Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Hobby elektronika (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-07-13 14:16:17

LOGOUT.hu

Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16551) And válasza sanzi89 (#16550) üzenetére


And
veterán

DC-konverter. Ha egy Li-ion celláról megy, akkor feszültségnövelő, ha pedig kettő, sorosan kötött akkuról, akkor feszültségcsökkentő kivitelben. A gyakorlatban ez egyetlen IC-tok, szokásosan a következő sallangokkal körülépítve: schottky-dióda, induktivitás, pár low-esr kondenzátor, ellenállások. Ja, az USB csatlakozó terhelhetősége ugye áram, nem pedig töltés, ezért mA-ben mérjük, nem mAh-ban.
Mod.: példa: [link], a kimeneti feszültség az R1 és R2 arányával módosítható. Egy Li-ion cellához (bemenet: 2,8..4,2V , kimenet: 5V) megfelel.

[ Szerkesztve ]

(#16552) Volkov


Volkov
aktív tag

Sziasztok!

Ismét egy (számomra) nagy gondba ütköztem.
Fejlesztgetem a kocsi gyári rádió rendszerét, sikerült szereznem egy Ford RDS2007 típusú kütyüt.
A gond ott van, hogy nincs hozzá kábelem. Valami agyament spéci csatlakozó van benne, s sehol se találok ilyet.
Vagy 100 bontóban próbáltam, mindenhol hülyének néztek, senki se keres 10-20 éves kazis magnóhoz cuccokat :(
Ford alaktrész boltokban dettó, még a Cromax is kiröhögött...

erről van szó:
Ez lenne az

A ford-iso csati az nem gáz. A jobb oldalon található 16 pines valami a gond..
Nem a legjobb a kép, de ugy kell elképzelni mint egy UTP aljzatot (csak nagyobb annál, és 16 pines), tehát kis izék vannak benne, amik "rásimulnának" a csatira.

Így (neten találtam egy fórumban, itt látszik a csati is):
Itt látszik a csati is

Na, a kérdésem az lenne, hogy vajh van ennek valami neve? Látott már valaki ilyet?
Hol lehetne megpróbálni? Vagy bármi ötlet?

Köszi előre is!

Szétszedni nem lehet, öntött az egész vacak. Ráadásul annyi látszik, hogy mögötte is van nyák, azon is figyel pár smd alaktrész, csak utánna az a nyák csatalkozik be az alaplapba. Mert arra gondoltam, hogy alul kivezetékelem a csati lábait, de már kimérni sem tudom a "láthatatlan" smd-k miatt :O

[ Szerkesztve ]

:)

(#16553) PHM


PHM
addikt

Adatlapot keresek egy Philips IC-hez, de beletörött a bicskám.
Nem igazán értem, miért titkolják az adatait, hiszen még kapható. :F
A neve: OM8383S. 9 lábú hűtőbordára csavarozható tokban van.
Ha valaki tud róla valamit, ne tartsa magában.

Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?

(#16554) Lompos48 válasza PHM (#16553) üzenetére


Lompos48
nagyúr

Tényleg kemény diónak tűnik. Egyetlen kurta információt találtam, amiből audióra következtetek, valami TDA...

De fordítsd le te! ;)

Witam wszystkich,

Czy ktoś zna takiego scalaka f-my Philips ?
Dla ułatwienia dodam, że Philips się do tego nie przyznaje (na stronie WWW),
niemniej na scalaku jak "byk" stoi PHILIPS.
Jest to wzmacniacz mocy audio. Pytanie tylko jakim z rodziny TDA... go
zastąpić.
Jeżeli ktoś się z tym spotkał bardzo proszę o pomoc.

Piotr Drewienkiewicz.

(#16555) mezis válasza Lompos48 (#16554) üzenetére


mezis
nagyúr

"Non manufacturable. See Replacement."
TDA1519C/N3-et ajánlják helyette. Arról meg van adatlap.

mezis

(#16556) totya694 válasza Volkov (#16552) üzenetére


totya694
őstag

Üdv

Nos akár mennyire is nem találtál ilyet a bontókba még is csak ott kell keresgélned.A második képen jól látszik,hogy az a bizonyos csati az autó vezeték kötegébe megy(tehát azt onnan is kell majd kivágnod ha rátalálsz) Ne csak a saját típusú Ford-odba keress mert lehet épp egy Ford Galaxy-ba fogod megtalálni mert azt több extrával adták ki.Én is dolgoztam bontóba a Te kérésed csak egy átlagos kérés hidd el voltak érdekesebb dolgok is :P
Azt mondjad,hogy a kaszniból neked a magnó csatlakozó kellene neked és ha megtalálod akkor szerencséd van.

Üdv:Attila

(#16557) Volkov válasza totya694 (#16556) üzenetére


Volkov
aktív tag

Telefonon hívtam a bontókat, de mindenhol elutasításba ütköztem :(
Személyesen nem mentem még egyikbe se, potyára nem akartam elindulni semerre.

Saját típust meg se probáltam, mivel abban nem volt :)
Egy '86-os RS Turbo-t építek, abba szeretném a lehető legjobb 1 din-es gyári ford magnót tenni, ez pedig az RDS 2007-es lenne egy 10 cd-s váltóval.
Ezt 1-es mondeoba, 1-es galaxy-ba, scorpioba és mk5-ös escortba szerelték, de itthon fehér holló...

Ezért reméltem, hogy ennek a csatinak is van valami "neve".

:)

(#16558) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Venni akarok egy ilyen FI-RELÉ dugajt.
[link]
Ez meg véd akkor is ha nem földelt fogyasztóval használom,?(pl fűnyíró vagy villanymotor)
vagy csak földet fogyasztóhoz jó?

Lényeg hogy földelt ajzatba dugjam?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16559) Lompos48 válasza DonThomasino (#16558) üzenetére


Lompos48
nagyúr

Mindegy. A fázis és null közötti áramkülönbséget figyeli és ha ilyesmit érzékel (a te választásod esetében 30mA-t), akkor lekapcsol.

(#16560) DonThomasino válasza Lompos48 (#16559) üzenetére


DonThomasino
veterán

:R

Nem földelt ajzatba is tökéletesen használható?
Szerinted mennyire megbízható egy ilyen? (barkácsoláshoz, kert munkákhoz)

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16561) moha21 válasza DonThomasino (#16560) üzenetére


moha21
addikt

Annyira, hogy ha a fázis és a nulla közt 30 mA különbséget észlel, akkor kapcsol. Már írták földtől független.
Kerti munka relatív. Ha rossz a szigetelés stb.. akkor lehet, hogy túl érzékeny lesz és állandóan lekapcsol, bár szerintem jó a 30mA.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#16562) mezis válasza DonThomasino (#16558) üzenetére


mezis
nagyúr

Miért csak a drót végén, arra az egyetlen elektromos gépre gondolsz ?
Alig drágábban a villanyóra és a főelosztód közé beszerelve egy érintésvédelmi fi relét, a lakásban mindenhol meg lesz az a védelmed, amit ez csak abba az egy konnektorba csatlakoztatott készülékre ad.

(Nálam az elmúlt 26 év alatt 3-4-szer "avatkozott közbe" a Fi relém. Ezek között volt olyan, amikor a hűtőszekrény automatikus jégleolvasztójából lecsepegő víz csinált egy kis kóboráramot. A gyerekek egyedül voltak otthon !. Aztán a konyhai meleg víz bojler fűtőbetétje lyuk korodált, de nem adott neki esélyt a rázásra. Az ismerősünk azért kapott egy kicsit a fázisból, amikor a kertben metszőollóval a kerti szökőkút villanyvezetékét próbálta elnyiszálni. Nem lett semmi baj az ijedtségen kívül.)

Nem is értem, hogy miért nem kötelező egy ilyen kis szerkezet.

[ Szerkesztve ]

mezis

(#16563) DonThomasino válasza mezis (#16562) üzenetére


DonThomasino
veterán

Nekem főleg a hordozhatósága miatt tetszett meg. (garázs, kert ,lakás)

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16564) atesss


atesss
addikt

Üdv !
Egy "biztonsági csavarok"-hoz (ami sajnos egyre gyakoribb dolog a kis-elektronikai eszközöknél, egyre "egzotikusabbak" a csavarfejek) is használható, 100 vagy annál több darabos bitfej készletet szeretnék venni.
Az Aldiban van most akcióban egy 101 részes, 3500-ért: [link]
Ez nem csak fejkészlet, hanem csavarhúzó is benne van, így beleférhet ennyiért.
Ugyan eredetileg inkább egy 110-130 darabosat akartam venni, de talán ebben is benne van a gyakorlatban előfordulók 95%-a.
Mi a véleményetek erről, vajon milyen lehet ennek a minősége ?
Illetve milyen minőség, vagyis a bitfejnek milyen anyaga lenne az, ami a legszarabbnál egy kicsivel azért jobb, de nem sokkal drágább. Persze kérdés, hogy ilyen teljes készletből érdemes-e minőségibbet venni, és nem-e csak a sűrűbben használt mondjuk 20-30 fejből.
4000-4500 ft-nál többet nem szívesen adnék ki rá (ez csak a bitfejekre vonatkozik, csavarhúzóm van hozzá).

(#16565) totya694 válasza DonThomasino (#16563) üzenetére


totya694
őstag

Igaza van "mezis" PH társnak,hogy akkor már inkább az egész lakást érdemes biztosítani.Amúgy új bekötéseknél tudtommal kötelező és az utcára néző villanyóra szekrény is.(amíg egy pár részeg vandált agyon nem csap az áram)Na de nem lehet minden megoldás tökéletes ami az Unióba van :( Sőt rengeteg olyan van ami kimondottan csak kárt okoz értem ez alatt az 1-2 év alatt elpusztuló fűnyíró motor fékeket ami le is éget a motort ha berágódik és állandóan fékezi a motort.

Üdv:Attila

(#16566) atesss válasza totya694 (#16565) üzenetére


atesss
addikt

Na meg szerintem - így ebben a formában - a hagyományos izzók kivonása sem egy jó ötlet.

értem ez alatt az 1-2 év alatt elpusztuló fűnyíró motor fékeket ami le is éget a motort ha berágódik és állandóan fékezi a motort.
Hmm, ezt észrevettem az új (kb. 3 éves) fűnyírónkon, a réginél (az ha még meglenne, most lenne már vagy 16-18 éves) nem így volt.
Csodálkoztam, hogy mitől áll meg ilyen hamar.
Akkor ez ezek közül melyik megoldással megy ?
Illetve gondolom minőségben egyik se, mert ezek az otthoni fűnyíró motorok az ipari motoroktól fényévre lehetnek minőségben...

MÁS:
Egy 12V-os 36Ah-s autóakksival (egy Új Suzuki Swift gyári akksija, kb. 5 éves), amire azt írják hogy "Maintenance-free", és ha jól rémlik kalcium-os (ez pontosan mit is jelent ?), lehet valamit kezdeni a feltöltésén kívül ?

Itt olvasom, hogy létezik ilyen, hogy ólom-kalcium: [link]

[ Szerkesztve ]

(#16567) totya694 válasza atesss (#16566) üzenetére


totya694
őstag

Elektromechanikus van rajta csak az a baj velük,hogy a lágy vas tengelyen van egy csavart borda és azon "tekeredik" le és fel a fék de ezt a csavart bordát amikor megszüki az áram ellátása a motornak akkor egy rugó ellenében oda nyamja a féktárcsát az álló vashoz és így fékez le.De ezen a ponton ahol a legnagyobb feszítő erő éri berágódik és indításkor sem tudja a féktárcsát eltávolítani az álló résztől és így srlódik,fékez(többlet fogyasztás,melegedés,lefüstölés stb)
Ezt is csak azért kellett bevezetni mert volt már sajnos több olyan ember aki alá nyúlt a fűnyírónak amikor még lendületbe volt a penge.

Ha az aksinak is adott valaki egy Calcium Sandos pezsgő tablettát akkor tuti van benne kálcium ;] (viccet félre téve szerintem csak valami reklám blöff lehet)
A savas aksi olyan amilyen már sok év tizede,egyéb vegyi anyagok nem tudnak javítani rajta.
De lehet,hogy én tudom rosszul.Ha 5 évet kibírt akkor a mai aksik közt már veterán király császárnak számít :K

Üdv:Attila

(#16568) atesss válasza totya694 (#16567) üzenetére


atesss
addikt

De, van ilyen hogy ólom-kalcium, találtam egy elég komoly leírást, de még csak most olvasgatok bele: [link]

Ez alapján lehetséges - sőt inkább valószínű - hogy nem is lehet a cellafedelet leszedni, és nem lehet bele desztillált vizet tölteni.
De állítólag nem is nagyon kell, mivel nagyon kicsi a vízvesztesége. De azért 5 év után lehet mégis segítene rajta egy kicsit.
És néha savat is szoktak bele tölteni, nem csak vizet, jól rémlik ?

Kb. 1 és 1/4 órája raktuk rá a töltőre. Mivel a saját multiméteremben elszállt az ampermérő, így csak a töltőfeszültséget tudom mérni.
Amikor ráraktuk: 14,3V.
3/4 óra múlva: kb. 15,3V
Még fél óra múlva (az előbb): 15,7V
Nem lesz egy egy kicsit sok ??

Egy gagyi auchan-os töltő, max. 4A, 6V-12V kapcsoló van rajta, meg egy mutató, amin "mutatja hogy mennyire van feltöltve az akksi".
Ez a kezdéskor kb. 1/4-en állt, most kb. felét mutatja. :F
Mindjárt rakok fel képeket a töltőről és az akksiről.

[ Szerkesztve ]

(#16569) atesss válasza atesss (#16568) üzenetére


atesss
addikt

Képek az akksiról és a töltőről: [link]

(#16570) totya694 válasza atesss (#16569) üzenetére


totya694
őstag

De sok.14,2V fölé nem nagyon szabad engedni mert még baj is lehet belőle.
Akár fel is robbanhat.

Üdv:Attila

(#16571) atesss válasza totya694 (#16570) üzenetére


atesss
addikt

Az előbb megnéztem - kb. 1 és 3/4 óra után 16,22V.
A "töltettséget" mutató mérő kicsivel fele fölött volt.
Le is kapcsoltam gyorsan.
A fejemet közel rakva az akksihoz, bugyborékoló hang volt, olyan amilyen rémlik a régi sima savas akksiknál. Csak sima savasnál sem tudom hogy ez mekkora "hangerősségig" normális.
Ennél a kalciumos gondozásmentesnél meg szerintem nem is nagyon kellene lennie, legalábbis ha jól veszem ki ebből a leírásból.
Az alapján ez a hang a víz bomlása, és pont emiatt van a vízveszteség. És ez kb. 14,4V felett kezdődik.

De mitől lehet ez, mit nem tud a töltő / mi baja lehet az akksinak ?

Még az a kérdés, nem-e lehet mégis leszedni a fedelet, és tölteni bele deszt. vizet.

[ Szerkesztve ]

(#16572) totya694 válasza atesss (#16571) üzenetére


totya694
őstag

Azt tudomásul kell venni,hogy túl termelés van mindenből és úgy csinálnak meg ""mindent"" aksik,porszívót,mosógépet,hogy minél hamarabb bedögöljön.A savas aksi több évtizedes alapműködésén nem tudnak változtatni.A kémiai folyamatok ugyan úgy jelen vannak max.egy bolha ....nyit tudnak csökkenteni pl. a hidrogén gáz fejlődésén de azt meg ki kell engedni a cellából.Ha a töltés során Hidrogén termelődik akkor a sav sűrűsödik és az aksi belső ellenállása nőni fog ami kapacitás vesztést eredményez és tönkre menetelt is mert a sűrű sav felgyorsítja szulfátok lerakodását a lemezeken.
Direkt azért vezetik félre a sok embert,hogy mi hamarabb vegyenek új aksit.A gondozás mentes újonnan is 12000Ft-os Tesco-s aksi szerinted tényleg gondozás mentes? Nem nem az csak egy matricával leragasszák a közös(egyben van a 6db cellának a dugója)siltet ami szépen illeszkedik az aksi tetejéhez és olyan mint ha tényleg 1db-ból állna.
Persze vannak kivételek de azok nem savas aksik és a NASA jól elzárja a receptjét...

A gondozás mentes aksiknak a tetejét is sok esetben le lehet szedni és egy folyadék szint pótlás után akár rendbe is "jöhet"az aksi.

[ Szerkesztve ]

Üdv:Attila

(#16573) atesss válasza totya694 (#16572) üzenetére


atesss
addikt

Az alapvéleményeddel egyetértek, de ebben az esetben azért tényleg van fejlődés, nézz bele abba a cikkbe amit linkeltem, leírnak jó pár dolgot a modern ólmos akksikról.

Meg ez az autó gyári akksija, azok pedig a tapasztalat alapján mindig sokkal jobban bírják.
Ez is jónak mondható az 5 évével, úgy hogy egyáltalán nem volt garázsban tartva, meg előfordult többször is, hogy teljesen lemerült (pl. égve maradt a lámpa).

(#16574) totya694 válasza atesss (#16573) üzenetére


totya694
őstag

1986 óta vagyok autóvillamossági szerelő és azt is sajnos tapasztaltam,hogy hogyan kezdett el a Bosch,Marelli,Lucas stb. is egyre hitványabb termékeket gyártani.
Elhiszem,hogy vannak jobb savas aksik de ha bemégy az akkumulátoroshoz aki új aksikat árul(felsavazva feltöltve ami régen büntetendő volt) és a Bosch felíratú aksi is lehet ugyan azt a belsőt tartalmazza mint a legolcsóbb ugyan akkora kapacitású aksi.

Üdv:Attila

(#16575) mezis válasza atesss (#16564) üzenetére


mezis
nagyúr

Üdv.!
Háztartásba barkácsoláshoz bőven elegendő. Hasonlót használok évek óta.

mezis

(#16576) sörösló válasza totya694 (#16574) üzenetére


sörösló
aktív tag

Voltam én is, egyetértek veled. Gondozásmentes akku: garantáltan lefekszik 3-4 év után! Attól gondozásmentes, hogy ne töltögesd Te utána a desztvizet, mert akkor nem megy tönkre a meghatározott idő alatt! Én egy 10 éves Citroen Jumpy-val járkálok. A márkás, "gondozásmentes" (akkor még el is hittem) FIAMM gyári akku kibírt 4 évet. Télen egy reggel még gond nélkül beindult vele a szekér, többé sohasem. A szervízben a szaki megállapította, hogy olyan száraz mint a Szahara! Kérdezte is: - Ember! Soha nem nézi a vízszintet? Mondom én: - De hiszen az van ráírva hogy gondozásmentes! Mit ne mondjak... Könnyesre röhögte magát.

Egyszóval: amelyiknek lejön a teteje, azt évente egyszer desztillált vagy ioncserélt vízzel utántölteni!
Ha többnyire városban járkálsz, akkor havonta 1x mindig, ha hosszabb utakat teszel akkor télen havonta vagy nagy hidegek esetén hetente 1x ajánlatos egy egész éjszakás javító töltésnek kitenni. Én egy olcsó Mach-3 Tescó-s töltőt használok, nem tölti túl a jármű lelkét! A túltöltés a savas akkunál normál töltőáram mellett ( nálam 2-3 A) legfeljebb vízveszteséggel jár, ami pótolható. Sokkal nagyobb gond az alultöltött akku túlterhelése, ami fellazítja a cellák anyagát, a tartós alultöltöttség meg még szulfátosodást is okoz.

Savat semmiképpen nem szabad rátölteni! Nem ismerheted a belső viszonyokat. Savat egyébként sem, legfeljebb vizet veszíthet egy akku. Ha meg savat veszített akkor valszeg összetört vagy az edénye kilyukadt. Mindkét eset diagnózisa: kuka.

Még egy szót a márkáról: amióta a Fiam tönkrement, egy közönséges, mezei 75 Ah-ás Jászakku márkájú erőforrást használ a szekér, immár 6 éve. Pöccre indul mindig... :K

(#16577) atesss válasza sörösló (#16576) üzenetére


atesss
addikt

Sajnos úgy néz ki, hogy ennek nem leszedhető a teteje. :(
De talán te is tudsz mondani erről valamit a #16569-ban linkelt képeim alapján.
Nem tudom milyen erővel merjem feszíteni, hogy ne törjön el...

A túltöltés a savas akkunál normál töltőáram mellett ( nálam 2-3 A)
75Ah-ra 2-3A a normál töltőáramod ??

A nagyobb baj, hogy jelenleg nincsen árammérőm.
Akkor azt mondod, hogy hiába magas a töltőfesz (bár a 16,2V szerintem így is túlzás), ha az áram nem megy C/10 fölé (jelen esetben 3,6A), akkor nem igazán lehet baja ?
Csak ez ugye olyanra igaz, amibe lehet vizet tölteni, ha nem lehet akkor mi van...

(#16578) atesss válasza mezis (#16575) üzenetére


atesss
addikt

Köszi. És árban akkor ez jónak mondható ?
És ha találok egy másikat, ami több darabos, de csavarhúzó nélkül ugyanennyibe vagy akár kevesebbe kerül ?
Van valami, amit viszont már kerülni kellene (mondjuk az anyagát úgysem tudom meg...) ?
Csillag bitfejből már használtam olyat, ami elég hamar megadta magát ("leforgácsolódott", vagy asszem volt olyan is, amiből kis darab le is tört). És nem használtam sokat, és nem is túl jó csavarhúzóval (vagyis nem tudtam olyan túl nagy erőt kifejteni).

(#16579) malwy válasza atesss (#16578) üzenetére


malwy
senior tag

Vettem egy olyan aldisat. Hát meg nem mondom neked a tartósságát. Mindenesetre szét tudtam vele szedni az egeremet, amihez 3 boltban nem tudtak adni megfelelő hegyet, szóval nekem megérte.
Utalvánnyal amúgy is 2500Ft-ba került.

A mágnesessége viszont nem megy át a hegyen át, tehát ahogy próbálkozok vele, a csavar leesik róla. Így ha ilyenre használnám, akkor majd átrakom másik csavarhúzóba a bitet. De sok elektronikai cucc nem szereti a mágnesességet, szóval ez egy előny is lehet.
A csavarhúzó több fokozatba állítható: tehát van kicsavaró, becsavaró és a feles állapot, amikor becsavarhatom, de nem húzhatom meg, mint az atom, hanem pont "kényelmes"re.

Ha elárulod, mivel tesztelhetem a tartósságát, akkor esetleg kipróbálom, de ráharapni nem fogok :DDD

Szerk: Lefényképezhetem a doboz hátulját, egyébként anyagra S2 acélt ír. Adapter króm-vanádium acél.
Mágneses bittartó karbonacél / cink présöntvény.
Y adapter szinterezett fém.
Hordtáska: PP+TPR műanyag

[ Szerkesztve ]

(#16580) mezis válasza atesss (#16578) üzenetére


mezis
nagyúr

Igen, árban is jó. Elő szokott fordulni valamivel olcsóbb, de ahhoz nincs nyél. Aztán vannak nagyobbak (márkásak), nyéllel, sok mindennel, igen drágán.

mezis

(#16581) DonThomasino válasza Lompos48 (#16559) üzenetére


DonThomasino
veterán

Még tegnap felhívtam egy boltot is, akitől megkérdeztem ugyanazt amit itt.
( fi relés dugajjal kapcsolatban)
Persze hogy nem tudott rá válaszolni. :)
Viszont utána járt és most vissza hívott és azt mondta,
hogy nincs értelme kettős szigetelésű eszközzel használni.
Nem értem miért mondta ezt....

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16582) Lompos48 válasza DonThomasino (#16581) üzenetére


Lompos48
nagyúr

Gondolom azért, mert a dupla szigetelés esetén a fázis nem kerülhet semmiképp az eszköz külső alkatrészeire. Tehát, ha oda nem jut belőle, akkor nem folyhat áram a föld felé, hanem vagy a null felé, vagy sehova. Így nem lesz különbség a 2 szál árama között, tehát a relé használata felesleges. Ugyanakkor kis agytornával el tudom képzelni a kábelnek olyan sérülését, ami csak a fázisszálat érintené, akkor ellenben már hasznos lehet.
A dupla szigetelésű eszközök általában csak egyszerű 2 púlusú konnektorral vannak ellátva.

(#16583) DonThomasino válasza Lompos48 (#16582) üzenetére


DonThomasino
veterán

Szóval akkor mondjuk egy kettős szigetelésű fűnyíróhoz, tökéletes?
(ha elkaszálom a vezetéket)

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16584) Lompos48 válasza DonThomasino (#16583) üzenetére


Lompos48
nagyúr

Ártani biztos nem árt. :N

(#16585) totya694 válasza DonThomasino (#16583) üzenetére


totya694
őstag

Üdv

A kettős szigetelésű fűnyíró a műanyag háza miatt ugyan megvéd ha elvágod a kábelt de ha az elvágott kábelt a bokádhoz dobja a még forgó penge akkor az már rázós lehet.Egyszer egy kis kutyánk szétrágott egy bedugott hosszabítót és nem lett semmi baja ;] (akkor mázlija volt)

Üdv:Attila

(#16586) DonThomasino válasza totya694 (#16585) üzenetére


DonThomasino
veterán

Igen, erre gondoltam én is.
De ha a bokámhoz dobja a kábelt, vagy rálépek nyáron akkor véd a FI-RELÉ?
A kutya nyelvét biztos megbirizgálta volna az áram ... :D

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#16587) CPT.Pirk


CPT.Pirk
Jómunkásember

Keresek A/D és D/A konverter áramköröket, amiket tudnék használni és beszerezhetőek kiskerben, vagy legalább Pesten pl. Lomexben, de az drága mulatság lenne a futár miatt.

Kb. ezeket kellene tudniuk:
- 3.3V tápfesz
- soros kommunikáció
- azonos bitszám, valahol 12 bit körül.
- legyen lábuk, amit tudok forrasztani, próbanyákra kerülnek. Pl. hagyományos Dip v. Dil tök jó lenne, akkor kapna foglalatot.

Ezt az AD-t [link] és ezt a DA-t szeretném kiváltani: [link]

[ Szerkesztve ]

Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

(#16588) totya694 válasza DonThomasino (#16586) üzenetére


totya694
őstag

A 0-át rágta szálkásra mert amikor össze szedtem a hosszabítót én is hozzá értem és még itt vagyok.

Üdv:Attila

(#16589) atesss válasza totya694 (#16572) üzenetére


atesss
addikt

Nem nem az csak egy matricával leragasszák a közös(egyben van a 6db cellának a dugója)siltet ami szépen illeszkedik az aksi tetejéhez és olyan mint ha tényleg 1db-ból állna.
Most vettem észre, hogy ezt így írtad. Akkor lehet, hogy nem is az egész fedelet kell leszedni, hanem csak egy "matrica" van rajta. Megnézem majd este, de most nincs itt, mivel beindult vele a kocsi !

Délután töltöttem még 50 percet, hiába töltötte 16,2-16,6V-al, gondoltam csak túlél még ennyit, és nagyobb esélye van hogy beindul vele.
De akkor talán végképp nem is lett olyan nagy baj ez, ha tényleg tudunk bele tölteni vizet.
Indítás előtt még egy 50 percet pihent, ekkor 13,1V lett a fesz.
Smirglivel letisztítottuk valamennyire a sarukat és a kocsiban az érintkezőket is.
Rárakva a kocsira leesett 13,0V-ra - vagyis elég sokat vesz fel alapból a kocsi !
Elsőre beindult, utána a generátor 14,5V-ot adott le (azaz ennyivel is töltötte az akksit).

(#16590) totya694 válasza atesss (#16589) üzenetére


totya694
őstag

Ha nincs meg a folyadék szint akkor túl tölt az autó(mint a Te esetedbe is)14,2V-nál le kell szabályoznia a fesz szabályzónak ha minden rendbe van.

Esett a havas eső és barkácsoltam :B

Üdv:Attila

(#16591) bandi94 válasza ferob (#12157) üzenetére


bandi94
tag

Kábel kontakthiba, vagy felrakta a kezét a végfok.

Jólvan, 6 hónappal ezelőttihez szóltm hozzá :O

[ Szerkesztve ]

Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set

(#16592) atesss válasza malwy (#16579) üzenetére


atesss
addikt

Köszi a leírást. :R

A mágnesessége viszont nem megy át a hegyen át, tehát ahogy próbálkozok vele, a csavar leesik róla.
Na ez viszont nem túl jó...

De sok elektronikai cucc nem szereti a mágnesességet, szóval ez egy előny is lehet.
Nem hinném hogy a csavarjánál ez olyan nagy probléma lenne. Nem a közvetlenül a mágnesre érzékeny elektronikai (vagy mechanikai, de egy vinyóval meg otthon úgysem tudsz mit kezdeni...) részéhez teszed. Na meg ezek azért nem olyan nagyon erős mágnesek.
Inkább az még a kérdés, hogy ezt más csavarhúzóba áttéve, biztosan átmegy-e a fejeken a mágnesesség. Magyarul esetleg nem a fejnek az anyagával van-e a probléma (vagy azzal is) ?

Az anyagokat meg ennyire azért nem ismerem, nem tudom mennyire lehetnek ezek erősek és tartósak.
Valakinek vélemény ?

Olyan van a hátulján, hogy pontosan milyen fejeket tartalmaz ?
Más okból számomra felesleges, de ha ez is rajta van, akkor megköszönnék egy képet.

(#16593) atesss válasza totya694 (#16590) üzenetére


atesss
addikt

Hmm, attól tölt túl hogy alacsony a folyadékszint ?
Azért ez nem egy régi autó, 2005-től gyártott [link], ebben ennél azért jobban működő elektronikát vártam.
Vagy ennek kémia eredetű az oka, és nem lehetne máshogy kompenzálni ?

MOD:
Akkor ezzel a túltöltéssel az a sejtésem, hogy ez egy öngerjesztő folyamat lehet.
Mivel a túltöltés gázfejlődéssel és ezzel további vízszintcsökkenéssel jár, ami miatt még tovább nő a túltöltési fesz, amiatt még jobban fogy a víz, és így tovább...

És mennyire lehet gond a 14,2V helyett a 14,5V ?
Illetve olvastam olyat is, hogy a ólom-kalciumos akksinak egy ~5%-al magasabb a feszültsége (ezt is abban a korábban linkelt leírásban).

Ez egy erősítő akar lenni ?!
Mit tud ilyen kevés alkatrésszel ?

[ Szerkesztve ]

(#16594) PHM válasza atesss (#16593) üzenetére


PHM
addikt

A osztályú. Gondolom.
Relatíve kis teljesítmény, kiváló hangminőség.

Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?

(#16595) Lompos48 válasza malwy (#16579) üzenetére


Lompos48
nagyúr

De sok elektronikai cucc nem szereti a mágnesességet, szóval ez egy előny is lehet.

Sorolj már fel nekünk egy néhányat, plíz! :F

(#16596) totya694 válasza atesss (#16593) üzenetére


totya694
őstag

Ha egy autónál amikor jár a motor és (leesik,leveszik az akku sarut) és felvan kapcsolva mondjuk a tompított akkor képes kicsapni mind 2 első izzót 18V környékére is fel mehet a feszültség.Ha sűrűbb a sav akkor nagyobb az aksi belső ellenállása ezért tud fentebb menni a feszültség.A feszültség szabályzó annyit tud amennyit tudnia kell.

Igen A osztályú de nem estem hanyatt a hangjától :N

Üdv:Attila

(#16597) Lompos48 válasza atesss (#16593) üzenetére


Lompos48
nagyúr

És mennyire lehet gond a 14,2V helyett a 14,5V ?

Az még nem gond. Tavaly (jó néhány hónappal korábban) már ment egy csörte totya694 meg közöttem, hogy a max. feszültség az akkun 14.2V (ez ő) vagy 14.4V (én). Lehet, hogy a mestere ezt tanította neki, amikor az autóvillamosság közelébe került. :) Nekem az okosok a másik értéket sulykolták. Ezért maradtunk így, különbözőek. De az internet is az én értékemet idézgezti. ;)
...
A 16+ V ellenben nem jó, ha az akku sarujain méred töltés közben. Azt is jó lenne tudni, hogy ez milyen áramon történik.

[ Szerkesztve ]

(#16598) totya694 válasza Lompos48 (#16597) üzenetére


totya694
őstag

1-2 tized Volton nem veszünk össze :N

Üdv:Attila

(#16599) Lompos48 válasza atesss (#16593) üzenetére


Lompos48
nagyúr

Olvasgass egy kicsit ebbe bele. Sajnos angol.

(#16600) bandi94 válasza atesss (#16564) üzenetére


bandi94
tag

Hát ezzel ilyen műanyag dobozos izéket szét lehet szedni, de egyszer találj egy izmosabb torx csavart, el is nyírja...igazából ez arra való hogy kéthavonta szétszedsz egy valamit...de ha erre kell akkor no problem :DD

Egyszer találoztam egy olyan csavarral ami úgy nézett ki mint a sima egyszerű nútos csavar, csak a két élnek fele el volt csiszolva srégan, így nem lehetett kicsavarni, mert a csavarhúzó felszaladt a "rampán"...aztán végül fúrógép lett a megoldása :DD Fredeszeműek mit ki nem találnak :DD

[ Szerkesztve ]

Epiphone Les Paul with Seymour Duncan SH2-SH4 Hot Rodded set

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Hobby elektronika (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.