Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#134051) lazatt válasza vik0717 (#134047) üzenetére


lazatt
csendes tag

Az a baj h nincs összehasonlítási alapom mert az elmúlt 15 évben ezt az egy sisakot használtam, de a tapasztalataimat leírom hátha segít.
2019-ben vettem HJC Rpha 70-et. Azóta kb 14 000 km mentem vele.
Az egyetlen meghibásodás ami most van kialakulóban az a plexi záró szerkezetből meginduló repedés a plexin. Ezt már más is említette HJC sisakkal kapcsolatban itt a fórumon.
A beépített szemüveg ebben sem megy le szerintem elég alacsonyra, de ahogy olvasom ez más sisakokban is így van.
A belseje még most is szerintem oké pedig én eléggé izzadok maszkot se nagyon hordok, borostám is mindig van de még nincs kibolyhosodva. Minimálisan laposabbak már a párnák újkorában szorosabb volt, de még nem laza nem tervezem cserélni.
Két dolog van ami nem tetszik benne.
Az plexi nyitott állapotban nagyon gyengén áll. Teljesen kinyitott állapotban sem marad nyitva 50 fölött pedig ott jobban tart, a köztes állásokban pedig szinte bármilyen tempónál lezáródik.
Az áll részén két szellőző van. Az amelyik belülről nyitható és a szád elé vezetné a levegőt kb semmit nem ér. Kb 10 fok alatt motorozva érezni h kerül oda egy kis levegő. Ami kívülről nyitható az a plexi belső oldalára van terelve az se túl hatékony hűtés szempontjából. A fejtetőn lévő az hatékony.
A szellőzéi probléma nem kizárt h a motoromon lévő nagy plexi miatt van ami kb szemmagasságig ér. Keveset ültem másik motoron ahol erre nem figyeltem.
A zajszint is pont a magas plexi miatt rossz mert pont az arcomba kavarja a levegőt. Ktm 690 dukon a szélzaj kisebb volt az feltűnt.
A kezdő motoros felszerelésem azon egyik ritka darabja amit nem bánom h megvettem. A következő sisakom biztos nem ilyen lesz de csak a kíváncsiság miatt fogok váltani nem elégedettlenségből.

(#134052) vlevi válasza lazatt (#134051) üzenetére


vlevi
nagyúr

Nolan N87-nél nekem nem volt bajom a napszemcsivel.
1 ujjnyi hézag marad a napszemüveg alja és a sisak bélés pereme között,

[link]

amikor felveszem, akkor az szinte semmi,nekem még nem volt olyan problémám vele, hogy ott bevilágított volna a nap.
Ez persze nem jelenti azt, hogy rohanjon mindenki N87-t venni, mert ez egy teljesen átlagosnak mondható műanyag túrasisak, csak azt akartam mondani, hogy nekem ez a része (sem) okozott problémát.

(#134053) norbert1998 válasza bajnokpityu (#134002) üzenetére


norbert1998
veterán

Nagybátyám vitte még a Jetta-t a szintén TSI gyártó csoport markaszervizebe. Vitte az olajat is stb. Hát a kannát a maradék olajjal "nem tudták visszaadni, mert elkeveredett".

Ismerős mesélte, ugyanez a szerviz. Olaj csere alatt, gondolta, úgy sincs dolga, az autóban telefonozik, míg az autó be nem kerül a műhelybe, aztán addig majd kint vár. Telefonozik szépen, egyszer csak csörög a telefon, hogy kész az olaj csere, lehet jönni.

Nem markaszerviz, de hasonló tuskó agyú barmok vannak ott is:
Haver összetörte az autóját. Átment az elején egy kamion. Elvitte az anyja cége által babusgatott szervizbe. A motorháztetőt felvágása helyett a feszegetest választották, így a két hibátlan első sárvédő mind kuka lett. A srác egy éve nem talál rá sárvédőt. megmondták neki, hogy minimum egymillió, de ők nem vállalják, ez totalkar, elment a nyúlvány, felejtse el. Elhozta hozzám, két hónap alatt összeállt az autó, durva fél millióból. (ez egy, a baleset előtt egy hónappal 1.5-ert vásárolt elsőautó)
Ugyanez a szerviz nagybátyám következő autóján vezérlés csere, 189 ezer (hogy mi? Az anyag költség durva 30 ezer, egy vezérműtengelyes motorka, szijas szett, otthon kicserelem szinte). Nem baj, legalább ki van cserélve.
Múlt héten vitte hozzájuk rugót meg szilenteket cserélni. Az árát meg se kérdeztem. Hazafelé ráz az autó 90 felett, mint az állat. (az ember bőven 90 felett szokott járni, ismeri az autót). Hát biztos centirozni kell, hozza vissza holnap. Centiroztak neki. Ugyanaz.

Na ezért szerelem a saját automat, motoromat. Agyalok már a vezérlés rögzítő készleten is. Egyszerűen nem bízom meg a szervizben. Egyikben sem. Alkatrészt cserélni a hülye is tud, nem kell hozzá szakma meg számla. Csak egy affinitás meg néhány szerszám. Pl Megane 2 és hasonló korú Renault. Mindenki be van fosva, hogy a hátsó tárcsa a hátsó kerekcsapaggyal együtt cserélhető csak. Jaja. Mert a szerelő lusta máshogy, és ezen több a haszna, sokkal gyorsabban. Az üres tárcsa darabja 9 ezer, a csapágyas darabja olyan 20. A csapágy meg kb 3 ezer a csapágy boltban, de bőven túléli a tárcsát. Én visszaraktam a régi csapágyat az új tárcsába. Csak tudni kell, hogy lehet szabad kinyomni, meg be nyomni. A másik az abs gyűrű. Jaj hát az sérülékeny, olyat kell venni amin rajta van. Hallod, oda mész, meg fogod kézzel, és át rakod a másikra, mintha egy étel hordó doboz teteje lenne. És akkor a sok megmondó ember jött a csoportban, hogy 500 km múlva meg majd sír a csapágy mert osszeverted te idióta fsz. Eltelt 30 ezer és köszöni jól van a csapágy.

134003) persuader

Azért ez nem törvényszerű szerintem. Van nem egy olyan motor, ami a kínzást is bírja akár a száz ezren túl is. Nincs is más opció, mint kínozni őket, mert elindulni is nehéz. Pl Cbr250rr, xl125v. Végig nyélen mennek mindkettővel, 100-150 ezer a garantált bontás nélkül. A varadero-ban akkor jön el a vezérlés csere, a cbr-ben erre nincs is szükség.

[ Szerkesztve ]

(#134054) palfitom válasza vlevi (#134052) üzenetére


palfitom
félisten

Én is N87-et használok, semmi gondom vele, a napszemüveg is teszi a dolgát.

Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!

(#134055) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Na mocik leadva Kozmának... CB sima ügy lesz az Er5-re volt azért szájhúzás, hogy furcsán áll az az első villa meg kell majd igazítani. Húzni nem húzott nem tűnt fel pedig de, hogy az öreg mutatta valóban... Karbi saccra 2-ből lesz egy ha az sem akkor jön majd egy 3. ... :DDD :W

CB annyi megszólást kapott nem gyári a kormány. Mégis mi ez a lapos majom vas trw sbk cső. :DDD Azt leszámítva első blikkre szépnek lett találva.

Kíváncsi leszek melyik mennyibe fog megállni... a vezláncra már most megkaptam saccra a patron tuti cserés és annak sosem volt szimpi árazása. :B

Jöhetnének már vissza... :(

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134056) Micsurin válasza Micsurin (#134055) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Hát... a Kawa mellbe vágott minket illetveamit Kozma talált... :W :O

Nem a tűszelep a fő gondja, Kozma szerint az újak zárnak ellenben gyújtása ha van kedve a mocinak hol van hol nincs többnyire nincs újabban már.

A vezérműtengelyek ki vannak pattogva, a nyomások meg kegyetlen nagy szórást mutatnak. Balos henger 13,8 a jobbos ellenben 10,5 bar ez a motor gyakorlatilag jól értelmezem fél lábbal a sírban? Az öregnek úgy kellett magyarázkodni, hogy rzt mi nem rég kb nyár végén vettük és mentünk vele 2000km-ert....:U

A Honda egyszerűbb történet ott egy bontott karbi** + felújítással megússzuk a történetet de ez a Kawa így ütött most. :Y
Az öreg szerint úgy ahogy eddig de elfog közlekedni üzembiztosan "de 100%-os ez már sosem lesz épeszű ráköltéssel", ahogy kivettem a szavaiból erősen utolsó szezonjait rúgja szagú a sztori. :(

**A CB szép a hengernyomásokban minimális a veszteség (2-4 tized 13 felett mindkettő jóval) ami érdekes saccra ez nem az eredeti karbija lehet (tippelem) mert a karbiban ellenben a súbertű fészke meg van kopva erősen, 140k lesz a sum: vezlánc, bontott karbi (szinkron, tömítések), szelepházag-ra. Nagyon korrekt ajánlat. :K

zgospel Köszi, hogy anno ajánlottad zseniálisan alapos az öreg, mióta az új helyre költözött azóta megközelíteni is jobb. Sokkolt a sebessége kedden levettük nála a mocikat a platoról szerdán már hívott mi van a Hondaval. Egyedül a lapos TRW kormányra szólt be, "eh nem gyári".:D

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134057) dellfanboy válasza Micsurin (#134056) üzenetére


dellfanboy
őstag

az a kawa pontosan milyen kawa is? ha publikus marmint/magyar behozott? ora szerint futott 40e-t?tavaly vetted?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134058) tboy93 válasza dellfanboy (#134057) üzenetére


tboy93
nagyúr

ER5 az szerintem.

(#134059) Micsurin válasza dellfanboy (#134057) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Nyáron vettem, topikból, elvileg folyamatosan szervizelt és óra szerint 61 vagy 62k van benne. (Haza esek egyetemről keresek képet fater telefonjában) Valaha behozott volt de ez nem feltétlenül probléma szerintem, itthon is lehet venni szart meg lehet behozva kifogni jót is.
Edit.: tboy az az, csak nem akar összeállni. Nem tudom akartam-e én, hogy Kozma csutkára átnézze.:W

Az előző szerelővel szívesen dumálnék egy sort, hogy mennyire nézte palinak a tulajt. Ezek mind nem egy hét alatt megjelent dolgok ha ezt a motort folyamatosan ugyan az a személy végezte ne szórakozzunk már....:U

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134060) tboy93 válasza Micsurin (#134059) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ezek alapján elég kamu szagú az a 60e km, kíváncsi lennék hány 100e km-el lett visszatekerve. Azért ezek a soros 2 hengeresek tök jól szokták bírni.

"Ezek mind nem egy hét alatt megjelent dolgok ha ezt a motort folyamatosan ugyan az a személy végezte ne szórakozzunk már.."

Kurva nehéz jó szerelőt találni :( Az enyém tök normális, bármit lát a motoron már előre szól, hogy mikor kell vele foglalkozni.

[ Szerkesztve ]

(#134061) Micsurin válasza tboy93 (#134060) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Én is kíváncsi lennék de szerintem ez inkább karbantartás? (Persu?) Mert nagyon nagyok az eltérések a hengerek közt :U

----
Editedre:
Jaja... remélem Kozma nem fog "elkurvlni" mint némely autó szerelő az évek során, a CB a karbit leszámítva egyben van egyetem végéig (max 3 optimális esetben 2 év de majd az Architektúrák tanár eldönti :DDD :DDD) örülnék ha kényelmesen ebben az állapotban motorozható maradna.

Karbi amúgy száma alapján osztrák CB-ről való de a vázszám alapján ez német vagy olasz lesz szóval ez érdekes sztori lehetne. :DDD

----

Kozma annyit jelzett ami problémás az a nyomás, "elcsalhatja karbival" de attól még sosem lesz igazán jó a motor de közlekedhető lesz. Ez magyarázza miért volt lomhább érezhetően mint a CB egyébként. CB óra szerint 170-nél még mászik az Ernő azt mondja ennyi... :B

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134062) bajnokpityu válasza Micsurin (#134059) üzenetére


bajnokpityu
félisten

autóknál masszivan meg lehet figyelni a szaktopicokban a tendenciát, hogy sokkal-sokkal több baj van a behozott kocsikkal, mint a magyar első forgalombahelyezettekkel. De ilyen 95-5% arány pl a smax topicban.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134063) tboy93 válasza bajnokpityu (#134062) üzenetére


tboy93
nagyúr

sokkal-sokkal több baj van a behozott kocsikkal

Szerintem egész egyszerűen azért, mert szét vannak tekerve a külföldi autók. Azt még lehet, itthon meg már rizikósabb a JSZP miatt. Aztán hasonlítgatjuk az óra szerint 150 ezret futott (valójában meg 500 ezret) autókat az itthoni 150 ezret futott autókkal.

Motor fronton ugyanez megy. Érdekes módon minden külföldi motor km órája megáll 50e km körül :U

[ Szerkesztve ]

(#134064) Topiccsendőr válasza tboy93 (#134060) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

De ezt te honnan tudod? Hogy lehet ennyire konkretan ezt kijelenteni a tavolbol? En, aki ezzel foglalkozik, nem mernek ilyet leirni. Vagy ilyeneket, amiket itt olvasni szoktam.

Hogy hany 100 ezerrol???:D
nem tudom, hogy nem akarjatok a valosagot elfogadni, hogy minden elkopik, vagy csak mindenhonnan az extremitasokat jegyzitek meg.

Micsurin
egy motoron nem nagyon tudsz mit karbantartani a kompresszioval kapcsolatban. csak olajat cserelsz, meg hajtod. Meg kicsereled azt ami kopik. Ezert mondtam neked korabban, hogy forumrol eselytelen barmit mondani a kawaval kapcsolatban. Lehet pickup szenzor baja, vagy barmi mas is a karbin kivul.
Nem feltetlenul van a sirban fel labbal.
A kompresszio veszteseg vagy tomitetlen szelep miatt lehet, vagy elkopott henger miatt.
A szeleptomitetlenseg gyakrabban fordul elo, ha nincs megmerve, fel sem tunik, csak mar nagyon alacsony erteknel.
A szelepeket be lehet csiszolni, akkor mar az ember ralat a szelepvezetore is, hogy mi es mennyire van kopva.
Nem ismerem a tipust, nem tudom, hogy nikaszilos-e a henger, de honoltatni, uj gyurut es dugattyut lehet venni. Kerdes, hogy mennyi penz ez az egesz.
Az elozo szerelot hibaztatni szerintem nem lehet, mivel a topictagnal hibatlanul mukodott, sosem folyt belole barmi, es volt alapjarat mindig. Csak akkor lehet mutogatni a szerelore, ha ezek a karbi es gyujtashibak fennaltak, de a topictag nem ismerte fel a hibakat, ami nem a topictag hibaja. Az emberek tulnyomo tobbsege nem kepes felismerni a hibakat egy motoron, nem tudja mi hiba es mi nem, es ezzel semmi baj nincs, mert nem ez a szakmaja.

A kompresszio veszteseg csak alacsony fordulaton jelentkezik erezhetoen, magas fordulaton semmit nem erzel. tehat hogy az erno mit csinalt vegsebesseg kozeleben az nem ettol van, vagyis ott mar ezt nem igazan erzed. Az elcsalni azt jelenti, hogy normalis alapjarata legyen. Ne egyhengerezzen, stb. Bar az olyan 8 barnal kezd elojonni, szoval a 10 bar-t en annyira dramainak nem latom. Nem jo, de kidobni nem kene.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134065) Micsurin válasza Topiccsendőr (#134064) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Tehát azt mondod egy karbi, gyújtása, hézag, etc etc után az a 10,5 még akár be is állhat értelmezhető mértékre?

Hogy hogy a kompresszió nem számít magas fordulaton? Ezt most, hogy értelmezzem? :B Akkor a kopás miképp befolyásolja a motor karakterisztikáját/dinamikáját?

Ne hibáztassam a szerelőt? Egyértelműen karbantartás szagú a dolog egy 2002/2003-as motornál 😅 főleg ekkora különbséggrl nem? Befolyással egyébként volt szervizelve ez a Kawa azt konkrétan tudom. Nos nem igazán sikeresen mert a Tourmax tűszelepek nálunk befolytak, az új Keihinek megoldották csak volt mellé egy gyújtás probléma is amit nem észleltünk.(nem voltam körültekintő ezt elfogadom :K )

De kizárt, hogy ezek augusztus és október közt abban a kb 1500-2000km-ben alakultak ki mind, főleg mert már szeptember végén valahogy problémás volt a gyújtás emlékszel? Kérdeztem is anno egy hengerezés miatt. Majd jött megint a befolyás etc etc.

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134066) Topiccsendőr válasza Micsurin (#134065) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Beallni? Nem. Ez nem ongyogyito organizmus.
Ez 10.5 marad. A hengerek kozott lehet elteres, csak nem ennyi. Emlekeim szerint 1.5 bar, talan 2 de manualban benne van.

Nezz meg nehany gorbet 50 000 es hasznaltteszt utan. Alul a nyomatekgorbe beesik kompressziocsokkenes utan, fent pedig minden a regi. Termeszetesen csokken valamelyst a teljesitmeny, de ilyen merteku kopasnal szerintem nem azt fogod erezni. Amit mondani akartam, hogy semmilyen valtozast nem fogsz erezni magas fordulaton egy hozzaallitott karbi utan. magas fordulaton nem fog semmi egyhengerezni, akarmilyen szar a kompresszio.

Egyertelmuen karbantartas? Es az hogy? Az egyik hengerben mindig lecserelted az olajat, a masikban nem? :D
Nem tudom mitol lehet, meg azt sem tudom, hol megy el a kompresszio. Szelep, vagy henger? Megis hogy lehet erre barmilyen konkret valaszt adni. Fogadd el, hogy vannak kerdesek, amikre nem lehet valaszolni. De legyen karbantartas. Mondjuk nem csereltek rendesen olajat, mert az emesztheto mindenki szamara. Ha odafigyelsz erre, veled ez nem tortenhet meg. :DDD

Ha valakit mindenkepp hibaztatnod kell, nekem mindegy, ez a resze nem erdekel, kinyomozhatatlan.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134067) tboy93 válasza Topiccsendőr (#134064) üzenetére


tboy93
nagyúr

ER5 csoportokat nem figyelem, de cb/cbf/cb500f csoportokat igen, kulfoldieket is, hondanal biztosan nem jellemzo az 50-60e km-nel motor problema 2 hengeres fronton. Nincs vele tele a net, pedig minden szir szar problemat megir mindenki. Postas motornak mondjak az er5-ot is a gs500-al egyetemben, ne legyen mar normalis a 60e km-nel szetkopo motor :Y

(#134068) Topiccsendőr válasza tboy93 (#134067) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Olyan forumokban, topicokban, ahol az emberek tobbsege nem ismer fel hibakat, es hibanak vel olyan dolgokat, amik nem azok.

tobb 100 ezret sem megy el. Es ez attol fugg, hogyan hasznalod. Ha valaki vegig uvegeli, akkor a honda is elkopik 60 ezer utan. A kulfoldrol behozott motorok meg vannak tekerve, ez igaz, de tobb 100 ezret ezek csak gyokkettovel mennek el.
Es ezt soha nem fogod megtudni, hogy elotted hogyan volt hasznalva.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134069) tboy93 válasza Topiccsendőr (#134068) üzenetére


tboy93
nagyúr

honda is elkopik 60 ezer utan

ezzel most nagyon elszomoritottal ;]

(#134070) zgospel válasza bajnokpityu (#134062) üzenetére


zgospel
őstag

"sokkal-sokkal több baj van a behozott kocsikkal"
Ennek kapcsán - mivel egyébként is rengeteg a pénzügyi analfabéta - általában azt nem szokták felismerni, hogy külföldről a kínálat alját éri meg behozni. Amikor egy random típus külföldről behozva 2 millió és a hazai is 2 millió, akkor a külföldiben benne van az útiköltség, papírmunka, tréler, árfolyamkockázat, rezsi, az autó kiglancolása, és még a haszon is. Gondolhatod azt kint mennyibe került eredetileg...
A jó állapot kint is drága, nehezen éri meg hazahozni, mert nem lesz versenyképes ára.

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#134071) Topiccsendőr válasza tboy93 (#134069) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Jo, akkor a tied nem. Csak ha felborul :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134072) tboy93 válasza Topiccsendőr (#134071) üzenetére


tboy93
nagyúr

:'D

(#134073) Topiccsendőr


Topiccsendőr
addikt

Hmmm...
#131535

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134074) Micsurin válasza Topiccsendőr (#134073) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Aha tehát megyünk abba az irányba, hogy egy Er5 a 90-120-as használat miatt kopott meg vagy épp folyt be mert apum nem rángatja? :D :D
Had ne kelljen engedélyt kérnem pü-t fotózni volt javítva befolyással már.

Az a motor a haza úton (70km), és utána kb 500km-en át volt használható eddig a köztes időben állandó szervizt igényelt és immáron 3x szállítást. :U

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134075) tboy93 válasza Micsurin (#134074) üzenetére


tboy93
nagyúr

Szerintem persu pont azt akarja mondani, hogy llwynog-nál igenis ki volt használva az ER5 rendesen, tehát emiatt mondható természetesnek az elhasználódása.

Nekem ez még mindig hihetetlen, hogy 50-60e km alatt így elfogy egy motor :(

(#134076) bajnokpityu válasza tboy93 (#134075) üzenetére


bajnokpityu
félisten

hidegen hajtással durván jobban kopik minden. vagy egy nem hozzávaló olajjal, esetleg időnként hiányos olajnyomással. sztem meleg motor, jó olajjal használva azért birja a forgatást. F4it se nagyon lehetett 6000alatt használni, és ismerős német-magyar 180+os utazásokra használva 3-4 évesen 100e km-el gyakorlatilag vissza lehetett volna tenni a hézagoló lapkákat.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134077) dellfanboy válasza bajnokpityu (#134076) üzenetére


dellfanboy
őstag

hat szvsz ez mar le lett irva parszor itt, hogy ez az autopalyas favagas soran nem kap olyan nagy terhelest a blokk, megha 100at raksz bele se.
a sebesseget meg szeretik a riderek felfele kerekiteni...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#134078) csongi válasza Micsurin (#134074) üzenetére


csongi
veterán

Ez melyik evjarat?
KLE ugyan ezt a blokkot kapta ha jol tudom.
93 ig voltak anyag problemak, ezert a veztengelyt felulet kezeleset modositottak.
Veszteseget kell merni, a kompresszio meres toredek infor ad csak.

Sztem nem halott a dolog.
Ezekhez viszonylag olcson van minden.
Bontott cuccok is.
Egy hemgerfej kisebb reparalas nem egy halalos osszeg.
Nem lesz ettol perfekt. De Apud hasznalatat birna.
Sztem a szerelesi es gepi munka tobbe lenne mint az alkatresz.

(#134079) Topiccsendőr válasza Micsurin (#134074) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Igen, abba az iranyba megyunk, hogy ha valamit nyelezel, akkor kesobb kopik el. :D

Nem.
Az elozo gazda hasznalati szokasaira celoztam, illetve megjegyezte, hogy nala ilyen jelensegek egyaltalan nem voltak, ha visszaolvasol.
Mivel kulfoldi, valszeg meg lett tekerve az ora. Ha csak az egyik karbi folyt be allandoan, es epp abban a hengerben kisebb a kompot, amiket nem szeleptomitetlenseg okoz, akkor talan ebbol vmilyen kovetkeztetest le lehet vonni, hogy nagyon sokaig igy volt hasznalva. Talan.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134080) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#134076) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Tobb f4 et csinaltam mar. aki porgeti, annal mar 30e kmnel hezagot kell allitani.
Olyan nincs, hogy hianyos olajnyomas. Azonnal megragad a csapagy egy sornegyben. Minden birja a forgatast- egy ideig.
Azert ezeken meg mindig beszarok, hogy egy japan sornegyet 6000 alatt nem lehet hasznalni :DDD

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134081) Xero válasza Topiccsendőr (#134080) üzenetére


Xero
nagyúr

Lehet de minek. :P

(#134082) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#134080) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem azt mondtam, h nem állitottak, csak hogy még a tűrésen belül volt.
és nem én mértem :)
az nem hiányos olajnyomás, hogy nem megfelelő viszkozitás?
hát, tényleg nem volt egy raketta 6000alatt. ezért sem értem a haverod panaszát, hogy az f4 rezeg 5500nél. naés.

oké, MZ is állítólag nyomatékos volt. ja 5500-6500között. :D

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#134083) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#134082) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha nem allitottak, akkor a turesen belul kellett lennie. Ha allitottak, akkor turesen kivul volt. Ami azt jelenti hogy a szelepek es a szelepulek ennyire verodik el. Tehat kopik.

Nem. A hianyos olajnyomas, amikor nincs nyomas.
Nem megfelelo viszkozitas mondjuk egy 20 as es 60 as melegoldali viszkozitas, a 40 es helyett. Melegen a 20 as nagyon hamar lesz vizfolyos, a nyomas lecsokken ezzel, viszont az aramlas novekszik, es a kenes az nem a nyomas, hanem a ket felulet kozotti aramlas. Amennyiben alapjaraton is megvan a szukseges 1.5 bar, a csapagyaknak ez elonyosebb, a melegebb reszeknek, pl henger gyuru... talan rosszabb. Egy 60 as olajjal pont forditva, a nyomas nagyobb, viszont az aramlas kisebb.
Viszont nagyon sokan mindig surubb olajat tesznek motorokba, hogy a tulzott hoterhelestol megvedjek a blokkot. Ami nem igy mukodik, mert 100 fok felett, mondjuk 150 foknal mar alig van kulonbseg a 20 as es 60 as olaj kozott. Tehat ha alapjaraton is megvan a megfelelo nyomas, olyan higat nem tudsz belerakni ami miatt hirtelen elromlana. A tul surutol pedig hideg allapotaban lesz joval kisebb az aramlas. Kiprobalni meg nem probalta a kornyezetemben senki, hogy milyen hatassal van a hosszutavu mukodesre az olaj viszkozitasa, de ez nem ennyire egyszeru kerdes.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134084) HoaryFox


HoaryFox
őstag

Csak, hogy hozzászóljak Micsurin történetéhez, lévén az enyém volt a motor.
Igen, lehetséges, hogy volt pörgetve az órája a motornak, de amíg nálam volt a motor, csak kétszer kellett karbihoz nyúlni, egymás után folytak be. Ezen kívül csak a szokásos kopó-fogyó dolgok cseréje volt, rendes olajjal (Motul 5100 10W40), nem szoktam sajnálni a lóvét a dolgaimra.
Tartottam minden km szervizet, nem húztam-halasztottam a dolgokat.
Természetesen nem jelentek hidegen, ezekre is kényesen figyelek, nem megölni akarom a dolgaimat, hanem rendeltetésszerűen használni.
Szóval sajnálom, hogy ez lett belőle :(

Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html

(#134085) tboy93 válasza HoaryFox (#134084) üzenetére


tboy93
nagyúr

Használt gepjarmunel ez mindig benne van. Ezert sem szeretek kifejezetten ismerosnek eladni autot / motort, fix hogy ami nalam jo volt az 2 honap es masnal beszarik.

(#134086) vendingo válasza tboy93 (#134085) üzenetére


vendingo
veterán

Meg ha ismerősnek adod el, minden szar miatt visszajár, problémáz, szóvátesz. Én most adtam el a motorom, semmi baja nem volt nálam, minden rendben volt, de örülök, hogy az ország másik felébe került. Remélem az új tulajnak se lesz gondja vele.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#134087) Topiccsendőr válasza vendingo (#134086) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Semmi baja nem volt nalad?
Keress ra a sajat hozzaszolasaidra :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134088) sztanozs válasza Topiccsendőr (#134087) üzenetére


sztanozs
veterán

A sikeres eladás megszépíti az emlékeket :DDD

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#134089) vendingo válasza Topiccsendőr (#134087) üzenetére


vendingo
veterán

Eladáskor semmi baja nem volt. Úgy adtam el, hogy 40 km volt benne mióta utoljára szerelőnél volt, olajcsere, átnézés...

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#134090) Xero


Xero
nagyúr

Olaj kerdes... persu ne harapj! :DDD
Szoval ideny elejen itthon szepen ledobom szurovel egyutt a kb 10-11 honapos olajat. DE! Nagy meglepetesemre 10W30-as olaj az ajanlott a gepkonyv szerint es semmi mas. Na most en inkabb melegben hajtom es foleg szerpentin illetve palyanapok vannak idenre betervezve. Regi emlekeim szerint ilyenkor 10W40 vagy 50 dukalna.

50-t nem is akartam beletenni, de 40 van mar a kosarkamban. Kicsit tartok tole, hogy az olasz nyari hoseg, es a palyanapok melege nem fog kesztyus kezzel banni a 30-as olajjal, ha uvegelve van a vas.

Ilyenkor mit a francot csinaljak? Gepkonyvtol nem szeretnek elterni, de hetszentseg hogy lesz hajtva 35+ fokban is.

(#134091) tboy93 válasza Xero (#134090) üzenetére


tboy93
nagyúr

En siman 10w30-at raknek bele, az enyembe is azt rakok. Mivel az 500r-be is az a gyari olaj. Enyem valószínűleg még többet is van uvegelve a kisebb teljesítmény miatt mint a tiéd.

[ Szerkesztve ]

(#134092) Xero válasza tboy93 (#134091) üzenetére


Xero
nagyúr

Bujom kozben a nemzetkozi 650-es forumokat es a portugalok is azt pakoljak bele. Akkor nem izgulom tul, ugyis garis meg. :DDD

Tudom a kenoanyagok nagy magia, de nem gondoltam, hogy 30-ig lehuzzak. Ez meglepett.

(#134093) Topiccsendőr válasza Xero (#134090) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az elobb irtam le, mi tortenik a vastagabb olajnal.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134094) Xero válasza Topiccsendőr (#134093) üzenetére


Xero
nagyúr

Tudom... mondtam, hogy ne harapj. :DDD

(#134095) tboy93 válasza Xero (#134092) üzenetére


tboy93
nagyúr

A honda az autoknal is 2000 ota 0w20-at ír élő :)

(#134096) Topiccsendőr válasza Xero (#134094) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha nagyon gyepalod, inkabb a teljesitmenyszinttel mennek feljebb, peldaul 300V-t raknek bele, 5w40 et, (30 nincs) az higabb a 10w40 nel, melegen is, hiaba ugyanaz a melegoldali viszkozitasuk.
Bar nem gondolnam, hogy a 30 assal bajod lenne barmilyen helyzetben. 50 est biztos nem raknek bele, az hideg allapotban sokkal surubb, mint a belevalo 30 as.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134097) Xero válasza Topiccsendőr (#134096) üzenetére


Xero
nagyúr

Koszonom szepen, akkor ehhez tartom magamat! :R

(#134098) Topiccsendőr válasza tboy93 (#134095) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Az autokat nem erdemes motorokkal osszehasonlitani.
A viszkozitas meghatarozasa tudtommal csapagyhezag fuggo, es amugy is, egy auto teljesen masra van kitalalva, mint altalaban a motorok, mas fordulatszam, mas lendtomeggel, mas karosanyag kibocsajtasi normakkal. Nem tudod semmiben osszehasonlitani a ket jarmufajtat. Bar ez sokszor sikerul itt a topicban.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#134099) Micsurin válasza HoaryFox (#134084) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Ez ilyen benne volt félre érted nem rád gondolok most, hogy miért nem szóltál vagy tudtál róla nekem az fura, hogy ilyen jellegű kopásokra a szerelő nem hívta fel a figyelmet, lásd veztengelyek és kompresszió veszteség. Mivel tudnia kellett végtére is valamihez állította a karbit... :U :W

Mindegy, Kozma egybe rántja apumat meg már kiszolgálja ha nagy a gebasz max hüvelyeztetjük úgyis hüvelyesek az Ernők vagy bontott blokk ha később valami miatt megáll a történet.

---

Inkább csak bedobtam mint történés mivel gyakorlatilag topikban maradt motor :) Kozma egybe fogja rántani ez a lényeg, az összeg meg lesz annyi amennyi. Gitárra - erősítőre úgyis jóval többet b*tam el a héten mint motorra szóval ez ilyen. :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#134100) tboldi válasza Xero (#134090) üzenetére


tboldi
nagyúr

Oké, autó, nem motorkerékpár, de az aktuális Civic Type R-nek, ami turbós is, 0W20 a gyári előírása. Ott is van meleg bőven, mégis bírja, a Honda mérnökei annyira azért nem hülyék. :)

Persu! Csak azért írtam én is, mert az egyszeri ember ebben az esetben is azt hinné, hogy túl vékony a gyárilag előírt olaj, és vastagabbat szeretne belerakni.
Jól tudom, hogy nem kis különbség van a két járműfajta között, de a kedves user szándéka lehet hasonló ebben a kérdésben.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.