Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-06-10 23:42:54

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91651) cszolee79 válasza lsebestyen (#91650) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Még annyi, hogy van XEL, XEP, meg ilyenek, ha jól emlékszem XEL a szíjas és XEP a láncos vezérlésű. De ennek azért nézz utána ha érdekel :)

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91652) farkas-j


farkas-j
őstag

Basszus én szidtam a Meriva B tervezőit a pollenszűrű csere miatt. Nem is tudom mit mondjak a Nissan Qashqai 1 tervezőire!

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#91653) KrAt válasza mohabá 007 (#91649) üzenetére


KrAt
veterán

Nem, az X16XEL is hengerenkénti befecsi.

(#91654) athomi válasza farkas-j (#91652) üzenetére


athomi
veterán

Focus 2-nél is a gázpedált kell leszedni, kicsit tekergetni kell a testrészeket hozzá. Csak nekem anno nem volt racsnisom, így villáskulccsal álltam neki. ;]
És Astra H tulajok panaszkodnak mennyire nehéz pollenszűrőt cserélni. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#91655) ntomka válasza farkas-j (#91652) üzenetére


ntomka
nagyúr

OMFG! H Astra is szívás. Nem értem miért kell egy ilyen gyakran cserélt alkatrészhez való hozzáférést így megbonyolítani. Fiatban leszedtem a levelélfogót és ott volt alatta, ahogy illik. 2 csavar, könnyen elérhető.

ツ Headphones on - World off

(#91656) davenport válasza ntomka (#91655) üzenetére


davenport
aktív tag

Octavia 1 után nekem is fura volt a Zafira pollenszűrő hozzáférés, Van még pár, pl:. A távolsági/tompított izzó cseréje, központi normál kulcsos zárás, motorhőfok kijelzés hiánya, szélvédőmosóban nem látom mennyi folyadék van, de ezek nem akkora gondok.

[ Szerkesztve ]

No money, no honey.

(#91657) ntomka válasza davenport (#91656) üzenetére


ntomka
nagyúr

Ne is mondd. :(((

ツ Headphones on - World off

(#91658) Petyyyyy válasza KrAt (#91653) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Meg bowdenes gázpedál. :(((

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#91659) adorjant válasza cszolee79 (#91651) üzenetére


adorjant
senior tag

Nagyjából igen, kivéve az 1.6 Twinport,mert az szíjas.

(#91660) SaNyEe válasza Petyyyyy (#91658) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

legalább közvetlen a gázreakcijó, nem igaz, hogy má semminek se lehet örülni :DDD

-- end of transmission --

(#91661) Luck Dragon válasza Petyyyyy (#91658) üzenetére

Sokkal jobb, nem úgy mint a H-ban lenyomott gázpedál esetén " népgyűlést tart" a vezérlő hogy akkor "srácok induljunk vagy még várjunk" :D
Persze ez megszokható, csak amikor egy hétig más autó után visszaülsz az megfizethetetlen érzés. :))

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91662) stickermajom válasza Luck Dragon (#91661) üzenetére


stickermajom
addikt

Látnád a K milyen az Euro 6 miatt. :D

(#91663) Petyyyyy válasza Luck Dragon (#91661) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Lehet csak nálam volt negatív az élmény és a hideg motor+indokolatlanul hamar cserélendő EGR miatt éreztem bátyám szekerét nemtetsziknek, de nem igazán adta ki érzetre a bowdenes verzió. A hullaszállítómban sokkal finomabbnak tűnik a dolog.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#91664) Luck Dragon válasza stickermajom (#91662) üzenetére

Egyszer vezettem K-t , de nem rémlik hogy olyan rossz lett volna, az is lehet hogy a sok újdonság elvonta a figyelmemet.

Petyyyyy
Nincs egyforma két autó. :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91665) cszolee79 válasza adorjant (#91659) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Lényeg: legkisebb szopószorzó a Z16XE / Z18XE, mert az már
- hengerenkénti befecsi
- nincs változó szelepvezérlés
- nincs TwinPort szívósor mechanika (műanyag... :doublefacepalm:)
- elektronikus fojtószelep (drive-by-wire). Cserébe nem lehet tesztelni egyedül, kell valaki aki a gázpedált nyomja :)

Enyém dobott ma egy P0115 hibát. Pár napja vettem egy ECT szenzort, szerdán megyek autóvillanyossági szakihoz, az kimér mindent + szerintem cseréltetem a kábelt + csatit, akkor az rendben lesz. Érzékelőt vagy majd a szerelőmnél, vagy én ha van hozzá lelkierőm (nincs...).
Korábban dobott egy P0400 EGR Valve hibát (hiába van ledugózva, a régi úgy tűnik meghalt), de azt vettem olcsón (8e) gyári bontottat, gyorskötözővel beraktam a motortérbe, rádugtam a csatit, azóta nincs gond.

Juteszembe, panaszkodtam hogy fulladozik félhidegen, ugrál az alapjárat.
Sorban cseréltem (mindent gyári bontottra):
- Manifold Absolute Pressure (MAP) érzékelőt 5e
- Intake Air Temp (IAT) érzékelőt 3e
- EGR szelepet (8e)
- fojtószelepet (10e szelep, 1e tömítés, 1700 belső torx nyílású crowa kulcs), kipucoltam, fúróval kiszedtem a trutyit a szelepfedél szellőztető csőből (ami a fojtószelep oldalon van, egy ilyen kis 1.5-2mm luk)
- feltöltettem a klímát (14e + 5e 2 szelep).
- hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály kupak - azóta nem fogy a víz. Az engedte el nyomás alatt a párát. 1600ft

Ma nem fulladt, fújja a hideget a klíma, kezd autószerű lenni. De ha 9-esre rakom a ventilátort leáll. Vagy ha nem, akkor ha felkapcsolom mellé a fényszórót, leáll. Ez nem hiszem hogy előtét ellenállás, inkább valami elektromos probléma (generátor, akksi, töltés, ilyesmi). Jövő héten viszem autóvillamosságihoz, ott kimérik - megnézik.

Hátravan:
- első futómű, kormánymű (okosba 60-70 talán)
- hátsó futómű kopogás (valami elvetemült nemtudommianeve + minden egyéb szilent), ott a munka lesz drága, szét kell borítani az egész hátsó futóművet ami multilink, 50-60e okosba
- gáztartály csere + vizsga 90-100e + valahogy megoldani hogy a cserélt motorblokk miatt átmenjen. Előző tulaj nem adta át a dokumentációt, számlát. Legrosszabb esetben ismerek embert aki átviszi a vizsgán még ha be se indul :D
- fényező (50e, kisebb rügyezéseket eltüntetni). A legapróbbakat már javítottam megfelelő színű festékkel.

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91666) cszolee79


cszolee79
csendes tag

Juteszembe, megérkezett az Amazonról rendelt automata váltó bowden golyósfészek csomagom (váltó oldali golyósfészek, ami a fokozatválasztóra cuppan rá). 5 nap, 16e ft, 5-féle váltóba való golyósfészek.
Egyetlen más megoldás a komplett bowden csere lenne (Patacsinál 12e a bontott ősöreg, ami ugyanígy ki fog potyogni) + le kell bontani a középkonzolt - váltókart hogy cserélni lehessen. Így meg majd csak be kell pattintani a motortérben a váltóbowdenbe.

[link]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91667) mohabá 007 válasza KrAt (#91653) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Igazad van. :R Hirtelen az X16SZR ugrott be, azzal kevertem. :B

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#91668) Magnum_


Magnum_
nagyúr

[link]

Jott ma egy iyen

I humbly and respectfully decline™

(#91669) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91668) üzenetére

Szép huzat, csak nem az üléshez? :))

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91670) Magnum_ válasza Luck Dragon (#91669) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Bocs, lejottem balatonra es a teraszon ezt az abroszt hasznalja anyu :P

I humbly and respectfully decline™

(#91671) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91670) üzenetére

:DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91672) body007


body007
addikt

cukkermuterka :P

szerk.: ~2 hónapos fotó :D

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#91673) stickermajom válasza Luck Dragon (#91664) üzenetére


stickermajom
addikt

Nekem az 1,7 CDTI H is reszponzívnak tűnik mellette. :D

(#91674) 4ron


4ron
senior tag

Tegnap felhívtam az Opel C-mobil Szegedet, hogy van-e náluk lehetőség lekérni alvászszám alapján egy autó előéletét. Azt mondták, hogy lehetőség az van, de csak akkor, ha saját tulajdonomban van az autó, vagy a tulajdonos jelen van...

Másoktól hallottam, hogy korrektebb helyeken gond nélkül kiadják úgy, hogy a tulajdonosi adatokat kitakarják. Valamelyikőtök esetleg ismer ilyen helyet? Szlovéniából tervezek autót venni és jó lenne legalább az előéletét lekérni, ha már úgy is megadja a tulaj az alvázszámot.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#91675) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Pedal bent
[link]

Kicsit rendbe tettem fullos 2 vodros mosas meg kemeny viasz, belul is full
[link].

Az abroszt meg nem varrtam ra a karpitra.

I humbly and respectfully decline™

(#91676) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91675) üzenetére

Nagyon szép ez az autó még mindig.
A pedál amúgy nem csúszik?

Az utolsó mondatról pedig némi célzást vélek felfedezni. :DDD

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91677) Magnum_ válasza Luck Dragon (#91676) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Ott vannak a gumibogyok, attol nem csuszik

I humbly and respectfully decline™

(#91678) hdanesz válasza Magnum_ (#91677) üzenetére


hdanesz
senior tag

Hülye kérdés... :D De ide hogy álltál be? Vagy a jobb oldali, fedett részen keresztül?

(#91679) Luck Dragon válasza hdanesz (#91678) üzenetére

Oldalról betolta. :))

Saint_
Igen az láttam, de azt hittem hogy maradt csúszós.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91680) cszolee79 válasza cszolee79 (#91666) üzenetére


cszolee79
csendes tag

[link]

Na ez a golyósfészek betét nagyon parádés. 5 perc alatt bepattintottam a helyére, e öröm e bódottá, váltókar jelentem stabil.

Mivel Magyarországon ilyet nem hogy nem lehet kapni, de senki még csak nem is hallott róla, ide írom, hátha egyszer valakinek kell:

Opel / GM AF13/17 automata váltó rúd - bowden golyósfészek betét eladó (automatic gearbox linkage bushing kit / repair kit). Kicsit túlvásároltam magam, rendeltem több félét is biztos-ami-ziher alapon, és maradt kettő, ilyen (ez pont ugyanez az alkatrész, csak nincs hozzá beszerelő műanyag szerzám):
[link] (a két bal oldali, fehér)
Jó kb minden korabeli ('90-es évek közepétől 2000-es évek közepéig) automata váltóhoz, Astra, Vectra, Corsa, Zafira, stb.

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91681) thebigK


thebigK
addikt

Sziasztok. Adott egy opel signum 1.9 cdti. 100-120as temponal, teligaznal letilt az auto, elveszi a turbonyomast. Es mar otletunk sincs. 3 honapja uj turbo van rajt, a csovek is rendben, a nyomasszabalyzot kiiktatva is ezt produkalja, par napja jo volt kb 3 napig, azota megint. Mechanikus problemara gondoltunk, most az intercoolert nezzuk, de az nem lyukas, jonak tunik.
Barkinek barmi otlet? Koszonom!

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

(#91682) cszolee79 válasza thebigK (#91681) üzenetére


cszolee79
csendes tag

MAP / MAF szenzor, turbónyomás érzékelő, üzemanyagszűrő + szivattyú így elsőre.
De bármi egyéb is lehet, van még száz lehetőség :)

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91683) thebigK válasza cszolee79 (#91682) üzenetére


thebigK
addikt

Minden felsorolt kb uj benn, par honaposak maximum. Az intercooler sem serult.

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

(#91684) qfm


qfm
senior tag

Van valahol valami ajánlás rá, hogy A16XER motor és 5 fokozatú manuális váltó esetén hol ideális váltani? Városban, rövid távokon (2-5 km) lesz használva, napi 2-3 útra. Annyi félét írnak és mondanak, hogy túl alacsony fordulatszám nem jó, túl magas nem jó, benzinest magasabb fordulaton kell váltani, stb, hogy mikor nem szenved érezhetően az autó, nehéz kitalálni, mi neki a legjobb.

[ Szerkesztve ]

(#91685) HoaryFox válasza qfm (#91684) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Mi a szempont? Üzemanyagtakarékosság? Rugalmasság? Vagy a kettő kombinációja?

Én Z16XE motorral (amit végülis tekinthetünk az A16XER nagypapájának :D ) 2,5-3ezer között szoktam elváltani városban. Országúton 3-4ezer között.

Szerk.: Talán ökölszabály, hogy nyomatékcsúcs körül. Ami nálam ~3,5 ezer fordulat.

Szerk2: Az A16XER-nek 4000-en van a max. nyomtéka.

Szerk3: Tessék, még egy nyomatékgörbét is találtam :D

[ Szerkesztve ]

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#91686) qfm válasza HoaryFox (#91685) üzenetére


qfm
senior tag

Igazából a motor hosszú élete. :D Nem akarom feleslegesen gyilkolni, ha nem muszáj, elég lesz neki a sok rövid út, meg a város nyűgjei.

Szerk: A te példád alapján 3000-3500 (de max 4000) körül kellene váltani?

[ Szerkesztve ]

(#91687) Magnum_ válasza hdanesz (#91678) üzenetére


Magnum_
nagyúr

A fedett 'pavilon' vegeben van (az egyik) udvari beallo, nincs vege a szerkezetnek es ele tudok allni mosashoz, de mar visszatolattam a fedettbe :D [link]

I humbly and respectfully decline™

(#91688) HoaryFox válasza qfm (#91686) üzenetére


HoaryFox
Topikgazda

Én vadabb időszakomban 5ezerig is elforgatom, hogy jól átmelegedjen a rendszer :DDD

De igen, valahol ott az optimális szerintem.

"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari

(#91689) qfm válasza HoaryFox (#91688) üzenetére


qfm
senior tag

Köszönöm. :R

Ha valaki másképp gondolja, nyugodtan jöhet hozzá bármilyen vélemény.

(#91690) Luck Dragon válasza Magnum_ (#91687) üzenetére

Szép a kaspó, na jó az autó sem rossz. :DDD :R

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91691) Luck Dragon válasza qfm (#91686) üzenetére

Hát megmondom az őszintét elég ritkán nézem a fordulatszámérőt, hangja mindent elárul hogy mikor kell váltani. A váltás pedig adja magát. Mivel elég a rövid fokozat kiosztása van a váltónak, így nem kell agyon pörgetni.
Székesfehérváron pl Seregélyesi úton 50-55 sebességgel ,egedül használva négyesben vígan el van.
És a fogyasztása is "barátibb".
Persze ha többen vagyunk vagy csomag is van, akkor már hármas, egyszóval ez sok mindentől függ.
:F

De nagyjából egyezik a véleményem llwynog kollégával.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#91692) cszolee79 válasza thebigK (#91683) üzenetére


cszolee79
csendes tag

Tyű. Hibakód van? (nem feltétlen ég a hibalámpa, lehet valami eltárolt rejtett hibakód). Nekem pl volt olyan tárolt hibakód amitől nem gyulladt ki a check engine lámpa (P0400 EGR, P0115 ECT Circuit). EGR-t már cseréltem, ECT meg folyamatban, annak a kábelezését is megnézetem.

Esetleg ECU resetet megpróbálhatsz (ECU-t lehúzod 1-2 órára az akksiról), az elvileg törli a megtanult értékeket, és mindent alapbeállítással elkezd újratanulni. Ez mondjuk 99% hogy nem hoz változást, de rosszabb sem lesz.

Érdemes lehet menet közben is nézni valami olvasóval az értékeket (MAP/MAF, boost, IAT, ECT érzékelők, throttle position, ilyenek). Ami még mindig nem biztos hogy segít, de talán látsz valami nem odavalót.
Pár ezer forintos OBD2 olvasóval és a Car Doctorral ezt meg lehet tenni (az meg ingyenes vagy 2e ft a fullos).

[ Szerkesztve ]

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

(#91693) qfm válasza Luck Dragon (#91691) üzenetére


qfm
senior tag

Még nem szoktunk vele össze, de 55 körül (53-55 volt mikor ránéztem) csak megszokásból váltottam fel 4-esbe, nem azért mert szükségét éreztem, vagy hallatszott volna a hangján. Ezért is gondoltam, hogy jobb utána nézni/kérdezni, mert attól, hogy én nem vettem észre, még nem feltétlen jó neki. Inkább úgy szokjam meg, ahogy kevésbé káros.

[ Szerkesztve ]

(#91694) Gondwana válasza qfm (#91693) üzenetére


Gondwana
addikt

Kàros az alacsony fordulaton erőlködés szokott lenni.

... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )

(#91695) Tikakukac válasza qfm (#91686) üzenetére


Tikakukac
titán

Ha folyadékok okésak, kenés van, azt csinálsz amit akarsz jóformán. Egyébként meg megnézed a motorkarakterisztikát és kerülöd azt a részt, ahol talicskahúzáshoz elég a nyomaték max. Első harmad kuka, felső harmad kuka, többi fordulatszám tartomány már jó. Ez kb jó ökölszabály szívó benyára ha nem akarsz tudományoskodni.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91696) BaKeSZ87 válasza thebigK (#91681) üzenetére


BaKeSZ87
senior tag

Wastegate-hez tartozó solenoid valve-ra jól vannak rádugva a vákuumcsövek? Ha fel vannak cserélve, az tud ilyet csinálni.

(#91697) thebigK válasza cszolee79 (#91692) üzenetére


thebigK
addikt

A pontos hibakod: feltolto nyomas vezerles - szabalyzasi ertek nincs elérve. Otleteink elfogytak. Barmi tipp?

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

(#91698) qfm válasza Tikakukac (#91695) üzenetére


qfm
senior tag

Ez nagyjából egybecseng azzal, amit llwynog mondott. Mivel szerencsére többen ugyanazt mondtátok, így elég egyértelműnek tűnik.

Köszönöm mindenkinek.

(#91699) Tikakukac válasza qfm (#91698) üzenetére


Tikakukac
titán

Vaaaaagy mindannyian tévedünk ;]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#91700) cszolee79 válasza thebigK (#91697) üzenetére


cszolee79
csendes tag

P0234?

Keress rá neten, vákuumcsöveket és wastegate szelepet emlegetnek.

A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.