Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ocsi19
senior tag
zsééér...Z14XE-m van, holnap ki is próbálom
bambano
titán
ez az opel által előírt hibakeresési metódus erre a hibára. gyertya, trafósor sorrendben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
bambano
titán
a trafókra van egy gyári ellenőrzési eljárás tech2-vel, azt kellene megcsináltatni vele.
a másik, hogy tankolj prémiumbenzint, azokban szokott lenni víz emulgeátor és az kihozza a trutyit.
ha eddig nem volt szokásod néha megkergetni az autódat olyan kitaposom a belét a hűtőn stílusban, akkor vedd fel ezt a szokást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
gaben75
tag
Köszönöm neked is a választ, de még mindig nem ajánlottatok helyet ahol meg lehetne csináltatni és nem lehúzós társaság.
Ezt a benzin témát majd következő tankoláskor kipróbálom.
Szoktam néha taposni neki de mostanában amikor már ilyen drága a benzin inkább economy ba csomom :-)
Calogero: kiolvastam a hibakódokat ezek a következők:
030000
030100
030200
030300
030400
031400
130000
[ Szerkesztve ]
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
bambano
titán
sorozatos gyújtáshibád volt mind a négy hengerben?
nem tudom fejből a hibakódokat, csak tippelek
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
adorjant
senior tag
Ha a trafó a ludas,akkor "felismert gyújtáshibának",vagy valami hasonlónak írja a tech2,sajnos tapasztaltam annak idején
Vizezés a legvalószínűbb szerintem is
Azt hittem,ilyen már nem létezik manapság,de ez tipikusan erre utal.
Legutóbb vagy 7-8 éve találkoztam ilyesmivel...
gaben75
tag
Már az gyanús volt hogy mindenáron rám akarta tukmálni a v-powert 15Ft kedvezménnyel
utána kezdett el világítani a lámpa pár kilométeren belül.
Egyébként abony-ban volt a benzinkút
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
bambano
titán
azért tukmálja a prémium benzint, mert azért kap jutalmat a főnök.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
adorjant
senior tag
No meg van valami kötelező mennyiség,amit el kell adniuk,azért tukmálják annyira.
gaben75
tag
Mindenesetre gyanús volt hogy majdnem annyiba került volna egy két forint eltéréssel mint a sima 95-ös nekem legalábbis gyanúsnak tűnt de lehet paranoiás vagyok.
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
bambano
titán
hát nem tudom, a 95 és a régi kék benzin között 20-25 forintos különbséget szoktam látni, a régi piros benzin meg legalább egy 50-essel, de inkább többel drágább.
az az 1-2 forint az nekem nagyon nem hihető hangzású.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Calogero
addikt
Megkérdeztem a kódokat és ezt a választ kaptam:
030000 Rendszertelen/többszörös gyújtáshiba érzékelés
030100 1,
030200 2,
030300 3,
030400 4 henger gyújtáshiba érzékelés
031400 Egy hengerben gyújtáshiba érzékelés
130000 Gyújtáshiba alacsony üzemanyagszint mellett érzékelt
Függetlenül az utolsó hibakódtól - és hogy rögtön tankolás után jelentkezett a hiba - szerintem a főtengely helyzetérzékelő a hibás
kisjimy
aktív tag
Nekem 140-nél 3000forog,és 9.2 eszik.Szerintem nem nagy különbség a fogyasztás az 1.4 vagy az 1.6 hozképest.Pedig autómata 1710kg. (Opel omega 3.2 v6) De tudok mondani addatokat,végig lestem.80nál 1600forog 7.4liter, 90 1700körül 7.6.160nál 3500at 11.5liter 200-nál 4500forog 14.8-liter.fölötte meg már édes mind1 zabál :-D 6700-nél kezdi a pirosat.
[ Szerkesztve ]
TasiA
senior tag
Nálam ugyan ez, 3000-en 140 de csak 8 liter, 2000-en 100-nál 6liter körül és enyém is 4500-öt forog 200-nál
2.0, 8 szelep és 300 ezret elhagytuk
[ Szerkesztve ]
bambano
titán
ezekből miért nem az derült ki, hogy dugulás van a benzin útjában?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Watson25
tag
Van egy 2000-es évjáratú G-s astrám.Mostanában párásodik belülről a szélvédő,és fura szag is van a kocsiban.Kicseréltem a pollen szűrőt és a légkondit is kitisztítottam,de a jelenség még mindíg fennál.Mi lehet a gond?
gaben75
tag
szerintem a külső belső levegőt váltó csappantyú belső állásban maradt és azért párásodik
ez tipikus G astra betegség sajnos:-(
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
gaben75
tag
Köszönöm,
és azt nem tudod véletlenül hogy mennyibe fáj ennek a javíttatása?
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
Watson25
tag
Ez ellen mit lehetne tenni?
gaben75
tag
Ki kell cserélni a terelőlapot vagy pedig kézzel bepiszkálod külsőre és a gombot utána nem használod az Öcsém az utóbbit választotta :-)
De majd a többiek megmondják hogyan lehet megjavítani házilag biztos van rá valami módszer.
Intel i5-3570 @3,4 GHz,8 GB DDR3 MEMORY,SHUTTLE XPC, SAMSUNG 840 120 GB SSD, SAMSUNG HD103SJ SATA, HKC 24"
Watson25
tag
Én is inkább a piszkálásos módszert választanám Már csak az a kérdés,hogy hol kell piszkálni?
Jim Tonic
nagyúr
Nekem meg azt mondja, hogy rossz az üzemanyag(ellátás). Lehet, hogy a szűrő telement mocsokkal.
A főtengely jeladót szinte minden autó felismeri külön hibaként, plusz hibájától szinte mindig leáll a motor.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Anulu79
addikt
Sziasztok!
Ha Opel Vectra A-t akarok venni akkor mire kell oda figyelnem vásárláskor? Esetleg mire kell mindenféleképpen rákérdeznem?
TasiA
senior tag
Hali! A hátsó váznyúlvány ne legyen szétrohadva! Ez a leges legfontosabb!!! Azt nagyon kevesen tudják szakszerűen és hibátlanul javítani! Ehhez van csatlakozva a futómű, erre ülnek fel a rugók és ez tartja az autó hátuljának alsó részét. Aminek a hátsó ívei már rohadnak, vagy voltak javítva annak feltehetőleg a nyúlványai sem tökéletesek. HA csak a rugó felett problémás, az könnyen javítható, de a többi része legyen jó! Másra különösebben nem kell kiemelten odafigyelni, ugyan az mint bármelyik másik használt autó. Annyi, hogy ez szeret rohadni.
TasiA
senior tag
Anulu79
addikt
Köszi az infókat! Nekiállok olvasgatni.
TasiA
senior tag
Lesz mit, inkább használd a keresőt, úgy azért lehet szűkíteni
ocsi19
senior tag
nekem nem írt ki semmit a gép...biztos, hogy ennek működnie kéne?
sziada5925
aktív tag
Ha tényleg Z14XE motorkódú Astrád van, akkor mennie kellene, ugyanis ez a fajta kivillogtatás a korábbi modellekhez nem jó, (X14XE...) az elektromos gázpedállal szerelt modellekkel már működnie kell. Nekem X14XE motorkódú a kocsi, arra más lehetőség van kivillogni, valakinek működik, valakinek nem. Én is az utóbbi kategóriában vagyok, ezért vettem hozzá kábelt.
Üdv: Ádám
Jofi81
őstag
Mi lenne a másik módszer? Nekem X16XE van.
sziada5925
aktív tag
Itt egy leírás hozzá: [link]
Azt a két érintkezőt kell rövidre zárni, majd gyújtást ráadni. Aztán megjelenik (elvileg) a műszerfalon egy villogó jel, számolni kell a villogásokat. 10 villogás=0. A többi meg amennyit villog annyi, értelem szerűen. A hibakódokat megismétli. Ha esetleg lenne hibád, akkor itt meg tudod nézni, mi is jelent a kód: [link]
Üdv: Ádám
babli
tag
Szevasztok!
2002 decemberi Corsa C 1.2-ben, első indításnál csattog a motor kb 3 másodpercig. Majd ha abbahagyta, akkor még egy pillanatra felpislan az olajlámpa.
Hidrotőke? Vagy a 10-40es olaj? Szűrő?
Szerintetek?
✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)
ocsi19
senior tag
hmhm....a forgalmi szerint pedig z14xe
nem 0km-esen vettem az autót, a végén még kiderül, hogy nem is 1.4-es xD
fero02
veterán
Kevés olaj sztem. Indítás után normálisnak tekinthető ez a pár mp-es csattogás.
Nívó pálca kézbe vesz, olajszint ellenőrzés.
adorjant
senior tag
A hidrotőkék adják a hangot,ez önmagában még nem is annyira aggasztó,de a visszajelző már sokkal rosszabb jel... Ahogy a kollega is írja,első körben olajszint-ellenőrzés,aztán ennek tükrében figyeld,hogy megmarad-e a hiba,ha igen,akkor azonnal irány a szerelő!!!
bambano
titán
szerintem ne spórolj, hacsak nem tudod pontosan, hogy mikor volt cserélve a motorolaj, vidd el cserére. az sem lenne baj, ha kivételesen átmosnák azt a motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
babli
tag
Az olajszint az 5 rovátkából 2-t töltött meg hideg motornál, már tegnap öntöttem még rá.
Azt vettem még észre, hogy a melóhelyemen a parkoló pár fokban enyhén lejt és én orral a lejtő felé szoktam beállni. Meló végén ebből a helyzetből szépen indul.
Meglátom mi lesz, köszönöm a tanácsokat!!!
✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)
bambano
titán
az inkább attól van, hogy napközben melegebb van és kevesebbet áll, mint éjjel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
babli
tag
...lehet!
Remélem semmi komoly baja nincs a kocsinak.
✂– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (itt vágd le)
Jofi81
őstag
Köszi! Ez valóban bonyolultabb kicsit, de azért egy próbát megér.
bambano
titán
lehet még olyan is, hogy elfáradt az olajnyomás szabályzó. az nem egy nagy tétel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
ocsi19
senior tag
haló
Most találkoztam a neten egy dologgal ami nagyon kíváncsivá tett: "váltórudazat javító kit". ...ez meg mit takar? (nem találtam róla sok infót a neten)
Előre is köszi!
Jim Tonic
nagyúr
Általában a segéd rudazatot takarja, de lehet gömbfej, esetleg abba betét.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
szente
addikt
Hali!
Azt tudja valaki, hogy egy 98-as diesel B Vectrában hány üzemanyagszivattyú van?
Megállt az autóm, annyit sikerült kideríteni, hogy már a motortérben lévő szűrőhöz sem jut el gázolaj. A tanknál leszedtük a tömlőt és belefújtunk a csatlakozóba, ott átment a levegő, de viszont amikor belefújtunk a motortérben a csőbe, ami jön a tanktól, ott nem ment át a levegő.
Azt szeretném kideríteni, hogy a szivattyú romlott el, vagy csak az egyik szűrő tömítődött el.
Köszi!
Jim Tonic
nagyúr
A pumpa általában a tankban van manapság, de szokott az autó alatt is lenni.
A szűrő meg változó, de mostanság a motortérben van.
A trükk egyszerű, viszonylag. Tanknál lejön a cső újra, majd gyújtást adsz. Ha a tankban van, akkor folyni kezd a gázolaj, ha utána, akkor meg valami szívja a csövet. Ha egyik sem, akkor rossz a pumpa.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
szente
addikt
Leszedtük a csövet a tankról és indítóztunk, de semmi nem jött... Akkor 100% hogy a szivattyú?
Jim Tonic
nagyúr
Nem, mert lehet, hogy a pumpa a kasztni alatt van. Meg kellene nézni, hogy szívja-e a csövet. Ha nem, akkor pumpacsere jó eséllyel.
szerk.: a kocsi alatt lesz, közben rákerestem. Milyen motorod van?
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
szente
addikt
Y20DTH De akkor a tankban az a fehér henger alakú műanyag darab az mi? Itt a MEAT76919 cikkszámúhoz hasonlít.
Jim Tonic
nagyúr
Lehet, nekem C-m van. Felismerhető arról, hogy belőle jön az üzemanyagcső.
Ha nem jön nafta, akkor annyi. Állítólag a vezérlése megy tönkre. Bosch....
Mindenesetre azt írják, hogy diagnosztikai kábel is kell a felpárosításhoz, sajnos.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.