Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55451) mycso válasza ΞΔGLΞ (#55440) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Azt kellene megtudni, hogy honnan veszi a jelet, aztán ilyet lehetne belefabrikálni, ha igényesen kivitelezhető.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#55452) speedydb23


speedydb23
senior tag

Boldog Új Évet Kívánok Minden Kedves Fórumtársamnak és Márkatársnak!

(#55453) szasanyi


szasanyi
félisten

Mindenkinek köszönöm az infókat! :R A továbbiakban jó szórakozást, egyúttal

[ Szerkesztve ]

(#55454) forceberg válasza mycso (#55451) üzenetére


forceberg
veterán

Az 5. Injektor vezerleserol biztosan megoldhato, vagy az maskor is megy?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55455) molnarpeter válasza mycso (#55451) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Opeleknél utólagosan a hátsó üveg fűtésére szokták kötni, dci nem kapcsol plusz fogyasztót regen alatt?

(#55456) eTrade


eTrade
tag

(#55457) Cane


Cane
őstag

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#55458) Smith Ügynök válasza rob210 (#55415) üzenetére


Smith Ügynök
tag

BUÉÉÉK!

Ugyanilyen témában a Clio-król mit gondoltok?
Nekem a 2003-as Clio II-emmel eddig 3 év 30 ezer km után nem sok bajom volt, csak legutóbb ez az olajteknő szimmering csere, meg a fűtőradiátor lyukadás. 175 ezer km-rel vettem, most 205e van benne, megjártam vele Horvátországot, Olaszországot, Ausztriát, Erdélyt, nem hagyott ott sehol.
Úgy tudom a Clio II a 2001-es facelift után lett jobb, a Clio III meg talán még jobb, szóval én Clio-t 2001 után merek ajánlani. Szerintetek?

[ Szerkesztve ]

(#55459) speedydb23 válasza Smith Ügynök (#55458) üzenetére


speedydb23
senior tag

Ahogy írtad a fűtőradiátor lyukadás az típushiba, mert az én Cliomban is lyukas volt...

Egyébként 3év/30e km az nem sok, de egyébként alapvetően a benzines II-es Clio nem egy rossz darab, de sajnos ott is vannak típushibák azért, főleg az elektronika szeret bolondozni.

(#55460) AttyVin


AttyVin
aktív tag

ÜDVÖZLET MINDENKINEK AZ ÚJ ÉVBEN!

Egy örök kérdés - milyen motorolajat?

Adott egy 2000-es gyártású K4M motor valamivel 200.000 km felett.
Eddig nem volt vele különösebb gond, de most mintha egy kicsit "enné" az olajat.

Az ELF Evolution 900 SXR 5W30 esetleg 5W40 lenne a jobb választás?

Köszönettel.

Üdv, Vino

(#55461) rob210 válasza AttyVin (#55460) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ki kéne inkább deríteni miért fogy az olaj, de 5w30 al szoktam én használni.
Van aki meg 5w40 el.
Kinek mi mind a kettővel használható.

Renault power

(#55462) FRENK1988 válasza rob210 (#55461) üzenetére


FRENK1988
veterán

Egy 0w-30 (Elf Evolution CRV) jó lenne a mi motorunkba? Ezt azért kérdezem mert nemrég beszélgettek a viszkozitast meg hogy mennyi idő kell az olajjal míg megfordul a motorban és nem rossz az 5w-s olajhoz kepest

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#55463) rob210 válasza FRENK1988 (#55462) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha nem fogyaszt belőle, akkor bele lehet tenni, szvsz felesleges.
A miénkben lévő motorkonstrukció nem ahhoz az olajhoz van kifejlesztve.
Ettől még jobbat lehet tenni bele rosszabbat nem szabad.
:R

Renault power

(#55464) AttyVin válasza rob210 (#55461) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Megy szerelőhöz majd úgyis, csak az olajvásárlás miatt kérdeztem rá.
Amúgy nem vészesen sok ment el, de észrevehető mennyiség néhány 1000 km-rel a legutolsó csere után.

Illetve az érdekelt, hogy idősebb motornál a "vékonyabb" vagy a "vastagabb" olaj a jobb választás.

[ Szerkesztve ]

Üdv, Vino

(#55465) FRENK1988 válasza rob210 (#55463) üzenetére


FRENK1988
veterán

Hát szűk fél év együtt töltött idő alatt nem láttam (se a nivon se a kocsi alatt)

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#55466) rob210 válasza AttyVin (#55464) üzenetére


rob210
Topikgazda

Vastagabb, vékonyabb, ez egy baromság, bocsánat az erős kifejezésért, de én ezt utálom, amikor egy szerelő azt mondja, fogy az 5W30 tegyünk bele 10W40 et azzal jó lesz.
Persze azzal jó lesz egy ideig, de a motor jelentősebben fog kopni vele, mint ha utána tölti a tulaj a megfelelő szabvány olajat, vagy neadj isten feltárja a fogyás okát és javítja/javíttatja.

Csak a magyar mentalitás a minnél olcsóbban oldjuk meg.
Ami a 20W50 es olajjal végződik? :F

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#55467) diablo1984 válasza rob210 (#55466) üzenetére


diablo1984
veterán

Nem, 75W80 -al! :C

(#55468) rob210 válasza diablo1984 (#55467) üzenetére


rob210
Topikgazda

Á az nagyon, hogy is mondják, "vékony" :D

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#55469) diablo1984 válasza rob210 (#55468) üzenetére


diablo1984
veterán

Akkor gèpzsír, teknő le, peremig síkra tölteni ès bejár full life-ba! :D

(#55470) forceberg válasza diablo1984 (#55469) üzenetére


forceberg
veterán

Karácsony táján a kacsazsírt ajánlottam volna, de most újévkor a malaczsír inkább :))

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55471) Cane


Cane
őstag

A vékony olaj elfogy, elillan dumától lepadlózok. A szerelő azért tölt bele pl. 10w-40-et, mert arra van leginkább az ügyfelektől "olcsósági" igény.

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#55472) Cane válasza Cane (#55471) üzenetére


Cane
őstag

Sarkosan magyarázva 5w-30 vs 10w-40 vitára egy elméleti példa az olajok ellenállásáról: próbálj úszni vízben vs próbálj úszni mézben kategória...

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#55473) AttyVin válasza rob210 (#55466) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Ekkora vihart nem akartam támasztani...
A kédés csak a két olaj viszonyában merült fel, nem is cél, hogy ennél extrémebb viszkozitások felé el kellene menni....
Mivel a két olaj tulajdonképpen a "gyári ajánlásban" (Renault/Elf) szerepel, ezért jött elő, hogy tapasztalat szerint melyik legyen egy ilyen motornál. Ennyi.

Üdv, Vino

(#55474) Pecc válasza AttyVin (#55473) üzenetére


Pecc
őstag

Nagyon jó kérdésed merült fel, csak az a baj, senki nem tudja a választ.
Elf 5w-40et használnak a legtöbben szerintem, mégpedig azért, mert mégsem a legrosszabb, de nem is a legdrágább és rá van írva, hogy elf :)

(#55475) molnarpeter válasza AttyVin (#55473) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Milyen távokat teszel meg az autóval?

(#55476) AttyVin válasza molnarpeter (#55475) üzenetére


AttyVin
aktív tag

Én azzal egyet sem, csak a feleségem, kb. napi 25 km-t (kb. fele-fele város/országút)...

Üdv, Vino

(#55477) rob210 válasza AttyVin (#55473) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én leírom neked ha gondolod, a tapasztalataimat.
Az 5W30 as olajjal csendesebb az "én" motorom.
Kevesebbet fogyaszt az autó, ennek az olajnak szerepel is a leírásában a fogyasztás csökentésére való törekvés.
Semmivel nem drágább mint az 5W40 és gyárilag az 5W30 as olajjal jöttek ki a K4M700 as motorral szerelt autók.
Innentől én nem vagyok hajlandó "mást", direkt nem azt írom, hogy rosszabbat, hanem, hogy "mást" beletölteni.
:R
Ezért szoktam azt írni, ha megkérdezi valaki, hogy ELF SXR 5W30, de mindenki azt rak bele amit akar!

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#55478) szasanyi válasza rob210 (#55477) üzenetére


szasanyi
félisten

És mi a különbség az Evolution Full-Tech FE 5W-30 és az Elf Evolution SXR 5w-30 között?

(#55479) salieri. válasza szasanyi (#55478) üzenetére


salieri.
őstag

Az FE részecskeszűrős kocsiba való. Egyébként én is 5W30-at használok. Talán picit csipeget belőle,mert megyek vele pár km és egy karikát lemegy az olajszint.

[ Szerkesztve ]

(#55480) rob210 válasza szasanyi (#55478) üzenetére


rob210
Topikgazda

Másra van kifejlesztve.

FE Jóváhagyások:
ACEA-C3, ACEA-C4
RN0720

Az ELF szintetikus technológiájával előállított motorolaj, nagyon magas teljesítményszintű. Speciálisan a részecskeszűrővel ellátott gépjárművekhez kifejlesztve.

SXR Jóváhagyások:
- ACEA 2004 A5 / B5
- API SL/CF

Renault power

(#55481) szasanyi válasza rob210 (#55480) üzenetére


szasanyi
félisten

Köszi! Én annyit tudok, hogy vmi Castrol 5W30 olaj van most benne, semmi többet... nagy gond az, ha nem kimondottan részecskeszűrős motorba való olaj? Most nyilván Evolution Full-Tech FE 5W-30 megy bele de kérdés, hogy az előzőek alapján mennyi sürgessem a cserét?

salieri. - nálam nem jelentkezett még olajfogyás, pedig már ~8.000 km-t ment ezzel az olajjal (mint fentebb olvashatod).

(#55482) salieri. válasza szasanyi (#55481) üzenetére


salieri.
őstag

Nézd meg a kijelzőt miután mentél a kocsival pár km. Akkor is teljes szintet mutat?

(#55483) Pecc válasza rob210 (#55477) üzenetére


Pecc
őstag

Segítőkészségedet és hozzáértésedet nem megkérdőjelezve honnan tudod ezt, hogy ezek a k4m-ek akkor anno 5W-30al jöttek ki? Laikusként kérdezem, mivel az vagyok :)

(#55484) salieri. válasza Pecc (#55483) üzenetére


salieri.
őstag

(#55485) Pecc válasza salieri. (#55484) üzenetére


Pecc
őstag

Köszi :R
Ez újabb motorokhoz való ajánlás szerintem, mert a megane II-ben nem k4m700 van szvsz.

[ Szerkesztve ]

(#55486) salieri. válasza Pecc (#55485) üzenetére


salieri.
őstag

Szerintem az alap blokk ugyanaz ,de majd tőlem jobban hozzáértő megmondja :C
Megnéztem ugyanez kell a régebbibe is .

[ Szerkesztve ]

(#55487) Pecc válasza salieri. (#55486) üzenetére


Pecc
őstag

Akkor meg is van a válasz, az elf ajánlja :)
Már csak azt nem értem, a gépkönyvben miért van mindenféle viszkozitású olaj, helyi hőmérséklettől függően ha az 5W-30at ajánlja az elf egyértelműen.

(#55488) forceberg válasza Pecc (#55487) üzenetére


forceberg
veterán

Mert sokféle olaj teljesíti az RN0700-at. (ez benne van valahol a könyvedben?)
5W30 és 5W40 is jó bele, de ha egészséges a motor, akkor az 5W30-at sem eszi.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#55489) rob210 válasza salieri. (#55482) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ha akkor teljes szintet mutat, akkor vagy túl van töltve, vagy rossz a szonda.
Mivel a rendszerbe felkapott és ott kenési feladatot ellátó olajmennyiséget mutatnia kell, hogy nincs a teknőben.
;)

Renault power

(#55490) salieri. válasza rob210 (#55489) üzenetére


salieri.
őstag

Akkor nem eszi az enyém sem az olajat :C

(#55491) rob210 válasza Pecc (#55483) üzenetére


rob210
Topikgazda

Gyári szervíz adat.
Egy renault szalonos sráctól tudom, aki a mai napig a 2001 ben a futószalagról, a garázsába guruló classicot hajtja, nem hajlandó lecserélni, elmondása alapján ez a konstrukció a legjobb és mindent tud amit neki egy kocsi kell, hogy tudjon.

(a véleményét egyébként osztom ;) )

Renault power

(#55492) rob210 válasza salieri. (#55490) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az olajfogyást akkor kell problémaként kezelni.
Ha két olajcsere között (nálam 10e km) , a nivó jelölésén maximumról minimumra esik.
Neadj isten két csere között utána kell tölteni.
Persze ez it akkor ha elégeti az olajat, nem pedig valamelyik szimeringnél elnyomja.
Akkor is probléma és meg kell javítani, csak akkor nemm a motor kopottsága a gond.
;)

Renault power

(#55493) salieri. válasza rob210 (#55492) üzenetére


salieri.
őstag

Nálam nincs kopottság szerencsére.Viszont nem értem a castrol ajánlást miért kell :O
Azt mondod,hogy egy ilyenre érdemes akkor lecsapni?(2005 1,4 16V Thalia helyett)
Bár a hátsó híd javítása itt is bármikor esedékes sajnos,ami nem kis költség. :F

[ Szerkesztve ]

(#55494) molnarpeter válasza rob210 (#55492) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Annyival egészíteném ki, hogy vegyük figyelembe a használat módját - autópályán használt kisebb motorok simán bekérnek egy litert a magasabb fordulat miatt, illetve DPF-es dízelek rövid távon használva tudják pótolni gázolajjal sajna :)

(#55495) #32577792 válasza rob210 (#55492) üzenetére


#32577792
törölt tag

Kivéve néhány fauvé motort :)
Ott előírás a fogyasztás

(#55496) eTrade válasza salieri. (#55493) üzenetére


eTrade
tag

Megane szvsz jóval jobb választás és nem csak az erősebb/jobb motor miatt.

(#55497) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Roviden es elsore csak annyit, hogy kivalasztasra kerult az uj gepsarkany es maradok Koztetek! :)
Tovabbi infot kesobb. :))

Üdv, Balázs

(#55498) FRENK1988 válasza salieri. (#55493) üzenetére


FRENK1988
veterán

Egy hátsó híd csere (felújítás) szereléssel együtt megáll 70k-ba. És talán a Tháliaban is torzítós a hátsó híd. De nem vagyok biztos benne.
gooool: helyes :))

[ Szerkesztve ]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#55499) rob210 válasza salieri. (#55493) üzenetére


rob210
Topikgazda

A torziós rúd az hiba, ezt írtam is itt nem rég.
De javítható és azért 100e alatt megvan még drágább helyen is.
A thaliának egy baja van nekem kicsi szúk és könnyű kasznija miatt nem tartom biztonságosnak se.
Pont úgy mint a clio II-est. De ez az én véleményem!!!

Ezt az autót viszont nem szabad megvenni, főleg ennyiért nem.
:N

Renault power

(#55500) rob210 válasza molnarpeter (#55494) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igaz köszönöm a kiegészítést.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.