- TOTP generátor PHP-ra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Egy újabb érdekes eset
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Djuree
félisten
létezik vmi megbízható rögzítési lehetőség akció kamerának a sisakra? mert olyat látok ami ilyen ragasztós, de ez sztem simán leesik nagyobb sebességnél.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #58998 üzenetére
Ilyenkor már (is) takard le valamivel és ABS-t pedig jó lenne beszerelni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
Irigylem azokat, akik garázsban tudják tartani a motort. (cigányputris háttérhez annyit, hogy a hétvégén költözködtünk, és még a ház sincs kész kívülről. borzalom)
Aki ilyenkor motorozik, az még jobban figyeljen oda, ma majdnem felboríttattam magam, részben a saját hibámból, mert álló kocsisort előztem a balra kanyarodó sávon (Dózsa, Városligeti fasor, dupla zárón, de szemből senki nem tud jönni ekkor), aztán átváltott a lámpa, még alig indult el valaki, én is lassítok és kb a sáv közepén lévő autó helyből 180 fokot fordult balra. fékeztem, szerencse, hogy nem ABS-es a motor, így meg tudtam állni )
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
nemtom, szerintem sv forumok megmondjak. vagy az sv kupasok. ha saccolhatok, akkor az sv-be nem a legharaposabb beteteket tettek, mivel eredetileg nem olyan a stilusa. en az fzr-be es az yzf-be probaltam tobbfelet is es az EBC kinalatanak tetejerol volt egyszer egy nagyon jo fekem, illetve a gyari fog gyonyoruen.
az h ne egye a tarcsat... hat jah. valami fogyni fog, ha nagyokat fekezel. akkor beteteket kell majd valszeg gyakrabban cserelned, bar megmondom oszinten, szerintem 3 ev vagy 6 ev tokmindegy. -
HSM
félisten
válasz #25954560 #58994 üzenetére
Mi számít minőségi fékbetétnek? Komolyan kérdezem, fogalmam sincs. Gyári Suzuki betét van benne, az ára alapján elég minőséginek kellene lennie, de nyilván tudom, hogy nem ezen múlik.
Az egyetlen szempont, hogy a tárcsát ne egye túlzottan, az nagyon zsebbenyúlós, ha cserélni kell.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58992 üzenetére
Nézd, egy normális fékrendszernél pontosan úgy kellene legyen, ahogy írod, négyujjas erőteljes markolásra bele kéne álljon az eleje a földbe. De gondolod, hogy panaszkodnék rá, ha így működne az SV-n? A GSXR-en így működött, két ujjra is földbeállt az eleje, csak lestem. Hülye nem vagyok, azért supermenbe nem csaptam magam ott sem. Mondjuk egy kicsit fostam is kis tempónál, annyira brutálisan erős volt a megszokotthoz képest még extrém finoman és óvatosan kezelve is. Gondolom, azért ez sem a véletlen műve volt.
Most engedd meg, hogy megkérdezzem, mivel a topik összefoglalóban egy jóféle sportmotort látok a neved mellett frankó fékekkel, hogy fékeztél-e már legalább 100kg-al a fedélzeten (motorral együtt 300KG kb., velem ilyen súlyban van a gép, nem vagyok pici) az általam említett 29cm-es átmérőjű kétoldali tárcsa+Tokico úszónyerges fékkel szerelt motorral? [link]
Tehát csak hogy biztos lehessek benne, hogy Te nem fotelfizikázol, hogyan kéne működnie az én fékemnek, próbáltad pontosan ugyanezt az elrendezést, amiről rosszakat írtam?Erős vád hazugsággal vádolni a másikat egy fórumon, csak szólok. Gondold végig, mi értelme lenne hazudnom? Kinek lenne az jó? Szvsz senkinek. Ha hazudni akarnék, elmennék valami elborultabb OFF-topikba a fáradt gőzben azt szép napot.
Természetesen a tökig húzás alatt nem markolaton koppanásig húzást kell érteni, hanem ameddig megy emberes erővel megmarkolva. Ugyanis eléggé eltaknyul erősen húzva a vége felé, hiába húzod erősebben, már alig van visszajelzés és nem is igazán fékez erősebben. Főleg gázos tud lenni lejtős úton vagy utassal nagyobb tempónál.
[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
és csodálkozol hogy hülyének vagy nézve?
"100 feletti tempón, mint ahogy négy ujjal tökig húzva az úszónyergessel valaha is fogok."
Ez a mutatvány egy üzemszerűen működő féknél perecet eredményez tehát megint erőst túlzol/fotelfizikázol ( hazudsz )
nem mennél át read onlyba kérlek?
Nem tűnik fel hogy a nép okosabb fele már ignorál? van még pár barom akinek túl alacsony az ingerküszöbe a baromságaidhoz?
az én szegénységi bizonyítványom hogy ez rám is igaz de bazmeg elég már.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
HSM
félisten
válasz Burt1793 #58980 üzenetére
Ha nagyon gazdag lennék, simán vennék egy ezres GSXR-t, vagy ami még nagyon tetszik, az Aprilia 1100 Touno. De sajnos ennél jóval kisebb a költégvetés, így marad a kicsi SV tuningja, ami tized annyiba sem kerül és mégis csomót javíthat a mocin.
(#58981) bogyo112: Az alapos átfagyás sajna ma nálam is befigyelt, nagyon hamar sötét/hideg lett este.
(#58982) persuader: A rugó az csak az egyik fele a témának. A baj az én érzésem szerint a csillapítással van. Pontosabbana csillapítás fix és állíthatatlan mivoltával. Az SV futóművének határra járatásához nem kell nagy tudomány, elég 60-70km/h-val pár keresztbordán egy embereset fékezni. Azt fogod hallani, nyisz-nyisz-nyisz ahogy pattog a futómű az út felett a fékezés helyett. A besüppedés/felkoppanás esetéről nem is beszélve. Az SV-kupa egészen más téma, ott azért feltételezhetően "picit" jobbak az útviszonyok, mint egy átlag Budapesti aszfaltúton. Jó útviszonyok mellett nekem sincs bajoim a futóművel, mint már kismilliószor leírtam.
Az úszónyeregnek engem túlzottan nem zavar, hogyan kop, az sem zavar, hogy versenyhasználatnál elmelegszik. Ami zavar, hogy erős fékezésnél nem adagolható közelsem olyan finoman, mint egy rendes ellendugattyús nyereg, következésképpen alaposan nő a féktáv, míg adagolod, és a visszajelzése sem olyan tiszta. Az, hogy erőtlen is a Monoblock Brembo-hoz képest, az annyira nem meglepő, de annál szívbemarkolóbb, hogy elsőre másfélszer akkorát fékeztem a bremboval két ujjal 100 feletti tempón, mint ahogy négy ujjal tökig húzva az úszónyergessel valaha is fogok.
A betét a gyári Tokico, ami benne volt, minden full gyári. Ja, elégetve sincs a betét, és ha elkoszolódik féktisztítózni is szoktam a tárcsát néhány ezrenként, szóval gondja van viselve és nem gagyi 100Ft-os betét van benne kínai lézervágott tárcsával. Fémszövetes cső lehet picit segítene a dolgon, de nem hiszem, hogy lényeges előrelépés lenne. A GSXR-en is gumi fékcsövek voltak, és jó volt úgy.Nézd, én nagyon szépen megköszönöm, ha segítetek hasznos tanácsokkal, de jelenleg nekem inkább úgy jön le, hogy hülyének vagyok nézve. Ebből viszont nem profitálok sokat. Pedig amúgy biztos vagyok benne, hogy sok hasznos dolgot tudnál írni, de mégis inkább azt írod, hogy nem tudok motorozni, és bennem van a hiba, és különben is mit akarok. Pedig Te magad is írtad, hogy elég fapad, de ha én írom le, arrogáns vagyok. Tök jogos, hogy almát hasonlítok a körtéhez, ugyanis nekem a körte sokkal jobban ízlik, és szeretnék körtéhez hasonló valamit csinálni az almámból a lehető legkisebb költséggel.
(#58983) persuader: Vennék előre is, de jelenleg csak hátsóra volt keret, mivel harmadannyiba se kerül, mint első futóművet cserélni. Ez elsősorban a kényelem miatt. A hátsó teleszkópom sem ér sokat gyárilag.
Vicces, mikor azt írod, hogy nincs a kicsi SV-nek nyomófokozati csillapítása, ugyanis kell lennie neki. Persze, van is. Fixen, állíthatatlanul. A legnagyobb bajomat is ez okozza, amiatt pattog el főleg az úthibákon fékezéskor. Ha kicsit jobban képben lennél a futóművek működésével ezt egyből tudnád. De nem, ehelyett leszólsz, hogy nem vagyok képben. Bocs, de ez az, ami igencsak arrogáns, ráadásul személyeskedő, aminek semmi helye a fórumban.
Nem fogom a gyári vacak teló pofozgatásába locsolni a pénzt, kétes eredményekért. A GSXR cucc príma, kókányolás nélkül, az fog kelleni nekem. Természetesen a súlyomnak megfelelő rugókkal.
(#58984) V.Stryker: Remélem, jövőhéten találok még én is olyan aláöltözőt. Ami nekem van, az egyik túl hideg, a másik meg túl kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz V.Stryker #58984 üzenetére
Ha működik a Pinlock akkor rendben van. Nagyon sokat számít. Tavaly év elején amikor elkezdtem a hidegben motorozni sokat szenvedtem amíg nem volt meg.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
V.Stryker
nagyúr
Na látom már megint csak a k.rva vita megy.
Most értem haza, azért pár tapasztalatot megosztok.
Egyrészt a pinlockom a fene tudja hogy, de így, szilikon csík nélkül is tökéletes működik. Egy szikra halovány pára se jelent meg, meg se kellett peccintenem a plexit. Körülötte viszont vastag pára volt, tehát a cucc jól üzemel, igaza volt a forgalmazónak.
A füst plexi meg teljesen jó, Esztergomból már korom sötétben jöttem, igazából fel se tűnt, hogy rosszabbul látnék.
A LIDL-ös 1600 forintos thermo aláöltöző faintos, kényelmes és meleg. Javaslom mindenkinek. Sötétedés után azért a thermo zokni meg a protektoros csizma lábfejnél kicsit kevéske kezdett lenni, de ott már a téli kesztyű határait is éreztem az újjbegyeimnél.
-
-
Topiccsendőr
addikt
Baszki, hatra veszel rugostagot, amikor az elejeben van puha rugo. Es az eleje miatt nem tudsz nagyot fekezni, mert a puha rugo miatt himbilimbi. Total nem ertelek.
A TL 1000 S nel akkor tudott a versenyzotarsam 21 et menni az euroringen, amikor teljesen kinyitotta a nyomofokozati csillapitast az elejeben. Arra szeretnek utalni ezzel, h a kis sv nek nincs nyomofokozati csillapitasa. Egy normalis rugo belekerulne nem ismernel ra.
De ha ram hallgatsz elkuldesz mindenkit az anyjaba, es csinalod a teljes hulyeseget.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
A baj ezzel az, h orrverzesig ismetelgeted, h mi a jo neked. Sztm mindenki megtudta h osszefostad magad a gsxr tol, annyira jo.
El nem tudom kepzelni, hogy utcan svnek hogyan hajszoltad a hataraig a (puha rugos) futomuvet, de ettol tekintsunk el. Ami nagyon leri, h teged atbasz a kemeny futomu. Tenyleg jo ha nem supped be az eleje, holott sztm te meg boven a gyenge lancszem vagy a kepletben. Sv kupaban is mennek ezzel a futomuvel. Bele lehet nyulkalni, bar nalad utcan bezzztossan akkora tempo van, hsz alapjan legalabbis te akkorakat fekezel h lengeted a belso iven a labadat, es a feneke a levegoben van vegig, mindezt uthibakon. Az uszonyereg mas teszta. Normalis betettel az is harap akkorat mint egy monoblokk. Palyahasznalatnal jonnek ki melegedesnel a gondok es asszimetrikus kopas. De alapvetoen olcso betet miatt nem erzed azt a fekhatast, esetleg femszovetes fekcso, de leginkabb betet minoseg. Gondolom utcan igy mesz, mert allandoan irod ezeket. De fekhatas az nem a nyereg felfuggesztese, es a nyereg fajtaja szabja meg. Az csak a tovabbi problemakat oldja meg nagy terhelesnel.
Nekem az mz kupaban megfelelt az effajta futomu, es nem gyozom hangoztatni, h nem egy jo futomu, nagyon fapados. De nem ertem a probemaidat. Te almat a kortehez hasonlitasz jelenleg, es megint ebben az arrogans bicskanyitogato stilusban. Kopkodod h micsoda szar, amikor alap dolgokkal nem vagy tisztaban itt sem.Szivesen.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Bogyó bá'
nagyúr
Motyoroltam. Jó volt, bár a végére sz@rrá fagytam: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58978 üzenetére
Úgyérted, NEKED nem kell, SZERINTED felesleges. Ezzel aztán sokra megyek.
Nem véletlen mentem egy alapos tesztkört a GSXR1000-el, mielőtt egy árva forintot is költöttem volna az SV futóművére. NEKEM igen meggyőző volt, és pont ott tudott lényegesen többet az SV futóművénél és fékénél, amik a legjobban zavartak benne. Szval NEKEM, ahogy ÉN használom a saját motortom, úgy nem lesz felesleges SZÁMOMRA.
Ha csak egyszer nem kötök ki egy városi kompakt B-oszlopában a jóval kisebb féktáv okán, nekem már megérte. Érdekes, hogy az ABS agyig van magasztalva a topikban, de ha egy amúgy jóval rövidebb féktávot biztosító rendszert akarok a motoromra szerelni nem is sokkal drágábban, amitől még kényelmesebb is lesz, akkor "kell, mint tanyára a villany".
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #58976 üzenetére
Évi 3000 alatt is kijönnek az ember elé a hülye se lát se hall autósok szép számmal, ott pedig kell(ene) a jó futómű és fék megállni. Kellemetlen, ha akkor kezd el az SV fos megoldása bukdácsolni az úthibákon, vagy ott szintén minimum méterekben mérhető az úszónyerges fék rosszabb adagolhatósága. Másfelől cefet kényelmetlen is rossz úton ez a gagyi futómű. Egyszerűen elrontja az élményt ha rossz az út, és sajnos az évi 3000 km legalább fele ilyen. Kényelmes vagyok? Igen. De hajlandó vagyok megfizetni a normálisan működő igényes technika árát, ami ezt kiszolgálja.
Amúgy pedig a km-ekre csak egy gondolat... Durván 27km-t mentem csak a GSXR1000-el, és egy hétig folyamatosan vigyorogtam utána. Persze, tudom, az SV650 sosem lesz annyira vigyorgós motor, de úgy gondolom, jelentősen tudnék javítani az élményfaktorán egy jó futóművel.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
[link] hát elég látványos koncepció a kisebb kompresszoros Kawasakihoz.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
V.Stryker
nagyúr
Jön valaki megjáratni a motort? Csak Esztergomig és vissza....
-
-
HSM
félisten
válasz Archer #58972 üzenetére
Nem dupla volt az azért.... Emlékeim szerint 2M körül volt az SV és 3M körül a GSXR600. Az ezressel csak azért jövök, mert azt próbáltam. De ugyanaz a technika van a 600-as alatt is futómű terén. És ebben az árkülönbségben azért más dolgok is voltak, azért az SV blokkja is egyszerűbb, mint a kiélezett GSXR600 blokk, a lengővilla is egyszerűbb, szval más spórolások is voltak.
Amúgy a mostani áruk közt is csak 70% van, pedig milyen régi darab már az SV.... [link][link]
Amúgy nem kellene ez a sok sallang, erősített kutyafüle, nem az a lényeg, erősebb fék most is rátehető adapterrel, a komolyabb szivacs ugye a teló gagyi belseje... Pedig nem hinném, hogy sok spórolás egy rendes szelepes bél helyett egy ilyen állíthatatlan fix csillapítású foskupac. Ez inkább a piaci pozicionálás remek példája. Ha jó telót akarsz, vedd a drágábbat. Az SV1000-re pl. már rákerültek a rendes rugóstagok.
Mindegy, nekem tökéletesen jó volt ez így, hátra már érkezik egy jóféle GSXR rugóstag állítható mindenfélével, aztán majd ha az anyagiak engedik, előre is veszek majd egy rávaló komolyabb technikát (valami újabb GSXR első telót) rendes fékkel és csillapítással. Szerencsére az SV olyan, hogy többé-kevésbé bele lehet faragni bizonyos GSXR cuccokat. Ez fontos szempont volt, mikor megvettem, éreztem, hogy nem lesz nekem elég a gyári futóműve. Mondjuk amire nem számítottam, hogy a féket is könövöm, de nem gáz, azt is kell cserélni a telóval.
Csak a jogi oldaltól félek kicsit, nehogy belekössenek vizsgán, vagy ha út közben mondjuk Ausztriában megállítanak átnézni, annak még nem néztem utána, pontosan hogy van.[ Szerkesztve ]
-
Archer
őstag
Ok, csak ha raknának normális futóművet, féket, erősített lengővillát, stb. ezekre a motorokra, akkor mindjárt nem ennyibe kerülnének. Olcsó is legyen de legyen rajta minden technikai finomság, ami a csúcs gépeken, hát ilyen a mesében van. Mondod mindig, hogy így a Gixxer, úgy a Gixxer, hasonlítsd már össze az SV meg az ezres Gixxer újkori árát, duplája kb...
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
tul.
az yzf-em negy evet allt. benzin leeresztve, kipufogerendszer ledugozva.
olajcsere, akksi, benzin, roff.
igaz, nem lett szetszedve es atnezve, tehat lehet rejtett hibaja, de eddig nem mutat semmi gondot. -
HSM
félisten
-
Archer
őstag
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Egy szinte új motoron miért kell rugóstagot cserélni? Azt ne mond, hogy valami Öhlinset akarsz.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
whYz
őstag
válasz Topiccsendőr #58964 üzenetére
Koszi a valaszt. Akkor jovore kihagyom az olajcseret.
-
Anulu79
addikt
Köszi! Na akkor tekerek egy kört ha már ilyen jó idő van.
-
zeon.hu
nagyúr
válasz stereodead #58957 üzenetére
menj el az alsóőrsi
motorostréler és utánfutó találkozóra, csak ilyeneket látsz#?*@&!
-
Anulu79
addikt
Az mitől lehet, hogy egy 400-as motor csak 37 Le egy másik márka 600-asa meg csak 39 LE? Nyomatékosabb lenne a 600 ezért csak a kis LE ugrás?
-
whYz
őstag
Ha csak kb 500-1000km-t megyek egy evben akkor is erdemes evente cserelnem az olajat?
-
polimorf
tag
Most találtam motorszerelőket lehet érdekel a hirdetés. [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
polimorf
tag
válasz stereodead #58950 üzenetére
Nem egyszerűbb utómunkával kisatirozni a rendszámot? A rend éber őre biztosan megérti a magyarázatot bizonyos összeg fejében.
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
mm89
őstag
válasz stereodead #58950 üzenetére
Hivatalosan szerintem egy rakás engedélyt kéne kérni rá.
Amúgy attól függ milyen forgalmas útszakaszon vagytok. Ha kicsi rá az esély, hogy megállítsanak akkor én nem foglalkoznék vele...ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
stereodead
csendes tag
Motoros videoklipet forgatunk és van pár jelenet ahol hátulról vesszük a motort. Ezekhez a jelenetekhez le akarjuk szedni a rendszámtáblát. Mindezt közúton, de hajnali órákban (3-4) amikor minimális a forgalom. Ha megállit esetleg a rendőr biztos, hogy büntetés lesz ebből? Akkor is ha minden papir rendben és nálam van a rendszámtábla?
Vagy mi lenne a normális módja ennek? Lehet ilyesmire engedélyt kérni? Vagy egyszerüen elmondom hogy forgatunk, még 10 perc es visszakerül a tabla meg minden és megértik?
fgsfds!
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58946 üzenetére
Nekem ott kezdődött a dolog, hogy 3 éve mikor vettem az sv650-em úgy voltam vele, teszek egy próbát a gyári futóművel, az ingyen van. Azóta azt úgy gondolom kiismertem (kb. 8000km után) így lett egy elképzelésem, mi a gond vele, és hogyan lehetne javítani a dolgokon. Persze, ehhez kellett az is, hogy menjek egy kört egy GSXR1000-el, annak milyen a futóműve, és hát mit is lehet erre mondani, gyakorlatilag tökéletesen meg voltam vele elégedve, pedig az összes szituációba direkt belekergettem, ahol az sv gyári cucca kudarcot vall.
Esetleg ezt tudom neked is ajánlani, ha már valamennyire kiismerted a gyári technikát, ülj rá valami sportgépre, és próbáld ki azokat is. Azokra gyárilag elég fejlett rugózó elemeket szerelnek. Akkor majd elő lehet venni újra a futómú fejlesztés kérdést, lesz összehasonlítási alapod.
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Had kérdezzem meg nyáron kánikulába a protektoros ing jóbb megoldás a városi közlekedésre? A kabátban egyszerűen megrohadok.
-
Khaosz55
addikt
Amit én olvasgatok Német fórumot ott nagyrészt a Wirth vagy Wilbers rugót építenek be, gondolom mert Német cég a Wilbers. A Wirth még hosszabb is a gyárinál és kisebb a távtartó adnak hozzá. A képek alapján a Öhlins lineáris.
Ezen gondolkoztam sokat, hogy én még olyan messze vagyok ettől a szintű motorozástól. Persze úgy lehetne véleményt alkotni, ha mindegyiket kipróbálná az ember. Szerintem ha nem olvasok utána kb fel sem merül bennem juj jaj ki kéne cserélni.
Még a kipufogó dobon is gondolkodom, a gyári kipufogó is tetszik nekem. Termigoni-t néztem azt vizsgára nem kell levenni engedélyezett, még ha osztrákoknál is gurulok, és az egyik aminek a legmélyebb hangja van.
Egy biztos a Babettámon sokkal rosszabb volt ez első rugó.
-
HSM
félisten
válasz Khaosz55 #58944 üzenetére
Minden motornál van rajongótábora a progresszív rugózásnak. Én viszont nem vagyok barátja. Nekem sokkal jobban tetszenek pl. a modernebb sportmotorok magas minőségű, lineáris, vagy közel lineáris megoldásai.
Amúgy bár az MT07-nél nem tudom hogy van pontosan, de pl. az SV650-nél sokan dícsérték az emulátor+súlyra szabott lineáris rugó kombinációját is megfelelő sűrűségű olajjal. Erős a gyanúm, hogy az MT07-nél is hasonló lehet a helyzet.
-
Khaosz55
addikt
Sokat olvastam utána Német fórumokon az MT 07 első és hátsó rugó cseréről. Akik cserélték progresszívra elégedettek az eredménnyel. A lágy rugózás megmaradt az úthibákra és erős fékezésnél illetve kanyarváltásnál stabilabb az eleje és nem hintázik annyira. Hozzáteszem, hogy én még nem tartok ilyen szinten, és nem erőltetem a dolgot, előbb a gyári rugót kell kiismernem.
Beszéltem a Németországi Wilbers technikussal. Ő az első rugó cseréjét javasolja kipróbálásra. Ez 100 Euró ami nem vészes. A hátsó rugónál meg meg kell nekik adni a vezető súlyát, és vezetési stílust. Ehhez fogják beállítani a rugóstagot. Persze bármikor átállítható a rugó előfeszítés illetve a lengéscsillapító erőssége.
-
Khaosz55
addikt
válasz StoneBridge #58940 üzenetére
Szia,
én beszéltem a Yamaha szervizzel. Valóban 10 000Km van megadva olajcserének, viszont ők azt javasolják 5000-6000Km után érdemes lecserélni. Korábban ekkorák voltak az olajcsere intervallumok, azért írják a 10 000Km-t mert így a kevesebb csere miatt jobb a környezetvédelmi besorolása. Ok hogy nálunk nincs, de lehet vannak országok ahol a motoroknál is előírás a zöldkártya. Nem véletlen lehet arka kipufogót katalizátorral kapni.
A lényeg, hogy nem lesz baja 10 000 Km-kénti cserének hiszen nem adta volna meg ezt a gyártó, de javasolt a 5-6 ezer utáni csere. Ezen én nem fogok spórolni és szépen 6000Km után viszem olajcseréle. Lényegesen magasabb fordulatszám tartományban van használva mint pl egy autó, így nagyobb az olaj terhelése is.
-
Topiccsendőr
addikt
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
A beindításos dologban egyetértünk.
Ami nekem nem tiszta, hogy a viaszosodás nem csak extrém hidegben következik be? Úgyértem, ilyen mínusz 20-30 fokokban, olajtól függően? Én eddig úgy tudtam, csak akkor.(#58940) StoneBridge: Én nem erőltetném a progresszivitást. A többi jó lehet. Rugóstag csere nálam is lesz, remélem beválik.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
válasz Topiccsendőr #58938 üzenetére
Köszi a részletes leírást. Bevallom, sok minden halvány, nem értek ennyire hozzá.
Igazából lehet félreérthető volt az első felvetésem, kérdésem. Mert a mikor - szezon végén vagy majd szezon kezdetén cseréljünk olajat tényleg ki lett vesézve, olvastam.Tehát a kérdés arra irányul tartsam-e magam a gépkönyvben előírt 10ezrenkénti cseréhez vagy előbb legyen cserélve? Tudom használat kérdése is többek között, írtam erről pár sort. Vegyük úgy normál használat.
(#58936) HSM
Csak elképzelések vannak egyenlőre. Öhlins vagy Wilbers szett, villa rugók progresszívre, ill rugóstag csere.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Azt a sportszurot es kipufogot sztm felejtsd el, es tanulj meg motorozni abbol a penzbol.
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Ezt a temat is kiveseztuk regebben.
Velemenyem szerint nincs ertelme cserelni. Beinditani sem inditanam a tel alatt.Vizsgaljuk meg, miert kell olajat cserelnunk.
Van egy olajunk, ami oriasmolekula lancokbol all, amik a hasznalat soran tornek. Igy az olaj nem tartja meg ugyanazt a viszkozitasat. Hideginditasnal elegetlen tuzeloanyag is higitja. Konstrukcio fuggo dugattyugyuru elofeszites fuggvenye. Vannak benne adalekanyagok, amik lereagalnak. Pl extreme pressure adalek, a valto fogaskerekeihez, vagy szennyezodes lebegteto detergens adalek, oxidacio gatlo adalek stb. Es tele megy az olaj szennyezodessel.Tovabba van egy masik jelenseg, ami az olaj hideg tarolasanal kovetkezik be, ez pedig a viaszosodas. Eppen ezert nem cserelnem az olajat, es nem inditgatnam a motort telen sosem.
A regi olajban nem fog semmi elrohadni. Erre van benne adalek. Kuplungkopadek, femreszelek biztos le tud ulni az aljara, ettol nem aggodnek, felmelegitve tavozni tudnak. A teli inditgatasok alkalmaval megintcsak benzinnel higitjuk tovabb az olajat, a kipufogorendszerben pedig kondenzviz jelenik meg. Az olaj viztartalmat is noveljuk ilyenkor. Amikor a viz felmelegszik, az olaj meg mindig nem uzemmeleg. Sztm semmi ertelme. Akkor jobb ha ugymarad.Tavasszal raer az uj olaj.
Szedtem szet tobb evre lerakott motorokat. Sosem volt bajuk az olaj savasodasaval. Sosem kezdett el rozsdasodni, meg az sem, amelyiknek eresztett az olajterben a vizpumpaja. Ettol a jelensegtol egyaltalan nem felnek. Az olajiszaposodas csak nagyon elnyujtott csereperiodusoknal fordul elo, es nem gondolom az olaj hibajanak. Nincs manapsag olyan, hogy rossz olaj. Sot. Regebben tobb kentartalmat engedelyeztek olajoknak, mint manapsag. Az ep adalek egy kenvegyulet zarojelben jegyeznem meg.
Egyedul rozsdas alkatreszekkel pajtaban elrakott motornal talalkoztam, es az olaj tetejen egy reteg viz allt.
Tul van parazva ez az egesz.Explosión de dos tiempos
-
Teasüti
nagyúr
Srácok, kéne némi iránymutatás nekem.
Téligumit néznék, de semmit nem találok. Nem létezik ilyen kategória? 110/90-16 és 130/90-16 méretben érdekelne. Jelenleg Dunlop Arrowmax van fent, de az első az kuka. Hátsó az új. Téli szetten filózok; elég enyhe idők vannak itt a szigetországban, decemberig ki lehet tolni a szezont.
Köszi! -
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58935 üzenetére
Futóművel mi a terv, ha nem vagyok indiszkrét?
-
StoneBridge
senior tag
válasz Archer #58934 üzenetére
Mert jövőre hangoljuk a gépet a több levegőhöz és az Akra rendszerhez. Van értelme? Nem sok, felső tartományban kicsit jobban fog húzni a grafikonok alapján (másé, de típus azonos). Mivel dbk nélkül használom a gépet, inkább a keverékszegénység miatt megy majd a hangolás.
Futóműre is költök majd, de az más történet.
Még egy szó: Megszállottság.Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Archer
őstag
válasz StoneBridge #58933 üzenetére
Minek kell a plusz szop@s? Gyári papír, berakod, 10-15e km után meg kidobod és teszel be másikat.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
StoneBridge
senior tag
Holnap azért még befigyel egy kör Dobogókő-Esztergom-Visegrád-Piliscsaba-Bajna felé, ha valaki jönne, délelőtt 11 órakor Szentendrei út OMV-nél (Aquincum után) találkozó.
Napos, picit hűvős, de motoros idő lesz.(#58932) HSM
Köszi. Erre majd figyelek. Asszem a szűrökhöz vehető tisztító készlet is, azt majd rendelem mellé.[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
HSM
félisten
válasz StoneBridge #58930 üzenetére
Csak azt ne felejtsd el, hogyha a gyári, általában papíros szűrő helyett beraksz egy olajos K&N-t, azt utána rendszeresen kell majd olajozgatni néhány ezer km-enként. És ha elfelejted, nem csak elgyengül a motor, mint a túlhasznált papíros szűrőknél, hanem be is engedi a koszt....
(#58929) Feree13: Reméljük idővel azért lesz több is.
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
10ezrenkénti csere nekem is soknak tűnik, azért bátorkodtam írni.
Nem ezen a pár ezresen múlik természetesen, jövő héten viszem olajcserére (szervizes is javasolja). Aztán 20ezernél valamikor tavasszal lesz még egy.
Az idei szezonban sok volt a város, 4-5 km-es rövidebb távval, az olajnak ilyenkor bőven nincs ideje üzemi hőmérsékletre beállni és jobban használódik gondolom ilyen esetben.
Szerintem 20ezernél a levegőszűrőt is cseréltetem, kap egy K&N vagy DNA szűrőt. A 40ezres légszűrő csere előírás ebben az esetben is abszurdnak tűnik.Autónál (2.4JTD) én ragaszkodtam a 10ezres cseréhez, asszem 20ezer volt az előírás egyébként. Nem is volt bajom a motorblokkal soha. 300e km körül váltam meg a kocsitól, és mai napig járja az utakat.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Xaels
félisten
válasz Anulu79 #58922 üzenetére
Én vásároltam tőlük részletre. Nem olcsók bár rengeteg szolgáltatás is van az árban. Van választék és segítőkészek. Viszont én arra számítottam, hogyha tőlük veszek motort az kihúzza amíg kell, de ez nem igazán jött be.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
Nekem volt céges autóm, aminek a csereperiódusa 25 000 km volt, és főleg autópályán volt használva. Egyáltalán nem tűnt rossznak az olaj, mikor lecserélték (25 000 körül), teljesen szépen járt vele a gép.
Ha jobban végiggondolod, tök logikus is. Városban sokszoros terhelést kap minden, miközben alig gyűlik a km. Autópályán viszont igen hamar gyűlnek, miközben nincsenek megállások, meg kb. semmi. Ezt felejtik el sokan, akik városban használják, hogy ott 10 000km alatt többet kap az olaj a motortól, mint pályán 30 000 alatt.... Ettől függetlenül saját autóban én is cserélném maximum 15 000 után, még rengeteg autópályázás mellett is, de az más téma. Mégis olcsóbb pár esetleges felesleges olajcsere, mint a motorgenerál.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz fattyu #58921 üzenetére
Sokan esküdnek erre a 3-4000km-es csereperiódusra. A 10 000km-en én is meglepődtem kicsit. Az mondjuk tuti, hogy közel 10 000km-t futott olajban én nem hagynám aszalódni hónapokig a blokkom... Ellenben a szép tiszta friss olajnak nem hinném, hogy bármi baja esne telelés közben.
Nekem is már itt figyel a friss 2L Motul 7100-am, amit még a téli elrakás előtt bele is rakok...
Amúgy a 30 000-et kocsiknál is úgy gondolják, hogy az a MAXIUM, amit ideális körülmények között elmehet. Gondolni kell itt főleg autópályás használatra. Városi üzemben aki azt hiszi, hogy 30 000-et mehet egy olajjal... Hát meglepetések fogják érni.[ Szerkesztve ]
-
Anulu79
addikt
A RedBarontól vásárolt már valaki? Van valakinek tapasztalata velük?
-
fattyu
veterán
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
szerintem.
én. 4000renként cserélem. azért mert az tuti nem árt.
a 10000 pedig. azért mert azt mondta a gyártó. a gyártók akik ma már nem feltétlen az örökkévalóságnak akarnak gyártani, hanem azt akarják hogy x év múlva vegyél ujat.
lásd az analógiát a modern pici pörgős turbós benzinmotorok autókban meg a 30000km es olajcsereperiódus. igen biztos jót tesz a motornak, turbónak mindennek és csak beleképzelem hogy kb a garidőt kibírja így a blokk.
a motorkerékpárok hajtóművei sokkal forgósabbak ergó az olaj is "többet kap"
én hatezrenként cserélném ha nem úgy vezetnék ahogy én. mivel úgy vezetek ahogy én így 4000
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
ujskodas
tag
válasz -Mosquito- #58908 üzenetére
Ma voltam Miskolcon a Lidl-ben. Hát... délelőtt 11-kor már nem sok minden volt az aláöltözőkből!
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Tavasz. Semmi értelme mostmár lecserélni...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
dugynok
senior tag
válasz StoneBridge #58916 üzenetére
Szerintem ráér tavasszal. Télen gondolom nem használod, tök mind1 mi áll benne, max párszor járasd meg kucsit. Inkább az első tavaszi használatokkor cserélj olajat, akkor legyen friss. Persze, ha kevés kell bele, akár csiálhatsz most is egy olcsóbb olajjal és tavasszal normálisabbal, de ennyire nem kell parázni. Bár én inkább nem 10e-ként cserélnék, picit hamarabb... De biztos lesz valaki, aki megcáfol.
Persu:
Köszi, igazad volt, jó lett a fékem
[ Szerkesztve ]
-
StoneBridge
senior tag
Olajcsere (MT-07).
Gyári könyv 1000-nél, 10e, 20e, stb. írja a csere intervallumokat + (egyéb szervizek).
Megvolt az ezres olaj még tavaly, és a 10ezres nagyszerviz idén nyáron. Most járok 17e fölött valamivel. Sok volt a városi (főleg) rövidebb, túrázós hosszabbak is voltak bőven, ill. sportosabb állatkodós menetek, pályanapon nem voltam.
Érdemes szezon végével megejteni a cserét, vagy tavasszal majd ha benne lesz annyi, akkor a 20ezres szervizt várjam meg?[ Szerkesztve ]
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #58914 üzenetére
Bizony hogy az; ejnye-bejnye!
Ami a kérdés lényegét illeti: a motoros rendőr is motoros, ugyanakkor hivatalos szerv, ergo nem tegezzük (ha ő nem teszi, de jó eséllyel nem fog). A babettás 80 éves bácsika meg egyrészt külön kategória, másrészt koránál fogva nem tegezzük (ha ő nem kéri).
Szerintem.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz stereodead #58906 üzenetére
A mortoros emberek tegeződnek. Na, a Babetta és a robogó nem motor, a rendőr meg nem ember...
(Jujj, ez csúnya volt, Bogyó!)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Topiccsendőr #58910 üzenetére
tüzelünk,mint a yorkink
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Topiccsendőr
addikt
-
V.Stryker
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FIREBLADE78 #58903 üzenetére
Gyerekek, mi a fsz van itt?
A szokasosnal is tobb az gondolkodas nelkuli hsz ek szama, jo, a tieid eddig sem voltak a felso polcon, de most valami front van.Explosión de dos tiempos
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58908 üzenetére
Ennek az árából a lidl-ben kettőt kapni. Igaz, nem magas nyakú. Volt olyanis, de az kapucnis, azt azért nem vettem. No meg mert nekem van előkém. Ami magas nyakú. Bár te még nem láttad.
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58904 üzenetére
Na, elszaladtam lidl-be, vettem ilyen zoknit, meg 1600 forintért volt aláöltöző felső és alsó rész is...akkó má.
-
-
stereodead
csendes tag
Motorosok egymást közt ugye tegeződnek. Namármost ez érvényes a motorosrendőrre is?
Továbbá érvényes a 80 éves babettás öregúrra? Kicsit furán érezném magam igy huszonéves fejjel ha letegezném a bácsit.
Mi a szabály?
fgsfds!
-
-Mosquito-
őstag
válasz V.Stryker #58901 üzenetére
Nincs ilyennel tapasztalatom, így csak a saját véleményem van. Van egy jó csizmád egy meleg zoknid (Decatlon/spéci/bármi) az is sokat ér/het. A markolat/ülés fűtést is kapcsolgatja az ember menet közben mert, hol fázni fog, hol melege lesz. Ezen menet közben kapcsolgatni,hát nem tom.. Plusz figyelni kell fel/levételnél a kábelekre/aksira is. Szóval passzolni tudok, hogy ez szükséges, nélkülözhetetlen-e. Nagyon fázós vagy akkor vegyél egyet.
Ui.
Most látom van thermo Crivit zokni 750Ft. Egy próbát megérhet.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz -Mosquito- #58900 üzenetére
Közöd? Biztosan nem olyan öreg, mint te
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mosquito- #58900 üzenetére
Neked, mint a legtöbbet túrázónak mi a véleményed erről a fűthető cuccról?
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest