Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:32:40

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#140851) Doki16 válasza Mágus2 (#140808) üzenetére


Doki16
addikt

Nekem egy sima országutas tempónál az alföldön is 105 körül van az olajhőfok. De nem megy soha 100 alá, ha már üzemmeleg a kocsi és rendesen használom. A klíma volt csak bekaopcsolva és tényleg olyan 95-100 körül mentem óra szerint. Ha autópályán megyek 130-ra állított tempomattal akkor meg végig 108-110 fokon van. Mennyi lenne a normális hosszabb távon? Ráférne esetleg egy olajcsere valami másra?

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#140852) Magnum_ válasza Doki16 (#140851) üzenetére


Magnum_
nagyúr

az igen. nekem ott 90-95fok.
ha nagyon "megkergetem", akkor 97 (magasabb számot még nem láttam)

I humbly and respectfully decline™

(#140853) kenguru99 válasza Doki16 (#140851) üzenetére


kenguru99
aktív tag

Teljesen normális értékek.

(#140854) focvis válasza Magnum_ (#140852) üzenetére


focvis
veterán

Biztos motorja is válogatja; tegnap nekem 110 fokos volt városban, finoman hajtva (nehogy 3 hengerezzen). Külső hőmérséklet 34 C.

(#140855) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Csak megjegyzem a szivar 100-s alap olajhője 105°c volt emlékeim szerint. Uh nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#140856) Doki16 válasza Magnum_ (#140852) üzenetére


Doki16
addikt

Nekem 2.0 CRTDI van CFFB kóddal. Meg ott van a DSG váltó is, az nem tudom, hogy jelent e valamit. Mindig ment ilyenkor a klíma és kint általában van vagy 30-35 fok.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#140857) tomcsi23 válasza Magnum_ (#140852) üzenetére


tomcsi23
veterán

Nem a sebességet nézted? ;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#140858) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

Nekem is be kell építeni egyet úgy néz ki. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#140859) Mágus2 válasza Doki16 (#140856) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Normális, a DSG dob rajta vagy 5 fokot. Manuális váltóval 100 fok körül el lehet kolbászolni pálya tempóval, kicsit fölötte már kezd melegedni az olaj is.

(#140860) Qru válasza Mágus2 (#140834) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az király, mostanában úgy is volt kiadásuk vele (EGR/DPF)... :D

#nincsbennetarcsi

(#140861) Mágus2 válasza Qru (#140860) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ezt egy 28 eurós médium cserével meg lehetett volna előzni, de ugye nincs benne a karbantartási tervben. ;)

(#140862) bitpork válasza Mágus2 (#140861) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

hát ami ugye 28 ojrós. Mert ugye pl Teddy már 50 ojrós alsó hangon :D

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#140863) Qru válasza Doki16 (#140851) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az teljesen oké, a 100 fok az tök ideális hőmérséklet az olajnak. Még a 110 sem sok, a 120 az már sok (polgári használatú autóknál).

mod:

Mágus2: Ilyenekkel nem foglalkoznak. Meg is van az eredménye. :(

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#140864) Magnum_ válasza Mágus2 (#140861) üzenetére


Magnum_
nagyúr

ez a gázcsere?

I humbly and respectfully decline™

(#140865) bitpork válasza Qru (#140863) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

:N Gazsi pályán túl is lépte :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#140866) Mágus2 válasza Magnum_ (#140864) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az.

Qru 120 fok nem a világ. Bizonyos motoroknál 140 foktól kezdődik a piros mező. ;)

(#140867) Doki16 válasza Mágus2 (#140866) üzenetére


Doki16
addikt

Köszi srácok akkor megnyugodtam. :)
110 fok ritkán szokott lenni, pályán olyan 108-109 végig :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#140868) Qru válasza Mágus2 (#140866) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, turbósoknál mondjuk van ami fűtsön. Nálam se tartalék se hőguta. :D

#nincsbennetarcsi

(#140869) troooper


troooper
tag

Sziasztok!
2001 Skoda Fábai 1.4 MPI mot.kód:AME - hoz vettem vezérműlánc szettet. A dobozon a gyártó: Klein & Balzek, cseh gyártmány. Ez eredeti vagy utángyártott alkatrész lehet?

[ Szerkesztve ]

(#140870) Mágus2 válasza troooper (#140869) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az eredeti nem K&B de egyébként az sem rossz minőség.
[link]

[ Szerkesztve ]

(#140871) troooper válasza Mágus2 (#140870) üzenetére


troooper
tag

Skoda boltban vettem Párkányban. Naivan azt hittem gyárit kapok. Mindegy most már marad. Remélem ez is tartós lesz és nem kell 20e km után cserélni.

[ Szerkesztve ]

(#140872) atos19881101 válasza troooper (#140871) üzenetére


atos19881101
senior tag

Üdv itt! Ott is laksz? Ha igen, akkor egy helyről vagyunk. :)

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#140873) troooper válasza atos19881101 (#140872) üzenetére


troooper
tag

Dorog

Vki nyugtasson meg, h nem fogok mellé ezzel sem. Eléggé belém jött a frász, h nem lesz vmi tartós.

[ Szerkesztve ]

(#140874) VR6-Fan válasza Qru (#140826) üzenetére


VR6-Fan
veterán

nem megbántásból de kicsit zavart érzek az erőteredben :)

eleve maradjunk annyiban, hogy olyan olaj ami bele fér a 0W-s hideg viszkozitási osztályba, jobban ken (és könnyebben szivatyúzható) mint egy 5w/10w stb.

és mi az, hogy utcai körülmények közt nem ken rendesen?!
ez a fullos vw szabványnak megfelelő olaj, ez se 10centistoke 100fokon ha jól látom :U

meg, hogy egy adott sikló csapágyazásnak mi az ideális viszkozítása, így kijelenteni, hogy 10centistoke, oltári baromság szerintem!

Miért is? mert mondjuk amikor a csap és az ágy így is mondjuk 0 fokos, jóval nagyobb a hézag mint mondjuk 150 fokon (meghasaltam, kb egy üzemi hőfokot) és a "giga" méretű hézagon a nagyon folyós (alacsony viszkozítási olaj), inkább elszalad kínyomodik stb, aztán jön a vegyes súrlódás pillangós kopás stb.
a hideg kopás amire Te gondolsz még nem azért alakul ki mert az olaj nem ken mert túl vastag (közvetve de!!), hanem azért mert van olyan üzem állapot az indítás során mikor vegyes vagy száraz súrlódás van, mert egyszerűen a nyomás alatt lévő olaj nem ért még oda ahova kell, (ezt pl az un. "nanananananana" indítással elég jól kivédhető), viszont az adott csapágyazás már felvesz a termikus terhelésből adódó erőket.

"A 0W30-asának is 100 fokon 11,5 ami szintén túl sűrű az ideális 10-es értékhez képest."
Tehát akkor szerinted kb 0w20as olaj kellene a motorba, hol ott a gyártó pl 5w40et ír elő :)?

jelen pillanatba ezt az olajat használom, és ezt szerettem volna erre a hidegen (0w50) és melegen is hígabbra cserélni, ami viszont a gyártó szerint sokkal jobb a nyírási stabilítása , stb...

szóval várom, hogy meg magyarázd, miért nem jó a gyártó álltal ajánlott 5w40 vagy a nagyobb hőterhelésű felhasználásra az 5w50, esetleg 0w50es viszkozítás.

(u.i.: én is abban látom az utcai felhasználással kapcsolatba a problémát, amit Feri és Tomcsi is pedzegetett, hogy nincs benne vagy minimális a korrózió és a hamu képződést gátló adalék, amugy eleve oltári faszság lenne egy hidegen sűrő olajat tenni race autóba amit simán nyélen használnak már fél melegen vagy akár szinte hidegen is, ha a rajt épp úgy kívánja, aki meg azt hiszi, hogy egy pilóta ha a helyzet úgy kívánja nem nyomja ki a vas szemét hidegen, az menjen ki pár verseny napra :-) )

Mágus2:azt hiszem pont Focivis-nél néztük hogy simán elment a gti éjszaka 20-25fokon 135fokos olajig, és mondjuk nem a Pilisbe vagy valami rendes hegyen voltunk, csak lámpától lámpáig bohockodás, úgy hogy az utolsó 100m-ken motor fékkel gurultunk 2000 rpm felett.... :U

[ Szerkesztve ]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#140875) atos19881101 válasza troooper (#140873) üzenetére


atos19881101
senior tag

Melyik boltban vetted? Szerintem don't panic.

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#140876) troooper válasza atos19881101 (#140875) üzenetére


troooper
tag

Autovarga

(#140877) ACAB95


ACAB95
tag

Udv
Gyári rádió esetében nem jelzi ki a maxi dot kijelzo a rádióval kapcsolatos infokat... hogy tudnám beállítani? Koszonom

"Ami nem öl meg, az megerősít."

(#140878) atos19881101 válasza troooper (#140876) üzenetére


atos19881101
senior tag

Ismerem. Az eladót is. Ott szoktam vásárolni én is. Nem árulnak szart.

Legaláb is nekem még nem volt gondom velük.

[ Szerkesztve ]

/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/

(#140879) ToMmY_hun


ToMmY_hun
senior tag

Halihó mindenki!

Végigolvastam a tiptronic-kal kapcsolatos hozzászólásokat, és felemrült bennem a kérdés, hogy érdemes-e váltó olajat cseréltetnem. 200 000 km van a váltóban, egy 4.2 ódi A6-ról van szó. Melegen néha ránt egy kicsit a váltó, hidegen semmi problémát nem éreztem. Protrucknál, ami a hivatalos szervíze a váltónak 140 körül vállalják a szűrő és az olajcserét. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes ezt meglépni, vagy úgyis megdöglik majd és inkább cseréltessek akor olajat? Amúgy nem olyan régen volt csere, 2 éve maximum és azóta nem ment bele olyan veszett sok kilométer. (pontos számot nem tudok, de ki fogom deríteni)

[ Szerkesztve ]

C programmers never die, they are just cast into void.

(#140880) focvis válasza VR6-Fan (#140874) üzenetére


focvis
veterán

éjszaka 20-25fokon 135fokos olajig
Nekem valamivel kevesebb, ~125-127 C rémlik, de biztos, hogy a szívszélhüdés kerülgetett. :D

Ma kicserélték a szilikoncsövet a trafónál. A fotó alapján a gyertycserekor sérülhetett.

(#140881) focvis válasza ToMmY_hun (#140879) üzenetére


focvis
veterán

Szia!

Én 100% kicseréltetném ha gyanús és átnézetném igazi automatás szakemberrel; ilyenkor még olcsóbb a javítás. A 140-et nagyon sokallom.

(#140882) ToMmY_hun válasza focvis (#140881) üzenetére


ToMmY_hun
senior tag

Tudsz esetleg olyan alternatívát, ami megfizethetőbb? És akkor jól értem, csereltessem inkább?

C programmers never die, they are just cast into void.

(#140883) bitpork válasza focvis (#140881) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Az annyi. Ugyanis nem leengedik, hanem átmossák a váltót egy szívó-tomó géppel, ami miatt nem a standard olajmennyiség kell, hanem azon felül még pár liter. Ennek az az értelme h nem marad benne sehol használt olaj.

(#140882) ToMmY_hun : Ha ránt még van esélyed menteni olajfrissítéssel vagy cserével - de nincs rá garancia h segíteni fog. Nekem is ugyanez volt a helyzet több autómmal is. De ha már ránt, akkor nem szabad megvárni a következő 60k km-t, hanem össze kell húzni az intervallumot. A következő probléma már jó eséllyel felújítást fog kérni.
A frissítés amikor alul kiengedik, majd feltöltik. Ekkor egy szűrőt is cserélnek benne. A ProTruck csinálja a teljes cserét váltó levétel nélkül. Minden 60k km után kötelező cserélni.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#140884) tomcsi23 válasza focvis (#140880) üzenetére


tomcsi23
veterán

Fotó :F
Vállalták rá a garit vagy fizettél?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#140885) ToMmY_hun válasza bitpork (#140883) üzenetére


ToMmY_hun
senior tag

Pontosan, csak abban nem vagyok biztos hogy érdemes-e.... :(

C programmers never die, they are just cast into void.

(#140886) VR6-Fan válasza focvis (#140880) üzenetére


VR6-Fan
veterán

Tomcsi azért volt, hogy lefoglaljon ;] :P

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#140887) focvis válasza ToMmY_hun (#140882) üzenetére


focvis
veterán

atos19881101 fórumtárs szerzett jó tapasztalatokat a balatonfűzfői automatás szakival. Én cserélném.

@Porky: a fenti szaki 40 k-t mondott a Saab teljes olajcseréjére, szűrőcsere nélkül, nem tudom, hogy milyen technikával végezte volna.

(#140884) tomcsi23: Garanciális javítás volt. Nincs fotóm, a szervizes mutatta a telefonján.

(#140886) VR6-Fan : autógyilkos ;]

[ Szerkesztve ]

(#140888) bitpork válasza ToMmY_hun (#140885) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Én velük csináltattam pár alkalommal. Alapból a frissítést csináltatom 2 évente, és teljeset ha valami rendellenességet tapasztalok v elérek a 150k vezetett kim-hez. Gazsin megcsináltattam ahogy Domin is (bár ezt nem ott , hanem az eladó val Kecskeméten)

(#140887) focvis: elhiszem. Ahogy azt is h az csak frissítés. Teljesen két módon lehet cserélni: 1- leszedik a váltót szétbombázzák , kiganajozzák , feltöltik visszateszik. 2- ProTruckos an átmossák. :K

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#140889) tomcsi23 válasza focvis (#140887) üzenetére


tomcsi23
veterán

autógyilkos
Kímélő üzemmód volt bőven. ;]

Na legalább megcsinálták. :R

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#140890) Qru válasza VR6-Fan (#140874) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A gyártó egy tól-ig határt lő be de abszolút ideálisank a 10-es értéket veszi 100 fokon a nem sport modelleknél. Belefér a 14,1-es is de ha a 17,5-essel polgári (100 fokos olajhőfokon) használod tartósan azt tuti nem köszöni meg a technika hosszú távon.

Kenési szempontból a 0W20 lenne a legideálisabb valóban (ha az olajhőfok nem menne100 fok fölé), az hogy a tűrésbe beleveszi a gyártó a sűrűbbet az még nem jelenti azt, hogy az lenne a legideáliasabb minden körülmény között. Most polgári használatról beszélünk, tehát Józsi bácsi elmegy a piacra vagy a rokonokhoz országúton 90-el 100 km-t.

"hogy egy pilóta ha a helyzet úgy kívánja nem nyomja ki a vas szemét hidegen, az menjen ki pár verseny napra"
Hát én voltam már páron és mindegyik gépet kivétel nélkül bemelegítették rajt előtt.
Aztán lehet csak én voltam túl urizált versenyeken. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#140891) Mágus2 válasza ToMmY_hun (#140885) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Át kell mosatni. Az a drágább, de jobb is annyival a váltónak. Ha csak a retek miatt ránt, akkor ettől elmúlik. Bármilyen kis karbondarabka meg tudja zavarni a szelepblokkot, ami a váltásért felel. Ez a blokk tele van kis elektromágnes szelepekkel, azokban szinte csak kapillárisok vannak, meg az egész szelepblokk is egy lekicsinytett útvesztő.

Az átmosás azért sokkal efektívebb, mert közben jár a motor és jár a váltó olajszivattyúja is, ami a nyomatékváltón át kinyomja az egész töltetet, közben kapja az új olajat a gépről, hogy ne menjen semmi szárazon. Komplett átömlesztés. Emiatt is drága. Ha egy váltóban mondjuk van 10 liter olaj, akkor kb 25 literrel mossák át teljesen, Literje meg nem olcsó. ;)

ACAB95 Maxi dot, de milyen? Nem tudja mindegyik a ráditót is megjelenteni.

(#140852) Saint_ Próbáld meg hegyvidéken. Simán 100 fölé megy az, mondjuk lefelé vissza is hűl nagyon hamar akár 90-re is. Vannak itt olyan szakaszok, ahol lehet menni 6km-t 100-al motorfékkel, persze visszafelé ezen a szakaszon kaka-pisi a hűtőrendszerben.

[ Szerkesztve ]

(#140892) K Norbi


K Norbi
addikt

(#140893) Mágus2 válasza K Norbi (#140892) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Leszakadt a rugó, és? :DDD

(#140894) kk831228 válasza ToMmY_hun (#140879) üzenetére


kk831228
addikt

én személy szerint nem fizetnék annyit... 2500 ft körül van az olaj litere... a szűrő pár ezer forint...12 l van kb. a váltóba...2 -3 cserét meg tudsz csinálni magadnak és még akkor se volt 100000 ft... A második csere után ha nem változik semmi ,akkor más probléma lesz... Nem bonyolult a művelet, és nem kell hozzá sok cucc...

Amúgy csinálnak olyat is, hogy leveszik a szeleptömböt és átmossák, ez sokkal olcsóbb megoldás ,igaz valamennyi használt olaj marad a kuplungba...Ha jól emlékszem ilyen tünettel vittek be egy bmw-t , levették a szeleptömböt átmosták és jó lett utána... :U Ha megtalálom belinkelem...

[ Szerkesztve ]

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#140895) intelMMX


intelMMX
senior tag

Abban esetleg tudnátok segíteni, hogyan vegyem le a kormánykerekemet?
Nem találok a guglin semmi leírást vagy tutorialt, hogyan kezdjem el, feszegetni meg nem akarom, mert még elég jó állapotban van.
Sőt nem is igazán kellene levenni, csak a közepéről lenne jó levenni a burkolatot, hogy megtudjam nézni a duda gombját. (Nem mindig szól)
Öreg autó, nincs benne légzsák.

Illetve a km számlálóm megállt ~240.000-nél . Már itt-ott érdeklődtem, azt mondták könnyen orvosolható a hiba. Nekem konkrétan egy kimozdult rugóra hivatkoztak, hogy vissza kell csak a helyére tenni és már meg is szűnik a probléma.
(Na nem mintha ez olyan komoly dolog lenne, de azért engem mégis csak zavar, hogy nem számolgatja :DDD ...na meg amúgy is ki kell vennem az óracsoportot. Kiégett a tompított visszajelzője.)

(#140896) ToMmY_hun válasza Mágus2 (#140891) üzenetére


ToMmY_hun
senior tag

Köszi a tanácsokat, külföldi fórumok olvasása után én is erre a megállapításra jutottam. Annyira nem vészes még a rángatás és nem is mindig csinálja, szóval jó eséllyel segíteni fog az átmosás.

C programmers never die, they are just cast into void.

(#140897) Speeedfire válasza K Norbi (#140892) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Bezzeg amikor én raktam ki ilyet, akkor mindenki lehúrrogott. :O

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#140898) focvis válasza Speeedfire (#140897) üzenetére


focvis
veterán

Mert mindenki kedvence a porig ültetett, Rotor felnis ótó. Volt már felesleges balhé belőle. :-(

Csak Norbinak (se) szabad. ;]

[ Szerkesztve ]

(#140899) K Norbi válasza focvis (#140898) üzenetére


K Norbi
addikt

De nyáron megvan engedve :DDD

(#140900) Speeedfire válasza focvis (#140898) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Jó, de ez lufis. Senki sem közelekedik így. :N

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.