kiment a világítás
szerk.: látom nem kellett szétszedni
[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
Laraxior
titán
Elvileg ilyen. Baszki..két hónapja néztem még nem volt sehol a neten, most meg itt van félárban
Egyébként a listaára 51ezer forint. Plusz a szervízre egy órát mondtak az 5ezer forint. De van a Renaultnál most 5évnél idősebb autókra 20% kedvezmény. Tehát így megáll 41+5k-ból.
Ma jött meg a cucc, de csak pénteken 1 órára kaptam időpontot beszerelni. De ráér, műszakiig nem fontos, az meg csak decemberben lesz.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
tresh
addikt
Bocsi hulla fáradt vagyok és elnéztem a naptárat vasárnap lesz Nem szeretnék még is szombaton tartani inkább?
FB-s link remélem jó >> [link]
(#21983) Mágus2 : sok dologba megegyeznek sőt... (hála a Bosch-nak)
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Na akkor csak nincs szerencsém.
Viszont a renault találkozó ötletét továbbra is fenntartom.
Legalább mi Pöstiek összehozhatnánk egy találkozót.
4-5emberrel már érdemes lehet.
Renault power
tresh
addikt
Részemről még mindig áll a dolog De a pest megyeik is jelentkezhetnétek Cegléd stb nincs messze
_NCT
őstag
Hétvégén sajnos dolgozom
Az ajtó behúzó nekem lepattintható, meg az ablakemelő kapcsolók konzolja is kipattintható --> kijön a kapcsolókkal együtt.
M2-nél simán cserélhető a bennük lévő világítás is: KÉPEKBEN.
Viszont nem ajánlom ledre kicserélni, mert hamar kiég, ha csak nem tudsz elé valami fesz szabályzót vagy ellenállást beépíteni, de ezt nem vágom, hogy mit is kéne. Nekem kb. 1-2 hónapot bírtak ki benne a ledek.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Laraxior
titán
Amúgy ilyet lehet kapni egyben is? Ha már így kijön... Mert akkor pénteken rákérdezek, hogy mennyibe van. Bár tényleg mutatós lenne valami más színben, csak nekem kék bőr az egész, úgyhogy nem tudom mi menne hozzá.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5