Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz HSM #83961 üzenetére

    Srácok, a f.szom kivan veletek! :D
    Vezessük le milyen erők hatnak itt a karra és felsőtestre csupán álló helyzetben a gravitáció ellenében!
    Előre döntött felsőtest, kormányon laza kéztartás, enyhén hajlított könyök, előre nyújtott karok.
    Ilyenkor ugye a felsőtest a kezek és a fenék alatt van alátámasztva, ergó a tömeg vmilyen arányban megoszlik a kettő között. Sportmotoron - és biciklin is - nagyobb arányban (túramotorhoz képest) a kezekre helyeződik ez a súly az előrébb elhelyezkedő tömeg miatt.
    Ezt ellensúlyozni csak derékizomból lehet, mely olyan irányú erőhatást gyakorol a felsőtestre, hogy az felegyenesedni szeretne, tehermentesítve részben a kezeket, mint alátámasztási pontot. A probléma ezzel, h az izmok anatómiájukból adódóan nehezen tűrik a statikus igénybevételt, mondhatni természetellenes. Edzettségtől függően nagyon hamar, vagy csak simán hamar elfárad. Mindkét esetben percekről beszélünk, így ez az állapot nem fenntartható a túra ideje alatt.
    Marad a súly ráengedése az alátámasztási pontokra, így elkerülhetetlen a kezek igénybevétele. Ezen segíteni csak a súlyeloszlás arányának módosításával lehet. Ergo kevésbé előredőlős testtartással. Ergo másik motorral, kormánnyal.

    Ennek az én meglátásom szerint semmi köze ahhoz, h én jól vagy rosszul motorozok-e. És az is vicces, h rosszul ülök rajta... A kormányt fogni kell, a seggem meg az ülésen van. Ennyi. Itt a történet vége. A testméreteim meg adottak, ahogy a többi tényező is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés