Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
AttyVin
aktív tag
válasz rob210 #55477 üzenetére
Ezt olvastam korábban is, de legalább megerősítést kaptam újra.
Amúgy - ésszerű határokig - nálam nem a költség számít. Ráadásul manapság a drágább is gyakran silányabb...
Azért kissé elgondolkoztató, hogy a nevezett olaj néhány helyen +2x többe kerül, mint máshol.Amúgy a jelzett Mégane (Classic) sok éve gond nélkül szolgálja a családot. Sőt a Renault-szervizes szerelőnk is Mégane I-et hajt. Többféle márkájú kocsit vezettem (vezetek ma is), előtte és utána is volt néhány Renault a kezem alatt, de saját szintjén eddig ez vált be legjobban.
Üdv, Vino
-
szasanyi
félisten
Erre a kérdésre vki?
-
gooool
őstag
válasz eTrade #55512 üzenetére
Ma elmentem, mert raleltem a hirdetesre, egy OPC Insigniaba szamitottak be (volt kollegam a kereskedes vezeto ertekesitoje, igy ismerem oket). Korbevizslattam, minden reszet, kiados probakor palyatempoig bezarolag, kormany, futomu, hangok, minden...most szigoru szemmel es fullel mentem, nem erdekeltek az erzelmek, elnyomtam, amennyire tudtam.
De nem okozott csalodast, egyben van nagyon, 2008-as, elso magyar tulaj (helyi cegtulajdonos), vegig Renaultban szervizelt, 241ezer km. Uvegteton es bi-xenonon kivul minden benne. Nincs rendellenes rezonancia, motorter szep, kuplung puha es lent fog, fekek jok, kettostomegunek semmi hangja, belso ter is szep, bar a bezs kenyesebb, de szep. Szelvedo volt cserelve, az nem gyari, de minden mas stimmel.
Lefoglaloztam, szombaton megyek papirozni.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
szasanyi
félisten
válasz rob210 #55514 üzenetére
Sztem nem várok addig. A héten beszerzem a szűrőkkel együtt, aztán meg is kapja. Ez nem olyan tétel ami miatt fáj a fejem, és így lesz a tuti. Egyébként a 10k km csereciklus kell ennél az olajnál, vagy elbír15k-t gond nélkül? Mert évente kb. annyit megyek az autóval, csak azért kérdezem.
SZERK. - utólag jutott eszembe, hogy a részecskeszűrős dCi motorhoz érdemes-e időszakonként gázolajadalékot használni? Olyanra gondolok aminek tisztító hatása van a motor belső részét (korom)illetően. Ha igen melyik lenne az?
forceberg: de nem tudom a pontos olajtípust csak amit írtam, és épp ezért kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55517 üzenetére
Nekem van betárazva Spuri(a honlapjuk szerint szeretik a FAP-os motorok is), de FAP-os dCi-m nem túl régen. Eddig nem raktam bele Spurit, de eddig mindig prémiumot tankoltam. Most épp Lukoil Nitro van benne.
A levegőszűrőt is nézd meg, ha nagyon koszos, cseréld azt is, legalább szinkronban lesz az olajcserével.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55521 üzenetére
Én eddig csak prémiumot tankoltam bele, így külön nem adalékoltam még.
A Spurit még a szintén dCi, de FAP nélküli M2-be szoktam tenni, jó pár éve már.
Tervezem majd a FAP-os Lagunaba is, de ennél még egyelőre inkább prémiumot tankolok.
A Lukoilnál 15Ft a Nitro felára, a Spuri 11Ft/l-re jön ki.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
z00li
senior tag
válasz molnarpeter #55339 üzenetére
-
gooool
őstag
válasz #42667776 #55526 üzenetére
Ahhoz nagyon meg kell szaladnia a kasszának, nem vagyok annyira új autó párti.
De hiszed vagy sem többször visszasírtam a bordó Lagunát a másfél év alatt...na de hibáiból tanul az ember, fiatal vagyok még és bohó, de most hacsak nem ültet fel ez is a rollerre (amit őszintén remélek, hogy nem fog, mert tényleg szép gép és nem csak a felszín, amúgy is), akkor most 3-4 évig nincs autócsere, nekem sem a legjobb szórakozásom, bármennyire is nem így tűnik.rob:
Az következne... De azért ne utálj, így is jövök Neked egy sörrel, nincs elfelejtve.
A Megane szép, de találtam egy hibát benne, ami idegesítő:
A vezető ajtón az ablakemelő kapcsolók baromi hátul vannak és ha magamra állítom az ülést, akkor ilyen T-Rex módon tudom csak lehúzni az ablakokat.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
rob210
Topikgazda
válasz gooool #55530 üzenetére
Én ettől egyszerűen zokogok, gyönyörű. A grandcoupé viszi a pálmát nálam.
Nem tudom miért, de annyira betaláltak vele nálam a renault mérnökök, hogy jaj.Az álltalad észlelt "hibát" meg én nem vettem észre.
Igaz nekem hosszú a lábam én kopp hátra küldöm az ülést, de nem volt kellemetlen helyen, egyik kezelőszerv se.
De jó lenne egy ilyet vezetni
Bár a mostanival sincs semmi bajom kopp-kopp.Ez meg úgy is csak ábránd, hogy majd 5 millát kocsira költsek.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
gooool
őstag
válasz rob210 #55531 üzenetére
Na igen, tényleg ott van a szeren, vezettem még tavaly év végén. Azért a 3-as Laguna már nagyon közel volt ahhoz, amit ez a gép ad, de látszik, hogy a Renault a 4-es generációval felnőtt a konkurenciához.
Koppra hátratolva nincs baj, csak én az átlag 176 centimmel érdekes.
Én sem tervezek annyit autóra költeni, sok más élvezeti forrást lehet még mellé rakni annyi pénzből egy pár éves használtnak, legalábbis én arra jutottam.Ja és ha már 5 millát nem adnánk...azért 18-at meggondolnék EZÉRT (Alpine A110).
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
rsf
senior tag
válasz szasanyi #55517 üzenetére
Nekem jók a tapasztalataim a Spurival. Én folyamatosan használom 2 éve. Ebből kb. 1 év a clió majd 14 hónap megane. Mindkettő 1.5 dci
A spurival a legnagyobb baj az, hogy magyar és ezért sokan óckodnak tőle. Van olyan fiatal munkatársam aki a 20 éves BMW-jébe prémiumot tankol de azt a magyar szart nem töltené bele.
Egy másik akit rá akartam beszélni az egy hétig google-zott és arra jutott , hogy sehol nem talált a neten olyat, hogy kárt tett volna valakinek a motorban. Maximum olyat talált, hogy nem éreztek semmi javulást.
De azért inkább marad a prémium üzemanyagnál.
A közeli autósboltban 2500Ft a fél literes piros Spuri és ott is sok jót mesélnek a betévedt vendégek akik folyamatosan járnak vissza a Spuriért.
A honlapján is van sok jó cikk és a vendégkönyvben is jókat lehet olvasni:
Spuri Honlap
Mondjuk a főguru azért néha érdekeseket ír és ezért kissé hogy is mondjam égeti magát, de ez simán lehet attól, hogy azért nem ért ő sem mindent és mögötte nem áll egy 100 fős kémiai labor.
De én már senkire sem akarok semmit rábeszélni.
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Criminal017
őstag
A drága Scénic kettesünk újévi fogadalma az volt, hogy nem iszik többet, mert a hűtőfolyadék távozott belőle. Az összes ott van a garázsunk padlóján.
Ilyenkor mi a teendő? Beleöntünk egy teljes palack fagyállót, aztán megindulunk vele a szerelőhöz?
Szerencsére hideg van és a motor is hideg, a szerelő olyan 20 perc tőlünk. Szabad ilyet?Ilyennel még találkoztam sajnos, mire számítsak anyagilag kb? Lehet, hogy a radiátor adta meg magát vagy csak valamelyik cső?
Köszi előre is.
-
diablo1984
veterán
válasz Criminal017 #55536 üzenetére
Inkább húzzátok odaáig, ha annyira jön ki belőle a víz, akkor nyomás alatt pár perc alatt leürül a rendszer és további pár perc alatt besül a motor(ugyanis a vízjáratokba nem jut el a hideg levegő, egy belső égésű motornak ha már megy édes mindegy neki, hogy hány fok van kint!
Nézzétek meg, hogy honnan jön a víz, akár hűtő, akár cső, így látatlanban bármi lehet.... -
Kos 7
tag
Sziasztok !
Laguna 3 GT gyári 6os cd táras fejegységéhez tudtok valami bevált okosítást (bluetooth, aux, stb) ??
Köszi.
-
szasanyi
félisten
Jó lenne vmi szerviz tapasztalat, de azt sehol sem találtam. Ezen kívül jó lenne ha lenne olyan infó - mint ahogy nincs -, hogy melyik kúton van normális minőségű (nem prémium) gázolaj, ami minden további nélkül jó kell, hogy legyen. De ugye azért nem az, mert a minőség heterogén, sőt vannak helyek ahol mondjuk szennyezettebb a gázolaj és ugye a magasnyomású diesel rendszerek ezt nagyon nem tolerálják.
Pölö ezért lenne jó tudni, hogy a különböző gázolaj szűrők közül melyiknek van jobb szűrőképessége ami a leginkább megszűri az ilyen, esetlegesen a tankolás során bekerült mikro szennyeződéseket is. Mert ez lenne a lényeg, nem az hogyan hívják a gyártót.
Apropó gázolaj... ukrán gázolajat tankol-e vki rendszeresen, ill. ezzel kapcsolatban vannak-e tapasztalatok esetleg ajánlás? Pro és kontra egyaránt érdekelne! -
forceberg
veterán
Pontosan milyen dCi-k és hány km-ek?
Egy dolog nem teszik a Spuriban, hogy dízel-benzin mindegy, ugyanazt tedd bele.
A két rendszernek nem biztos, hogy ugyanarra az adalékolásra van szüksége.(#55539) szasanyi: kicsit csapongsz a témában és mintha azt várnád, hogy mi mondjuk meg, hogy mit csinálj a kocsiddal, hogy ne legyen bajod vele... Ez nem ilyen egyszerű. Ha jót akarsz, akkor marad a prémium OMV, MOL, vagy az új Shell, de ezek szinte aranyárban vannak. Én jelenleg a Lukoil prémium mellett döntöttem, 30Ft-tal olcsóbb a nekem elérhető távolságra lévő kutakat nézve. Ukrajnában is vannak CR dízelek, szóval sokkal xarabb nem lehet az sem, hacsak nem vmi mezőgazdaságból lopott lóvizeletről beszélünk.
A szűrőkről, vannak extra 2 és 3 mikronos szűrők is. Én 300e km-t mentem 5 mikronos szűrőkkel, az elsőn kívül Mann volt mindig benne, 45e-ként cserélve.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szasanyi
félisten
válasz forceberg #55540 üzenetére
Mitől "csapongok"? Kérdezek, infót gyűjtök mert erre való a topik. Vagy tévednék? Nem mindenki van olyan infók birtokában amikek felől érdeklődök, és amik egyébként fontosak. A gázolajszűrő pölö az egyik legfontosabb és a kül. termékekhez nincs odaírva ez az adat ami egyébként sok más infónál lényegesebb lenne.
Ukrán gázolajjal is sokan járnak - természetesen ott tankolva, nem vmi pancsolt sz@rról beszélek -, de egyetlen ismerősöm sincs aki dCi vagy részecskeszűrős dCi motorhoz használja. Emiatt lehet különböző a tapasztalat és ez az ami érdekelne (ha van ilyen). Korábban olyat is hallottam, hogy a magasnyomású közös nyomócsöves motoroknak nem jó a magas kéntartalmú ukrán gázolaj.
De alapvetően az, hogy a gk. üzemben tartása bizony pénzbe kerül már indokolja, hogy az ember érdeklődjön és megtudja mik a tapasztalatok, vélemények és az alapján valószínűsítse mire célszerű elköltenie a pénzét. Ugye ebben 1etérhetünk? -
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55541 üzenetére
Épp ezért üa. szűrőből csak gyári, vagy azzal egyenértékűt kell venni.
A szűrés finomsága már más téma, hogy valóban kell-e a finomabb szűrés?
Kaptál pár ajánlást a szűrőre, főként a dízelesekre hallgass, én olaj, levegő és GO szűrőben továbbra is tartom magam a Mann-hoz. Ha eddig márkaszervizes volt az autód, még az is lehet, hogy Renault felirat lesz a szűrőn. Esetleg a google, hátha csinált valaki szűrőtesztet, tehetősebb régiókban simán kidobálnak több db 7-10e Ft-os szűrőt egy-egy teszt érdekében
Helyes az érdeklődés, amit írtam korábban is, nehéz kérdés, hogy 30-40Ft/l többletet megér-e az OMV/MOL/Shell prémium... ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz szasanyi #55541 üzenetére
a magas kéntartalmot a dpf nem szereti, hamarabb megtelik és hamarabb kukás lesz! Az adalékokkal is ez a helyzet, a dpf-et szerencsétlen helyezetben gallyra vághatja!
Nálam eddig a nagynyomásúval annyi tapasztalatom van, hogy a mol simáját nem szeretni, városban lekokszol tőle az injektor, az omv premiumát tankolva minden okés, nem torpan az autó, viszont most télen sűrűbben regenerál(ezt nem tudom, hogy a tél miatt, vagy a gázolaj miatt).
Fogyasztása az omv nyálából fél literrel kevesebb(mért, nem érzékileg), majd ha lesz időm, tankolok a többi extrából is, mert omv nincs a városban, de mindig ha valamerre megyek és útva esik omv, akkor tele tankolom és eddig kibírta nyár óta(akkor kezdett el torpanni a kocsi és 2 injektor is rossz értéket mutatott, azóta minden rendben van vele).
Haveréké volt ez a kocsi előttem, nekik nem tánt fel sosem, hogy torpanna, vagy nyomatékszegény fordulaton "bekopogna" a motor, pedig mikor először próbáltam, furcsállottam, hogy harkályba tolja a gép, de haver mondta, hogy természetes! Nálam a maxmotiontól elmaradt a kopogás..... -
ALgore2
tag
Sziasztok!
Clio 2 nél hogyan lehet kiszedni a gyújtáskapcsolót vagy a kulcs miért nem megy bele....?
Kormányzárból nem lehet oldani és a kulcs kb:⅔ig csúszik be! -
szasanyi
félisten
válasz forceberg #55542 üzenetére
Ha ez ilyen egyszerű lenne már nem is kérdeztem volna. Kis túlzással mindeki mást mondd mi a jó, és mi felel meg a gyári alkatrésznek. Aztán mondtak erre Mann, Delphi, Purflux, Valeo és Filtron márkát is. Nem márkaszervizes volt, hanem Autóklub szervizes mivel a márkaszervizben 70k egy szerviz (olaj + olajszűrő + levegőszűrő) így azt mellőzték. Olyan horror költség mellett meg is értem.
diablo1984: én is OMV MAXXMorion gázolajat tankoltam, de sajna nekem nem gyere be ez a 40 Ft/l többlet. Asszem legközelebb a Lukoil Premium gázolajával teszek próbát, így már tudom hasonlítani a motor fogyasztását, hangját, dinamikáját (persze a 90LE-s dCi motor egy 1337 kg öntömegű autóban semelyik üza-gal sem szaggatja a flasztert, igaz ez nálam nem is volt szempont).
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz ALgore2 #55544 üzenetére
Ha a kormányt mozgatod és közben próbálod a kulcsot benyomni úgy se megy be?
Folyamatosan mozgasd a kormányt jobbra balra.
De ne úgy, hogy kopogjon a kormányzár, csak ahogy a holtjátéka engedi.
Ha nem megy be így akkor ki kell venni, mert szétesett a gyújtáskapcsoló.
Amihez le kell venni az oszlop burkolatát kiszedni a hengerzár rögzítő csavarját fentről és kihúzni az egészet.
Mondjuk ez kulcs nélkül, valószínűleg csak fúróval fog sikerülni, mert a kulcs ha nem megy be nem is tudsz rajta fordítani, kihúzni, pedig csak egyet fordítva a kulcson lehet.Renault power
-
gooool
őstag
Ha egy kevésbé kedvelt és szeretett Renault márkakereskedés és szerviz árából indulunk ki, akkor egy sima 1,5dCi Clio 3 (68LE) szervize (olaj és összes szűrő) laza 43 ezer forint, amiből az olaj teszi ki a jelentős részét, mivel mint minden márkakereskedésben azon van a legdurvább haszonkulcs (közben 200 lityis hordókban kapják diszkontáron a franctudjamit...). Szóval egy nagyobb motor esetében, aminek nem csak meg kell mutatni a kannát, ott simán benne van 70-be egy olajcsere.
Persze tudok olyat is, ahol ez nem ennyire szörnyű és szintén márkaszerviz.Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest