Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
vendingo
veterán
Megérett az Sv650-em egy olajcserére.
Ki mit ajánl? Folyamatosan tépem neki, valami jófajta olaj kellene.
Láncolajat is vennem kéne. Arra valami tipp?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Integra
titán
gyári előírású olaj, ami a szervízkönyvben van beírva. ha nem sajnálod a zsét, akkor motul, amúgy mindegy, úgyse tudod tönkretenni
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
doc
nagyúr
en motul 5100-at hasznalok, jo cucc
lancot fujni meg vagy szinten Motul, vagy a poloban/louisban kaphato S100 (ez utobbi nem olcso, de brutal jo, 160 km zuhogo eso utan is volt meg belole a lancon )
Integra
titán
s100-at használok már 3 éve csak. 1000km gond nélkül. eső sem érdekel, rá se nézek a láncra. csak ajánlani tudom
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
doc
nagyúr
ugye hogy ugye
volt 400asom 3 évig.
mé'?
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
ujskodas
tag
Nekem gépkönyv 10w40-et ír.
Viszont 10w50-et tettek bele legutóbb. Most akkor mi van?
Ja: CBR600F
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
TayRol
veterán
semmi, nyáron a nagyon melegben kicsit jobb neki.
Topiccsendőr
addikt
baja nem lesz tőle, csak lefogja a motort, meg rohadtul semmi értelme.
a gyári viszkozitást kell belerakni mindig. meg JASO MA2 legyen azt ennyi.
néhány olaj azt is túlteljesíti, de azoknak literje 5000 felett van. a márkát meg le kell szarni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
vendingo
veterán
Köszi a tippeket.
Motulból melyiket? 10w40 vagy 50? S100- ért nincs kedvem bécsbe menni.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Topiccsendőr
addikt
nem jobb neki.
a motor hűtőrendszere azért van, hogy tól ig legyen mindig az olaj és a víz hőmérséklete is.
nagyon meleg alkatrészeknél meg a 30as és az 50es olaj is ugyanolyan híg lesz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
ZXR 250esem volt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
doc
nagyúr
viszkozitasbol amit a kezikonyv eloir
egyebkent en Motul5100-at hasznalok
TayRol
veterán
tehát az 50-es olaj rosszabb a blokknak?
Prof01
veterán
Csak nem mocit veszel?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
ujskodas
tag
Köszi. Akkor megnyugodhatok, nem lesz tőle baja. A vízhő folyamatos tempónál 76-78 C, városban megy feljebb, vagy ha valami miatt nem tudok országúton egy ideig előzni. Városban 106 c-nál kapcsol be a ventillátor.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
Topiccsendőr
addikt
baja nem lesz tőle, de a blokk hideg állapotában sűrűbb, és nem annyira ken, mint pl egy 40es olaj. az is sűrű hidegen, és a mai blokkoknak a kopása 99%ban hideg állapotában következik be, nem pedig meleg motornál.
nagyobb lesz egy picivel a fogyasztása, meg néhány LE vel kevesebb lesz, és milliószor linkeltem táblázatot, amiben az volt, hogyha netán 150 fokra felmelegedne (forró alkatrészeknél) akkor ugyanolyan folyós lesz, mint a 30as olaj. szóval nem látom értelmét.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Topiccsendőr
addikt
jah,
megint rendeltem egy belpiacos motorhoz alkatrészeket. két hetet mondtak hogy jön... három héttel ezelőtt.
felgyújtanám az öszeset.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
TayRol
veterán
a hideg kopas evidens.
én mindig abban a tévhitben éltem hogy az 50-es olaj nagy nyári melegben többet bír mint a 40-es.
[ Szerkesztve ]
Kasza08
őstag
Privát megy, meg Tüzinek is
Prof: Még az is lehet
Topiccsendőr
addikt
a többet bír?
mit jelent, hogy többet bír? jobban tartja a viszkozitását? egy bizonyos hőmérsékletig igen. de extrém megterhelésénél ugyanúgy felhígul.
hogy mi bír többet, az a teljesítményszintnél dől el.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
TayRol
veterán
igen, arra gondoltam.
ujskodas
tag
Na, most akkor normális, nem pályázós utcai használatnál (egy -két gyorsítgatás vadulás, de semmi komolyabb) maradhat jövő tavaszig a 10w50? (az lesz hamarabb, nem a km.)
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
Topiccsendőr
addikt
ha kinyomnád a szemét, akkor is maradhat benne.
mi a teljesítményszintje? Nem mintha a JASO MA val baj lenne.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
ujskodas
tag
Mivan? Fuchs 10w50 Többet ne várj tőlem.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
stifi
senior tag
nekem is 600F van, volt már benne vagy 5 féle olaj.
eddig a motul tetszett a legjobban (5100-as 10W-40), mert azzal a 6000-res cseréig ugyanolyan volt a váltó, mint amikor belerakták.. a többi olajjal (gyári olaj, castrol racing, meg valami amivel vettem a gépet) 4000km után kicsit akadozóssá vált a szerkezet, ennek a motullal nyoma sincs, másodszor van már benne!
amúgy meg ahogy persu (mint a PH nemhivatalos motorszerelője) mondja, tökmindegy
Nincs időm kedvesnek lenni!
ujskodas
tag
Jövő hónapban első fékbetétcsere. Milyet érdemes belerakatni?
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
stifi
senior tag
jó kérdés, én már nem is emlékszem milyet raktam bele, csak arra hogy neten találtam valakit aki olcsón tudott szállítani olyat, ami máshol drága volt.. valami fórumon volt, tényleg nem tudom már sajnos..
de hogy valamit mondjak is, nekem szinteres betét van benne, azzal nem nagyon tudsz mellényúlni.. (pl Ferodo)
már bő 20000 km-t mentem és ahogy nézem van még benne ennyi.. mondjuk én keveset fékezek, kakucson nem kell fékezni, forgalomban meg sok motorféket használok, így akármire használom a gépet kímélve vannak a fékeim..
Nincs időm kedvesnek lenni!
ujskodas
tag
Nekem meg 14ezer van benne és cserés a gyári. Bár az előző tulaj 120kg-volt. kb.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
stifi
senior tag
az ülés nincs összegyűrődve az előző tulaj miatt?
az enyémnek is egy 190 magas, kb 100 kilós tulaja volt, én meg vagyok vagy 65 kiló, biztos megkönnyebbült a motor a váltáskor
Nincs időm kedvesnek lenni!
ujskodas
tag
Az nem. Csak gumikat cserélt meg olajat.
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
stifi
senior tag
enyém is makulátlan volt, sehol egy karc vagy elöregdett / meggyötört alkatrész.. egyedül az első gumi volt kuka, azt azonnal lecseréltem..
aztán azért én tettem róla, hogy ne maradjon karcmentes, pedig vigyáztam rá mint a gyerekemre, de ha esés van, akkor nem sok minden marad rajta ép...
Nincs időm kedvesnek lenni!
Prof01
veterán
De ugye tudod, hogy most 100-110k az A korlátlan?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Prof01
veterán
Én is 50est használok és tökéletes! Én nem hiszem, hogy az olcsó ásványi 20W40, meg hasonlók jobbak az öreg motorokba (sokan mondták már).
Mégis mitől lenne jobb, amikor hideg és meleg-oldali viszkozitásban is jobb a 10W50, ráadásul full szintetikus, ami gyorsabban be is melegszik...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Kasza08
őstag
Már érvényben van az, hogy nem elég átülni A1-ről?
Integra
titán
nézd, 5 éve csináltam kb 80ért. végülis ha figyelembe veszem, hogy ennyi idő alatt mit romboltak az országházban, akkor 100-110k nem is annyira vészes...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
mocsanisi
senior tag
Még nem. 2013-ig meg lehet csinálni, illetve 21éves kor is 2013-ig van. (Hogy kapnák be amúgy... 17 évesen meglett a B-m, azzal beülhetek akár egy E36 M3 BMW-be ami lead 290-300 lovat hátsókerékre minden segítő elektronikát mellőzve. És akkor 21 évesen nem lehet nagyra ülni. Vicc..)
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
110 ezer, rofl... 30ért csináltam anno a 125öst (ha jól emlékszem), meg valami 20ért a különbözetit.
Nevetséges, hogy ezért 110 ezret kérnek el, és semmit nem ad gyakorlatilag.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Prof01
veterán
Itt nem ezzel van a gond, hanem, hogy Kasza08 kolléga A1 jogsival rendelkezik több, mint 2 éve tudtommal, és mivel nincs lehetősége különbözeti vizsgát tenni, így neki 30-40k helyett lesz 100-110k, ami 70k többletköltség... +a teljes tanfolyammal járó időveszteség.
mocsanisi: Sajnos nincs igazad!
2012-től érvényben van! 2013-tól pedig ki lesz tolva a korhatár 24évre, illetve egyéb kategóriamódosítások...
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
ja, csak ott van kasztni, ami (egy darabig legalábbis) helyetted törik... motornál nincs.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
mocsanisi
senior tag
Ha másik oldalról nézzük viszont 1,2tonna fémbe ülsz ami brutálisabban tud ártani MÁSOKNAK mint egy 200kg-s motor.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
Prof01
veterán
Nem is olyan rég be volt linkelve, de ha valaki kihagyta volna: [link]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
jó, de valld be, hogy motorral sokkal egyszerűbb benézni egy kanyart, mint autóval.
márpedig a bajok általában a kanyarokban kezdődnek. tolni parkettán a hülye is tudja, a kanyarodáshoz/megálláshoz kell az ész.
amikor pedig jön a szalagkorlát, inkább autóban ülnék, mint egy motor mögött csúszva várná, hogy hol fogom elkapni az oszlopot.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
mocsanisi
senior tag
Persze. De ha a nagykorúság 18 éves kortól kezdődik, akkor milyen alapon tolják ki 24 éves korra ezt az egészet? Van olyan aki 18 évesen is ott van fejben, van hozzá érzéke, és elég érett. És van olyan aki 24 évesen se lesz rá alkalmas.
Engem igazából a pénzbeli vonzatai idegesítenek. Akinek van B kat.-ja korlátlannál ugyan úgy végig kell ülnie az összes kresz órát. Meg ha úgy vesszük valaki csinál 14 évesen M-et. Erről ugye nem lehet felfele lépni. 16 évesen csinál A1-et, 18 évesen mehet korlátlanra. Így ugye 3 lépcső, de mondjuk ne motorozzon 14 évesen legyen 2 lépcső. Ez után mi lesz? Hány vizsga meg óradíjat kell befizetni ha valaki nagymotorra akar ülni? Szerintem ez rohadt nagy szopatás. Vagy üljön a seggén 24 éves koráig, és akkor megcsinálja... Persze...
Ebből előlre látom mi lesz. (de ne legyen így) Sok jogsi nélküli motoros, illetve sok nem kategóriában történő vezetés.
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
értem én amit mondasz.
nézd. ez olyan eu-s közlekedést sose látott (sofőrrel rendelkező) öltönyös fasztarisznyák mondják meg, hogy neked mi a jó. ha eu-s a barom, havi 15ezer euróért, plusz a mellékes.
ez van.
Feri is megmondta, hogy el lehet innen menni.
nosza én megfogadtam a tanácsát.
mod:
mod-odhoz:
amikor megvettem a 125öst, akkor mentem el jogsira. mire meglett a jogsim 125re, már a 400assal toltam. mire különbözetivel meglett a jogsim a 400asra, rákövetkező évben megvettem a viffert. ebben a kb 3 évben 2szer akartak elkapni a rendőr bácsik, egyszer leindexeltem a főútról a közúti ellenőrzés előtt (pedig nagyon mutogattak, meg kergették a bogarakat maguk előtt), egyszer meg 60kmen át kergettek egy szép nyári éjjelen.
én megúsztam.
mák.
azt hozzá kell tennem, hogy voltak elborult pillanataim nekem is, de javarészt azért normálisan közlekedtem, városban nem baromkodtam, nem keróztam (sajnáltam volna a motorom tönkreb.szni), egyszóval észnél voltam.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
mocsanisi
senior tag
Viszont eddig én úgy gondoltam hogy megcsinálok egy Akorl.-t és veszek egy "jó" papírokkal rendelkező 250-es Bandit-ot. Na ezek után, erősen elgondolkodtam rajta hogy szarok az egészre, 400-as bandit, és 1-2 vezetéstechnikai tréning. Kíváncsi leszek mi lesz a végleges amit kihoznak ezekből az új kategóriákból meg váltásokból, mert ha Akorl.-ról nem lehet korlátlanra lépni, akkor biztosan nem fogom megcsinálni. (valami olyasmit olvastam hogy csak A2-ről lesz lehetséges)
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
mocsanisi
senior tag
Mod.-ra: 60km-en kergettek, rendszám alapján nem kerestek meg?
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
Kasza08
őstag
Nekem pedig így vették el minden reménysugaramat attól, hogy idén újra motor nyergébe pattanhassak. Illetve így a következő néhány évre, amíg a főiskola tart. Tegyük fel, hogy a motorra szánt pénzem 1/3-ad elköltöm jogsira. Jó. Lett jogsim, motorom már nem. Talán majd 3 év múlva, mikor a sulinak vége. B verzió, nem csinálom meg a jogsit idén, akkor meg majd csak 24 éves koromban tehetem, azaz 5 év múlva. C verzió, rizikózok nagymotorral+A1-el, hogy elveszik-e vagy nem a többi jogsimat is. Csodás kilátások.
Nem, mert trükkös voltam, és amikor (kétszer) közel voltak, lekapcsoltam a világítást.
60-70nél meg esélytelen, hogy leolvassák. (városi forgalmi blokád kikerülésénél)
400as meg lépett azért rendesen, külterületen 160-190 között... éjjel...
De nem volt belőle para.
Ha meg lett volna, akkor odaadtam egy rokonomnak... (akkor még élt a dolog)
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok