Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
erikke17
őstag
Üdv, nem tudja valaki hogy Komárom vagy Esztergom környékén hol van valami autóbontó ahol vannak Opelek? Mert ma reggel az anyósülés felén ami van napellenző egyik pántja eltört az ahová bele kell pattintani.
Autóalkatrészes boltban azt mondták márkaszervizben tudnak biztosan rendelni, de az gondolom horribilis összeg lenne.
Előre is köszönöm||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
erikke17
őstag
válasz Jim Tonic #15908 üzenetére
Mondták, meg gondolom hogy drága lenne, mert ami a gyári alufelniken van középen az a műanyag takaró, annak darabja (euróban mondom) 15euró volt, pedig nem egy nagy dolog.
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
erikke17
őstag
válasz Jim Tonic #15910 üzenetére
Igaz hogy nem egy kategória de azért nem valamit hatalmas dolgok.
Boltszámát nem tudom, meg hétvége is van, majd hétfőn bemegyek és rákérdek...aphra2 - Igy már tudom nagyjából mire számtisak, köszi
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
zolikaDB
veterán
Üdv mindenkinek!
Jövőre szándékozok autót venni, a keret olyan 1.2-1.5m ft lenne.
Számos márkát, típust átböngésztem, valahogy most visszakanyarodtam az Opel tájára.
Szóval, nem minden hónapban cseréljük az autónkat, ezért érdemes jól megfontoltan választani.
Nekem több szempontom is van, és jelöltem is, ennek ellenére kíváncsi vagyok, h ti melyik típust ajánlanátok nekem.
Ami fontos:
1, nem vagyok kisdarab (190cm, 100kg), szóval szerintem Corsa kilőve, fontos a tágas utas és csomagtér
2, megbízható konstrukció, nade ez kinél ne lenne szempont?!
3, hosszabb távokra használnám (~1200km)
4, legyen biztonságosEzeknek a kritériumoknak megfelelően az Omega B2-vel szemezgettem, ha kombi, az még jobb. Beszéltem egy ismerőssel, akinek ez a 4. Opelje, első Omegája (igaz az övé B).
Szó esett a motorokról: ha lehet, nem szabad kicsi, 2.0, 2.2 mocit venni, a 4 henger miatt, elég nagy a kasztni. BMW dízelmotor sem feltétlen a legjobb, aki anno megvette, tudta, mit vesz, és valszeg hajtotta. Ezek állják a helyüket? Gázt érdemes beszereltetni??
Mennyire strapabíró, megbízható autó az Omega?
Ezek tükrében mit tudtok mondani, milyen irányba nézelődjek?Gyönyörűek ezek az autók: Omega 2.6
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz zolikaDB #15913 üzenetére
Gázt megéri beletenni mert fele annyiba kerül vele az autózás mint benzinnel ugyanakkor miért akarsz 180 lovas autót ha utána pedig gázosítod? Akkor ennyi erővel olcsóbban is vehetsz egy 2-2,2-est és hagyod benzinnel ugyanott leszel automata még többet eszik. Ez városban szerintem 11 liternél többet is benyel, biztosan kell ez neked amikor 400 forint a benzinár és csak emelkedik? 8 liternél szerintem többet eszik még főúton is
Jó autók de azért ezek sem fiatalok már.
Dízel változat ez olcsóbban üzemeltethető...
Amikor én megvettem a b vectrám az omegák is rajta voltak a listámon, néztem abból is nagyon sokat de egyet sem találtam amiben minden működött volna, sokban dízelnél a motor sem indult, áááá lemerült az akku csakis azért, persze az elektromos ablak meg lézersebességgel üzemelet lemerült akkuval egyszerre az első kettőt emelve... az ilyennél a motor generál minimum 100e ha szinte semmi baja sincs, benzineseknél is volt amelyik hófehér füsttel ünnepelte a beindulást, csak járatni kell mondta az eladó és szép lesz,, szebb lett, fehéres-kékes árnyalatú és nagyon büdös, klíma alig volt amelyikben működött, volt 1-2 amivel utcára is kimentünk de utána vissza is, eladó: ja elfelejtettem szólni, hogy nincs kettes sebesség és hasonlók. Aki anno omegát vett az ment is vele és nem évi 5-6 ezret hanem minimum 20-30-at, dízelesek még bőven többet is. Persze amit linkeltél is megkíméltnek látszik és elég fullosan felszerelt de ez nagyon meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zolikaDB
veterán
válasz _seth_ #15914 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
A kérdéseim közt azt is feltettem, hogyha nem Omega, akkor a keret erejéig mi?
A másik: tisztában vagyok vele, h egy 7-8 éves autóra is költeni kell, de nyilván azért gondolkodom B2-es verzióban, és nem A-ban!
Tetszik még nekem a Fiat Panda is, nyilván egy 1.2-essel nem kéne Németországnak nekiindulni, a 100HP-nek meg gyárilag 9.5L-es fogyit adtak meg, ha jól tudom, városban. És abba pakolni nem tudok.
Szóval, továbbra is érdekel, h melyik a bestbuy (nagy)Opel ebben az árban? -
Templomegere
senior tag
üdv!
bal első tompított lámpa izzó megvakult , gondoltam kicserrélem , betettem az újat , ugyan úgy nem világit , biztosítékot hol találom, vagy mi lehet a gond? Kézikönyvet átbogarásztam de nem találtam sehol sem biztosítékot .
opel astra H 1.8
-
fero02
nagyúr
válasz Templomegere #15916 üzenetére
Lehet relé kapcsolja. Érdemes ennek is utánanézni majd...
-
Calogero
addikt
válasz Templomegere #15916 üzenetére
Az UEC a motortérben az akkumulátor közelében elhelyezett központi modul, amely biztosíték- és relédobozt, valamint vezérlõkészüléket tartalmaz. A vezérlõkészülék az LS CAN buszon keresztül kommunikál a busz többi résztvevõjével. Az UEC vezérli többek között az elsõ világítást, az ablaktörlõt és a kürtöt. Különbözõ érzékelõk (pl. fékfolyadékszint érzékelõ) adatai kerülnek beolvasásra, és az értékeket az UEC busz-információként továbbítja.
Én úgy tudom hogy relé kapcsolja.
-
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15920 üzenetére
Jelzem, barátnőméknek sima lépcsőshátú van, az nekem kényelmes elől.
Mégis mit kell ezekről tudni? Melyik motort ajánljátok? 1.4, 1.6 benzin, 1.7, 2.0 dízel??
Fogyasztás, szervízköltségek, alkatrészellátottság? Szegénykémek nagyon puritán verdák.
Íme két példány, érnek ezek ennyit? Mit kell figyelni vásárlásnál?
Caravan 1.6 16V
Caravan 1.4 16V
Olyan 1.2, max 1.5m körül mire számíthatok?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Esetleg őkelme: 1.7D Njoy Caravan
Melyik kódnevű felszereltség tartalmazza a legtöbb extrát?
-
TasiA
senior tag
válasz adorjant #15920 üzenetére
De ő nem a sarokra akar elautózni kenyérért, hanem sok 100 kilométert egy seggel, amire egy G Astra ülése kimondottan nem jó választás, illetve a helykínálat sem a legnagyobb az ő méreteihez, meg azért a zajkomfortja sem összehasonlítható egy Omegával, meg semmije sem összehasonlítható! Félre ne érts, semmi bajom a G Astrával, de amire ő keres autót, arra nem Astra való. Hosszútávra kényelmes ülés kell. Esetleg B Vectrában is lehetne gondolkodni, abból elég jól felszerelteket lehet kapni 1 milla körül értelmes motorral, bár az sem Omega, de nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Itt az én emberem!
Tudsz mutatni párat, amire azt mondod, OK?
Illetve: mi kivetnivaló van ebben a példányban, hozzáértő szemmel? Szóval, első ránézésre, aki ért az Opelhez, és/vagy Omegához, ez nagyon lerúgott? Omega 2.2 16V
Illetve, ennek fényezni kell az első lökösét, de 1m alatt szerintem vállalható: Omega 2.2
Feltűnően sok a 2.2-es motorverzió, mind benzin, mind dízel. Ezek 4 hengeresek, ha jól tudom. -
fero02
nagyúr
válasz zolikaDB #15926 üzenetére
Én nem igen vennél Mo.-i dízel autót, esetleg jó ismerőstől csak. Sajnos nagyon sok az étolajos bioverda. Ha meg a motorhoz hozzá kell nyúlni, akkor nem az Opel motorok szervíz költségeivel kell számolnod, hanem ugye a BMW-s árakkal. Nem mind1, van különbség bőven.
TasiA remekül jellemezte a Gastrát. Jó autó az is (nem akartam lehúzni amikor írtam amit írtam), de hosszú útra nem való. 1-200 km el lehet azzal is viselni, de utána...
Ha mégis arra esne a választásod, akkor nehogy a német motorosat vegyél, mert harmat gyenge. Jó konstrukció, megbízható, de kevés. Csak is Isuzu. -
fero02
nagyúr
válasz zolikaDB #15928 üzenetére
Ha benzines, akkor gázt neki. Ilyen hosszú utakkal, mint amit említettél nagyon sokat tudnál spórolni. Rengeteget.
Ha meg dízel, akkor csakis Isuzu dízel. CDTI néven futnak. Felszereltség neve meg tökmind1 sztem, elektromos ablak, centrálzár, klíma, abs ami legyen benne, a többi csak igény és pénz kérdése.
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #15928 üzenetére
1.2-1.3 miller környékén most is van a hahun két 2.2-es benzines c1-es vectra.
én biztos ezt venném, sokkal fiatalabb tervezés, mint az omega és elég nagy batár ez is.azt még tudd, hogy az isuzu dízeles opelek nem cdti-k. A cdti-k (amiket helytelenül fiat motorosnak hívnak), nem isuzuk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz zolikaDB #15926 üzenetére
Hali!
Én nem vagyok szakértő és nem akarok mutatni 1-et sem, hoyg ezt vedd meg, mert interneten képről én nem merek mondani semmit. Nálam, ha 1 autónak volt sérülése, egyáltalán nem kizáró ok, a lényeg, komolyabb törése ne legyen!!!! Az, hogy festeni kell itt ott, engem pont nem érdekel, ha műszakilag jó az autó. Mondjuk veszel 1 nagyon szépet, elmész a TESCO-ba, majd jobbról balról rányitja egy családi autóba éppen beülő 10 éves kislány a másik autó ajtaját úgy izomból, már nem is olyan szép az autód, esetleg koccansz, vagy utolérnek, bármi megtörténhet, szal nálam ez nem zavaró. 2 kollegámnak is volt, van B Omega, egy jó öreg 2.5 TD, meg egy olyan, amit te akarsz, tököm se tudja milyen motorral. Az első mai napig megy s még alkatrész autó is van mellé, a másik meg 1 évig bírta, inkább eladta, mert sokba került az ő pénztárcájához a fenntartás. Én lehetőleg valami elterjedt motorral rendelkező példányt néznék, ahhoz biztos lesz alkatrész. A V6-hoz általában drágább minden, mert vannak dolgok, amik duplán kellenek a V kialakítás miatt. Én hamarabb vennék 4 hengerest, d ez én vagyok. Ha nagy benzinest veszel, akkor gázosítani kell, ez evidens. (én is gázzal járok, sokkal sokkal olcsóbban) G Astrában pedig létezik sport ülés, ez lehet , hogy kényelmes lenne neked is, nem tudom, neked kellene kipróbálni, fényeévekkel komolyabbnak tűnik, mint a hokedli, ami többiben van. ebben is az van meg ebben is
Bár drága kissé, de nekem pl kifejezetten szimpatikus a kombi, magamnak megvenném, ha valóban jó a kocsi.B Vectrából például tetszik ez, de annyi van mint égen a csillag B Vectra Szerintem olcsóbban fenntartható, mint 1 Omega és még szép is.
Mekkora motorral vegyél autót? Ezt neked kell eldönteni!! Én kis motorost nem vennék semmiből, csak helyi szaladgálós autóból. Hosszútávra nagymotoros kell. G Astránál 1.6-már elég jól mozgat, B Vectránál olyan határeset, de hegyes dombos vidék klímázva már izgalmas lesz vele , viszont keveset eszik. Omegába minimum 2.2-es.
[ Szerkesztve ]
-
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #15936 üzenetére
Mondtam, hogy én csak nagymotorost!! Aztán neki mi kell, ő tudja!! Rokonnak 1.6-os van, itt az alföldön, szélcsenben , egyedül, klíma nélkül, gyári kerékkel, teljesen jól autózható. Aztán, ha a felsoroltak változnak, a megítélés is változik! Viszont nem vagyunk 1formák, soknak megfelelne az 1.6-os is. Nekem speciel kicsit hangosnak tűnt, majdhogynem az én öreg A Vecim, mintha halkabb lenne motorhang terén.
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Na, ezt a hozzállást/hozzáértést már szeretem Jó tippeket adtok, köszönöm.
Kezd meggyőzni ez az Astra téma. Aztán, ha olyan autóm lesz, ami olcsón fenntartható, kvázi képes az áráért megdolgozni, jó az alkatrészellátottsága és egyszerű a szerviz, nem kell semmiből különleges alkatrész hozzá, és abból 6, megbízható, az igényeim nagy részét kielégíti, még mindig sokkal ésszerűbb választás, mint egy nagy nehezen, sokáig vadászott gyöngyszem nagyautó, amire nem épp igaz a fenti állítás. Igaz, vannak előnyei
Astra kombi 1.7 dízel: katt
Mi a különbség a DIT és a CDTI motorok között? Melyik hengerűrtartalom és motorverzió a megbízhatóbb? (látom van 1.7-es és 2.0-s is, úgy tudom, az előbbi Isuzu, és sokan erre esküsznek)
Amúgy a klíma elengedhetetlenül fontos nekem!
A fotelekkel meg úgy vagyok, h ebay-ről is lehet szerezni, ha kell!
Ezeket a dízeleket lehet-e kicsit "mérgesíteni"? Pl chip-el? Totalcaron olvastam, h az Opelekben sok tartalék van, amit a rüselheimiek nem mindig használnak ki! -
bambano
titán
válasz zolikaDB #15940 üzenetére
most, hogy a gázolaj ára magasabb lesz, mint a benziné, dízel autót venni kifejezetten rossz ötletnek tűnik. hosszú utakra én biztos nem vennék g astrát, ha nem sokkal másabb áron vectrát is vehetek.
a cdti motor szerintem sokkal korszerűbb, mint a dti. minden szempontból jobb, csak a magasabb nyomás miatt sérülékenyebb. ha sokat városoznál vele, akkor a dízelre jobban oda kell figyelni.
a 4 vs. 6 hengerhez meg annyit, hogy teljesen más konstrukció. másrészt meg a nagyobb motor azonos dobozban mindig strapapbíróbb, úgyhogy lehet, hogy ebbe 6 gyertyát veszel, csak éppen más területen behozza. nem is tudom, a 4 hengeresekben van-e gyújtókábel, a 6-osban nincs.
a g astra szerintem hosszú távon nem olyan kényelmes, mint egy vectra, cserébe elnyűhetetlen darabok is vannak közöttük. vectrában a nyáron toltam már 1000 kilométert egy nap, ki lehetett bírni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #15942 üzenetére
van részecskeszűrő, pont ez okozza az egyik problémát.
ha a dízel nem kapja meg a tisztítókúráját, akkor elkormolódik és az sokba kerül. városban a kormolódás is könnyebben előfordulhat és tisztítani is nehezebb.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15945 üzenetére
Tudtommal egy mai modern dízel, legalábbis amit eddig tapasztaltam, nem nagyon megy 3000 fölé, egy Civic VTI meg 7000 alá Értem, mit mondasz, tehát 1-esben totyogni a forgalomban.
Dízelturbót hogy kell lehűteni? (bocs a láma kérdésekért, dehát ti vagytok az opelesek, én meg csak tátott szájjal nézek )Úúú, zúg a fejem a használtautótól... 2.0 DTI, 1.7 DIT, 1.7CDTI
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz adorjant #15946 üzenetére
a benzines nem kormol, max az akksit nyírod ki...
(#15947) zolikaDB: persze, de pl. az opel automata váltója olyan alacsony fordulaton felvált, ha nem tiprod meg, hogy nincs elég nyomás és hőmérséklet az öntisztuláshoz.
visszahűteni meg úgy kell, hogy leállítás előtt vagy komótosan közlekedsz vele egy kicsit, vagy megállás után hagyod a motort járni mindaddig, amíg elindul lefelé a vízhőfok és 90 alá nem megy. pl. ha zúztál egyet az autópályán, akkor a városba érés után tötymörögsz vele kicsit.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
adorjant
őstag
válasz bambano #15948 üzenetére
Kormol az,ne aggódj...Csak belül...Én napi 2*3km-t járok munkába,pár év alatt szétrohadt a közép és hátsó dob,aztán az EGR is cserés lett,és csak pályás menetek után éreztem a 90 csikót... Nagyon meg lehet fojtani egy motort ilyen üzemben,amikor melóhelyen parkolás közben melegszene fel a motor...Főleg télen.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen notebookot vegyek?
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest