- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Az elfelejtett kiberfegyver
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Egy újabb érdekes eset
- TOTP generátor PHP-ra
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz V.Stryker #57198 üzenetére
Ez egy tipikus baleseti forrás, ha azt nézzük, hogy ő nem adta meg az elsőbbséget, akkor az ő hibája, nem tudom, hogy mi van azzal, hogy kereszteződésben jobbról lehet előzni, illetve azzal, hogy álló kocsisor mellett jobb oldalt kell elmenni. Figyelni kell a kereszteződést motorosként és megállni/gyorsítani. Jól csináltad.
-
V.Stryker
nagyúr
Na srácok, ma majdnem engem is elb@sztak. Még gondolkodom,hogy én mennyire tehetek róla... legyetek őszinték.
Megyek egy faluban, fő út. Az én sorom áll valamiért, mint a cövek. Szembe forgalom alig. Motorosként mentem előre a sor mellett, nem mint az állat, hanem ilyen 30-40 körül, nehogy valaki hirtelen megakarjon fordulni előttem.
Egyszer csak egy jobb oldali utcából egy nő jön kifele, ki akar balra kanyarodni, mivel látja,hogy áll a sor előtte, ezért csak azt nézte, hogy jobbról jön-e valami. Velem nem számolt, hogy előzöm a sort. Szerencsére ezt én is láttam , de már nagyon közel volt a fékezéshez, így egy gázrántással "elugrottam előle". Nem is tudom, hogy nem ütött el végül.Ez mennyire az én saram is?
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #57178 üzenetére
en volnek a nagyokos.
uzenem neked hogy egyaltlan nem biztos. nem uzemszeru hogy szital. a kormanygatlo nem erre valo. arra valo, hogy ha elkonnyul az eleje es valami meguti ne csapkodjon be.
egy beleszaros szerelo, aki nem akar eltolteni sok idot a vizsgalassal, ramondja hogy jo. te nagyokos.
ugyanez Volt a dt 200 asomnal. nincs semmi baja. 140 nel beszitalt. meghuztam a nyakcsapagyat, 140 felett is atomstabil. mindenki mondta ra, hogy ez ilyen, mert enduro. hat nem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #25954560 #57176 üzenetére
pontosan ilyesmi a helyzet. nagyon rangatni kell, ha az ember erez valami nagyon minimalis logast, akkor , mar reg szital a motor nagy sebessegnel. de van hogy csapagy csere utan nem szitalt es en meg nem mondtam volna, hogy baja volt. nehez megnezni.
Explosión de dos tiempos
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #57187 üzenetére
Haggyamá, oké, kanyarodni jó lehet a supermotoval, de egyenesbe csapatni? 25 mp alatt eléri a 150-et? Vagy mi a csapatás?
-
mm89
őstag
válasz FIREBLADE78 #57177 üzenetére
Így, ahogy mondod
SJ4000 kamerát használok. Van kettő, de most csak egyet tudtam vinni.
Haver elcsúszott az sv-vel. Szerencsére nem lett baja. A motor is egész jól megúszta. Fékkar (cnc rövid) vége horzsolt, fékpedál picit hajlott, kormánysúly horzsolt, csavarja elhajolt, ami komolyabb az a kipufogó. Annak kicsit kilyukadt a palástja. Meg a fejidom kapott egy kicsit, de nem vészes, polírral megoldható.
Fordítva mentünk a pályán, célegyenes után erős jobbos, kb 45-50 km/h tempó. Én előtte voltam, de másik kolléga a pálya széléről nézett engem, majd hallotta, hogy amott karcol a lábtartó, lent a térd, majd erősebb karcolás. Pihentünk és folytattukFura a Zé, nehezebb is mint az sv, magasabban van szerintem a lábtartó, mert a térdem sűrűbben ért le. Persze azt húzhatom beljebb még, csak nem bízok ebben a gumiban (Michelin pilot power). Az első menetben eléggé bizonytalan volt (hidegen 1.6 bár, később mértem, melegen már majdnem 2bar volt), aztán szerintem bekopott rendesen vagy nem tudom, de második menettől már egész jó volt. Időben egyelőre lassabban megyek mint az sv-velsv-vel, de majd megszokom
Annyiból nem baj hogy nem jöttél velünk, mert nem bírtad volna oda meg vissza az utat. 140 körül mentünk, az meg nem jó neked.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
válasz FIREBLADE78 #57192 üzenetére
De nem is indulok el olyan útra normális védőfelszerelés nélkül, ahol 50-nél gyorsabban megyek. Ha viszont nincs nagyon időm átöltözködni, akkor városon belül azért előfordul, hogy rövidebb utakat bevállalok minimális védő-öltözékben, extrém óvatosan. Értsd, sisak, kesztyű, hosszúujjú, és valami masszívabb utcai cipő, de más nem, mint pl. a motoros csizma, protektoros kabát, meg hasonlók.
Rövidgatyós, papucsos izompólós motorozni engem városban sem fogsz látni.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Something_ #57185 üzenetére
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Polemius #57188 üzenetére
Azért radírozás és radírozás között is komoly különbségek vannak. Ugye a mozgási energia négyzetes összefüggése a sebességgel. 100km/h-nál négyszer akkorát csúszol, mint 50-nél. Ez azért eléggé el nem hanyagolható. Nem azt mondom, ne öltözzünk be a sarki közérthez, de azért a kockázat is egész más.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #57185 üzenetére
Az,hogy megleste a múltkori szerviznél. Jobban ért hozzá,mint a mezei szerelő aki életében nem szerelt ilyen típust illetve neki is ugyanilyen motorja van és maga szereli. Természetesen nem szitál egyenes úton és minden pillanatban,csak ha hoki az út és veretem,mint az állat.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Something_
őstag
válasz FIREBLADE78 #57184 üzenetére
Néha olyan, mintha te hordanád szatyorban az agyad.
Szitál a kormányod és az a szerelő szerint normális? Vagy mire írtad ezt a nagyokosoknak?
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Something_ #57183 üzenetére
Vidd szatyorban,olcsóbb
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Something_
őstag
Kb 1 hónapja leadtam gariztatni a hátizsákomat, most küldték vissza a dellát.
Nézegettem egy rakat táskát, de nem találtam jobbat a 2015-ös tech aeronál. Nincs is olyan táska, amibe bele lehet rakni külön a bukót, olyan megoldások vannak, hogy adnak hozzá egy sisakzsákot, aztán rá lehet fűzni a táskára és lóg rajta.Dainese új hátizsákjai viccesek. Mármint faszák, de 100%-ra megegyezik az Ogio-val, csak van rajta pár dainese logo és felirat és kb mindegyik táska 10.000-15.000-el drágább
Jobb oldalán a "régi" táskám, bal oldalon meg a leendő
Alpinestars Tech Aero Backpack Review at RevZilla.comLegalább korrekt volt az intercars, simán visszaküldte a dellát, habár nem igazán akart helyette mást eladni
-
FIREBLADE78
addikt
Hogyan döntik el,hogy ki a hibás? Semmi tanú gondolom. Két ember állat valamit,ennyi.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Xaels
félisten
válasz Gery20 #57179 üzenetére
Ennél azért lehetne több info. Gmapson mutathatnál egy helyet, hogy hol történt. Az, hogy irányjelzőzött még nem jelenti azt, hogy letaposhat az útról, attól még meg kell győződnie a művelet végrehajthatóságáról.
Tanulság: ezért nem szabad a helyszínt megbontani mindaddig amíg nem készülnek részletes fotók illetve a felelősség nincs rendezve ÍRÁSBAN. Mivel külföldi volt eleve a rendőri intézkedés a helyszínen alap kell legyen.
Az, hogy mit kezdesz a "ronccsal" a saját döntésed.
Más
Meg volt az első olajcserém, a frász belém állt mert a leeresztő csavar nehezen akarta megadni magát. Ugye tavaly az elsőnél meg is szakították a menetet... Kaptam új csavart végül és minden rendben volt.
A táblám stabilan áll a helyén
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
fattyu
veterán
válasz Gery20 #57179 üzenetére
1: attól hogy indexel még nem lesz elsőbbsége és ha te már megkezted az előzést ( amiről neki meg kell győződnie )....
2 ha nem volt kereszteződés, csak megfordulni akart akkor még egyértelműbben ő a hibás.
( hacsak nem fénnyel jöttél akkor 50:50 lesz belőle. )
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Gery20
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.Röviden a story az, hogy egy német jó ember elütött a kocsijával, miközben irányjelző használata nélkül akart a 2-es főúton balra kanyarodni vagy megfordulni miközben én előztem. A vallomásában azt állította, hogy ő használt irányjelzőt és én előztem szabálytalanul, ezért a felelősséget nem vállalja. A rendőrség ezért műszaki szakértői vizsgálatot kér, ami azonban 3 hónapig is eltarthat a rendőrök szerint. A sérült motort a jövő hét elején el kell szállíttatnom a rendőrség telephelyéről. A motoron nincs casco csak kgfb! Szerintetek mit érdemes ilyenkor tenni:
a.) tároljam ilyen állapotban a motort és csak akkor legyen vele valami, ha már kiderült, hogy fizet-e számomra a biztosító vagy sem
b.) saját pénzen becsültessem fel a javítási költségeket és javíttassam meg a motort
c.) adjam el a motort ilyen állapotban ahogy most van (bár fogalmam sincs, hogy egyáltalán vesznek-e ilyet az emberek vagy kereskedők)
Előre is köszönöm a segítséget!
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
FIREBLADE78
addikt
Nagy okosoknak üzenem,hogy semmi baja a kormány csapágynak. Nincs benne lengéscsillapító,tehát ez ilyen.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #57174 üzenetére
akkor a behuzott fekkel elore-hatra mozgatassal mar csak olyan esetben lehet erezni/hallani a kotyogast, amikor mar reges-reg cserelni/huzni kellett volna? vagy az csak bringanal mukodo technika?
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #57174 üzenetére
[ Szerkesztve ]
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
baboss
őstag
válasz StoneBridge #57156 üzenetére
Köszönöm a jó hìrt. Azon filoztam, hogy hány szàz euro lesz majd a büntetés.
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz Topiccsendőr #57027 üzenetére
Köszönöm, ránézek a csapágyra! Ha tudok hogy tudom megállapítani hogy laza-e?
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
baboss
őstag
válasz StoneBridge #57168 üzenetére
Nem tudom pontosan megmondani,most próbálom megkeresni,de nem emlékszem hol van.Mind a 2 sávot felújítják.Több helyen is egy sávra van terelve az út lámpával meg anélkül,valamit a kis átfolyó hidaknál is javítanak.Talán KoVee84 vagy Shad0w kolléga jobban emlékszik rá a múltheti túráról.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
-
ujskodas
tag
3 napja süt a nap, jó az idő! 3 napja vagyok szabin! 5 napja van itthon a kicsi lányom betegen!
Holnaptól meló.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
bigdady
nagyúr
válasz V.Stryker #57157 üzenetére
Az astra román biztosito volt. Mabisznak nincs köze az csak Mo-i biztosítókra vonatkozik.
Itt max a román "mabisz" játszik. Nem irigylem az ugyintezes miatt. Vicc hogy mennyien kotottek itt kgfb-t, valami 200 e ember van az utakon most. Anno en is neztem de felmentem a honlapjara és még a magyart is törték rajta írásban... azonnal ment a levesbe az ajánlat, pláne mikor láttam nem is magyar cég.[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #57157 üzenetére
Nem volt nagy forgalom,de szerintem ez változó.Rendőr volt egy pár,de nem vészes.Van egy pár km-es útszakasz amit felújítanak,az út fel van marva és dobálja a motort.30-as tábla van kint,ott volt egy sebességmérő,de már a múltheti vasárnapi túrán is ott mért.
zeon.hu
Van.de a tetején és egész vékony,viszont a fejem a halántékomnál fájt 2 oldalt.Enyhe nyomást éreztem,olyasmi mint amikor bemegy a szél a sisak alá és a hideg széltől fáj a fejem.[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz tboldi #57153 üzenetére
Talán van esély kártalanításra. Unokatesóm autóval volt, amikor egy hülyegyerek telibeverte robogóval. Kiderült papír és rendszám nélküli 125-ös, biztosítás nélkül, a srácnak semmilyen jogsija nem volt. A lényeg, hogy a MABISZ megtérítette az unokatesóm minden kárát korrektül, de azért egy két hónapja ráment. Ha esetleg te is ide jutnál, akkor írj egy privit és összehozlak vele, hogy elmondja neked, miként kell intézni.
baboss: Lehet nekiszaladok én is az általad járt útnak. Nagy volt a forgalom? Rendőrök?
-
-
StoneBridge
senior tag
válasz baboss #57155 üzenetére
Ennek már utánajártam, Szlovákiában motorral ingyen használható az autópálya, nem kell matrica!
(#57152) runner 125
Uhh, kemény sztori.
Ha jól hallottam a rendőrökre is nagyon figyelni kell SK-ban, vannak olyan "jófejek", mint a románoknál.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
baboss
őstag
válasz V.Stryker #57148 üzenetére
Nézelődtem is.mert volt mit nézni,de csak a tájat.Múzeum és hasonlóra nem volt időm meg kedvem se.
Este 21:45-re, de írtam is a hozzászólásban.Csak a fejem fájt a sisakban amikor rajtam volt a maszk,nem tudom miért de 1 óra után valamiért és érdekes fejfájást okozott.A másik sisak amit a gyerek használ az 1 mérettel nagyobb,majd letesztelem azzal is.
StoneBridge
Szép kis út lesz. Vasárnap nekem is volt egy kanyar kiegyenesítésem,jobbos kifele dőlő kanyar előtt fékeztem,de nem mertem bedönteni a gépet,mert azt gondoltam elfogok csúszni,ezért tovább mentem egyenesen,de szerencsémre volt út is hozzá. Az autó pályákra figyelj,mert én hazafele 1 helyen majdnem rámentem,de láttam a figyelmeztető táblát.Viszont egy másik részen biztos,hogy véletlenül ráhajtottam, táblát nem láttam,de 2 sávos út volt elválasztó korláttal és 130 volt a megengedett sebesség és kamera is volt az út felett.Nem tudom, hogy mi lesz a következménye. Pedig a GPS-en be volt állítva,hogy elkerülje.Egy 11 km-es szakasz volt és piros R1-et jelzett a GPS.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz tboldi #57153 üzenetére
Ez az ország egy vicc, hogy ilyen cégek működhetnek Végeredményben az a szerencse, hogy így vagy úgy, de kártalanítani fognak téged úgyis, csak ez nem rövidíti le a folyamatot, hanem épp ellenkezőleg
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tboldi
nagyúr
Mint kiderült, a balesetet okozó hölgy az éppen megszűnő Astra biztosítónál volt...
runner 125: Ez sem egy túl szép sztori.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Polemius #57151 üzenetére
Hjah.
Már dacból is felöltözök mindig. Kb. 2x mentem nagy melegben farmerben és utcai cipőben. Szét is qrta a váltó a cipőmet...Egyébként a VFR Club-os srác története is tanulságos, benézett egy STOP táblát Szlovákiában és telibevert egy kamiont, csoda h túlélte és ennyivel megúszta:
"Sziasztok!
Most éreztem úgy, hogy már meg tudom osztani Veletek a történetem:
2015.08.27-én reggel indultam útnak azzal a céllal, hogy barátommal Rimaszombaton találkozva, majd onnan a Tátra lábáig gyűjtve a kanyarokat, megalszunk egy kis szlovák faluban, majd másnap együtt haza motorozva hagyjuk magunk mögött az idei nyarat...
...sajnos nem jutottam el a találkozó pontig, mert néhány km.-el előtte balesetet szenvedtem.
Egy hosszú egyenes úton haladva, egyszer csak felbukkant velem szemben egy kamion, mely nem haladt el mellettem ahogy azt vártam, hanem hirtelen elkezdett előttem befordulni, keresztezve az útvonalam. Erőteljesen fékeztem és próbáltam kitörni balra, de túl hosszúnak bizonyult a jármű, így az egyik hátsó kerekének csapódva fejeződött be életem egy meghatározó korszaka, majd ugyanabban a pillanatban kezdődött el egy másik, melyet ezentúl szülinapi tortával ünneplünk családommal.
Az alábbi képeken láthatjátok, amit én NEM LÁTTAM! Az út amin haladtam, beletorkollott egy előttem keresztben elkanyarodó főútba, mely stop táblával volt védve (előlem). Hogy miért nem vettem észre a stop táblát?? Ezt már sosem fogom megtudni, ennek oka, szeretett motorommal együtt odaveszett...
Most, így kettős bokatörés, térdszalag sérülés, combcsont alsó, -térd feletti részének esetleges repedése, valamint zúzódások elszenvedésének közepette, arra kérlek Benneteket, legyetek a megszokottnál is figyelmesebbek és vigyázzatok magatokra, utasotokra!""Szia!
...a becsapódás után nem vesztettem el az eszméletem, mindenre tisztán emlékszem.
Ahogy földet értem, láttam hogy az út közepén fekszem...nem tudtam megmozdítani a lábaimat, ezért a kezeimmel kúszva vonszoltam magam az út széle felé, nehogy átmenjen még rajtam valami. Iszonyatosan fájt a bokám és alig tudtam kifújni a levegőt a tüdőmből...még a földön fekve jött a kérdés, vajon megvan mindkét lábam? Rettegve próbáltam kitekerdve odafordulni hogy lássam, megvannak.
A szlovák kórházban nem vágták le rólam a ruhákat hiába kértem, inkább kihámoztak mindenből...amikor a bakancsot vették le rólam, úgy éreztem, megy vele együtt a lábam is...egyszerre ordítottam a fájdalomtól és imádkoztam hogy a lábam megmaradjon... Másnap du. kezdtem megnyugodni, amikor már itthon, betoltak a műtőbe...A motor ropogása, a fájdalom és a félelem, minden pillanat örökre beégett az agyamba..."
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Polemius
senior tag
Ha valakinek még kétsége volt, miért érdemes beöltözni "csakaboltbaszaladokel" útra is.
-
StoneBridge
senior tag
válasz baboss #57147 üzenetére
Szép karika, holnap indulok én is egy nagyobb, 2 napos Tátra kanyarra (térkép nyílik). Mivel mindenki dolgozik, én is remete motorozom, de egyedül is szeretek gurulni.
Hétvégén a MOL motoros family találkozón (idén talán a 3. találkozó lehetett) miután előttem majdnem eltaknyoltak (kanyar kiegyenesítés történt érthetetlen kis tempónál), meg mondták is, hogy valaki meglátogatta az útszélén a kerítéseket - hát, gondoltam, hogy a nagy csoportos motorozást egy időre hanyagolom. Erre az október 4-i Brno Motofestre hívtak, úgy néz ki, ha jó az idő, kimegyünk.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
baboss
őstag
Kedden bejött egy nem várt szabadnap.Mivel a vasárnapi túráról maradt még euróm,gondoltam teszek megint egy karikát,csak most egyedül.
Reggel még a szomszéd tűzhelyét meg kellett javítanom,így 10:45-kot sikerült elindulni,majd vettem elemózsiát a helyi boltban.
Esztergomban tankoltam.
Pihenő,és egy kis burkolás.
Liptószentmiklós, pihenő a tónál.
Este 21:45. Hazaértem,amint betoltam a gépet a garázsba elkezdett esni az eső.
A túrán 80-90-nél nem mentem gyorsabban,így nyugodtan nézhettem a szép tájat,volt is mit nézni.nem a legjobb minőség.A telefonnal készített videóból vágtam ki a képet.
Végig jó időt fogtam ki,de fent a hegyekben azért lehetett érezni,hogy hidegebb van,főleg hazafele.Szombaton vettem egy pár dolgot ami most nagyon hasznos volt.
Hosszú ujjú aláöltöztet,
Nyakmelegítő
Maszk
Sportzokni
Napszemüveg fél áron volt akciózva.
A nadrágról nem találtam linket,kifutó termék volt.A betét a lábak között nagyon jó,az aranyerem miatt, a 2 oldalán van valamilyen szivacs betét is.
A 23-éves vas jól bírta az utat.Április 24-én vettem.Az óra állása 19349 km volt (szerintem nem valós érték). Most 26329 km van benne.21000-nél cseréltem olajat,így aktuális lett az olajcsere.15 év kihagyás után élmény megint motorozni.A párom azt monda "öreg fejjel most kezdesz meghülyülni."[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Jaj de kva vicces itt mindenki. ..l..
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57142 üzenetére
Akkor mégegyszer... A pillanat törtrésze alatt, még gyakorlatilag fékezés nélkül oldalra kicsúszó első kereket hogy a viharba fogja meg az ABS? Nem tudok róla, hogy a nem tapadó felületet tapadóvá tudná tenni.
Vagy olajfolt volt, vagy jég, vagy a tököm se tudja mi, ilyenen az ABS sem tud mit csinálni. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57139 üzenetére
Vártam, hogy ezt hozzámvágd. Nem, nem emiatt estem pofára. De ebbe ne menjünk bele.
Nem kell bele tízmilliókat beletolni, nem kell hozzá jó aszfalt sem. Volt szerencsém nemrég kipróbálni egy GSXR1000-et, a jóféle monoblokk Brembo fékeivel, és hát, arra nincsenek szavak. Olyan fékerőt tud nem épp ideális aszfalton is, hogy az ember az agyát eldobja. Szerintem úgy is, hogy életemben először ültem ilyen motoron durvábbat tudtam fékezni vele, mint az SV-n bármikor, nem kevéssel. Persze, nyilván száraz úton.
Vizes utas vészfékes dolgokat kár ide keverni, értelmes ember vizes úton 10X óvatosabb minimum, akár ABS-el, akár anélkül. Én egyszer nem voltam elég óvatos, és lám, pofára is estem. Ahogy 99%, hogy ABS-el is pontosan ugyanúgy estem volna pofára ugyanott.
Értem én a primitív agyat, ugyanakkor aki megtanul vészfékezni, annak vészhelyzetben is a begyakarolt vészfékezés fog jönni, nem a primitív belemarkolás. Ezt nyugodtan állíthatom tapasztalatból.
-
Xaels
félisten
Itt az Indián nyár és megy a szájkarate...
Pénteken Karcagra lenézünk, valaki esetleg szeretne jönni?
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Topiccsendőr
addikt
egyértelműen nyerne a nem abs es motor.
de a versenykörülmények nagyon sterilek. viszont ha te egy olyan pilóta vagy (es te olyan vagy) aki nem tolt bele a motorozásba tízmillio forintokat, nem tudsz olyat fékezni szárazon. és ami a lényeg. vizesen vészféknél (tehát amikor az életbenmaradási ösztönöd miatt satuzol, ami a primitív agyból jön, reflexből, nem pedig végiggondolod) mindenhol jobb az abs. fogadd el, hogy ezért csinálták, nem azért, hogy 1 sec el jobbat menj.
te is emiatt estél pofára.Explosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #57132 üzenetére
Vicceltem, ne idegeskedj már...jézusom...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57127 üzenetére
Nem megromlik, de mivel főleg városban ingázok vele leggyakrabban 2-szer 8 km-es távokat, így bőven kap az olaj terhelést, hiába nem jön ki futásban sokra.
Ahhoz képest igencsak olcsó az olaj, mintha hagynám kopni a motort a túlhasznált olajjal.
Túlbiztosítom? Lehet. De inkább túlkimélem, minthogy lerohadjon alattam.(#57128) kcsa: Egyszer érdekes lenne, ha valaki csinálna egy tesztet, mondjuk egy durvább versenymotor, ABS nélkül, sportgumival, és vele szemben egy átlagos, ABS-es "utcai" motor, utcai gumival.
Nem lennék meglepődve, ha igen durva fórral nyerne a versenymotor. Persze, normálisan fékezni tudó pilótával. Az agyhalott pilótás blokkolóra fékezett elsőkerekű marketing eredményeket már jól ismerjük.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz FIREBLADE78 #57126 üzenetére
A kérdés most már csak az, hogy kié?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kcsa
veterán
Honda moci eladó! Vezetett szervizkönyvvel (ami értelemszerűen üres). Teljesen hibátlan, még a gyári rezgésmentes olajat sem kellett cserélni az elmúlt tíz évben, mert ez Honda! ABS nélküli, tehát mindenkinek rövidebb fékutat garantál! Többet kár is írni, ez Honda!
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
FIREBLADE78
addikt
Tegnap este veszem fel overált. Érzek valamit a bal ujjánál,erre kiesik a jogosítvány
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #57122 üzenetére
Nem, évente. Az 5100-nál viszont úgy jött ki, hogy még pár hónap kellett az aktuális szervízig km-szerint, gondoltam attól nagy baja nem lehet, ha addig nem cserélem. Ez a 6000km/1év azért nem olyan dolgok, hogy 6000km vagy 1 évig jó az olaj, utána hirtelen nem.
(#57120) persuader:
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #57117 üzenetére
Srácok baszki ez a héten már a második, hát no komment!
Sorry."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #57120 üzenetére
Hát de nem érted? Ha én 1 liter sört öntök magamba, akkor finoman járok, ha 1 liter páleszt, akkor már remegek (az alkoholmérgezéstől) Ilyen egyszerű (van baj )
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
runner 125
nagyúr
válasz Ferdzsoo #57116 üzenetére
Aha.
Nah és mesélj, milyen motoron filmezni?
Czimby és Daywalker,
Hm, igazatok lesz, tényleg erre hasonlít a legjobban.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
Ex Machina
8/10Nagyon tetszett, volt benne pár előre sejthető csavar, de a végét ki nem találtam volna, teljesen rendben van.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57112 üzenetére
A 4 görgős teszt azt méri, amire gondoltam.
Természetesen egyetértünk, hogy minden motorban van kiegyensúlyozatlanság, amitől kisebb-nagyobb vibrációk keletkeznek. És abban is, hogy ez függ a henger-elrendezéstől is.
Én csak azt mondom, valaminek kell lennie még, ha az olaj is megjelenik itt változóként. Hiszen ezt megtapasztaltam. Nem a hőfokkal függ össze, hidegen is már jobb volt az új olaj, mint a másik, és melegen is jobb maradt. Annak nem látom értelmét, hogy a meleg olajat hasonlítsuk a másik hideg olajhoz. Pedig mikor elvittem a gépet, az 5100 már meleg volt, és utána mikor beindítottam pár órával később a 7100-al, és rácsodlákoztam a kevesebb vibrációra, akkor az még hideg, de melegen is megmaradt ez a jó tulajdonsága.
Azt se mondhatjuk, hogy olyan nagyon öreg lett volna az 5100 olajam, frissen nyitott dobozból került a gépbe, és pár hónappal volt idősebb egy évesnél, 5000 nem túl keményen hajtott km-el benne.
A 7100 is közeledik most az egyéves korhoz, mondjuk most idén jóval kevesebbet mentem, csak 2000km-t, de azt jóval tempósabban, és ugyanolyan szuper még az olaj, nem érzem rosszabbnak.Amúgy hogy írod, hogy rázkódik, azért ne ilyen durva dolgokra gondolj, mint amikor beindítasz egy őskövület benzines fűnyírót, hogy kb. kiugrik a kezedből....
De azért a finom, kevés vibrációnál is jobb a mégkevesebb. Én elég háklis vagyok erre. Én ezért is szeretem a 90 fokos V2-t az SV-ben, annak van a legkevésbé zavaró rezgése (és hangja) számomra. Pláne, hogy szépen lehet használni viszonylag kicsi fordulaton is, halkan, békésen. -
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #57113 üzenetére
Bregyo kurzusan voltam tavaly, ott o is ezt meselte, h pannoniaring celegyenesnel azert halt meg egy nemet, mert a 190 esnek jelzett gumi 200 as volt es meg meg is nyult annyira, h teljesen elment az utanfutas.
Becsapkodott es elesett. Erre azt mondta viszont, h rossz futomubeallitas, mert tudnia kell, mi tortenik. Rosszul volt belove a motor a gumihoz.A fazer siman lehetett nyakcsapagyas. A vaz ennyitol nem csinal olyat.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #57108 üzenetére
Dunlop D209GP csinálta azt, hogy 180km/h felett annyira megnyúlt a hátsó gumi, hogy a geometria változás miatt egyszerűen képtelen volt egyenesen menni a motor. Volt akinek a lengővillába beleért 200 felett annyira meg tudott nyúlni
Egyébként a 2002es fazerem 200 felett nem ment egyenesen. Finoman kóválygott az egész. Na az szerintem részben a nyeklő nyúlós váz/villa/lengővilla együttes miatt lehetett. Nem volt valami feszes az a motor De nem is 200 feletti tempóra tervezték.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Tehat szerinted a surubb olaj (vagy uj, vagy hideg) olajfilm retege nem annyira stabil, mint a meleg higabb olaje? Mit nevezunk olajfilm stabilitasnak? A 4 gorgos tesztet nevezhetjuk annak? Vagy ott is csak az ep adalek reagal? Az olajfilm stabilitasa nem ilyen egyszeru dolog. Akkor is vedi a henger-dugattyut, ha az olajfilm egesz egyszeruen reagal a hore, es tovabb polimerizalodik mas nehezebb esztervegyuletekre. Ez nem olajfilmstabilitas. Nem merheto.
A dugattyuk hideg allapotban 4 szazados illesztesuek. De dezaxialva vannak, hogy ne csapodjanak a hengerfalnak. Ott az olajfilm vastagsaga mi? Szoroolajzassal viszik fel. Ott a film stabilitasa az, amennyi ott ragad, mert polaros molekula.
Nagyon elkopott dugattyut is csak hallod hogy hangos, de nem razkodik semmi.
Elobb gyanakodnek arra, h a kuplungkamellak nincsenek kisulyozva, vagy bizonyos kuplungok eseten nem pontosan vannak a lamellak berakva, az tud nagyobb remegest okozni, de a te motorod eseteben ilyen nincs.
Ez kisulyozatlansag. Ezt nem tudod olajjal orvosolni. Ezek miatt vannak a kulonbozo hengerelrendezesek. A rezgesek miatt.Explosión de dos tiempos
-
Czimby
addikt
válasz runner 125 #57060 üzenetére
FFABRI, ZeroGravity, de nyugodtan megveheted a kinai 3e Ft-ost mert kb semmi különbség nincs a 30 és a 3e Ft-os fekete plexi közt, a linkelt motoron is kínai van. Annyi, hogy mire ideér sokan 8-10ért adják.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57107 üzenetére
Pl. az olajfilm nagyobb stabilitásától?
Amennyire tudom, kenés szempontjából pl. a dugattyúk két végállása a kritikus pont, elég ha ott jobban ellenáll az olajfilm, máris finomabban járhat a szerkezet. De nyilván egy kenéstechnikai szakember (ha jól rémlik tribológusnak hívják) jobban el tudná ezt magyarázni.De mint írtam, a tapasztalataimon ez nem sokat változtat, hogy mennyire tudom elméletben megindokolni, mi történhetett.
(#57108) persuader: Ha 2 évvel később cserél erősebb motorra, és lesz neki tök új ez a jelenség, akkor nem eshet tőle ugyanúgy orra?
A 100LE vasakat nem "ajánljuk", legfeljebb rábólintunk, hogy ésszel használva mehet. Mint már 1000X le lett tárgyalva, ha valaki nem ésszel, a képességeinek megfelelően használja akkor egy 125-össel is akkorát lehet zakózni, hogy csak na....[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #57100 üzenetére
Jol tudom, h nem egykerek volt. Nekem eleg sok kormanycsapkodasom volt utcan.
Veletlenul sem forgatom ki a szavaidat. Nem kell egykerekezni, hogy ez megtortenjen.
Eleg egy nagyobb gaz es elkonnyult elso kerek egy erosebb motoron. Ami sok embernek egy teljesen uj informacio. Es ez kisebb ereju motornal nincs meg. Csak erre szeretnek ramutatni, h megis ajanlgatva van az eros motor kezdeshez.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #57096 üzenetére
Ezek szerint azt állítod, hogy a járó/forgatott motor pontosan olyan vibrációmentes, mint a leállított motor?
Ha viszont van vibráció, az miért ne változhatna olajcserekor?
-
PoLizei
aktív tag
válasz Bogyó bá' #57074 üzenetére
Én ilyen habgumi csöveket használtam az SV-n, de nekem a vastagítás volt a célom. Eleinte bedurrant a könyököm a kormány szorongatástól (persze meg voltam győződve róla, hogy nem szorítom ), azért vettem. Tényleg kényelmesebb vele fogni a kormányt, de most éppen lehúztam őket, mert úgy érzem, sokat javult a tartásom a motoron, kipróbálom, milyen nélküle. Elvileg a rezgéseket is csillapítja, de azért tudott zsibbadni a kezem ezzel is (most belegondolva, újabban ez a zsibbadás sincs már). Szóval nem rossz cucc, de a laza kéztartás többet segít.
P*L****
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #57098 üzenetére
Szeneslapáttal verném ami ebben a tájolásban vesz fel videót mobillal. Az ilyeneket meg sem nézem, igénytelen szarok.
runner125: szerintem ez sima kínai, Bodystyle: [link]
Mod: """Occcó'""" légzsákos kabátot valaki? [link]
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Építő/felújító topik
- Külsős játékokat hoz a saját áruházába az Epic
- Politika
- Bittorrent topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Vallás
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...
- TRACON CO201A Szén-monoxid (CO) érzékelő 4,5 V DC (3 1,5V AA), 85 dB digitális kijelzővel.
- Stiebel Eltron SN 15 SL villanybojler
- Új Techson 16 csatornás Analóg és IP HD rögzítő DVR 2TB HDD
- Electrolux XIO Z1010 porszívóhoz bolygó kereket keresek (XIO Z1020 és vagy XIO Z1030)
- Fém mobil számítógép üvegasztal
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest