Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21901) eTrade válasza giigz (#21899) üzenetére


eTrade
tag

Üzemi hőmérsékleten tökéletesen tartja a 750-as alapjáratot.
Hideg indításnál olyan 1000 környékén van az alapjáratom mindaddig, amíg a hőjelző nem éri el kb. az első csíkot, akkor már szépen beáll 750-re.

(#21902) giigz válasza eTrade (#21901) üzenetére


giigz
veterán

:R

Lehet kérdeztem már, de elfelejtettem, ha igen :D Szóval te a boltba mentél be, vagy megrendelted?

(#21903) eTrade válasza giigz (#21902) üzenetére


eTrade
tag

Igen, pont miattad leírtam már 2x is. :DDD
Interneten keresztül rendeltem meg (innen) és személyes átvétel volt.

PS: Memória problémáidra szvsz kéne szedned valamit. ;]

(#21904) Mágus2 válasza giigz (#21898) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ez nem ilyen egyszerű. 5 jeladónak az együttes jelétől van stabil alapjárat.

Motor hőmérséklet jeladó, szívócső nyomás és hőmérséklet jeladó, alapjárati kapcsoló a folytószelepen (ez egy végállás kapcsoló, ami érzékeli, hogy nem nyomod a gázt, érzékeli a folytószelep nyitási szögét is) ,és természetesen a motorfordulat (hall) jeladó. Ebből sakkozza ki a motorvezérlő a megfelelő alapjáratot.

Ha megnfigyeled vannak jeladók, amik több funkcióval bírnak, ezeknek a hibáját elég nehéz kiszűrni, nem lehetetlen, de nehéz.

Ha piszkáltad a folytószelepet, és rosszabb lett, akkor valamit elpiszkáltál rajta. :B

[ Szerkesztve ]

(#21905) giigz válasza eTrade (#21903) üzenetére


giigz
veterán

Éreztem, hogy kérdeztem már, csak annyi hozzászólást olvasok több fórumról, hogy sokszor összemosódnak a dolgok... :D :R

(#21906) giigz válasza Mágus2 (#21904) üzenetére


giigz
veterán

:R

Nem a fojtószelepet (Egyébként ez ly-os vagy sima j? A FF az ly-t aláhúzza...) babráltam, hanem az alapjárati motort szedtem szét, és utána csak rosszabb lett, de ugye az alapból is kuka volt. Most meg már biztos az :D Motor hőmérséklet jeladó az nem egyenlő a vízhőmérséklet jeladóval? Mert gondolom ha a vízhőm jeladó rossz lenne, akkor nem mutatná vagy hülyeséget mutatni a vízhőfoknak, de azzal nincs gond. Viszont a motor hőmérséklet jeladóra még nem gondoltam.

Valószínűleg az lesz a legjobb, ha rádugják a gépre, meg aranyáron átnézik :D

[ Szerkesztve ]

(#21907) eTrade válasza giigz (#21905) üzenetére


eTrade
tag

Nálad az alapjárati motor hiba szerintem kizárva, mert nemrég rob210 kölcsönadta az övét és nem segített rajta semmit. :U

Ha jól emlékszem. :D

(#21908) Mágus2 válasza eTrade (#21907) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

De akkor még szívta a falsot, ezért is csapkodta rob a fejét a falnak, amikor giigz bejelentette, hogy szuszog a folytószelep alatt. :Y

giigz
fojtószelep - :B a folyó ly, a fojtás meg pontos, de ha gyorsabban írok, mint gondolkodok, akkor simán összekeverem.

A vízhőfok jeladóra hány darab vezeték megy? Mert ha 4, akkor az 2 jeladó, egyik az ecu-nak mondja a tutit, a másik az órába okosítja a júzert.

[ Szerkesztve ]

(#21909) giigz válasza eTrade (#21907) üzenetére


giigz
veterán

Rosszul emlékszel! :DD :)) :C

Rob cuccával hidegen 750 az alapjárat, melegen 1000-1500 között, de sokkal jobb a helyzet, mint a saját cuccommal. Nekem mindig 1000+, de inkább 1500 vagy még több.

Mágus2: Az a sziszegés még mindig nem szűnt meg, de lehet csak az injektor befecskendező sziszegését hallom, nem tudom. :U

[ Szerkesztve ]

(#21910) eTrade válasza giigz (#21909) üzenetére


eTrade
tag

Meleg motor esetén az 1000-1500 alapjárat nem nevezhető valami jónak. :N
Ahogy a Mágus2 is mondja, ha akkor még fals levegőt szívott és azt a hibát már orvosoltad, akkor az alapjárati motor még "játszik".

(#21911) giigz


giigz
veterán

Csütörtökön 3-ra megyek a márkaszervizbe. Egy fejezet lezárul. :D

(#21912) Mágus2 válasza giigz (#21911) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha tudod hogy az alapjárati motor rossz, vegyél egy újat, tedd be, ennyivel is kevesebb lesz a gond, és kisebb a számla.

Most a sziszegés okát akarod megkerestetni?

[ Szerkesztve ]

(#21913) giigz válasza Mágus2 (#21912) üzenetére


giigz
veterán

Nem javíttatni akarom velük, csak a hibákat feltárni. Azzal a céllal megyek oda, hogy derítsék ki mi az oka annak, hogy rob cuccával sem tökéletes az alapjáratom, és annak, hogy a saját cuccommal mi az oka. Az alapjárati motor biztos, de még azon kívül is lesz valami probléma, ezt kell kideríteniük :)

(#21914) Mágus2 válasza giigz (#21913) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Egy indiszkrét kérdés, a gyertyák melyik évezredben lettek cserélve?

(#21915) giigz válasza Mágus2 (#21914) üzenetére


giigz
veterán

Vétel után kicsivel (~ 8 hónapja) kapott 4 új gyertyát :D

(#21916) Mágus2 válasza giigz (#21915) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A sziszegés lehet akár természetes hang is, de ha meg akarsz róla bizonyosodni olcsón és hatékonyan, akkor vegyél 1 flakon féktisztítót, és alapjáratnál fújd körbe a szívócsonkot, a fojtószelep talpát, ha a fújás hatására változik az alapjárat, akkor valahol még mindig ereszt a cucc. A tesztet meleg motornál, egyenletes alapjáratnál érdemes végezni, másképp félrevezető lehet. ;)

(#21917) rob210 válasza giigz (#21909) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szedd le az alapjárati motort az enyémről tedd rá a tiedre és indítsd be a gépet.
A leírtak alapján valamelyik hőmérséklet jeladó lesz a ludas szerintem, mert amikor bemelegszik akkor hülyül meg.

De még mindig tartom, hogy ha sziszeg akkor valami tömítettlenség is lesz, mert nekem nem sziszeg ha rendesen fel van rakva a légszűrőház.

Azt azért megkérdezem, hogy amikor a légszűrőházat felteszed az a gumi perem ami az injektoron van körbe az rendesen illeszkedik?

Illetve próbáld ki egy rövid időre vedd le a légszűrőházat és indítsd be úgy, erősödik vagy halkul majd a sziszegés.

Ha kiderül, hogy tömítettlen vagy repedt a légszűrőházad az is egy fejes a befagyott Balatonba.

A renaultosok mindent ki fognak cserélni, de ne legyen igazam.
Szóval valóban csak hibafeltárásra vidd, vagy mondj nekik egy összeget ami felett ne dolgozzanak, különben kellemetlen meglepetés érhet.
:R

Renault power

(#21918) Mágus2 válasza rob210 (#21917) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Vagy a hő hatására nő a tömítetlenség, és ezt próbálja meg kompenzálni a vezérlő a magasabb alapjárattal. :F

(#21919) tresh


tresh
addikt

márkaszervizek vicc és amit írtak az még inkább hozzá nem értő sok kontár...tisztelet a kivételnek (hopp olyat még nem ismerek )

(#21920) kisninja válasza giigz (#21909) üzenetére


kisninja
őstag

Pont fordítva működik... tényleg úgy néz ki mintha hőjeladó lenne a rossz.

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#21921) hossszú


hossszú
őstag

Ma vettem Xado gélt a szervómba, meg ha már ott voltam akkor a fűnyírómba is :) nagyon kíváncsi vagyok mit csinál az öreg Husqvarnámmal.

„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin

(#21922) giigz válasza kisninja (#21920) üzenetére


giigz
veterán

A motor hőfok jeladóra gondolsz?

Szerk.: Vagy hőgomba? Esetleg külső hőmérséklet jeladó? :D

[ Szerkesztve ]

(#21923) SocketA válasza giigz (#21922) üzenetére


SocketA
aktív tag

Kiprobaltam ma egy ismerosom Megane-jat. Neki mindent lazan vesz a valto, de az apro megragadasokat leszamitva tenyleg nincsen olyan hatalmas kulonbseg. Ez az igazsag, hogy ez a valto nem gyors valtasra termedt.
Ja, es neki is csinalja azt, hogyha egyesbe elengedem a gazt, akkor megrangatja a kocsit, szoval nekem kell a vezetesi technikamat csiszolni.

Szoval nem tudom mit csinaljak. Xadobol eddig 2db 9ml-est tettem bele, de most latom, hogy van 27ml-es is. Lehet, hogy azzal tobbre mennek?! Vagy mechnanikus gondja van, es ugysem segit semmit?

(#21924) imyourfriend


imyourfriend
őstag

[link]
Üdv, ezen a ge.tt-s linken megtalálható, ilyen autónk van és ilyen hűtőrács kell hozzá. A gép renault megane 1.5 dci kombi. Valaki lenne szíves linkelni egy azonnal elérhetőt? A környékről 14-ért hoznak két újat. :DDD

(#21925) laszlo168 válasza giigz (#21922) üzenetére


laszlo168
senior tag

Remélem nem a Debreceni márkaszervibe akarsz menni....

(#21926) elesvik


elesvik
csendes tag

Hello!

Adott egy clio campus (2008.IV.havi) 46000 km-el érdeklődnék hogy aktuális már nála a vezérműszíj csere vízpumpával vagy még hanyagolható.A könyvet azt olvastam (4 év vagy 100.000km). De mi a tapasztalat ez ügyben ez érdekelne.
köszönöm szépen.

(#21927) laszlo168 válasza elesvik (#21926) üzenetére


laszlo168
senior tag

A szüleim thaliája 2001-es 50000 km-el és még nem volt cserélve semmi. Vagyis egyszer megnézettem
gumissal a kerekeket, de jók voltak.

(#21928) FRENK1988 válasza laszlo168 (#21927) üzenetére


FRENK1988
veterán

A gumikhoz hogy jön a vezérlés?

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#21929) giigz válasza SocketA (#21923) üzenetére


giigz
veterán

Ha már beleraktál kettőt, az már elég lesz, többet nem nagyon tudsz rajta javítani.

(#21925) laszlo168: De :D Mi a gond vele, rossz tapasztalat? :U

(#21930) giigz válasza elesvik (#21926) üzenetére


giigz
veterán

Ha tovább jársz vele, nem biztos, hogy azonnal szakadni fog, de azért ha a km nem is gyűlik ki, 5-6 évente illik cserélni :)

(#21931) rob210 válasza SocketA (#21923) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ácsi ne adalékold túl.
Hagyd dolgozni és ha nem lesz jobb 3 hónap után, majd akkor gondolkodj a dolgokon.
Hagyd azt a szegény cuccot dolgozni.
:Y

Renault power

(#21932) rob210 válasza elesvik (#21926) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vezérműszíj 150.000km vagy 3 év nálam, a könyvek szerint 150.000km vagy 5 év.

Renault power

(#21933) rob210 válasza FRENK1988 (#21928) üzenetére


rob210
Topikgazda

Sehogy azt írja, hogy még a gumikkal sem volt baj nem hogy a vezérléssel.

Renault power

(#21934) giigz válasza rob210 (#21917) üzenetére


giigz
veterán

Megcsináltam, és az elején ugyanúgy pörgött, de aztán tanult a kis okos, és beállt úgy az alapjárat, mint a te injektoroddal, tehát ~1000-1200-ra.

Az tutifix, hogy egy alapjárati motort kell vennem, az pedig szinte biztos, hogy valamilyen kis jeladó meghibásodott, pl. motorhőmérséklet jeladó, vagy valami ilyesmi kis dolog.

Rá lesz dugva a gépre, az majd gondolom megmondja a tutit, és utána végérvényesen rendben lesz az autó.

:) :R

(#21935) SocketA válasza rob210 (#21931) üzenetére


SocketA
aktív tag

De azt nem ertem, hogy en eddig csak 2x8-at tettem bele (sot, annyit sem, mert kicsi mindig kijott), ez a Stage 1 meg eleve 27 milis... Vagy az nem olyan "suru"?

(#21936) Nordik válasza rob210 (#21917) üzenetére


Nordik
őstag

Hogyan keressem ezt a tömítést amire a légszűrőház felül?

(#21937) rob210 válasza SocketA (#21935) üzenetére


rob210
Topikgazda

fogalmam sincs én csak tubusost használok, de a váltóba csak egyet tettem, ez nem a motor mennyiségét igényli, szóval ne adagold túl.

Renault power

(#21938) rob210 válasza Nordik (#21936) üzenetére


rob210
Topikgazda

Légszűrőház tömítés

Renault power

(#21939) Ck.


Ck.
addikt

Nah ITT egy videó a turbó hangjáról. Egyre inkább az az érzésem, hogy valahol bizony szelel.

(#21940) rob210 válasza Ck. (#21939) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ejj uram, ne így csinálj videót:)
Ebből semmi nem fog hallatszani, a gyorsulása nem az igazi egy turbós autónak nem így kéne pörögni, de ez ezer millió dolog lehet.
Felnyitott motorháztető mellett csinálj videót:D

Renault power

(#21941) Ck. válasza rob210 (#21940) üzenetére


Ck.
addikt

Amellett semmi nem hallatszik.

(#21942) rob210 válasza Ck. (#21941) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor nincs tömítettlenség, ha a turbó rendszeren a legkisebb hézag luk repedés is van akkor az fütyül.

Szóval más a gond, vagy ennyit tud.

Renault power

(#21943) giigz válasza Ck. (#21939) üzenetére


giigz
veterán

Csinálj egy 0-100-at és hasonlítsd össze a gyárilag megadott értékkel :)

(#21944) Ck. válasza rob210 (#21942) üzenetére


Ck.
addikt

Olyan van, hogy a turbó teljesítménye megcsappan (jó tömítettség esetén)? Vagy az vagy működik, vagy nem?

giigz:
Köszi, na ez egy jó ötlet, nekem eszembe se jutott, rápróbálok. :)

(#21945) just válasza imyourfriend (#21924) üzenetére


just
aktív tag

Nekem van ilyen eladó. 1 km-t se ment, 5000ft a szett

Two things what i hate. People that can't count...

(#21946) imyourfriend válasza just (#21945) üzenetére


imyourfriend
őstag

És ez jó bele? Mert akkor megvenném. Bár a szürke festéssel nem tudom mit kezdek.:)

(#21947) Mágus2 válasza Ck. (#21944) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem.

Az, hogy nem ereszt sehol, nem jelenti azt, hogy rendesen dolgozik, meg kellene nézni a turbó nyomást, bár a hang alapján inkább huhog, mint sípol, a huhogás a kopás miatt van, amíg nem erősödik, nem foglalkoznék vele, ha rendesen tölt.

Tölthet többet is mint kellene, meg kevesebbet is. A turbó a fordulatszámtól és a terheléstől függően tölt, ha csak tartasz egy bizonyos sebességet, szinte lustálkodik, de ha beletaposol a gázba, akkor a teljes megengedett töltő nyomással kezd dolgozni, nem olyan, hogy vagy megy, vagy nem megy. Ha kiesik néha a teljesítmény, akkor az a vészmód, ilyenkor a vezérlő nem ad rendesen üzemanyagot a motornak, nehogy a turbó, vagy a motor károsodjon. Ha már videózol és próbálod 3.ban padlózd le mondjuk 1800as fordulatnál és tartsd a padlón 4000-ig, ha ingadozik közben a teljesítmény, torpan, akkor diagnosztikára kell kötni, ellenőrizni a turbó csöveit, a reguláció csöveit. ;) Leg jobb valami nem forgalmas helyen, ahol nem kell törődni a forgalommal, fő a biztonság. :K

(#21948) Ck. válasza Mágus2 (#21947) üzenetére


Ck.
addikt

Köszönöm a részletes magyarázatot, ma meló utan tesztelem a gépet.
Egyébként, ha van töltő nyomás, de szegényes, annak milyen okai lehetnek a tömítetlenségen kívül?

(#21949) tresh válasza SocketA (#21923) üzenetére


tresh
addikt

Semelyik megane váltója nem csipázza a gyors váltásokat pl az enyém (m1)se a céges (m2) se nem olyan a váltó kialakítása..erre szokták mondani hogy ez olyan franciás váltó ;) De ha jól váltasz el vele nem is kell hogy gyorsan kapcsolgasd...ha olyat szeretnél akkor japán gépet kell venni.. vagy RS rönót, VTS citroent, GTi pözsót azoknak röviden jár a váltó és pontosan de azok alatt nem is 100le dolgozik hanem 140től- 230 LE :)

(#21950) rob210 válasza tresh (#21949) üzenetére


rob210
Topikgazda

No és egy apró de fontos részlet, hogy az áruk se ennyi.

Egyébként nekem tök kényelmes ez a váltó, hosszùnak nevezhető úton jár, de szépen, meg kell vezetni"be kell tenni a fokozatokba" de ez csak szokás kérdése.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.