Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [galaxy55:] Egyszer akarok jótündért játszani...
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
cszolee79
csendes tag
Nem tudom, automata váltókkal foglalkozik és ezt mondta. Részleteket nem kérdeztem.
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
Szada85
aktív tag
Én imádom ezeket az "egyetemes megállapításokat".
1. Ha 1 szar --> mind sz@r.
2. Józsi azt mondta sz@r --> sz@r.
Azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy többen járnak 300 ezer km felett ilyen váltókkal, páran OPC-be építve… lényegtelen.
ntomka
nagyúr
Sok szerelő amit nem szeret szerelni (mindegy miért) azt egyetemesen szarnak titulálja. Nekem ez a tapasztalatom. Lehet nincs vele különösebb gond, de ha egyszer hozzá kell nyúlni, szívás. És akkor neki kell hozzányúlni, szívni nem szeret => szar.
ツ Headphones on - World off
Akkor ennyi erővel az összes automata rossz, mert mindegyik szenvedés javítani a hagyományos váltókhoz viszonyítva.
Igazából azért is érdekel mert az Easyről lehet olvasni hogy "hisztis" típus, M32-ről pedig annyi típus hiba leírása van hogy egy autós légfrissítő spray oldalán is megtalálható kisebb költői túlzással.
De a 6-os automataváltó azért korántsem olyan információval rendelkezik. Aztán az is lehet hogy jobban utána kellett volna néznem.
Amúgy ez nem az a tiptronic ami a GM és a Volvo közösen fejlesztett?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szada85
aktív tag
Én azt gondolom - természetesen nem értek hozzá -, hogy minden váltóra lehet (és idövel kell is) pénzt költeni, elöbb-utóbb mindegyik elromolhat, csak más-más területei.
A sebességváltók gerince gyakorlatilag ugyanaz, fogaskerék párok vannak tengelyeken szinkrongyürükkel, amiket valamilyen módon össze kell kapcsolni.
Mindkettöre százezreket el lehet locsolni, kézinél a kettöstömegü/kuplung páros szokott a leggyakrabban ok lenni, automatánál pedig a szeleptömb, wandler.
E mellé csúszik be idönként olyan kaland, mint az M32-höz hasonló esetek, bár ilyenekröl relatíve ritkábban hallani. Vagy ugye az Easytronic, amikor egy hibridet probáltak meg kreálni, több-kevesebb sikerrel.
Ettöl függetlenül pl. az én Vectrámban is egy nem szokványos hibajelenség jött elö, az 5. sebesség szinkronjával, ettöl mégsem gondolom, hogy vacak lenne.
Söt, ez egy olyan hiba, ami ugyanúgy jelentkezhet bárkinél, és a legtöbben még csak nem is gondolnának rá, hogy ilyen miatt lehet baja a váltójuknak.
Milyen jelenséget vettél észre ötödikben?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Szada85
aktív tag
Autópályán mentem haza, 5.ben 120 körül csordogáltam, elvettem a gázt, mivel lassult a sor, majd mikor újra gázt adtam, kiugrott a sebességböl, utána visszaraktam, gázadásra megint.
Ha kézzel bent tartottam a váltókarral, akkor tökéletes volt, viszont ha nem fogtam, akkor gázelvétel után gázadásra ugyanúgy kiugrott.
Szerelö nem ijedezett, látott már ilyet, elmondása szerint jellemzöen akkor fordul elö, ha egy fokozatot kimagaslóan sokat használnak, és rendszeresen "dinamikus" terhelés éri.
Esetemben valószínü korábban is sokat mentek autóúton/autópályán vele 5.ben, és a gyakori gázadás (gyorsítás) - lassítás (gázelvétel motorfék) okozta eröhatások miatt a fogaskerék és a szinkronja megkopott annyira, hogy már nem kapaszkodtak össze a párjával, hanem "lecsúszott" róla.
Kapott egy bontott (de jobb állapotú) 5. sebesség fogaskereket sallangokkal, azóta megyünk tovább.
Jómagam még ilyennel még nem találkoztam.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Markizmark
addikt
Majdnem ugyanezt tapasztaltam egy öreg transit 2. fokozatával. Motorféken kidobta, gyorsításkor nem volt gond. Ferdén kopott szinkron csinál ilyesmit. Ott egyszerűbb volt váltót cserélni ...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Magnum_
nagyúr
Biztosito utalt, valoszinuleg szombatra a kocsi is kesz
I humbly and respectfully decline™
Hama-hama..
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Magnum_
nagyúr
🙈
I humbly and respectfully decline™
Szada85
aktív tag
Bizonyos Opel váltók ( a "régebbiek" közül legalábbis) esetében az 5. fokozat a váltóharangon kívül, egy külsö "púp" borítás alatt van, így nálam is elég volt azt levenni, onnan ment a csere, plusz akkor váltófolyadék is lecserélödött. A donor váltót elraktuk, sose lehet tudni alapon persze.
Ázóta én is jobban figyelek az ilyen terhelésváltásokra, hátha ezzel lehet javítani a helyzeten valamennyit.
124-es benzines mercim is csinált ilyet 17 évesen. Ott nagyjából ugyanezt mondták rá.
No money, no honey.
Markizmark
addikt
Jaja, vágesz, hogy ott van az 5. Apósom meg is "tuningolta" az X14XE Astráját egy C16NZ 5. sebességével.
Szerintem mire legközelebb elkopik a váltód már kasztni sem lesz.
A lényeg, hogy mindig teljesen emeljen ki a kuplung és hagyjuk dolgozni a szinkront.
Akkor nem kopik semmi, ha szinte magától esik be sebességbe és nem úgy kell beerőszakolni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
ntomka
nagyúr
Akkor nem kopik semmi, ha szinte magától esik be sebességbe és nem úgy kell beerőszakolni.
Opelnél ez szokott ritkán működni.
ツ Headphones on - World off
Markizmark
addikt
Ha a kulissza szorul az más kérdés, de ha be van állítva minden akkor működik az szépen.
Az én F astrám és az asszony B corsa-ja is szépen kapcsolgatható.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
lsebestyen
addikt
Hali! F Astrán talpas gömbfej csere kivitelezhető otthon, alap tudással és nagy motivációval?
Sanki
addikt
Szerelőbakból van ajánlott? Vagy érdemesebb megvárni aldi/lidl akciót?
(#91470) Markizmark válasza lsebestyen (#91468) üzenetére
Markizmark
addikt
Ha van szerszámod akkor sima ügy. Ha még gyári akkor szegecses a rögzítés, ha nem akkor csavaros. Gömbfej kinyomó kelleni fog, ami aláfér a féltengelynek. Az enyém pl nem fért alá...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Petyyyyy
addikt
F_Gergely
őstag
Maga a váltó nem szar, csak tönkre fog menni mint minden más és a teljes felújítás 800-850 ezer forint, ami a kocsi értékét figyelembe véve GTK.
ntomka
nagyúr
Szerintem vagány külsőre ez a C vectra. Létezik belőle 5 ajtós?
ツ Headphones on - World off
Dr. Gonzο
senior tag
Igen, csak azt Signumnak hívják.
[link]
[ Szerkesztve ]
F_Gergely
őstag
Miért lenne signum?
C vectrából volt kombi, 4 és 5 ajtós is.
Dr. Gonzο
senior tag
Nem rémlik az 5 ajtós, de ha van, akkor elnézést.
[ Szerkesztve ]
Petyyyyy
addikt
Persze.
Négy ajtós Sedan vs 5 ajtós GTS
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
ntomka
nagyúr
haxiboy
veterán
Sziasztok! Újabb problémával szembesültem most hogy volt alkalmam beülni egy másik Insigniába is. Az én autómban kegyetlen nehéz benyomni a kuplungot. Feltételezem hogy kuplungszettet kell cserélnem/felújítani mert nagyon el lehet kopva ha ekkora erő kell a benyomáshoz. Van ajánlott márka esetleg?
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
Petyyyyy
addikt
Igaz fekete, de azért eléggé adható [link]
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Magnum_
nagyúr
Mennek erte
I humbly and respectfully decline™
hdanesz
senior tag
Sziasztok,
Az alany egy 1.4 Z14XEP motoros G Astra.
Sikerült rossz olajszűrőt rendelni hozzá. Bár kicsit furcsának találom, de hátha valaki tud rá választ adni hogy mi a különbség.
Az előző olajszűrőt, ugyanezt a típust személyesen vettem a Bárdinál. Most pedig a Kauffer-től rendeltem.
Ha rákeresek a HU612/2X cikkszámra, akkor két találat akad.
Nekem sikerült az elsőt megrendelni. Mint látjátok annyi különbség van,hogy az egyiknél x van a másiknál X. Plusz az,hogy a másodinál nulla autó van amihez használható és méretek sincsenek megadva. (Ezt nem vettem én észre....)
Na, de most kérdezem akkor ez mibe jó? Más motorral szerelt Astrába?
A szerelő annyit mondott, hogy amit én rendeltem az nagyobb/hosszabb mint ami az én autómba kellene. Ha valaki tudja mihez jó és esetleg szüksége van rá, szívesen átadom.
[ Szerkesztve ]
Sanki
addikt
Tikakukac
titán
Motorszám. 19MA9234-ig kell a rövid.
Neked ez kellett volna, ez van a gyári dobozos verzióban is mellesleg. 2.2k-ért már a hologramos Opel gyári-gyárit is meg tudtad volna venni.
Az x X semmit nem jelent, ez egy kis adatbázisos okosság, de mindegy is, mert ez nem
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Sanki
addikt
Mobil 1 esp 5w30 olaj kifutó termék lenne? Kauffernél nincs több napja, kovács autónál meg kifutóként van jelölve.
Tudtok erről valamit?
[link]
Tikakukac
titán
Elég borsos az ára, ahhoz képest főleg, hogy kifutó.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
athomi
veterán
Ez a szűrő nekem a H Astra-ba megy, ahogy elnézem a tiedbe valónak mások a méretei.
Tikakukac
titán
A Z14XEP a H Astra alapmotorja volt. CII G Astra-ban dettó. A kettő motorikusan és motortér ügyileg, alkatrészileg és futóműben szinte teljesen ugyanaz. Én rendszeresen H Astra alkatrészekre keresek, pont azért, mert az sokkal tutibb adatbázis, mint a G CII. És mivel kott egyforma a két autó ezekben, tökéletes is minden hozzájuk.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
hdanesz
senior tag
Mint írtam, előző alkalommal is ilyen cikkszámú szűrőt rendeltem és az jó volt. Csak akkor nem a Kauffer-től.
Ott egyetlen verzió volt felsorolva. Nem két különböző hosszúságú.
[ Szerkesztve ]
Tikakukac
titán
Az sokat nem jelent. Eddig is és ezután is 2 szűrő van és volt, fentebb Sanki bedobta a lényeget. Motorszámtól függ, hogy melyik szűrőtartó test volt fent és ettől függ melyik kell bele.
Cromax segít
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
FoLey-v
addikt
Na ez is letudva.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Helyesen tetted.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
FoLey-v
addikt
Igen mondták már a srácok. INA márkát kapott.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
zsnorbi21
tag
Sziasztok!
Adott egy 2002-es 1.2-es C Corsa, sajnos a féklámpával vannak gondok. Az elmúlt 2 hónapban néha nem villant fel fékezésnél egyik lámpa sem, majd magától megjavult. Cseréltem biztosítékot, utána tökéletesen működött pár hétig, de most sajnos nem működik egyáltalán normális fékezésnél, csak ha izomból rárugok a fékre (ezt parkolóban próbáltam és akkor felvillant rendesen míg fel nem engedtem).
Valaki tapaszalt már hasonlót? Valami ötlet ezek alapján hogy mi lehet a baj?
Amint lehet természetesen viszem a szerelőhöz.
Köszi előre is.
hdanesz
senior tag
Nekem a motorszám: 19HV1750
Akkor most mi van? A Cromax oldalán sem látok ilyet. De lehet csak béna vagyok.
[ Szerkesztve ]
Richard!
addikt
Ilyeneket nem a szervizkönyvbe szoktak írni?
Le is törném a kezét, aki az én autómat teleragasztaná ilyen szarokkal
[ Szerkesztve ]
Eladó inverteres, wifi-s hűtő/fűtő Fisher klímám: https://hardverapro.hu/apro/fisher_comfort_plus_inverteres_split_klima/hsz_1-200.html
FoLey-v
addikt
Nem a márkakereskedésben van így nem.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
Szervíz is tesz ilyen matricát , na meg a szervízfüzet megírása is benne van.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Tikakukac
titán
Hogy mi lenne? Semmi. Leírtam meg máshol is írják 19MA9234-ig kell rövid. Tied 19HV1750. Ez "kisebb" mint a 19MA9234? Nem is kicsit. Ergo ebbe a rövid kell. Probléma letudva.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
hdanesz
senior tag
Bocsánat, hogy élek. Nem tudhatom,hogy a betűk is változnak a motorszámnál. Mivel csak két motorszám volt említve: 19MA234 és 19MA235. Számomra ebből nem egyértelmű, mert nem találkoztam 398432 darab G Astra motorszámmal életemben.
Plusz sosem hallottam olyat, hogy egy betűkből és számokból álló kódban a betűk miatt 'kisebb' lenne az egyik a másiknál.
Igazad van, probléma letudva.
[ Szerkesztve ]