Hirdetés

2024. május 6., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45

LOGOUT.hu

Motoros topik

Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!

Országos motoros rendezvények

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#115201) z123456789 válasza fattyu (#115175) üzenetére


z123456789
addikt

Fuh, hát ez elég bitang. :C

(#115183) persuader
Ez az osztrák persu? :DDD

(#115202) #31733248 válasza V/ (#115197) üzenetére


#31733248
törölt tag

A törekvés egyértelmű: minél többen gondolják úgy, hogy csak a legszükségesebb esetben mozdulnak ki otthonról. Ugyanakkor azok, akik megőrülnek a bezártságtól, szintén ki tudjanak szabadulni.

(#115203) csongi


csongi
veterán

Az egész szituba az a legnehezebb, hogy ésszel kellene menni.
A jelentősen csökkent forgalomban élvezet motorozni. Valahol ez a forgalom szám ami a lelkünk mélyén kívánunk :)
Most optimális lenne, de ugye közben nem tanácsos kimenni. A zárt pályázás meg tilos.
Elég nehéz.
De ugye, ha már kiment a lovas, baromi csábító a kis forgalomban való adjad neki csukló :)
Ettől lesz adrenalin.
Csak hát, ha meg baleset van, akkor meg felelőtlenség.
A kisördög és az angyal a két vállon és tolja az ember fejébe a szöveget.
Most lenne időm gyakorolni a kis sebességű feladatokat, egy ívben megfordulástól kezdve sok mindent. Ehhez elég lenne az utcába kimenni.


Próbáltam kuplung nélkül felfele váltani. De nem sikerült.
Olyan gerely módon áll a váltókar, hogy ügy érzem csak elrontani tudnám. :)
Ami re gondolok.
Vagy nem jól időzítem a gáz visszaengedés és váltó mozdításának idejét.
Vagy erős a V2 motorfékje és hirtelen esik át a terhelés.
Vagy nem is igazán alkalmas erre ez a váltó.
Vagy haláli bénán csinálom és jobban járok ha használom a kuplungot és kész :)

(#115204) Geresics válasza csongi (#115203) üzenetére


Geresics
addikt

Még Pegaso-val próbálkoztam én is, és azt vettem észre, hogy 3-tól felfelé váltásnál nem volt vele gondom, alatta nem mindig volt 100%. Én úgy csináltam (és majd kijavít, aki ért is hozzá, mert én csak tapasztalati úton gyakoroltam), hogy a váltót alátámasztottam már váltás előtt, és csak hangyafasznyi nyomást gyakoroltam rá, így már mikor visszaengedtem a gázt, azt a nyomást csak minimálisan kellett fokoznom, és a váltó gyakorlatilag "beszippantotta" a következő gangot.
Lefelé kb. meg sem próbáltam soha, én ahhoz tuti béna lennék :D
Elég hülyén írtam le, de remélem valamennyi legalább érthető belőle! :DDD

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#115205) csongi válasza Geresics (#115204) üzenetére


csongi
veterán

Teljesen érthető volt :)
Fattyu: Nem baj.
Nem erőltetem, csak kérdezem.

(#115206) zgospel


zgospel
őstag

Pár napja betiltottátok a témát és hsz-eket törölgettetek, hogy ne beszéljünk róla, erre ilyen-olyan gazdák meg moderátorok rendszeresen visszahozzátok? Hol a következetesség? :U Kijelenthetnétek végre egy egységes és végleges álláspontot, mert így fárasztó követni hogy mi a péló van.

(#115203) csongi nem ugrik be hirtelen hogy milyen motorod van, de ha nem jól csinálod, akkor hosszú távon nem biztos hogy jót teszel vele. Mármint ennyit még az én hozzá nem értésemmel is tudok, hogy a körmök lekophatnak ha folyamatosan egymásba erőlteted a fokozatokat, aztán amikor már nagyon megkoptak elkezdi kidobálni a fokozatokat.

Nekem az FZ6-omon relatíve kintre volt állítva a kuplungkar, így nem kellett tökig behúzni, elég volt egy kisebbet "rápattintani" a kuplungra váltáskor, így a felfelé váltás elég gyorsan ment.

Vagy nézd meg van-e hozzá HM gyorsváltó. Ez az egyik legjobb ami kapható a piacon, Moto 2, Moto 3, Britt superbike meg hasonló méretű sorozatokba szállítanak gyorsváltókat az utcaiak mellett. Az alapító fickó pár évtizede még levegő-levegő rakétákat számolt, programozott és fejlesztett, ahhoz képest egy gyorsváltó azt gondolnám hogy rutinfeladat :D

szerk: most jut eszembe, kihuzatod tiltásig, ott megszakítja a gyújtást, tehát kuplung nélkül áttolhatod a következő fokozatot :D :D :D

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#115207) Micsurin válasza zgospel (#115206) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Meglett már gyak. beszélve, ami köthető a motorozáshoz az maradhat.

Ne akarjunk már gyorsváltót tenni eg Deauville-re. :D :DDD

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#115208) Parci válasza zgospel (#115206) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

nem olvastam vissza, ez abszolút az én hibám (nem követem a topikot). tényleg csak annyi történt, hogy:
- eddig is hallgattam/láttam itt a motorozókat, hiszen kedvelt túraútvonal. nincs ezzel gond.
- most feltűnt, hogy sokkal, sokkal többen mennek, mint eddig. bandában, kihúzva, ömlöttek.
- ezen akadtam ki és mérgemben posztoltam ide egyet.
nem kell túlgondolni, tényleg csak ennyi történt, és mint látható, még azzal sem voltam képben, hogy mik a téma előzményei.

ezzel együtt főházigazdaként annyit eleresztek, hogy a #maradjotthon nem játék, nem egy kint felejtett 40-es sebességkorlátozás, ezt tényleg be kell tartani mindannyiunknak, vagy szó szerint háborús állapotok jönnek a járványkórházainkban. és szerintem senki sem szeretné eltemetni az öregjeit vagy lenyelni a nagy csövet hetekre. és igen, az is tartsa be, aki szerint az egész csak egy túlfújt médiahiszti stb. de egyébként hallgatva a napi tájékoztatót, szerintem szerdán amúgy is szigorítás jön, mert már elkezdték adagolni, hogy pest megyében robbanni fog a vírus...

case closed és bocsánat, hogy a kellő gondosság nélkül írtam be ide.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#115209) zgospel válasza Micsurin (#115207) üzenetére


zgospel
őstag

Mondtam hogy nem tudom milyen motor, de egyébként meg miért ne? 1250-es BMW-n fel-le működik és mindenki kéri bele. Ha egyszer kipróbálsz egy gyorsváltót onnantól csak azt akarod. Nem azért mert racionális, hanem azért mert kurva jó dolog :D

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#115210) csoki46


csoki46
aktív tag

Szerintem mindenkinek a személyes döntése, hogy elmegy-e motorozni vagy sem. Aki megy vállalja, hogy az eü alapjáraton megy ez miatt, nem garantált a megfelelő orvosi ellátás.
Engem legalább ennyire zavar a képmutató éjszakai tapsikolás, vagy hogy topichű maradjak motoros felvonulás...

Tényleg nem tudom megérti, hogy ezek az emberek ennyire nem tudják félretenni az egójukat, még ilyenkor is fennhangon kell verni a mellkasuakt és ordítani, hogy motorosok vagyunk?! Az én szememben régóta szitokszó a motoros, pont az ilyen rendezvények és résztvevők miatt.
Bocsánat, de kicsit kiverte a biztosítékot....

(#115211) zgospel válasza Parci (#115208) üzenetére


zgospel
őstag

Nem kifejezetten neked szólt. Itt van ez a hozzászólás, ami előtt topikgazda és/vagy moderátor kitörölt tököm tudja hány hozzászólást, mert a vírushelyzettel kapcsolatban a motorozásról beszéltünk.
Szeretnék egy végleges kijelentést arról, hogy mit lehet és mit nem. Mert így egyik nap egy moderátor törölgeti a kommenteket, másik nap meg a topikgazdák beszélnek ugyanarról. Ez nem következetes.

szerk: egyébként a véleményed kapcsán egyetértünk, de ezek eddig törölve voltak :D

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#115212) fattyu


fattyu
veterán

Kérhetném szépen lecserélni a képemet első HSzben?

Husqvarna 701 supermoto 2020

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#115213) Geresics válasza zgospel (#115206) üzenetére


Geresics
addikt

Eredetileg az volt az álláspont (és ezt Canniball-al is megbeszéltük), hogy csak motoros témát legalább részben érintő koronavírusos kommentek maradhassanak, minden másra ott a megfelelő KV topik.
Aztán jött a lázadás, hogy én kettős mércét alkalmazok, és akkor legyen tiltva kompletten, ami szerintem f@szság, de úgy tűnt ez az igény.
Aztán úgy tűnt, nem csak 2 embernek van véleménye, akik tiltakoztak az én kettős mércém ellen, és amúgy sem kikerülhető még egy darabig ez a téma, így felvetettem, hogy mi lenne, ha mégis csak a motoros dolgok maradhatnának, minden másra irány a KV topik.

Viszont egy ideje kezd (nem csak ebben a topikban) fejetlenség kialakulni, és meguntam, hogy betartassam azokat a szabályokat, amik hol megkötések, hol nem. Innentől kezdve, én tuti nem fogok törölni semmit, ami koronavírusos téma, akkor sem, ha épp egy káromkodással teli Mogács előadás, akkor sem ha Szandi éneke gyerekeknek, stb. Max. Off-ba rakom. Van másik TG is, vannak Moderátorok is, majd ők törölnek, ha úgy gondolják. Egy ideje amúgy sem törlök nem egyértelmű eseteket, csak jelzem, mert már többször megkaptam, hogy én önhatalmúlag magamat kiskirálynak képzelve intézkedek...

Összefoglalva: én csak kérek mindenkit, hogy a motoros topikba koronavírusos kommentet csak akkor tegyen, ha az érinti a motoros témát is.

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#115214) Geresics válasza fattyu (#115212) üzenetére


Geresics
addikt

Kész! :K

Amúgy gratula, iszonyatosan kívánatos gép! Ha majd nagy leszek, tuti veszek egy 701 LR-t, kap egy rally fejidomot, és irány a világvége! :D

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#115215) Topiccsendőr válasza Geresics (#115213) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mindenki mashogy latja az esetet, de az egyertelmu, hogy hatalmas ongol lett a vege :D

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#115216) fattyu válasza Geresics (#115214) üzenetére


fattyu
veterán

köszönöm. rettentő boldog vagyok vele. kb gondolattal irányítható, és tudom hogy verseny SMekhez képest sárnehéz de basszus 150 kiló tele oltári élmény dobálni jobbra balra. Tapadás elképesztő, az egy hengert iszonyatosan élvezem és nagyon várom a csütörtököt amikor meglátszik mit is tud valójában :D

Szerk: más: A fenéért szüntetnek meg a gyártók tök jó sisakokat. kicsit dagadtabb lett a fejem az elmult pár évben és az eddig istenített hjc rpha10 elkezdett kényelmetlen lenni.
Előtúrtam a shoei qwestem és kánaán. Viszont abban pereceltem már és van nyoma is. gondoltam adjunk a biztonságnak veszek újat hogy védjen is ha netán ugyanoda ütném be egyszer. nem kapható már. jipiii

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#115217) Parci válasza zgospel (#115211) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

mondom, én nem néztem utána eléggé a téma múltjának itt a topikban, és mivel nem is vagyok/leszek rendszeres látogatója, most sem akarnék felülírni semmit. magyarán, nem változott semmi sem, tekintsétek úgy, mintha nem is írtam volna.

(amúgy meg azért van "fejetlenség" egy-egy ilyen borderline dologban, mert nincs triviálisan jó megoldás. érinti a koronavírus a motoros témát is, de közben alapvetően off, nincs tökéletes megoldás arra, hogy meddig hagyja az emberfia egy-egy ilyen topikban, ugyanis hajlamos aztán túlburjánzani -- ennek megelőzésére megoldás, ha komplett tiltva van. lehet máshogy is eljárni, nyilván más végeredménnyel)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#115218) julius75 válasza Parci (#115200) üzenetére


julius75
aktív tag

"pedig minősítgettél engem eleget."......tettél is érte bőven.
ha elfogadod, kössünk békét. ennél jobb alkalom nem nagyon adódik. :R

(#115219) zsolti_20


zsolti_20
senior tag

Szép napot Emberek! Érdeklődni szeretnék, hogy mi a különbség az alábbi karburátorok között?
-Dellorto PHBH 28 BD
-DELLORTO PHBH 28 VS
-Dellorto PHBH 28 BS

:R

(#115220) Parci válasza julius75 (#115218) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

maradjunk annyiban, hogy nem emlékszem már a pontos részletekre (csak arra, hogy ha indulatból moderáltam volna, már nem fórumozhatnál ;)) és mivel nem vagyok haragtartó, nem is szeretném előkaparni. részemről szent a béke.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#115221) Micsurin


Micsurin
nagyúr

GearingCommander mennyire pontos mennyire lehet rá támaszkodni? Lehet módosítanék az áttételen, tudom megint okosabb akarok lenni mint a japán mérnök... :DDD

De a motor hiába megy nyögvenyelősen 200-205-öt óra szerint ha tök fölösleges 170 fölött kínozni és nincs is hol miért. Ezt szívesen elcserélném kicsit több lendületre az alsó tartományban, a Gearing oldal szerint ha hátra 3 foggal nagyobbat teszek 192km/h-ról 178-ra esik a vége de sokkal közelebb lesz 2., 3., 4.-ben az optimális rpm tartományhoz a megszokott tempómnál. Lehet ennek bármilyen negatív következménye? Autópálya tempót így is tudna kényelmesen. (Nem szokásom Európa túrát tervezni vagyis ha 140-150 tud autópályán már bőven jó vagyok és elvileg ezt tudja nagyobb hátsó lánckerékkel is.)

Szóval várható a menet teljesítmény változáson kívül bármi? Elvileg hosszabb lánc se kell ehhez még. Úgyis cserés a lánc szóval ideje akkor kijátszani mi a kényelmes nekem. :D

Igen tudom, hogy még mindig egy 57 lovas postás motor ezt reggel már facen is megkaptam a kérdésre válaszul... :DD :W

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#115222) tboldi válasza fattyu (#115212) üzenetére


tboldi
nagyúr

Szép! :K

Ezek a bandamatricák egyenként hány lóerőt tesznek még hozzá? ;]

(#115223) Micsurin válasza tboldi (#115222) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Többé kevésbé annyit mint a kipufogóvég a boyracer limuzinon! ;] :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#115224) tboldi válasza Micsurin (#115223) üzenetére


tboldi
nagyúr

Azért csak elegánsabb a vég, mint a régi állapot. :B

(#115225) fattyu válasza tboldi (#115222) üzenetére


fattyu
veterán

nemtom.
matrickák is bejáratósak még.

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#115226) Topiccsendőr válasza Micsurin (#115221) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

En imadom ezeket fb csoportokat. pl jon egy kerdes, hogy valaki tudna egy bizonyos marka/tipushoz egy regebbi, mas generacios felnit szerezni. Az elso komment segitsegkent: "minek az neked?"
:DDD

Nem lesz karos, csak a szelephezagot normalisan ellenoriznem, ha ennyire forgatod.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#115227) duni84 válasza csongi (#115205) üzenetére


duni84
aktív tag

pont úgy kell felfele, ahogy geresics is írta :) ez egy bazi régi videó, ahol szinkronban egymás mellé teszi a csóka a gázkar + váltó videóját, hogy lásd mennyire "egyszerre" történik a gázelvétel (fontos, hogy nem miliméteres a gáz elvétel, hanem merd picit jobban zárni és max 0.2-0.3mp-re, tehát tényleg azonnali legyen a mozdulat. "ne tökölj", mert annak összetéveszthetetlenül reccsenős hangja lesz és még picit meg is nyomja a tank a mogyorókat :D ) és a váltó feljebb kattintása.
a lábaddal finoman felhúzod a kart addig, amíg ellenállást nem érzel. ekkor egy határozott mozdulattal zársz a gázon, majd nyitod is egyből. a csizma orrával közben megtartod a felfele húzást és át is csusszan a következő sebességbe. az elején érdemes közben a kuplung fölött tartanod az ujjaidat csak magad megnyugtatására :) na meg érdemes az elején 3.-4.-5. fokozatokoból felfele gyakorolni az 1.-2. helyett :) ha megvan a kéz-láb szinkron, akkor utána nevetni fogsz azon, hogy mennyit paráztál a dolgon korábban.

lefele ugyanilyen egyszerű, csak épp "taposni" kell finoman a váltókart ütemre + pici gázt húzni és lecsúszik egy fokozatot. azt is érdemes 6.-6.-4. fokozatból indítva gyakorolni. mondjuk ahhoz egy fokkal több érzés kell, mint a felváltáshoz, de nem egy rocketscience az sem.

szerk: feljebb írtam, hogy "ne tökölj" ... igaz ez arra is, hogy amikor elkezded "felfele simogatni" a váltót, akkor ne kilómétereken át tartsd addig felhúzva, hogy érezt a minimális ellenállást, hanem ha megvan, akkor mehet a gáz elvétel és a felváltás. ha ezt csinálod, akkor azzal nagyjából ugyanazt éred el, mint amikor az autóban a sebességváltón pihenteti a kétajtós szekrén a kacsóját, aztán a következő tulaj meg rákölti a gatyákát is a bajor csodára

[ Szerkesztve ]

#metszéspontok

(#115228) KoVee84 válasza fattyu (#115212) üzenetére


KoVee84
senior tag

szép bicikli :R

(#115229) V.Stryker


V.Stryker
nagyúr

(#115230) dellfanboy válasza V.Stryker (#115229) üzenetére


dellfanboy
senior tag

nemrossz, de 350 kg
mi penz arrol van nfo?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#115231) V.Stryker válasza dellfanboy (#115230) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Biztos lesz vagy 7 millió. :DDD Amúgy annyira gyönyörű, annyira bátor módon nyúltak hozzá és lett modern klasszikus. Mindneki csak kicsit megpiszkálja, egy kis műanyag króm ide, egy kis festett műanyag szar oda.... De ez egy bátor klasszikus lett. Elég ha az első féknyergeket megnézed... profi munka.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#115232) Geresics válasza V.Stryker (#115229) üzenetére


Geresics
addikt

Itt még hangja is van ;)

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#115233) csongi válasza Topiccsendőr (#115226) üzenetére


csongi
veterán

A feletett kérdéssel máris megoldotta a kérdést. :D
átgondolja és rájön nem is kell!
Igaz a kérdezőnek kérdéssel válaszoló is rájön. Neki van egy eladó!
De akkor ébred a kérdés benne. Minek is adnám el!
És ekkor a földön kitör a béke, és megáll az élet :D :D

duni84
Köszönöm!
Szerintem kb akkor, behúzom a kuplungot és áttételt váltok és kiengedem a kuplungot. :D

(#115234) jacis válasza V.Stryker (#115229) üzenetére


jacis
nagyúr

Nekem is nagyon bejön. Nagyon jól sikerült. :K

iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4

(#115235) Biqci válasza duni84 (#115227) üzenetére


Biqci
aktív tag

Ezt nagyon jól leírtad, csak néhány dolgot tennék hozzá. Nekem a Bandit sornégyes ugyebár és azt tapasztaltam, hogy magasabb fordulaton könnyebb a felfelé váltás, hatezer fölött elég egy pillanatra visszaengedni a gázt és már benn is van. Természetesen a visszaengedés-felkapcsolás időzítése fontos. Más henger elrendezésnél lehet, hogy másabb a fordulatszám viszony.
Visszaváltásnál elég 100-200-al megemelni a gázt és óvatosan taposni vissza a váltót.
Amúgy minden motorváltó alkalmas már egy jó ideje kuplung nélküli váltásra, csak tényleg a gyakorlat teszi a mestert :D
Amúgy Macko csinált videót erről, talán fél éve, egy éve. Érdemes visszakeresni az Onroad-on :)

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#115236) Geresics válasza V.Stryker (#115231) üzenetére


Geresics
addikt

Ezen a videón rengeteg gyári extra bújt el! Tök más motorok lettek így ;)

*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

(#115237) jacis válasza Geresics (#115236) üzenetére


jacis
nagyúr

Pfff.
Na ha most kellene választani vakarnám a fejem annyira tetszik mind a négy ami a videóban szerepel. :K

iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4

(#115238) zgospel válasza Biqci (#115235) üzenetére


zgospel
őstag

"Visszaváltásnál elég 100-200-al megemelni a gázt és óvatosan taposni vissza a váltót"
Ezt nem értem. 100-200 mivel? Milyen fordulatnál? Kuplung nélküli visszaváltást úgy megcsinálni, hogy a rendszeres használattal tényleg ne kúrd szét a fogakat az nem olyan egyszerű, tökéletesen kell időzíteni ami sok gyakorlást igényel.

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#115239) Micsurin válasza Topiccsendőr (#115226) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Köszi akkor hátra a nagyobbat rendelem. :R
Igazából minden szezon elején megszoktam nézetni a Hyon is akkor ez a szokás nem fog változni ennyi
. :D Olajcserét a Hondan is felezni fogom mint a Hyon is tettem nem fog ártani max placebo de ártani tuti nem fog. Vételkor nézték nem kellett állítani, most megrendeltem a Delke dobot ha felkerül akkor úgy is lesz egy szinkron mert bekerülnek a hozzá ajánlott méretű fő fuvókák (angoloknál 7/10 CB gurul delke dobbal révén helyi gyártó így van tapasztalat mi kell hozzá persze ez csak irányadó) max akkor lesz megint egy hézag de szerintem ősz végén lerakás előtt ráér vagy nyáron.

@boldi igaz! :D

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#115240) Topiccsendőr válasza zgospel (#115238) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Sztm kuplung nelkul nem tudsz ugy valtani, hogy ne csapd oda a kormoket, akarhogy idozitesz, es a valtovillakat is dorzsolod a kapcsolokereknek tovabb, mint a gyorsvaltonal. Tehat a gyorsvalto egy fokkal jobb, de a legkimeletesebb a kuplunggal, az biztos.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#115241) Biqci válasza zgospel (#115238) üzenetére


Biqci
aktív tag

Úgy képzeld el, hogy gurulsz nem adsz gázt, de a visszaváltás előtt adsz egy kis gázfröccsöt, ez a 100-200-as emelés. Óvatosan rálépsz a váltókarra és gyengéden nyomod. Ahogy csökken a fordulatszám, úgy lehet érezni egy pillanatra a tehermentességet és le lehet váltani. Nem azt mondom, hogy mindig így kell, sokkal nagyobb figyelmet igényel mint felfelé, de lehet olyan élethelyzet, amikor szükség lehet rá.

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#115242) sarkany01


sarkany01
tag

Sziasztok. Szerintetek ha egy motornak bekérte a rendszámát, és a forgalmiját az okmányiroda, akkor az még forgalomba helyezhető? Akinek a nevén van a motor, az még él. Válaszokat előre is köszönöm!

(#115243) zgospel válasza Topiccsendőr (#115240) üzenetére


zgospel
őstag

Most látom hogy fogakat írtam. A körmökre gondoltam.

(#115241) Biqci bocs, de ennek semmi értelme. Ha elég 100-200-at emelned akkor eleve alacsony fordulaton pötyögtél, ergo felesleges a kuplung nélküli váltás. Ha gurulsz, akkor szintén felesleges.
Dinamikus menésnél ahol már lenne értelme ott 3-ból 2-be ha így rakod vissza, akkor Dél-Afrikában táncolva temetik el a váltódat, vagy téged a blokkoló hátsókerék miatt, valahogy így [link] :DDD :DDD

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#115244) Czimby válasza Micsurin (#115221) üzenetére


Czimby
addikt

HA hátra 3 foggal nagyobbat teszel kb 1.5cm előrébb jön a hátsó kerék(ha a lánc hosszon nem változtatsz.)

Lehet nem tesz jót a geometriának, de lehet észre sem veszed.

Én inkább előre -1 / hátra +1-et tennék, így a geo marad az eredeti.
És az áttétel is kicsit pörgősebb.

Ja és ha nem jön be előre teszel egy gyári méretű lánckereket ami csak kb 2500,
és szinte gyár áttételed van ismét. Ill. a tengelytáv is kb 5mm-t változik csak.

Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.

(#115245) Biqci válasza zgospel (#115243) üzenetére


Biqci
aktív tag

Van értelme. Ha pl. elszakad a kuplungbowdened de szeretnél még elvánszorogni valami műhelyig. Ha jól emlékszem a Totalcarnál Csikós Zsolti járt így valahol Ausztriában egy pár éve.

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#115246) Topiccsendőr válasza zgospel (#115243) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

En ertettem mire gondolsz, azert sem akadekoskodtam.

Biqci a levaltasra erti ezt a fordulatszamemelest, mintegy biomechanikus blipper :D sztm. Ugy van ertelme. Vagy nem tudom, hogy mi :D

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#115247) Topiccsendőr válasza sarkany01 (#115242) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Ha bekerik a forgalit akkor nem fizetett ra kotelezot a tulaj, vissza lehet helyezni, de ki kell fizetni a Fedezetlensegi dijat, aminek nezz utana mennyi lesz. Azaz miota nincs rajta kotelezo.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#115248) Biqci válasza Topiccsendőr (#115246) üzenetére


Biqci
aktív tag

Igen, ahogy mondani teccik :D De jó a magyarázat is, "biomechanikus blipper" :DDD
Az előző kocsimban csak elől volt elektromos ablak, hátul tekerős, de mindenkinek azt mondtam, hogy egy speciális biomechanikus emelőrendszer van hátra beépítve. Sokaknál nem esett le... :DDD

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#115249) Micsurin válasza Czimby (#115244) üzenetére


Micsurin
nagyúr

Köszi megnézem később, hogy egy első és hátsó foggal mennyit és hogy változna, teljesen jogos a két pont. Köszi szépen! :R :)

-------
Napi CB projekt topikunk. :DDD Ha valakit már nagyon zavar komolyan akkor nem pakolom be, mivel jelenlegi állapot szerint lassan bomlik elől is a motor és elég sok mindennel lesz időnk végre fogalkozni.
A rugók festéséig nem volt gondom utána már kromofágozni kellett a rugókat na ahhoz nekem sok kedvem volt mert ha azt elcseszem akkor festeni se igen fogom őket... a rugók kezelve voltak egy gumis / műanyag szerű védőréteg volt rajtuk a króm fölött na azt nem volt könnyű levakarni de sikerült. Lefújtam a száraikat fater meg a rugókat. Nagyon impozáns lett a látvány. :DD

Levágtam a motor seggéből, újrafújtam az idomot feketére a hűtő takaró műanyagot és az utas kapaszkodót is fehérre. Kegyetlen jó lesz a motor ha összeáll ez a fekete+ezüst+fehér kombó nagyon kiadja az összképet. :C


Ha már lent voltak kaptak új szilenteket is.

Nem nem fog leperegni a rugóról ezt a fajta VeryWell festéket már használtuk erre a célra párszor és tartósnak bizonyult. :K

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#115250) Topiccsendőr válasza Micsurin (#115249) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Annyit akadekoskodnek bele, hogy a tengelytavot valtoztatod, a geometriat max a rugoelofeszitessel, vagy rugoerovel tudod, vagy ha beejted az elso villat a kiflikben.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.