Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kulu22
aktív tag
válasz
426os #225089 üzenetére
Nem tudom, hogy melyik volt pontosan az a cső (egyrészt nem nyitottam ki a motorháztetőt azóta, szakszevizben csinálták, és az egész blokkot fedő borítást sem szedtem még le sosem), a számlán ez van amúgy: 05E103474A Szellőző tömlő (36e) és 05E103495AH Olajleválasztó (42e). Tudom, h aranyárban adták
-
Mágus2
Közösségépítő
Jó régen volt Octavia hajónapló...nem is nagyon merem írni, hogy Houston... megint van baj.
Vegyünk szépen sorba:
-Akksi kezdi megadni magát, még van rá 1 év gari, remélem kicserélik, mielőtt valahol otthagy, kezdem unni az állandó akksi teszteket, ami alapján csak fel kellene töleni az akkut... egy autónál, ami napi használatban van és hétvégén a töltőn lóg...
-Az idegenek megtámadták a műszerfalat, az utas előtt készül megszületni az Alien, ennek műszarfal csere lesz a vége, anyaghiba elvileg, volt már ilyen esetük, nyugodtjak meg, ha eddig is zörgött, majd a csere után hallgassam meg.
-Most volt 60 000km nagyszrviz, kb nem cseréltek semmi extrát, ellenben letörték a nívópála sárga fogójának még egyik ép fülét, legutóbb a másik esett áldozatul... már csak elgyintettem rá, lehet túl érzékeny vagyok.
-Hab a tortán, felszámoltak fél liter hűtőfolyadékot... na most ha nem minden hétvégén kellene töltögetni az akksit, akkor talán elsiklanék a dolog fölött, de mióta meg van a kicsi, 1x töltöttem bele 2 deci hűtőfolyadékot, így került kicsivel max fölé a szint, ahol azóta is van. Ezt mondtam, hogy ne szórakozzunk, mert nem fizetem ki...(Megkaptam ingyen) nem értem a mondatot, de legyen akkor a számlán, hogy töltöttek bele, nem fizettem ki.
-Az első gumikat végre nem zabálja, ezt sikeresen megjavítottam, Corsa2, ezer hálám a toronycsapágy infóért.
-Új hiba, hidegen a vezérműszíj hangot ad...Valami spéci olajjal akarják kenni. mondtam, hogy lehet saját autón kísérletezni. de vagy cserélik, vagy hagyjanak neki békét.
-
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #225092 üzenetére
Igen egy száraz karteres motor indítása teljesen más procedúra, de ha nem száraz karteres akkor is van, hogy úgy van megcsinálva az indítási rendszer, hogy gyújtás nélkül tudsz indítózni és amikor felépült olajnyomásod van akkor adsz gyújtást és indítózol újra és ezt még meg lehet fejelni egy olajnyomás puffertartállyal
De ugye amikor 10e juró egy motor reverzió amit nem magadnak csinálsz hanem küldeni kel a gyárba akkor kicsit másként gondolkodnak a kopásokról.Corsa02
nem hinném, hogy van utcai autó amibe ilyen rendszer lenne hacsak nem valami nagyon egzotikus hypersportautó -
Rally versenyautóban láttam ilyesmit 20 éve, egy gombbal elindította az elektromos(?) olajszivattyút, az nyekereg 1-2 másodpercig, majd újra nyekeregteti 1-2 mp-ig, aztán gyújtást kapcsol és végül indítja a motort.
Egy verseny Astra GSi volt, mérget nem vennék rá, hogy át volt építve szárazkarteresre, de inkább igen. -
#214
aktív tag
Nem 100%, de szerintem a szárazkarteres motoroknál ez pont így működik. A motorvezérlő nem is enged addig indítani, amíg fel nem épül az olajnyomás. De ez bonyolultabb, sok plusz alkatrészt és karbantartást igényel, cserében átlag utcai autónál nincs is nagyon előnye. Corsa lehet meg tud erősíteni/ cáfolni, a pontos működését még sosem jártam körbe.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
ArthurShelby #225068 üzenetére
Ha izzitogyertya nem volt meg cserelve, akkor esetleg azt erdemes lehet, mert ha jol emlekszem sokat futott a gep.
-
Asbee
veterán
válasz
imyourfriend #225080 üzenetére
Ugye nem csinálod ezt meg minden szűrő cserénél?
-
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
imyourfriend #225080 üzenetére
Köszi !
-
Corsa02
őstag
válasz
molnarpeter #225074 üzenetére
Igazából azért nincs jelentősége mert, ha megfelelő motorolaj van akkor a hajtórúdcsapágyak és főtengelycsapágyak nagyon gyorsan kapnak olajat, egy modern motorban 1 másodpercnél is kevesebb idő amíg odaér és utána már a megfelelő nyomás sokkal fontosabb mert a hengerfej tetejébe is gyorsan oda kell nyomni a vezérműtengelyekhez ami már a beindult motornál sokkal gyorsabb és kedvezőbb.
-
imyourfriend
őstag
válasz
lalibatyo #225073 üzenetére
Az olajzás nem érzékeny ilyen szempontból, értsd beindítod az autót és alapjáraton járatva fél-1 percet rendeződik is a helyzet, nem lesz extra kopás. Jelentősége nem olajrendszernél, hanem a magasnyomású üzemanyagpumpánál és a porlasztóknál van amikor lelevegősödik pl szűrőcserénél, ott lehúzod a porlasztó elektromos csatikat lelazítod a railcsőből a porlasztókhoz menő csövet feltöltöd a tankban lévő pumpával a rendszert majd indítózol amíg az üzemanyagcsöveknél nem jön tiszta gázolaj.. de ez üzemanyag és nem olaj, olajnál van egy fix pumpád ami megoldja a történetet.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
Reggie0 #225076 üzenetére
azért nem mindegy hogy a dugattyú csinál egy 15 bar körüli sürítést, vagy az 50+ bar égési nyomás "meglöki" a forgattyús tengelyt , - de bízzunk a mérnökökben, azért ilyen az olajozás mert így jó. Az meg egyéni probláma hogy lehetnek esetek amikor hónapokig nem jár egy motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
lalibatyo #225073 üzenetére
abból indulok ki hogy egy nehezen induló autón kb 10 mp indítózás után elalszik az olajlámpa. tehát eljut az olaj ahová kell
Sajnos ez nem így van, akkor alszik ki amikor az olajgombánál felépül a kellő nyomás, az még messze nem azt jelenti, hogy mindenhol máshol is felépült a kellő nyomás (főleg pumpától legtávolabbi részeken). Nem is beszélve arról, hogy a kellő olajnyomás nem jelent kellő kenési biztonságot is...
-
Reggie0
félisten
válasz
lalibatyo #225073 üzenetére
" Viszont terhelés szinte semmi mert nincs munkaütem nincs égés."
Meg ahogy moriczka azt elkepzeli. A surlodasok altal keltett erot igy is valaminek fedeznie kell, csak most ezt te a tengelyrol tolod bele es nem az ego uzemanyag szolgaltatja. Tehat az onmaga belso ellenallasa altal gerjedo erohatasok ugyan ugy meglesznek, akarmitol is forog az a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Corsa02 #225064 üzenetére
Már azon túl, hogy nem indokolt ennél a motornál - alapvetően a kisebb fordulat, üzemanyag nélkül&robbanás nélkül csak kisebb terhelés
Traktort is hosszabb állás után kihúzott leállítóval/ha van, dekompresszorral tekertetem, amíg nem mozdul a manométer mutatója. Persze nagyobb olaj mennyiségek, innen-onnan visszafolyó olaj, van minden, ami autón megoldott kérdés.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
vlevi #225065 üzenetére
abból indulok ki hogy egy nehezen induló autón kb 10 mp indítózás után elalszik az olajlámpa. tehát eljut az olaj ahová kell. Viszont terhelés szinte semmi mert nincs munkaütem nincs égés. - A szaktekintélyek is áradoznak arról hogy milyen fontos hogy az olaj gyorsan eljusson a kenési helyekre indításnál ( reklámokban biztosan). Ha ez ennyire fontos akkor miért nem lehet hogy egy elektromos pumpa feltermeli az olajnyomást aztán indul a motor ? - vagy ha pénzbe kerül akkor nem fontos a gyártónak... de ez már eszmefuttatás
-
Corsa02
őstag
válasz
ArthurShelby #225071 üzenetére
Feltételezve, hogy a megfelelő minőségű motorolaj van a motorban az még hidegben is időben elér minden kenési ponthoz, ez plusz zajt nem okoz. (mérhetőt igen, hallhatót nem nagyon) Viszont a henger belsejében az égési folyamat ilyen hidegben nem optimális, ezért el kell térni a zaj szempontjából optimális befecskendezési mennyiségtől és képtől, plusz utóizzítani is kell egy dízel motorban. Ezért az égés/öngyulladás hangosabb lesz. Röviden ezek a tényezők okozzák, hogy hangosabb hidegen egy belsőégésű motor.
Plusz kicsit hangosabb a magasnyomású szivattyú is.
-
Corsa02
őstag
válasz
ArthurShelby #225068 üzenetére
Igazából ez égés "zaj" nem kopás
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #225068 üzenetére
Nyugi nekem a benzines is csúnyábban muzsikál ebben a hidegben, igaz nyári olaj van benne (5W40), ilyenkor jobb lenne egy 5W30 vagy 0W30. Az all in meg 0w40 lenne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #225066 üzenetére
Igen, melegen mindegyik dízel halkabban jár.
-
ArthurShelby
addikt
Az normális, hogy most a hidegben, a hideg indítás után csúnyább (traktorosab) hangja van a motornak? Melegen már finom, sima.
-
vlevi
nagyúr
válasz
lalibatyo #225060 üzenetére
"átforgatni az olajat"
csatlakozom az előttem szólókhoz, de inkább csak fotelből szakérted
Az az olaj még azon melegében, amikor utoljára leállítottad, lefolyt az olajteknőbe.
Azzal, hogy átforgatod a motort, szerintem sem termelődik akkora olajnyomás, ami azt a hideg, ezért sűrűbb olajat gyorsan el tudná juttatni a hengerekhez, szepelekhez, satöbbi.Ez nem csillagmotor, ahol az alsó hengerekbe belefolyik az olaj, és, ha a szelepek is zárva vannak, csúnya dolgot tud művelni, ha beindítod. Ott tényleg át kell forgatni kézzel, egy hosszabb leállás után.
-
lalibatyo
csendes tag
Mesterek ! - 2.0 Cr dffa motorkód, 2020 as év. melyik csatlakozót vagy biztosítékot kellene kihúzni hogy önindítózni lehessen, de ne induljon a motor, és hibakód se legyen belőle ?
-
válasz
BigBlackDog #225050 üzenetére
Me' mész mint a állat!
-
Kickass
őstag
válasz
BigBlackDog #225043 üzenetére
Én jártam úgy a Golffal, hogy iszonyat benzinszag. Félreállok jobb hátul iszonyat büdösnek éreztem és a keréknél opálos tócsa volt. Na mondom fasza, tréler, gyerek a kocsiban.
Aztán leesett, hogy előtte nem sokkal állt előttünk valami bontószökevény, feleségem meg is jegyezte milyen büdös. Valószínűleg abból ömlött a benzin a miénk meg csak felhordta. -
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica #225049 üzenetére
Egyelőre nincs itt benzinfolyás, az orrommal volt gond, a Skoda hibátlan.
Egyébként az utolsó 3 tankolásnál kb. 2-3 dl-el nagyobb fogyi jött ki száz kilométerre, de ezt betudom a hidegnek.
-
szőröscica
addikt
válasz
BigBlackDog #225044 üzenetére
A pillanatnyi fogyin látszik a benzinfolyás?
-
lorcsi
veterán
válasz
molnarpeter #225032 üzenetére
köszi, megnézem
bár szíven szerint jobban hajlok az 1.6-felé -
Corsa02
őstag
válasz
BigBlackDog #225043 üzenetére
Jól van, ha valami szivárog akkor az fog majd úgyis, kiderül.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Corsa02 #225038 üzenetére
+ #225039imyourfriend:
Motorháztetőt felnyitva pár perc alatt kiszellőzött. Üzemanyagvezetékeket (műanyag motorburkolat alatt is) végignéztem, nem látható helyeken megtapiztam, minden száraznak tűnik. Állófűtést 5 percre bekapcsolva nem jött vissza a szag, motort beindítva szintén semmi illat nem volt érezhető. Vakriasztásnak betudom, bár valahonnan csak kellett jönnie...
Mindenesetre a reggeli, időzített felfűtést kikapcsoltam, pár napig majd figyelem.
-
válasz
BigBlackDog #225037 üzenetére
🤔 Mennyire kényelmetlen az ülés?
-
imyourfriend
őstag
válasz
BigBlackDog #225037 üzenetére
Pumpa - üzemanyagcső, railcső és innen a befecskendezőkhöz tartó cső amit megnéznék első körben, letakarítás előtt.
-
Corsa02
őstag
válasz
BigBlackDog #225037 üzenetére
Nem természetes!! Ott van az állóhelyid emlékeim szerint a jobb lámpa mögött/alatt.
Motor oldalról a nagynyomású szivattyú környékét szimatold körbe, de nem jellemző, főleg ennyi futás után az üzemanyagtömítetlenség erre a motorra.Állófűtés kikapcs! Garos autó, irány a szerviz!
-
BigBlackDog
veterán
Skoda Octavia 2024 1.5 eTSi: Hazaérkezve, a jobb oldali tükörnél matatva feltűnt, hogy enyhe benzinszagot érzek. Kocsi alatt nem látok semmit, tanksapka ajtóját kinyitva csak odahajolva érzek némi benzinszagot. Viszont a motortérben, a jobb első lámpa mögött erősebb picit, ha odahajolok. Kiegészítő fűtés van, legutóbb reggel ment, illetve az utolsó út elején is hallottam, hogy bekapcsolt motorindítás után (hidegből indultam).
Kérdés; lehet-e nagyobb baj, vagy akár lehet természetes is ez (utóbbiban annyira nem hiszek)? Eddig nem tűnt fel, hogy éreztem volna benzinszagot bárhol is. Érdemes inkább kikapcsolni a reggeli előmelegítést, hogy nehogy felgyulladjon?
-
post
tag
Sziasztok.Néztem egy 2015.évjáratú vw-t amiben110kw 250Nm nyomatékú 150Le-s motor van 7seb. Dsgvel.Honnan lehet tudni hogy száraz vagy olajos a sebességváltója?
-
#214
aktív tag
válasz
focvis #225026 üzenetére
Pedig az egyik legjobb tulajdonsága a topiknak, hogy autómárkától, évjárattól, motor és hajtástípustól függetlenül megfért mindenki egymás mellett a csoportban, kifejezetten felüdülés ez a sokszor toxikus facebook márkacsoportok után.
Amíg heti egyszer futjuk le ezeket a köröket, addig kibírom átgörgetéssel.
-
lorcsi
veterán
Nagyobbacska praktikus auton gondolkozom..
igy jott kepbe a touran, 2010-14 koruli benzines
varosban-munka-ovi es indonkent kisebb kirandulasokra, egy gyerekulessel
ugy neztem hatul tok jo labter van
az ules is mintha magasan lennemikre erdemes figyelni ?
milyen motorral ajanlott ? -
trialboj
őstag
Hello, ehhez hasonló seat leont szeretnék eladni, az árazásában kellene segítség. 2002es model 1.4es.motor, leugrott v esett a szíj, és tönkre ment a motor. Karosszéria eléggé megkopott, kívül és a belső tere is eléggé lelakott. Van hozzá nyári gumi szett, de szerintem az külön adnám el. Pontosabban egy havernak kellene segítség nem én foglalkozom vele, csak megkért hogy kérdezzem meg, milyen árat mondjon ha kérdezik.
Köszönöm -
1stVikman
senior tag
válasz
BigBlackDog #224983 üzenetére
Golfban én sem ragasztanám fel a bőrre, oda csak fotó miatt lett bepróbálva.
De a passatot sikerült annyira olcsósítani, hogy ott már nem bőr, hanem műszerfal anyag van. Így oda oda mertem rakni az egyébként nem extrém erős kétoldalúval. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #225018 üzenetére
Olajcsere volt kb 10 évente. Gyárilag ilyen gyenge konstrukció, kijönnek belőle alkatrészek magas futás során.
Voltak rossz előjelek, hátramenetben megakadt a váltó az utolsó 2 évben ez öbbször is előfordult, ilyenkor kicsit előre gurulva megint lehetett tolatni.... Aztán egyszer kijött a fülén a szeme.
-
válasz
yodamester10 #225016 üzenetére
Ott írja hogy a vége EV mód volt.
-
1stVikman
senior tag
válasz
gyulaszu #225009 üzenetére
Kollégának az van. 420 km egyben, pályán, fullra töltött akkuval indulva ha jól emlékszem 6.5L/100km és maxra merített akku lett a végére. (De az is lehet, hogy 7l volt).
110km-re pályázva, elején - végén tisztán elektromosan használva (megérkezve üres akku) jóval kevesebb, talán 3 egész valamennyi az átlag.
-
Reggie0
félisten
Nem eleg regota, meg tul sokat azert nem mentem vele. 2024 aprilis nagyjabol. de a kocsi mar november ota all es sokat is voltam kulfoldon.
Szloveniaban voltunk par napot, ott jol megkuldtem a szerpentineken, egy model y-t is lenyomtam a kanyarokban, pedig nagyon probalkozott.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
lalibatyo #225004 üzenetére
Az úgy nem igazán lenne opció nekem.
Sokat ingázok DE-HU között , és olyankor nem szívesen "húznám" ezzel az időt, viszont a végpontokon jó lenne a helyben járkálást tisztán elektromos üzemódban megtenni.
Mennyi a jellemző fogyasztása a PHEV-ben lévő benzinmotoroknak a 135-ös autópálya tempónál ? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
molnarpeter #224999 üzenetére
Pár évvel később...
SDI octavia váltó 750k futással.
-
gyulaszu
senior tag
PHEV tulajdonosok,
van aki Passat GTE kombit vagy Superb iV kombit hajt?
Ahogy nézem 50 vagy 45 literes ezek tankja.
Jól sejtem, hogy abból sehogyan nem lehet 1000 kilométert autópályán, 135-re beállított tempomattal kiautózni? -
Syz
senior tag
válasz
Reggie0 #224978 üzenetére
Jajj én teljes mértékben elhiszem hogy jó ez a kombó, főleg ha tapasztalatból írod.Csak szeretnék egy igazán jó döntést hozni, amivel biztosan elégedett leszek.Sportosan,dinamikusan vezetek és nagy kanyarmágus vagyok az ültetett futóművel,szóval fontos a fék.Ízlelgetem még picit a dolgot, de a kerámia betétek a fékpor miatt azok már fixek
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest