Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ck.
addikt
giigz
veterán
Biztos megtalálsz visszakeresve mindent, rob, tresh és én sokat írtunk róla, de azért leírom tömören: Egy óracsoportot kell keresned. Nekem Sagem volt és Jaeger lett, nagyon jó vételt csináltam vele, 4k-ért vettem meg, de bontóban a 10k körüli összegekkel fogsz találkozni. Beszerelni pofonegyszerű feladat, összesen 5 csavart kell kicsavarni, aztán a 4 csatlakozót kihúzni, új óra be, 4 csatlakozó be, 5 csavart visszacsavarni, és készen is van.
Szükség esetén izzókat cserélni (mint nekem), vagy ha gyárilag nincs meg a kábel, akkor azt az R34-es csatlakozóból be kell húzni. Nem nagy művelet, de én inkább elektromos szerelőhöz vittem, neki gyerekjáték volt. Ez le tudod ellenőrizni, ha kiveszed most az órádat, és megnézed, hogy a jobb szélső csatlakozó 6. pontjába megy-e kábel.
Codiac
csendes tag
Ne keress likat a turbócsövön, annak jellegzetes hangja is van ha ereszt, sípolás-sziszegés stb, főleg ha tolod neki! Ha meg biztosra akarsz menni, simán tekerd át bandage szalaggal!
_NCT
őstag
LEhet h giigz gépében is a turbó sziszeg? Csak nem tudott róla, de ott van az csak elrejtve
Coyot
őstag
Urak!
Jelen pillanatban Castrol 5W40 Magnatec Diesel (DPF) olaj van az autóban (sajnos eszi ) kaptam utántölteni egy szintén Castrol Magnatec 5W40 olajat (C3), ezen viszont nincs rajt a dízel címke. Kérdés hogy tölthetek e utána belőle?
Má' nem
giigz
veterán
Milyen motor, milyen évjárat? Hány km van benne, és mennyit eszik az olajból?
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
1.5 dCi Clio 2002 évjárat, valós km kb ~220k és 3k km alatt leette min. szintig most töltögetttem utána uolyannal, de már 5k körül megint minimumon van.
Má' nem
giigz
veterán
Nem valami tömítetlenség lesz az oka? Nem kellene ennyit ennie az 5W-ből sem...
Coyot
őstag
Nincs amúgy semmi gond a motorral, egyszerűen ez az olaj nem belevaló és kész. 10W40 et kap csak éljem túl ezt a hetet vele (még van hátra 1200km-em).
A kérdés még mindig adott: tölthetek utána belőle vagy menjek vegyek egy pontosan uolyant?
Költői kérdés: Miért van az hogy ezzel a fossal nem lehet megtenni 5k km-t gond nélkül?
Kezd betelni a pohár már az elmúlt 1,5 évbe szoptuk a dCi vel folyamat. Most hogy motorcsere volt, már bíztam benne hogy más lesz, mert ez legalább karban volt tartva. Ha a ráfordított idő alatt dolgoztam volna vehettem volna egy másik autót, ami működik.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
giigz
veterán
A kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni, hülyeséget meg inkább nem írok, nehogy aztán baj legyen belőle. Természetesen az a legjobb, ha bemész a boltba és veszel 1 liter olyan diesel olajat ami most van benne, de lehet az is jó, ha a másikat töltöd rá, én nem tudom, de nyilván az a legjobb, ha veszel 1 literes újat.
Egyébként sajnos egy rossz autóból nem nagyon lehet jót csinálni, bármit csinálhat vele az ember, akkor sem lesz az igazi, vagy csak nagyon hosszú út után.
Ck.
addikt
Szeretnék biztosra menni azért, de nem tom melyik a turbócső.
Amúgy menet közben, ha tolom Neki, akkor olyan 2500-3000 rpm környékén olyan "repülő-sugárhajtómű" szerű hangja van, nem tom eldönteni, hogy ez normál turbóhang, vagy kifúj vhol...
Asszonyt beültettem a pedálokhoz, megnyomogatta álló helyzetben, én meg füleltem a motort, de semmit nem hallottam.
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
Ma töltöttem bele az utolsó negyed litert, ezzel holnap még elleszek, kb 260 km leginkább pályán.
Közben a http://castrolmintabolt.hu/castrol-kalkulator szerint mehet bele a c3 sőt eszerint az az ajánlott bele.
A szar alkatrészt cseréltük egy az egyben mindenestől egy leinformált sokkal jobb állapotú motorra. Innentől és -250k Ft-tól szerintem jogos elvárás hogy legalább ne az 1 hetes kötelező utamon hagyjon szarba
[ Szerkesztve ]
Má' nem
giigz
veterán
Számomra hihetetlen dolog: Ezzel a vén elvileg elég rossz állapotban lévő kocsimmal sikerült egy jó 0-100-at csinálnom. Normálisan kellett váltani, persze segített a fordulatszámmérő, és az is megtette a hatását, hogy végre a múltkor megkapta az új olajat, szűrőket, és szelephézagállítást. A gyári érték 13,8 sec, és a videó alapján én is pont 13,8-at számoltam. Végre, ezt akartam elérni, és sikerült
Renault Megane 1.4 8V acceleration 0-100 km/h
Csak érdekességként: A szerviz előtt 3.-ban 80-110 9,3 másodperc volt, most 6,9 másodperc!
_NCT
őstag
Bőven jó ez az autó, ki fog ez még téged szolgálni sokáig.
Tudtommal nincs benne részecskeszűrő, így felesleges a dpf, mehet rá a másik olaj.
5w40 a gyári olaja, ha eszi akkor szét van kopva a motor, esetleg a turbo is csipegeti = a leinformált cseremotor, mégsem olyan jól lett leinformálva.
Rakj bele 10w40-et és elvileg meg kell szűnnie vagy minimalizálódni kell az oljfogyásnak. Ha nem, akkor motor/turbo felújítás vagy csere.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Coyot
őstag
Köszi
Előtte Castrol edge volt benne szintén 5W40 ebből alig alig fogyott, ezért is furcsállom az egészet.
Valószínűbb hogy a motor eszi, turbó nagyon jó állapotban van. Km van benne ez tény de legalább nem annyi mint az előzőben.
Má' nem
5w40-et nekem is ette rendesen, 10k km alatt egy jó 1.5 litert rá kellett töltögetni.
Most a 10w40-el már mentem 5k km-ert és még nem kérte az olajat.
Ha sok fogy, már pedig nálad is sok, akkor inkább a motor kopottságára utal.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
rob210
Topikgazda
Elforgattad rendesen a gépet úgy látom hamar kocsit akarsz cserélni
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Coyote: javaslom, tegyél bele egy olajcsere keretében Xado 5W40 fullszintetikusat, ennyit még szánj rá a motorra ha már 250.000.-benne van a kocsiba.
De az is lehet, hogy csak kéne egy jó motormosás, mert letapadtak a gyűrűk.
Ha ez a két dolog nem oldja meg az olajfogyasztásod akkor valóban 10W40 re kell váltanod, mert kopott a henger és a lehúzó gyűrű.
Nekem is 300000km fölött van a kocsiba és én nálam is kortyolt a gép rendesen, de amióta xado van benne azóta nem issza az olajat.
(azaz megvétel óta. )
[ Szerkesztve ]
Renault power
ThodEE
őstag
Okés köszönöm, átolvasom visszafelé is
Szedtük már szét mert egy univerzálisat akartunk bekötni csak az nem akart menni egyik fordulat szám jeladó helyről sem, utólag kiderült hogy akksiról vette volna a jelet ami nekünk furcsa volt ezért eszünkbe sem jutott
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Coyot
őstag
Köszi! megnézem
Má' nem
FerNandor
őstag
ha húz, mint a disznó, akkor nincs gond és csak a turbó hangja. ha valami eresztene azt szerintem észrevennéd a teljesítményben. nekem egyszer autópályán a clióban lecsúszott a turbó egyik csöve, elment az összes erö..
1.5dCi 106 lovas is gyönyörüen fütyül. ha pl gurulok 55-tel és elveszem a gázt egyböl fütyül. mint valami nagyon durva muscle car
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210
Topikgazda
Ez hülyeség.
Akkumulátorról nem lehet jelet levenni.
Minden fordulatszámmérő valamilyen jellel dolgozik, azaz vezérlő szállal.
Vagy a főtengelyről, vagy a váltóból, vagy a trafóról veszi a jelet, de aksiról nem lehet jelet venni.
Ha kiveszed a mostani műszeregységes és a jobb oldali hosszabb csatlakozóban ami a műszeregység közepe felé van 7 szál van akkor sima csere, ha csak 6 szál van akkor plusz egy vezeték bekötését igényli, ami a Giigz féle kálvária végigolvasása után nem is olyan nagy nehézség.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ck.
addikt
Hat epp ezert gyanús a dolog, mert nem húz ugy, mint a disznó. Nincs az a gyomorszorító érzés.
Menni megy, de a 150 lovas audim, amibe még csak egy adagolós 2,5-es TDI van, siman belepresel az ülésbe. Ez a 120 lovával és ~ 290 Nm-ével nem nagyon.
Meg tudnád mutatni azon a képen, hogy hol van a turbócső?
FerNandor
őstag
akkor lehet, hogy van valami.
nem értek hozzá, de nekem az csúszott le szerintem, ami neked felülröl elindul keresztbe és jobb oldalt hosszan megy az autó eleje felé.
fekete gumicsö, fém bilinccsel. de az jónak tünik.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
giigz
veterán
Kb. az összeset láttam, most nyári szüneten vannak, de 10. évad idáig telitalálat, Aston DB7, Escort, Range Rover, Boxster, és a TVR, na meg az a "faautó" Talán az egyik legjobb, legváltozatosabb évad felén vagyunk túl
Aug. végén kezdődnek az új részek, Lambo Uracco P250S-sel.
Nagyon szeretem ezt a sorozatot, a kezdetek óta nézem
Egyébként szereti a mi autónk a pörgetést, azt hiszem 5800 körül van meg a 75 paci, 4000 körül meg a nyomaték, üzemmelegen az égvilágon semmi baja nem lesz egy kis pörgetéstől. Sőt, most hogy kezd kristályosodni, az én autóm még motor erőileg sem rossz, tökéletesen hozza a gyári gyorsulást (még jobbat is, mert a lépcsősnek 14 sec van megadva ), ergo megvan mind a 75 paci, és tökéletes állapotnak örvendenek. Csak még kell az alapjárati cuccot orvosolni, meg egy kis Xado kezelés, és utána tényleg tökéletes lesz a kocsim, remélem ki is szolgál, bár tényleg egyre jobban megszeretem, és érzem, hogy ki fog szolgálni
Szerk.: Ja, most látom a csereberét linkelted, nem a sima sorozatot, de természetesen ezeket is láttam
[ Szerkesztve ]
ThodEE
őstag
Ez volt az említett univerzális fos, egyik oldalon találtunk telszámot hogy beépítésben segít, előtte az álltalad említett helyekre rákötöttük, főtengelyről 2x kiakasztottuk 8k RPMre, (valószínűleg itt öltük meg) de máshonnan nem mutatott semmit, aztán felhívtuk és azt mondta hogy az akksira kellett volna simán kötni, kell neki test , + és egy kapcsolt + NC
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Ck.
addikt
Meló után megnézem még.
Hátha közben vki szaki is erre jár. Ebbe amúgy hany turbócső van? És látszik a képen a másik?
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Ennyi pénzért lehet találni gyári óracsoportot, mint az enyém. A jel pedig az ecuba megy be, onnan megy tovább (az ecu 12-es pontjárból, nézd meg, hogy onnan megy-e neked kábel tovább) az úgynevezett R34-es csatlakozóba, ez a bal első kerék körül van a biztosítékok alatt, általában idáig szokták elvezetni, legalábbis az én esetemben idáig vezették robnak meg pl. be volt kötve. Itt kell megnézned, vagy az óracsoportod kábeleinél, hogy neked ez már be van-e kötve.
ThodEE
őstag
Igen ezeket mind végig néztük, mert találgattuk hogy az univerzális honnan kapjon jelet, egyébként ennél is drágábban sikerült beszereznem az univerzálist, de már visszaküldtem és a 8napon belüli elállással éltem, pénz vissza, és most megy az óracsoport keresés
Nálam sincs bekötve a műszerfalig, de azt megoldjuk haverral
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
giigz
veterán
Az ecuból ki van vezetve?
FerNandor
őstag
egyébként szerintem nem csak a turbó miatt mehet gyengén. de, hogy mitöl még, azt nem tudom
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
rob210
Topikgazda
Ha sziszeg akkor az tömítettlenség.
Az is lehet, hogy ki van repedve valahol a cső, érdemes leszedni és jó alaposan végig nyomkodni megnézni nincsenek-e rajta hajszál repedések, mert nyomás alatt azok kitágulva sokat elengednek.
Illetve amit még érdemes megnézni azok a kötések.
Lehet akár gázszivárgás ellenörző sprayt is bevetni ha nem akarod leszerelni.
Renault power
wertigo1984
őstag
Van folytatasa? Erdekelne hogy sikerult e az Ambit elpasszolnia fohosunknek angliaban.
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
giigz
veterán
Sikerült, egy picit érdekes indiai női pár vette meg, jól keresett rajta Mike
ThodEE
őstag
Igen ecuból még átmegy a jobb elejébe aztán onnan nem megy be a műszerfalba
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
giigz
veterán
Akkor ugyanúgy van, mint nekem Egyre érdekesebb, hogy robnak miért kötötték be, mikor gyárilag neki sem terveztek bele fordulatszámmérős órát
rob210
Topikgazda
Mert tudták, hogy az enyém lesz egyszer és segítettek a helyzetemen.
Egyébként kb. 20 perc alatt úgy is megoldottam volna ha nem kötik be.
Annó a skoda favoritomba is bekötöttem, pedig abban aztán valóban nem terveztek fordszámmérőt
Renault power
wertigo1984
őstag
Akkor hazai kezekbe kerult.
(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."
ThodEE
őstag
Át tuszkoltam már a tűzfalon egy 35mm2 meg egy 20mm2 es kábelt szóval ez a 1-2,5mm2 es szál drót már belefér a munkálatba
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
Ck.
addikt
Rob, ha szepen megkérlek, be tudnád jelölni a képen a turbocsoveket?
rob210
Topikgazda
Így épül fel a turbó.
ezek közül bármelyiknél lehet a bilincs lelazulva, vagy a cső kirepedve.
Renault power
Ck.
addikt
Hat ez igy eleg komplikált, lehet elviszem inkább megnezetni, nem nagyon merem magam bolygatni. Na persze az is lehet, h minden tök jó, csak en vagyok elégedetlen, nem tudom.
Csinálok egy videót a gyorsításról, hátha Ti jobban kihallotok belőle vmit.
rob210
Topikgazda
Na az mondjuk kezdetnek nem rossz.
Nem véletlen mondtam hogy gázszivárgás ellenőrzővel is meg tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
Ck.
addikt
És az a spray hogy működik?
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Két dolog:
- Nagy Renault szerelő a következő 1,5 hónapban sem ér rá, amit én el sem hiszek, tehát ezt el is felejthetem kb. Valószínűleg majd a márkaszervizbe viszem be, aztán lesz ami lesz, 1-2 ezerrel többet kérnek a hiba megállapításáért, de legalább végre meglesz.
- Az alapjárati motoromat szétszedtem, megtisztítottam, babráltam vele, és még rosszabb lett, mint volt, most 2000 alatt nem nagyon van az alapjárat
giigz
veterán
Melyik az az alkatrész, ami azért felel, hogy hidegen ~1.100 legyen az alapjárat, melegen meg ~ 750? Hőgomba vagy külső hőmérséklet érzékelő?
giigz
veterán
eTrade, neked azóta is hibátlanul megy az alapjárati motor?
gabx76
senior tag
Üdv Urak!
Tudom volt már, vissza is kerestem, de nem egyértelmű nekem:
H7-es izzóból kinek melyik vált be a legjobban?
Nekem eddig Hella volt mindkettő, most kiégett az egyik (elég hamar, 1,5 év után) és GE került bele,de nem érzem túl acélosnak. Este is megnézem majd, kíváncsi leszek a különbségre. Viszont kell egyet vennem tartaléknak is, ezért kérdezem a véleményeteket.