Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
eTrade
tag
Üzemi hőmérsékleten tökéletesen tartja a 750-as alapjáratot.
Hideg indításnál olyan 1000 környékén van az alapjáratom mindaddig, amíg a hőjelző nem éri el kb. az első csíkot, akkor már szépen beáll 750-re.
giigz
veterán
Lehet kérdeztem már, de elfelejtettem, ha igen Szóval te a boltba mentél be, vagy megrendelted?
eTrade
tag
Igen, pont miattad leírtam már 2x is.
Interneten keresztül rendeltem meg (innen) és személyes átvétel volt.
PS: Memória problémáidra szvsz kéne szedned valamit.
Mágus2
Közösségépítő
Ez nem ilyen egyszerű. 5 jeladónak az együttes jelétől van stabil alapjárat.
Motor hőmérséklet jeladó, szívócső nyomás és hőmérséklet jeladó, alapjárati kapcsoló a folytószelepen (ez egy végállás kapcsoló, ami érzékeli, hogy nem nyomod a gázt, érzékeli a folytószelep nyitási szögét is) ,és természetesen a motorfordulat (hall) jeladó. Ebből sakkozza ki a motorvezérlő a megfelelő alapjáratot.
Ha megnfigyeled vannak jeladók, amik több funkcióval bírnak, ezeknek a hibáját elég nehéz kiszűrni, nem lehetetlen, de nehéz.
Ha piszkáltad a folytószelepet, és rosszabb lett, akkor valamit elpiszkáltál rajta.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Éreztem, hogy kérdeztem már, csak annyi hozzászólást olvasok több fórumról, hogy sokszor összemosódnak a dolgok...
giigz
veterán
Nem a fojtószelepet (Egyébként ez ly-os vagy sima j? A FF az ly-t aláhúzza...) babráltam, hanem az alapjárati motort szedtem szét, és utána csak rosszabb lett, de ugye az alapból is kuka volt. Most meg már biztos az Motor hőmérséklet jeladó az nem egyenlő a vízhőmérséklet jeladóval? Mert gondolom ha a vízhőm jeladó rossz lenne, akkor nem mutatná vagy hülyeséget mutatni a vízhőfoknak, de azzal nincs gond. Viszont a motor hőmérséklet jeladóra még nem gondoltam.
Valószínűleg az lesz a legjobb, ha rádugják a gépre, meg aranyáron átnézik
[ Szerkesztve ]
eTrade
tag
Nálad az alapjárati motor hiba szerintem kizárva, mert nemrég rob210 kölcsönadta az övét és nem segített rajta semmit.
Ha jól emlékszem.
Mágus2
Közösségépítő
De akkor még szívta a falsot, ezért is csapkodta rob a fejét a falnak, amikor giigz bejelentette, hogy szuszog a folytószelep alatt.
giigz
fojtószelep - a folyó ly, a fojtás meg pontos, de ha gyorsabban írok, mint gondolkodok, akkor simán összekeverem.
A vízhőfok jeladóra hány darab vezeték megy? Mert ha 4, akkor az 2 jeladó, egyik az ecu-nak mondja a tutit, a másik az órába okosítja a júzert.
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Rosszul emlékszel!
Rob cuccával hidegen 750 az alapjárat, melegen 1000-1500 között, de sokkal jobb a helyzet, mint a saját cuccommal. Nekem mindig 1000+, de inkább 1500 vagy még több.
Mágus2: Az a sziszegés még mindig nem szűnt meg, de lehet csak az injektor befecskendező sziszegését hallom, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
eTrade
tag
Meleg motor esetén az 1000-1500 alapjárat nem nevezhető valami jónak.
Ahogy a Mágus2 is mondja, ha akkor még fals levegőt szívott és azt a hibát már orvosoltad, akkor az alapjárati motor még "játszik".
giigz
veterán
Csütörtökön 3-ra megyek a márkaszervizbe. Egy fejezet lezárul.
Mágus2
Közösségépítő
Ha tudod hogy az alapjárati motor rossz, vegyél egy újat, tedd be, ennyivel is kevesebb lesz a gond, és kisebb a számla.
Most a sziszegés okát akarod megkerestetni?
[ Szerkesztve ]
giigz
veterán
Nem javíttatni akarom velük, csak a hibákat feltárni. Azzal a céllal megyek oda, hogy derítsék ki mi az oka annak, hogy rob cuccával sem tökéletes az alapjáratom, és annak, hogy a saját cuccommal mi az oka. Az alapjárati motor biztos, de még azon kívül is lesz valami probléma, ezt kell kideríteniük
Mágus2
Közösségépítő
Egy indiszkrét kérdés, a gyertyák melyik évezredben lettek cserélve?
giigz
veterán
Vétel után kicsivel (~ 8 hónapja) kapott 4 új gyertyát
Mágus2
Közösségépítő
A sziszegés lehet akár természetes hang is, de ha meg akarsz róla bizonyosodni olcsón és hatékonyan, akkor vegyél 1 flakon féktisztítót, és alapjáratnál fújd körbe a szívócsonkot, a fojtószelep talpát, ha a fújás hatására változik az alapjárat, akkor valahol még mindig ereszt a cucc. A tesztet meleg motornál, egyenletes alapjáratnál érdemes végezni, másképp félrevezető lehet.
rob210
Topikgazda
Szedd le az alapjárati motort az enyémről tedd rá a tiedre és indítsd be a gépet.
A leírtak alapján valamelyik hőmérséklet jeladó lesz a ludas szerintem, mert amikor bemelegszik akkor hülyül meg.
De még mindig tartom, hogy ha sziszeg akkor valami tömítettlenség is lesz, mert nekem nem sziszeg ha rendesen fel van rakva a légszűrőház.
Azt azért megkérdezem, hogy amikor a légszűrőházat felteszed az a gumi perem ami az injektoron van körbe az rendesen illeszkedik?
Illetve próbáld ki egy rövid időre vedd le a légszűrőházat és indítsd be úgy, erősödik vagy halkul majd a sziszegés.
Ha kiderül, hogy tömítettlen vagy repedt a légszűrőházad az is egy fejes a befagyott Balatonba.
A renaultosok mindent ki fognak cserélni, de ne legyen igazam.
Szóval valóban csak hibafeltárásra vidd, vagy mondj nekik egy összeget ami felett ne dolgozzanak, különben kellemetlen meglepetés érhet.
Renault power
Mágus2
Közösségépítő
Vagy a hő hatására nő a tömítetlenség, és ezt próbálja meg kompenzálni a vezérlő a magasabb alapjárattal.
tresh
addikt
márkaszervizek vicc és amit írtak az még inkább hozzá nem értő sok kontár...tisztelet a kivételnek (hopp olyat még nem ismerek )
kisninja
őstag
Pont fordítva működik... tényleg úgy néz ki mintha hőjeladó lenne a rossz.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
hossszú
őstag
Ma vettem Xado gélt a szervómba, meg ha már ott voltam akkor a fűnyírómba is nagyon kíváncsi vagyok mit csinál az öreg Husqvarnámmal.
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
giigz
veterán
A motor hőfok jeladóra gondolsz?
Szerk.: Vagy hőgomba? Esetleg külső hőmérséklet jeladó?
[ Szerkesztve ]
Kiprobaltam ma egy ismerosom Megane-jat. Neki mindent lazan vesz a valto, de az apro megragadasokat leszamitva tenyleg nincsen olyan hatalmas kulonbseg. Ez az igazsag, hogy ez a valto nem gyors valtasra termedt.
Ja, es neki is csinalja azt, hogyha egyesbe elengedem a gazt, akkor megrangatja a kocsit, szoval nekem kell a vezetesi technikamat csiszolni.
Szoval nem tudom mit csinaljak. Xadobol eddig 2db 9ml-est tettem bele, de most latom, hogy van 27ml-es is. Lehet, hogy azzal tobbre mennek?! Vagy mechnanikus gondja van, es ugysem segit semmit?
imyourfriend
őstag
[link]
Üdv, ezen a ge.tt-s linken megtalálható, ilyen autónk van és ilyen hűtőrács kell hozzá. A gép renault megane 1.5 dci kombi. Valaki lenne szíves linkelni egy azonnal elérhetőt? A környékről 14-ért hoznak két újat.
laszlo168
senior tag
Remélem nem a Debreceni márkaszervibe akarsz menni....
elesvik
csendes tag
Hello!
Adott egy clio campus (2008.IV.havi) 46000 km-el érdeklődnék hogy aktuális már nála a vezérműszíj csere vízpumpával vagy még hanyagolható.A könyvet azt olvastam (4 év vagy 100.000km). De mi a tapasztalat ez ügyben ez érdekelne.
köszönöm szépen.
laszlo168
senior tag
A szüleim thaliája 2001-es 50000 km-el és még nem volt cserélve semmi. Vagyis egyszer megnézettem
gumissal a kerekeket, de jók voltak.
FRENK1988
veterán
A gumikhoz hogy jön a vezérlés?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
giigz
veterán
Ha már beleraktál kettőt, az már elég lesz, többet nem nagyon tudsz rajta javítani.
(#21925) laszlo168: De Mi a gond vele, rossz tapasztalat?
giigz
veterán
Ha tovább jársz vele, nem biztos, hogy azonnal szakadni fog, de azért ha a km nem is gyűlik ki, 5-6 évente illik cserélni
rob210
Topikgazda
Ácsi ne adalékold túl.
Hagyd dolgozni és ha nem lesz jobb 3 hónap után, majd akkor gondolkodj a dolgokon.
Hagyd azt a szegény cuccot dolgozni.
Renault power
rob210
Topikgazda
Vezérműszíj 150.000km vagy 3 év nálam, a könyvek szerint 150.000km vagy 5 év.
Renault power
rob210
Topikgazda
Sehogy azt írja, hogy még a gumikkal sem volt baj nem hogy a vezérléssel.
Renault power
giigz
veterán
Megcsináltam, és az elején ugyanúgy pörgött, de aztán tanult a kis okos, és beállt úgy az alapjárat, mint a te injektoroddal, tehát ~1000-1200-ra.
Az tutifix, hogy egy alapjárati motort kell vennem, az pedig szinte biztos, hogy valamilyen kis jeladó meghibásodott, pl. motorhőmérséklet jeladó, vagy valami ilyesmi kis dolog.
Rá lesz dugva a gépre, az majd gondolom megmondja a tutit, és utána végérvényesen rendben lesz az autó.
De azt nem ertem, hogy en eddig csak 2x8-at tettem bele (sot, annyit sem, mert kicsi mindig kijott), ez a Stage 1 meg eleve 27 milis... Vagy az nem olyan "suru"?
Nordik
őstag
Hogyan keressem ezt a tömítést amire a légszűrőház felül?
rob210
Topikgazda
fogalmam sincs én csak tubusost használok, de a váltóba csak egyet tettem, ez nem a motor mennyiségét igényli, szóval ne adagold túl.
Renault power
rob210
Topikgazda
Légszűrőház tömítés
Renault power
Ck.
addikt
Nah ITT egy videó a turbó hangjáról. Egyre inkább az az érzésem, hogy valahol bizony szelel.
rob210
Topikgazda
Ejj uram, ne így csinálj videót
Ebből semmi nem fog hallatszani, a gyorsulása nem az igazi egy turbós autónak nem így kéne pörögni, de ez ezer millió dolog lehet.
Felnyitott motorháztető mellett csinálj videót
Renault power
Ck.
addikt
Amellett semmi nem hallatszik.
rob210
Topikgazda
Akkor nincs tömítettlenség, ha a turbó rendszeren a legkisebb hézag luk repedés is van akkor az fütyül.
Szóval más a gond, vagy ennyit tud.
Renault power
giigz
veterán
Csinálj egy 0-100-at és hasonlítsd össze a gyárilag megadott értékkel
Ck.
addikt
Olyan van, hogy a turbó teljesítménye megcsappan (jó tömítettség esetén)? Vagy az vagy működik, vagy nem?
giigz:
Köszi, na ez egy jó ötlet, nekem eszembe se jutott, rápróbálok.
just
aktív tag
Nekem van ilyen eladó. 1 km-t se ment, 5000ft a szett
Two things what i hate. People that can't count...
imyourfriend
őstag
És ez jó bele? Mert akkor megvenném. Bár a szürke festéssel nem tudom mit kezdek.
Mágus2
Közösségépítő
Nem.
Az, hogy nem ereszt sehol, nem jelenti azt, hogy rendesen dolgozik, meg kellene nézni a turbó nyomást, bár a hang alapján inkább huhog, mint sípol, a huhogás a kopás miatt van, amíg nem erősödik, nem foglalkoznék vele, ha rendesen tölt.
Tölthet többet is mint kellene, meg kevesebbet is. A turbó a fordulatszámtól és a terheléstől függően tölt, ha csak tartasz egy bizonyos sebességet, szinte lustálkodik, de ha beletaposol a gázba, akkor a teljes megengedett töltő nyomással kezd dolgozni, nem olyan, hogy vagy megy, vagy nem megy. Ha kiesik néha a teljesítmény, akkor az a vészmód, ilyenkor a vezérlő nem ad rendesen üzemanyagot a motornak, nehogy a turbó, vagy a motor károsodjon. Ha már videózol és próbálod 3.ban padlózd le mondjuk 1800as fordulatnál és tartsd a padlón 4000-ig, ha ingadozik közben a teljesítmény, torpan, akkor diagnosztikára kell kötni, ellenőrizni a turbó csöveit, a reguláció csöveit. Leg jobb valami nem forgalmas helyen, ahol nem kell törődni a forgalommal, fő a biztonság.
Ck.
addikt
Köszönöm a részletes magyarázatot, ma meló utan tesztelem a gépet.
Egyébként, ha van töltő nyomás, de szegényes, annak milyen okai lehetnek a tömítetlenségen kívül?
tresh
addikt
Semelyik megane váltója nem csipázza a gyors váltásokat pl az enyém (m1)se a céges (m2) se nem olyan a váltó kialakítása..erre szokták mondani hogy ez olyan franciás váltó De ha jól váltasz el vele nem is kell hogy gyorsan kapcsolgasd...ha olyat szeretnél akkor japán gépet kell venni.. vagy RS rönót, VTS citroent, GTi pözsót azoknak röviden jár a váltó és pontosan de azok alatt nem is 100le dolgozik hanem 140től- 230 LE
rob210
Topikgazda
No és egy apró de fontos részlet, hogy az áruk se ennyi.
Egyébként nekem tök kényelmes ez a váltó, hosszùnak nevezhető úton jár, de szépen, meg kell vezetni"be kell tenni a fokozatokba" de ez csak szokás kérdése.
Renault power