- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Sörfőzés - csak óvatosan!
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambanő háza tája
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
félisten
Ha valakit majd 2-3 hét múlva érdekel egy törésmentes M3 RWD 2022/03 Ryzen, Fehér 36 000 km-el, akkor szóljon privátban, mert eladom kisebbre csere miatt.
Fully electric lifestyle!
-
Madwe
nagyúr
Gyerekekkel mindenképp y a jobb választás fő autónak. Ahogy öregszik az ember, a dereka is hálásabb lesz érte
Én is nemrég voltam próbaúton, főleg a felfüggesztés érdekelt, uh a kabin felé vezető romos utakon mentem, hát az y-tól elvette a kedvem remélem juniper lényeges előrelépés lesz ilyen fronton...Élőben azért adok még esélyt ennek a bugyikéknek, amúgy is mattosító ppf fólia megy rá, elképzelhető hogy úgy tetszene...
-
F-ECT$
titán
Én egymás után próbáltam a 3-at (HL) és az Y-t. Autóként sokkal jobban tetszett a 3, de ha a családot is be kell rakni és/vagy sok csomagot kell vinni (vagy akár csak valami nagyobbat), akkor nem kérdés, hogy az Y a nyerő.
Az új kék nekem is tetszik, de a régi sem volt rossz.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
madgie
titán
Szerintem baromi jó az a kék, a régi kifejezettem semmilyenkék volt. Igen, ez meg bívájdí
cOxeR: én a 180 magas karácsonyfát is hazahoztam a hármassal, úgy, hogy talpat is rakattam rá hátsó ülések lehajt, hátsó ajtó kinyit, keret nélküli ablak le, arról az oldalról becsúsztat.
-
-
Madwe
nagyúr
válasz Balázzs #1141 üzenetére
Szellőztetett ülés van, jobb felfüggesztés van, illetve az akku szerintem maradt, de a kocsi minimálisan hatékonyabb? eddig mást olvastam, de pl nz oldalról szedve wltpk így alakultak:
rwd 455 km junipernél 466km
long range 533km junipernél 551 kmszerintem az új byd kék kifejezetten ronda, amit bánok, mert eddig kék volt a kedvencem a szürke után... most a szürke mellett maradt asszony favorit piros színe... majd eldől
-
madgie
titán
Nem lényeg szerintem a nagyobb akku, míg a mostanival is tudja kb az Ioniq 5/Seal U/Scenic hatótávot és ezeknek a nagy részétől gyorsabban is tud tölteni (legalábbis a Long Range).
Ahol kellett, ott belenyúltak (jobb futómű, zajcsillapítás mindenfelé, jobb beltér), az Y meg a 3 eleve az olcsó autó náluk, olcsó legyen a gyártás, sokat lehessen gyártani és pörögjön, ez a fontos.
-
nagyúr
válasz Neoteric #1138 üzenetére
Nekem bejön, jobb ez az orr, modernebb, pont annyit változtattak rajta, hogy az eljövő x évben kívánatos legyen. A többi modernizálás meg Tesla-t ismerve majd az eljövő években lassan (nagyobb akku, 1-2 apróság).
Ha most új Tesla-t néznék, akkor lehet ez lenne a kalapban a 3-as helyett.*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kraftxld
félisten
válasz Neoteric #1138 üzenetére
AU-NZ oldalon is fent van.
Plusz, hogy visszajött az indexkar, de azon kívül csökkent a range, az új kék szín sztem rohadt jó, de az is csak APAC régióban lesz valszeg.
Front kamerát is mondogatnak.Ahogy az örök klasszikust idézzem [link]
"Valahogy nem erzem a surgos kesztetest, hogy kiverjem ra"[ Szerkesztve ]
| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
Neoteric
addikt
Más téma, kínai oldalakon felbukkant az új Y. Kinek hogy tetszik?
PSN: ne0teric_sAN
-
F-ECT$
titán
Az USA szabályozás szinte minden téren megengedőbb. Lehet, hogy arra lő a Tesla, csak akkor az EU-ban lesz ez kevés. Szóval az EU szabályokat kellene alapul venni, főleg mivel az 5-ös szinthez ígyis-úgyis olyan üzembiztosnak kell lennie a megoldásnak, hogy akár kormány nélküli autók is jöhetnek majd akkor.
Nekem alapvetően tetszik a Tesla hozzáállása, hogy csináljuk és folyamatosan javítgatjuk (btw a SpaceX-nél látszik, hogy ez mekkora előnyt jelent nekik pl a Boeing-gel szemben), csak az a kamutenger unszimpatikus, ami körülötte van. 7-8 éve ígérik az 5-ös szintet, és a 3-at se tudják megugrani. Lehet találgatni, hogy miért, de szerintem az olcsósítás itt nem jött be, és csak arcvesztéssel lehet visszakozni a kamera only rendszerből. Ha tudná az L3-at a Tesla az EU-ban, akkor tuti engedélyeztetné, és menne is rá a marketing kampány, de valószínűleg a jelenlegi formában nem tudja.
A legutóbbi taxis bemutatóról is kiderült utólag pár turpisság, szóval nehéz megítélni, hogy valóban hol is áll a Tesla a versenytársakhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
Shadowbull
addikt
A floridai? Vahu-ra ír egy, évek óta olvasom amit ír. Pont ezt mondja amit fentebb írtam, három lépés előre, kettő hátra. Ráadásul egy ember tapasztalata egy útvonalon statisztikai szempontból nulla jelentőségű.
Tudom, vannak youtuberek, akik rendszeresen "tesztelik" az éppen aktuális verziót, de azt is tudjuk hogy a Tesla meg pont ezekre az útvonalakra optimalizál a betanításkor..."Akkor a rendszer a rossz szerinted vagy az EU-s úthálózat/szabályozás?"
Az EU szabályozás elég világos és egyértelmű (UN-R 157). A Tesla bármikor típusengedélyeztethetné az L3-as autópályás önvezetést, jogilag már 130km/h-ig működhetne. Az elvi lehetőség megvan rá, mégsem történik meg. Azon lehet vitatkozni hogy miért nem, szerintem egyszerűen nem képesek teljesíteni a követelményeket (például a redundanciára vonatkozókat).
Abban reménykedni, hogy az EU majd vesz egy 180 fokos fordulatot, kidobja az eddigi szabályozási gyakorlatot, lecsökkenti szignifikánsan a biztonsági követelményeket, és szabadon engedi az FSD-t a jelenlegi formájában, szerintem felesleges, nem valószínű hogy megtörténik.
És ez nem valamiféle lobbitevékenység miatt van így, pláne nem azért mert az európai gyártók bármiben is le lennének maradva, hanem egyszerűen a józan ész és az óvatosság miatt, ami kifejezetten üdvözlendő.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
h1mpi
félisten
válasz Shadowbull #1133 üzenetére
Hogyne menne, a Tesla fórumban van egy magyar származású, de USA-ban élő orvos, aki napi 100-200 km-t megy FSD-vel úgy dolgozni, hogy a kormányhoz sem ér. Akkor a rendszer a rossz szerinted vagy az EU-s úthálózat/szabályozás?
Fully electric lifestyle!
-
Shadowbull
addikt
"amíg a többiek néhány db tesztautóval fejlesztenek zárt környezetben"
Ez sem igaz.
"németeknél egyelőre nagyon él a remény hogy az ő megoldásuk nyer"
Nincs ilyen remény, A hagyományos gyártók láthatóan letettek a teljes önvezetésről. 10 éve még mindenki nagyon lelkesen nyilatkozgatott a témában,, de ez legalább 5 éve megszűnt. Valószínűleg mindenki felmérte, hogy mekkora a realitása a teljes és korlátlan önvezetésnek, és mekkora erőforrásokat kéne belerakni egy teljesen bizonytalan fejlesztésbe. Úgyhogy aki foglalkozik még vele, az a kis lépések módszerében hisz, mások teljesen feladták. A GM épp a minap szántotta be a Cruise-t , miután elfüstölt tízmilliárd dollárt.
"mekkora királyok hogy a korlátlan autópályán akár 90-nel is megy az önvezetés"
Valóban elég nagy királyok, mert a Teslának ennyi sem megy. Nem is fog.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
Hogy zsákutca lenne, az egyelőre hit és feltételezés, amit a konkurencia/ellendrukkerek táplálnak.
Jelenleg elvannak kamerával, és fejlődik.
Nekik napi sokmillió tesztkm/tapasztalat gyűlik, amíg a többiek néhány db tesztautóval fejlesztenek zárt környezetben. Majd utólag kiderül melyik volt a jó megoldás. Melyik oldal fog a másiktól vásárolni kész rendszert.
A németeknél egyelőre nagyon él a remény hogy az ő megoldásuk nyer, és mekkora királyok hogy a korlátlan autópályán akár 90-nel is megy az önvezetés, amikor minden egyéb esetben a végsebességen és nagy sebességű fogyasztáson sírnak. Persze valahol érthető, addig legalább a remény megvan nekik, hogy nem buknak el ebben is.stickrs: ha jól rémlik 2022 q1-q2 körül kapcsolták ki a radart és tértek át a vision only megoldásra. Én akkor pozitív változásként éltem meg, sokat finomodott a távolságtartás.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Shadowbull
addikt
Valójában nem javul az FSD hónapról hónapra. Gyakorlatilag már 4 éve az a játék, hogy javulgat-javulgat, aztán hirtelen jön egy visszalépés, amit mindig megmagyaráznak valamivel (átírták a kódot, hardvert cseréltek, stb), és kezdődik az egész elölről.
Musk 2016 októberben jelentette be, hogy onnantól minden Teslában benne van az önvezető hardver, és már csak egy szoftverfrissítés kell, és mindegyik önvezető lesz. Ez több mint 8 éve volt. Ez volt egyébkent a HW2 néven emlegetett verzió.
Aztán 2019ben jött a HW3, 2024ben a HW4, és már úton van a HW5.... Igaz ezt már át fogják nevezni AI5-re, hogy érezzük az innovációt.Azért hiszik sokan hogy ettől nincs jobb, mert nincs másik olyan gyár a világon, ami ekkora habverést rendez ebben a témában.
Ha valaki Teslát akar, az teljesen rendben van, sok embernek teljesen megfelelő autók, de ha arra számít hogy majd hamarosan önvezető lesz, akkor csalódni fog.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
Fb alert azért ezt itthagyom: [link]
-
Shadowbull
addikt
De, a Merci (és a BMW) L3 rendszeréről beszélek.
"ami nem tud sávot se váltani..".
Hogyne tudna. Nem azért nem vált sávot mert nem tud, hanem azért nem vált sávot, mert jelenleg L3ban tilos. A járművek minden további nélkül képesek rá, lásd a BMW L2+ rendszerét, ahol a jármű felajánlja, ha úgy értékeli hogy szükséges, a sofőrnek meg elég belenézni a megfelelő oldali külső tükörbe, a jármű végre is hajtja.
"gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán"
Hülyeség. Az adaptiv sávtartók (amik léteznek már vagy húsz éve, jóval régebben mint ahogy a Tesla egyáltalán autót gyárt) nem önvezető rendszerek, nem veszik át a vezetést és ezzel a jogi felelősséget. Az L3as rendszerek viszont átveszik, ezért jogi és műszaki értelemben is önvezetők.
Az FSD nem az.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
stickrs
senior tag
Én sem engedném. Tényleg szeretem a model 3at, de első radar nélkül a tempomat sokszor öntökönszúrással egyenlő egy radaroshoz képest.(az enyémben a hardwer állítólag még benne van, 2021.06-os, de ez szoftveresen teljesen biztos, hogy ki van kapcsolva, kül nem korlátozna le "poor visibility"re hivatkozva, mindenesetre a következő szervízlátogatásnál rákérdezek)
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
F-ECT$
titán
Ez jól hangzik. Én attól tartok (és ezt próbáltam korábban is megfogalmazni), hogy FSD-t nem lehet majd csak kamerával létrehozni, bármilyen jó is lesz a szoftver. Azaz hiába javul hónapról hónapra, egyszer csak eljön az a pont, amit nem lehet megoldani, és kelleni fog a továbblépéshez hardveres fejlesztés is.
És amíg a Tesla a "zsákutca" fejlesztésbe öl időt, addig a Lidaros megoldáson dolgozó cégek szép lassan majd lehagyják a Teslát.Az meg csak hab a tortán, hogy az EU szabályozás miatt még a szoftveres szinttel elérhető szint se lesz itt bekapcsolható.
Dive ever, work never.
-
Madwe
nagyúr
válasz Shadowbull #1121 üzenetére
Ugye most nem a Merci l3járól beszélsz? ami csak németországban engedélyezett... csak autópályán működik... 90, de ok, lehet majd egyszer 130al is tud menni ott ami nem tud sávot se váltani... gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán, s ez szerinted a jövő ami már most köröket ver az fsdre?
gondolom valami másra gondolhatsz, s van valami gyártó akinek van értelmezhető l3 képessége, nem csak egy l3 adaptív tempomatja -
Shadowbull
addikt
válasz chaosmonger #1120 üzenetére
Érdekes hogy még ma, 2025-ben is van, aki hisz az FSDben....
A Tesla még erre a leszólt L3-a se képes...
Ami egyébként nemrég a hangosan körberöhögött 60km/h volt, most 90, nemsokára meg majd ott tartunk hogy autópályán, 130cal fog valóban önvezetni.A Tesla pedig még mindig ott fog tartani hogy jövőre kész lesz, isten bizony.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
chaosmonger
tag
válasz Shadowbull #1116 üzenetére
Az FSD-hez képest a fasorban sincs senki, nemhogy az európai gyártók. A kínaiak majd nyilván megcsinálják de az még odébb lesz.
Arról az L3-ról beszélsz, ami akkor működik ha tud követni egy másik autót, max. 90 km/h-val? És persze süssön a nap, mert esős időben és este be se lehet kapcsolni... -
madgie
titán
Ha már meleg van az autóban, akkor ennyi, hideg autónál simán 6 kW körül nyammog a PTC, sajnos.
No meg az akku előfűtése a DC töltéshez is elég rendesen beleharap ott az átlagba, ezért szoktam morogni, ha én 100 km óta fűtöm az akkut, hogy minél gyorsabban fűtsön, aztán mellém áll valaki a TEA töltőn -
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1113 üzenetére
Nyilván EUban korlátozva marad, amíg az eu gyártók nem érik utol a Teslát, nem hülyék hogy még jobban kiszúrjanak velük, épp alig amit maguktól szerencsétlenkednek azok.
Eközben MKBHD a level 3 rendszereket is próbálta, hisz usaban elérhető, és így userként az a véleménye, ami.
Dehát úgyis tudjuk mennyire korlátozott az elérhető level3, jelenleg nem sokkal több mint marketing cucc. Kb annyira hasznos mint euból vágyakozni az usaban elérhető fsdreSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
addikt
-
Shadowbull
addikt
Európában gyakorlatilag minden komolyabb piacon lévő rendszer jobb mint a Tesláé.
Az FSD gyakorlati haszna nem sok van, egy kísérleti rendszer, amivel 6 éve hitegetik a népet, Európában meg nem is elérhető, nem is lesz az.
Miközben a konkurencia már Level3-as rendszert is árul.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
A Tesla lemarad a vezetéstámogató rendszerekben témához:
"MKBHD, has ranked Tesla’s Full Self-Driving (FSD) mode as the top assisted-driving system currently available, after testing systems from Tesla, General Motors, Ford, Mercedes-Benz, and BMW."Mondjuk amúgy se értettem a sírást, hogy lemaradna. Mutassatok már valami videót a lemaradásról, és a jobbakról. FSD beta hónapról hónapra láthatóan javul.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Danex
addikt
Most néztem tesla bjorntől, ott az jött ki ,hogy ~3fokban (ami kb nálunk szerintem pont reális lehet átlagosan a téli időszakra), a hőszivattyúnak kb 750W kell, a PTC-nek pedig 2200W.
Na most ha megy az ember 120-al, akkor az 100km-en, >0.625 kwh/100km-es extra fogyasztás lesz, a PTC esetén pedig >1.8kwh/100km.
Aztán nyilván a hőszivattyúnál ott a plusz előny, hogy mondjuk egy Supercharger töltés után, a meleg akksiból is tud extra hőt visszanyerni...
De cserébe ha beszarik akkor a PTC 150e és elvileg még akár otthon is cserélhető, addig a hőszivattyúnál 350e az anyagköltség és azt már otthon biztosan nem tudja az ember megcsinálni.
Szóval kétségkívül jobb, de ezzel nyilván extra költség és komplexitás is jár. -
aleister
veterán
válasz DopeBob #1107 üzenetére
Jelentem most átrágtam magam rajta. Részletes volt nagyon. Köszi!
Ahogy látom a CATL LFP akksira való átállás 2020 végén - 2021 elején történt. Ez egyenlő akkor a facelift-tel? Tehát a faceliftes modelben egyértelműen CATL LFP akksi van már, valamint az első verzióban minden esetben NCA?
Illetve ezek cserélhetőek egymás között? Egy régi NCA pack-ot cserélhetek CATL LFP-re, ha esetleg az eredeti megmurdálna?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Madwe
nagyúr
viszont ameddig (ha jól rémlik) a hőszivattyúval 1-2kwh/100km egy átlagos szintentartó fűtése télen a kocsinal (feltfűtés után), addig fűtőszállal ez 4-8kwh is lehet, ami azért nem mindegy. főleg, ha nem áram alól előfűtve, esetleg fűtött garázsból indul az ember, mert a felfűtése az ennél is jelentősebben fogja zabálni az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Átvizsgálóval beszéltem erről, ő nem teljesen érti a nagy hype-ot a 2021 és hőszivattyú körül, mármint nyilván gyorsabb a rendszer, kicsit hatékonyabb is az autó (bár valamivel meg lassabban is tölthetnek), de pl Tesla csoportban is csomó embernek volt most hibaüzenet a hőszivattyú miatt, hogy lefagyott és 0 fűtése volt, vagy éppen 28 fokra kellett állítani, hogy valami meleg legyen az autóban.
Addig a fűtőszálas verzió meg elvileg azért egyszerűbb kivitel.
Árban pedig elég erősen árazzák a FL-et, hasonló KM mellett +2 millio ft (~25%) -
DopeBob
addikt
válasz aleister #1106 üzenetére
Használt Tesla Model 3 – vásárlási útmutató
Nem tudom, hogy ezt megtaláltad e már, itt szerintem elég jól össze van foglalva minden.
MZ/X
-
aleister
veterán
Köszi Urak!
Tegnap annyit nézegettem a HaHu-t, hogy azt már külsőre meg tudom mondani, hogy melyik a 2024-es M3-as (nevezzük most az egyszerűség kedvéért gen 3-nak), a fekete kilincs alapján meg könnyű dolgom van a 2020 végi gen 2-vel.
Nyilván külsőre a legújabb tetszik, de ez a 15-17 misi még valamennyire lealkudva is több, mint amennyit rá tudnék most szánni.Annyit tudtok még segíteni, hogy milyen érdemi változtatások voltak a különböző generáció váltások alkalmával? Érdemes-e mindenképpen a "fekete kilincses" gen 2-ket vadásznom, vagy jó választás lehet egy jó állapotú gen 1 is?
Ennél a konstrukciónál egyébként mennyire kell félni a magas futásteljesítménytől?Valamint több műszerfal fotón láttam garázskapú nyitó funkciót. Ezeknél rendre az szerepelt, hogy nincs telepítve. Ezt hardveres vagy szoftveres oldalról kell érteni? Ergo mindegyik modellben benne van az eszköz, csak "párosítani" kell egy garázskapú vevővel?Illetve ez működik bármilyen meglévő RF-es garázskapú esetén? Így hirtelen ezt a leírást találtam, ami szerint elvan a 3rd party megoldásokkal, a kérdés, hogy ez a gyakorlatban is így van-e?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Balázzs #1094 üzenetére
...és kraftxld, Richard és stickrs:
Köszönöm a válaszokat!
Akkor jó volt a sejtésem, hogy a frissebb modellel jobban járok alapvetően.
A Model 3 esetén volt egyébként valamelyik évben facelift? Ha igen, mely évjárat után kell nézelődnöm?[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Hegesztés topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Ukrajnai háború
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Autós topik
- További aktív témák...