Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Doky586:] Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Micsurin
nagyúr
A műszaki nyelv amitől a legtöbbször még a szakoktatók is eltekintenek, hogy értse a tömeg az előadóban. De kösd az ebet a karóhoz, hogy eszement nagy szakértőnek tűnj.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Topiccsendőr
addikt
Tulajdonkepp ha sorok moge olvasol, nem az volt a baja, ahogy meg volt fogalmazva, mert megertette annak ellenere, hogy keves info volt kozolve.
Hanem az, hogy s BME-n ilyet nem tanitottak. Vagy o nem hallott ilyenrol. Illetve hogy ezt en mastol ideztem szarul szorol-szora, tehat mas tollaval ekeskedtem.
Bar a celom nem ez volt, nem is a mondandom lett tamadva, hanem minden mas.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Caboose
tag
[ Szerkesztve ]
Caboose
tag
"A műszaki nyelv amitől a legtöbbször még a szakoktatók is eltekintenek,"
Az egyetemen biztos, hogy nem tekintett el tőle senki. Sőt a szakmában sem. Azért is lettem én is ilyen kukacoskodó, amikor a szakkifejezésekről van szó.
De én meghajolok előttetek, biztos igazatok van. Valószínűleg túl sok időt töltöttem és töltök mérnökök között. Ahol már az üzemanyagra is csúnyán nézünk, mert az tüzelőanyag. És még sorolhatnám az ilyen és ehhez hasonlókat.
Akkor ezúttal is elnézést kérek, hogy túl precíz vagyok és nem tudok persuader gondolataiban olvasni.
csongi
veterán
Bocs!
Olyanert kersz elnezest amiert nem kellene.
Amiert kellene, azert meg nem.
Ez olyan sertodos hsz-nek tunik.
Korabban irtam neked.
Szted hanyan vannak itt mernoki szinten?
Ergo amit irsz azt kis hanyada erti.
Amit a vegletekig le egyszerusitett Persu azt tobben el tudjak kepzelni.
Ez nem egy mernoki szakmai topik azert.
Bar vagyunk paran akik fogtak a kezukben nyomatek kulcsot, vagy eppen vajkaltak a komputerekben.
Ettol fuggetlenul ird le ugy ahogy helyesnek tartod. Mindenbol lehet tanulni. Es a tobbelet tudas mindig jol jon egy forumba.
Sztem feleslegesen feszultok ennek.
Szivesebben olvasnam az egymas kiegesziteset, alatamasztasat, cafolatat, szemelyeskedes nelkul.
Ezt forumbarati joszandekkal irtam. Nem sertegetni, szemelyeskedesbol.
Sok ido es erdemleges info vezik el a civakodassal.
Persu ilyen, Neha csak egy gondolatot dob be, aztan mikor ideje engedi, es van kerdes kifejti reszletesen.
Te meg elsore a reszletekig levezeted.
El kell fogadni a masikat, a forumozasi szokasat vagy lehetoseget.
Nem vagyok itt topikgazda, ez csak egy sajat eszrevetel volt.
Geresics
addikt
Nyugi, nem csak Te vagy itt mérnök, csak nem mindenki érzi magát attól felsőbbrendűnek, hogy megszerzett egy vagy több mérnöki diplomát. Azzal, hogy Te szakzsargon-náci vagy, nincs semmi baj, sőt szerintem örvendetes. Nem mindenki ilyen, én pl. a Napelemes topikban igyekszem érthetően fogalmazni, még ha ezért a szakmaiság oltárán néha áldozni is kell. Az viszont, ha valaki állandó szükségét érzi annak, hogy bizonyítsa, hogy ő tudja helyesebben mondani, hogy benzin, és ettől lekezelően, személyeskedve beszélsz másokkal, az már nincs rendben.
Ebben a fórumban mindenkinek megvan a maga stílusa, amit az esetek nagy részében elfogadnunk, és helyén kezeljük. Volt, akihez külön szótár kellett, mégis elfért itt. De amíg valaki ki nem vívja magának a lekezelő stílust, addig ez nem szokás, és utána sem az a megoldás, különben jár érte az enyje-benyje. Kivétel nincs. Akkor sem, ha valakinek valamilyen végzettsége, vagy fórum-rangja van.
Itt a fórumon a legtöbben kaptunk már ilyesmiért warnt, volt aki ezt zokon vette, volt aki tanult belőle. Kérlek, ne jussunk el odáig, és a szakmai vita maradjon tisztán szakmai a lekezelő megjegyzések nélkül! Okos ember a végén úgyis beismeri, ha a másiknak van igaza, elvégre csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
julius75
aktív tag
Nem kéznél egy robogós kérdés véletnű..? Tudod, kicsit oldani a feszkót..
etnies
senior tag
Miért csak cégek? Én is akarok venni.
"önmagam hite vagyok magamban"
Micsurin
nagyúr
Nem, most éppen gurul a végén még lehet megtaláltuk a hiba forrást.
Este kiderül a próba kör után de előbb gurulunk haverokkal ezer éve nem gurultunk négyen...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
csongi
veterán
Agyalok Kecskeméten lesz képzés. Kétnapos 50K.
Az szerintem nem is rossz. És még a saját motorom sem kell összetörni
tboldi
nagyúr
Volt, akihez külön szótár kellett
Nekem hiányzik neduddki.
julius75
aktív tag
Azért, mert a taxisok kitömése mellé kellett egy másik "csoport" mondvacsinált támogatása is.
Így nem lehet kérdezni, miért pont és miért csak a taxisok....
A valódi okot persze tudjuk jól....
Ettől még vehetsz, meg nem tiltották...
Micsurin: szuper
[ Szerkesztve ]
Geresics
addikt
Nem kell mindenbe összeesküvést látni. A cél nem egy-egy célcsoport kitömése, hanem hogy azokat támogassák, akik a legtöbbet mennek városon belül. Ennek a lényege, hogy ne ott termeljék a káros anyagokat, ahol az emberek vannak, hanem a városon kívüli erőművekben (Uram bocsá' napelemekkel)! Márpedig kevés ember autózik, motorozik többet városon belül, mint a taxisok, a futárok, vagy egyéb céges autók, amik munkaidőben folyamatosan mennek.
Gondolj csak bele! Ha Te vagy a döntéshozó, és a célod a tisztább levegő, és ezt az eszközt kell felhasználnod a cél érdekében, akkor kinek adnál elektromos járművet? Annak, aki naponta 2x használja (munkába menet, és haza felé), vagy aki napi 4-8-12 órában szinte folyamatosan megy? Mindkettőnek ugyan azt a pénzt tudod odaadni! Melyikkel érsz el jobb eredményt?
(és (#118308) etnies )
(#118310) csongi
Ne gondolkozz, menj, csináld végig, és a végén számlj be róla nekünk is!
(#118311) tboldi
Vannak, akik hiányoznak, de azért nem mindenki
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
etnies
senior tag
Én is ingyen akarok venni i meant
Geresics: Persze, hogy ők is fontosak, de bármilyen cég pályázhat, nem kell futárnak lennie, ráadásul egy futárcég számára a max 80-100 km hatótáv nem elég. Márpedig az elektromos robogók ennyire vannak maximum hitelesítve.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
Geresics
addikt
Hátha valaki kíváncsi egy Honda NX 650 Dominator scramblerre terepen. (Nem az én videóm!) Remélem ez már mindenkinek elég terep!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
julius75
aktív tag
Nem fogok veled itt vitába bocsájtkozni, mert még annyira sem ide való, mint Micsurin robogója, de szeretném remélni, hogy te sem gondolod komolyan amit most leírtál....
Ha mégis, akkor azért olvasgass még erről bővebben, mielőtt rásütöd másokra is, hogy összeesküvés elméletet gyárt....
Szóval én lezártam, elnézést mindenkitől, hogy egyáltalán felhoztam....de különben meg nem is én, hanem etnies tehet róla...
julius75
aktív tag
Sorry, no free lunch....
+1
baboss
őstag
Gumi csere esedékes, hátsó már kuka .
Honda CBF 600S
120/70 R17 58W
160/60 R17 69W
Metzeler Roadtec 01 van most rajta, evvel vettem. Az első még elmegy kb 2-3 ezer km.
Ha csak a hátsót cserélem akkor 50k a gumi.
Párban egész jó akció van. Inkább ezt választanám.
Metzeler SPORTEC M5 57k (Sport)Dot nem tudom. DOT 2019 [link]
METZELER Roadtec Z8 Interact 60k (Túra) DOT 2017 [link]
Tapasztalat vélemény a 2 gumiról ?
[ Szerkesztve ]
baboss
őstag
Metzeler SPORTEC M5 57k (Sport)Dot nem tudom. [link]
takacsbotond
őstag
Sziasztok!
Van olyan interphone ami kibír 10 óra folyamatos zenehallgatást, és nem úgy szól mint egy sokol rádió? Pénz nem számít.
Futár vagyok. Eddig egy Shure Se215 fülhallgatót nyúztam, aminek maximálisan elégedett vagyok a hangminőségével.
Viszont egy 12 órás műszaknak a végére már kényelmetlen, zavaró a vezeték, mert nem tudom közben tölteni a telefont, esőben beázik, és néha bele is akadok. A legnagyobb bajom vele pedig a kábel állandó meghibásodása, ami sok munkanapomat teszi nagyon hosszúvá zene nélkül....
Régebben próbáltam egy bt-s2-t, viszont az annyira borzalmasan rossz volt, hogy 2. cím útán szünetet kértem, hogy kiszedjem (rosszul működött a távirányító, rosszabb minőségű hangszóróval sosem találkoztam, és semmi hangcsillapítása nem volt).
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
Geresics
addikt
SENA termékeit keresd. Igaz, zenét nem hallgattam vele sokszor, de folyamatos összeköttetésben 2 motoros 2 napot is volt, hogy kibirt. Amikor meg elfelejtettem felölteni, akkor powerbank a zsebben, és csak bedugtam.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
takacsbotond
őstag
+1 ha valakinek van jó kommunikációja, és Budapesten elmehetnék hozzá meghallgatni hálás lennék.
S-es sisaknál kisebb nem megy a fejemre.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
Topiccsendőr
addikt
Ez nagyon jo
Meghat elscrambleresites. Csak jo lehet :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Geresics
addikt
Holnap este valahol Dorogon, vagy a környékén leszünk, ott a SENA próbálható
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
hugi0
őstag
Szerintem alkalmatlan megoldas a "varosi elektromos robogo" ha szallitmanyozas a cel.
En aki "alig" hasznalom a motorkerekpart, most epitettem egy nagyobb benzintakot mert rohadtul utalok allandoan takolni.
Epp az 1 hetes benzinallosagi teszten van, ha megfelel, megkapja a vegleges kulso laminalast.
7.6 liter -> 12,8 Liter.
[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
takacsbotond
őstag
Csak az a baj, hogy munkára ezek a legtöbb futárnak alkalmatlanok.
Egy erős napon 150km-t is megyek megállás nélkül, és sokszor nagy emelkedőket kell leküzdeni, szóval legalább 10le kell a megfelelő dinamikához, de inkább több. Én 150ccm-el érzem azt, hogy ideálisan tudok vele közlekedni városban, és még hegymenetben is megtudok előzni egy lassú járművet.
Már ezeket sem tudja egyik támogatott robogó sem. Nem is beszélve arról, hogy minden más téren is mennyivel fejletebb egy benzines Honda robogó.
Aki pedig most is egy szakadt 50-essel dolgozik az nem most fog átülni egy hasonló kaliberű elektromos gépre többszörös áron.
Szerintem ezek az elektromos motorok a támogatással azoknak a cégeknek lehetnek ideálisak akiknek városon belülről ingáznak a dolgozói, egy ilyennel kiváltva a céges autót.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
csongi
veterán
Az elektromos meghajtas hive vagyok. De ezeket csak fekvorendornek hasznalnam. :).
Akkor inkabb egy elektromos kerkpar, es joval szabadabb mozgas terem lenne, iletve a pakolhatosagrol ne is beszeljunkEzeket a gordeszka kerekeket meg nem tudom minek eroltetik. Pont a nagyvarosok uthalozata a legrottyantabb az egesz vilgagon.
Ezek ingyen sem kellenenek. Mintha elolrol kellene kezdeni a robogo feltalalasat. Attol mert kapcsolhato egy okostelefonnal, es mindent is megtudhat az ember a cuccrol, nem lesz vasaralasi ingerem.
Ez Uri muri szerintem. Bar biztos lesz kozonsege.
Ennyi erovel Ha akarta volna az allam, villany bringara is adhatott volna tamogast. De a 125ccm 4T motorokra is.
Hiszen mar annyi tanulmany kimutatta, karosabb az elektromos meghajtas mint a benzin.
Geresics
addikt
Ez a robogós rész az 50-es robogókat hivatott kiváltani. Abban tökéletesen igazad van, hogy ez a kategória sok esetben életveszély. Én is átgondoltam, hogy a munkahelyemmel beszélve vegyünk ilyet, és majd azzal járok dolgozni, de mivel el kell hagynom hozzá Pécset, és olyan irányban, ahol jelentős teherforgalom van, így szinte azonnal el is vetettem a dolgot, mert 50-es tempónál a román kamionos egyszerűen megöl. Pedig jó lett volna ingyen járni (napelemekkel foglalkozom, így a "tankolás" nem kerülne semmibe).
Viszont pizzafutárok itt sokan járnak 50-es robesszel, igaz, itt Pécsett nem olyan a forgalom, mint Bp-en, és tippre ez igaz lehet az összes nagyvárosra is.
Amúgy bármely olyan irodának reális opciónak tartom, ahol nap közben akár többször kell városon belül rohangásznia a dolgozónak (pl. elmenni cégbíróságra, ide/oda), csinos Margitkát pedig elég nehezen képzelem el, ahogy felül egy pedelek bringára ilyesmiért
(#118328) csongi
"a pakolhatosagrol ne is beszeljunk" - kár, pedig szívesen megkérdeztem volna, hogy egy bringára mióta lehet jobban pakolni?
"gordeszka kerekek" - nem néztem utána, de szerintem normál robogókerékméret van, nem? Mint egy Jog-on, Dio-n, stb? Persze ettől még igazad van! Minél nagyobb a kerék, annál jobb, és szívem szerint én is ráültetném azt, aki kitalálta, hogy menjen vele a jó magyar utakon
"Pont a nagyvarosok uthalozata a legrottyantabb az egesz vilgagon" - sosem jártál még Ukrajnában
"villany bringara is adhatott volna tamogast. De a 125ccm 4T motorokra is." - ne feledjük, itt az 50-es 4T robogókat akarták kiváltani, nem mást. Az, hogy egy 50-es 4T robesz mennyire életképtelen Bp-en, az egy más kérdés.
"Hiszen mar annyi tanulmany kimutatta, karosabb az elektromos meghajtas mint a benzin." - na ez viszont ordas nagy... szerintem nem igaz. Nem tudom, hogy milyen tanulmányokat olvastál, vagy csak gondolod, hogy biztos van ilyen, de - bár egyáltalán nem vagyok jártas a témában - kizárt dolog, hogy igaz legyen. Nyilván van néhány elvakult ellenző, akik képesek kamu-tanulmányt is írni, ahogy van egy rakás sötétzöld is, akik szintén képesek bármire, de attól még nem lesz igaz. Van környezeti lábnyoma mindennek, de használat során elég hamar átbillen az elektromos meghajtás irányába a mérleg!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
fattyu
veterán
Hát nézd. Én nem mondom Pesten jók az utak de gyere le Pest megyen belül valami mellekutra és visszasirod. Amíg Pesten laktam speed motorján voltak. Lekoltoztem vidékre és supermoto lett...
Geresics: nem tudok linkelni de olvastam vala valamit hogy ha nézed az előállítás és a biztonságos megsemmisítését is tehát nem csak a használat közbeni állapotot akkor azért eléggé necces a dolog
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
#31733248
törölt tag
Ez egy jószándékú kezdeményezés volt, nem is lesz sikertelen, de így is több sebből vérzik.
1. Először is el kellett volna gondolkodni néhány szigorításon, például a kétütemű segédmotorok (és akár más kétüteműek) betiltásán, vagy legalábbis a városok területéről történő kitiltásuk szóba jöhetett volna. Tudom, elsőre durvának hangzik, de mivel sokszorosa a levegőszennyezésük egy modern autóénak, teljesen indokolt ez a felvetés. Nem mellesleg sokkal nagyobb lenne a késztetés a váltásra, akár egy kamatámogatott hitellel.
2. Érdemes lett volna a 125-ösök szintjére vinni a támogatott kategóriát, hogy ne legyenek lassan guruló útakadályok. Mondjuk ha teljesül a Karácsony-féle nyomorultak terve a 30-as sebességkorlátozásról, akkor úgyis mindegy. Én például a budai hegyekben lakom, naponta közlekedek meredek utcákon, ahol az 50-es robogók jelentős része talán még lépésben sem vinne fel.
3. Futárnak kevés lesz az egy akku, kellene egy tartalékba is, akár úgy is, hogy annak a költségét teljes egészében állja támogatásként az állam.
A másik a robesz kialakítása. A nagy méretű kerék alap, nekem 16 collos kerekek vannak az SH300-on, ég és föld egy 12 collos kerekekkel szerelt robogóhoz képest. Futárkodni talán a postás robogókhoz hasonló kialakítás lenne a legjobb.
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
"kár, pedig szívesen megkérdeztem volna, hogy egy bringára mióta lehet jobban pakolni? "
Tá-dám
És ne feledjük, a kerépáros védő cuccok töredékét foglalják, súlyban terjedelemben, mint egy robogón. Még akkor is ha robin jet sisak van.
Kerékméretné pontosan még mindig a ótvaros 10-12colos kerekeket preferálják. Minek?
Se messzire nem tudsz elmenni, egy reggelire valót is csak nyüszögve tudsz elrakni. Ha meg annyira közel van a lakhely és munkahely ahova éppen jó lenne, egy tömegközlekedéssel nem megoldható Pesten? De akkor is többre becsülök egy kerékpárt.
A környezet kímélésről nem is beszéljünk a kettő aspektusát nézve.
A többi szerintem belemagyarázás csak.
Az 50es robogó kiváltása érthető, csak szerintem ennek támogatást adni, messze kérdőjeles ebben a formában . Ez nem Kina, vagy India.
Ha az autózásról való váltás a lényeg, akkor megint jobb egy kerékpár és mellé vonni a 125ccm.
A Holland, Belga rész ezt miért tudják már olyan régóta?
Vannak elemzések amik azt akarják bizonyítani, hogy szennyezőbb az elektromos meghajtás mint a belső égés. Honnan veszik az adatokat, nem tudom,
De mindig Winston Churchill gondolati jutnak eszembe
Econ: Natgeon volt egy műsor. Pár önkéntes elment Inidába, és a kétütemű motorokra fejlesztettek egy valamilyen rendszert, amivel a fogyasztást, és az égésterméket sikerült javítani. Világ ezen részein van a legnagyobb gond, ezeknek a járműveknek az üzemeléséből adódó légszennyezettség igen magas. Már nem emlékszem mi az a fejlesztetett rendszer. A lényege, hogy oda szánták: nagyon keservesen megy az elterjesztése. Mivel a csóróság nem engedi meg a hosszabb távú előre be fektetett spórolsát.
Amúgy jó lenne egy statisztika, hány 2ütemű jármű van forgalomba Budepst útjain.
Sztem igen alacsony szám jönne ki.
[ Szerkesztve ]
Somatom
veterán
Én az egy millát nem értem. Miért a vételárat maximalizálják a támogatási összeg helyett? Vesz a cég egy gépet 2 -ért, amiből az állam ad 1 -et. Ez miért nem jó az államnak?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
z123456789
addikt
Durva miket művelsz.
Chris0321
addikt
Hello.
Olvastam, hogy van olyan tanulmány ami hozzá veszi az elektromos dolgokhoz az áram előállításának módját is. Jelenleg szerencsére nem sok ilyen jármű van, de ha hirtelen mindenki elkezdené vásárolni akkor megújjuló energiával képtelenség lenne tölteni őket így valami káros erőművel kellene kipótolni a hiányt.
Somatom
veterán
Az csak egy dolog. Azt plusz áramot el is kell valahogy juttatni a háztartásokba. Mondjuk, egy 100 családos, kertvárosi környezetben megnő az igény 16 -ról, 32 Amperre háztartásonként. Az 1600 Amper. Mi fogja azt kiszolgálni? Mert a jelenlegi hálózat biztos nem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
csongi
veterán
Elektromos áram előállítására több alternatív mód van, és több irányú kutatás van.
Az üzemanyagot finomítani és kitermelni nagyon kevesek kiváltságossága.
Mivel ez a felállás, ezért innen fúj a szél.
A többi történelem és a jövő is azzá válik.
Nem a technikai megoldások a kérdésesek jelen időben. A nagy fejtörés ezeknek a megsápolása és az állandó Adóbevételeket, hogy lehet pótolni?
Ennek kitalálása finomítása és bevezetése van folyamatba. Szerintem.
#31733248
törölt tag
"Én az egy millát nem értem."
Én sem. A vállalkozások valószínűleg jobban tudják, mi kell nekik...
"Jelenleg szerencsére nem sok ilyen jármű van, de ha hirtelen mindenki elkezdené vásárolni akkor megújjuló energiával képtelenség lenne tölteni őket így valami káros erőművel kellene kipótolni a hiányt."
A megújulók közül a nap az egyetlen, hazai viszonyok között számottevő, de azzal meg az a gond, hogy nem akkor termel, amikor tölteni kéne. Paks új blokkjai jól jönnek majd. Éjszaka is környezetkímélő üzemmódban termelnek, amikor nincs olyan nagy áramfogyasztás, de alkalmas az idő az akkuk töltésére (mert nem használják őket).
Chris0321
addikt
Mivel nem ez a fórum témája, nagyon nem akartam kifejteni az áram problémásabb oldalát.
csongi: Ott van pl. a hidrogén hajtás mint alternatíva, plusz fejlesztenek egy mesterséges üzemanyagot is tehát van más lehetőség az áramon kívül is.
Econ: Az atom az egyik legkárosabb áram előállítási mód mivel a használt rudakat elég sokáig nagy biztonságú helyen kell tárolni különben komoly sugárzás kerül a környezetbe. Plusz Paks hűtésével is gond lehet majd, hisz egyre melegebbek a nyarak és így kevesebb víz lesz a dunában amivel ezt meg lehetne oldani.
[ Szerkesztve ]
bjoey
csendes tag
Paks 2 pont ezért lett volna alapvetően 2 hűtőtoronnyal tervezve, a Duna hűtés helyett, de elvetették az ötletet, merthogy két 200 méter magas 150-200 méter átmérőjű hűtőtorony milyen csúnya... Nekem speciel igencsak tetszene, de ez lehet szakmai ártalom.
Amúgy összeségében én az atomot tartom a legtisztábbnak. A rudak elhelyezése megoldásra kerülhetne világszinten, de ennek főleg diplomáciai oka van, amiért még is problémák származnak belőle.
Ami nem off: arra tud valaki ötletet mondani, hogy hogy lehetne üléspróbát megoldani 1-2 motoron?
Jogsit csinálom éppen, és majd a vásárlás nekem neccesebb lesz, mivel 170 cm magas vagyok, és hát megeshet hogy nem feltétlen lesz jó amit kinézek. Az ülésen lehet nyerni pár centit, azt tudom, de nem árt felkészülnöm arra, hogy sok nem lesz jó.
Fz6s/fz6n lenne a cél, de azzal már riogattak, hogy túl nagy lesz.
Topiccsendőr
addikt
Sztm kulon 2T re bontani jogilag sem lehet, es nem tartom erdemesnek. Inkabb euro besorolast kellene meghatarozni, es akkor kiesik barmi, ami az alatt van, es ugyanolyan szennyezo, mint a 2T, de nem 2T. 2T bol is van euro3. A katalizatort es az ensz egb rendelet szerinti vegsebesseget korlatozo fojtasokat azonnal eltavolitjak, ezzel van a baj. Akarcsak az autoknal a tul draga reszecskeszurot.
Aztan itt van az smkp papir kerdes. Mivel azt sem tudjak, mennyi van az orszagban ebbol, csak saccolnak 300-600e kornyeken, semmilyen muszaki vizsga nem vonatkozik rajuk, ahol ezt ellenorizhetni lehetne (ez sztm nem baj)
Budapesten sztm nem emiatt van nagy legszennyezettseg, hanem az elavult, vagy reszecskeszuro nelkuli nem elavult autoktol.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
JóGéza
aktív tag
ADAC Ecotest /Well to well - forrástól a kerékig/. A Totalcar szokta szemlézni.
#31733248
törölt tag
Másképp látom az atomenergia szerepét, de én sem szeretnék offolni.
Az ülésen túl érdemes lehet a futómű ültetésében is gondolkodni. Persze nincs ingyen ez sem.
"Sztm kulon 2T re bontani jogilag sem lehet"
Simán lehet, úgy kodifikálják, ahogy akarják, Karácsonyék is simán kitilthatják a dízeleket Budapestről.
"Inkabb euro besorolast kellene meghatarozni"
Azzal meg az lehet a gond, hogy egyrészt nem mindegy, hogy a globális klímavédelmi célokra, vagy a városon belüli szállópor szennyezésre koncentrálunk. Egy 50-es kétütemű robesz szállópor szennyezése sokszorosa egy régi benzines kocsiénak. Városon belül én kifejezetten erre koncentrálnék. A segédmotorokat én is papíroznám, rendszámoznám.
"Budapesten sztm nem emiatt van nagy legszennyezettseg, hanem az elavult, vagy reszecskeszuro nelkuli nem elavult autoktol."
Télen meg elsősorban a tüzeléstől, nem is a közlekedéstől, mégis az autósok a bűnbakok mindenért.
[ Szerkesztve ]
JóGéza
aktív tag
Well to wheel.
fattyu
veterán
bár ha meg azt nézed hogy egy közepesen bátor sofőrrel dugóidőben valójában mennyi időt megy a jármű amíg eljut aból bbe akkor azért már megint árnyaltabb a kép. merthogy ugye a hombár dugóban álló pöfögés szemben a folyamatos haladással...
ne érts félre sose volt se2tm se robogóm nem védem csak ha szívére teszi a kezét a pesti autósók jelentős része meg tudná oldani tömegközlekedéssel is... nem teszi.
nem megy az ésszel közlekedés a lakosságnak az a kurva nagy helyzet.
pesten én a tömeg bicikli autó hármasból használtam amelyik éppen a megfelelő volt. autót főleg akkor ha kutyákkal mentem vagy ki a városból vagy nagybevásárolni. munkába meg minden másra pedig bkv vagy bicikli.
most vidéken, autóval elmegyek a vasútig és azzal munkába. Eszembe nem igen jut autózni otthonról melóba. megtehetném de nem.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
Chris0321
addikt
Az a baj a tömegközlekedéssel, hogy főleg vidéken lassú. Nemrég történt, hogy a kocsim épp szerelték így mivel más lehetőségem nem volt busszal kellett átmennem a szomszédos kemény 20 km-re lévő városba. Amiért be kellett mennem az egy sim kártya átalakító volt amit 5 percen belül el is tudtam intézni viszont 3 órámba tellett volna ez a művelet ha busszal kellett volna hazafelé is jönnöm de közben kiderült, hogy az autóm elkészült és mehettem érte. Autóval ugyanez a művelet nem lett volna 1 óra sem (20 perc oda, 20 vissza és 5 perc az üzletben). A buszon sokan voltak, plusz az előírásokra fityet hányva alig volt valakin maszk, még a sofőrön sem. 9-én fel kell mennem Békés megyéből Pestre. 180 km, a vasút a már említett szomszédos városban ahonnan átszállás nélkül fel tudnék jutni és olcsóbb is lenne mégis autóval megyek. Egyrészt akkor indulok el amikor nekem kell, visszafelé ha végeztem szintén. Az autóban van légkondi, a vonaton erről csak álmodozhatsz. Plusz, a tömegnyomor is elmarad és az út mentén található benzinkutakon sokkal kultúráltabb a mosdó ha esetleg szükség lenne rá.
Tamás9x
őstag
Te beteg vagy Vállalsz másnak is ilyen tank bővítést? Érdekelne vagy 5-10liter plusz túramotorra 1-2 éven belül, ha megvan a típus, és a gép
https://www.youtube.com/@kisstontour
csongi
veterán
Tulajdonképen az energia ott van mindenben, csak kérdés hol tartunk és miből hogyan tudjuk kivonni
nekem jó lenne, ha pisivel menne, de ha kell telefingom a tartály is
Az áram csak egy formája az energiának.
DZs
senior tag
Sziasztok!
Motor vásárlás előtt állok. Még nem volt motorom, nincs tapasztalatom. Szokás, mint a használt autónál, hogy vétel előtt szerelőnél átvizsgálás műhelyben?
Ha egy motor rángat (suzuki v2), akkor karburátoron, vagy szelepen kívül mi okozhatja? Mennyi javítási költségre számíthatok? (Lehet, nincs így rá válasz.)
Köszönöm a tanácsokat!
norbert1998
veterán
Az smkp rendszamozassal az a baj, hogy a rengetegen vannak, akik ennek az adminisztrációját nem tudják kifizetni. Állam bácsi meg nem fogja állni mindenkinek.
Napi szinten szoktam látni többeket is, aki felül a kis Jawa-ra és 2-3-4 faluból arrébb jár be Szombathelyre dolgozni. Derekára tett kézzel szépen 50-el elcsorog. Maximum úgy lehet ezt megoldani, hogy mondjuk a 2010-től fiatalabb gépekre kell és minden újonnan üzembe helyezetthez.
Városba én is robogót használnék. Van egy 50-es supermoto-m, azzal járkálok még, míg a jogsi el nem készül. Városba nem is az hogy nem jó. De se a sisak se a táskám nem fér bele. A Robival nem volt ilyen gond, viszont országúton borzalmas volt. Ezért is lett autó már egy ideje.
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka