Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#54274) ztsoft válasza Shylock (#54272) üzenetére


ztsoft
őstag

A célom is az volt, hogy a kifelé menő forgalmat terelem másik portra. De ezt csak a belső hálón sikerült (8443-as port) a router-ig, utána már a 443-as port van, így szintén nincs változás kintről nézve. Lehet módosítani a külső portot is, de akkor már a cégnél is módosításokat kell eszközölni (pl.: 8443 -> 443).

Egy teszt erejéig meg lehet próbálni a következőt, de csak a teszt erejéig!
A UPC HGW (modem) bridge módba áttenni, ahhoz kapcsolódni a laptoppal közvetlenül (nem kell saját router), így egy külső publikus IP címet kap a laptop.
Gondolom Windows-t használsz, ha igen, tiltsd le a tűzfalat, meg minden olyan alkalmazást, ami beleszólhat a kommunikációba. Majd így tesztelni a VPN-t. Esetleg több gépen, több oprendszeren is tesztelve.
Ha így is tapasztalod a problémát, akkor lehet a UPC baltázott el valamit a költözéskor (talán a nyáron költözött új helyre a szerver park, ha a neten rákeresel, pontosabb dátumot kapsz), lehet összefüggés a Nálad tapasztalt probléma, és a költözés között, (ahogy írtad is: 2016.09.07-ről 08-ra viradóra valami megváltozott).

A legnagyobb problémám az, hogy a UPC nem tud vagy nem akar kilépni a megszokott probléma megoldási keretek közül. Ha a fenti tesztet elvégzed, és marad a hiba, akkor már ennek az eredményét is tudod bizonyítani, hogy valahol máshol van a gubanc (esetleg az orruk alá dörgölni, sokszor egy kicsit erélyesebben kell fellépni, hogy történjen valami).

Esetleg a cégnél az informatikus megkérni, hogy tegyen fel a gépedre egy naplózó alkalmazást a VPN-hez, majd ennek eredményét elemezni, hogy mi lehet a gond.

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.