Hirdetés
- Gurulunk, WAZE?!
- Asszociációs játék. :)
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
fixer92
aktív tag
Erre ötlet?
Kösz."Victory loves preparation!"
-
veterán
válasz Doki16 #142681 üzenetére
Úgy-úgy.
Az Opel Vectra hasonlóképp csak 2-t sötétít; gondolom az Insignia is. Viszont a Saab wannabeprémium mindhármat - wow!Kíváncsi vagyok, hogy egy Audi esetén mi a helyzet.
(#142684) SztiviVander: én pl. így jártam.
(#142695) audi100td: Szia! Végig láncos.
[ Szerkesztve ]
-
audi100td
nagyúr
Sziasztok,
nem tudja esetleg valaki, hogy Octavia Mk2-be került a frissitett szijas vezerlesü 1.4 TSI-böl, vagy lancos volt vegig?
-
SztiviVander
őstag
válasz K Norbi #142687 üzenetére
igazad van, a "nem" és a "hamisítják" közül kimaradt az "annyira" szó szerencsére nem a ruszkiknál vettem. azért gyorsan lementem kocsihoz és megnéztem az 1L-es dobozát, de a videón mutatott ismertetőjelek alapján ez nem hamis. gépextől van, nem is forgalmazzák túl sokan.
@oszy
én nem látok itt a szövegben motul említést, meg a képeken se találtam. amit nálunk fogtak tavaly (valahol itt pest környékén) ott is a castrol, total, mobil1 márkák dobozai voltak ezerszám. de pl 1L-es dobozt azokból se láttam csak 4/5L-est meg hordókat. -
oszy
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Magnum_ #142689 üzenetére
Mind a kettőbe. Öreg konstrukciók (az egyik 1999-ben került forgalomba a másik meg 2001-ben tehát olyan 1997/98 és 1999/2000-es fejlesztésű motorok) így a gépkönyv írásakor még nem volt elterjedt a 0W-s olaj. Mind a kettő 5W30-at jelöl alsó értéknek. Na most ha a hideg oldalon lemegyek 0W-re az elvileg ártani nem árt csak használ ezért gondoltam arra, hogy bepróbálok vmi 0W30-as olajat.
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #142687 üzenetére
0-s olajat nem ír elő a gépkönyv, így nem teszek. Ez az olaj tudja a VW502-t, ami ebbe kell.
Nekem a meleg oldal a lényeg nyáron (ezért megy akkor bele ugyanez csak 5w40-ből), pár hete is volt 36-37 fokban mentem pályán tartósan 150km-t 140-el. Nem hiszem, hogy az 5w30 olaj jó erre ennél a motornál ami az átlagnál nagyobb hőt termel.
A hideg oldal meg most még úgysem lesz mérvadó, mert megy mélygarázsba az autó októbertől.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Zizmand
aktív tag
válasz SztiviVander #142686 üzenetére
Értem, köszi.
-
SztiviVander
őstag
-
Morris
veterán
válasz SztiviVander #142684 üzenetére
Pontosan.
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #142664 üzenetére
Ezt nem tudtam Golf 5-nél hogy így megy, szvsz sokkal jobb mint az elődjénél. Gondolom a belső kárpitot csak kevés esetben kell levenni ha valami gond van. Sérülés esetén pedig egész egyszerűbb és pénztárcabarátabb lehet a javítás.
Golf 4/Bora esetében az egyik, ha nem a legnagyobb tervezési bakinak az ajtókat tartom. Egyszerűen vicc az egész megoldás. Miért kell az ajtókereteknek úgymond "ráhajlani" a tetőre illetve az "A" oszlopra
Ez úgy f@szság hogy van. Ha ember kinyitja az ajtót szinte nincs is "A" oszlop. Gondolom az utasbiztonságra sincs jó hatással ez a megoldás, télen vicc kategória ahogy be tud fagyni az ajtó emiatt az idióta tervezés miatt. Mosaáskor megáll a hab a kéderen, szerintem a szélzaj is lényegesen kissebb lenne "normális" ajtókkal. Az is érdekes hogy a testvéreinek (Octavia, Leon/Toledo, A3) normális ajtaja van csak ezeknek nem.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
intelMMX
senior tag
válasz FoLey-v #142671 üzenetére
Látod az majd nekem is kelleni fog. Persze 14 vagy 15"-os gyári, ami ritka, meg azért inkább ott a gumi nélküli darabár 10eFT.
Aki járatosabb a hivatali témákban, attól kérdezném:
Mikor megvettem a kocsit, ugyan kis galibával (elveszett a törzskönyv), de végül minden ügyet sikerült elintézni biztosítástól az átíratásig.
Mai nap felhívott az előző tulaj, hogy voltam-e benn a helyi önkormányzatnál lejelenteni az autót, mert kaptak súlyadóra csekket.
Nekem ez furcsa így első hallásra, mert úgy tudom, hogy átíratás után egyéb teendőm nincs és amúgy is a tárgyévet még az előző tulajnak kell állni ilyen szempontból.
Na most a kérdésem: Az előző tulaj tudja rosszul, vagy tényleg én mulasztottam? -
-
zetecR
addikt
Sziasztok,
fényre sötétedő külső tükőr jó dolog, vagy csak jópofa?
-
fixer92
aktív tag
Hello
Tanácsot/tippet szeretnék kérni.
Van egy VW Golf 3 1.9TDI AHU motorkódos autóm. A probléma elég érdekes.
Indítás után felkapcsolnám a világítást, a helyzetjelző fel is kapcsol, viszont a tompított nem. Ilyenkor többször előfordul, hogy a tolatólámpa sem kapcsol be, ha hátramenetbe teszem. Ha a tompítottról visszakapcsolok helyzetjelzőre, majd a váltót hátramenetbe teszem felkapcsol a tolatólámpa, ezután ha felkapcsolom a tompítottat az is bekapcsol.
Van olyan eset is, hogy a tompítottal nincs felkapcsolási gond, csak a tolatólámpa nem kapcsol be.A tolatólámpa kapcsolóról le lett húzva a csatlakozó, kapott kontakt spray-t. Utána 10-ből 10-szer bekapcsolt a tolatólámpa, viszont másnap megint előjött a jelenség. Próbáltam úgy kapcsolgatni a tompítottat, hogy a tolatólámpa kapcsolóról le volt húzva a csatlakozó, nem az zavarja-e meg. Akkor annyiban változott a jelenség, hogy néhány felkapcsolás után 5-10 mp-el később kapcsolt fel a fényszóró, de volt hogy azonnal.
Szerintetek mi okozhatja ezt? Egyik okozhatja a másik megzavarodását, vagy valami központi hiba van, ami kihathat mindkét jelenségre?
Kösz.
"Victory loves preparation!"
-
Zizmand
aktív tag
Ha már ennyire megy az olajozás megragadom az alkalmat, hogy megkérdezzem, a MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 fasza olaj? Több helyen dícsérik, negatívumot nem nagyon olvastam róla, így ezt akarnám bele rakni a kocsiba, 505.01-et is teljesíti.
Amúgy most Castrol Edge van benne, ezzel sincs igazán probléma, szépen jár tőle a motor, talán egy picit csipegeti, de nem számottevően.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezt meg csak így itthagyom, ha valakinek mk5 golfon támadna kedve külső ajtópanelt lekapni.
Kevesen tudják, hogy az ajtó teljesen szétszedhető és nem kell kalapálni, ha valami történik, elég a küslő borítást cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
tibbike01
őstag
Ettől a felkapott olaj témától komolyan jobban és csendesebben pörög az egerem görgője
-
veterán
válasz K Norbi #142640 üzenetére
Ha belemegyünk olyan dolgokba, amikhez valljuk be, valódi tribológiai szakértelem szükségeltetne (nálam hiányzik), és a németek az überprecizek, akkor nézzük meg azt is, hogy mit írnak a németek a dobozra.
Magnatec: "HC-SYNTHESE"
Edge: "VOLLSYNTHESE" vagy "FULLY SYNTHETIC"Mindezektől függetlenül azt gondolom, hogy ha tudja a VW 502.00-t, akkor jónak kell lennie az aktuális benzines palettába is 15 ezres fix csere intervallummal. Sőt talán jobb is, mint egy 504.00-es az alacsony hamutartalommal a párhuzamos 507.00 miatt.
-
tibbike01
őstag
válasz sirszevenap #142654 üzenetére
Milyen autód van?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molacika91 #142652 üzenetére
G 052911A2 És csak a gyári VW olaj menjen bele. Kicsivel több mint 2 liter fog kelleni, vegyél hármat és marad. Ha valamelyik szimering ereszt a féltengelyeknél, azt előtte cseréltesd.
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molacika91 #142650 üzenetére
Évjárat is kell ám, nem csak a modell.
-
molacika91
tag
Sziasztok!
Ha már olaj téma, akkor én is kérdezek, csak ez váltó olaj.
Audi A4 HCF kódú váltóba milyen olaj kell?
Ha jól látom akkor G052911 vagy G052532? Mennyiség az megfelel 3 liter?
És csak gyári olaj vagy pedig akár ez is mehet bele?
Még egy kérdés, hogy ez az olaj 75W-80, vagy 75W-90 viszkozitású? A két gyári számra keresve mind a 2re találtam példát.Köszi a segítséget.
-
K Norbi
addikt
-
Speeedfire
félisten
-
K Norbi
addikt
válasz sirszevenap #142567 üzenetére
Sajnos nem FULL [link]
Kenőolajak (kőolaj),
C20-50, hidrokezelt
semleges olaj-alapú[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
Végre sikerült felnit venni, kb. 1.5 hónapig keresgéltem. (mióta elhagytuk az egyik dísztárcsát) Az volt a lényeg minnél olcsóbbat találjak. Formája mindegy, csak már ne a fekete acél lemez felni legyen.
10 ezer forintért sikerült ilyet taláni + adtak hozzá használható 5mm-es Pirelli gumit. Tehát 1 db felni+gumi volt 2500 Ft. Ennyit megért.
Annyi, hogy 2 db karcos, meg egy mélyebb karc van rajta, de lesz ez még karcosabb is. -
Fr0z3n
őstag
válasz bitpork #142632 üzenetére
A mostani autóm az első amiben van de nem használom, nem is bírom a klímát. Bár a fekete celicába fekete bőr belsővel nyáron vallatni lehetett Szóval s lényeg hogy ne rohadjon. majd alá-bele-köré mászok. Adagoló felújítás volt rajta meg turbó, az már élete végéig elmegy
1,9 tdi
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
félisten
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #142451 üzenetére
Ilyen kis méretben nem sikerült sehonnan ilyen bilincset szereznem, csak nagy mennyiségben (min. 100db) tudnék szerezni.
Ilyen:
lenne csak a szükséges méretben.
Jó lehet vagy ezt inkább nem kellene erőltetni?Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #142622 üzenetére
Kedves Norbert, "Ez én lennék"
A különbség abból adódik, hogy Németországban eltérő a szabályozás, mint Európa többi részén.
Németországban csak azokra a termékekre lehet rátenni a teljesen szintetikus (Fully Synthetic) feliratot, amelyek valóban 100%-ban szintetikus összetevőt tartalmaznak.
Mivel a Mobil Super 3000 sorozat alapolaja szintetikus és hidrokrakkolt (HC) alapolajok keverékéből tevődik össze, így Németországban nem írhatják rá a Fully Synthetic jelzőt, Európa többi részén viszont igen.
Egyébként Európa ezen részén már a tisztán hidrokrakkolt alapolajból előállított kenőanyagokra is gondolkodás nélkül ráteszik a Fully Synthetic feliratot.
Sajnos vagy nem, ez jelenleg Európában nincs pontosan leszabályozva.Remélem, tudtam segíteni!
Tari Zsolt
Kenéstechnikai tanácsadó.[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
-
sirszevenap
addikt
válasz lenko #142619 üzenetére
Pl Golf V:
Golf V 1.6 (2003 – 2008) BGU, BSE, BSF 4,5 l 15 000 km / 12 months
Golf V 1.6 MultiFuel E85 (2007 – 2008) CCSA 4,5 l 15 000 km / 12 months
Golf V 1.6 16V FSI (2003 – 2008) BAG, BLF, BLP 3,5 l 15 000 km / 12 monthsGolf VI -nál ugyan ez, sőt még Golf IV-nél is fele fele arányban 4,5-3,5.
Csak az FSI-be kell 3,5, az összes többibe négyfél. "Megint, mi a másik nem nyert.?"
[ Szerkesztve ]
Bankkártyával? Hát persze!
-
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #142613 üzenetére
Megint, mi a másik nem nyert.?
Egyébként ezek szerint nagyobb audinál az olajteknő, mert a Vw-nél ugyanezzel a motorral 4L kell bele....
Az embereknek fáj az igazság!
-
K Norbi
addikt
.
[ Szerkesztve ]
-
Fr0z3n
őstag
Sziasztok
Sose gondoltam hogy egyszer német autóm lesz, de most ajánlott egyik ismerősöm egy 94es 1,9 tdi audi 80ast. Nem szeretem az új modern autókat annyira, így elgondolkodtató a dolog. Volt esetleg valakinek? Mire figyeljek? Választ előre is köszönöm -
cool13
őstag
válasz tibbike01 #142596 üzenetére
Nem mertem bevállalni. Ezért ezt rendeltem és megy majd az 1,9 pdtdi-be.
Ma pedig, ezek kerültek fel. -
lenko
aktív tag
válasz sirszevenap #142609 üzenetére
Egyébként minek az 5L-es kiszerelés? Nem 4L kell bele?
Az embereknek fáj az igazság!
-
lenko
aktív tag
válasz i-sti #142607 üzenetére
Az tényleg nem túl szerencsés legyen bármilyen olaj benne. Nekem napi max 3indítás van. Ebből 2 hideg. 3. nál nem hűl ki teljesen egy vásárlás vagy akár tankolás. után.
(#142609) sirszevenap
Ha már 5w40, én egy picit "gyengébb" nem agyon adalékolt olajat tennék bele.
Total quartz 9000 5w40...[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
i-sti
senior tag
válasz lenko #142606 üzenetére
Sajnos nekünk hosszanti garázsunk van.
Így ha az Audi van elől és a másik autó kell akkor nincs mit csinálni megindított kihoz, kijön a másik, Audi vissza.
Ez szerencsére egy indításból meg van.
Édesapám szerintem egy nap 50-100szor megindítja a Daciat.Váltóolajat nem kell cserélni mert már rég kifolyt.
Motorolaj néha, mikor eszébe jut cserél.
Vezérlés már senki sem tudja hogy 180nál volt vagy nem cserélve. Most 220+-ban van.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
lenko
aktív tag
válasz K Norbi #142605 üzenetére
Ez ok, mivel nem indítom be az autóimat 1 nap 100x, és igazol engem az így lefutott 160e km, ma is mennek az autók megbontás nélkül olajzabálás nélkül, de lehet véletlen csak.
Továbbra is jó ezekbe a 10w40 8-10e km utáni cserével.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
K Norbi
addikt
válasz lenko #142602 üzenetére
Olvasd el a cikket amit küldtem a fórumba
Jó dolgokat írnakEz a nagyobb probléma. Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk.
Az emberek sokszor azzal hozakodnak elő, hogy mivel a kezelési kézikönyv 10w-40-es olaj használatát írja elő, így soha nem gondolnának 0w-40 olaj használatára. Ismét elmondjuk: Mindkét olaj, tehát a 10w-40 és a 0w-40 is azonos sűrűségű, normál működési hőmérsékleten (motor). A 0w-40 viszont sokkal kevésbé sűrűsödik vissza, miután leállítottuk a motort. Vannak példák is rá, amikor korábbi kiadású gépkocsik kezelési könyvét módosítják az előbbi tényeket, illetve az újabb motorolajokat megismerve. Például a Ferrari 550 Maranello kezelési könyve még 5w-40-es motorolajat javasol, míg az újabb kiadású 575-ös könyve már 0w-40 olajat preferál. A motorok a két autóban gyakorlatilag teljesen azonosak, csak az 575-ösé erősebb valamivel. Jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de egyébként az erőforrások azonos tűrésekkel készültek.
Mostanában már a legtöbb autógyártó elsősorban vagy 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használatát írja elő. A BMW, Honda, Ferrari, Mazda, Porsche, Mercedes, VW például így jár el, de elmondható ez sok más cégről is. Ez alkalmazható minden típusú, korú és kopottságú motorjuk esetében.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését.
Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes.
Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás. Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkeni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Úgy tűnik tehát, hogy a lehető legvékonyabb olajjal járunk a legjobban.
Létezik egy összehasonlítás az 5w-30 viszkozitású indexű Mobil-1szintetikus, illetve egy 10w-30 és 10w-40-es besorolású ásványi alapú motorolaj között. Sarkvidéki viszonyok között indításkor 152/perc fordulatszámmal forgatta az önindító a Mobil-1-el feltöltött erőforrást, míg a 10w-30 esetében 45/perc, a 10w-40-nél pedig 32/perc főtengelyfordulatot mértek. Mondanunk sem kell, az utóbbi két olajjal nem indult be a motor.
A beidegződésekkel szemben inkább alkalmazzunk egy fokozattal hígabb (alacsonyabb indexű) olajat, mint egy fokkal sűrűbbet! Lehetőleg a viszkozitási jelzés első száma 0 vagy 5 legyen, azaz 0w-xx, vagy 5w-xx motorolajat használjunk! Ha a legjobb védelemre és teljesítményre vágyunk a motorunkat illetően, akkor a szintetikus olajoknak szavazzunk bizalmat! Az olaj márkája soha nem számít olyan mértékben, mint a viszkozitás. Az olaj besorolási osztálya SL, vagy SM legyen. Cseréljük olajat rendszeresen (sűrű intervallumot nem merünk írni) minimum minden tavasszal, illetve frekventáltan ellenőrizzük az olajszintet!
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz i-sti #142589 üzenetére
Megrendeltem.
MANN CUK 2450 - 57 lej - 3800 ft
4L Mobil esp - 127 lej - 8450 ft
1L Mobil esp - 36 lej - 2400 ft
Purflux L267D - 18 lej - 1200 ft
MANN C 32 130 - 45 lej - 3000 ftSzállítás 25 lej - 1700 ft
(#142604) tibbike01: Bukarestiből. #csakamobil #csakerdély
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest