Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#103201) kabelmania27 válasza maki1976 (#103200) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Modem újraindás után nem javul a helyzet?

(#103202) pkaresz


pkaresz
senior tag

Sziasztok!

Hívtak a Vodától, hogy márciusban lejár a hűségem, s áprilistől nem fog üzemelni a Cisco box a felvevős!
Nem szeretnék hűséget kötni, miként lehet hűség nélkül tovább használni?
Amint mondtam, hogy nem szeretnék hűdéget, már le is tették.
kapok csak úgy VTV-t?

Köszi!

Üdv: Karesz

[ Szerkesztve ]

"Könnyebb valamit jól megcsinálni, mint megmagyarázni, miért lett rossz!"

(#103203) pjen válasza pkaresz (#103202) üzenetére


pjen
félisten

A boxra már nem is köt hűséget a voda.

(#103204) cocka válasza pkaresz (#103202) üzenetére


cocka
veterán

Hazudnak. Cisco felvevősön van HDMI port, tehát bejönnek majd a HD adások. Innentől kezdve hacsak nem teszik lehetetlenné szoftveresen a működésüket, nincs mitől tartani.

(#103205) pkaresz válasza cocka (#103204) üzenetére


pkaresz
senior tag

#103203pjen

Köszi, Mindkettőtöknek! :-)

"Könnyebb valamit jól megcsinálni, mint megmagyarázni, miért lett rossz!"

(#103206) maki1976 válasza kabelmania27 (#103201) üzenetére


maki1976
tag

Üdv! utána egy darabig jó, pár óráig, azt belassul mindig sajnos.

(#103207) kabelmania27 válasza maki1976 (#103206) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Amennyiben a következő hsz-ba másolnád a modem oldaláról a letöltési és feltöltési értékeket meg tudnánk írni, hogy jelszint probléma okozza-e a problémát.

(#103208) woodworm


woodworm
veterán

Reggel óta nincs internet. Nézem a karbantartási tájékoztatót, a szomszéd településre ír áramszolgáltatói karbantartást. Ha ez minket is érint, nem kellene feltüntetni?

(#103210) maki1976 válasza kabelmania27 (#103207) üzenetére


maki1976
tag

Köszönöm szépen!

Letöltés:

Feltöltés:

300 Mbit/sec a netem

(#103211) MiZo1990 válasza #72445440 (#103209) üzenetére


MiZo1990
aktív tag

A "butított" dolog abban mutatkozik meg, hogy megy-e rajta a visszanéző vagy sem. Felvenni ugyanúgy lehet vele külső HDD-re, mint előtte.
Az internetes funkciók lettek kiszedve a Horizonból és KAON lett belőle, de a box fizikailag ugyanaz.

(#103212) Hompi01


Hompi01
tag

Sziasztok olyan problémám lenne, hogy Vodafone otthoni internet használata során vagy 1-2 vagy több nap alatt az internet hálózat megszűnik. Ha belépek a router beállításaiba és új IP-t kérek megjavult megint pár napig.
A routerből egy powerline-on megy a net a földszintre ahonnan csatlakozik a PC-be. Mióta ezt használom van ez a probléma. (ez pár hete van)



"Együtt erő vagyunk, szerteszét gyengeség."

(#103213) kabelmania27 válasza maki1976 (#103210) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Ezek az értékek elvileg rendben vannak.
Ha megírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító bekötve ki lehet számolni milyen a bejövő jelerősség.

(#103214) snyper990 válasza Hompi01 (#103212) üzenetére


snyper990
őstag

Ez "az internet hálózat megszűnik" miben nyilvánul meg?

(#103216) cocka


cocka
veterán

HDD nélküli HD box csak a Pace volt?

(#103218) MiZo1990 válasza #72445440 (#103215) üzenetére


MiZo1990
aktív tag

Persze, mert úgy maradt náluk és nem kaparták le róla/nem tettek rá matricát.
Ugyanazt adják, mint tavaly ilyenkor csak pl. visszanéző nincs már rajta.

(#103220) gduck válasza cocka (#103196) üzenetére


gduck
addikt

Ez így igaz. Pont ezek a plusz szolgáltatások miatt maradtak a UPC-nél, akik maradtak, de lett volna lehetőségük váltani. Lassan csak a visszanézés marad... Vezetékes telefont talán nem szüntetik meg, viszont nem reklámozzák!

(#103221) cocka válasza gduck (#103220) üzenetére


cocka
veterán

Visszanézés se marad, mert a PC-ről/laptopról webről eltűnik (legalábbis jelen pillanatban ami a vodatvt illeti), az appos hülyeség meg csak boxos QR kódos bohóckodással aktiválható. Nem tudsz egy natúr email címmel belépni, tehát frissítés, újratelepítés, másik telefon vagy tablet és máris rohanhatsz haza "boxozni". Marha kényelmes, név meg jelszó helyett.

Mi van még, maga a box... ahol "majd mi eldöntjük mit és mikor és hol és meddig nézhetsz vissza", eddig is ez volt, csak most még jobban.

Meg boxhoz plusz UTP kábel plusz HDMI-ről hangkivezetés ha kell plusz eszköz. Tiszta gagyi. Ezért kérdeztem, hogy nem felvevős netes HD-s csak a Pace HD volt? Azt kéne osztogatni alapcuccnak, hogy legalább HD legyen már mindenkinek meg HDMI, ha ez úgy mond alap, plusz a beépített modem, hogy ne kelljen plusz egy madzagot átvezetgetni a lakáson. Nem baj, már be van készítve a WDS, aztán ha a box még amiatt is háklis lesz, hogy esetleg nem a UPC-től kapja a netet, még azelőtt földhöz vágom, hogy megérkezik a lakásba. LOL

(#103223) Hompi01 válasza snyper990 (#103214) üzenetére


Hompi01
tag

Nem tudom hogy itt látható-e valami olyan információ ami segíthet. Jobb alul ahol a hálózat látható ott ugye mutatja hogy nincs internetkapcsolat. Ha frissitem az ip-t akkor meg jó lesz.....



"Együtt erő vagyunk, szerteszét gyengeség."

(#103224) cocka válasza #72445440 (#103222) üzenetére


cocka
veterán

OK, de ha állítólag kivezetik (Horizon HD?) plusz minek neki ethernet kábel, ha amúgy se tud már letölteni semmit? Vagy csak azért kell, hogy biztosítva legyen, hogy a következő sw update-tel letiltsák a felvételi lehetőséget? LOL Ha már visszanéző sincs.

Meg arra nem lehet alapozni, hogy egyesek teljes értékű boxot kapnak, amin még működnek a netes funkciók. Meddig?

Az a baj, hogy a régi rendszert és eszközöket próbálják teljesen kigyomlálni, de az új meg még ki se nőtt rendesen. Szóval akkor kéne kigyomlálni a UPC-s cuccokat végleg, ha rendszer már kiforrott és jól működik, nincs rá panasz stb... Amíg ez nincs, addig használhatók kéne maradjanak a régi cuccok is a régi szolgáltatásokkal.

Erre meg fel kellett volna készülni nem? Mikor egyáltalán tervbe vették, hogy mit vesznek a nyakukba, akkor kellett volna gondolni erre. És ha egy ekkora cég előre nem tervez, hogy várható el a "kisemberektől" hogy előre tervezzenek és tudatosak legyenek? LOL

[ Szerkesztve ]

(#103226) cocka válasza #72445440 (#103225) üzenetére


cocka
veterán

De gondolom a Horizon box és társai nem RGB-be nyomják ki a jelet SCART-on. De talán a tévék már tudják az RGB jelet többségében nem? Legalábbis a modernebb tévéken, amin SCART van még.

(Igen az ősrégi, VHS korszakból ismerős EUROSCART csatlakozóra gondolok)

Igen, én is arra. Csak azon mehet sima kompozit jel meg RGB jel is. De a lapostévékről nem feltétlen kell nélkülözniük a SCART csatlakozót, szóval nem feltétlen igaz az, hogy a SCART hiánya miatt nem akarnának új tévét. Vagy inkább úgy mondom, hogy régi újat. De mondjuk a régiség miatt még a SCART se kell, ott a gagyi RF csatlakozó az régi TV-n is, új TV-n is van.

Aki úgy gondolja hogy a VTV box használható egy SCART átalakítóval,

Jajj az durva lehet. Nekem csak a fordítottja kellett a VHS digizéshez. Mondjuk annál meg pont a 16:9-re nyújtás volt a probléma, bár ez letudható annyival hogy szándékosan 4:3-ra összetolom a képet.

És a Vodafone nem hiszem hogy holmi átalakítókat fog osztogatni

Ja, de mint azt később innen is megtudtuk a vtv boxon nincs semmilyen hangkimenet, tehát ahhoz is kell valamiféle "átalakító", pontosabban leválasztó, hogy a hangot átvezethesd valami értelmes hangszóróra.

az ügyfél 1 Ft-ot sem hajlandó eszközfejlesztésre költeni, sőt élből be sem engedi sem a szerelőket, sem a telefonos ajánlattételeket, inkább fizeti az az analog/digitál bronze csomagot 15 évvel ezelőttről.

Pedig lassan ott fogunk tartani, hogy szolgáltatások köre egyre szűkebb, eszközök meg korlátozottak, szarnak rá milyen a wifid stb.. szóval kb. már majdnem ott tartunk, hogy vegyél magadnak jó routert, vegyél magadnak jó modemet, settopboxot, esetleg DECT telefont és akkor hurrá az ügyfél megoldotta magának, nekünk nem kell vele foglalkozni.
Hát én csak a saját példámat tudom felhozni:

Az ügyfél azért nem engedi be a szerelőket, mert nem akarja egyrészt furkáltatni a lakást, másrészt nem akar extra kábeleket sem, harmadrészt meg nem akarja, hogy a jól működő eszközeit csak azért cseréljék le, mert ők elcsesztek valamit a szolgáltatásban (nálam sem lakáson belül volt a hiba) és úgy gondolják, hogy majd egy csillivillibbnek látszó megbízhatatlanabb szarral majd biztos kevésbé lesznek gondok. LOL És nem akar egy butább eszközt sem.
Telefonos ajánlattételeket meg azért nem, mert egyrészt többségében nem tudnak kedvezőbb ajánlattal előállni, másrészt ha esetleg belemegy egy csomagváltásba, nem tudja, hogy a "hú de muszáj mánisazonnal lecserélni az eszközeidet, mert ezek mán őskövületek, meg egyébként is" hozzáállás nem eredményez-e még több qrva anyázást (még több pénzért, ráadásul hűséggel).

(#103227) Bobby G.


Bobby G.
senior tag

Sziasztok!
A mellékelt képen nem egy festmény, hanem egy rajzfilm látható, de kb. ilyen minden TV csatorna. Ha megállítom egy rövid ideig akkor jobb a helyzet, de élőben nézhetetlen. :W
Szerintetek ez mi lehet? Letöltési sebesség rendben. Más cseréltem HDMI kébelt is, de nem segített. :( Nyíregyháza- Vodafone box

[ Szerkesztve ]

(#103228) cof válasza Bobby G. (#103227) üzenetére


cof
veterán

Ha koax-on kapod az adást akkor nálad, vagy hozzád közeli helyen van a hiba egy node-nál. Ha IP alapon akkor meg központi hiba.

Általában akkor lesz ilyen a TV ha a feltöltési értékek magasak, nem a letöltési számít csak. Ezt a modem webadmin oldalán meg lehet nézni.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#103230) kabelmania27 válasza Bobby G. (#103227) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Tévén hány % a jelerősség és a minőség?
Milyenek a modemértékek? Amennyiben megírod milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító meg tudjuk írni, hogy lakáson belül javítható-e a probléma.

(#103231) nyesix


nyesix
senior tag

sziasztok,
500 megás UPC-s netem van, a fehér Connect box -al. De pár hete akad mint az állat. A vezetékesen rákötött PC-n is ésWifin felcsatlakozott mobilon, notin is akadnak az oldalak, mint az állat. Nagyon lassan tölt be minden, csomószor időtúllépéses hiba üzenettel be sem tölt az adott oldal. Ha sebességet mérek, akkor egy idő után összeszedi magát (de érzékelhetően lassabban, mint korábban) majd felpörög és hozza az elválrt letöltési sebességet.
A kérdésem a modemben tudok nézni valami statisztikát, amivel alá tudom támasztani, mielőtt felhívom a Voda ügyfélszolgálatot?
13. kerület amúgy.
köszi :R

(#103232) Toth_Jani válasza Bobby G. (#103227) üzenetére


Toth_Jani
őstag

Nálunk városi szinten eljátssza hetente 1 napon, az SD adások MediaCard esetén éppen nézhetöek néha akadt és kicsit kockásodik a HD adóknál csak hang van.
Box esetében pedig csak hang van.
De álltalában este 8 körül kezdődik, és 10 után már tökéletes újra.

(#103233) kabelmania27 válasza nyesix (#103231) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Amennyiben a következő hsz-ba másolnád a modem oldaláról a letöltési és feltöltési értékeket meg tudjuk írni, hogy jelszint probléma okozza-e az akadást.
Toth_Jani: Milyen jelerősséget és minőséget ír ki a box/tv?

[ Szerkesztve ]

(#103234) snyper990 válasza Hompi01 (#103223) üzenetére


snyper990
őstag

Szerintem először párosítsd újra a powerline adaptereket, hátha.
Ha azután sem javul meg, nézd meg, hogy a router beállításainál elérhető-e a bridge mód. Ha nem, hívd fel az ügyfélszolgálatot, és kapcsoltasd ki az IPv6-ot. Talán az kavarhat be.
Bár azt sem értem, hogy miért szerepel a gép IP címei mögött a blokkméret is. A Windows oda szokta írni? Már nem emlékszem, rég használtam. De nekem gyanús, hogy valami konfigurációs probléma is benne lehet a dologban.
Mindenesetre ez nem ide való téma. Keress hálózati problémákkal kapcsolatos topikot, és inkább ott kérdezz rá. Vagy a TP-Link supportjánál érdeklődj. Vagy végső esetben a Vodafone ügyfélszolgálatánál, bár ott nagyon kicsi az esély, hogy hozzáértővel tudsz beszélni, és mivel nem az ő eszközüket használod, szerelőt sem fognak küldeni, nem náluk van a hiba.

[ Szerkesztve ]

(#103236) Toth_Jani válasza kabelmania27 (#103233) üzenetére


Toth_Jani
őstag

Ilyenkor igazából az Internet is akad, nemcsak a TV adás és ezt városi szinten teszi, ezért biztos hogy nem egyéni probléma. (A TV DVB-C tipus, nem IPTV)
Csak ilyet nem csinált évekig most meg hetente 1 alkalommal eljátssza, főképpen a kora esti órákban.

[ Szerkesztve ]

(#103237) kabelmania27 válasza Toth_Jani (#103236) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Meg kellene nézni a modem oldalán, hogy milyenek a letöltési és feltöltési értékek.
Amennyiben leírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító ki tudjuk számolni, hogy milyen a bejövő jelerősség.

(#103238) Bobby G. válasza #72445440 (#103229) üzenetére


Bobby G.
senior tag

Kb. egy óra alatt sikerült beszélnem az ügyfélszolgálattal. Újraindítottam mindent, utána már adás sem volt. Mértek egy jelszintet, azt mondták, hogy gáz van és küldenek egy szerelőt....

[ Szerkesztve ]

(#103239) kabelmania27 válasza Bobby G. (#103238) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Ha leírod milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító meg tudjuk írni, hogy lakáson belül tudod-e javítani a problémát.

(#103240) snyper990 válasza #72445440 (#103235) üzenetére


snyper990
őstag

Jogos, ebben a kontextusban tényleg a prefix hosszát jelölik így. Még régebben olvastam utána az IPv4/IPv6 különbségeinek, onnan rémlett, hogy szolgáltatói kontextusban viszont a szolgáltatóhoz rendelt IPv4 címeket tartalmazó blokk méretét adják meg ebben a formában, az kavart be

(#103241) Bobby G.


Bobby G.
senior tag

Kertes ház, a falon már csak egy koax jön be. Kint van a kerékpárút alatt egy szerelőaknájuk, abban szoktak mókolgatni ha gond van. Amikor csinálták a kerékpárutat, már akkor is volt panasz, mert a munkások csak úgy belehajtogatták a kábelt, hogy beférjen, de akkor azt gondoltam sikerült megoldani a problémát. Még a padláson megnézem, hogy van-e valamilyen elosztás.

(#103242) kabelmania27 válasza Bobby G. (#103241) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Értem. Amennyiben internet és tv előfizetés is van el szokták osztani a koaxot kétfelé.

(#103243) nyesix válasza kabelmania27 (#103233) üzenetére


nyesix
senior tag

letöltés, feltöltés.
Köszönöm! :R

[ Szerkesztve ]

(#103244) kabelmania27 válasza nyesix (#103243) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Feltöltési értékek közel vannak az 50-hez.
Nézd meg milyen osztóval van elosztva a koax és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító.

(#103245) nyesix válasza kabelmania27 (#103244) üzenetére


nyesix
senior tag

két helyen van megtoldva(de abból csak egy képet tettem fel) illetve a modem csatlakozást is lefotóztam.
Amúgy, ha arrébb akarom tenni a modement kb 8 méterrel, és meg akarom toldani a vezetékét, akkor hol és milyet vegyek? Van csatlakozóval szerelt? :R

[ Szerkesztve ]

(#103246) pjen


pjen
félisten

Mért nem cseréled az egészet egy darab 3x árnyékoltra a két végén csatlakozóval.A felcsavarós is jó.Egy csomó gondod egyből megszűnik.

[ Szerkesztve ]

(#103247) nyesix válasza pjen (#103246) üzenetére


nyesix
senior tag

Tudsz esetleg linkeket? Ez pl nem jó? [link]

(#103248) kabelmania27 válasza nyesix (#103245) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Nézd meg, hogy a modemnél lévő piros csillapítóra hányas szám van ráírva.
Az ilyen gyári szerelt kábel nem jó megoldás, ez csak 2x árnyékolású ami nem jó, mert legalább 3x árnyékolásút kell használni, különben akadni fog az internet, híradástechnikai boltban csinálnak méretre jófajta 3x árnyékolású koaxot.

[ Szerkesztve ]

(#103249) pjen válasza nyesix (#103247) üzenetére


pjen
félisten

Nincs mit linkelni.Megméred milyen hosszú 3x árnyékolt koax kell,megveszed és veszel a két végére megfelelő csatit.Normális szaküzletben az eladó 5 perc alatt össze is rakja.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.