Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
bambano
titán
mondom én, hogy fúrni csak utolsó lehetőségként
egyébként minden rendesebb autó egykulcsos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Pitu
aktív tag
Beszéltem szerelővel (velük eléggé meg vagyok elégedve, profin dolgoznak). Telefonomról mutattam neki a "produkciót". 3 dolgot mondott látatlanban:
1. hidrotőkék közül van ami nem veszi fel az olajat
2. a cserélt feszítő megadta magát (ezt lehet gariztatni, a javítást viszont nem bíznám már arra aki eredetileg csinálta)
3. nem használtak olyan eszközt a feszítő beállításánál ami fixen tartja a vezérműtengelyt, így pár fokkal elmehetett (filccel jelölhették meg...)
Szplöttyy
senior tag
Ha a vezérlés lenne elrakva, akkor az első perctől jelen lenne a hang, nem? Ha jól emlékszem hirtelen jött elő. Akkor és a 2-es pontra voksolnék, mert a hidrotőke se egyik pillanatról a másikra. Mondjuk ez csak feltételezés részemről.
Smoke & Torque
Pitu
aktív tag
Ráadásul random jelentkezik ez, általában alig hallani hogy jár a motor. Korábban az 5w30-as GM olajjal is csinálta ezt 600km-el vezérléscsere után, akkor azt hittem rossz minőségűt vettem, de most castrol-al is elkezdte kb. 1500 megtett km után...
Amit nem tudok:
- a láncfeszítés dinamikusan változik? mert csere előtt melegen folyamatosan kerregett
- a hidrotőke hiba sem lenne folyamatos? indításnál van egy félperces kerregés, főleg gázadásra, de ez hamar meg is szűnik.
- ha most szétszedi a szerelő, újra meg kell vennem a tömítéseket? (nincs féléve hogy csinálták...)
Szplöttyy
senior tag
Láncfeszítés, ha jól tudom hidraulikus, és automatikus, tehát mindig annyit feszít amennyit kell. Ahogy nyúlik a lánc. A hidrotőke az ha indításnál szól "belefér" de az csak úgy a semmiből tudtommal nem jön elő. Szerintem kell tömítést cserélni ha szétszedik. De majd jön valaki aki jobban ért hozzá, és megmondja a frankót.
Smoke & Torque
Jim Tonic
nagyúr
Örülök, hogy örülsz.
Először is gratulálok. Milyen autóból ültél át? Jó ideje ezek a kulcsok egyformák.
Másrészt közölném, hogy valakinek nyitva hagytad az egész autód. -> komplett zárcsere
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
sziada5925
aktív tag
Mielőtt megvetted a könyvet szólhattál volna, szerintem itt a fórumon többen is elküldtük volna pdf formátumban.
Üdv: Ádám
degu
senior tag
Skoda 130-bol
Egyebkent ha en nem talaltam meg,akkor mas sem fogja!
/Csak azt tudnam,hogy minek csinaltatott az elozo tulaj egy kulon tanksapka-kulcsot?/
Koszi a tippeket!
/Egyebkent a szerviz konyvnek q*vara megorultem,azutan egy csomo dolog nincs is benne,es ami le van irva/rajzolva,sokszor erthetetlen! Van valami jobb konyv?/
[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Jim Tonic
nagyúr
Az nem tanksapka kulcs volt, hanem a pótkulcsod, szvsz.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
degu
senior tag
Hat lehet,hogy csak egy csinaltatott potkulcs volt,mindenesetre kissebb volt a*feje*-gondolom azert mert ez volt a kulcskiralynak nyerskulcsban.
De vegul is mindegy,mert a lenyeget megtanultam,hogy a tanksapkat-ha zarhato-akkor a slusszkulcs nyitja,mint ahogy a kozponti zarat is!
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Jim Tonic
nagyúr
Most hány kulcsod van? Sok kocsinál nem egyforma vagy nem ugyanolyan tudású a második gyári kulcs.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
bambano
titán
valaki most kulcspozícióba került
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
degu
senior tag
Ketto.
Ezt nem tudom,hogy a *potkulcsban* volt -e immobilizer-chip?
/Sohasem probaltam elinditani vele az autot /
[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
zolikaDB
veterán
Astra G távolsági milyen foglalatú?
adorjant
senior tag
Van két feleslegessé vált C Corsa első ülésem.
A szivacs cserére szorul,de a kárpitok szép állapotban vannak.
Övfeszítő nincs rajta,az alsó sín viszont igen,így más típusokba is könnyebben beszerelhető.
Ár megegyezés szerint,hátha valakinek hasznos még,nekem már nincs rá szükségem.
Calogero
addikt
Én úgy tudom hogy H7
zolikaDB
veterán
Jofi81
őstag
Én úgy emlékszem, hogy a tompított H7-es, a távolsági pedig HB3-as.
_seth_
veterán
Pontosan: H7+HB3
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
akos86
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok olyan helyet ahonnan tudnék szerezni opel astra f facelift kiadáshoz első opel emblémát a helyi bontókat már néztem de itt sajnos nincs a neten sem találtam sajnos. Ilyen nehéz lenne beszerezni ezt ? bezzeg minden máshoz simán kapni.
3dfx, gone but never forgotten...
degu
senior tag
Mindig mondta a matektanarom a suliba:
Jah kisfiam,az elet nem egy videojatek
Miutan megoldodott a tanksapka problema,felmerult a hats ajto muanyag karpitjanak visszszerelese.
/Egy szoke ,a piros lampanal allva belemrohant hatulrol,azzal vedekezve,hogy osszetevesztette a feket...a gazpedallal!./
Ezert kellett leszerelni a hatso ajto muag karpitjait.De a javitas,fenyezes utan nem talalom a specialis csillag-imbusz,finommenetes,lemez csavarokat./Kb. 30 db./
Lehet ilyet az Opel boltba venni?Vagy probalkozzam sima,metrikus csavarokkal?
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
Szeretném kikérni a véleményeteket!
Autóvásárlás előtt állok, egyelőre nagyon az elején vagyok, nem is értek hozzá, most kezdem az első tapogatózásaimat. Az eredeti elképzelésem egy G Astra volt, leginkább classic II, keveset futott, lehetőleg "fiatal" modell. Szeretem az opelt, a legtöbbet azt vezettem, 18 év trabantozás után egy c corsa lett a családi autó, sokáig vezettem c vectrát, illetve g astrát.
Jelenleg viszont egy nagyon kedves ismerősöm nagyon kapacitál a japán autókra, toyota, honda, jellemzően eggyel nagyobb D osztály platósbarkasz méretben (mert hogy gyerekkel csak abba fogok beférni), vagy legalább egy C osztály, de japánból. Az indok annyi, hogy más minőség, annyival jobb, hogy több kilométerrel is érdemesebb megvenni, más minőség, más érzet, sokkal jobb. Tény ami tény, van benne valami.
Valamiért én viszont még mindig a német autókhoz kötődöm, a g astra régi álom, az valahogy nekem a "Das Auto".
Segítsetek nekem! Milyen indokok szólnak emellett? Miért kellene nekem mégis ezt választanom? Milyen előnyei vannak mondjuk egy 7gen civic-el szemben?
adorjant
senior tag
A G Astra egy nagyon kiforrott autó,gondolj bele,98 óta gyártották.
A Classic kicsit ki van könnyítve,hiányzik belőle ez-az,de cserébe nagyon jók a motorok (1.4 Twinport a bestbuy).
Nem ad élményt,nem leszel szerelmes belé,de amit tud,azt mindig nyújtja majd,a fenntartása megkockáztatom bármi más azonos kategóriájú autóhoz képest, a legolcsóbb.
Neked kell eldöntened,hogy mi a fontos számodra,megér-e esetleg több pénzt egy modernebb,látványosabb autó,vagy a bevált régivágású is megfelel.
Jim Tonic
nagyúr
Persze. Opel kereskedésben az utolsó apró csavar is rendelhető.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
bambano
titán
a visszahívások darabszámát és a visszahívott autók mennyiségét tekintve kimagaslóan első a toyota.
az asszony városban g astrával jár, 13 éves múlt az idén a kocsi, most először nyúltak hozzá komolyabban (kuplungcsere, mert a városban az jobban fogy).
én nem vennék japánt, a régi időkben megszerzett megbízhatóságuk mára már csak mítosz lett, főleg az eu-ban törökök meg lengyelek által gyártott japánnak kinéző autók esetén.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
DeFranco
nagyúr
2000-2003 körüli modellekről beszélünk. Avensis 1 gen Civic 7 gen
Ezek még "régi idők" autói, vagy már az, amiről te beszélsz?
[ Szerkesztve ]
bambano
titán
ezekből legnagyobb valószínűséggel angol összeszerelést lehetne venni. nekem nem kéne.
másik, hogy nekem a honda motorépítési felfogása nem jön be, ez az alacsony nyomatékú, magas fordulatú szemlélet nekem nem tetszik. pláne úgy nem tetszik, hogy az általad is preferált g astrát ismerem és az meg bejövős.
Szerk: a 2000-2003 időszak minőség szempontjából már nem régi idő, az már új korszak. szerintem egy 2003-as japánnak látszó autó semmivel sem jobb, mint egy átlag német.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
DeFranco
nagyúr
Akkor azt állítod, hogy műszakilag (megbízhatóságra, tartósságra) az opel (astra) jobb?
Faterkam
addikt
Sziasztok!
Szerintetek van e összeszerelési különbség (minőségben) a Lengyelországban vagy Németországban (Bochum) összerakott Astra Classic III. esetében?
Üdv!
"Ha nem válaszolok PÜ-re 1 nap alatt, akkor lehet, hogy az a 5 ember között vagy, akit letiltottam a 13 év alatt!" https://tinyurl.hu/LdG3
Jim Tonic
nagyúr
Konkrétan az egy "megölhetetlen" modell. Persze normális olaj, szervizelés ajánlott.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
DeFranco
nagyúr
OK, tanulni jöttem. Vagyok én, a tudatlan, vannak határozott érvek az egyik oldalon, és jöttem a másik oldalra határozott és megalapozott érvekért.
Tény az, hogy beleültem a civicbe és majdnem magam alá pisiltem, beleültem az avensisbe, az már azért nagyobb cipő, de tény hogy beférünk.
Meg ott van az astra, amit szintén vezettem, igaz tényleg fapadosabb, de ezt nem feltétlenül bánom, ha biztonságban, megbízhatóságban, fogyasztásban, és olcsó rezsiben hozza vagy veri azt a szintet, mint pl. a fenti modellek.
Ezért kértem, hogy írjatok véleményt, érveket, hadd tanuljak
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Én nem húznám le annyira a japánokat, legalábbis motorikusan. Autója válogatja, hogy a körítés milyen.
Én sokat nem agyalnék, melyiket vegyem. Korábban nekem sem Opelem volt, a következő jó eséllyel szintén az lesz, vagy legalábbis német. Bár úgy néz ki, hogy összefekszik a franciákkal, aminek nem kimondottan örülök. Bár jobb, mintha a Fiat vette volna meg.
Biztonság az relatív. Ha arra vágysz, akkor nagyobb kategóriákban keresgélj.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
bambano
titán
több astra is van a rokonságban, mindegyikkel jó tapasztalataink vannak. f,g,h is van, volt. A sógornőm g astráját csak a gépház tetőig érő árvíz bírta letérdeltetni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
DeFranco
nagyúr
Én sokat nem agyalnék, melyiket vegyem. Gondolom az opel javára. Miért? Pont ez a kérdés.
Érted a helyzetem...itt vagyok teljesen tökként az autókhoz (Édesanyám nevelt fel, volt egy Trabantunk még a Merkúrból, aztán 18 év után egy C Corsa szintén szalonból, most van benne 8 évesen 33k kilométer. Turbórágót sem gyűjtöttem sose')
a) állítás: vegyél nagy japánt, nem baj, ha dupla annyi kilométer van benne, annyival többet el is megy, és hidd el, sokkal jobb/kifinomultabb/faszább. Ezt ugye sem ellenőrizni nem tudom, sem vitatkozni vele, annyit tehetek hogy megbízok benne, mert azt azért látom, hogy piszok módon ért hozzá. Az is mellette szól, hogy amit eddig néztem, az körbe van légzsákozva, ABS ESP töktudja stb.
b) állítás: az opel sose'kopel, olcsó a fenntartása, hidd el, jó az. Ez az állítás nekem szimpatikus, ez volt az erdeti terv is, de nem tudom alátámasztani ezt sem a japó ellenében. Tény, hogy 1M körül már elég fiatal keveset futott astrákat kapok a japánokhoz képest (ha hiszünk a hirdetésnek akkor 2005/90k vs. 2001/160k), de ezzel vége is. Erre persze az a válasz a másik oldalon, hogy a minőség ezt ellensúlyozza bőven.
Amúgy is nehezen döntök bármiről, és ez a helyzet most erősen infóhiányos, ez nehezíti a dolgot. Ezért jöttem ide is kérdezgetni. Az tény, hogy az Astra jó, ez számomra sem kérdés, az viszont igen, hogy jobb-e egy japónál ami hasonló árban fut most.
A biztonság tudom, hogy relatív, nem egy tank kell, de azért legyen biztonságos. Néznék én nagyobbat, (D-osztálynak hívják ugye?) de a keret az limites, 1M körül meg nagyautóból jót nem adnak. Csak olyat, amivel gond van.
@bambano: ez már statisztika Az mindig jól jön.
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
IreN!CuS
őstag
Gyönyörű az Opel új kabriója, a Cascada
Remélem elfér nem bírtam megállni,hogy ne linkeljem be.Hihetetlenül eltalálták ezt Opeléknál
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
bambano
titán
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
DeFranco
nagyúr
Ez F astra.
Jim Tonic
nagyúr
Tisztában vagyok vele. A G tudja ugyanezt.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
zolikaDB
veterán
G Astra: március 9-én vettük meg a 2004 novemberi gyártású Astra Classic II sedan autónkat; 1.4 benzin, 16V, Ecotec, szíjas, EGR gyárilag lefalazva.
Nincs összehasonlítási alapom, de sejtem, h egy hasonló korú Tiptronicos Quattro 2.5 PDTDI Audi szervíze/alkatrészei jóval többe kerülnének, holott az egy más kategória, szebb, erősebb, stb.
Sajnos nekem olyan dolgok jöttek elő, amik kb. minden 10000. hasonló korú Astránál. Megdöglött az ECU. Nem vezérelte a benzinpumpát, majd a klímát se, nem patkolgattuk tovább, csere. 50000 HUF az új computer, plusz szerelés. Belső levegő keringetője szintén off, lekötötték.
Nyári gumit én vettem, akkumulátort én vettem, mert a gumi öreg, repedezett volt, az akksi gyári, és fullra megdöglött. Kipufogó hővédő lemez lerohadt, ez jövő évi project. Ez mondjuk minden kocsinál kötelező.
Első szervíz 100e HUF volt, minden folyadék cseréje, minden szűrő cseréje, vezérlés-szett, gyertyák, féktárcsák, fékbetétek, ill. szimmeringek, munkadíj.
Ettől függetlenül eladni nem akarom, annyit nem ér a dolog. Állapota szép, megkímélt, én tettem bele a 100000. kilométert, jól van ez így, ezt kell szeretni.
Jól fontold meg a dolgot, ennyiért bivaly/nem bivaly, hanem SDI Golfot is kapsz, takarékos dízel motorral.
Az 1.4 nem rossz, de pl. a sedan kasztni nehéz neki, a nyomaték sem fogja felszedni az aszfaltot.
Egy 1.7 Isuzu már elgondolkodtatna, NJoy felszereltséggel, kombiban engem is. Jóval nyomatékosabb motor, alacsony fogyasztás, viszont, ha belenyúlsz, akkor költséges a motorfelújítás.
Jól gondold át, ha van időd és nem létszükséglet az autóvásárlás.
Ezektől függetlenül egy olcsón fenntartható, nekem kényelmes (195cm/105kg) autóról van szó, szeretem a nagy csomagtartót, osztva dönthető üléseket, hidegben jól fűt, klíma városon kívül jól muzsikál.
degu
senior tag
Hat ez megnyugtato!
A japo,kontra opel ertekezeshez annyit tudnek hozzafuzni,hogy a japo alkatreszek horror-aruak az opelehoz kepest,es a kotelezo szerviz is sokkal dragabb.
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
Okuyama
tag
Csak egyet nem értek ,hogy hasonlítod össze az a G astra-t az Audi A6 al ? A 2 autó nem teljesen ugyanaz sem minőségileg,sem pedig kategóriában .Az A6 kicsit tágasabb belül is ,de tegyük fel hasonlítani kellene fenntartási költségben is.Én akkor A6-ost 1.9 ez dízel mocival és kézi váltóval hasonlítanám
zolikaDB
veterán
Ezert a penzert kaptam volna A6-ost is/sok mast is (akar 2.5 TDi Omegat, vagy keveset futott Corsat). Nekem meg adott volt:
- penz
- igeny: auto legyen es elferjek benne (szeker/motor/ursiklo kilove)
Ezeknek tobb kocsi is megfelelt.
A hasonlitas jogos is meg nem is. Ket kulon kategoriaju auto ugyanannyi penzert. Dontott az esszeruseg!
[ Szerkesztve ]
zolikaDB
veterán
Üdv mindenki!
Ajtókárpit alsó része leszedhető külön? -> kép
Jim Tonic
nagyúr
Ennél konkrétan nem tudom, de szinte egyik autónál sem jön le külön. Amiket szétszedtem HIFI-s korszakomban, mind egyben voltak.
Nem lenne jó a zaj- és hőszigetelésnek.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Calogero
addikt
Csak egyben jön le.
[ Szerkesztve ]
zolikaDB
veterán
Ez az... Ajtopanelt kell majd gyartatni, es azert kerdeztem.
pempellini
senior tag
Srácok ma szelepfedél tömítés cserét csináltam ,arra lettem figyelmes hogy a hidrotőkéknél a himákból 5 db -nak kotyogása van 2-3 db- nak elég nagy 2-nek pedig kisebb.
Régóta szenvedek hidrotőke kelepeléssel lehet ennek az öt db-nak a cseréjével megoldódna a gondom.
Többi feszes volt vagyis nem kotyogott ahogy fogóval megrángattam.
Közel egy órás állás után néztem,Opel Corsa c
Gigabyte Z77X-UD3H,Intel I5 3470@3800mhz,Chieftech 450w,Sapphire 7770 vapor-x 1Gb,Zalman 9700 cu.
zolikaDB
veterán
Normális az, ha az 1.4 motor 9 litert bekap állandó várossal?