Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
válasz Anulu79 #36508 üzenetére
minimum 100k (elméletben ajánlhatnak iskolák kevesebbet, a gyakorlatban nem fog olcsóbban menni)
hány éves vagy? ha 79-es évjárat, akkor tárgytalan
mekkora motort akarsz? ha 125ccm, akkor elég egy b125-öt csinálnod, jóval olcsóbb! ha nagyobbat, akkor csak az A kategória éri meg egyből (ha a korod megvan hozzá)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Polemius
aktív tag
válasz Anulu79 #36506 üzenetére
Igen.
Két dolgot úszol meg:
- Eü alkalmassági
- Elsősegély vizsgaMinden mást (kresz, rutinpályás órák, rutinvizsga, forgalmi órák, forgalmi vizsga, vizsgadíjak és a jogsi csere díja) ugyanúgy fizetned / csinálnod kell, mintha nem lenne B jogsid.
Annyival vagy előrébb, hogy a korod miatt egyből mehetsz a korlátlan A-ra. A többihez is ugyanazt kell tudnod a vizsgán, de A jogsival ráülhetsz kisebb motorra, míg ugye A1 (/B125) vagy A2 esetén nagyobbra nem.
Ezért döntöttem én is egyből az A mellett (most csinálom ).Néhány pótórával mindenképp számolj, már csak azért is, mert minimum km teljesítése is elő van írva. Ha meg nincs előzetes motoros gyakorlatod, akkor többel kalkulálj.
Ezért érdemes arra figyelni, hogy van ahol a pótórákat drágábban számolják mint a kötelezőt.
Két dologgal tudod a költséget csökkenteni: megkérdezed, hogy lehet-e papíron kívül, "okosban" intézni a pótórákat, illetve ha tudsz keríteni egy motort és magad gyakorolsz. Nyilván forgalommentes helyen, kellő óvatossággal és védőfelszerelésben. A pálya méreteit neten megtalálod.Még egy dolog: általában lehet bérelni védőfelszerelést az iskoláktól. Ez olcsónak tűnhet, de mivel úgyis vennél, előre menekülhetsz és vásárolhatsz inkább sajátot.
-
kcsa
veterán
válasz Anulu79 #39259 üzenetére
Márpedig az nem kell. Első találatom:
Kategóriabővítésnél a vezetői engedély kiadásához az alábbi iratok, mellékletek szükségesek:
érvényes személyi igazolvány, vagy érvényes útlevél (új típusú személyi igazolvány esetén lakcímkártya is)
vizsgaigazolás a Közlekedési Felügyelőségtől
(ha szerzett PÁV kategóriát vagy II.-es csoportra orvosi alkalmassági véleményt kérjük, azt is hozza magával)
4000 Ft-os illeték, 62 év felett 1500 FtFocus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
ujskodas
tag
válasz Anulu79 #39533 üzenetére
Megnéztem itthon a sisakjainkat:
Az enyémben: AGV Corsa az állszíjon kis cimkén van valami számsor, E betű nincs. ( viszont a külsején rajta van a brit motorsport szövetség azonosító engedélye versenyzéshez)
A fiamé: HJC mittudoménmi: az állszíjon kis cimkén E betű, és számok vannak.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
-
csongi
veterán
válasz Anulu79 #39581 üzenetére
Nem ismerem ezt a tipust! Bogyo a csopik szerelmese. En ugy gondolom, aki ilyen motort vesz az nem azert veszi vagy vette meg mert agyig forgatta vagy az olajcserejen akart sporolni. Bar mint tudjuk a gazdajan mulik nem a motoron. Mielott dontenel, ulj fel ilyenre. Ha jogsi meg van, akkor elotte probalj ki egyet. Biztos ezt keresed? Hu de nagy teljesitmenyre ne szamits, 30Le korul 30Nm kb. Az tuti, valtogatni nem kell sokat. Fogyasztas szerintem 3-4 L kozott lehet. Menetszel minden mennyisegben. Teszt alapjan a vege 130 koru van. Palyan kozlekedni nem az igazi, de nem is oda valo. Gondolom, egy 90 elozesnel mar nem a leg virgoncabb, de 8 ezres tartomanynal ez sem lehet gond neki, Mivel 130 korul van a vege, 110 felett lehet mar lassan gyorsul, de ez csak az en feltelezesem. Ha 230 kg plusz te sulyodat, eloszzod a loerovel, akkor lathatod hogy nem szaguldozasra termett. 100 as utazoval, lehet neki kenyelmes. Hosszutavon a rezonancia nem tudom mennyire lehet neked faraszto, illetve a kipufogo hangja. Amint latod alapbol pakolni nem lehet, kiegeszitoket kell ratenni. Varosba az alacsony sulypont es az alacsony ulespozicio elony. Biztos jokat lehet vele dontogetni. Ez a fajta motor egy elet erzes. Tesomnak volt egy 800 volusiaja. Szerette, de mogotte menni nem szerettek. Ha csoportba motlrozol es hatra kuldenek ne haragudj meg erte, teljesen normalis reakcio . Viszont biztosan vannak olyanok, akik ezt a motorot hasznaljak, ok azok akik igazabol tudjak milyen. En csak egy alltalanos sajat meglatast kozoltem.
Kardanos a kicsike, ennek is van jellegzetessege, nem tudom mennyire erzodhet. Ha az a resz rendben van es karban tartva ami szinte csak olaj cseret jelent, akkor orok elet. -
.mf
veterán
válasz Anulu79 #39592 üzenetére
Szerintem nem márka felől érdemes közelíteni. Nézd át a modelleket (gondolom eleve nem lesz sok, gyártónként 0-1-2 modell), olvass utánuk tesztekben, fórumaikon. Menj el, nézd meg élőben. Ha használtan tervezed venni, akkor gyűjts egy csokorra való szimpatikus modellt és évjáratot, és figyeld őket használt-hirdetésekben (hasznaltauto.hu, kepesmotor.hu). Ha van egy jó állapotúnak kinéző, akkor menj el, nézd meg, próbáld ki, majd vétel előtt szerelővel is nézesd meg. A négy nagy japánnál használt motorból a márkánál sokkal többet számít az állapot, a karban-tartottság.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
válasz Anulu79 #39591 üzenetére
Értem. Gondolom mivel a 400-as intrudert nézted véges a pénztárca. Ebben az esetben a legjobb lehetőség egy Yamaha XV535-ös lehet, viszont amire ennél oda kell figyelni, hogy nagyon sokba bele van piszkálva ezért érdemes szerelővel menni aki ért hozzá valamennyire. Magam részéről inkább a Yamaha és Honda gépeit ajánlanám azokból is a kardános típusokat.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
csongi
veterán
válasz Anulu79 #39591 üzenetére
Semmire nem szeretnelek rabeszelni, vagy le. Amint nezegetem ingen csak 600k kornyeken mozognak ezek a motorok. Goondold at a meretet. Lesz e utasod, mekkora tavokat akarsz menni, es kik vannak a tarsasagodba. Egy- ket napos gurulas kb egy szatyorba elfer a cucc. De Harom vagy tobb nap, mar pakolos rendesen. Es az utasnak is kell hely. Ezek a tipusok nem utasbaratok, elegge kinzo, foleg ha 160 cm vagy afeletti.
Vezetonek sem egy alom 180 cm felett. Persze ezek nem sokat mondanak, mig at nem eli az ember az kinlodast, a faradsagot a sajgo vegtagokat, es az ebbol eredo figyelem romlast, majd az egesztol elmegy a kedve. Ezekhez teljesen nyitottnak kell lenni a turelmi kuszobnek meg magasnak. Ha esik akkor garantalt hogy 10 csepp viznel is szarra azol. De akkor is egy elet erzes. Tesom vilmarol ult at az Lt-re. Es a mai napig hianyzik neki az erzes . Tenyleg probald ki, es ha van isminek ilyen vagy barmilyen vasa akkor azzal menni kell. Ha lehet egy 100-200 km. Akkora tavon mar erzed hol zsibbadsz mennyire szeretei a fuled vallad melkasod az allando menetszelet stb stb.
Ha most csinalod a jogsif, akkor ennek a szezonnak a vege meg motorozhato, lenne, de en inkabb kihagynam, varnek a telre es elsobek a vedo cuccot vennem meg, telen meg a motorot. Tavaszra meg menetkeszre es amit az iden elmotorztal volna,abbol pedig egy alap teknikai treningre elmenni, akar egy egynaposra is.
Lehet nem tunik fontosnak, pedig az. A multheten jo hasznat vettem volna, mikor igazi szepentinezes volt, ott kellett rajonnom hogyan is hasznaljam a feket, kanyarba, meddig lehetne donteni, stb, az egieken mulott, hogy nem lett kress es nem hagytam ott a fogam.
Jah es csatlakozom Xaelshez csatlakozva en is virgot valasztanek. A Szuszkahoz leheletnyit olcsobbak az alaktreszek.[ Szerkesztve ]
-
-
.mf
veterán
válasz Anulu79 #39916 üzenetére
Ezek csak hozzávetőlegesek. Olyan, mint a cipő -- gyártónként eltérhet a forma és a ráírthoz képest a tényleges méret. Ajánlott vásárlás / rendelés előtt felpróbálni az adott sisakot, vagy legalább a gyártó pár hasonló sisakját.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Anulu79 #49812 üzenetére
Choppert: Yamaha Virago 535. A2 jogsival is vezethető. Mondjuk méretre pici, de szedi a lábát rendesen...
Amúgy meg komolyra fordítva a szót: Honda CBF 500. Az a világból is kimegy. Ez utóbbi nem V2, viszont jó. V2-ből a V-Strom.ok (Suzuki DL650) lenne jó neked, de 600k-ért nem nagyon adják őket.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
emre
veterán
válasz Anulu79 #49816 üzenetére
Használt: Suzuki GSF1200 Bandit S
Hat kilóért a hülyének is megériÉn még elgondolkodnék ezeken a típusokon is. Ha nem is konkrétan ezeken a gépeken.
Yamaha YZF 1000r Thunderace - 580.000 Ft
Yamaha tdm 900 - 690.000 Ft
Yamaha FZ6S Fazer - 679.000 Ft
Honda CBF 600 - 678.000 Ft[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Anulu79 #49816 üzenetére
Az SV biztos nem lesz jó neked. Kényelmetlen hosszútávon az ülése, a második személynek meg pláne. Plusz a világítása sem egy világbajnok.
Banditot bátran nézetsz az biztos. Mondtad, hogy sportot nem, de esetleg nézz rá a GSX750F -re.Én is azért vettem, mert ár/értékben verhetetlen.
Mondjuk az ár pont szerintem rosszul van megválasztva. Tapasztalatból mondom, mert pár hónapja hasonlóan voltam, mint te. 600.-ért akartam motort. Viszont pont valahol itt van a határ a régi lefingottaknál. 600-ért alig kapni szépet és jót, még fiatal is legyen. Viszont 700-800 között már teljesen kicserélődik a kínálat, fiatalabbak, szebbek és minden szempontból nagyobb a minőségi ugrás, mint egyébként amit az a +100-as jelent. Fontold meg,hogy tegyél vagy gyűjtsél hozzá.
[ Szerkesztve ]
Peugeot 308 T9 1.6BlueHDi / MacBook Pro 13 / Samsung Galaxy S24 Ultra
-
emre
veterán
válasz Anulu79 #49823 üzenetére
Belpiacosat és / vagy USA verziót nem vennék. Az évjárat nem feltétlenül szempont, állapotot vásárolunk. (téma összefoglaló rulez). Én speciel a nem irtózók a régi karbis gépektől. Egyébként ha most úgy lenne pénzem motorra ahogy nincs akkor egy FZ1S, CBF1000, vagy FJR büszke tulajdonosa lennék.
(#49824) Daywalker
Semmi gond.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz Anulu79 #49828 üzenetére
Mire gondolsz?
Ha komolyan hozzá kell nyúlni akkor eredeti alkatrészek fognak kelleni ami senkinél sem lesz a polcon, de pár napon belül beszerezhetőek (ha van belőle Európában). A kopó alkatrészeket meg szezon előtt cseréljük ki. Minden más esetben meg ott a bontóból való vásárlás lehetősége. Pl nem lennek meglepve ha egy blokk felújítás helyett 10-ből 9 ember a bontott blokk vásárlását választaná. 1990 előtti gépem van de nem sok eredeti alkatrészre volt még szükségem.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Polemius
aktív tag
válasz Anulu79 #49816 üzenetére
Banditom van, 600-as, naked, 2002-es.
Imádom.
Az első motorom, kezdő jogsival is terelgethető, de a nagybanditról azt mondják, kicsit vadállat, az nem lenne annyira ideális kezdésnek.
S/N verzió gyakorlatilag csak a fejidomban tér el, egyébként minden ugyanolyan és ugyanott van.
Az ülése kényelmes, jóval kényelmesebb mint az SV (nyilván átalakítással azon is lehet segíteni), az utas alatt is.Ha nem is így szezon elején, de lehet találni 600e körül jó állapotúakat. Nekem első gazdásat sikerült kifognom.
A 2000 utániak egyenes vázasak, modelltörténetet találsz itt meg itt.
Nagyobb változás volt azóta a motor injektorosra és vizesre cserélése, de ott erősen ugrik az ár...
Alkatrésszel nagyon nem lehet gond, elég sokat gyártottak belőle, és fut mai napig. -
-
válasz Anulu79 #49895 üzenetére
Én egy 94-es VS800-at próbáltam. Könnyen motorozható, nagyon azért nem lehet ledönteni. Elindul rendesen, erőnek nincs híján. Viszont az első fék lehetne kicsit erősebb. Fogyasztásra azt mondták olyan 5 és fél liter 100-on és a 12l-es tank hamar kiürül.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
válasz Anulu79 #49897 üzenetére
El kell szomorítsalak, akkoriban ezeknél a japán softchoppereknél jellemzően alulméretezték a tankokat. A későbbi modellek mint a Yamaha XVS650 Dragstar 16l-essel van szerelve(nekem ő az egyik favorit) vagy a Honda VT750 is kicsit jobb a 14l-el, de ezeknek az ára is magasabb.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
válasz Anulu79 #49899 üzenetére
Nem tudom van-e rá nagyobb, egyes közkedvelt típusokra lehet találni relatív olcsón de Intruderre nem láttam még. Én a Kawáéra kértem árajánlatot nagyobbításra de 100k-s tételt mondtak.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
válasz Anulu79 #49902 üzenetére
Hát igen azon jobban elférne, nem olyan karcsú vonalú mint az Intruder. Viszont egy másik tank színre fújva sem olcsó arról nem beszélve, ha a műszerek is abban csücsülnek eredetileg, hogy oldják meg.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Sorozatok
- LEGO klub
- Autós topik
- Villanyszerelés
- RAM topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen