Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#135851) zgospel válasza Micsurin (#135847) üzenetére


zgospel
őstag

Nem kell annak 100 km. Mármint ja, ha 100 km alatt kétszer döntöd le a motort, akkor igen. Egyébként Kakucson mész 3-4 kört és be is van kopva.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135852) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Sziasztok,

Valaki jártas is önindítóban?

A banditom melegen szarul indul, olyan, mintha merülne az akku. De az akku új, mert a régivel is ezt csinálta és rögtön új akkut vettem. Hidegen pöcc röff.

Kiszereltettem, elvitte a szerelő egy kontaktjához aki generátorokat és önindítókat javít neki. Az szétszedte elvileg és azt mondta, hogy minden klappol, csak ki kellett takarítani, nem kellett bele alkatrész.
Visszarakta a szerelő, de nem lett jobb. Néha egyszerűen, mintha szorulna. Ha megkoccantom egy kis kalapáccsal az önindítót, akkor pöcc röff. Tehát a gond tuti ott lesz.

Elvileg van egy olyan típusbaj ezeknél, hogy a mágnesek leesnek és attól megszorul. De mivel szétszedték, nem láttak ilyen hibát. Pedig telefonon utólag most meg is kérdezte még a szerelő. Már ha nem baszott át mindkettőnket az ember.

Minden esetre, ha ma lesz időm, akkor kiszerelem este és megnézem minden a helyén van-e.
Ha nincsenek leesve a mágnesek és látszólag minden klappol, arra az esetre valakinek valami ötlete? :U

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135853) csongi válasza V.Stryker (#135852) üzenetére


csongi
veterán

Vagy megszorul melegen az indito. valamilyen okbol, vagy a kozlo kerek szorul meg melegen.

(#135854) Geresics válasza V.Stryker (#135852) üzenetére


Geresics
addikt

Ha találsz rajta cikkszámot, akkor keress rá. Simán el tudom képzelni, hogy nem volt polcon nagy Bandit önindító, ezért rátették a kicsiét (láttam már ilyet más gyártónál)! Ha nem ez a baj, legalább ezt is kizártad!

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#135855) Somatom válasza V.Stryker (#135852) üzenetére


Somatom
veterán

Amikor írtad, esküdni mertem volna rá, hogy bronzkefe kopás. Ez a kalapácsütésre működés tipikusan arra utal, hogy a négy keféből már csak kettő érintkezik, ezért feleződik a teljesítmény. De, ez a hiba szétszedéskor ordít.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#135856) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#135852) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Csapagyak milyen allapotban vannak, es mekkorat log a tengely?
Ez a melegen szorul csapagybaj is lehet.
A magnes nincs leesve, mert az szetroncsol mindent

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135857) Geresics


Geresics
addikt

Szia Uram!
2023 KTM 450 SMR érdekel?

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#135858) Xero válasza Topiccsendőr (#135849) üzenetére


Xero
nagyúr

Yup, uj rosso corsa IV is matt volt.

[ Szerkesztve ]

(#135859) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#135856) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Kivettem, tök könnyen forgatható kézzel. Kotyogast nem vettem észre.
Azt viszont igen, hogy ez más fajta. Ez Denso és 4 nagy mágnes van benne, nem 8 keskeny es nem mitsuni a márkája. De a cikkszama stimmel... A vége tuti. Fax voltam, mert nem fotóztam le.

A bronzkefek egyenletesen kopottak és bőven jók. A széleik elég élesek voltak, azokat lereszeltem kicsit.

Az érintkező résznél a közöket kipucoltam és az érintkezőke5 kicsit polirpapírral megcsiszoltam. Az aranysárga rész kicsit kivilagosodott ettől. Remélem nem tettem kárt vele... A szerelőm is mondta, hogy meg szokták ők is.

Úgy belelendültem, hogy össze is raktam. Indul normálisan. De hidegen nem is volt gond eddig se. Annyit észrevettem, most hogy hétvégén voltmérőt is beszereltem, hogy indításkor a 12, 3 10,8-ra esik egy pillanatra. Bár ugye itt már automata tompitott is világít kozben, gps is indul... Fene tudja, meglatjuk.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135860) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#135859) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Hatul, tehat nem a kefenel, milyen a csapagyazas? Ott ahop a sok mocskot ossze tudja szedni. Sima bronzpersely? Milyen a vege a tengelynek? Ragodas?
Kotyogast nem igen veszel eszre, ha a magnes fogja.

Melegen kellene megnezni, mekkora a feszultsegeses inditasnal.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135861) csongi válasza V.Stryker (#135859) üzenetére


csongi
veterán

A konnyen forog kezzel egy dolog.
Ha log a persely, akkor kereszt iranyba feszulhet.
De a magnes is gyengulhetett, ami melegen meg gyengebb.
Ezt terhelten kellene tesztelni.
Es ha kell alloreszt cserelni vagy amit kell.

(#135862) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#135860) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Tűgőrgős csapágy van.

Majd megnézem melegen majd mennyit esik.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135863) V.Stryker válasza csongi (#135861) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Asszem nincs hozzá külön semmi. Ezt mondta, akinél volt.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135864) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#135862) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mind a ketto?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135865) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#135864) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

A bronzkefék oldalán csak egy persely van. Az elején meg csak azt az egy csapágyat láttam.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135866) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Köszi a válaszokat :R
persu köszi külön is! Szerintem szerzek egy másik felni szettet majd és rá egy pár S22-öt. A RoadTec kell mert sok lesz az egyenes futás és az autópálya idén 😅 Majd max cserélgetem a felniket úgyse több mint 15p lánc állítással együtt sem. :)

Remélem egy 15-18k-t lefutnak az már másfél szezon, az S22 is bírt közel 14k-t szóval. :D

csongi :R igyekszem rendben tartani, nagyon megszerettem megbízható és pont kellemes a teljesítménye is :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#135867) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#135865) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

En a perselyt neznem meg, azzal szokott mindig baj lenni.
Ha kikopik, altalaban terheletlenul rakotod egy akkura az inditomotort, akkor nagyon csapagyas hanga van. Terheles alatt ezt a hangot nem produkalja. Bar ilyenkor az esetek tobbsegeben nem szokott megszorulni, lehet nalad ezt produkalja.

Ha nem ezekkel van baj, felmelegitenem a tekercset holegfuvoval es megneznem az ellenallasat, mennyire valtozik, lesz-e valahol rovidzar.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135868) Topiccsendőr válasza Micsurin (#135866) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

14e ?, az brutal sok.
Az st2 -n, ami ~80 lo, a rosso3 6e kmt bir. Bar inkabb a 4 van egy sulycsoportban az s22 vel, nem a 3.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135869) GTVili válasza Topiccsendőr (#135868) üzenetére


GTVili
tag

:Y Atya ég!
Akkor hozzám képest még a nagyfater is Rossi.... :D ... a Road4 et, amivel vettem a motort, azért cseréltem le, mert már kissé öreg volt.... meg volt már rajta egy kisebb túristacsík is... :DD
Naszóval abba gumiba én raktam kb 7000-et.... és az elődöm még ki tudja mennyit....

(#135870) csongi válasza GTVili (#135869) üzenetére


csongi
veterán

Nálam is lerohad a gumi, de nem lekopik :D

(#135871) fattyu válasza GTVili (#135869) üzenetére


fattyu
veterán

701en 4000 alatt megetettem a hátsót.
az első még talán ezret elbírt volna.... :D

Kawa 2500at ment mióta megvan a zsír new gumival. szerintem a 4000et az sem éli meg.

Gsxrt néztem minap azon még okék pedig az is kapja az ívet.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#135872) Topiccsendőr válasza GTVili (#135869) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A road 4 az nagyon jol birja, foleg a gt. Az nem "sport" gumi, mint a rosso3, ezzel ne hasonlitsd ossze. itt a kozelemben eleg sok hegy van, es jo utak, igy azert eleg konnyu ledaralni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135873) zgospel


zgospel
őstag

Gumikérdés következik, dobpergés :D :D

Mi változik ha a gyári 180/55 helyett 180/60-at rakok fel hátra? Supercorsáról lenne szó.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135874) GTVili válasza zgospel (#135873) üzenetére


GTVili
tag

Kb 1cm-el magasabban lesz a hátulja.... ;) És sebességmérés is változik egy kicsit.....

(#135875) zgospel válasza GTVili (#135874) üzenetére


zgospel
őstag

Ok, de irányíthatóságban, dőlésben fogok érezni valami változást?
Igazából nem lenne ez kérdés, a gyári /55-öt raknám, de most épp annyival olcsóbban találtam /60-at, hogy miért ne.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135876) Topiccsendőr válasza zgospel (#135875) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Magasabb, ezert valtozik az utanfutas kisse, elmeletben konnyebben fogsz vele kanyarodni, viszont a profilja butabb lesz, mert az oldalfala magasabb lesz ugyanahhoz a felnihez.
Utcan sztm nem oszt nem szoroz. Palyan meg ugy gondolnam nagyobb befolyasa lesz a tapadasra nagyon ledontott motornal, de utcan meg ugye amugy sem tudod felmelegiteni elegge, es nagyon hamar fog kopni, es rosszul. Lesz ketoldalt egy szep nagy horpadas. Legalabbis ezt latom a supercorsakon, amiket cserelek pedig itt van normalis ut is hozza.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135877) csongi


csongi
veterán

Ezt csak így itt hagyom.
Olvasgattam egy csoportba.
180Le motor A2-be vizsgáztatva. :D
A legjobb életbiztosítás a közúti rövid élethez.

(#135878) zgospel válasza Topiccsendőr (#135876) üzenetére


zgospel
őstag

Köszi, elsősorban a pályahasználat lenne a szempont. Ha jól értem akkor nem sok értelme van amíg a gyári lábtartó van fent, mert előbb érne le minthogy a /60-at kihasználjam, emiatt meg szarul kopna.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135879) csongi válasza zgospel (#135878) üzenetére


csongi
veterán

Én úgy értelmezem, hogy egy laposabb profilú felületet kapsz, amit nehezebb lesz átborítani a másik oldalára, és kisebb szöget tudsz dönteni. Hamarabb eléri a gumi a határát.

(#135880) sarkany01


sarkany01
tag

Sziasztok. Egy olyan kérdésem volna, hogy kétütemű motoroknál körülbelül mekkora szögelfordulásnál van a dugattyú által keltett legnagyobb nyomás, valamint a legnagyobb depresszió? azaz a legnagyobb szívóhatás? Válaszokat előre is köszi

(#135881) csongi válasza sarkany01 (#135880) üzenetére


csongi
veterán

Sztem ha az FHP a 0fok, akkor ott a legnagyobb a nyomás.

(#135882) Topiccsendőr válasza sarkany01 (#135880) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

az a blowdown elejen lesz, es a blowdown egy sport 2T nel pl aprilia rs 125 ~ 30 fokot olel fel. (Ezt egesz pontosan fejbol most nem tudom) blowdown a fhp tol a kipufogores nyitasaig tarto dugattyuelmozdulas.
Tehat valahol az elejen lesz.
Nade. Ez csak a gazero, amire hatassal van a tehetetlensegi nyomatek is, tehat az eredo ero nem pont ott lesz, ahol a legnagyobb a gazero.

Miutan az atomlo csatornak zarva vannak, en ugy gondolnam, azutan tud a legnagyobb vakuum kialakulni a forgattyushazban, es talan a szivocsoben is.
De itt is van szivohullam, amig az atomlocsatornak nyitva vannak, addig a kipufogo tud friss kevereket a forgattyushazbol kirantani. Hogy ez mekkora vakuum hullam azt nem tudom.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135883) Topiccsendőr válasza zgospel (#135878) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

nem tudom a labtarto mennyire tud epp a te motorodon leerni.
A /60 guminak az oldalfala talan rugalmasabb, mert magasabb, ezert maskepp fog viselkedni, szerintem elobb borithato a szeleig, mint az 55.
Nem a /60 miatt kopik szarul, hanem az utcai hasznalat miatt alapvetoen a corsa, supercorsa

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135884) Topiccsendőr válasza sarkany01 (#135880) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135885) zgospel válasza Topiccsendőr (#135883) üzenetére


zgospel
őstag

Ja, a gyors kopással tisztában vagyok, gyári méretben volt már Supercorsám, király volt nagyon, csak túl hamar elfogy :D
Még a Metzeler Racetec K3-on agyalok.

Utolsó kérdés, a magasabb oldalfal és a picivel nagyobb kerékátmérő mennyire zavarja meg az ABS-t és a TC-t? Enyémben még nincs IMU, hagyományosan számol a két kerék forgásából.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135886) Topiccsendőr válasza zgospel (#135885) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Na ez jo kerdes, elmeletileg muszerfal menubol kalibralni tudod a kereket, ha nem, akkor lehet belole baj.
Keresd meg, hol van a tire calibration

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135887) Geresics


Geresics
addikt

Hol, és hogy lehet féktárcsát beméretni?
Észrevettem, hogy beszitál a KTM kormánya néha, ezért elvittem centiroztatni, de azzal nem volt gond. A biztonság kedvéért azért ledobattam a súlyokat, és újat tetettem fel, de megint csinálta. Nem vészes, olyankor csinálja, amikor 60-70 között elengedett kormánnyal gurulok a lámpa felé, és olyankor sem mindig. Nem vészes, kézzel könnyen megfogható, de nyilván nem maradhat így.
Időhiány miatt nem tudtam foglalkozni ezzel, de most valamelyik este volt egy motoros beszélgetős podcast, ahol pont mondták, hogy a hullámos (jól mondom?) féktárcsa mennyire zavaróan be tudja szitálni a kormányt, és ez idővel egyre rosszabb lesz!
Szóval egy bemérést mindenképp megérne, de nem tudom, hogy ki, hol csinál ilyet, és hogy hogy csinálják? (Pl. csak a kereket kell vinnem? Leveszik a tárcsát is? Stb-stb...)

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#135888) zgospel válasza Topiccsendőr (#135886) üzenetére


zgospel
őstag

A menüben nincs ilyen lehetőség. Végigfutottam a service manualt is, abban sem esik szó róla. Egyedül az ABS-nél van pár figyelmeztetés arról, hogy a gyári fékbetét súrlódásához van kalibrálva.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135889) Topiccsendőr válasza zgospel (#135888) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Inkabb maradnek az 55 nel akkor. Valszeg szakszerviz tudja csak kalibralni.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135890) Topiccsendőr válasza Geresics (#135887) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ezt nem a fektarcsa okozza, es nem a betet. Szerintem betettol nem szital kormany, mivel ilyenkor a fek nincs behuzva. Ha annyira ragadnak a dugattyuk, tehat annyira rossz a karmantxu, hogy nem huzza vissza a dugattyukat es kicsit fog a fek, akkor sem tudom elkepzelni, hogy szitaljon emiatt. Hullamos tarcsanal egszeruen raz az eleje, de nem szital.
Fektarcsat ki lehet merni, hol epp mekkora a vastagsaga, de ezzel semmit nem ersz. A motoron is ki lehet merni, egy indikatorora, allvany, es forgatni kell a kereket.

A dobozokkal van baj. Innen a tavolbol elmondom, hogy dobozokkal gurultal a piroshoz elengedett kormannyal. A megoldas: fogni kell a kormanyt :D

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135891) zgospel válasza Topiccsendőr (#135890) üzenetére


zgospel
őstag

:DDD :DDD :DDD

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135892) bacus válasza Geresics (#135887) üzenetére


bacus
őstag

Podcast? Ez egy kamerák előtt részegedjünk le műsor volt. Mr kamu biztosító.hu lila fejjel atom részegen még lassabban beszélt mint szokott, egymás szavába vágva mindenki...
Szar volt.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#135893) Topiccsendőr válasza bacus (#135892) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ez melyik podcast?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135894) #14787072 válasza Topiccsendőr (#135893) üzenetére


#14787072
törölt tag

Ha van felesleges 3 órád az életedből:

[link]

(#135895) #14787072 válasza bacus (#135892) üzenetére


#14787072
törölt tag

Én a múltkorit végig szenvedtem, többet nem nézem őket. Most csak beletekertem, de bőven elég volt. Ahogy egy hozzászóló írta: ehhez nem kell kamera.

(#135896) zgospel válasza Topiccsendőr (#135893) üzenetére


zgospel
őstag

Megspórolom neked a klikket, onroad.hu. Johanson linkjére rákattintottam, megláttam hogy ők azok, már zártam is be.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#135897) csongi válasza Geresics (#135887) üzenetére


csongi
veterán

Gumi aszfalt viszonya? Dobozok estleg?
Melyik sebességi fokozatban? Vagy mindig üresbe teszed? Egyedül, utassal? Megpakolva üresen?
Fék szerintem sem csinál ilyet. Ha ez a hullámosság miatt lenne, akkor az már a fékezésénél pumpálná a kezed rendesen sztem.

(#135898) Topiccsendőr válasza zgospel (#135896) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

:D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#135899) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Jajj srácok, mekkorát szoppantyúztam ma...

Gondoltuk asszonnyal elmegyünk motorozni innen Pest mellől Keszthely felé, majd vissza. Menet minden oké, megálltunk itt ott, nyújtózkodni, stb. Happy, lamour, minden.

Keszthelyen mondom tankolok, onnan vissza hazafele a másik úton, Zánka környékén ebéd, csupa romantika.

Megtankolok, nyomom az önindítót, nem bírja átfordítani. Hát mi a fax?! :W Eddig is tudtam, hogy melegen szarakodik, de azért valahogy beindult. Az akkufesz 12,2... próbálkozáskor leesett 10 volt-ra, de láttam 6 voltot is néha... utána mindig visszaugrott a 12-re. Hiába, új exide akku.

Betolom, kis lejtő, 8 km/h-ig felgyorsítottam a bika testemmel. :DDD Kettő...kuplunk ki, lóf@sz, estifény.

A kutast kérdeztem, nem volt semmi bika cucca. Végül a Bandit face csoportba beírtam és egy keszhelyi forma odajött kocsival. Próbáltuk bebikázni, de ugyanezt csinálta, nem fordult át, hiába volt rajta a bikakábel, kicsit fordulaton tartotta a kocsit, ugyanaz volt a tünet, mintha gyenge lenne az aksi...nem fordul át.

Közben megállt egy fiatal srác, kérdezte segíthet-e... mondom a szituk...bikázunk vele is... semmi előrehaladás. Mondja toljuk be, de tegyem 4-be. Baz, elsőre beindult. öröm, bódottá, majd jött a felismerés, hogy annyira felkészületlenül ért, hogy a doboz nyitva, cuccok kint feleségemnél.

Mondom, le kell állítanunk, sorry... Basszus, utána egyszerűen nem tudtuk betolni...nem indult be, nem fordult át, faxom tudja...
Végül kb. fél óra szenvedés után megint elkapta és beindult. Respect a srácoknak, nem fogadtak el semmit, csak úgy szimplán megmentették a seggünket. :R

Olyan idegbe voltam, hogy végül a 214km-t letoltam 2,5 óra alatt, úgy ,hogy csak Martonvásárnál jöttem fel a pályára. Kaja meg itthon.

Az önindítót megrendeltem már pár napja a héten. Remélem hamarosan megjön és megoldja. Viszont most kicsit szkeptikus vagyok, hogy másodjára tolásra se akart beindulni. :F

A fogyasztása viszont meglepően jó. 2 személlyel, lendületesen, előzgetve, pályán min. 130-al... 5,5 liter. 1250ccm-től nem is rossz.

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#135900) Somatom válasza V.Stryker (#135899) üzenetére


Somatom
veterán

Az az akkufesz biztosan nem jó. Átérzem a problémádat, én is így jártam. Eleinte nehezen indult, aztán már a lámpa fényén is láttam, hogy baj van. Generátor kakukk. Beépítettem egy voltmérőt, hogy ha legközelebb ilyen történne, akkor azonnal lássam, hogy baj van a töltéssel.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.