Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Kolondrum:] BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#32577792
törölt tag
Én használtam a normál lukoilt spurival. Az auchanos spurinál picit jobbnak éreztem, de ez akár placebo is lehetett.
AS24 itt tankolok, ez bevált eddig nagyon. Ahogy érzésre az is jó ha tele tankkal megyek (erre végképp nem tudok racionális választ adni, de mintha jobban húzna)
éppen rsf beszámolója után próbáltam a molt, de egy katasztrófa volt, +6dl fogyi és nem is éreztem benne az erőt
[ Szerkesztve ]
forceberg
veterán
+Mycso:
Furcsa, most a nekem legjobb földrajzi pozícióban lévő kút Lukoil, de még az Auchkásnál is olcsóbb a HT szerint...
Így nagyon jó áron lenne a Lukoil prémium gázolaja, gyakorlatilag OMV/MOL normál árában van, mert a Lukoilnál amúgy sem 40Ft a felár(sőt, most olvasom, hogy akcióban normál árban adnak dec. végig prémiumot). Úgyhogy lehet, hogy Lukoil prémium lesz Spurival vagy nélküle. A Spuri az ajánlott adagolással 11Ft/l-be kerül.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rsf
senior tag
Érdekesek ezek a tapasztalatok..
Nekem olyan érzésem van, mintha nem ugyanaz lenne a minőség egyes kutakon azonos márkán belül is.
Ami még közre játszik az az autó, mert egy "kihegyezett" autó jobban észreveszi a különbséget mint egy olyan ami nem. Gondolok itt az 1.5dci 82LE és 1.5dci 110LE re.
A Cliómat 10 évig hajtottam, de nem nagyon vettem észre, az üzemanyagok közötti különbséget menet közben csak tankoláskor. Munkába jártam vele sok évig szóval össze lehetett hasonlítani a fogyasztást.
A Megane-nál meg szinte fordítva van kb. ugyanaz a fogyasztás, de érzem menet közben a változást.
Mondjuk én inkább kitérek 12km-t hogy jó drága gázolajt tankoljak mert lenne közelebb is MOL kút.
Pénteken 369,9Ft-ba került 1L gázolaj,
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
forceberg
veterán
Ja, te írtad, hogy ritka kútra jársz.
Én is jobban szeretem fél felett látni a mutatót
De ha minden igaz, fél vagy 40% GO szint alatt a FAP nem is regenerál?!
A márkán belüli eltérésekben az is benne lehet, hogy mennyien járnak arra a kútra, ha túl sokan, sztem felnyomják az árakat, ha meg alig, akkor lenyomják visszacsalogatni a népet.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna3 2.0dci...Lukoil nitro-ról a véleményemet már leírtam, valahova máshová.
Konkrétan úgy voltam vele, hogy leszívatom a ...csába, hangos motor, nyomaték is jóval szarabb lett, meg úgy minden, nem úgy ment az autó a több, mint 220 ló ellenére sem. Inkább kiautóztam, inkább le sem rom, hogyan, hogy minél többet kajáljon
Aztán beletankolva fele fele arányban shell és mol-t a már porszáraz tankba (mindkettő prémium), elcsendesedett és olyan mértékben szárnyal újra, hogy öröm menni vele.
Egyszerűen nincs olyan, hogy placebo, ezt érezni lehet. De minden motor más, ami az enyémnél bevált, másnál nem biztos.Ezért nem kell a fent leírtakat kőbe vésni, viszont a családban van jó pár autó és lukoil-ról kb mindenikek ez a véleménye. A talisman, viszont csak a shell-t szereti, a többitől egyszerűen "hülye" lesz. Nem úgy megy na, ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
Tom5
addikt
Nálam az öreg 1,4 16V a Shellt, nem szereti...Érezhetően lomhább tőle és kicsivel többet is eszik.
OMV/MOL-nál nem érzem ezt.
rob210
Topikgazda
Csatlakozom az 1.6 16v-vel.
A shellt messzire kerülöm az egy rakat f.s ehhez a motorhoz.
Normál MOL, vagy lukoil, azzal kicsit hangosabb más baja nincs.
Renault power
Steven
addikt
én ezeket sose nézem ... mindig random helyekre megyek ... de akkor ezentúl mindig omv / mol hoz fogok járni
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az omw-től a 2.0dci-k lesznek rakat fosok, jó drágán lesznek hangosak.
..és nem először olvastam már itt is a negatív jellemzőket róla.
titko
tag
Nekem igaz nincs nagy tapasztalatom még (október óta használom 7000km azóta ) 2.0 dci 150 pacis, és sima és prémium Mol sima OMV 6,7 l átlag (90%-ban ugyanolyan felhasználás) és az OMV prémiummal 6,1 l lett a fogyasztásom.
rob210
Topikgazda
Nem tankoltam OMV-n jó ideje, így arról nem írtam semmit.
Főleg a dieselről nem nyilatkozom, mert egész életemben egyszer tankoltam olajat eddig, az ismerősöm toyotájába. .
Az én filozógiám szerint az olaj nem a tankba való
Így amit írsz se cáfolni se alátámasztani nem tudom.
Renault power
forceberg
veterán
Laguna 3 1.5dCi, nem tetszik az OMV Premuim-mal a hangja.
Vagy alpból csattogósabbak ezek a Siemens injektorok?
Adok egy próbát a Lukoil Nitro-nak
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Steven
addikt
Mondjuk én csak benzinesekkel tolom ,de se a motoron se kocsikon nem éreztem változást sose. Fogyasztáson még sose tűnt fel , az hogy jobban húz vagy nem. inkább placebo .. alapból össze hasonlíthatatlan , hogy mikor épp mennyit fogyaszt... (sose lehet pont ugyan olyan körülményt fel állítani... sose tudod pont ugyanúgy nyomni a gázt , pont ugyan abban az ütemben ki gyorsítani. Főleg azoknál az embereknél akik városban laknak.)
motoron érzem egy ideje , hogy nem megy pl ... de ez csak annak tudható be , hogy 7 éve vezetek 1000 motort és hozzá szoktam a teljesítményhez , nem a benzinnek....
Diselnél max mérő padon lehet ki mérni hogy jobban megy e vagy sem... nem hiszem ,hogy bármilyen ember képes érezni , hogy 10-20 LE vel több van vagy kevesebb) (220LE nél) inkább mese (szerintem)....
Az hogy milyen hangos az más kérdés ... de az is talán mérés után lehetne meg mondani , hogy igaz e vagy sem...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
tresh
addikt
Sima omv-s nyálat adj neki attól jobb úgy sincs
ΞΔGLΞ
nagyúr
Mint írtam is, ez ilyen meddő...valami az üzemanyagokról.
Minden motor más, minden ember másképp érzékeli, a másikat meggyőzni totál felesleges.
Ki kell próbálni mindegyiket, aztán úgy is a vezetője dönt, de az biztos régen én is elkerültem a shell-t, de ez az új dynaflex fejlesztés, szóval én tényleg jóval simább járást érzékelek vele.
------------
(#55162) forceberg
Adok egy próbát a Lukoil Nitro-nak
Oké, majd számolj be róla, Neked, hogy vált be.
[ Szerkesztve ]
Szép gép....
Remélem az enyém is lassan megérkezik, bár csak január vége, február elejére ígérik a gépészeten....
Meg tudod nézni, hogy megy e együtt a nappali menetfény csökkentett módban, és a tompított?
A régin ez nem ment, de az új verziósból már láttam olyat amin ment együtt, csak nem tudom, hogy ez felszereltség függő, vagy nem.
Köszi!
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Gombinyó
őstag
Ha ráadom a tompítottat a nappali menetfény elalszik.
Majd jobban belemászok a lehetőségekbe, de egyelőre ennyit vettem észre.
Criminal017
őstag
A mi 1.5 dCi 106 pacis motorunk az OMV sima dízelét szereti, a MOL-os egyszerűen ergya valamiért, de legjobban a Shellestől megy. Győrben lakunk, nem tudom számít-e.
Viszont egy gyors sztori:
Nagyváradra járunk rokonok miatt elég sűrűn és valamiért nem a bejáratott a kúton, hanem Rompetrolnál tankoltunk dízelt hazaútra. A kocsi nem szerette, gyenge lett tőle stb. Hazaértünk, másnap mentünk Győrből Pestre, félúton az egyik porlasztó beadta az unalmast, a szerelőnk azt mondta, hogy előfordulhat, hogy az üzemanyag lehetett a ludas... Boldogok voltunk.
kisninja
őstag
Kicseréltem a toronycsapágyaimat jobb oldala perfekt viszont a bal még néha nyöszörög.... Rugó jó állapotban új szilentek igaz febi került bele ami az egyik legolcsóbb.... vagy túlhúztam nem tudom. Tanács valakitől ?
Ismerős vett egy ugyanilyen kombit és ott is nyöszörög a toronycsapágynál ahogy forgatja a kormányt, én fogom a rugót érezni, hogy onnan jön. Poén ott is csak a jobb oldala.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
kirjak
aktív tag
Üdv ismét !
Elértem a megane 4-el a 25.000 km-emet 1.6 dci BOSE . Elvittem szervízbe egy átvizsgálásra .
Találtak benne egy hibát de gariban cserélik erről majd legközelebb írok.
Az autó eddigi szériahibája hogy nagyon gyengén szórja az ablakmosó folyadékot a szélvédőre.
Ezt jeleztem is a szervízben, gondoltam valahogy lehet állítani de nem... majd közölték hogy bizony erre nagyon sokan panaszkodnak.
Mellesleg egy álom a verda minden szempontból , ha most újra új autót vehetnék újra ezt venném !
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
Gabesz87
addikt
Na, kíváncsian várom a beszámolód! Nekem 30e van a gépben. Igen, a gyenge ablakmosó szerintem is gáz. Állva, ill. lassú tempónál nincs gond, de nagy sebességnél épp csak az ablak aljára fúj, mivel gondolom a menetszél úgymond lenyomja a folyadékot. Nekem még a másik ilyen jellegű problémám, hogy a LED-es lámpa tompítottja igazán világíthatna picit távolabbra. A fényszóró nagyon bivaly, de a tompítottat nem érzem elég erősnek.
Hová hordod amúgy szervizbe?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
A lámpa gondolom szintezős, vidd el beállíttatni, és kérd hajszálnyit magasabbra, ha ez a gond.
kirjak
aktív tag
Zürich mellett lakom Oberengstringenben, Geroldswilben van egy renault garage és oda. Gondolom másféle választ vártál
Bocsesz de nem tudtam kihagyni.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
Tom5
addikt
Nálam egyátalán nem nyomja az ablakmosót, szivattyú behalt. Idén már nem foglalkozom vele. Január második hetében olajcsere és egyebek mellett majd cseréltetem. Addig Rally üzemmód.
Jah én M1-es vok.
mod - talán itt vagy az indexes fórumban olvastam h szoktak a motorolajhoz valami adalékot önteni?!
Ki mit, merre, hogyan? 220K-s 1,4 16V lenne az alany. De fosok tőle.
Amúgy idén is leballagtuk az 50K-km-t. Igaz minden hónapban költöttem rá. De ott nem hagyott még sehol.
rob210
Topikgazda
Ne egyél semmit a motorolajhoz minek?
A szivatyút meg cseréld ki nem drága és életet menthet nem vicc ha nem látsz ki a kocsiból egy latyakos koszos szélvédőn az gáz szerintem.
Renault power
gooool
őstag
Ez a gyenge ablakmosó már a Laguna 2-ben is probléma volt, nekem is 50 felett az alsó 15 centire fúj csak, annyi a mázli, hogy az ablaktörlő szépen felhordja a folyadékot, így letakarítja. De egyébként gyalázat.
Üdv, Balázs
Tom5
addikt
Kocsiszereléshez nyomi vagyok. Meg azt sem tudom, hol van benne a szívattyú.
Napi szinten használom a kocsit munkábajárásra eddig nem volt gond. Indulás előtt mindig áttörlöm.
Plusz vannak segítőkész emberek akik előttem nyomatva lemossák nekem a szélvédőt.
Csütörtökön jövök utoljára. Aztán pihi 4.-ig. Akkor rendelem a cuccot és után lecseréltetem.
Köszi
Lehet valamit a menüben kell turkálni majd hozzá....vagy csak a magasabb felszereltségen aktív...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
rsf
senior tag
A menetfény nem világíthat együtt a tompítottal eredetileg. Aztán kijöttek a két fényerővel is világítani tudó menetfények. Ezeknél lehetséges hogy a gyengébb fényerővel világítson a tompított mellett. Az enyém is ilyen gyárilag.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Gombinyó
őstag
Ezt hol tudod kapcsolni? A bajuszkapcsoló tekerhető részének 3 állása van, meg alatta van a ködlámpa.
Gabesz87
addikt
Igen, azt hiszem nekem is ilyen a Megane, amikor felkapcsol a tompított, a nappali fény halványabb lesz.
rsf
senior tag
Ezt nem lehet kapcsolni. Vagy ilyened van vagy nem.
Engem az zavar nagyon, hogy egyre több autót látok az utakon utólag felszerelt Led-es menetfénnyel.
Ami még nem is lenne baj, de megveszik a pár ezer forintos cuccokat amiknek nincs is hatósági engedélyük aztán mennek velük vígan. De az nem tűnik fel nekik, hogy a Led-jük alig világít....
Nézzetek meg egy gyári menetfényt szinte vakít azért is van előírva, hogy hová lehet felszerelni és nem világíthat fölfelé.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
nhpeti
tag
Sziasztok!
Adott egy most vásárolt 2004-es clio II, következő digitális kijelzővel a műszerfalon:
Lehetséges, hogy ez computer csak a kilométert tudja kiírni? A könyve szerint az ablaktörlő bajuszkapcsoló végén kellene lennie valami kapcsolónak, amivel léptetni tudnék, de ott én nem találok kapcsolót. Papíron Kupa felszereltség, osztrák az autó, nem tudom ez milyen magyar felszereltségnek felel meg.
Valószínűtlennek tartom, hogy ilyen digitális kijelzővel csak a megtett kilométert tudná kijelezni.
Valakinek valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
nhpeti
tag
Bocs a kép lemaradt: https://imgur.com/IydQYbC
Elég rossz minőség, de most nincs nálam az autó és a neten csak ezt találtam.
[ Szerkesztve ]
Steven
addikt
Szét googlizva magam én sem találtam semmit a felszereltségekről ... erről tudtok valami linket dobni?
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
forceberg
veterán
És az akkor ha kell, ha nem világít, mikor beindítod a kocsit?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
rsf
senior tag
Igen.
Ha nem megy a tompított akkor full fényerőn ha felkapcsolom akkor fél fényerőn világít.
A tompítottat lehet automatán is használni de az a Led működését nem befolyásolja.
Úgy rémlik, hogy távolságival és ködlámpával is megy a Led. De mindjárt megnézem.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
rsf
senior tag
Egyedül ha a tekerőt 0 állásba állítom akkor nem világít semmi egyébként világít a Led menetfény ködlámpánál és refinél is.
Helyzetjelzőnél is a Led világít a hátsókkal együtt.
Ez furcsa, mert az első lámpatestben benne vannak a helyzetjelző izzók amik sosem világítanak.
Ez már akkor feltünt amikor vettem a kocsit.
Gondolom van olyan felszereltség amiben nincs Led ott azok világítanak.
Amit csak most vettem észre, hogy a refi kapcsolója nem mechanikus. Szóval csak meghúz aztán az elektronika adja az öntartást. Nem lehet refire rakni, csak ha jár a motor, mert csak fénykürtözik.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Josi
aktív tag
Ha a menetfény egyúttal helyzetjelzőként is működik, akkor a gyári helyzetjelző nem világíthat.
Ez az előírás.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Gombinyó
őstag
Igazad van, nálam is így van, most lecsekkoltam. Világít az alsó nappali menetfény a tompított mellett is. Nem felszereltség függő akkor.
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Van egy pici "problémám", az alany egy Megane II (2007, 1.5dCI, 106LE). Nem szoktam hajtani (általában 90-110közötti tempó, város nagyjából havi egyszer 10km, egyébként napi 90km városon kívül), ami nálam azt jelenti, hogy 2500-nál váltogatom a sebességet. Ha picit "sportosra" veszem a figurát, 3-3500 körül váltok el (de így sem lepadlózva, tehát nem gyilkolom úgy gondolom), majd megérkezem haza, vagy munkahely stb., leállítás előtt hagyom járni 2-3percig. Viszont leállításkor szinte ki akar esni a motor a helyéről (olyan mint mikor egy motortartó bak sem ép és rángat gyorsításkor, leállításkor).
Ha "finom" módban van használva, szépen rázkódásmentesen áll le, kb észre sem veszem hogy leáll. Mi lehet ennek az oka? Váltáskor, gázadáskor nem rángat, motortartó bakot kizárnám. Kettőstömegű? Az jelentkezne máskor is, esetleg mindig úgy gondolom.
2 hónapja van nálam, már akkor is csinálta, de mivel nem hajtom meg sűrűn, így nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Lehet most is túlparázom a dolgot és ez ilyen.. 88000km van az autóban. Ötletek?
Renault Megane IV Limited
rsf
senior tag
Tudom mire gondolsz de nem értem, mi okozza ezt nálad...
Amúgy nálam is volt egy hasonló dolog.
A Cliomnál volt úgy, hogy leállításkor majdnem kiugrott a motor a helyéről aztán 5 évesen jött a vezérléscsere amit én csináltam faterral. 1.5dci 82LE
Na ez után már úgy állt le a kocsi hogy észre sem vettem.
Fostam is, hogy biztos nincs teljesen helyén a vezérlés és azért nem rángat mint elötte.
De aztán jöttek a kilométerek a kocsi ugyanúgy ment ugyanúgy evett és rájöttem, hogy cserekor a jobb oldali bak tartotta a motort és alul volt egy emelő. Ezért kapott rendesen mert hol fel aztán le kellett engedni a motort szerelés közben. Azóta volt mégegy vezérlés csere, de a bak még mindig az eredeti..
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
ALgore2
tag
Sziasztok!
2000es clio 2 1.4 ablakmosó tartályt a szélvedő felé felfelé, vagy a doblemez irányába lehet kivenni?
eTrade
tag
Szia,
mivel a bajuszkapcsolón nincsenek gombok így sajnos többet nem tud.
Üdv
rob210
Topikgazda
Emlékeim szerint le kell venni a sárvédőt.
De este megnézem pontosan.
Renault power
feco6512
tag
Szia felfelé jön ki le kell venni az ablaktörlő karokat utána a szélvédö alatt levő müanyagot majd két csavar fogja be a tartályt én most cseréltem az összel!ha rakod vissza figyelj oda hogy a szivattyu a helyén legyen elég erösen kell visszanyomni
Jaded
senior tag
Vezérlés tavaly volt cserélve, nem kókány helyen lett csinálva, nem hiszem, hogy elszúrták volna. A bakot szerintem mindig érezni lehetne, mint ahogy a lendkereket is. Alapjáraton van egy pici rezonancia, de szerintem nem vészes. Igazából nem tudom milyennek kellene lennie, de nem gondolnám rossznak, mégiscsak dízel. De azért nehogymár ne lehessen meghajtani néha picit jobban, mert ezt csinálja.
Renault Megane IV Limited
ALgore2
tag
Köszönöm szépen!
#55195 Neked is robi!
#32577792
törölt tag
Na volt még egy adag spuri kimaradva, mióta bevált az utolsó anyag, nem éreztem szükségét, hogy használjak bele. Az utolsó tankolásnál belenyomtam az anyagot. Aztán elkezdett fura dolgot produkálni, "dadogott". Visszagondolva a megelőző tünetekre, akkor is használtam ezt.
Szóval én nem használok többet spurit.
Olvastam a rúgötörésekről. Van neki bármilyen előzetes tünete? Ma vettem észre, hogy kisebb kátyúk vagy egyenetlenségeknél olyan zörgés jön, mintha pár elszabadult szerszám zörögne. (bal eleje)
rsf
senior tag
Fogalmam sincs mi okozza nálad a jelenséget..
Csak a fórumozók okulásáért írtam le az én esetemet egy szóval sem mondtam, hogy nálad is az a baj, nem is tudtam, hogy volt vezérlés cseréd, mert nem is írtad.
De attól, hogy csilli villi a hely még lehet kókány. A legnagyobb kókány hely amit láttam az a közeli Renault szalon.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“