Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
zolikaDB
veterán
Én is az enyémet, de inkább én sem írom le...
bambano
titán
én gyakran istennek hívom megyek be a településre, kint van a nagy tábla, hogy Isten hozott x. városban. Mondom, engem a vectra hozott, szóval...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Jim Tonic
nagyúr
Akkor kuplunggal együtt.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Pitu
aktív tag
Múlt héten viszont megmentett. Valami rákezdett zörögni a műszerfalban, én meg elkezdtem püfölni, közben levettem a gázról a lábam. Felüljáró alján fehér g astra-ból fotóztak.
zolikaDB
veterán
Az maga a műszerfal... Zörgős természetű!
Pitu
aktív tag
ez trafira másképp is zörög nem szoktam gyorsan menni, de így összespórolja nekem lassan a javítási költségeit.
bambano
titán
az természetesen egy láncszem volt [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Hát, eléggé elszomorító az ára egy szettnek.
Bárdinál 374.000 amiből ugye lejön 40% így marad 202.000
Ebay-en ugyan ez a szett 148.000-re jön ki UK-ból.
Ez már egész baráti, ha jó az én motoromhoz, amit így egyelőre passz.
Z19DTH-t írják, de az enyémet nem. Z19DTJ az én motorkódom.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Jim Tonic
nagyúr
Ha jól tudom, nincs különbség, de írj rájuk.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Calogero
addikt
Műszaki hiba, Büntetés és Balesetmentes, Egészségben Gazdag Boldog Új évet kívánok mindenkinek.
TasiA
senior tag
Viszont, neked is!
Nem rég jöttem a szerelőtöl. Mind a négy izzító gyertyám elszállt. Sajnos közben elszomorított, hogy a szívósorom teljesen szét van hullva. Meg mutatta, és tényleg van lejött a teteje :?. Remek. Kuplung, lendkerék, szívósor...
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Jim Tonic
nagyúr
Mi van széthullva? Ezt nem értem. Egy dízel szívósoron nincs is semmi. Mi esett szét?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
hdman
őstag
Elvitték a múltkori 3,0 v6 Signumot
Tegnap még ránéztem, akkor még fent volt, most meg már nincs...
Sopron city :)
Passzolom, majd holnap felhozom és csinálok róla képet.
Mondta a márkaszervizes, hogy jöjjek be, és megmutatja. A gyertyák mellett volt valami 15-20cm hosszú, és kb. 1cm széles fém, amin volt talán 4 ?felfogató csavar?, és az egészet be borította a fekete motorolaj. Azt mondta, hogy ott már szivárog az olaj, és mellé fúj a turbóm is.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Calogero
addikt
Ha az a rudazat eset le amit bekarikáztál az tipus hiba 1.9-nél.
Azért ugrik le, mert a szívósorban kezd lerakódni a korom és szorulnak a kis lapátok amik elzárják az levegő útját. Így erőlködik a rudazat és leugrik.
Vagy elkopott a használattól, vibrációtól a gömb felület és ezért ugrik le.
Az örvényszeleprudazat leugrásának megakadályozására egy lehetséges megoldás:
Ez a megoldás akkor használható, ha a szelepek egyébként szabadon mozognak csak kopottak a bütykök és a rudazat.
Az alkatrészek:
[link]
Maga a rudazat, 4 db. normál 3-es rögzítő alátét (Fabory azonosító szám: 36230030001), egy kis ötvösmunka 1,5-es villanydrótból.
Egy 5mm átmérőjű fúrószárra rátekerünk egy darabot a 1,5-es réz villanydrótból és készítünk egy karikát. Erre a képen látható módon forrasztunk két párhuzamos drótot amit meghajlítunk. A két végső rögzítőnek természetesen csak két szára van.
Az elv az, hogy a szelep mozgató bütykére ráhelyezzük a drót "kalodát" majd rátoljuk a rögzítő alátétet ami ezután fölfelé már nem jön le! [link]
Mindez a valóságban: [link]
A végén a rudazat a helyén és a rögzítő drótok ráhajtva:[link]
Mind a négy örvényszelep bütyökre kell rögzítés nem lehet kihagyni egyet sem!
Nem egy örök életű megoldás, de időt lehet nyerni vele.
Forrás: astrahclub.hu (Besson)
Szinte biztos, hogy ez a rudazat lesz az. Amikor mutatta a szerelő nem emelte ki, és nekem már nagyon áll ott az olajsár így nehezen volt kivehető, de holnap kikotrom.
Köszönöm a "faq"-t. Megcsináljuk.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
adorjant
senior tag
szintén csak megerősíteni tudom,az 1.9nél igen gyakori hiba
már a múltkor is elképedve olvastam a kalandjaidat,és addig magasztaltam a kis corsámat,hogy ma reggel be sem indult lemerült az akku,2005ös,eredeti orosz! bikázás óta hibátlan,bő fél liter desztvizet kért,és érdeklődve várom a holnapot
zolikaDB
veterán
Mekkora akksid van a Corsában? Balos pozitív?
fero02
veterán
Szerintem ne érdeklődve, hanem csere akkuval várd!
Sajnos igen.
Nagy baklövés volt ez az autó. Bele estem nagyon a tipikus "iskola példába", hogy hogyan is verik át az embert az autópiacon.
Bár mondjuk magánszemélytől vettem, aki mindig azt mondta, hogy Ő nem tud semmit, hogy milyen papír kell az átíráshoz stb., mert nem ért hozzá, Ő csak használta az autót.
Amikor a konkrét adás-vétel történt a házától lejjebb egy utcával akarta megírni a papírokat. Azt az utcát nem találtam meg, de az autót kiszúrtam egy udvarban. Hívtam a srácot, ki is jött, be engedett.
Tele volt aggatva a belső kerítése rendszámokkal(nagyság rendileg láttam vagy 50db-ot).
Biztos nem ért hozzá.
Mielőtt elhoztam kicserélte a gumikat a felnin, illetve az akkumulátort is.
Az akksi amit berakott cellazáras volt. A gumik elöl még elmennek, de a hátsók 2006-osak voltak, és futómű kopottak.
Mindezt persze csak pár nap múlva vettem észre.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
adorjant
senior tag
@KonzolKartel: Ezért nem merek én "nagy" értékű dízel autót venni. Biztosan előjön valami,amivel foglalkozni kell,csak éppen nem benzines árszabással.
Az általad leírt aljas húzások vétel előtt meg akár égi jelek is lehetettek volna,persze így utólag már...
Azért remélem ha rendbehozod,sok boldog percet is ad majd neked az autó!
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Legyen úgy, de szerintem a Fiat dízel egy hulladék. Ezzel senkit nem akarok megbántani, de a rokonok, barátok szívnak vele. 60-70k-t futott Fiatok, Opelek...
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
adorjant
senior tag
A modern dízelség eleve nagyon fura dolog. Pl az én ősrégi 1.7 Isuzumhoz se nagyon mernek nyúlni,amikor azt mondom,csak akkor érjen hozzá bárki,ha tudja mit csinál,és ha bármi van,az eredeti állapotot vissza tudja állítani. Eddig SENKI nem vállalta...
Egy modern dízelnél meg még több útvesztő van,ráadásul ész nélkül cseréltetnek mindent,közben pedig nem lenne rá szükség,lásd autódokis történetek...
[ Szerkesztve ]
Jim Tonic
nagyúr
Ez leginkább a szakképzetlen, magát tovább fejleszteni nem akaró, borzalmas magyarországi autószerelő kínálatnak köszönhető. Ma már mindent megmond a diagnosztika, az értékek pedig megtalálhatók szakkönyvekben.
Maximális szerénységgel mondom, hogy többet értek a modern autókhoz, mint a mai autószerelők jelentős része. És ez nem engem dicsér.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Pitu
aktív tag
Sajnos ebbe a hibába én is beleestem. Anno szintén magánszemélytől vettem, ráadásul egy építészmérnöktől, gondoltam is, hogy biztosan gondoskodott az autóról, mert megvolt neki az anyagi háttere hozzá. Jóval később derült csak ki, hogy hengerfejezve volt a kocsi, Isten tudja milyen gagyi olajakat használhatott, sok hibával nem foglalkozott időben...stb. A srác is tette a hülyét amikor kérdőre vontam.
Vásárlás előtt elvittem állapotfelmérésre is, de az csak a felszínes hibák megállapítására volt jó. Lutri ez.
szacsee
nagyúr
Kiderült mi volt a probléma.
Gondoltam ha már fogy állandóan a víz és a hűtőfolyadék motorolaj szagú, akkor lekapom a hengerfejet, mert hosszabb távon megölöm a motort.
Szerdán meló után neki is álltam hazaérve, még meleg motornál akksisaru, kábelek, stb leköt, majd amikor már nem volt meleg a motor annyira leengedtem a hűtőfolyadékot is.
Hengerfej le és akkor láttam, hogy nem kóser valami. A hengerfejen a hengerek felett nem vonal szerű volt a kör, hanem talán 1-2 tizedes reve, rozsda szerű vonalat láttam, na gondoltam itt égett át a tömítés. Kipusor végett nem láttam pontosan, de a motorblokk oldalán is hűtőfolyadékot lehetett látni. Elvittem sík köszörültetni és a szaki rátette az élvonalzót. 0,5-1mm közti hézag volt a hengerfej közepe és az élvonalzó között. Másnak nem lett baja hál Istennek, időben szét lett kapva. Igaz 2009 tájékán is kapott új hengerfej pakolást és akkor nem vittem el síkköszörűshöz, gondolván minek.
Azóta minimálisan fogyott a hűtőfolyadék ami most decemberre megnövekedett.
A lendkerék felőli gyertya menet még kérdéses, holnap beletekerek egy menetfúrót, ha határeset lehet elviszem perselyeztetni (érdemes egyáltálán hosszabb távra tervezve?)
Szívó és kipusor tömítést zsírral érdemes megkenni, vagy tök felesleges ezeket már kenegetni?
fero02
veterán
Jobb helyeken nem véletlenül viszik el síkoltatni a hengerfejet, ha lebontották!
Csak sokak szerint (itteniek közül is jópáran) nem kell, mert nincs probléma levétel után. Van aki még új csavarokat se képes venni, hanem visszateszik a bontott (megnyúlt) csavarokat.
szacsee
nagyúr
Múlt alkalommal nem volt választásom, kocsival jártam melóba és másnapra kellett a gép.
Megcsináltam nem melegedett a víz, nagyon minimálisan ette, de csak fél év után figyeltem fel rá.
Most viszont volt rá időm, ezért vittem egyből köszörültetni.
Csavarok helyére nem olyat kaptam, mint a régi, de menet, magasság megegyezik és elvileg jobb minőségű is.
Feje pedig nem hatlap, hanem fordított torx kinézetű. Előző alkalommal éreztem, mintha 2 csavar nyúlna, így most mindenképp aktuális az új csavar.
Hétvégén lekapom még a vízpumpát, feszítő görgőt, generátort is. Generátor megy átnézésre, ha kell felújítás lesz belőle, mert eléggé csapágy gyanús. Feszítő görgő, vízpumpa, vezérműszíj pedig egyúttal cserélve lesz, ha már ennyire szétkaptam. Opel márka szervizben voltam pár órát és nem a pult kellemesebbik oldalán, így tudom mi az előírás, csak néha a szükség törvényt bont.
[ Szerkesztve ]
tomyoy
senior tag
TasiA
senior tag
Tudom ez nem az adok veszek, de hátha érdekel valakit
Tegnap nekiálltunk megcsinálni a szívósort.
Az az kis sufni moddinggal a helyére varázsolni azt a rudazatot, ami mozgatja az örvényszelepeket.
Réz lemez, hármas furat, rögzítő alátét, majd a lemez ráhajlít a rudazatra, hogy ott tartsa.
Meg csináltuk, nyomtam neki egy szépet, dolgozott a rudazat, ahogy kell, nyitott-zárt.
Kiszálltam az autóból megnézni, hogy milyen munkát is végeztünk, de ekkor egyszer csak átálltak a szelepek zárt állásba, és kaptunk a műszerfalon egy tengeralattjárót...Amit észrevettünk, ha még egyből indításnál adok nagyobb gázt, akkor dolgozik rendesen a rudazat, egészen addig, amíg nem hagyom le esni a fordulatot alapjáratra. Ekkora nem fúj mellé, nagyon szépen dolgozik a szívósor.
Azóta akár kivesszük akár vissza rakjuk a rudazatot a tengeralattjáró ott marad, és le tilt az autó 3.000-es fordulat körül.
Ha a sufni moddingos rudazatot bent hagytuk, akkor zárt állásba helyezi az összes szelepet, és onnantól ömlik a motortérbe a kartergáz.
ECU reset kéne? Vagy inkább egy jobb szerelő?
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
(#20833) KonzolKartel válasza KonzolKartel (#20832) üzenetére
Ami lemaradt, hogy kiolvastuk a hibakódot(fék+gázpedál), és P1109-et kaptunk.
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Jim Tonic
nagyúr
ECU reset nem kell, mert ha nem léö fel a hiba újraindítás után, akkor csak tárolja a kódot, de nem foglalkozik vele. Akkusarut leveszed, akkor amúgy is törlődik a hibakód.
A P1109 a rudazattal kapcsolatos hibát jelez:
P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Reggelre eltünt a hibakód, de ugye vissza állítottuk az eredeti széthullott állapotba.
Beszéltem közben egy nálam a témában jártasabb személyel. Szerinte szerinte az volt a gáz, hogy magára a szelepre rögzítettük, nem úgy mint a leírásban, ahol a rudazatra, és vagy van ott egy érzékelő, vagy nem tudott így rendesen forogni.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
Pitu
aktív tag
Tegnap sikeresen levizsgázott a verda, amit viszont nem értek: a műszaki adatlap alján van egy "Záradékok" szekció. Ide az van írva hogy 057 Új motorszám TIPUSAZONOS MOTORCSERE, ÚJ MOTORSZÁM: xxxxx (a mostani motorszám)
Ez mit akar jelenteni? Nem a mostani lenne az eredeti/gyári motorja az autónak? Nálam tuti nem volt motorcsere...
[ Szerkesztve ]
tomyoy
senior tag
valaki betudná linkelni azt az oldalt ahol a különböző opel tipusok összeállítási rajzai vannak? újraraktam a gépem és nem tudom a címet...
nyiknyiknyiknyik
kisjimy
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy ma reggelre elhalványult az omegában a kijelzőm háttérvilágitása.A világitás kapcsoló alatt lehet állitani a fényelrőt,de nem reagál rá.A kijelző jó,csak mindent rendesen mutat,csak halvány.Valakinek ötlete hogyan lehetne orvosolni?
lorcsi
veterán
imádom, hogy egy félórája nem bírok egy privátot megírni, mert 503
érdekelne a gép..
hobizoli
nagyúr
es ez miert zavar?
több drón kell ;P
sziada5925
aktív tag
Ezt hogy vették észre, ha a forgalmiban is az új motorszám van?
Alvázszám alapján?
Üdv: Ádám
Pitu
aktív tag
mert eddig nem tudtam erről (sem). Eredetiség vizsgán nem kellene ezt mondaniuk?
hobizoli
nagyúr
nem kell, es nem is erdekli oket
ha egyezik a forgalmiban levovel, akkor jo
ennyi
több drón kell ;P
sNORh
addikt
Szintúgy, csak én már a km órát nem is látom egyáltalán, de tegnap is megadta magát egy izzó, mert még halványabb lett az óra felőli. Majd nyáron kicserélgetem ledizzókra.
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
Fermoy
csendes tag
Sziasztok! Asztalos fórumon szoktam lenni, de most autós problémám van. Astra H-nál a reggeli indítás után nem működik a km óra, műszerfal nem világít. Kimehetett egy biztosíték, vagy valami komolyabb? Kösz a tippeket!
kisjimy
aktív tag
Szia!
Azokat az izzókat nehéz kicserélni? Hogy kell?
sNORh
addikt
Igaz Vectra, de ahogy elnézemugyanaz a felépítése.
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
bambano
titán
tegnap vagy másfél hét állás után indítottam be az autót, az akksinak halálközeli élménye volt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
zolikaDB
veterán
Milyen akksid van/hány éves/hány amperes? Rádió van a kocsiban?
bambano
titán
exide, emlékeim szerint 75 Ah, 2008-as, de hogy 2008 eleje vagy vége, arra már nem emlékszem, ettől függően 5. vagy 6. tele. de nem megyek eleget a kocsival mostanában ahhoz, hogy bírja, ez duplán is ok lehet (akksi kapacitás csökkenés, alacsony töltöttség).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD