Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#140201) Geresics válasza Geresics (#140183) üzenetére


Geresics
addikt

Welcome 790 Adventure-R! :C

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#140202) Tüzi válasza Geresics (#140201) üzenetére

Jó garázs :)) Gratz!

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#140203) Szilágyi84


Szilágyi84
senior tag

Mit tanácsoltok számzáras lánc vagy sima kulcsos ajánlottabb inkább vagy jók a számosak is ?

(#140204) bacus válasza Szilágyi84 (#140203) üzenetére


bacus
őstag

A számzáras jó, azt ha elfelejted a kombinációt, bármelyik járókelő megfejti pár perc alatt. :D

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#140205) Somatom válasza Szilágyi84 (#140203) üzenetére


Somatom
veterán

Ujjnyomatos.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#140206) Steven válasza Geresics (#140183) üzenetére


Steven
addikt

Grat

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#140207) dellfanboy válasza Geresics (#140201) üzenetére


dellfanboy
őstag

ez most akkor upgrade vagy downgrade? ;]

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#140208) pietrrr válasza Geresics (#140172) üzenetére


pietrrr
aktív tag

Köszi! :R
A rendszámok még csak-csak ki is vehetők, de a remegő-rezgő kép nem tetszik.
De egyébnént már látom, ennyi pénzért nem is kell többet várni sajna... :(((

(#140209) hroberto válasza Geresics (#140201) üzenetére


hroberto
veterán

Nem lesz gyenge az 1190 után?! :P

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#140210) Micsurin válasza hroberto (#140209) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Ha a kis KLE-et szerette ezt tippre imádni fogja. :D :C

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#140211) Mentolka válasza Geresics (#140201) üzenetére


Mentolka
senior tag

Gyors csere volt. Nem tudom hogyan használod, de nem nagy a különbség?

(#140212) norbert1998 válasza Geresics (#140201) üzenetére


norbert1998
veterán

Az ott lent pálinka vagy desztívz? :P ;]

(#140213) norbert1998 válasza bacus (#140204) üzenetére


norbert1998
veterán

Még sok lakatot is.
Egy májkrémes konzerv segítségével nyitottam ki a pincerekeszem lakatját, mert az előző lakók "elhagyták" a kulcsukat. A tulajnak meg nem is volt kulcsa oda.
Hozzátartozik, hogy az új lakatomon gyakoroltam be a máveletet :)

Ha érdekel valakit, padlock shimming néven számtalan LockPickingLawyer videót talál róla.
A fő nehézség az volt, hogy a májkrémes konzerv teteje nem valami erős anyag.

Amivel a legötbbet eléred, ha nem hagyományos kulcsú zárad van (mármint nem csak te, bacus, hanem a kérdező is), hanem mondjuk disc detainer core típusú, mert azt nem lehet egy darab dróttal feltörni akkor sem, ha egy béna fos. Kell hozzá spéci szerszám, ami bár szintén nagyon olcsó aliexpressen, de akkor is kell. Ha meg valakinél már van az is, akkor már mindegy, mivel zárod a motort oda valahova.

(#140214) palfitom válasza Geresics (#140201) üzenetére


palfitom
félisten

Gratula!

Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!

(#140215) Geresics


Geresics
addikt

No, tegnap picit zsufi napom volt, bocsi, hogy nem válaszoltam Nektek, most megpróbálom egy posztban megtenni, remélem senki nem marad ki! Előtte egy kis összefoglaló...

Anno, mikor eladtam a Pegasot, a 790 Adv-R volt az álmom, de a FullGas-hoz csak a sima 790 Adv-t mentem megnézni, mert addig ért a takaró. Amikor odamentem, szólt Miata Jani (sajnos már nincs ott, pedig ő is egy fogalom volt!), hogy hoztak be egy 1190 Adv-t, ami nekem már 2013 óta nagy álmom volt, így végül azt hoztam el. Imádtam az első méter óta!
Viszont mindig elmondtam, hogy egy tökéletesen, feleslegesen, és irracionálisan erős motort vettem! Soha, semmilyen körülmények között nem tudom elképzelni, hogy egy 230kg-os, 150LE-s motort ki tudjak motorozni! Ezt itt is többször leírtam, aki nem hiszi, járjon utána! :DDD
Persze amikor az ember autópályán 3-ban húz egy teligázt - mert máshol ennyire teligázt ennyi ideig nem mertem húzni, mert hamar elfogy az egyenes, és pikk-pakk 200 felett van - akkor a vigyor a sisakon belül bizony körbeér! Máshol is szerettem a gyorsulást, de előzésnél csak pillanatokig tudtam húzni, mert 3mp múlva már a tükörben sem láttam az autóst, és már kellett is hatalmasat fékezni a kanyar miatt... A fék, a futómű, az elektronika persze mindenben (is) partner! Zseniális az egész motor úgy ahogy van! Sokat tudnék még ömlengeni róla, mindenki képzelje hozzá...
De sokszor volt, hogy mentem a motorral, és láttam egy faja kis terepszakaszt, és olyankor bizony hiányzott a Pegaso! Azzal ilyenkor csak fordultam egyet, és már mentem is! Ez hiába könnyű motor a kategóriájában, hiába ugyan úgy 19" és 17"-os, nem megy vele az ember terepre. Voltam, a motor tudja, jobban is, mint vártam, de valahogy mégse...

Amikor haverom szólt, hogy nagyon meg akarná venni, és a piaci ár felett fizetne érte, akkor belegondoltam, hogy idén nem lesz időm úgy sem motorozni, és talán jövőre sem, akkor úgy döntöttem, hogy had' menjen, úgyis tavaj május(!) óta csak áll a garázsban! Eljött, megnézte, megállapodtunk a részletekben, lefoglalózta.

Itt realizálódott bennem, hogy ezen a motoron van egy jó bonusz, amit ha 180 napon belül nem kötök át másik motorra, akkor bukom! Na, mondom, akkor kell valami occó akármi! Pl. egy Bandit! Akárki akármit mond, szerintem a sor4 hangja a legszebb! Gondoltam veszek valamit olcsón, és az se baj, ha nem használom, csak a bonus miatt kell! De ha már veszek valamit, akkor azt kb. 2 év múlva el akarom majd adni, és jó volna, ha nem buknám el a teljes árat! Akkor legyen V-Strom! Az rizikómentes! Jó is, és eladható is! Meg akkor már tudok is vele menni néha! Ejj, de azzal én nem is akarok menni. Meg nem is tetszik, csak az új design! Ejj, azok már drágák! Hmm... ennyiért milyen BMW F800, vagy KTM van? Hmm... a BMW túlárazott! De nini, van egy álom 690 Enduro-R! Jó, az távolságra nem olyan kényelmes, de az is egy régi álom! Hmm... de ennyiért már van 790 is! Há', én innen indultam! Uhh, egy R-es változat! Minden létező sz@rral felszerelve! Felhívom, Veszprém, én meg Pakson vagyok. Se ruha, se sisak nincs nálam, de azért elugrok megnézni! Csak 10 percet beszélek vele, aztán meglátom - gondoltam. Odamentem, 1,5 óra múlva úgy jöttem el, hogy megállapodtunk minden apró részletről! :D
Most pénteken mentem volna érte (meló és házprojekt miatt nem tudtam volna máskor), erre hétvégén hív, hogy ő hozza le a gyereket Pécsre, és ha gondolom lehozza nekem!
Hát így! :C

#140193 johanson
790R :K

#140196 Micsurin
Mindig elfelejtem, hogy illetéktelen személyek is ismerőseim FB-on! :DDD

#140202 Tüzi
Köszi, még idén itt lesz a paripa (fél garázst bérlek egy Yamahásé a másik fele). Egy AliExpresszes zászló csodákra képes! :DDD

#140206 Steven
Köszi! :B

#140207 dellfanboy
Igen! :D

#140208 pietrrr
Kis pénz kis foci. Arra jó, hogy meglegyen mikor ki a hibás! A rendszám meg úgyis meglesz, szerencsére ritka az, aki elmegy egy baleset után, de az autó típusa így is kivehető, és hamar beazonosítják az ilyet! Én nem mondom, hogy rossz a dolog, csak azt, hogy én nem vennék, mert nincs ilyen parám, ha pedig lenne, akkor megemelném a keretet. De ez egyéni preferencia nálam. :R

#140209 hroberto
Nem ez a gyenge, hanem a 1190 a túl erős! ;)

#140210 Micsurin
KLX, és igen, azt is imádom! De azokkal egész más céljaink vannak! ;)

#140211 Mentolka
Ha nem volna nagy a különbség, nem volna érdemes cserélni! :D

#140212 norbert1998
Nem tudom, a bérlőtársé. Remélem nem nitroglicerin, a többi nem érdekel! :DDD

#140214 palfitom
Köszi! :B

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#140216) A Zéé válasza norbert1998 (#140213) üzenetére


A Zéé
addikt

Kell hozzá spéci szerszám, ami bár szintén nagyon olcsó aliexpressen, de akkor is kell. Ha meg valakinél már van az is, akkor már mindegy, mivel zárod a motort oda valahova.

Ezért mondom, hogy felesleges túlpörögni. A korábban linkelt Oxford lánc van nekem is, mert amíg pesten laktam -ugyan benn az udvarban-, de egy félig nyitott színben volt csak a motor, akkor a saját megnyugtatásomra leláncoltam. De kb. ennyit ért a dolog. Magamat megnyugtattam :)
Magammal nem vittem sosem a lánc részét, mert baromi nehéz (4-5kg simán van), csak a lakatot afféle tárcsazárként, de ez igazából szintén csak önmegnyugtatás, és az alkalom szülte tolvajok ellen jó. De ellenük meg tényleg elég, hogy valami jól látható védelem legyen rajta. Neonsárga tárcsazár, és egy emlékeztető. Ha idén sikerül összehozni a pár napos horvát kirándulást, akkor én is ennyit veszek maximum.

Nekem a kocsimat akarták feltörni egyszer kinn az utcán, és biztos vagyok benne, hogy azért hagyták végül félben a műveletet, mert észrevették, hogy van egy kamu villogó led az üveg mögött (korábbi tulaj szereltette be, de nincs rákötve semmi eszköz). A zárat megfeszegették, de végül nem nyitották ki a kocsit.

Just a simple Lineman...

(#140217) Geresics


Geresics
addikt

Korábbi témák - szintén bocsi a megkésett reakcióért! :R

#140176 Tüzi
Nem hiszek a riasztókban. Az amatőr tolvajokat zavarja, mindenki más sz@rik rá, legyen az elkövető, vagy szemtanú! Legalábbis szerintem.

#140175 bacus
Szerintem Te értettél félre valamit. Már a múltkor is, amikor a tréningekről volt szó. Akkor úgy döntöttem nem megyek bele jobban, mert mindenki olyan hangsúlyban olvas, amilyen kedve van, és én hiába viccelek, ha Te azt hiszed pikkelek rád, akkor támadásnak veszed.
Én itt azt mondtam, hogy ha valakit érdekel a téma, akkor veszi a fáradtságot, és utánajár! De sokaknak az az utánajárás, hogy kérdeznek egy személytelen fórumon, nehogy nekik dolguk legyen vele! K*rvakényelmesek egyesek, és ha visszaolvasol, akkor itt Persu is belefutott már ebbe sokszor, és én bizony sokszor egyetértek vele ilyenkor! Pl. amikor valakinek ott van a motorja, és olyat kérdez, ami a User manualban, vagy szervizkönyvben benne van! Ezek olyan dolgok, amik ingyen elérhetőek a gyártói oldalakon!
A kamera kérdés viszont más, mert véletlenül pont tudtam valós felhasználói tapasztalatot megosztani! Ennyi. Megtettem, és ezzel segítettem a kérdezőnek, aki kattintott, és gondoskodott róla, hogy meg tudja nézni! Mert az Ő érdeke! Mindenki boldog!
Mindenki boldog? Nem, mert olyan, akit nem is érdekel a dolog jön, és beleugat, hogy miért olyan felületen van a videó, amin ő nem látja? Akarod látni? Ha igen, akkor megoldod. Ha nem, akkor meg miért kell reklamálni?
OFF rész: "töltse fel olyan helyre, ahol a barlanglakók is meg tudják nézni" - ezt írtam! Hol neveztem bárkit barlanglakónak? Hol itt az összefüggés a FB és ez között? Ismétlem: ha azt hiszed, hogy pikkelek rád, akkor ellenséges hangsúlynak fogod olvasni, és belemagyarázol nem létező dolgokat! Gondolom ebbe meg majd belemagyarázod, hogy én kimagyarázom csak...
Csak a tisztánlátás kedvéért: nem pikkelek rád, ahogy másra sem itt! Ha olyan dolgot látok, ami szerintem nem úgy van, akkor azt mondom szerintem nem úgy van. Ha szerintem baromság, akkor azt mondom szerintem baromság. Nem óvodások vagynuk, hogy körbe kelljen mindenkit udvarolni egy véleménykülönbséggel. Ráadásul ez egy olyan közösség, ahol rendszeres egymás cinkelése, csipkelődés, néha odaszólás. Ha megbántva érzed magad egy korábbi kommentem miatt, akkor sajnálom, nem az volt a célom! Én hiszek a dr. House féle nyers őszinteségben, mégha ezt inkább sokszor megtartom magamnak, mert a másik fél nem ismer. Kérdezd meg azokat, akik voltak anno velünk TB24-en, hogy ott is, meg előtte is mennyire roastoltuk egymást! Itt ennél sokkal lájtosabban beszélek, nehogy valakit is megbántsak, mert abból 100%, hogy az lenne!

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#140218) Tüzi válasza Geresics (#140215) üzenetére

Btw mondjuk én nem érzem olyannagyonerősnek az XX-et, pedig az is súly-ló arányban ott van mint a tied volt.
Jó, persze, HA húzod neki akkor k.rván megy, hangyányit nem figyelsz és 200, de csak azért eladni mert tényleg erős AMIKOR nyelezed, hát istenkém... ez ilyen :)
Viszont krúzolni baromi jó vele, nincs olyan előzés amin túl sokat kellene gondolkodni, hogy igen vagy ne, mert ott a nyomaték, felül meg a lovak, és rám nyugtatólag hat ezen tények ismerete.
Persze aláírom, hogy közútra abnormális 150-160 ló, és tapasztalatlan, hülye aggyal fegyver, stb stb stb, de azért A Tudat, az elég fontos...
És állítom, hogy max a súlya miatt nem engednék rá kezdő motorost, és nem a teljesítménye miatt. Minimális életösztön birtokában sem veszélyesebb mint egy fojtott 500as, mert ha nem téped neki, nem vagy barom, akkor pontosan úgy fog gyorsulni mint egy fele olyan erős masina.

Szigorú magánvélemény volt, de én mondjuk a helyedben nem adtam volna el csak azért mert erősebb, és ezt nem használod ki.
Én sem.
De ott van ha kell, és ez jó érzés.
Lényegében erről szól az egész.

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#140219) 3800+ válasza Geresics (#140215) üzenetére


3800+
őstag

Gratula a géphez! :K

MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz

(#140220) bacus válasza Geresics (#140217) üzenetére


bacus
őstag

Nézd el nekem, hogy beleugattam. Beleugattam, de nem magam miatt, mert ugyan megnéztem volna a linkelt videót, de annyira nem, hogy regisztráljak a fb-on, illetve miután ezt az akadályt leküzdöttem a fiam accountján keresztül, azért a pegaso csoportba már nem akartam belerángatni.

Még mindig azt gondolom, ha már segíteni akarsz, hiszen kerested a videót percekig, linkelted stb, akkor már érdemes úgy segíteni, hogy célba találjon.

A van egy jó videóm erről itt C:\videok\ezdefasza.mp4 linkelések nem valódi segítségek, habár privát üzenet, privát megosztással mégis megoldja az akinek az élete függne attól, hogy egy ezt a videót megnézze.

Grat az új motorodhoz, ha már írtam, sok örömteli pillanatot vele.

"mindenki olyan hangsúlyban olvas, amilyen kedve van"
Megtennéd, hogy csak vidám és jókedvedben olvasol? :D, én is igyekszem így tenni.
(a tavaly pedig nem pontos j :D)

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#140221) fattyu válasza Tüzi (#140218) üzenetére


fattyu
veterán

miért lenne abnormális?
1: ha elgurult gyógyszer hangulatban vagy a 70 lóerő nem lesz élmény a 150 (180-200-220) meg igen.
2: A motornak sem árt hogy nem a 80-90%ot veszed ki belőle állandó jelleggel csak 30-50%-ot. Tovább él.

Nekem most a leggyengébbem 70 ló. Csak az 160 kiló teletankolva. Azzal azért van dinamika és nyomatékérzet, bár ló és vmax nincs.

Tegnap ültem először motorra idén. ZRX 1200 re csorgott a nyálam reggel 13 fokban rápróbáltam feléled-e (télen ugye ez nem sikerült ) és igen. (köszi persu a szivató only tippért) Úgyhogy azzal jöttem ma. 120 ló. És igen combos nyomaték. végsebesség itt sincs mert ha valamit akkor ezt nem tervezem szétütni. 5500-6000 fordulaton utazok vele ez 150-160. de városban lámpától és kocsik között lavírozni oltári mókás jószág.

a másik kettő 150 meg 180 ló. És nagyon nem mondom sem abnormálisnak az erejüket. Pont jó.
(én ugye az a letagadandó és köpendő motoros vagyok aki kiengedi a teljes ménest belőle viszonylag üzemszerűen.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#140222) Tüzi válasza fattyu (#140221) üzenetére

Elgurult gyógyszer állapotban nem biztos, hogy nem közveszélyes a 160 lovas motor. 20 évvel ezelőtt nem volt annyira gáz, mert közel nem volt ekkora forgalom, és negyede ennyi idióta volt a közlekedők részaránya.
Amúgy a második megállapítással egyetértek.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#140223) Topiccsendőr válasza Geresics (#140215) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

180 nap alatt elbukod a bonuszt?
Az ujonnan belepo uzembentartonak (ez amikor elvesztetted a bonuszt) az uj szerzodest megelozo 2 evben nincs szerzodese az adott kategoriaban.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#140224) Topiccsendőr válasza fattyu (#140221) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az az abnormalis, amikor van egy motorod 150 loerovel, de nincs rajta se fek se futomu. Sztm.
Meg az, hogy megveszed, aztan tulkepp be vagy tole szarva. :D
(A te mint altalanos alany, termeszetesen)

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#140225) akos727


akos727
senior tag

Sziasztok! Szerintetek mivel jönne le egy sisakról a gumi bevonat vagy nem is tudom, minek hívják? Eléggé csúnyán "málik" le róla. Sebbenzinnel próbálkoztam meg vatta koronggal, de alig szedi. Előre is köszi!

(#140226) norbert1998 válasza akos727 (#140225) üzenetére


norbert1998
veterán

Acetonnal ne, az feloldja a sisakot.
Denat-szez esetleg.

Mennyi idős sisak?

(#140227) Pocee válasza norbert1998 (#140226) üzenetére


Pocee
senior tag

Kromofág?

Mr.Brightside

(#140228) GTVili válasza akos727 (#140225) üzenetére


GTVili
tag

A denszesz valóban jó lehet..... én a kocsibelső tapintás-érzet javító ( :DD ) gumi bevonatát távolítottam el vele.....

(#140229) -Mosquito- válasza akos727 (#140225) üzenetére


-Mosquito-
őstag

Csak nem MT sisak? :U

Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

(#140230) kriszti21 válasza akos727 (#140225) üzenetére


kriszti21
csendes tag

Sajnos nem tudjuk miből van a gumis bevonat, illetve ABS vagy polikarbonát a héj? és milyen adalékokat használ a héjhoz a gyártó? Hatalmas eséllyel ami lehozza a gumi ha télleg valamilyen gumi ("durvább" oldószerekkel kéne áztatgatni. kromofág, aceton, metanol, benzin és társaik így kiestek) az megtámadja/gyengíti a héjat is és/vagy "átszivárog" rajta és a belső EPS-t támadja meg. Mondanom se kell, de mindkettő opció igen veszélyes lehet egy esetleges esésnél.

Alkoholok terén mozognék, ezeket ABS és polikarbonát is kibírja: etanol (denaturált szesz), izopropanol (Azért ezzel is van némi bökkenő polikarbonát esetén, mert törékennyé válhat tőle, illetve megrepedezhet magától ha sokáig/sokszor tocsog benne. Ennek ellenére egy áttörlést ki fog bírni).

Csiszolást aztán festés, vagy csiszolás és a sima felületre egy fólia? Nagynyomású, ha már úgyis elkezdett mállani?

(#140231) Geresics válasza akos727 (#140225) üzenetére


Geresics
addikt

Würth Ipari Tisztító nevű spray! Dekorosoktól leszem anno, ők az autókról a fóliázást azzal szedték le! Nekem is bevállt már szinte minde felületen! :K

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#140232) Szilágyi84


Szilágyi84
senior tag

Tudnátok ajánlani valami nem kimondottan csúcs ,de azért elfogadható minőségű normális akciókamerát a rengeteg közül? Mondjuk hogy nem szeretnék csalódva hamar cserélni, szóval valami középkategóriásat. Bukósisakra tervezem ,de gondolom mindegyiket lehet már külön felfogatással .

[ Szerkesztve ]

(#140233) Imilenni


Imilenni
addikt

Az elmúlt 1-2 évben elkezdtem kacsingatni a motorozás felé, viszont még sosem vezettem motort.

Esetleg van olyan hely ahol "szintfelmérés" van?
Esetleg ahol befizetek egy órát, és addig oktatóval megnézzük hogy nekem való-e a motorozás?
Lehetőleg Szolnok és környékén :D

Sajnos egy motoros ismerősöm sincs, ezért kipróbálni se nagyon tudok egyet sem.
Ezért is gondoltam erre, hogy talán autós iskoláknál van erre lehetőség, csak úgy nem szeretnék sehova beíratkozni motoros suliba, hogy rájöjjek ez nem nekem való.

Már nagyjából 5 éve van B jogsim - sokat is vezetek - sózval nem 0-ról kezdeném, legalábbis a KRESZ részét :DDD

Press "F" to pay respects.

(#140234) bacus válasza Imilenni (#140233) üzenetére


bacus
őstag

Ezt elég furcsa kérésnek tartom.., milyen szintfelmérésre gondolsz? Ahol ráülhetsz egy motorra 1 órára, de mégis mit vársz, mit mutat vagy mit taníthat neked egy oktató ilyen rövid idő alatt? Ráadásnak ha bármi bajod lesz, akkor alaposan megüti a bokáját, hiszen oktató... még egy haver valami magánúton oda adja eltaknyolsz, te bajod.

Kerékpározni szeretsz? Azt milyen szinten csinálod/csináltad? Épp csak nem esel el vele, mentél már vele pár km-t országúton vagy mész tökön paszulyon keresztül? Ugratsz ha kell, járdára fel, le, egykerekezel vele, egyéb akrobata mutatvány?

A motorozáshoz kell némi egyensúly érzék, főleg ha lassan akarsz vele menni, márpedig azt is kell, autók között, a nagyobb motorokhoz kell némi erőnlét is, mert a motorokat tologatni is kell, 150-300 kg között elég nagy a motorok súlya, ha vasággyal vagy 50 kg, nem biztos, hogy 500 ccm feletti motorral is elbírsz majd.

Van B-s jogsid, vidéken élsz. Én a helyedben vennék egy 50 ccm-es robogót bohóckodni, felszerelést, kabát, bukósisak, kesztyű, aztán majd meglátod, hogy tetszik e.

Nekem 10 évesen csorgott a nyálam, hogy legyen egy saját jawa mustangom, simsonom, mindenen is motoroztam, verhovina, riga, romet, jawa, simson... nem volt kérdés, hogy egyszer biztos lesz motorom, mert ha megfertőződtél, akkor vége, lehet motor nélkül élni, csak te nem akarsz majd.

A kérdésed alapján te még nem vagy fertőzött :D.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#140235) Tüzi válasza Imilenni (#140233) üzenetére

Ha szeretnél a vízszintes -függőleges koordinátarendszer +-45 fokos dőlésén egy kétkerekű guruló életveszélyen egy nap motorozás alatt többet (meg)élni mint a legtöbb autós egy év(tized) alatt, akkor vágj bele, nagy baj nem lehet, max a lábad vagy karod hagyod el, vagy csak simán életed végéig szarrá tört végtag(okk)al kell élned, nem is feltétlenül kell benne hibásnak lenned, megteszi más, mondjuk a közút aki b.szik feltakarítani a téli szóróanyagot.
Dehát férfiember életében vannak nem racionális döntések. Ezért élnek tovább a nők.

Szóval tulajdonképpen mire vársz?

[ Szerkesztve ]

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#140236) csongi válasza Imilenni (#140233) üzenetére


csongi
veterán

Ejha!
Ritkan olvasni ertelmes megkozelitest. :)

Idehaza ilyenrol nem tudok. Pedig nagyobb szukseg van ra, csak meg nem tudatosult.

Nehez ugy lesz.

De sztem motoros suliba ezt megoldjak.
Valtos 50 vagy 125 rutinpalyan tuti eltolt veled egy-ket orat egy "oktato" de ennek lesz koltsege.

De vehetsz magadnak 50 es motort, arra jo a B jogsi.

Vagy veszel egy kis benzines motort a biciklire.
Elso valtozas, hogy a meghajtast a csukloddal szabalyzod, es nem izomerovel. :).
Ennek a valtozasnak a mivolta okozza a balesetek jelentos reszet. :D.
Par szaz km alatt sok rutint lehet osszeszedni elindulas megallas kanyarodas helyzetfelmeres teren.

Nalunk is volt nulla kezdo nagymotorra.
50 esel kezdtek harom alkalomig csak nyolcasokat csinaltak, otthon meg plusz orakat vettek.
Gyujtottek a rutint. Senki nem tudta nekik elmagyarazni mit hogy. Autodidakta modon oldottak meg.
Kezd 50 el sztem.
Ha veszel egy normalis supemoto valamit, siman lepnek 80 at. Alapokat itt kell ossze szedni.

(#140237) A Zéé válasza Imilenni (#140233) üzenetére


A Zéé
addikt

Ha ennyire racionálisan akarod fel érni a helyzetet, akkor nézd meg a pénzügyi oldalát is, hogy belefér-e, vagy hogy akarod, hogy beleférjen-e.
Motorozni nem olcsó dolog, pláne az elindulás, ha semmi nincs hozzá.
Nézegess neked tetsző motorokat a hahu-n, hogy tudd az árakat.
Aztán nézz össze egy alap felszerelést: sisak, kabát, kesztyű, cipő. Csak ez a 4 dolog lehet 200-500k közt bármekkora összeg. Aztán a felszerelés bővítése... Nadrág, gerincvédő, komolyabb protektorok a cuccokba, egyéb cullangok... Megint 2-300k.
Vedd ehhez a jogsit, és az arra szánt időt.
Ha van már motor, azt szervizeltetni, tárolni kell. Szerintem mindkettő nehezebb feladat, mint ugyanezt autóval.

Már ez is el tudja dönteni, hogy tényleg akarod-e. Én pl. Már 15 évesen tudtam, hogy akarok majd egyszer nagymotort, aztán 35 évesen össze is jött, mert addigra állt össze anyagilag és az egyéb dolgok miatt a dolog.

Just a simple Lineman...

(#140238) Shadowbull válasza Imilenni (#140233) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mifelénk van kifejezetten olyan ADAC tanfolyam, mint amit te keresel. 3 órás, mindent adnak hozzá. De gondolom ez rajtad nem segít :D

[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#140239) Pttypang válasza Imilenni (#140233) üzenetére


Pttypang
veterán

Szia, safety hungary-nel van kezdo trening, amin kis motorokkal kiprobalhatod, milyen.
[link]

Everybody lies.

(#140240) vlevi válasza Imilenni (#140233) üzenetére


vlevi
nagyúr

Szerintem a Honda Safety Kezdő és Alapozó tanfolyamait neked találták ki.
[link]
Ennek nem feltétele, hogy legyen jogosítványod. Motort adnak.

(#140241) norbert1998 válasza Imilenni (#140233) üzenetére


norbert1998
veterán

Én is azt tudom mondani, hogy vegyél egy 50-es 80-as supermoto-t, endurot, lehetőleg valami Minarelli AM6-os motorral szerelt csodát, és tanulgasd. Megkapod akár már 100 ezer forinttól is őket. Vagy legalábbis én 2020-ban annyiért vettem az enyémet.

Nem is akartam motorozni, csak "véletlenül" ráültettek egy Sur-Ron Firefly-ra, és az annyira tetszett, hogy akartam egyet építeni magamnak, és akkor nem másfél milla lesz az ára.
Na, a Sur-Ron után 1 héttel már nálam volt a hahu legolcsóbb supermotoja, egy CPI SM50-es, 100 ezer forintért.
Két hónappal később már egy Honda XL125V Varadero állt a garázsban.
És nem akartam motorozni :) Csak tökön paszujon átmenni egy villanyos szamárral.
Másfél évvel később jött a DL650 V-Strom. Egyelőre otthon érzem magam rajta.

Így azért relatíve olcsón meg tudod nézni, mi a zu'. Füvön ha elesel a supermotoval, akkor kb semmi nem történik vele, meg veled sem, mert 80 kiló a motor. Azon ráérzel a váltóra, a szélre, a kanyarodásra, fékekre. Ha tetszik, akkor lehet feljebb lépni.
Én a saját utamat ajánlom: B125 jogsi. Mert az 40 ezer forint (volt anno), 2 vagy 12 óra összesen, és mehetsz olyan motorral, ami már akár 150 kiló, nagy tepsi ülés, utast is vihetsz, megérzed a túrákat eg megbízható motorral, mint a Varadero. Fel tudod pakolni, stb. Mi azzal ketten elmentünk Szombathelyről Miskolcig nyaralni. Voltunk vele több napos kempingtúrán utassal. Igaz, az akkori utasom szerintem még motoros ruhában is csak karcolgatta az 50 kilót :) Ha nem tetszik, akkor se buktál sokat. De legalább van egy lépcsőd az 50-es és a nagymotor közé. Ezután már akár lehet is nagyobb, A kategóriás motort venni. Persze nem 1290 szupertyúkot :)

(#140242) Imilenni


Imilenni
addikt

Köszönöm a válaszokat.

Most költözünk be a városba, ezért is jött elő a téma egyébként, tudom hogy sokkal veszélyesebb mint az autó, de ez nem tántorít el.
Igazából családi autóm van, igaz hogy abból sportosabb kombi, de kéne egy "játszós" is, ahogy számolgattam a motorral jobban jönnék ki + régóta nézegetem őket + ugye nagyobb élményt ad, meg városban is könnyebb járkálni vele mint a családi kombival.

Valószínűleg akkor beruházok valami kis 50es motorra, aztán meglátjuk.
Viszont ezeknél a kis motorok mennyire lesz majd zavaró a 182/105-ös magasság/testsúly?

Rengeteget kerékpároztam, de ez az egykerekezés/kéznélkül megyek dolog sose kötött le.
Egyensúly érzékemmel sose volt baj, azzal is max akkor estem el amikor télen felelőtlenül mentem a jeges úton :D

[ Szerkesztve ]

Press "F" to pay respects.

(#140243) csongi válasza Imilenni (#140242) üzenetére


csongi
veterán

Supemoton elférsz. Egy jó kondiba lévő darabbal vinni fog.
Elég sokat átszerelnek 80-as hengerre és módosított rezonátorral megy mint a dög.
Túlságosan is :D
Legalább tárcsafékesek.

(#140244) norbert1998 válasza Imilenni (#140242) üzenetére


norbert1998
veterán

Legalább leér a lábad róla :D Apám mikor kipróbálta a 165 centijével a supermotot, hát... Mint majom a köszörűkövön :D Egy lába leért, a másik meg a levegőben lógott. Nyereg nélkül. Magasak ezek, de legalább könnyűek. Az, hogy milyen gyors, hát majd megérzed. Tavasz jön még csak, szerintem 2-3 hónapnál többet nem kell rajta kibírnod, ha eldöntöd, hogy tetszik, és csinálsz jogsit is.

(#140245) pepucs válasza norbert1998 (#140244) üzenetére


pepucs
tag

Ha nyáron kezdi a jogsit, talán jövő tavaszra meg is lesz :U

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#140246) norbert1998 válasza pepucs (#140245) üzenetére


norbert1998
veterán

Ha jövő hétvégén vesz egy motort, 2-3 hét kell szerintem, mire eldönti, mit szeretne. Onnan a kresszen átesni egy hónap kb. A1B megvan további egy hónap alatt. Nem a budapesti cirkuszba kell mennie szerencsére :U :D

(#140247) Predator2


Predator2
addikt

Helló

Mi a véleményetek, mennyire reális ár egy 2006-os Honda Cbr 600F4i motorért ami 65000km-t futott 1550000ft-os ár? A tulajdonos elmondása szerint kitűnő állapotban van, (tudom, hogy bárki mondhatja) beleegyezett, hogy egy külsős szerviz cég átvizsgálja.

A másik kérdésem, eléggé költői, a lelkem vergődik. :W Van egy Mt07-es Yamahám, ami nem egy rossz motor, szeretem, de hiányzik a sor4 hangja, illetve a kényelem és a szélvédelem.
Hangulat motorosként nagyon elborult dolog 2 motort tartani?

Az értelmes válaszokat köszönöm.

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

(#140248) gergobaby válasza norbert1998 (#140246) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Ilyen ritkák most a kresz időpontok? Ha amúgy vezet és csak át kell ismételni a dolgokat, akkor kb. 1 nap alatt végig lehet pörgetni az e-learninget. Nyilván lokáció függő is, de délnyugaton most sokkal kevesebben jelentkeznek jogisra, mint az eddigi években, simán lehet, hogy szépen megszűnik ez a fél éves várólista. :K

(#140249) Topiccsendőr válasza Predator2 (#140247) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

a motor mellett allva sem lehet megallapitani azt, hogy mi van a blokkban, csak ha szetszeded. Amit meg lehet allapitani, hogy a kopo-fogyo alkatreszek milyen allapotban vannak, es kiszamolni, hogy mennyi penzt kell rakolteni azonnal. Tehat egy futasteljesitmeny es tipus birtokaban ezt igy megallapitani az eterbol nem lehet. Bar nekem kisse soknak tunik ez az ar.
A tulajdonosok keves kiveteltol eltekintve nem rosszindulatbol mondjak azt hogy minden tokeletes allapotban van, hanem mert tobbnyire nem ertenek a motorokhoz, es nem tudjak, mi hiba, es mi nem.

Ilyen futasteljesitmenynel szamitani lehet nyakcsapagy cserere, kerekcsapagy cserere, illyetve ennel a tipusnal a vezlancfeszito gyakran cserere szorul, generator es fesszab ugyancsak.
65e km pedig nem vitamin egy ilyen motornak. Ha csak turaztak vele, akkor nem veszes futasteljesitmeny, de amit megfigyeltem, (most altalanositani fogok nagyon) hogy honda tulajdonosok szoktak a legnagyobb markabuzik lenni, melle pedig a leghulyebbek a motorokhoz.. Eleg sok hibat talaltam eddig ilyen kinezett motoroknal, (ahol a tulaj teljesen meg volt gyozodve a motor hibatlansagarol) amik hallatan a tulajdonos egyszeruen megsertodott, es nem akarta elhinni, hogy az ilyen markaval ellatott motorokra is kolteni kell, illetve elromolhatnak. Ami tulkepp vicces, de amikor ott vagy, es nem akarsz annyit kifizetni, mert egy valag lovet kell kolteni azonnal a kiszemelt motorra, akkor idegesito.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#140250) Predator2 válasza Topiccsendőr (#140249) üzenetére


Predator2
addikt

Igen, én is borsosnak tartom az árat. De az, hogy belement az átvizsgálásba, kicsit megnyugtatott. Ő lenne a kiszemelt.

"Szia, A motor hibátlan, ha ........, vagy környékén szeretnéd átvizsgáltatni, semmi akadálya. Egyébként Honda szakszervizben dolgozó srác szervizeli folyamatosan, az ő elérhetőségét is meg tudom adni, ő mindent tud róla, amióta nálam van, más nem nyúlt a motorhoz, előtte pedig az agárdi Honda szerviz csinált rajta minden időszakos szervizt.185cm vagyok, nem ez a baj, hanem az 50 év. A chopper már jobb ilyenkor..."

A magasságát azért kérdeztem, hogy összevessem az enyémmel.

[ Szerkesztve ]

>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.