Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#147351) Topiccsendőr válasza Shadowbull (#147345) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Europai piacon, ahogy mondod, a h2 sx van, ami ilyen, szerintem rettenetesen jo a motorkarakter a feltoltovel, a kenezete az meg... nemtom. Izles dolga, es vegulis, ha rajta vagy, nem latod. Nagyon jol nez ki a teljes alu legszurohaz, szokatlan japan sor4nel :D meg a csiga a tank alatt. A muszaki megoldasai tetszenek. Kiveve a vezlancfeszito. Mar megint :D
Nem eu piacon van meg zzr 1400, ami inkabb ezt a klasszikus vonalat kepviseli, monocoque vaz, rettenetes kinezet meg mindig ( :D) de alapvetoen jol megcsinalt motor. Azok a rrgi szep zx-12 es idok. Akkor meg tudtak nem eltulzott ronda-de szep motorokat csinalni...
Az 1.4 esnel vegre fek-futomu elfogadhato, nem ugy, mint regen az 1100 xx en. De hiaba 1400ccm alul semmi nincs. Ezek tenyleg autobahn cirkalok, szerpentinen szenvedes van a hosszu 1-es miatt, plane ha utas is van. Belekuplungolni egy 1400-asba az megsem illendo.
Az imoton megneztem a hayabusat is. Olyan olcso hatasa volt, biztos jo motor, de megint tul lett csavarva a giccs potmeter. Az xsr900gp viszont az, ami a ven faszoknak tetszik, igy nekem is.
Az osszes szupersport motorrol le se lehetett vakarni a fiatalabb motorosokat, vagy barmirol, ami a zaszloshajonak volt kikialtva. Erdekesseg, hogy 2 africa twin volt kirakva, egy honda tricolor-ban, egy pedig feketeben. A tricolorra nem lehetett raferni a nezelodok miatt, a feketet eszre sem vette senki, es nem is akartak raulni, holott ugyanaz a motor volt.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147352) Pttypang válasza etnies (#147349) üzenetére


Pttypang
veterán

En is tervezem a motor eladasat, az eredeti feltetelek, amik miatt vettem, megvaltoztak. Egy auto sokkal praktikusabb a jelenlegi helyzetben, ebben a szezonban marad meg szerintem, mar csak a most ralocsolt penz miatt is.

Kivancsi leszek, mennyit er 100k km-el a 2001-es hornet :D

A motoros kozossegben meg az osszes ismerosom, akik motoroztak, kb covid alatt/utan abbahagytak.

[ Szerkesztve ]

Everybody lies.

(#147353) Zoli bácsi válasza Pttypang (#147352) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Kollégámnak is ennyi km volt benne, sokáig hirdette. Panaszkodott is, annak ellenére hogy jó állapotú, karbantartott gép volt, húzták a szájukat a "sok" kilóméter miatt. Nem csökkentett árat, eladta, de kb fél évig árulta, mire jött valaki, aki állapotot vett.

(#147354) Topiccsendőr válasza elbandi2 (#147337) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nalam tobbek kozt ez van kepernyovedonek :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147355) Topiccsendőr válasza Zoli bácsi (#147353) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Azert ennyi km utan valahol jogos a szajhuzas. Kockazatos ennyivel motort venni. Ha normalisan at van nezve egy ilyen motor, az annak ellenere, hogy a tulaj meg van gyozodve, hogy tokeletes allapotban van- van hogy gtk-s, ugy, hogy jon-megy, megall, dudál, gombra gyúl.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147356) macilaci78 válasza Topiccsendőr (#147355) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ez nem a sok métertől, hanem a sok évtől van. 20+ év alatt 100k km, évi átlag 5k km, ami nem sok.

20+ éves járműnél pedig már bármi előjöhet és bármit is csinálsz vele, az fiatal már nem lesz. Aki a száját húzza erre, az gyűjtögessen még pénzt...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147357) Pttypang válasza macilaci78 (#147356) üzenetére


Pttypang
veterán

Altalaban nem egy tulajnal van 20 evig, aztan gazdankent fellendules van az elejen, majd lassan elapad az evek alatt a km. Egyaltalan nem linearis. Nyilvan amikor mar nem annyira mennek vele, nem is annyira akarnak kolteni ra.

Everybody lies.

(#147358) Topiccsendőr válasza macilaci78 (#147356) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A sok metertol is van. Minden kopik. Ha elfogadja az atlag ember,-ha nem, hamar szembejon a valosag. Mondjuk ugy, hogy en odamegyek egy ilyen motorhoz, atnezem, amit ilyenkor meg kell nezni, ezeket elmondom a tulajnak, majd elkuld a kurvaanyamba, es azt mondja, vasaroljak akkor szalonbol. (egyebkent az ar meg nem kerult szoba ekkor :D)

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147359) Shadowbull válasza etnies (#147349) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ez egy érdekes gondolat, elképzelhető hogy öregedett az a réteg aki motorra ül és hajlandó pénzt is kiadni érte.
Bár az is lehet hogy egyszerűen a korszellem ilyen. Az autóknál is népszerűek a SUVok, a túraendúró a motorok SUVja :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#147360) Shadowbull válasza Topiccsendőr (#147351) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nekem valahogy az árak is túl magasnak tűnnek. Anno 94ben ez ZZR 1100 új ára 20e márka volt, ami 10e euró.

Most egy H2 SX SE listaára 30e euró. Oké hogy műszakilag komplexebb termék, de akkor is. Az infláció azért nem volt annyi hogy 3x annyi legyen az ára.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#147361) dellfanboy válasza Shadowbull (#147359) üzenetére


dellfanboy
őstag

a túraendúró a motorok SUVja

mondjuk ezt erősen challengelném, mert egy autos suv-al még a padkára is nehezen állsz fel addig egy jo turaenduroval,megfelelo gumival és képzett rider-el minden átmész. lsd chris birch
meg hiába raksz egy auto suv-ra offroad gumit az nem nagyon fog elmenni off road szakaszon, hiaba ul benne a peterhansel.

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#147362) GTVili válasza Shadowbull (#147360) üzenetére


GTVili
tag

Ezt ne vedd alapul....
Egy új Suzuki Swift 5.8millióért..... vagy egy Harley Road Glide 20-ért....?
Az ingatlanok " értéke" is akár ötszörösére duzzadt az utóbbi pár évben... :W

(#147363) Winne válasza etnies (#147348) üzenetére


Winne
nagyúr

Most még annyira nem zavar, mert nagy plexi van, csak ezután már lehet nem robogó lesz, hanem mozgatja a fantáziám egy kisebb endúróra váltás, azon meg vagy nem lesz plexi, vagy a kis plexi a majdnem két méteremhez már nem fog hatékonyan működni, ott már érdekes lesz a szélzaj. Amik itt a linken vannak azoknak a belseje is más kialakítású, mint ahogy külsőre is más formák?

Itt helyben nem tudok olyan helyet, ahol lehetne próbálni sisakot, 14 napos elállással meg nem akarok embereknek plusz munkát adni, nem tudom mi alapján találjam ki melyik modell illeszkedik jól a fejemre.

@ #147350 JoinR : cserés már, aztán nem akarok már full alap robogó sisakot venni.

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#147364) macilaci78 válasza Shadowbull (#147360) üzenetére


macilaci78
nagyúr

30 év alatt az infláció? Tásasház közös tereinek felújítása kapcsán néztem meg, mert érdekelt. 2014-2022 között összejött 100% inflációt. 1994-2014 között gond nélkül összejön még 100%, ami a kamatos kamat miatt főleg nem nehéz. Igazából meglepne, ha csak háromszoros lenne. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147365) Oppenheimer válasza macilaci78 (#147364) üzenetére


Oppenheimer
veterán

A német inflációt nézd meg amikor német árakról van szó.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#147366) macilaci78 válasza Winne (#147363) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Rá kell szánni egy napot és elmenni olyan helyekre, ahol minél több típus van kiállítva próbálni.
Nekem 8 weblap van kedvencnek berakva, ahova tervezek elmenni Budapesten. Pestiként apránként össze tudom hozni, csak kapjam vissza szervizből a gépet. :K

Viszont a maszkot merem ajánlani legalább a próbához. Higiénikusabb is, meg a füled is meg fogja köszönni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147367) macilaci78 válasza Oppenheimer (#147365) üzenetére


macilaci78
nagyúr

30 év alatt akkor sem ördögtől való az évi átlagos 3,73%-os infláció. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147368) Debilon válasza macilaci78 (#147366) üzenetére


Debilon
addikt

a maszk jó ötlet, sok helyen anélkül nem is engednek próbálni

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#147369) Steven válasza etnies (#147349) üzenetére


Steven
addikt

Abban egyet értek, hogy elöregedik a motoros társadalom... akik hajlandóak eljönni motorozni azok kb mind 50+ ... elég szarul érzem magam, hogy 42 évemmel én vagyok a "csirke" a csapatba :DDD

[ Szerkesztve ]

Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile

(#147370) elbandi2 válasza Topiccsendőr (#147354) üzenetére


elbandi2
tag

Nekem onnan van meg az emlék, hogy még a rendszerválltás előtt, talán 88-ban már valamelyik cég forgalmazott itthon BMW-ket (autót biztos). Nekik volt egy kitelepült bemutatójuk a városunkban, és mi haverokkal mentünk, autószerelő tanulóként nyálat csorgatni. Meg az összes elérhető brossurát begyűjteni :D E30, E34, E32 ezekre emlékszem biztosan, sokáig megvoltak valahol Ezek közé került egy motoros prospektus is.
Ebben volt fehér K100. Egészen szürreális volt anno nézni a motor elrendezését, a kardánhajtást, az ABS-t, injektor, stb. Azóta érdekelt tudat alatt ez az elrendezés, de nem erőltettem, mert annyira mégse... Most jött szembe ez a vétel, annyira nyomott áron került hozzám, hogy ha nem fog tetszeni, akkor sem érdekel(erre eddig kicsi az esély :D ) elteszem gyűjteménybe, és kész..

(#147371) Pttypang


Pttypang
veterán

Ez viccesen hangzik gondolom, de motorral kenyelmesebb a futasrol hazajonni, mint autoval. Egyszeruen a horneten kenyelmesebb a pozicio, ki tudom rendesen nyujtani a labaimat, ulhetek szepen egyenesen.

A plexit kellene lecserelnem, mert valami versenybubis plexit raktak ra, ami telibe a kobakra tereli a menetszelet..

Everybody lies.

(#147372) bacus válasza Steven (#147369) üzenetére


bacus
őstag

Még az a szerencse, hogy ilyen fiatalos 5x-esekkel gurulsz néha mint én, aki ezt a tojás héj a seggeden van érzést nem erősíti :D

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#147373) Topiccsendőr válasza elbandi2 (#147370) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Grat hozza!

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147374) Shadowbull válasza macilaci78 (#147367) üzenetére


Shadowbull
addikt

Szerencsére nem kell tippelgetni, mindenre van számítóprogram. :D
[link]

1994-2024 között összesen 71,87% volt az infláció Németországban.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#147375) Kolondrum

Üdv. (Szimplán nem tudok aludni)
A tervezők okkal álmodnak meg ülés pozíciókat, ezt az elmúlt 1495km távlatából szűrtem le. Előző tulajdonos feljebb és közelebb vette a kormányt. Ezzel én (felsőtest) az úthoz viszonyítba 90 fokos szöget zárok. Olyan peckesen ülök, mint a BMW-sek a GS-eken. Amivel nem lenne alapból baj, még az ember el nem kezd "menni". Előző tulajdonos 4.5l-el járt, én 6 meg egy kicsi. Szó szerint kapaszkodni kell a kormányba annyira hátra akar húzni a nyomaték. Ezt ellensúlyozni előre kell dőlni egy kicsit még tart a gyorsulás. Az ülés is okkal olyan kialakítású mint amilyen és okkal tapad. Mert itt hajlamos vagyok hátra csúszni rajta az előbb említett két ok miatt amiben eltér a gyáritól. Hát nem tudom így marad e ez.

[ Szerkesztve ]

(#147376) etnies válasza Shadowbull (#147359) üzenetére


etnies
senior tag

Nézd, amikor én még serdülő voltam, sok kortársamnak volt Babettája, menőbbeknek Simsonja, amivel a kertek alatt csapattuk.
Középsuli körül már Aprilia SR50, Malaguti F12 és Yamaha Jog volt a menő, özönlött a sok "konténeres" robogó az országba.
18 évesen sok osztálytársamnak volt már autós jogosítványa és páváskodtak apu autójával a diszkó előtt szombatonként.
És akkor számszerűleg is többen voltunk, folyamatosan csökken a népesség, főleg a fiatalok.

A mostani srácoknak nincsen semmilyen motoros kötődése, se robogó, se motorka. Nekik sincs és az ismerőseiknek sem. Motort akkor látnak, amikor találkoznak egy boomer-rel. Elektromos roller meg bicikli. Az van nekik. Jogosítványuk sincs, pénzüket inkább költik márkás cipőre-telefonra-számítógépre.
Azt olvastam, hogy manapság egy B-s jogosítvány fél milla. Nem élek Magyarországon lassan 13 éve, nem vágom már a Forint értékét, de szerintem ez elég drága.
Na, most a motorosokat ugye megfingatták, van A1, A2, A. 3x kell jogosítványt tenni, ha fiatalon kezdesz el motorozni.
Idősen pedig nem kezdesz új dolgokba. Szóval a motoros generáció megöregedett, szerintem alig van motoros 30 alatt. 20 alatt meg fehér holló.
20 éve mindenki supersport-tal meg naked-del ment. Csak ezek az emberek közben 40+ évesek lettek és ma már kényelmetlen az SS a görnyedés miatt, a naked a szél miatt. Ebből egyenesen következik a kényelmes, szélvédett motorok elterjedése és ez nem is fog változni.
De ezek csak az én gondolataim, nem kerestem még számokat az alátámasztásukra.

"önmagam hite vagyok magamban"

(#147377) Topiccsendőr válasza etnies (#147376) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Velem szembe ez a statisztika kb 2 evvel ezelott jott.
Ekkor nemetorszagban az 50-59 evesek vettek a legtobb uj motort. (35.7%)
a 40-49 evesek 18.2%
30-39 13.6%
29 ev alatt pedig 16.8%.

A fiatalok valoszinuleg nem az erdeklodes megvaltozasa miatt fordulnak el a jarmuvek birtoklasatol, hanem mert joval dragabb manapsag, mint regebben volt. Ok is szeretnenek jarmuveket, de fiatalon nincs penzed. Oregsegedre meg tudod venni az almaidat, esetleg egy kis kapuzarasi panikkal biztos bevasarolsz vmi motort, tehat oregen is el szoktak kezdeni az emberek.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147378) rottenbull válasza Topiccsendőr (#147377) üzenetére


rottenbull
senior tag

Szerintem nem a vetelarral van gond.
A fiatalt szopatjak a biztositok, a szervizesek, stb.
Inkabb a fenntartas koltsegeit nehez megteremteni, foleg ugy, hogy kell sporolni lakasra meg a tobbire is egy idoben ezzel.
A praktikussaga sem a legjobb, erosen limital az idojaras.
Ennek ellenere latok ilyen 30 korulieket eleg sokat.

(#147379) FeZ... válasza Topiccsendőr (#147377) üzenetére


FeZ...
aktív tag

"A fiatalok valoszinuleg nem az erdeklodes megvaltozasa miatt fordulnak el a jarmuvek birtoklasatol, hanem mert joval dragabb manapsag, mint regebben volt. "

Szerintem (illetve a környezetemben ezt látom) meg 60%-ot nem nagyon érdeklik a járművek birtoklása, a többi meg valószínűleg nem tudja megvenni, bár fiatalon mi (a baráti köröm) sem tudtuk megvenni az újat, de vettünk használtat. A mostani fiatalok közül sokan használtat sem akarnak, pedig azt ki tudnák fizetni. Nyilván az én "felmérésem" szűkebb körű és nem reprezentatív, de hallomásból máshonnan is kb. ezt támasztják alá a hozzám beérkező információk. Változnak a generációk.

(#147380) macilaci78 válasza rottenbull (#147378) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Amellett az urbanizáció is előrehaladott. Egyre többen élnek városban, nem kell tanyáról eljárni, a tömegközlekedés is jobban kiszolgál, közben lehet nyomni a facsét...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147381) Topiccsendőr válasza rottenbull (#147378) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem csak a vetelarra gondoltam, egyszeruen a fenntartas, de meg a hasznalt jarmuvek is sokkal dragabbak, mint regen.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147382) rottenbull válasza Topiccsendőr (#147381) üzenetére


rottenbull
senior tag

Igen, minden dragabb, mondjuk tobbet is keresunk.

(#147383) rottenbull


rottenbull
senior tag

A louismotorrad az instan postolt par kepet ma, az egyik egy tuning szimo. Pont ezt emlegettuk nemreg. Tuti kezd hipszter lenni a marka.

(#147384) bardi válasza FeZ... (#147379) üzenetére


bardi
aktív tag

Egy munkatársnőm 25 éves fiának nincsen jogsija, és nem is akar. Keresztgyerekei közül csak az egyik akar vezetni, és ez csak autó. Szerintem nincsen meg az olyan szintű érdeklődés erre, mint régebben. Amikor dobogókőn zabálok és nézem a többi motorost, nem sok fiatalabb van nálam ránézésre.
Mondjuk ha azt veszem, én is 30 évesen kezdtem el a motoros jogsit, előtte nagyon pénzem se lett volna rá, meg ugyan ezzel a motorral valszeg megöltem volna már magam, és annyi ésszel biztosan erősebbet veszek kezdéshez :D
Budapestieknél szerintem a tárolás is eléggé kérdéses, én nem szívesen hagynám az utcán, máshol tárolni meg nem tudnám. Ahhoz valami újépítésű mélygarázsos lakás kéne, de erre még Esztergomban se futja mérnök fizetésből :D Biztos vannak jópáran, akiket ez tart vissza.
És akkor még ott van, hogy az új motorok ára azonos kategóriában utánanézés nélkül azt tippelem magasabb, szimplán a sok elektronika miatt ami bele került az évek során, a használtakból meg egyre kisebb lesz a kínálat.

'92 Honda VFR 750

(#147385) alba-regia válasza Zoli bácsi (#147353) üzenetére


alba-regia
aktív tag

Ma hazahoztam én is az Imperiale-t. A szervizfüzetben az áll (illetve az átadáskor felhívták rá a figyelmemet), hogy 500 km után vigyem az első szervizre. Mintha azt olvastam volna, hogy Neked 1.000 km-nél lett volna az első szerviz?

(#147386) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

Ezek már sz@rok a kép alapján?

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#147387) pepucs válasza V.Stryker (#147386) üzenetére


pepucs
tag

A 3. mitől retkesebb a 4-hez képest?
Hasonló állapotú van eltéve vésztartaléknak mint a 3. Újat vettem mert nem nagy tétel, kidobni kár lett volna.

[ Szerkesztve ]

"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."

(#147388) macilaci78 válasza rottenbull (#147382) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A többet keresünk részt a lakásárakon lehet szépen lemérni. nagyobb ütemű a drágulás, mint a minimálbér, vagy akár az átlagkereset növekedése, vagyis az átlag számára egyre kevésbé elérhető egy lakás azonos adottságokkal.
De az új autó árakat is vehetjük.

bardi: családban van 4 gyerekes szülő is, mind szeretne jogsit és ahogy a szülők győzték, mindnek lett is legkésőbb a húszas évei elejére, de "csak" B.
Apám anno végigjárta a szamárlétrát: Simson, ETZ, MZ, Pannónia, főiskolára, majd egyetemre járt 2-3 megyével arrébb. 17 évesen kaptam a BWS 50 ccm robogót, azon szereztem az SMKP jogsit és itt meg is állt. Akkor még lett volna abban a korban A1, vagy A2 jogsit szerezni és a robogó árán lehetett volna a jogsihoz mért váltós motor is. Mai napig nem értem (és ezért haragszom is), hogy miért nem ez volt az irány, mikor én 85 km-re jártam iskolába. Elmondta Apám, hogy ő is perecelt jégen, ment esőben, hóban, mert mennie kellett, nem volt más. Izületek, a fázás, a satöbbi. Ezt elfogadom, de nekem nem lett volna muszáj, megvolt az a jómód, ami egy úri motorosnak megadatik. Mindegy. 40 éves fejjel letettem az A-t és most imádkoznak, hogy ne törjem ki a nyakam.

Kell a jogsi a mai világban, sok olyan munkakör van, amihez nem csak jutalom a céges autó, hanem munkaeszköz. Emellett terjed a carsharing is, szóval nem kell a cimbora, szülő kocsiját elkérni, ha nincs sajátod. És azért van, amikor jól jön.

A tárolás valóban gond tud lenni, de autónál is. Oké, hogy megszokott dolog autóval utcán állni, de amikor már harmadjára kerülöd meg a lakásod három utcányi környezetét és nem találsz helyet, akkor valami eltörik benned...

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#147389) V.Stryker válasza pepucs (#147387) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Nem tudom mitől retkesebb. A bal oldali henger másodlagos gyertyája volt.

De amúgy nem is az a vicc. Hanem a kókler bdskrvnyj... :W

Szóval mondom lecserélem a gyertyákat, mert a papírok között nem találtam cserére utaló nyomot mostanság.

Megvettem a gyári gyertyákat, csere...nézem az elsődleges gyertyát... Bosch FR6DDC... mondom mi a f.sz, a gyári manula nem is ír alternatívát rá. Igaz ,a secondary sparkra ír Bosch alternatívát.

Mindegy...kicserélem a gyertyákat, indítom...elsőre feltűnik, hogy mennyivel "pattogósabb" az egész járása.

Most nézem, hogy az internet szerint a fenti Bosch gyerta R850 és R1100 -hoz való. Biztos nem csinált akkora drámát, mert eddig is egész jó volt a motort, de bakker, itt a net, minden információ 5 percre. A francért nem szán rá ennyit, hogy rákeressen. :W

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#147390) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#147386) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Hezagot tudod megmerni, keprol nem lehet megallapitani. Ha fogyott az elektrodabol, akkor a hezag megnovekszik. Ez alapjan lehet eldonteni, hogy jo-e.
Nemelyiken latom, hogy mar hianyzik a kozepelektrodabol, en biztos cserelnem. A piszkos gyertya alapjan az olajat eszi. Vagy befecskendezes mennyiseggel problemak lehetnek. Ilyen mennyisegu mocsok szokik a gyertyan akkor is lenni duplagyujtasnal ha pl map szenzor mar nem mukodik teljesen jol. De inkabb olajra tippelnek, mert nem nedves annyira a gyertya, mint map szenzor hibanal, tehat az olajszintet nezegetni kellene.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147391) Topiccsendőr válasza V.Stryker (#147389) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

En a gyari gyertyat vasarolnam, mert a gyertyaatvaltas nem mindig sikeres hőérték alapjan. Ilyenkor tud tortenni az is, hogy a gyertya nem tisztul rendesen.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147392) Topiccsendőr válasza macilaci78 (#147388) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Igen, a realber emelkedesnek kellene utananezni, nem a keresetnovekedesnek. Meg a nyersanyag arak sem azon a szinten vannak, mint regen.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#147393) V.Stryker válasza Topiccsendőr (#147391) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Köszi az infókat. A gyertyákat a gyári előírásoknak megfelelően cseréltem.

Az olajat ha finoman használod nem eszi. Ha hajtod, akkor csipegeti... De még nincs komoly tapasztalatom vele. Minden esetre annyi már van, hogy nem literek ezer km alatt.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#147394) fattyu


fattyu
veterán

Egész sokat vagyok fiatalok között mert elég sok gyakornok megfordul melóban nálam. én 42.
21 évesen csináltam egyből nagy A. nagyon sokáig a motor volt az örömforrás az életemben. Voltak évek amikor a lakhatás kaja faktoron túl MINDEN pénzem benzinre gumira ment el. két éve elértem a céges négykerekű jár poziba. Na azóta szégyenlem bevallani mennyit motoroztam.... sajnos nagy úr hogy van aminek a fenntartása és a futtatása 0 ftba kerül.

de visszatérve a kölykökre. van egy kollégám ő 35. Szintén azóta motoros amióta lehetett jogsija. nagyon sokáig er-5-el mert azt tudta fentartani etetni, két éve váltott dl650re.

A huszonéves brigádon azt látom, a srácok azért jobban vágynak a jármű birtoklásra. felük kétharmaduk jogsis és rendelkezik autóval is. jobbára használt. A lányok jóval inkább megvannak a tömegközlekedéssel. Motoros vagy egyáltalán aki vágyna rá egy sem fordult meg az elmult 10 év alatt.
Budapest Multis diplomás közeg.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#147395) Shadowbull válasza etnies (#147376) üzenetére


Shadowbull
addikt

Én 90ben voltam tizennégy, a baráti társaságban volt egy csomó Simson, meg mindenféle szirszar ami gurult. Bár nekem nem volt, de sokat motoroztam jogsi nélkül azokkal. De ez szerintem kényszer volt, később tudtommal senki nem váltott nagymotorra, én is csak 25 évesen. Az autó fontosabb volt.
Hogy a mai fiatalokat kevésbé érdekelné az autózás/motorozás azt nem tudom, meg aztán a magyar viszonyokat már nem ismerem. Itt a lányom osztályában nagyon sokan megszerezték a B jogsit amint lehetett, és vezetnek is rendszeresen, sok családban van második -harmadik autó, a szülők meg nem görcsölnek rajta. Érettségi után autóval mentek Horvátországba kábé tízen, simán kaptak két szülőtől kölcsön egy kisbuszt meg egy autót egy hétre.
Pedig nem olcsó a jogsi, a lányomnak 5e euró volt, pedig mindent megcsinált elsőre...

Hogy a motorozás mennyire érdekli a fiatalokat azt nem tudom, a lányom egyik barátnője motorozik, már 16 évesen volt saját motorja. Az IMOTon is voltak fiatalok bőven.

De nyilván ezek egyéni benyomások, azok meg jellemzően torzak.

Anno szerintem a 90es években a ZZR1100-at meg az XX-et szintén nem a huszonévesek vették újonnan...

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#147396) Sys85 válasza fattyu (#147394) üzenetére


Sys85
veterán

A munkahelyemen és azon belül a részlegemen (cirka 300 ember szellemi állománnyal együtt) össz-vissz négyen motorozunk.Én lassan 39, az egyik mérnök 42 és 2 operátor hölgy 25 és 44 évesen.
Tavaly egész nyáron a cég parkolójában jó ha 6 motort láttam, ugyanazt a 6-ot (lerúgott BMW-t és sufni tuning hondát annák többet :D ), pedig több mint 2000 ember van itt.
Keveseket érdekel a motorozás, pedig itt aztán 18-tól 55évig mindenféle korosztály van.Aztán nálunk a pénz sem rossz, szóval nem a pénz az akadály ahogy észrevettem, a beszélgetésekből az jön le, hogy nem nagyon érdekel senkit.
Csak az autóért vannak oda azok akiket mozgat a hobbiszintű járműhasználat (tehát nem csak közlekedőedénynek használják).

[ Szerkesztve ]

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#147397) rottenbull válasza Shadowbull (#147395) üzenetére


rottenbull
senior tag

Egyidosek vagyunk. Kb igy latom en is. Fiam most 15, nyaron megy motoros jogsira. Kap is egy gepet, amint meglesz neki.

(#147398) fattyu válasza Sys85 (#147396) üzenetére


fattyu
veterán

nálunk olyan 5000 ember. talán 30 motor ha van összesen a két parkolóházban. (bár a nekem távolabbiban nem nagyon nézelődtem. amikor még csak az egyik volt meg akkor is olyan 20 volt a max...
és szintén nem a minimálbéres cég.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#147399) bacus


bacus
őstag

Hát nem is tudom, felborult egy világ ez.. elmentek az arányok, illetve olyan változások vannak amit nehéz felfogni is.

Pl. tartós fogyasztási cikkek, árai, illetve hozzá állásunk.
Régen: mosógép, tévé, drágák voltak, szüleim éveket spóroltak, de tényleg tartósak voltak, egy egy mosógép kiszolgált egy emberöltőt.
Ma: a tv-ket, mosógépet, hűtőt gyakrabban kell cserélni, az áruk sem olyan amire különösképpen hónapokig kell spórolni, tönkre megy, másnap veszünk helyette másikat.

Telefon régen nem volt, ma egy újabb iPhone, Samsung, stb fél millió felett is lehet és dobálják, egyáltalán nem vigyáznak rá, 2 évet elmegy az akkuja már jónak érezzük, az ára hiába sorolná a tartós fogyasztási cikkek közé, mégsem az, fogyóeszköz.

Nem sorolom tovább...

Egyéb arányok: motoros túra, vezetett, pl ma ajánlották korzikát, 5 nap utassal, számolgatom, 1600 euró csak a félpanziós szállás (4 éjszaka) + túravezetés, minden más még költség, pl komp, 250 - 500 euró két főre?! 1600 km-re üzemanyag (kb 200 euró), egyéni fogyasztás, 0. napi szállás Modenában, illetve az 5. éjszaka is itt van, itt lehet hagyni a trélert, ha nem lábon hozod le a mocit eddig. (ez is 100, 100 euró két személynek)
Összeadom, 2500 euró minimum (2 fő). Erre mondják a többiek, hogy ez jó ár, ez reális...

Mi a fax??? Én ennyi pénzért egy szezont töltök a Balaton parton egy kempingben, igaz nincs félpanzió, de itthon is ennék, 15m-re csobog a víz, citeráznak a drótok a hajókon, nyugi van, stb, ja, mindezt 6 főre (IFA nélkül). 120 nap szemben 5 nappal. Hát hogy lehet ezt egymással összehasonlítani?? Igaz nem korzika, de na..

És csodálkozunk, hogy nem motoroznak a fiatalok? Ez régen közlekedési eszköz volt, ma tisztán luxus hobbi. A motorok ára néha nem összevethető egy új autó árával, hanem egyenesen drágább. Persze nem egy Suzuki Vitarát kellene összevetni egy BMW-vel, de hát a Suzukit a Suzukival csak lehet, nem?
Én mikor 18 voltam, nagyon vad voltam, a szüleim féltettek, több ismerős is meghalt motoros balesetben, nem akarták, hogy velem is ez történjen. Tiltották, de az nem ment igazán, mindennel motoroztam, a kis romettől a jawa 350-ig, ami volt a haveri körben.
És hogy éltem túl? Fater nekem adta az egyik autóját használatra, azt mondta, fiam, a motoron egy nőt tudsz magaddal vinni, az autóban négyet :D. Bejött neki, mert 25 évre félre tettem a motorozást.. (pedig sosem volt négy nő velem - még egy autóban sem :( )

Én támogatnám a gyerekeim motorozását, de nem igazán érdekli őket, a fiam azt mondta, hogy azért majd leteszi a jogsit, idén lesz 24, mehetne A-ra rögtön. Ma rákérdeztem, azt mondta, hogy az ő motorján most még én ülök :D, na mondom, így sem közölték még, hogy számítanak az örökségre. :)

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#147400) Biqci


Biqci
aktív tag

Mindeközben egy meg nem nevezett ország, ahonnan minden nap özönlenek a becsődöléssel és összeomlással kapcsolatos információk...
2x6 lakásos társasház közös parkoló és mélygarázsban áll összesen most 4 motor, úgy, hogy az egyik szomszéd, aki tavaly költözött el, neki is volt. És jön hamarosan egy újabb, a szomszéd akar venni a fiának egy Supermotot... :DDD
Tudom, más világ... :U

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.