Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-10 23:42:54

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91701) qfm válasza Tikakukac (#91699) üzenetére


qfm
senior tag

Reméljük nem, első saját autó, próbálok rá vigyázni. :D

[ Szerkesztve ]

(#91702) cszolee79 válasza cszolee79 (#91700) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Itt van leírás minden turbó hibakódról (P0234 - P0250, oldal alján a linkek), olvasd át.
https://www.troublecodes.net/pcodes/p0234/

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91703) HoaryFox válasza qfm (#91701) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Annyi a lényeg, hogy hideg olajjal ne túlságosan alacsony fordulaton használd (sztem 2000+, gépkönyv 1500+-t ír nekem) meg ne is tiltáson. Ha meleg az olaj, már azt csinálsz vele, amit akarsz :))

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#91704) Csabex válasza Magnum_ (#91675) üzenetére


Csabex
őstag

Még mindig ott van a szeren a járgány :D Pár hete akkor gondolom te is ott voltál a talin az M5 Tesconál, vagy nem? :)

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#91705) kisapa


kisapa
senior tag

Sziasztok! Vettem egy 2009-es Astra h-t amiről a hibakeresés nyomán kiderült,hogy gázos volt de vissza lett alakítva. A kérdésem az átalakítás csak a szívósort érinti? Állítólag valami a visszaalakítással van mert fals levegő miatt hibakódom van. Esetleg egy bontott szívósor csere segítene?

(#91706) Tikakukac válasza kisapa (#91705) üzenetére


Tikakukac
titán

Ezért kell vásárlás előtt ezt megejteni és akkor nincs gond.

Ezen bármi segíthet, de egy jó szerelő mindenképpen. Mivel gázzal súlyosbított az eset, jó móka lesz.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91707) kisapa válasza Tikakukac (#91706) üzenetére


kisapa
senior tag

Bocs de ez nem válasz a kérdésemre. Azon már túl vagyok, hogy átvágtak és hiába vittem el állapotfelmérésre ez nem derült ki,csak egy másik szerelőnél. A kérdés továbbra is az, hogy az átalakítás csak a szívósort érinti? Mert ha igen akkor a csere valószínűleg megoldja.

[ Szerkesztve ]

(#91708) Magnum_ válasza Csabex (#91704) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nem voltam. Mult heten automosasnal az egyik klubtag oda is jott lebaszni, hogy nem mentem :DDD

Van egy projekt kormanyom, rendeltem ra Alirol "bort", mar rapozicionatam ragasztoval, delutan megvarrom, meglassuk milyen lesz :DDD
[link]

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#91709) Luck Dragon válasza kisapa (#91707) üzenetére

Nem értek Cng & LPG dologhoz , de ahogyan olvasom ha nem gyári volt a rendszer nem kis munka ennek átalakítása, ráadásul H Astra minden 1.6-os motorja tiltó listán van ,hogy tilos ennek átalakítása. Nem hiába adtak ki gyárilag erre egy különálló motort z16 yng motorkóddal.
Az alábbiakban mivan kiszerelve és mi maradt meg?

"Miből áll egy átszerelés?

Mindenek előtt szükség lesz egy tartályra. Ezt a legtöbb esetben be lehet szerelni a csomagtér fenéklemezében eredetileg a pótkerék számára kialakított mélyedésbe, ahol ez nem áll rendelkezésre, sajnos lopni fogja a helyet a tartály a csomagtartóból.

Van egy többfunkciós szelep is, amit multiszelepnek hívnak. Ez védelmi funkciókat lát el, hogy rendszerben ne keletkezhessen túlnyomás.

Kerül még az autóba egy gázvezérlő és egy elpárologtató is. A tartály kap egy szabványos betöltőnyílást, itt tudjuk majd tankolni a gáztartályt. Ezt a nyílást a hátsó vészhárítóban, vagy – ha erre lehetőség van – a benzin betöltő nyílása mellett helyezik el.

A motor befecskendező szelepeit is ki kell cserélni olyan speciális alkatrészekre, amelyek a gáz üzemmódot képesek kiszolgálni. Igazán erős autóknál (pl. négyhengeres motorok esetén 150 lóerő felett) némi felár keletkezik, mert ide különlegesebb injektorok kellenek."

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91710) Tikakukac válasza kisapa (#91707) üzenetére


Tikakukac
titán

Vagy megoldja vagy nem. Keress olyan szakit, aki gázos, esetleg gázbeszerelő műhely. Ők gyanúsan tudják miket alakítanak át, ergo visszafele is működnie kell a dolgoknak.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91711) cszolee79 válasza Luck Dragon (#91709) üzenetére


cszolee79
csendes tag

"A motor befecskendező szelepeit is ki kell cserélni olyan speciális alkatrészekre, amelyek a gáz üzemmódot képesek kiszolgálni."

Ezt nem értem, gázosnál fúrnak 1-1 lukat a szívócsőbe / csonkba minden hengernek, és ott megy be az LPG. Nem kell semmit sehova cserélni. A gáz nem a benzin injektorokon megy az égéstérbe (legalábbis nálam, Z16XE-nél nem).
Mire gondolt a "befecskendező szelep"-nél? Injektor? Szívószelep? Azokhoz elvileg nem kell nyúlni, csak néhány motortípusnál kell a szívószelepeket cserélni olyanra ami bírja a magasabb hőterhelést, de azt se mindegyiknél.

kisapa: mi az hogy falsot szív? Magas az alapjárat (fals szívásnál az lesz a hibajelenség)? Mi a hibakód? Melyik gázos cégnél jártál eddig?

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91712) Luck Dragon válasza cszolee79 (#91711) üzenetére

Ez egy olyan kérdés amire nem tudom a választ.
Cikkből emeltem ki, elsősorban találat. Hátha segít neki valamelyest.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91713) kisapa válasza Luck Dragon (#91709) üzenetére


kisapa
senior tag

Semmi feltűnő nyoma nem volt az átszerelésnek gondolok itt tartályra vagy töltő nyílásra, ezért is nem tűnt fel. A hiba jelentkezése után nézte meg egy másik aki megtalálta a ledugózott szelepet ami a szívósorban van.Mellékelek képeket.

(#91714) kisapa válasza cszolee79 (#91711) üzenetére


kisapa
senior tag

A hibakód P0170 és az alapjárat ingadozik és néha nagyon leesik. Gázos szerelőnél nem voltam mert nem én alakíttattam vissza. Már így vettem.

[ Szerkesztve ]

(#91715) cszolee79 válasza kisapa (#91714) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Akkor jól benézte, az biza nem fals levegő szívás ;)

https://www.obd-codes.com/p0170
P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

"What are the causes of the P0170 code?
Any condition that causes the engine to run lean such as a weak fuel pump, a clogged fuel filter, or a faulty fuel pressure regulator

Any condition that causes the engine to run rich such as a mass air flow sensor, manifold absolute pressure sensor, or a faulty fuel pressure regulator"

Illetve lehet az is, mármint hogy fals levegő, de akkor annyi történik hogy felmegy az alapjárati fordulatszám. És akkor mindig szar, 800 helyett több. Én fojtószelep csere során elfelejtettem visszadugni az EVAP szelep csövét (kb 7-8mm belső átmérő), és fix 2500-ra beállt az alapjárat. Na az a fals szívás.
Ott valami más gebasz lesz, szerintem. MAF vagy MAP szenzor (MAF tisztítás, van hozzá megfelelő spray), IAT, esetleg ECT (hűtőfolyadék hőmérséklet). Azon menjetek végig hogy mi csinálja a keverékképzést: MAF / MAP érzékeli a levegő mennyiségét, IAT, ECT a levegő / motor hőmérsékletét, és az O2 (lambda) meg az oxigéntartalmat, az ECU ezekből dolgozik hogy jó legyen a keverék.
Vagy a szokásos Opel nyűg, gyújtótrafó / gyertyák, de akkor sztem más hiba lenne (P03xx) vagy O2 szenzor (misfire, ilyesmik).
Esetleg EGR ha van benne.

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91716) kisapa válasza cszolee79 (#91715) üzenetére


kisapa
senior tag

Sajnos én egyáltalán nem értek hozzá, ezért is vittem szerelőhöz. Már éppen három helyen jártam és ezek között van márka szervíz is. Ott mondták, hogy a gázos átalakítás miatt lehet. Ezért volt az eredeti kérdés, hogy ez csak a szívósort érinti-e. Egy másik szerelő szerint meg elkopott valami műanyag alkatrész a szívó torokban és annak a rezonanciája okozhatja a fals levegőt. :((

(#91717) Csabex válasza Magnum_ (#91708) üzenetére


Csabex
őstag

Én csak drónozni járok oda és valamelyik nap láttam, hogy a rengeteg kis Tigra szép kis szabályos kört alkot :) A Vectra kilógott volna a sorból :D Sztem az remek lesz, ha megvarrod. Az én kormányomra sem ártana valami, viszont van egy ismerős aki kormány, kézifék és váltó szoknyákat varr valódi bőrből és színes cérnával nem horror áron és jó a minősége is. Én fekete - narancs kombinációt kértem amit legalább 4 éve csinált és mai napig hibátlan, pedig aztán a váltó az van használva rendesen a belvárosi forgalomban napi szinten.

"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass

(#91718) Luck Dragon válasza kisapa (#91716) üzenetére

Én azt nem értem, ha gázos vissza állítás történt, miért fektetett bele ennyi pénzt hogy mindent kiszereljenek, vissza programoznak, na meg a tartály helyét is eltüntessék meg a hátsó lökhárító csere is volt ha még a töltő nyilas sincs meg?
Meg a matricákat is lekaparták? Ennyire 100%-os vissza állítás esetén pont ezt a hibát nem orvosolták?

Ugyan már, valahogyan én nem hiszem ezt el.
Szerintem ez soha nem volt gázos autó, inkább a fentebb írt hibák lesznek. Legalábbis ahogyan eddig leírtad.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91719) cszolee79 válasza kisapa (#91716) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Nekem is volt ilyen alapjárati gondom, de csak félhideg (40-80fok) motornál, melegen tökéletes. Aztán elkezdtem utánaolvasni, mitől lehet ez (rough idle, stalling címszavak). Nálam nem volt hibakód, csak elkezdett alapjáraton fulladozni, leesett a fordulatszám, le is állt. Most nem tudom hogy áll, legutóbb nem fulladozott, de még csak 1-2 menetem volt vele hidegindításból.

Majdnem 2 hónapja ezt guglizom Opeles, Vauxhallos, általános autós topikokban, hogy mi a túrótól ingadozhat az alapjárat.

Sorban ezek okozhatják (meg még más is...):
- fals levegő (leesett egy cső, repedt valahol a vákuumrendszer)
- IAT (Intake Air Temp - beszívott levegő hőmérséklet érzékelő) ha van
- MAP (Manifold Absolute Pressure - szívócső nyomás érzékelő) ha van
- MAF (Mass Air Flow) - ha van (általában vagy IAT+MAP vagy csak MAF van, kivéve amikor nem)
- ECT (Engine Coolant Temp)
- Crankshaft sensor (felső holtpont jeladó)
- Camshaft sensor (főtengely jeladó)
- Throttle Position Sensor / Idle Throttle Valve (gyakorlatilag a fojtószelep)
- EGR szelep
- EVAP szelep
- O2 (lambdaszonda)
- gyújtás probléma (gyújtótrafó, gyertyák)
- injektorok
- üzemanyag szivattyú, szűrő, nyomásszabályzó szelep.

Szóval kb bármi okozhatja :)
Én elkezdtem sorban cserélgetni a vackokat (IAT, MAP, fojtószelep), ezek mellett dobott EGR és EVAP hibakódot, akkor azokat is, erre végül most dobott egy ECT hibakódot, azt is majd cserélem ha lesz lelkierőm. Üzemanyag rendszert megmérettem, az tökéletes, tartja a nyomást, szivattyú jó, stb. Amikor fulladozik, akkor gázzal is fulladozik, így a benzines része (injektorok is) kizárható. Gyertyák, lambdaszonda, trafósor újak. Remélem most abbahagyta végre. Ha nem, akkor haladok tovább, ha már nincs mit kicserélni akkor kb marad az ECU :)
Szóval... bármi lehet és az ellenkezője is. Félig megtört kábel. Rossz földelés. Oxidálódott csatlakozó.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91720) cszolee79 válasza Luck Dragon (#91718) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Elvileg nincs programozás, a gáznak van saját ECU-ja, azt valahogy összekötik a gyári ECU-val, ilyen-olyan érzékelővel, és kész, csak a gázvezérlőt kell programozni (már ha olyan, pl nekem olyanom van, Tartarini 2-3-4 cylinder, amit nem is nagyon lehet, csak kb annyit hogy milyen vízhőfoknál és milyen fordulatszámnál váltson LPG-re.) Gyári ECU-hoz nem nyúlnak, abban az eredeti program marad.
Tehát kiszedni annyi hogy kiveszik a gáz csöveit, reduktort, ezt-azt a motortérben, ledugózzák a szívósorban a lukakat, levagdossák a kábelkötegbe bekötött kábeleket amikkel az LPG ECU kommunikált a gyári ECU-val és érzékelőkkel és kész. Gondolhatod hogy ha profi gázos cégek 20-25 ezerért vállalják a teljes eltávolítást, nem lehet nagy csoda, saccra 1-2 óra munka annak aki ért hozzá :)
Nálam a pótkerék helyéről kb 5 perc kiszedni a tartályt, a töltő nyílás meg a hátsó lökhárító alatt van, a kipufogóval átellenes oldalon, nem kell semmit cserélni vagy bontani.

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91721) Tikakukac válasza Luck Dragon (#91718) üzenetére


Tikakukac
titán

Bennem is ez motoszkál. Ez megint valami nagyon megokosított verda lesz, amiről utólag derülnek ki vadállat sztorik.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91722) cszolee79 válasza Tikakukac (#91721) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Rendszám alapján meg lehet nézni az előéletét, korábbi vizsgáit, ingyen.
https://szuf.magyarorszag.hu/szuf_fooldal#ugyleiras,28c28a1a-7296-4629-8f36-7f3fbe6596c6
Ha valaha is LPG-s volt, vagy bármi egyéb érdekesség, itt meg lehet nézni. Korábbi óraállást, stb.

Simán lehet hogy csak koszos a MAF érzékelője :)
Nekem a képek alapján nem tűnik okosítottnak, egész szépen néz ki. Egész pontosan mi a motorkódja?

Az mondjuk tényleg gyanús hogy egy viszonylag friss autónál (H Astra, vagy mi?) valaki kiszerelteti a gázrendszert, amit 250 ezerért beleszereltetett. 10 évente gáztartály csere, igen, az 60-70e, de ha már benne van akkor életben kell tartani, mert megéri.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91723) Luck Dragon válasza cszolee79 (#91722) üzenetére

Mivel írta hogy 2009-es így nagyon esélyes a Z-XER motornak.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91724) Tikakukac válasza cszolee79 (#91722) üzenetére


Tikakukac
titán

Az a baj, hogy amire mi vagyunk kíváncsiak és a valódi érdekességek itt nem fognak szerepelni.
Ez a rendszer sok dologra jó. Olyanra, hogy miért szerel ki valaki gázt úgy egy kocsiból, hogy az a szerelőnek sem tűnik fel és fogalmuk sincs mi lehet a gond, na ezekre sajna marhára nem. Az ilyen egzotikus dolgok sajnos csak nyomozások után jönnek elő.
Facsén olvasok néha olyanokat, hogy elájulok. De kitartó munkával tényleg kisregénybe illő történetek jönnek elő az új tulajoknak.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91725) cszolee79 válasza Tikakukac (#91724) üzenetére


cszolee79
csendes tag

"De kitartó munkával tényleg kisregénybe illő történetek jönnek elő az új tulajoknak."
Na én - gondolom hozzászólásaim alapján láttad - pont ilyen új tulaj vagyok :)

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91726) Tikakukac válasza cszolee79 (#91725) üzenetére


Tikakukac
titán

Jah, nem. Én az olyanokra gondoltam, mikor kiderült, hogy az autóval pölö Svájc-Magyar távot jártak és futtatni vitték a lányokat, és ezért volt egy Vectra pölö jó állapotban, pedig volt benne 450e.
Vannak itt drogfutár kocsik, olyan, amit konkrétan 2 darabból raktak össze stb.

Na ezek a vad sztorik :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91727) mohabá 007 válasza Luck Dragon (#91723) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

A feltett képek alapján, úgy látom, hogy Z14XEP.

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#91728) Tikakukac válasza mohabá 007 (#91727) üzenetére


Tikakukac
titán

Ismerős minden része, gyanúsan az.

Bagóért lehet bontózni angoloktól mindent, 100k-ból kb teljes motortér új lesz. Ha utána is hibás, az szopó.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91729) mohabá 007 válasza kisapa (#91713) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

A bejelölt részen a csövön szakadás van, sérült a cső?

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#91730) ntomka válasza mohabá 007 (#91729) üzenetére


ntomka
nagyúr

Én azt a bilincs végének nézem.

ツ Headphones on - World off

(#91731) cszolee79 válasza Tikakukac (#91726) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Ahh... értem. Ez tényleg érdekes :)

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91732) qfm


qfm
senior tag

Szervizbe saját tulajdonú kocsira mennyiért adják ki a szerviz előzményt? Online én nem kérhetem le, ugye?

(#91733) Luck Dragon válasza qfm (#91732) üzenetére

Elvileg ha saját akkor ingyen kötelesek oda adni a szervíz történetét.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91734) qfm válasza Luck Dragon (#91733) üzenetére


qfm
senior tag

Most lett vásárolva. Csak a szervizkönyv egy ponton eltér a volt tulaj által elmondottaktól. Neki meg nincs oka hazudni róla. Szeretném tudni az igazságot, nem-e X-eltek véletlenül rosszul. A szerviz ciklus egyébként a volt tulajt igazolná (tényleg meg kellett volna csinálniuk, amit nem x-eltek be), ezért is különösen fura.

[ Szerkesztve ]

(#91735) cszolee79


cszolee79
csendes tag

No, fejlemény. Ma beindítottam az autót és pöccröff 2 forgatásra indult. Alapjárat nem ingadozik se hidegen se melegen.
Az egyetlen amihez nyúltam a hétvégén, az a váltó oldali golyósfészek volt, de ahhoz le kellett húznom az ECU-ról a két csatlakozót, meg tekergetni a kábelköteget hogy hozzáférjek.
Most meg minden fasza.

Akkor vagy valamelyik kicserélt b.sz miatt lett jó (volt EGR, EVAP hibakód, azok szinte biztosan rosszak voltak), vagy csak hozzá kellett nyúlni a kábelköteghez, megmozgatni, tekergetni..
F.szom se érti már ezt. De ma hibátlan volt. 10x indítottam be, 10x indult pöccröff 2 forgatásra, hidegen is melegen is. Ilyet még sose csinált. Kíváncsi vagyok holnap is jó lesz-e, vagy addigra elhülyül megint :)

Sorban cserélve (bontott eredetire):
- EVAP szelep 5k
- MAP szenzor 5k
- EGR szelep 8k
- IAT szenzor 3k
- fojtószelep 10k
Összesen: 31k + némi kézimunka és egy-két lábon kihordott agyvérzés :)

És most, kábelmozgatás után jó. Hát, ez van.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91736) Tikakukac válasza qfm (#91734) üzenetére


Tikakukac
titán

Szervizkönyv az olyan, mint az óvodásoknak a kifestő. Random írnak bele dolgokat, a kocsiba is beletesznek dolgokat ahogy gondolják vagy éppen nem gondolják.

Mókás tud azért lenni a hebegés, hogy hát ööö az nem is úgy volt. Okés, akkor nem azt öntöttétek bele vagy háromszor sem tudtatok leírni 5 betűt rendesen és X-elni? Öööööööö ;] Szervizkönyv meg márkaszerviz. Az.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91737) athomi válasza qfm (#91732) üzenetére


athomi
veterán

Egyes márkaszervizek csak onnantól adják ki a szervizelőzményt, ahonan a tulajdonodba került a gépjármű. Állításuk szerint az előtte lévő szervizelőzmény a korábbi tulajdonos személyes adatainak számítanak, így ennek kiadását megtagadják.

(#91738) qfm válasza athomi (#91737) üzenetére


qfm
senior tag

Hát az különösen jó lenne. Remélem a debreceni normálisabb lesz.

(#91739) cszolee79 válasza Tikakukac (#91728) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Agyarországon is vannak olcsó bontók, én az Opella nevűt találtam meg, röhejes áraik vannak (pl. elektronikus fojtószelep 10 ezer - ez a neten racingbazar meg egyéb helyeken 20-30 ezerért megy). Szimpatikusak, segítőkészek, ott helyben meg lehet nézni az alkatrészt, nem zsákbamacskát veszel.
https://alkatreszshop.eu/kapcsolat

A másik a 16. kerületben egy szuperskoda.hu nevű, ő drágább de vannak Opel alkatrészei (EVAP meg MAP-ot nála vettem). Ha nem jó, vissza is veszi az alkatrészt.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91740) athomi válasza qfm (#91738) üzenetére


athomi
veterán

Rossz hírem van. A debreceni márkaszervizben tudatlanok, egyáltalán nem segítőkészek, egyik ember a másikhoz irányít, mígnem körbeérsz. :DDD Végül kinyögik hogy nem kiadható információkat akarsz.

(#91741) qfm válasza athomi (#91740) üzenetére


qfm
senior tag

Szakmailag legalább rendben vannak? Vagy a karbantartásokra sem érdemes hozzájuk menni? Azért annyi lehetne benne, hogy legalább egy konkrét kérdésre elárulja, nem-e szúrták el a szervizkönyv írást.

Lehet ott kellene próbálkoznom, ahol eleve szerelték, csak ~120km-re van. :U

[ Szerkesztve ]

(#91742) athomi válasza qfm (#91741) üzenetére


athomi
veterán

Ezzel kapcsolatosan nem tudok érdemben nyilatkozni, de az ügyféltérben tapasztaltak alapján a megérzésem az hogy ott semmi nincs rendben. :D Nyíregyen próbálkoznék.

[ Szerkesztve ]

(#91743) Luck Dragon válasza athomi (#91737) üzenetére

Hát ez új számomra. Az autó szervíz történet kibocsátását ahogy a tiéd az autó és ezt dokumentációval megerősítést nyer pl: (forgalmi) akkor az egész autó szervíz történetét megkapom.

Székesfehérváron a Barta Opelnél bementem, első regisztráció, (alvázszám, rendszám, ) plusz ügyfél azonosító kód.
Név, email, telefon.

Majd a rendszer fel is dobta az autót, csak a tulajdonos adatait kellett változtatni, mivel nem történt az autón más változtatást.
Ez megközelítőleg három éve történt, nem azt mondom hogy egyes szervíz pontoknál nem lehet eltérés, de azért ez nagyon kellemetlen lenne. :(

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91744) Magnum_ válasza Luck Dragon (#91743) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Azota van egy GDPR, amitol felnek es erinti az adatokat.

I humbly and respectfully decline™

(#91745) Tikakukac válasza athomi (#91742) üzenetére


Tikakukac
titán

Nyíregyen én nem nagyon próbálkoznék. Saját tapasztalat :B

cszolee79: 140k-ért 100k km alatt futott komplett motorteret is lehet kapni. Tehát nem csak motor és esetleg szívósor, hanem tokkal vonóval minden, ami kifér egyben. Ha jobban érdekelne a dolog hozatnám őket zsákszámra. Csak a sallangok érnek többet ennél.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91746) cszolee79 válasza Tikakukac (#91745) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Igen, ezt nem vitatom, néztem én is UK ebay ajánlatokat, de arra még jön némi szállítási költség (pofátlanságtól függően 10-50 font vagy több), várakozás, és kapsz egy használt valamit, ki tudja milyen állapotban, ki tudja mióta állt a raktárban vagy szabad ég alatt.
Itthon drágább, de el tudok menni személyesen, megnézem, megfogdosom, a bontó előtt az út szélén beépítem, és ha nem jó már viszem is vissza :) Ilyen kisebb baszoknál (érzékelők, stb) amiket pár perc alatt ki lehet cserélni ez a legésszerűbb. Szerintem.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91747) ntomka válasza Tikakukac (#91745) üzenetére


ntomka
nagyúr

Akkor kelet Mo. kilőve. Debrecenről én is rosszakat hallottam.

ツ Headphones on - World off

(#91748) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91744) üzenetére

GDPR akkor lenne érvényes ha a szervíz az autó előző tulajdonos (ok) nevei adatai , fizetés módja, akkori összeg feltüntetése
vagy bármilyen más adatait adnák ki.
Maga a szervizelés idő pontja és akkor cserélt alkatrészek listájára nem hinném hogy vonatkoznak.
Hiszen külön excel listán szerepel.
Meg alapból a szervíz füzet is így vagy töltve, arról nem is beszélve hogy a volt tulajok nevei is szerepelnek , legalábbis az enyémben.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91749) Tikakukac válasza Luck Dragon (#91748) üzenetére


Tikakukac
titán

Olyan idióta retard dolgokat képesek besorolni ehhez, hogy el sem hiszed.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91750) Luck Dragon válasza Tikakukac (#91749) üzenetére

Hát inkább az ott dolgozók nem hozzáértését és nem törődnek vele. " Szerintem" persze én is tévedhetek. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.