Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-19 17:02:06

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91251) koxkids válasza cszolee79 (#91249) üzenetére


koxkids
őstag

Köszi! :)
Most egyenlőre próbálom belőni a pontos típust, motort, és a J Astra is szóba jött. :)

Általánosságban mi mondható el a típusról, motorról?

(#91252) F_Gergely válasza Petyyyyy (#91250) üzenetére


F_Gergely
őstag

Jó lenne, ha németben lennék :)
De nekem olyan hely kell, hogy betolom az autót és 1 hét múlva szólnak, hogy kész van és minden patika.
Engem csak az zavart meg picit, hogy mondja a szerelő, hogy felújítás után 2-3 év múlva ugyan így széthullik majd, mert ez gyárilag ilyen tré... Mondom ne már...

(#91253) realpopek válasza F_Gergely (#91252) üzenetére


realpopek
tag

Szia,

Konkrétan mik a tünetei a váltó meghibásodásnak?

Köszi,

Jani

,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''

(#91254) F_Gergely válasza realpopek (#91253) üzenetére


F_Gergely
őstag

Szia,

negyedik fokozatban 1500-as fordulattól hülye süvítő hangot hallani, mintha egy elektromotor menne.
Illetve álló helyzetben sebességbe téve kerregő hangja van (erre az előző szerelő azt mondta lendkerék) de menet közben ha kirakom üresbe és csak gurul az autó akkor is hallani.
De leginkább a hangján hallani 1500-as fordulattól negyedikben baromi idegesítő, és utas által is hallható.

(#91255) FoLey-v válasza diegho (#91245) üzenetére


FoLey-v
addikt

Most ennyiért tankoltam valakinek ez miért zavar? :)) Igen cserélve lettek Q8 motorolaj és hengst szűrő.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#91256) FoLey-v válasza cszolee79 (#91248) üzenetére


FoLey-v
addikt

Előtte jól működött. :)

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#91257) Richard!


Richard!
addikt

Üdv!

3 hete vagyok tulaja ennek a szépséges kis méregzsáknak. Szeretnék vele bekerülni a topik összefoglalóba. :) Előre is köszönöm! :R

Opel Corsa D OPC Line, 2011/05, 1.4 benzin (A14XER), 101 LE, 74500 km

Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html

(#91258) Zotyatv válasza manokaki (#91224) üzenetére


Zotyatv
tag

Neked, sajnos, nem budapesti.

(#91259) Magnum_ válasza Richard! (#91257) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nagyon szep ez a kis dog, autosban nem tudtam irni, de tetszik.

I humbly and respectfully decline™

(#91260) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Most kaptam kepeket, verda szetszedvey elemek fenyezonel vannak mar.
Ha az gyorsan dolgozna... Akkor meg auto is lenne hamahama.

I humbly and respectfully decline™

(#91261) Petyyyyy válasza Magnum_ (#91260) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Take it easy cowboy. A fényezés IS olyan - inkább jó legyen, mint gyors. ;)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#91262) Magnum_ válasza Petyyyyy (#91261) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Jo persze, kaptam kolcsonautot, nem sos.

I humbly and respectfully decline™

(#91263) Luck Dragon válasza Richard! (#91257) üzenetére

De szép, sok-sok örömteli kilométert vele. :)

Saint
Egyetért Petyyyyyvel , inkább legyen újra a régi, mint állandóan vissza vinni mert valami nem okés. :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91264) body007


body007
addikt

Honnan tudnék rendelni (használt is jó, vectra b) fényszóró belső részére gumi kupakot (ami védi az esőtől) és egy ablakmosó tartály kupakot? Vmi kupak manó járhatott erre :D
Egy helyről kellene, h egy postával eljöjjön :B :R

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#91265) #81556480 válasza body007 (#91264) üzenetére


#81556480
törölt tag

nézzél facebook csoportban valami bontást, vagy törött autót. Szerintem aprópénzért be tudod egy helyről szerezni. Bár mind a kettő olyan hogy legszívesebben lámpával és tartállyal együtt adja majd az eladó..

(#91266) Clain


Clain
tag

Sziasztok,

Tudnátok abban segíteni/van ötletetek,hogy a "position lamp" melyik lámpát jelentheti?

Opel Astra J 2011

köszönöm :R

(#91267) hdanesz válasza Clain (#91266) üzenetére


hdanesz
senior tag

Helyzetjelző.

(#91268) Clain válasza hdanesz (#91267) üzenetére


Clain
tag

köszi

Lenne ötleted(tek) mi lehet a probléma?
Jók a lámpáim-izzóim, végignéztem kihúztam-összeraktam, mégis hibaüzenetet kapok " check Left position lamp"

(#91269) Richard! válasza Magnum_ (#91259) üzenetére


Richard!
addikt

és Luck Dragon Köszi mindkettőtöknek. :)

Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html

(#91270) cszolee79


cszolee79
csendes tag

Valakinek van ötlete, mi okozhatja, hogy még hűvös motornál / motortérnél (víz 30-70 fokos, már nem szívatóval megy) nagyon ingadozik az alapjárat, fékezésnél, üresbe rakva le is áll?
Nehezen indult az autó reggel. Amint bemelegszik, és a víz beáll 90 fokra nincs gond, bár néha érezni 1-1 rángást alapjáraton.
Olyanokat olvastam hogy főtengely jeladó vagy felső holtpont jeladó esetleg MAP szenzor okozhat ilyet.
Ilyen rángatásokkor a fojtószelep összevissza jár (levettem a szívócsövet), próbálja életben tartani a motort.

Fojtószelep (elektromos) elvileg jó, az nem ilyen hibákat okoz. Alapjárati motor nincs is benne. Injektorok, üzemanyagszivattyú, egyebek jók. LPG-re váltva is csinálja, akkor pedig nem kap benzint, a gázt a rendszer közvetlenül a szívócsonkba engedi tehát a benzin / injektor rendszert kb kizárhatjuk, meg nyilván a gázt is.

Tehát reggel beindítom (sokáig köszörül), beröffen, szívatóval hibátlanul tartja a fordulatot, aztán ahogy kezd melegedni és kikapcsol a szívató elkezd ingani a fordulatszám. Lámpánál-zebránál megállva sokkal erősebben ingadozik, ma és tegnap többször is lefulladt.
Pont ma még olyat is csinált hogy lefulladás után nem indult be - nem is indítózott, teljesen kuka volt. Hibakódot nem írt. Aztán 5 perc után (épp kezdtem keresni valami trélert) elindult, kicsit ingadozott tovább az alapjárat aztán ahogy bemelegedett nem volt gond. Benzinnel is, gázzal is.

Szóval, valakinek tapasztalat? Z16XE motor. Felső holtpont jeladó? Főtengely jeladó? MAP érzékelő?
Cseréljem mindet aztán majd hátha jó lesz?

ECU hiba lehet? Elvileg javítva lett már, és ahogy olvasom ECU hiba esetén mindenféle hibakódokat dobálna, amit nem tesz. Csak addig ilyen bizonytalan amíg el nem éri a normál hőfokot (90). Teljesítménye jó, talpalva megy, nem fulladozik se hidegen se melegen.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91271) adorjant válasza cszolee79 (#91270) üzenetére


adorjant
senior tag

Jó eséllyel EGR lesz,húzd le a csatiját,és használd úgy. Z motoroknál az alapjárati hibák túlnyomó részét mindig az EGR okozza.

(#91272) Petyyyyy válasza cszolee79 (#91270) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Illetve ha lehúzva elmúlik a tünet, akkor EGR-t leszedni, gázolajba áztatni egy napra és kitakarítani alaposan.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#91273) cszolee79 válasza Petyyyyy (#91272) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Ó, elfelejtettem, az EGR-t előző tulaj évekkel ezelőtt ledugózta. Az elvileg nem lehet.
Fojtószelepet ma-tegnap kitakarítottam - nem volt koszos csak a karterből beszívott olaj volt a belső felületén.
Tegnap vettem egy bontott vákumszelepet - ez a fojtószelepre csatlakozik egy kis gumicsővel, elvileg a vákuum értéket szabályozza. Nem tudom az előző jó volt-e, ez folyamatosan dolgozik, pöfög. Ha lehúzom az elektromos csatiját vagy befogom a beszívó csövét, nincs változás, és a motor továbbra is ingadozik.
ECU-t is reseteltem, a héten már többedszer (akksi lehúz 1 órára), aztán betanulás módban csak benzinnel mentem 70km-t M0-n. A benzinbe tettem injektor tisztítót, hátha az vagy szelepek koszosak, természetesen nincs változás.
Szinte biztos hogy valami szenzor vagy annak a kábele lesz rossz (18 éves kábelek), de ilyen furcsát, hogy üzemmelegen (viszonylag) jó, hidegen meg nem...
Mondjuk abból ítélve hogy ma lefulladás után még csak nem is indítózott, biztos valamelyik jeladó.
Emlékeim szerint akkor kezdte ezt a nagyon bizonytalan üzemet amikor széthúzgáltam minden csatit a motortérben hogy befújjam WD40-nel, és van egy olyan érzésem hogy a holtpont jeladó csinálhatja mert annak a basztatása után lett ilyen... Sajna ahhoz szét kell szedni eléggé a motorteret, és nincs hozzá szerszámom. Na mindegy, amíg megy megy, aztán fizetés után szerelőmmel kicseréltetem, hátha.
Ja, próbáltam hogy lambdaszondát lehúzom (az is új, gyertyák is, trafósor is), de a hiba marad.
Lassan végigérek mindenen... :)

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91274) cszolee79


cszolee79
csendes tag

Aszongya hogy (kivonatolva)

Holtpont jeladó (crankshaft sensor) hibák, ez pont mind illik az enyémre.
Rough Idling, stalling, difficult starting or no starting

Főtengely jeladó (camshaft sensor), ez is kb pont stimmel.
Vehicle does not drive like it used to. If your vehicle idles roughly, stalls frequently...

MAP szenzor (szívócső nyomásérzékelő)
Rough Idle, Hard Starting, Hesitation or Stalling

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91275) Motaba78 válasza koxkids (#91246) üzenetére


Motaba78
őstag

Szia, az 1.4T/140le kell ekkora súlyú autóhoz, igen mondhatom hogy elég dinamikusan lehet vele csapatni. Hibàk lehetnek gyújtótrafó+gyertyàk, szelepfedèlmembrán, kiegyenlítő tartàly csepegès, m32 vàltócsapágy(olajcsere 60e km-kènt 2.5-2.7L kell bele!!). A forma nekem is tetszik, de nekem sedanba a legszebb.

[ Szerkesztve ]

(#91276) Luck Dragon válasza adorjant (#91271) üzenetére

Nem minden Z kóddal ellátott motornak van EGR , z16xer-z18xer-z16-let. Ezekben tudtommal nincs.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91277) cszolee79


cszolee79
csendes tag

Olvasgatom közben hogy mit vettem. Delphi 1997280 cikkszámú valami.
Rájöttem alapos guglizás után hogy ez nem vákumszabályzó, hanem az üzemanyag szellőztető (EVAP) rendszer szelepe, gyakorlatilag ez szívja el az aktívszenes szellőztető tartályból az üzemanyagpárát a fojtószelepen keresztül.
[link]
No, hát nekem ez valószínűleg nem ment (a cseredarab érezhetően és hallhatóan dolgozik, nyitogat, "pöfög" és a fojtószelep vákuma szívja is rajta a levegőt), de ha ment is, a "másik" vége, ahová az üzemanyag szellőző cső menne, nem volt csatlakoztatva semmihez. Létezik ilyen?! Milyen elb.szott banda nyúlt ehhez az autóhoz korábban? 15 évig autószerelő családnál volt, az isten szerelmére!
Megkeresem a motortérben, elvileg akkor ott lesz egy szabadon fityegő cső, amin keresztül valószínűleg évek óta nem lett elszívva a benzingőz.
:doublefacepalm:

What happens when a purge valve goes bad?
Engine Problems. If your canister purge valve is stuck open, however, it creates a vacuum leak that can affect your engine adversely. ... This will change the car's air to fuel ratio, and can cause rough idling (car feels rough and bouncy when the engine is running), as well as difficulty starting.
...
In addition, the buildup of fumes inside of the canister can cause your vehicle to stall or misfire. The canister purge solenoid works by absorbing the fuel vapors with activated charcoal. ... Stalling vehicle due to a leak in the EVAP system. The engine chokes because of fuel entering the EVAP canister.

Mik nem vannak... :D

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91278) adorjant válasza Luck Dragon (#91276) üzenetére


adorjant
senior tag

Jogos, bár konkrétan a kollega XE motorcsaládjára gondoltam, és igen, 1.8ban ott sincs hálistennek :) :R

[ Szerkesztve ]

(#91279) Csabex válasza cszolee79 (#91273) üzenetére


Csabex
őstag

Lehet sokan betámadnak amiatt amit most írok, de én csatlakozók tisztításához nem használok WD40-et, hanem kontakt sprayt amit pl. érzékeny nyákoknál is használok és nem bántja a vezetősávokat sem.
A hibád elég érdekes, hasonló az enyémhez ami még a régi kábelköteggel és motorral volt. Pontosan nem emlékszem, de valamelyik jeladómmal volt gond, viszont a csere sem oldotta meg a hibajelenséget. Ugye nem sejtettem, hogy kábelköteg gond lenne, ezért csak a csere után csekkoltam. Szó szerint lemeredtem amikor láttam, hogy milyen állapotban van, mert kézzel morzsolva a vezetéket simán porrá vált a szigetelése. Tehát csekkold le, mert lehet nálad is hasonló a helyzet. Másik dolog ami még előfordult nálam az, hogy a 3-as henger gyertyájának a vezetéke ami a trafóból jön, az szét volt égve a tövénél olyan szinten, hogy talán 4 v. 5 kis rézszál maradt :D ECU reset szerintem nem működik evvel a metódussal, hogy akksi lehúz egy órára, mert az adatokat epromban tárolja és az nem felejt csak ha törlöd a tartalmát. A szerelőd gondolom kiolvasta szoftveresen ugye? Nem volt beszédes az eltárolt hibakód esetleg?

UI: Valahol volt fotóm a kötegről, de nem találtam meg sajnos... Szép kis fotó volt :)

[ Szerkesztve ]

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#91280) cszolee79 válasza Csabex (#91279) üzenetére


cszolee79
csendes tag

A kábelköteg szar, persze, porlik nekem is. Sajnos. Anyáztam is már nagyon sokat, hogy lehet egy autógyártó ilyen tróger, hogy sima, nem-hőálló kábeleket használ a motortérben. De nem lehet kapni, még bontottat sem (ebből ugye olyan kéne ami digit klímás, automata váltós, megfelelő motorhoz való, és abból is úgy tudom több féle volt mikor hogy sikerült GM-éknek), ahhoz valami profi autóvillamosságis kéne aki kiméri és cseréli... és arra a gatyám is rámenne :) Plusz ugye gáz is van benne, ezért azt anno szépen vagy kevésbé szépen belekötözgették valahogy, az még egy plusz szopószorzó mert nem "szabványos". Úgyhogy látatlanban feltételezem hogy a kábelek többé-kevésbé rendben vannak és inkább pár ezerért cserélek szenzorokat, így olcsóbb :)
Vettem hőálló öntapadós szövet szalagot, ilyet, ezzel betekertem amihez hozzáfértem, meg amiről már lemállott ez a fajta borítás. Nagyon príma cucc.
[link]

Jahm ebben a Z16XE-ben a trafósor a motor tetején van, nincsenek kábelek, ráül a gyertyákra. És új. És a gyertyák is. Valami ilyesmi, ebből is a drágább, 40e körüli német.
[link]
Szóval most sorban
- megkeresem az EVAP csövet és rádugom a szelepre
- holtponti és főtengely jeladó csere (szerintem jobban járok bontott gyárival mint valami ilyen-olyan utángyártottal), kábelek, csatik ellenőrzése amennyire látjuk
- MAP szenzor csere
- aktív szenes elpárologtató tartály megnézése
- ha ez nem, akkor kábelek ellenőrzése villamossági szakival
- ha ez sem akkor majd addigra úgyis találok valami más lehetőséget.

Most már nem akarom feladni, annyira elmerültem benne.

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91281) MasterDeeJay válasza adorjant (#91278) üzenetére

Ha már z18xe, mi a különbség a kétféle verzió között fizikailag? [link]
92 kW (125 PS) 5600/min
90 kW (122 PS) 6000/min
Vagy csak máshogy van hangolva?
(illetve azt tudom hogy van a változó szelepvezérlésű de az Z18XER)

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#91282) adorjant válasza MasterDeeJay (#91281) üzenetére


adorjant
senior tag

Tudomásom szerint szoftveres a különbség, Vectrában fordul elő a 122 lóerős változat.
Egyébként itt szoktam olvasgatni, sok mindent meg lehet tudni az autóinkról :)
[link]

(#91283) Luck Dragon válasza MasterDeeJay (#91281) üzenetére

Elvileg ugyan az a történet mint a Z16XE1 és a Z16XEP esetében.

XEP volt az XE1 utódja lényegében ugyan az de XE1-et keveset gyártottak mert anyag hibásak voltak a hengerfejesedés és porladtak. Ezért hamar le is állították, majd jött a közismert XEP amiben mindent orvosoltak.

Ebből az XE1 motorból legtöbbet Angliában és környékén adtak el. De kis hazánkban is található .

De majd DR. Mohabá kijavítt ha nincs igazam. :)

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91284) Luck Dragon válasza Luck Dragon (#91283) üzenetére

Közben látom hogy sima XE motorkódról van szó, nem XEP. Akkor pont fordítva , XE volt előbb majd XE1.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91285) ricsi8800gt


ricsi8800gt
addikt

[link] Opelom motor hangja

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07

(#91286) Magnum_ válasza ricsi8800gt (#91285) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Koszonjuk a megosztast

I humbly and respectfully decline™

(#91287) haxiboy


haxiboy
veterán

Sziasztok. Kedd óta boldog tulajdonosa lettem egy 2009-es Insignia 2.0 CDTI (160LE) autónak.

CD-300 rádió van benne, ezen keresztül tudom állítani a különféle komfort beállításokat stb.
A használati útmutató szerint létezik, de a menüben én nem találtam meg egy csomó beállítást (pl. Elindulás után automatikus ajtó bezárás), illetve a könyv szerint a behelyezett kulcshoz automatikusan beállítja az ülést/tükröket. Amikor kiszállok hátrahúzódik, viszont gyújtás ráadásakor nem áll vissza a beállított helyzetbe, minden alkalommal nyomva kell tartani az ülésen a kívánt beállítás gombját.

Létezik a CD-300-hoz olyan szoftver amiben a nálam hiányzó menüpontok előhozhatók?

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#91288) Nemt0m12


Nemt0m12
tag

Sziasztok.
Nem szoktam kommentelgetni inkább csak követem a fórumot.
Viszont mivel kipufogó javításra került sor és régen volt téma ,hogy is néz ki pár év után az utángyártott dob, gondoltam megosztom veletek miként néz ki egy gyári 16 éves 301000km futott dob. Még nem fújt ki, viszont ha már javítás, ki lett cserélve ez is egy füst alatt.(Nem sokat jósoltam volna már neki)

[link]
[link]
[link]
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#91289) #81556480 válasza Nemt0m12 (#91288) üzenetére


#81556480
törölt tag

Énezt lekezeltem volna mert elég jól néz ki. Gyári után nálam az utángyártott 2-3 évet bír már csak ki.

(#91290) cszolee79 válasza #81556480 (#91289) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Amikor a kipufogósnál voltam (Karkus, nagyon rendes cég) mondta hogy a gyári dobok általában dupla lemezből vannak, és a belső már lehet hogy kirohadt kívül meg nem látszik.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91291) #81556480 válasza cszolee79 (#91290) üzenetére


#81556480
törölt tag

nálam fordítva volt, a külső lerohadt, és még volt alatta egy tökéletes réteg.

(#91292) Magnum_


Magnum_
nagyúr

[link]

I humbly and respectfully decline™

(#91293) Nemt0m12 válasza #81556480 (#91289) üzenetére


Nemt0m12
tag

Gondolkoztunk rajta, de az illesztéseknél már igen csak látszik az idő vasfoga, emiatt döntöttünk a csere mellett.
(Végülis új kora óta megvan az autó, ennyit megérdemel :) . Egyáltalán az is csoda ,hogy ennyit kibírt.)

[ Szerkesztve ]

(#91294) cszolee79 válasza Magnum_ (#91292) üzenetére


cszolee79
csendes tag

:R
Kitartás!
Fel! Támadunk! :)

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91295) cszolee79 válasza #81556480 (#91291) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Ja, igen, vagy kívül látszik belül meg jó.
Vagy alulról nem látszik, mert télen a felcsapott sós víz megáll a tetején és ott rohad ki. Alulról meg hibátlannak tűnik amikor ellenőrzik mégis rossz.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91296) ricsi8800gt válasza Magnum_ (#91292) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Gyogyulgat a drága ?

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Ford Focus 1.6.07.KTM EXC 250.07

(#91297) Magnum_ válasza ricsi8800gt (#91296) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Ha nem kellene a kuszobbel foglalkozni, akkor mar holnapra kesz lenne, de azt most helyrehozza, aztan gurul vissza fenyezohoz.
Szerintem jovo het vege. Ami picit korai.is, mert koltozes alatt vagyunk, a teremgarazs meg nem hasznalhato, utcan meg nem akarok parkolni vele. + A biztositot is megsurgettem mar, hogy hama-hama fizessen :D

Cazolee79: :R

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#91298) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91292) üzenetére

Hiszem kezd új arculatot kapni! Már nincs sok vissza. Kitartást. Hama-hama. :))

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91299) Magnum_ válasza Luck Dragon (#91298) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Kockas racsos hutoracsot fog kapni a 2 csikos helyett (alul is kockas ugye a racs).
Opc line vagy mi ;]

I humbly and respectfully decline™

(#91300) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91299) üzenetére

Az a két csíkos ami a kedves gazdája egyszer lefújt(folyt) ?
És kap helyette egy szép Opc maszkot? Ügye mond hogy ezt a tényezőre bizod most , ha már úgy is ott van. :))

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.