Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#15801) ocsi19 válasza sziada5925 (#15800) üzenetére


ocsi19
senior tag

zsééér...Z14XE-m van, holnap ki is próbálom :P

(#15802) bambano válasza Jim Tonic (#15792) üzenetére


bambano
titán

ez az opel által előírt hibakeresési metódus erre a hibára. gyertya, trafósor sorrendben.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15803) bambano válasza gaben75 (#15794) üzenetére


bambano
titán

a trafókra van egy gyári ellenőrzési eljárás tech2-vel, azt kellene megcsináltatni vele.

a másik, hogy tankolj prémiumbenzint, azokban szokott lenni víz emulgeátor és az kihozza a trutyit.

ha eddig nem volt szokásod néha megkergetni az autódat olyan kitaposom a belét a hűtőn stílusban, akkor vedd fel ezt a szokást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15804) gaben75 válasza bambano (#15803) üzenetére


gaben75
tag

Köszönöm neked is a választ, de még mindig nem ajánlottatok helyet ahol meg lehetne csináltatni és nem lehúzós társaság.
Ezt a benzin témát majd következő tankoláskor kipróbálom.
Szoktam néha taposni neki de mostanában amikor már ilyen drága a benzin inkább economy ba csomom :-)

Calogero: kiolvastam a hibakódokat ezek a következők:
030000
030100
030200
030300
030400
031400
130000
:R

[ Szerkesztve ]

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15805) bambano válasza gaben75 (#15804) üzenetére


bambano
titán

[link]

sorozatos gyújtáshibád volt mind a négy hengerben? :)
nem tudom fejből a hibakódokat, csak tippelek :)

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15806) adorjant válasza gaben75 (#15798) üzenetére


adorjant
senior tag

Ha a trafó a ludas,akkor "felismert gyújtáshibának",vagy valami hasonlónak írja a tech2,sajnos tapasztaltam annak idején :DDD
Vizezés a legvalószínűbb szerintem is :(
Azt hittem,ilyen már nem létezik manapság,de ez tipikusan erre utal.
Legutóbb vagy 7-8 éve találkoztam ilyesmivel...

(#15807) gaben75 válasza adorjant (#15806) üzenetére


gaben75
tag

Már az gyanús volt hogy mindenáron rám akarta tukmálni a v-powert 15Ft kedvezménnyel
utána kezdett el világítani a lámpa pár kilométeren belül.
Egyébként abony-ban volt a benzinkút :((

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15808) bambano válasza gaben75 (#15807) üzenetére


bambano
titán

azért tukmálja a prémium benzint, mert azért kap jutalmat a főnök.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15809) adorjant válasza bambano (#15808) üzenetére


adorjant
senior tag

No meg van valami kötelező mennyiség,amit el kell adniuk,azért tukmálják annyira.

(#15810) gaben75 válasza bambano (#15808) üzenetére


gaben75
tag

Mindenesetre gyanús volt hogy majdnem annyiba került volna egy két forint eltéréssel mint a sima 95-ös nekem legalábbis gyanúsnak tűnt de lehet paranoiás vagyok.

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15811) bambano válasza gaben75 (#15810) üzenetére


bambano
titán

hát nem tudom, a 95 és a régi kék benzin között 20-25 forintos különbséget szoktam látni, a régi piros benzin meg legalább egy 50-essel, de inkább többel drágább.

az az 1-2 forint az nekem nagyon nem hihető hangzású.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15812) Calogero válasza gaben75 (#15804) üzenetére


Calogero
addikt

Megkérdeztem a kódokat és ezt a választ kaptam:

030000 Rendszertelen/többszörös gyújtáshiba érzékelés
030100 1,
030200 2,
030300 3,
030400 4 henger gyújtáshiba érzékelés
031400 Egy hengerben gyújtáshiba érzékelés
130000 Gyújtáshiba alacsony üzemanyagszint mellett érzékelt

Függetlenül az utolsó hibakódtól - és hogy rögtön tankolás után jelentkezett a hiba - szerintem a főtengely helyzetérzékelő a hibás

(#15813) kisjimy válasza adorjant (#15759) üzenetére


kisjimy
aktív tag

Nekem 140-nél 3000forog,és 9.2 eszik.Szerintem nem nagy különbség a fogyasztás az 1.4 vagy az 1.6 hozképest.Pedig autómata 1710kg. (Opel omega 3.2 v6) De tudok mondani addatokat,végig lestem.80nál 1600forog 7.4liter, 90 1700körül 7.6.160nál 3500at 11.5liter 200-nál 4500forog 14.8-liter.fölötte meg már édes mind1 zabál :-D 6700-nél kezdi a pirosat.

[ Szerkesztve ]

(#15814) TasiA válasza kisjimy (#15813) üzenetére


TasiA
senior tag

Nálam ugyan ez, 3000-en 140 de csak 8 liter, 2000-en 100-nál 6liter körül és enyém is 4500-öt forog 200-nál :P

2.0, 8 szelep és 300 ezret elhagytuk

[ Szerkesztve ]

(#15815) bambano válasza Calogero (#15812) üzenetére


bambano
titán

ezekből miért nem az derült ki, hogy dugulás van a benzin útjában?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15816) Watson25


Watson25
tag

Van egy 2000-es évjáratú G-s astrám.Mostanában párásodik belülről a szélvédő,és fura szag is van a kocsiban.Kicseréltem a pollen szűrőt és a légkondit is kitisztítottam,de a jelenség még mindíg fennál.Mi lehet a gond?

(#15817) gaben75 válasza Watson25 (#15816) üzenetére


gaben75
tag

szerintem a külső belső levegőt váltó csappantyú belső állásban maradt és azért párásodik
ez tipikus G astra betegség sajnos:-(

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15818) gaben75 válasza Calogero (#15812) üzenetére


gaben75
tag

Köszönöm,

és azt nem tudod véletlenül hogy mennyibe fáj ennek a javíttatása?

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15819) Watson25 válasza gaben75 (#15817) üzenetére


Watson25
tag

Ez ellen mit lehetne tenni?

(#15820) gaben75 válasza Watson25 (#15819) üzenetére


gaben75
tag

Ki kell cserélni a terelőlapot vagy pedig kézzel bepiszkálod külsőre és a gombot utána nem használod az Öcsém az utóbbit választotta :-)

De majd a többiek megmondják hogyan lehet megjavítani házilag biztos van rá valami módszer.

Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"

(#15821) Watson25 válasza gaben75 (#15820) üzenetére


Watson25
tag

Én is inkább a piszkálásos módszert választanám:) Már csak az a kérdés,hogy hol kell piszkálni?

(#15822) Jim Tonic válasza Calogero (#15812) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nekem meg azt mondja, hogy rossz az üzemanyag(ellátás). Lehet, hogy a szűrő telement mocsokkal.
A főtengely jeladót szinte minden autó felismeri külön hibaként, plusz hibájától szinte mindig leáll a motor.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#15823) Anulu79


Anulu79
addikt

Sziasztok!

Ha Opel Vectra A-t akarok venni akkor mire kell oda figyelnem vásárláskor? Esetleg mire kell mindenféleképpen rákérdeznem?

(#15824) TasiA válasza Anulu79 (#15823) üzenetére


TasiA
senior tag

Hali! A hátsó váznyúlvány ne legyen szétrohadva! Ez a leges legfontosabb!!! Azt nagyon kevesen tudják szakszerűen és hibátlanul javítani! Ehhez van csatlakozva a futómű, erre ülnek fel a rugók és ez tartja az autó hátuljának alsó részét. Aminek a hátsó ívei már rohadnak, vagy voltak javítva annak feltehetőleg a nyúlványai sem tökéletesek. HA csak a rugó felett problémás, az könnyen javítható, de a többi része legyen jó! Másra különösebben nem kell kiemelten odafigyelni, ugyan az mint bármelyik másik használt autó. Annyi, hogy ez szeret rohadni.

(#15825) TasiA válasza TasiA (#15824) üzenetére


TasiA
senior tag

(#15826) Anulu79 válasza TasiA (#15825) üzenetére


Anulu79
addikt

Köszi az infókat! Nekiállok olvasgatni. :)

(#15827) TasiA válasza Anulu79 (#15826) üzenetére


TasiA
senior tag

Lesz mit, inkább használd a keresőt, úgy azért lehet szűkíteni ;)

(#15828) ocsi19 válasza sziada5925 (#15800) üzenetére


ocsi19
senior tag

nekem nem írt ki semmit a gép...biztos, hogy ennek működnie kéne?

(#15829) sziada5925 válasza ocsi19 (#15828) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Ha tényleg Z14XE motorkódú Astrád van, akkor mennie kellene, ugyanis ez a fajta kivillogtatás a korábbi modellekhez nem jó, (X14XE...) az elektromos gázpedállal szerelt modellekkel már működnie kell. Nekem X14XE motorkódú a kocsi, arra más lehetőség van kivillogni, valakinek működik, valakinek nem. Én is az utóbbi kategóriában vagyok, ezért vettem hozzá kábelt.

Üdv: Ádám

(#15830) Jofi81 válasza sziada5925 (#15829) üzenetére


Jofi81
őstag

Mi lenne a másik módszer? Nekem X16XE van.

(#15831) sziada5925 válasza Jofi81 (#15830) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Itt egy leírás hozzá: [link]
Azt a két érintkezőt kell rövidre zárni, majd gyújtást ráadni. Aztán megjelenik (elvileg) a műszerfalon egy villogó jel, számolni kell a villogásokat. 10 villogás=0. A többi meg amennyit villog annyi, értelem szerűen. A hibakódokat megismétli. Ha esetleg lenne hibád, akkor itt meg tudod nézni, mi is jelent a kód: [link]

Üdv: Ádám

(#15832) babli


babli
tag

Szevasztok!

2002 decemberi Corsa C 1.2-ben, első indításnál csattog a motor kb 3 másodpercig. Majd ha abbahagyta, akkor még egy pillanatra felpislan az olajlámpa.

Hidrotőke? Vagy a 10-40es olaj? Szűrő?

Szerintetek?

✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)

(#15833) ocsi19 válasza sziada5925 (#15829) üzenetére


ocsi19
senior tag

hmhm....a forgalmi szerint pedig z14xe :U
nem 0km-esen vettem az autót, a végén még kiderül, hogy nem is 1.4-es xD

(#15834) fero02 válasza babli (#15832) üzenetére


fero02
veterán

Kevés olaj sztem. Indítás után normálisnak tekinthető ez a pár mp-es csattogás.

Nívó pálca kézbe vesz, olajszint ellenőrzés. :K

(#15835) adorjant válasza babli (#15832) üzenetére


adorjant
senior tag

A hidrotőkék adják a hangot,ez önmagában még nem is annyira aggasztó,de a visszajelző már sokkal rosszabb jel... Ahogy a kollega is írja,első körben olajszint-ellenőrzés,aztán ennek tükrében figyeld,hogy megmarad-e a hiba,ha igen,akkor azonnal irány a szerelő!!!

(#15836) bambano válasza babli (#15832) üzenetére


bambano
titán

szerintem ne spórolj, hacsak nem tudod pontosan, hogy mikor volt cserélve a motorolaj, vidd el cserére. az sem lenne baj, ha kivételesen átmosnák azt a motort.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15837) babli válasza adorjant (#15835) üzenetére


babli
tag

Az olajszint az 5 rovátkából 2-t töltött meg hideg motornál, már tegnap öntöttem még rá.
Azt vettem még észre, hogy a melóhelyemen a parkoló pár fokban enyhén lejt és én orral a lejtő felé szoktam beállni. Meló végén ebből a helyzetből szépen indul.

Meglátom mi lesz, köszönöm a tanácsokat!!!

✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)

(#15838) bambano válasza babli (#15837) üzenetére


bambano
titán

az inkább attól van, hogy napközben melegebb van és kevesebbet áll, mint éjjel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15839) babli válasza bambano (#15838) üzenetére


babli
tag

...lehet!

Remélem semmi komoly baja nincs a kocsinak.

✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)

(#15840) Jofi81 válasza sziada5925 (#15831) üzenetére


Jofi81
őstag

Köszi! Ez valóban bonyolultabb kicsit, de azért egy próbát megér.

(#15841) bambano válasza babli (#15839) üzenetére


bambano
titán

lehet még olyan is, hogy elfáradt az olajnyomás szabályzó. az nem egy nagy tétel.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15842) ocsi19


ocsi19
senior tag

haló

Most találkoztam a neten egy dologgal ami nagyon kíváncsivá tett: "váltórudazat javító kit". ...ez meg mit takar? (nem találtam róla sok infót a neten)

Előre is köszi! :R

(#15843) Jim Tonic válasza ocsi19 (#15842) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Általában a segéd rudazatot takarja, de lehet gömbfej, esetleg abba betét.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#15844) szente


szente
addikt

Hali!

Azt tudja valaki, hogy egy 98-as diesel B Vectrában hány üzemanyagszivattyú van?

Megállt az autóm, annyit sikerült kideríteni, hogy már a motortérben lévő szűrőhöz sem jut el gázolaj. A tanknál leszedtük a tömlőt és belefújtunk a csatlakozóba, ott átment a levegő, de viszont amikor belefújtunk a motortérben a csőbe, ami jön a tanktól, ott nem ment át a levegő.

Azt szeretném kideríteni, hogy a szivattyú romlott el, vagy csak az egyik szűrő tömítődött el.

Köszi!

(#15845) Jim Tonic válasza szente (#15844) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

A pumpa általában a tankban van manapság, de szokott az autó alatt is lenni.
A szűrő meg változó, de mostanság a motortérben van.

A trükk egyszerű, viszonylag. Tanknál lejön a cső újra, majd gyújtást adsz. Ha a tankban van, akkor folyni kezd a gázolaj, ha utána, akkor meg valami szívja a csövet. Ha egyik sem, akkor rossz a pumpa.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#15846) szente válasza Jim Tonic (#15845) üzenetére


szente
addikt

Leszedtük a csövet a tankról és indítóztunk, de semmi nem jött... Akkor 100% hogy a szivattyú?

(#15847) Jim Tonic válasza szente (#15846) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Nem, mert lehet, hogy a pumpa a kasztni alatt van. Meg kellene nézni, hogy szívja-e a csövet. Ha nem, akkor pumpacsere jó eséllyel.

szerk.: a kocsi alatt lesz, közben rákerestem. Milyen motorod van?

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#15848) szente válasza Jim Tonic (#15847) üzenetére


szente
addikt

Y20DTH De akkor a tankban az a fehér henger alakú műanyag darab az mi? Itt a MEAT76919 cikkszámúhoz hasonlít.

(#15849) Calogero


Calogero
addikt

[link] :)

[ Szerkesztve ]

(#15850) Jim Tonic válasza szente (#15848) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Lehet, nekem C-m van. :) Felismerhető arról, hogy belőle jön az üzemanyagcső. :)
Ha nem jön nafta, akkor annyi. Állítólag a vezérlése megy tönkre. Bosch....
Mindenesetre azt írják, hogy diagnosztikai kábel is kell a felpárosításhoz, sajnos.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.