Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20851) zolikaDB válasza bambano (#20850) üzenetére


zolikaDB
veterán

És ez Astrában van benne? ctek-et neki! Amúgy ennyi idősen akkor lassan az életciklusa utolsó részében van.

(#20852) hdman


hdman
őstag

Corsa C 1,3 cdti-be milyen olajat javasoltok? 10w40 vagy inkább 5w30?

Eddig ez volt benne: Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40

Ezt a választ kaptam egy másik helyen:

A Castrol Magnatec Diesel B4 10W-40 semmilyen GM (Opel) gyártóművi előírást nem teljesít.
Ezért GM (Opel) motorba nem való.

BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai:
Castrol Edge Fst 5W-40
Castrol Magnatec C3 5W-40
Castrol Edge Professional OE 5W-30
Castrol Magnatec Professional MP 5W-30
Castrol Magnatec Professional OE 5W-40

Más csomagolásban:
BP Visco 7000 C 5W-40
Aral HighTronic G 5W-30

Sopron city :)

(#20853) bambano válasza hdman (#20852) üzenetére


bambano
titán

az simán lehet, hogy a jótanácsot adónak igaza van.
azt kell beletenni, amit a szerviz javasolt. ha nincs nagyon szétcsapva a motor, akkor 5w30-ast.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20854) hdman válasza bambano (#20853) üzenetére


hdman
őstag

ha nincs nagyon szétcsapva a motor, akkor 5w30-ast.

Ööö, ezt miért is? Kifejtenéd? :)

Sopron city :)

(#20855) helkis válasza hdman (#20854) üzenetére


helkis
addikt

akkor szoktak vastagabb olajat betölteni, ha már kopott a motor, ilyenkor ez szokott segíteni, hogy ne egye az olajat..

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#20856) hdman válasza helkis (#20855) üzenetére


hdman
őstag

Értem. Holnap utánanézek a témának, mert lassan ideje lenne a cserének, főleg úgy hogy mostanában intenziven pályázok is. Ugy vettem észre, hogy nem eszi az olajat, de holnap azért ránézek. A kocsiban 160k van (tényleg ennyi), 1,3 cdti corsa. Talán még nem kopott a motor :))

köszi :R

Sopron city :)

(#20857) zolikaDB válasza hdman (#20854) üzenetére


zolikaDB
veterán

A 10W-sek sűrűbb olajok, kollega a dízel Galaxyba ilyen olajat használ, az én Astráma 5W-30 az előírt, ez értelemszerűen vékony.

(#20858) bambano válasza hdman (#20854) üzenetére


bambano
titán

ha kopik a motor, nő az illesztési hézag a dugattyúgyűrű meg a hengerfal között. elvileg minél nagyobb a hézag, annál több olaj marad ott, mikor lemegy a dugattyú, vagyis nő az olajfogyasztása a motornak. ezt bizonyos határok között sűrűbb olajjal lehet kompenzálni.

viszont a nagyobb számokkal jelzett olajok alapanyaga is más, az 5w30 jellemzően full szintetikus, a 10w40 az rész-szintetikus, a sűrűbbek meg ásványi olajok. ez romló minőségi sorrendet is jelezni szokott.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20859) bambano válasza hdman (#20856) üzenetére


bambano
titán

a pályázás jobb, mint a városi üzem. az olaj addig károsodik legtöbbet, míg felmelegszik a motor üzemmeleg állapotra. megtenni 200 kilométert egy indítással, felmelegedéssel lényegesen kisebb tortúra az olajnak, mint megtenni városban 200 kilométert 40 darab 5 kilométeres szakaszból.

a régebbi dízeleknél (nem tudom, konkrétan a tied milyen, nem ismerem fejből az opel dízeleket) a turbó tengelyét is a motorolaj keni, elvileg olajfilmen forog. bizonyos mértékben hűti is, az ilyen motort nagyon gyorsan tönkre lehet tenni szándékoltan rossz használattal, nem kell hozzá 160 ekm. jól megkergeted az autót, majd gyorsan leállítod, ez hamar turbóhalálhoz és olaj kokszosodáshoz vezet. Értelemszerűen ha nem a motor halálba kergetése a cél, akkor meg hajtás után le kell hűteni a motort. megállsz, járatod, ilyenkor gyakran még emelkedik kicsit a hűtővíz hőmérséklete, majd mikor a mutató határozott mozdulattal átlépi a 90 fokot lefelé irányba, akkor állítod csak le.

én vissza szoktam hűteni az enyémet, bár nem kellene, mert nem turbós. vagy az utolsó 5-10 kilométeren kezdek tojásokon járni, vagy hagyom pár percig járni a motort a parkolóban. egyszer elvetemedett a hengerfej (az előző tulajnál), megint nem akarok ilyenre költeni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#20860) hdman válasza bambano (#20859) üzenetére


hdman
őstag

köszönöm a hozzászólásaitokat!

Akkor azt hiszem nézek bele vmi castrol 5w30at.

Az a baj, hogy termosztátcserém is lesz, mert a vizem a mutató ( és a diagnosztika szerint sem ) megy 83 fok fölé. Ma amikor jöttem haza a pályán már csak 80 fok volt, stabil 130nál. Tegnap siettem haza, 150- 160nal jöttem, akkor volt 85 fok.

Az olajra visszatérve: gondolom az sem tesz jót a kocsinak, hogy az autópálya kb 300 méterre van a munkahelyemtől. Elfelé van ideje bemelegedni ( 20km a pálya), hazafelé viszont amig meg nem mozdul a mutató, addig 100 fölé nem megyek, 80 fok körül már nyomom neki rendesen. Odafelé az utolsó 5 km 100-as korlátozásos, de amikor megérkezem a parkolóba, akkor is hagyom egy kicsit járni, amig átpakolok a céges kocsiba.

Sopron city :)

(#20861) sziada5925 válasza hdman (#20860) üzenetére


sziada5925
aktív tag

Nem akarok kötekedni, de miért pont Castrol 5w30-at teszel bele? Ahogy idézted is valakitől nem teljesíti a gyártóművi előírásokat (papíron). Van sok más jó olaj azon kívül. :)

Üdv: Ádám

(#20862) realmadrid válasza hdman (#20852) üzenetére


realmadrid
aktív tag

Hali,

Ez tuti, hogy Dexos2 a többi szerintem gyanús.
Gyári GM 5W30 ?

A sas nem vadászik legyekre

(#20863) neduddki válasza hdman (#20860) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

ojjan olajat tegye bele ami a dexos2 melle rendelkezik leglabb acea08-val

udv

neduddki

mod: realmadrid: bof csakkiegyeztek:- )))

[ Szerkesztve ]

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#20864) hdman válasza sziada5925 (#20861) üzenetére


hdman
őstag

De igen, a listában van olyan 5w30 is ami teljesiti. Az a nem jó, ami benne van :)

Sopron city :)

(#20865) KonzolKartel

Darabjaira szedtük ma a motorteret, hogy kiszedjük a szívósort, illetve ledugózzuk az EGR-t.
EGR az lópikula meló, na de a szívósor kiszedése...Na azzal elment az egész nap.
Sajnos katasztrofális állapotban van. Jelenleg így hogy úton van a lendkerék illetve a kuplung, nincs keretem most a szívósorra.
Rengeteg böngészés után találtam egy lengyel szakit, aki csak ezek felújításával foglalkozik(fiat-gm szívósor).
Végül arra jutottunk, hogy megcsináljuk mi magunk, egy esztergályos segítségével.
Amúgy itt mutatja be a szaki az egyik még kezdetleges megoldását, ami már fényévekkel strapabíróbbnak tűnik a gyári megoldásnál.

Ha valakit érdekel, akkor majd beszámolok az eredményről, illetve képeket feltétlen készítek.

[ Szerkesztve ]

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#20866) hdman válasza KonzolKartel (#20865) üzenetére


hdman
őstag

:K Mindenképpen!

Sopron city :)

(#20867) KonzolKartel

Egy laza 4 óra alatt szétszedtük, illetve fém tisztára takarítottuk. Kb. 1cm vastagon állt a lerakódott kartergáz.

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#20868) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Pénteken megyek GTC-t vételezni megint, remélem ezzel nagyobb szerencsém lesz. Hibátlan VW Polomat adom érte. :)

(#20869) zolikaDB válasza #TOTTI (#20868) üzenetére


zolikaDB
veterán

Fanatikus... :DDD

(#20870) Tomoty válasza #TOTTI (#20868) üzenetére


Tomoty
aktív tag

Milyen motorral?
Gondolom maradsz az 1.9-es dízelnél.

Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.

(#20871) #TOTTI válasza Tomoty (#20870) üzenetére


#TOTTI
őstag

3 kiszemelt van. De egyik sem 1.9-es. 1.4 90LE, 1.6 115LE és 1.7 110LE verzió. Pénteken végig járom őket. Válság van valamint céges autóm is van. De igazából Polom 1 milla körül ér ezek meg 1.5 körül vannak, mégis nagyobb is komfortosabb is meg az én ízlésvilágomnak is inkább megfelel, ennél jobban csak J GTC tetszik, de most nem az autó a legfontosabb, igy a H mellett maradok.

(#20872) Tomoty válasza #TOTTI (#20871) üzenetére


Tomoty
aktív tag

Gondolom a 68000km-es 116 lovas 1.6-ost nézted.
Én is 2-3 év múlva tervezek váltani Astra J GTC-re. De akkor 90%, hogy a 280LE-s OPC-t veszem.

Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.

(#20873) tomyoy


tomyoy
senior tag

:DD

nyiknyiknyiknyik

(#20874) _NCT


_NCT
őstag

Sziasztok!

Egyik cimborámnak 2005-ös Opel Vectra 1.9 CDTI 150 lovas automata autója van, problémája a következő: hidegen indítva az autóját az alapjárata ingadozik, azt mondja pumpálnia kell a gázt, hogy ne fulladjon (nem mindig, de előfordult ilyen), ha bemelegszik az autó, megszűnnek a tünetei.

Eddig amit csinált: EGR szelep tisztítás, fojtószelep tisztítás, de a probléma ugyanúgy fennáll.

Múlt héten meghajtotta a vasat, 150-nél azt mondja látta a visszapillantóból (magas fordulatszámnál), hogy ilyen fehér füstszerű dolgot lőtt a kipufogója, kicsit ki akarta égetni a rendszert.

Mi lehet a gondja?

[ Szerkesztve ]

(#20875) Pitu válasza _NCT (#20874) üzenetére


Pitu
aktív tag

Nem vagyok szaki, de a fehér füst vizet jelenthet. Hidegben még észrevehetőbb.
Tippjeim erre:
- vizezett üzemanyag
- hengerfej probléma (kiegyenlítő tartály vízszintje ingadozik ilyenkor)
- kipufogó rendszerben lévő szennyeződés beszívta a párát/nedvességet

(#20876) _NCT válasza Pitu (#20875) üzenetére


_NCT
őstag

Hát én még annyira sem értek a dízelhez. Esetleg részecskeszűrő ha nagyon dzsuvás, okozhat ilyen tüneteket?

(#20877) Pitu válasza _NCT (#20876) üzenetére


Pitu
aktív tag

Itt egész szépen leírják a részecskeszűrős dolgot: [link]

A pályán kikormolás nem volt ezek alapján rossz ötlet. Hibakód nincs?

(#20878) #TOTTI válasza Tomoty (#20872) üzenetére


#TOTTI
őstag

Nem azt, de a rendszáma nem rossz mivel Kurd településen lakom, és annak KRD-667, ami pedig informatikai jellemző mennyiség, mert informatikával foglalkozom szóval.. na abbahagyom! :) Kettő nincs fenn az 1.4-es fenn van hasznaltauto.hu-n.

(#20879) Tomoty válasza #TOTTI (#20878) üzenetére


Tomoty
aktív tag

1.4 90LE. Nem lesz az kevéske neked?

Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.

(#20880) _seth_


_seth_
veterán

Most csapjatok le rá különben nem tudjátok meg mi az az erő ;]

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#20881) fero02 válasza _seth_ (#20880) üzenetére


fero02
veterán

Hogy áll a verda? :U

(#20882) _seth_ válasza fero02 (#20881) üzenetére


_seth_
veterán

Elvileg 1 hete kész :D Helyette pénteken tolták fel a csápos emelőre ha minden igaz, nekem is akkor kellett motort találni amikor több hétre bezárt a szerelő :D

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#20883) _NCT válasza Pitu (#20877) üzenetére


_NCT
őstag

Nem tudom, ma megkérdezem :)

(#20884) qdak válasza _NCT (#20874) üzenetére


qdak
addikt

agr t le kene vakolni, lehet a tankba felgyult a viz, vannak praktikak, az eltuntetesere, asszem denaturalt szex kell bele, de goglizd ki, ha esetleg szarabb allapotba van es folyamatosan vizet tol ki akk hengerfej, de az mar eleg gaz allapot, a mazda van igy, de o mar zabalta az olajat is :)

mod: az mitol lehet, h megszuntek az inditasi problemam, de annyira h minuszba is pocc 2-3 izzitas utan ?

[ Szerkesztve ]

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#20885) qdak válasza _seth_ (#20880) üzenetére


qdak
addikt

es mennyit porog 3-4 ezret? :D
jomutkor volt 1 adas a tv ben ezekrol, szakadtam :DD

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#20886) fero02 válasza _seth_ (#20882) üzenetére


fero02
veterán

:D

És akkor minden papíros? :U

(#20887) #TOTTI válasza Tomoty (#20879) üzenetére


#TOTTI
őstag

Most 1.4 75 van ezzel is tudok 180-al menni, de nem akarok, egy benzinest akarok ami mindig indul mert kb. havi 1000 km-ert használom majd. Jó esetben. Persze gyenge meg kevés, de igazából, megbízhatónak tartom az 1.4-es 1.6-os opeleket, sőt néztem pár Vectra C-t 1.8-al 1 milla körül, de az mégse ugyanaz nekem. Inkább GTC-nél maradnék, ha már számításba jöhet egy ilyen kisebb. :)

(#20888) Jim Tonic válasza tomyoy (#20873) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

2.5 V6? :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#20889) Jim Tonic válasza bambano (#20848) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Enyém is lekönyökölt egyszer már. Kapott egy full töltést, azóta minden jó. Nekem még a gyári GM van. Tetején a jelző még zöld.
Nálam az a legnagyobb gond, hogy vonatozok. Csak az állomásig megyek ki, ami kb. 2-2,5km. Ezt csinálom naponta kétszer. Na, ez aztán semminek nem jó, se az akksinak, se a turbonak, olajnak, motornak... semminek. :(

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#20890) adorjant válasza Jim Tonic (#20889) üzenetére


adorjant
senior tag

Mióta én is dízelezek kicsit,kezdek hozzászokni,hogy sokat számít az akku :)
Mondjuk nekem bikázás után nagyon jónak tűnt a haldokló akku,bár feltettem tölteni,és két nap után még nem kapcsolt le a töltő :DDD Szóval vennem kellett újat... Sima jász-akku vagy mi a szösz,72ah,elég könnyen mozgatja az önindítót :D

Anno a gyári akkuval úgy jártam,két éves korában,hogy hazamentem melóból,átöltöztem,majd indultam a sárkányért,de akkor már egy visszajelző sem villant fel :) Az ellenőrző-ablakocska természetesen zöld volt. Szóval az a cella jó volt ;]

[ Szerkesztve ]

(#20891) zolikaDB válasza adorjant (#20890) üzenetére


zolikaDB
veterán

Jajj, de jo mar dizelesnek lenni :DDD

(#20892) adorjant válasza zolikaDB (#20891) üzenetére


adorjant
senior tag

Pedig milyen jó is az,amikor nagy mínuszban úgy röfög hidegen,hogy majdnem megsajnálom,hogy méltóztattam felébreszteni :DD

(#20893) tomyoy válasza Jim Tonic (#20888) üzenetére


tomyoy
senior tag

Igen :) csak elég ramaty állapotban van és szépen fejeztem ki magam, csúnyán falsot szív a szívósoron, el vannak törve a köztes átvezető csövek... Ebayen 20e egy szett, most keresek hozzá olcsóbb megoldást...

nyiknyiknyiknyik

(#20894) Jim Tonic válasza tomyoy (#20893) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Bemész egy bontóba, nekiállsz mindenféle gumicsövek között megfelelő méretűt keresni. :)

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#20895) Jim Tonic válasza hdman (#20860) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Balfi úton bemész az olajdiszkontos csávóhoz, ad neked Q8-at. Nagyon-nagyon jó olaj.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#20896) _seth_ válasza fero02 (#20886) üzenetére


_seth_
veterán

Az lesz... benéztem a szerelőhöz... a pénteken reggel már toljuk be úgy fest, hogy még mindig az udvaron áll... :(((

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#20897) hdman válasza Jim Tonic (#20895) üzenetére


hdman
őstag

Pont rá gondoltam, ugyis tervben van, hogy felkeressem. De köszi a tippet :)

Sopron city :)

(#20898) tomyoy


tomyoy
senior tag

valaki nem tudja véletlenül, hogy az a cső hova megy és mi is az ? valahonnan kijött, de nincs meg honnan, a végébe réz cső van, eltörve vagy elvágva....

nyiknyiknyiknyik

(#20899) KonzolKartel

Fél órája lettünk kész:). Tökéletes lett a felújított szívósor. Ledugoztam az EGR-t is. Map szenzort cserélnem kell. Kis baki történt s szívósor szétszedéseénél, és elállítódott a vezérlés, úgy hogy egy darab jelölést nem készítettünk...Remek móka volt vissza játszani azt is. Meg lett bojgatva rengeteg görgő, feszítő, aminek a vége az lett, hogy csapágyas lett valamelyik. Van valami egyszerűbb módja annak, hogy kiderítsem, hogy melyik szart be azon kívűl, hogy egyenként kiszedem, és meghallgatom őket?

Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007

(#20900) ittakary


ittakary
nagyúr

A mi F Astrankkal az elmúlt 1 évben az volt a baj, hogy víz alig melegedett. Egyik haver mondta, próbáljuk ki hogy kartonlapot rakunk a hűtő elé, egyből jó lett:

Megmozdult a hőfokmutató :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.