Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21801) FRENK1988


FRENK1988
veterán

Úrak észrevettem ma valamit. 100 fölött érzem, hogy remeg a kormány. Alatta semmi. Mitől lehet? Most vettem észre

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#21802) just válasza mycso (#21793) üzenetére


just
aktív tag

Van már mindenféle színű abból a folyékony gumiból. Nekem pont ilyen a belső szín összeállítás, ha feketével fújnám, akkor így nézne ki. (Nem tudom hány km-t futtottak ezek hogy így málik a kormányuk...Egyik hirdetés 305ezret ír, nekem 221-nél semmi baja.) De ahogy látom van homok színű plasti dip is

Two things what i hate. People that can't count...

(#21803) rob210 válasza FRENK1988 (#21801) üzenetére


rob210
Topikgazda

400 féle dologtól, de ha eddig nem volt és más változás nem volt akkor bizony a remek Brembo lesz a ludas.
Sajnos sok a gyártás hibás köztük, ezért nem szokták mostanában ajánlani.

De nem akarok vészmadárkodni, az is lehet hogy csak valami szarul lett összerakva, nincs meghúzva valami rendesen, vagy csak nem kopott még be a tárcsa, de én félek, hogy téged is bedarál a márkanév...:(

Renault power

(#21804) just válasza FRENK1988 (#21801) üzenetére


just
aktív tag

Felnik mikor voltak centírozva?

Two things what i hate. People that can't count...

(#21805) giigz válasza FRENK1988 (#21801) üzenetére


giigz
veterán

Ha most vetted észre, akkor az nyilván nem véletlen, és lehet, hogy a legutolsó szereléskor lett valami gebasz...

(#21806) FRENK1988 válasza just (#21804) üzenetére


FRENK1988
veterán

Azok original

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#21807) #48613632 válasza Laraxior (#21767) üzenetére


#48613632
törölt tag

Értem. Vagyis nem egészen ... akkor én csak a Renaultnál rakathatok fel gumit, ha a szenzorbeállítást is akarom?
Házilag nem lehet valahogy?

Kicsit félek hivatalos márkaszervízbe vinni az autót, amíg teljesen át nem nézettem, rendbe nem hozattam, félek, hogy ottfogják. Ugyan semmi baja, de érzésem szerint erre-arra ráférne egy csere, vagy javítás. Pl fékek nincsenek kimondottan jó állapotban, az első tárcsáim szét vannak marva, már új peremek jelentek meg :DDD

szerk: A házi megoldásba beletartozik természetesen az autószerelő műhely is, amennyiben nem márkaszervíz.

[ Szerkesztve ]

(#21808) FRENK1988 válasza rob210 (#21803) üzenetére


FRENK1988
veterán

Futomuves meg tudja nézni?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#21809) rob210 válasza FRENK1988 (#21808) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem meg de kérdés mennyire szakember.
Ha lenne esztergályos ismerős az jobban meg tudja nézni mennyi az elvetemedés, de szerintem is kezdj a futóművesnél aztán gumis, kiderül mi a baj.

Mert az is lehet, hogy valami a futóműben nem oké.
Bár túl gyanus, hogy most jött elő tárcsa cserénél.

Renault power

(#21810) rob210


rob210
Topikgazda

Hát ez tök jó:D

Renault power

(#21811) hossszú válasza just (#21802) üzenetére


hossszú
őstag

Mennyire kopásálló ez a folyékony gumi? Kormányon meddig bírná?

„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin

(#21812) SocketA válasza rob210 (#21713) üzenetére


SocketA
aktív tag

rob210: Nekem meg pont azt mondja, hogy mar csak 30 napom van biztositot valtani. Szept 4-en lett megkotve. Tehat en ebbol ugy erzem, hogy az utolso honapban mar NEM lehet valtoztatni.

(#21813) SocketA válasza giigz (#21774) üzenetére


SocketA
aktív tag

A debreceni Bosch szervizhez ne vidd! Mar irtam multkor: Elmentem hozzajuk, amikor beazott a kocsi. 3eFt-ert dugtak ra a muszert, es kiolvasni sem tudtak normalisan (volt ismeretlen hiba). Torolni meg SEMMIT nem tudtak. Szoval 3eFt-ot kifizettem a semmiert.

Aztan kesobb elmentem Renault-ekhoz, ott az ismeros srac egybol megallapitotta, hogy a feklampa-kapcsolom ment ki. Kicserelte. Kitorolte az osszes hibat. Elmondta, hogy a legzsak volt lehuzva, meg hogy a lambaszonda is rosszalkodik, ossze kene forrasztani a csatlakozot.

Ezzel szemben a Bosch-szerviz elengedett ugy, hogy nem ment egyik feklampam sem. Es nem tunt fel nekik... En egyaltalan nem ajanlom Oket ezert.

Ki az a debrecen Renault magus?

rob210 meg a tobbi szakinak:
Beletettem meg egy adag Xado revitalizalot (bar egy pici inkabb kifele folyt, jobb lenne a fecskedos valtozatot venni), finomabban siklit a valto, de akkoris: Egyesbe meg mindig nehezebben megy be (de mindig beveszi), 2-esbol 3-asba valtasnal meg mindig meg tud akadni (nagyon ritka, de elofordul). 5-bol 3-ba visszakapcsolni szinte eselytelen, mindig 4be huzom.

Illetve nem tudom, hogy en vagyok-e bena, de egyesben nehez ugy adagloni a gazt, hogy ne rangasson a kocsi. Plane, ha elkezdek gyorsitani, de elveszem a gaz. Meg amikor leer alapfordulatszamra, rant kettot a kocsin.

Nem tudom, milyennek kellene lennie egy Megane valtonak, de nem ilyennek.

Szintetek mi lenne a megoldas? Valtofelujitas, vagy bontott valto? Egyuttal lehet csinaltatnek egy kuplung+kinyomo cseret is, es akkor sztem mostmar rendben lenne a kocsi.

(#21814) tresh válasza SocketA (#21813) üzenetére


tresh
addikt

Motortartó bakokat nem ártana meg nézni lehet ki van dögölve az egyik és ezért ránt alacsony fordulaton a gépsárkány ;)

(#21815) rob210 válasza SocketA (#21813) üzenetére


rob210
Topikgazda

Felteszek egy kérdést.

Nincs neked ki a váltó tartó bakod?

Ezek a rángatások elég gyanúsak nekem, meg, hogy így rakoncátlankodik egyes meg hármas sebességnél.

Pont mind a kettő fent van.
:F

tresh gyorsabb volt.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#21816) SocketA válasza tresh (#21814) üzenetére


SocketA
aktív tag

Hatsot mar mondtak anno is, hogy kezd kikeszulni. De multkor a szerelo nem akarta meg kicserelni.

Valtofelujito keszlet sehol nem kaphato Mo-n? Mert e-bay-en van...

Meg annyit: tegnap befujtam a valtot, ahol csatlakozik a bowden egy kis WD40-ennel. Nem tudom, hogy emiatt, vagy csak most vettem eszre, de ahogy nyitott ajtonal elkezdtem pakolgatni a sebessegeket, femes csattogast hallottam, mintha valami a hovedohoz erne. Lehet ilyen?

rob210:
Valtotarto bak mar lett cserelve. Meg ahogy mar sokszor irtam: Egyesben olyan handja van a kocsinak, mintha tolatnek. Biztos van valami a valtoval.

[ Szerkesztve ]

(#21817) giigz válasza SocketA (#21813) üzenetére


giigz
veterán

Köszi a tapasztalatot, akkor oda nem viszem. A Kalydihoz vitted utána? Mennyit kértek el érte?

Nem tudom ki a Renault szerelő, csak egy ismerősömön keresztül ismerem. Felhívtam, hogy kérjen nekem megint időpontot, azt mondta, hogy a szerelő szerint a szívócsőnyomás érzékelővel lesz a gond...

[ Szerkesztve ]

(#21818) tresh válasza SocketA (#21816) üzenetére


tresh
addikt

A rángatás tuti egy betegeskedő motortartó bak végett lesz ez 100. Ha az egyesnél tényleg így recseg ropog fémes hang akkor valószínű a fogaskerék meg lett "darálva" de anno is mondtam le kell mondani az autóról és szét kell kapni a váltót addig csak találgatni lehet. ha mázlid van akkor 20-30kból helyre rakja neked egy szaki...vagy veszel bontottan egyet berakod és mész vele még meg nem hal az is :)

(#21819) SocketA válasza giigz (#21817) üzenetére


SocketA
aktív tag

giigz: Nem akarom ezt itt nagyon reklamozni, mert "privatba" segitett. De amugy 7eFt-ert csinalta meg borravaloval egyutt. Maga a feklampa-kapcsolo kerult volna ennyibe amugy.

De ha jol tudom 3.600.- ft egy ora szervizdij. Tehat ha csak ilyen "nezzetek at" vagy kodolvasas kell az 5eFt-bol kijon.

tresh: Most, hogy megcsinaltak a rozsdat, es mondtak, hogy minden okes a kocsival, ugy vagyok vele, hogy aldoznek ra penzt, hogy megcsinaltassam a valtot es akkor talan a kuplungot is egyuttal. Es akkor mostmar nagy hibai nincsenek a kocsinak.
Engem nem erdekel, hogy valtofelujitas, vagy csere, csak ugy menjen a valto, mint az olajozott villam. A felujitas szted mennyi ideig tartana?

Mert 2-3 het mulva lesz egy kis kirandulas a kocsival, es nagyon boldog lennek, hogyha addigra meglenne, es nem kellene 2-3napnal tovabb letenni.

Valaki tud nekem jo szerelot ajanlani a valtohoz Debrecenben?!

Ja, es akkor megegyszer: Mo-n nem lehetni kapni valtofelujito keszletet ehhez a valtohoz?!?!

[ Szerkesztve ]

(#21820) tresh válasza SocketA (#21819) üzenetére


tresh
addikt

Felejtsd el a váltófelújító készleteket anno linkeltem is hogy csinálja egy szaki a nulláról rakja újra össze szinkrongyűrűk,fogaskerekek tengelycsere,csapágy és így tovább..ha kint a váltó és rögtön tudja vállalni szerintem min 2-3nap ha nincs nagy gond ha tré van a palacsintába akkor 1 hét is simán lehet..de mindenképp megéri ha ennyire hallott ahogy írod..igazából szívesen megnézném hogy tényleg ennyire rossz e a helyzet ...

(#21821) SocketA válasza tresh (#21820) üzenetére


SocketA
aktív tag

Nem, ennyire nincs nagy gond. Siman lehet vele kozlekedni. Csak szeretek kicsit sportosabban vezetni, aztan nekem zavaro, hogy egy fel masodperce is megakad a valto.

Meg egyre jobban megszerettuk a kocsit, es igy, hogy a rozsdaval sincs mar gond, lehet, hogy megmarad meg 1-2 evig. Kuplungcsere sztem meg ugyis lesz, akkor egyuttal jo lenne a valtot is helyretetetni.

De en meg kivancsi lennek, hogy egy jo valto milyen.

(#21822) rob210 válasza SocketA (#21821) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen én is attól tartok, hogy ha te beülnél egy másik megane-ba akkor rájönnél semmi baja a te váltódnak, csak nem a rally sportba tervezték:D

Renault power

(#21823) tresh válasza SocketA (#21821) üzenetére


tresh
addikt

De en meg kivancsi lennek, hogy egy jo valto milyen.

Akkor egy 10éves japán kocsiba kell ülni ha jó váltót akarsz :)

(#21824) SocketA válasza rob210 (#21822) üzenetére


SocketA
aktív tag

Tudom, hogy tul sokat varok, de az akkorsem normalis, hogy egyesben hulye hangja van a kocsinak, meg hogy picit ragadva megy be egyesbe, illetve, hogy 5-bol 3-ba pl nem lehet visszavaltani.
Masik valtot nem lehet beletetetni? :) Annyira jo lenne egy 6 sebesseges...

tresh: Most, hogy mar megszerettem a kocsit, nem akarok megvalni tole, hellyel-kozel minden rendben van.... most akarod, hogy masikat vegyek?! :)
Jelenleg egy kocsira cserelnem le szivesen: Megane II RS
Pesten volt egy fekete 1.6mFt-ert, de ugy latom, hogy elkelt, pedig meg akartam nezni...

[ Szerkesztve ]

(#21825) tresh válasza SocketA (#21824) üzenetére


tresh
addikt

Nem csak azt mondtad kipróbálnád hogy milyen egy jó váltó ahhoz japán gépbe kell ülni :)

Másik váltó = mehet bele az 1.4-es 1,6 os clio/megane váltó és abba az 5ik fokozatot kell meg hackelni ..ergo mehet bele a dci 6 gangos 6ik fogaskereke így 5 sebességes lesz a gép ugyan úgy viszont 5ikbe a hosszabb áttétel végett nyersz a fordulatba 300rpm-et :)

[ Szerkesztve ]

(#21826) SocketA válasza tresh (#21825) üzenetére


SocketA
aktív tag

Mi az, hogy meg kell hackelni? Ha 6 sebesseges, akkor miert lesz megis 5?! Ezt nem ertem.

Tenyleg ilyen lazan mas valtokat beletenni? Mert en erdeklodtem ma valtok irant, ki mennyiert adja, es nem csak azt kerik, hogy JH3, hanem meg utana valami 3 szamot is.

(#21827) Laraxior válasza #48613632 (#21807) üzenetére


Laraxior
titán

Ki van téve nagy táblára a Renaultnál, hogy semmi máshoz nem nyúlnak csak amit mondasz és előzőleg megbeszélsz velük. Én gumisnál cseréltettem a gumit, betette az új szenzorokat, majd mentem a Renaultba programoztatni. Kérdezgettek ezt azt mert most voltam először, mondtam cseréljenek elemet a kártyában, meg be kellene állítani a szenzort. 4ezerpárszáz forintot fizettem egy szót sem szóltak semmiért.
Semmihez nem fognak nyúlni megnyugodhatsz :) Ráadásul van náluk 20% kedvezmény is, mert 5+-os az autónk, tehát 5 év feletti. :C Ezért csináltatom náluk a légzsákom, mert mindenki 60at mondott rá, ők meg benyögték, hogy 51k-20% + 5k szervízdíj. Összesen 46k forint és hivatalos.

Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy én is most cseréltettem tárcsákat, meg betétet is elöl, nem egy filléres dolog, főleg, hogy 308-as Brembo tárcsa van csak a Unixnál ami jó a miénkhez :DDD Az enyém is teljesen szét volt marva, de már tökig... de így nincsen gondom egy darabig.

Szerintem privátot írj, mert nagyon elveszik itt a többi között, nem i nagyon szoktam visszaolvasni, a srácoknak Méganejuk van, mi kilógunk a sorból :DDD

[ Szerkesztve ]

- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled

(#21828) Nordik válasza rob210 (#21800) üzenetére


Nordik
őstag

Ma rendesen alánéztem a kocsinak és nem is a váltórúdnál ereszt szerintem, az inkább csak olajpárás lett. Ugyanis ahol inkább olajos az ahol a váltó fel van fogatva a motorra, illetve ez a környék. Vagy csak oda folyik le... Egyszer beszéltünk erről a szerelővel, Ő azt mondta, hogy ezzel ne foglalkozzak majd ha kuplungos lesz akkor cserél szimeringet, mert valószínű ott ereszt valami. Csak kérdés, hogy a motorból vagy a váltóból. Mit gondolsz mi lehet ez és hogyan lehetne utánajárni a dolognak?

Le kéne vetetnem a váltót? Az gondolom elég nagy meló...

(#21829) tresh válasza SocketA (#21826) üzenetére


tresh
addikt

Röviden dci váltóját nem tudod felrakni mert az más felfogatás ect :) Megoldás egy bontott dci váltóból a 6ik fogaskereket átrakod a te 5iked helyére evvel növelve az áttétel nagyságát a 4edik és 5ik sebesség között így kevesebbet fog forogni a gép 5ik sebességben..ezzel azt éred el hogy most 130nál mondjuk forog 4000ret de ha ezt megcsinálod a hosszú 5ik véget mondjuk csak 3600-at fog..ergo pályán optimálisabb

Laraxior: nálam van megane és laguna is igaz utóbbi turbódénes :D

[ Szerkesztve ]

(#21830) mycso válasza SocketA (#21826) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Arra gondolt tresh, hogy marad a te váltód és azt lehetne átalakítani.
A 6-os váltó teljesen más, azt tuti, hogy nem lehet alá rakni.

mod.: közben meg is válaszolta.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#21831) SocketA


SocketA
aktív tag

Igy mar ertem, koszi!

Sztem fogom moddolni, mert autopalyan nem jarunk vele, 5nel meg jo az otos fokozat, hogy nem alapjaraton megy. Bar, ha elozok, legtobbszor visszavaltok.

(#21832) rob210 válasza Nordik (#21828) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez csak váltó levétel után derül ki, hogy mi folyik, azért mondta a szerelőd is, hogy amíg nem kuplungos ne bolygassátok.
Valószínű, hogy a féltengely szimering van ki, és ott ereszti el az olajat ami váltó olaj, de akár mi is lehet, mert a renault nedves féltengelyes, szebben nem tudok fogalmazni.
De ha köpi a motorolajat és azt ereszti el, azt könnyen meg tudod állapítani hiszen fogy az olaj a gépből, nívón pedig akkor meglátszik.

Renault power

(#21833) tresh válasza SocketA (#21831) üzenetére


tresh
addikt

Mindig válts vissza főleg 1,4nél :)

(#21834) Nordik válasza rob210 (#21832) üzenetére


Nordik
őstag

Az a baj, hogy elég minimális ez a folyás, tehát egy esősebb idő után vagy ha néha lemosom kicsit az alvázat, akkor kb 1 hét után újra ennyire nedves.

Hány órás meló leszedni a váltót?

(#21835) _NCT válasza tresh (#21833) üzenetére


_NCT
őstag

Még 1.6-nál is visszakell...

(#21836) rob210 válasza Nordik (#21834) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerelőnek 1 neked fogalmam sincs nem ismerem a kvalitásaidat.
Egy biztos, nem egyszerű és felettébb két emberes meló!!!

Ha esetleg tudsz szerezni karost az az igazi, azzal könnyebben ki lehet emelni.
Bontani kell hozzá elég sok mindent és nem árt venni új váltó olajat 2-3 féktisztító sprayt és új tömítést szimeringet mindenhova.
Szóval macerás.
Féltengelyeket is át kell nézni ha már ki van húzva.
2 emelő is kell hozzá, ha kényelmesen akarod megcsinálni és nem szenvedni.

Renault power

(#21837) tresh válasza _NCT (#21835) üzenetére


tresh
addikt

Na ja annak se árt..szerény véleményem szerint szívó benyánál mindegyiket illik visszadobni előzésnél hogy meg legyen a kellő nyomaték/fordulat ahonnan jobban ugrik a gép.. dieseleknél és turbosoknál ez nem lényeg bár ez is szituáció függő..én úgy szoktam hogy az amit a kocsi nem tud megoldani erőből azt megoldja lendületből.. na most ez az 5 ös golfunkra nem mondható mert az semelyikből nem tudja megoldani a problémát hál istenek csak ritkán kell vezetni :U

Rob: én hétvégén a régi 7-esen meg kergettem egy kicsit tetszett is neki..meg beleraktam félnap alatt 350km most érezhetően virgoncabb persze nem rakéta de jó ez bőven elég.. városba 6,8-at eszik alattam tehát befogtam a csőröm pedig haladósan megyek vele még nem kapok dugót..meg fogja a tied is hálálni az a kis körutat :))

[ Szerkesztve ]

(#21838) rob210 válasza tresh (#21837) üzenetére


rob210
Topikgazda

Hát én mostanság azt vettem észre kezd lustulni őnagysága.
De úgy is megyünk két hét múlva Almádiba akkor majd a pályán megkapja a magáét:)
Lesz egy szakasz ahol 4-es fog játszani had pörögjön:)
:R

Renault power

(#21839) rob210


rob210
Topikgazda

Nézd már a nagy precíz németeknek még se megy olyan jól a szekér?
Rájöttek, hogy 2-3 éven belül beüt a krach ha így folytatják és csak a drága kocsikkal tömik a piacokat?

Milyen érdekes, hogy a Daciahoz hasonlítgatja az új családi kocsijukat ami még csak fejben van meg.

Dacia ami renault amit minden Vw-s annyira utál....

A cikk.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#21840) tresh válasza rob210 (#21839) üzenetére


tresh
addikt

Gyenge erőlködés lenne a részükről.. :U

(#21841) _NCT válasza tresh (#21840) üzenetére


_NCT
őstag

Nembaj,csinálják csak,legalább a használtautók ára is lentebb megy...

(#21842) attilav2


attilav2
őstag

A megane 1-be be van olyan komputer amire rá lehet csatlakozni laptoppal? Konkértan a mi BA0E 1.4e-nkbe lehet ilyesmi?

-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-

(#21843) Ck.


Ck.
addikt

Nah srácok, új jövevény van, szombaton fájdalmasan búcsút vettünk Meggietől, de jött helyette a kicsi Luna. :) Egyúttal visszanyergeltem a dizlik táborába is.

2002-es Laguna II 1.9 dCi Expression.
Nagyon baba kis gép.

Íme nehány kép:

[ Szerkesztve ]

(#21844) Laraxior válasza Ck. (#21843) üzenetére


Laraxior
titán

juj, hát ezt a másik oldalon kell vezetni :DDD

- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled

(#21845) ThodEE válasza giigz (#21817) üzenetére


ThodEE
őstag

Olvastam itt a fórumon meg láttam a képeket is a sikeres műszer csoport cseréről, ugyan ezek a terveim, kell valamire figyelni :F :R

http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink

(#21846) _NCT


_NCT
őstag

No egyik ismerősöm Suzukija ami hasonlóan járt mint az enyém, kapott árajánlatot javítása, 700ezer...

(#21847) tresh válasza ThodEE (#21845) üzenetére


tresh
addikt

Igen...ha fordulatszám meroset szeretnél akkor azonos km/h óra csoport kell pl sagem jager stb es ellenőrizni kell hogy megvan e minden csati esetleg mint giigz nek be van e huzva a jeladó kabele. Ha rakeressel elege kiveseztuk robbal a témát:)

(#21848) #48613632 válasza Ck. (#21843) üzenetére


#48613632
törölt tag

Na, akkor már 3-an vagyunk Lagunások :) Az enyémet is azon az oldalon kell vezetni :) Amúgy szép a járgány, remélem sokáig örömet okoz majd ... az az 1.9dci nem kicsi egy picit ekkora kaszniba :F ??

Laraxior, kösz a válaszokat, rád dobok akkor egy privit, hogy később megtaláljalak, ha kérdéseim lennének, előre is kösz :R

(#21849) tresh válasza #48613632 (#21848) üzenetére


tresh
addikt

Több tipus volt azon belül is ez szerintem a 120 lovas de volt ebbol még ami nekuknk is van 130/136 le is most e mellé jon kb 300/350 nm nagyon szepen rangatja a kasznit boven eleg ha nem egy kis chip es rögtön 150paci;)

(#21850) _NCT


_NCT
őstag
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.