Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:56:47

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16701) norby_42 válasza norby_42 (#16700) üzenetére


norby_42
aktív tag

Nincs semmi más BT bekapcsolva. A párosítást jelző villogás megy, de nem talál össze a fülessel.

Illetve még annyi, hogy a notebook és a teelfon sem látja. Kellene nekik?

[ Szerkesztve ]

Eat pasta, run fasta

(#16702) Sinisi válasza kirkri (#16696) üzenetére


Sinisi
senior tag

Nem, de nagyon bosszantó, hogy így áll a dolgokhoz a posta. + Megnézném a a tulaj reakcióját, hogy mit szól a bizonyítékához! (amúgy a tulaj is adhatna meghatalmazást az infók kiadatására :D olyan velős, kézzel kínai betűkkel teleírt bambuszpergamen formájában... had izzadjon az ügyintéző, bár erre elképzelhető, hogy hívná a zárt osztályt )

(#16703) V/ válasza norby_42 (#16698) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez szerintem ez a téma itt Off lenne.

[ Szerkesztve ]

(#16704) V/ válasza Sinisi (#16702) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha feladsz egy levelet, addig a te tulajdonod, amíg a címzett meg nem kapja. Így mivel te állsz szerződésben a szállítóval, neki csak veled kell kapcsolatot tartani. A címzettnek nem igazán van joga intézkedni. Így szól a posta törvény is és a posta ászf is.

(#16705) tobias40 válasza norby_42 (#16698) üzenetére


tobias40
veterán

Nekem is van egy ilyen az enyém kapcsolódik a bt fejhallgatóhoz de nagyon bizonytalan,gyenge a kapcsolat.
Próbálj kérni egy másik fülest vkitől próba képpen!
De mondom csodát ne várj tőle,én is a tv-hez vettem éjszakai tv-zéshez de nagyon kiábrándító a teljesítménye.
Ha vkinek van ilyen jól működő,dobhatna egy linket róla honnan vette! :R
Nem baj ha drágább.....

(#16707) Sinisi válasza baandii (#16706) üzenetére


Sinisi
senior tag

Hát nem tudom, hogy melyikőjüknek kellene szurkonunk?

(#16708) szoszo75


szoszo75
aktív tag

Üdv.! Hol lehet az elmentett bankkártyaszámot törölni?? Köszi

[ Szerkesztve ]

DIGI 500 ról 1000-re

(#16709) Sinisi válasza V/ (#16704) üzenetére


Sinisi
senior tag

Ertem azt, hogy a feladó tulajdona és ő rendelkezik vele. Azért csak létrejött köztöttünk egy viszony ami alapján a tájékoztatás (hivatalos) formáját elvárnám és ezt a posta részben azzal, hogy (nem hivatalos formában) tájékoztat ki is fejezi.

Azt meg, hogy magyarázzák, hogy ha házhoz elhozza a csomagot (burkolatot) akkor a kiszolgáltatás helyén felvett "jegyzőkönyvből" kap a címzett egy másolatot, de ha a posta önhatalmúlag és a címzett beleegyezése nélkül dönt úgy, hogy visszaküldi a feladónak abból nem?!

Exttém péda: mi van ha a feladott "küldemény"-re ragasztott bélyeg az amit megrendeltem és fontos nekem, hogy rajta legyen a kínai pöcsét is mert csak úgy lesz meg neki az eszemi értéke számomra, a posta meg gondol egy nagyot és visszaküldi?!

Nem akarok sokat rugózni a témán, csak az aggodalmamat fejeztem ki a rendszer ezen részére vonatkozóan.

[ Szerkesztve ]

(#16710) kirkri válasza szoszo75 (#16708) üzenetére


kirkri
addikt

[link]

21 éve a Prohardveren! ™

(#16711) Sinisi válasza szoszo75 (#16708) üzenetére


Sinisi
senior tag

A language alatt a nevedre húzod az egeret, ott My alipay, majd ott a neved melletti sorban a manage your cards kör alakú fülre katt és ott amelyiket törölni akarod: remove

Szerk.: De a főnök gyorsabb és rutinosabb volt :K

[ Szerkesztve ]

(#16712) kirkri válasza Sinisi (#16711) üzenetére


kirkri
addikt

Annyiszor visszajön a téma, hogy elég beírni a törölni szót a keresőbe és 10mp alatt megvan a válasz, így nem kell gépelni. :)

21 éve a Prohardveren! ™

(#16713) Sinisi válasza kirkri (#16712) üzenetére


Sinisi
senior tag

Akkor nem csak a google kereső hanem az itteni, beépített is a barátuk :D

(#16714) szoszo75 válasza kirkri (#16710) üzenetére


szoszo75
aktív tag

Köszi de alipay az nincs regisztrálva. Normál vásárlásnál, kosárba rakás, utána fizetés és már ott elmentette a kártyaszámot. Onnan szeretném valahogy kiszedni hogy én írhassam be újból kézzel.. :F

DIGI 500 ról 1000-re

(#16715) kirkri válasza szoszo75 (#16714) üzenetére


kirkri
addikt

Arra is abban a hozzászólásban volt a válasz.

"az eltárolt gyors fizetést és az Alipay reg kártyát is a mobil app-ban tudod törölni."

21 éve a Prohardveren! ™

(#16716) szoszo75 válasza kirkri (#16715) üzenetére


szoszo75
aktív tag

Ok vettem, értettem. Megoldottam. Köszönöm. :R

DIGI 500 ról 1000-re

(#16717) Sinisi válasza kirkri (#16715) üzenetére


Sinisi
senior tag

Amúgy az érdekes, hogy az expressből lehet törölni ha mobil app-al használod de ha böngészőből akkor csak ha be vagy lépve (regisztrálva) alipayre...

(#16718) norby_42 válasza tobias40 (#16705) üzenetére


norby_42
aktív tag

Kösz, még próbálkozom.
És bocs az off-ért

Eat pasta, run fasta

(#16719) #92888064


#92888064
törölt tag

hogyan lehet egy eladó értékelését a legjobban lehúzni?
kaptam egy sérült, hiányos és nem illeszkedő telefon hátlapot.
arra kértek, hogy változtassam meg a reason-t, hogy már nincs rá szükségem, ha full refundot szeretnék.
most zárták le, és vissza kell postáznom. a postaköltség a hátlap értékének a többszöröse.
szóval szerintem csúnyán átb@sztak. de legalább megkért, hogy adjak 5 csillagot a "korrekt" ügyintézésért.

dec eleji rendeléseknek a fele jött meg kb, pont az értékesebb dolgok kallódtak el, még egy TN-es csomag sincs meg, amit több napnyi telefonálgatás után sem találnak itthon, hiába érkezett be az országba.
5-6000 forintnyi tanulópénz nekem bőven elég volt, hogy többet ne vásároljak itt. ezek után csak paypal-os helyen fogok vásárolni.

(#16720) 1amarr
értelemszerűen nem fogom visszaküldeni.

[ Szerkesztve ]

(#16720) 1amarr válasza #92888064 (#16719) üzenetére


1amarr
tag

Mindig bepróbálkoznak ezzel a "légyszi ne azt add meg, hogy az eladó hibája, hanem a vevő hibája miatt van a dispute". Ezek szerint néha bejön. Talán egy telefontok ára nem nagy tanulópénznek. (Remélem nem tervezed visszaküldeni, az már tényleg vicc lenne.)

(#16721) V/ válasza #92888064 (#16719) üzenetére


V/
Topikgazda

1-2 csillag negatív.
Bár ha hagytad magad rábeszélni a hibás termék esetén, hogy a te hibád volt a dolog, akkor ........
Mert a hibás dologra automatikusan 100% refund-ot kapsz az AliExpress-től a dispute során.

Ezek meg Posta problémák, nem az eladó okozta:
egy TN-es csomag sincs meg, amit több napnyi telefonálgatás után sem találnak itthon, hiába érkezett be az országba.

[ Szerkesztve ]

(#16722) #92888064 válasza V/ (#16721) üzenetére


#92888064
törölt tag

ebben a topikban kérdeztem, hogy érhet-e bármilyen hátrány, ha megváltoztatom a reason-t.
ebből a válaszból azt szűrtem le, hogy ez rendben van. persze félreérthettem. vagy azért voltam hülye, mert hallgattam a válasz adó fórumtársunkra? :F
a postás dolog természetesen nem az "ő" hibájuk, de rengeteg banggood és gearbest rendelés után sem futottam bele ilyenbe, illetve az sem szokványos, hogy a csomagok fele eltűnik. azt azért hozzá kell fűzni, hogy a létező legrosszabb időpontban rendeltem (dec eleje), és mindenhol káosz volt.
no mindegy, akkor én kérek elnézést, mert kérdezni mertem, és megosztottam az első rendelési hullámmal kapcsolatos tapasztalataimat.

[ Szerkesztve ]

(#16723) Flashget


Flashget
félisten

amiket vettem dolgokat ill. pár mást is elmentettem a kedvencekbe.
erre most nézem jó pár esetében "Sorry, this item is no longer available!" van..tehát a termék már nem elérhető.
rákattintok a boltra és csupa ilyen kérdőjeles dolog van. [link]
kérdésem csak annyi a kínai ünnepek kapcsán vagy az Ali húzta le a rolót náluk? Több ilyen is van nálam elmentve.

Realme GT Master Edition

(#16724) 1amarr válasza #92888064 (#16722) üzenetére


1amarr
tag

Szerintem senki nem torkollt le, nem tudom, kitől kérsz elnézést. A linkelt kérdésedre adott első válaszban ott van, hogy nem jó ötlet megváltoztatni a dispute okát az eladó kérésére csak úgy. Azon a ponton kellett volna berágni és reklamálni, aztán visszakapni a pénzt, és azután leminősíteni, amiért megpróbált átvágni. Az accountodat meg ne féltsd, ha jóhiszeműen jársz el, nem fognak csak úgy letiltani, annál többet ér a pénzed.

(#16725) #92888064 válasza 1amarr (#16724) üzenetére


#92888064
törölt tag

az első választ a másik topikban kaptam, ahonnan később ide irányítottak. mivel általános válasz volt, így az itteni válasz alapján jártam el (feltételezve, hogy rutinosabb ali terén). akkor nem szólt senki, hogy ne csináld barom, csak utólag kapom ezt:
"Bár ha hagytad magad rábeszélni a hibás termék esetén, hogy a te hibád volt a dolog, akkor ........"
ha akkor is jelzett volna, egy szavam sincs, de utólag mindenki baromi okos tud lenni.
részben a "kirohanásom" miatt kértem elnézést, és tesztem újra.
alapvetően az ezzel elcseszett idővel van bajom, mert nem ért annyit, mint amennyibe került a dolog.
szóval tanulópénz letudva :) innentől csak pp.

[ Szerkesztve ]

(#16726) V/ válasza #92888064 (#16722) üzenetére


V/
Topikgazda

Ezt válaszolta: "i no longer need the product": ez azt jelenti, hogy nincs szükséged az árura, de neked az árud hibás, ami felülírja a nincs szükséged a termékre okot
És a végén ha a fenti nem is egyértelmű:
Nem fog semmilyen hátrány érni ha jogosan követeled vissza a pénzed, és ha hibás a termék miatti pénzvisszatérítési igény jogos.

Többször volt róla szó, hogy melyik ok mit jelent, az Összefoglalóban egyértelmű a Dispute leírása, hogy ha minőségi probléma van, mit kell választani.
Ott nem szerepel, a nincs szükségem rá. Ez már akkor is benne volt amikor itt kérdeztél.
Az nap több hsz-t írtam, sajnálom, hogy a tiedre nem válaszoltam, de mivel láttam egy számomra logikus választ, léptem tovább.
Az idézett reakció meg az értékelési kérdésedre vonatkozott alapvetően, ami így szólt: hogyan lehet egy eladó értékelését a legjobban lehúzni?

[ Szerkesztve ]

(#16727) Sinisi válasza #92888064 (#16725) üzenetére


Sinisi
senior tag

Elnézést, ha félreérthető volt amit írtam.

(#16728) #92888064 válasza V/ (#16726) üzenetére


#92888064
törölt tag

csak a lényeget hagytad ki a végéről:

"no longer need the product": ez azt jelenti, hogy nincs szükséged az árura, de neked az árud hibás, ami felülírja a nincs szükséged a termékre okot (még akkor is ha magától értetődő, hogy ha egy termék hibás akkor arra nincs többé szükség). Tehát ezt változtasd meg, nem ér emiatt semmilyen hátrány."

akkor az volt a kérdés, hogy megváltoztassam az eladó kérésének megfelelően.

persze félreérthettem a dolgot, de részedről csak arra futja, hogy a másikat ekézd. köszi:R
részemről ennyi volt a téma, többet úgy sem fogok onnan vásárolni, és ide sem fogok írni, így mindenki jól jár.
de azért rúgj még belém kettőt.

[ Szerkesztve ]

(#16729) Sanki válasza #92888064 (#16728) üzenetére


Sanki
addikt

Én ezért nem szoktam változatni semmit, ami egyértelmű az egyértelmű, itt sem lett volna szabad. :(

(#16730) chester99


chester99
aktív tag

Sziasztok!

Kinézten egy telefont 850 dollár értékben. Sajnos itthon nem forgalmazzák. Valaki megtudná mondani erre mennyit számítanak fel még a hazai szervek?

(#16731) SenorGrande


SenorGrande
senior tag

Van egy 11.11-es rendelésem (TN: LP00063422812107) tőlük, kaptam már 10 nap hosszabbítást, ami 15 óra múlva lejár. Kértem még 14 napot, de nyissak közben dispute-ot biztonságképpen? (Egyébként "On-time Delivery 60 days" cucc)

[ Szerkesztve ]

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (Kérjük ennél a vonalnál levágni!)

(#16732) V/ válasza chester99 (#16730) üzenetére


V/
Topikgazda

Az Összefoglaló A megvásárolt termékek vámkezelési szabályai
Ha postával jön akkor még 2500 Ft, ha futár cég hozza akkor 2%, de minimum 6000 Ft eljárási költség.
De vannak olyan EU-raktárral rendelkező eladók ahol jobban kijöhetsz a pénzből. Küldj egy privátot a telefonról és szétnézek.

(#16733) 2N válasza SenorGrande (#16731) üzenetére


2N
csendes tag

Enyém dettó. Ahogy látom a tied is maláj posta lett közben, akárcsak az enyém. A követő szerint pont ugyanaz a sorsa mint az enyémnek, pont azóta van úton. Én is kaptam hosszabbítást, de az enyémből még van hátra.
Én még várok de a lejárat előtt pár nappal disputát nyitok. Nem vagyok túl tapasztalt ezügyben, de én nyitnék.
Majd írj mi történt, mert szerintem ugyanaz a szállítmány!

Tied: RQ054930707MY
Enyém: RQ054957109MY

[ Szerkesztve ]

(#16734) SenorGrande válasza 2N (#16733) üzenetére


SenorGrande
senior tag

Én sem vagyok tapasztalt, ezek voltak az első rendeléseim, de lehet az utolsók is az aliról, a 7-ből 5 jött meg, és pont a legértékesebb kallódik el...
Ezt a számot pl. honnan szedted?

Megértem az itteni "öregeket" is, hogy nem szeretik századszorra is leírni ugyan azt; de honnan tudja az ember tapasztalatlanként, hogy mire keressen. Ha olvasom az utolsó 2-300 hsz-t, össze vissza kell ugrálni, ki mikor mire válaszolt, sokszor követhetetlen. Az összefoglaló is sokszor csak kérdéseket szül, nem önmaga miatt, hanem mert ismeretlen az egész működése... No offense. :R

(#16735) 2N
Nem ismertem ezt az oldalt, köszönöm.

[ Szerkesztve ]

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (Kérjük ennél a vonalnál levágni!)

(#16735) 2N válasza SenorGrande (#16734) üzenetére


2N
csendes tag

[link]

Ha ide beírod az alis követőszámot, azt írja erre változott. Akár az enyém.

(#16736) #16729600 válasza SenorGrande (#16734) üzenetére


#16729600
törölt tag

Hát nem is tudom, az összefoglaló hihetetlenül jó itt, csurig pakolva segítő ábrákkal. Ez a fajta vásárlás a műfajánál fogva valóban bonyolultabb, mint a tescoban a pénztárnál kp.ban fizetni. :B Nem is tudom itt milyen szintű támogatást várnak egyesek? :F Ennél több már örökbefogadás, névre adoptáció és térden csücsülős büfiztetés lenne ,de tényleg. :D No offense szintén...

(#16737) SenorGrande válasza #16729600 (#16736) üzenetére


SenorGrande
senior tag

Egy szóval nem mondtam, hogy nem jó az összefoglaló, de amíg nem vagy benne az alis vásárlásban, egyszerűen nem beszédes! Illetve amíg csak megjön a cucc és értékelni kell, nincs is gond, de ha baj van, már rástresszel az ember, és nyilván senki nem akarja megszívatni önmagát egy rossz döntéssel. Azt pedig újként végképp nem tudni, mit hogy szokás intézni az alin.
A no offense-t meg hiába írod a végére, a tartalom már eldöntötte a mondandód hangvételét.
Én zártam a témát. :)

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – (Kérjük ennél a vonalnál levágni!)

(#16738) #16729600 válasza SenorGrande (#16737) üzenetére


#16729600
törölt tag

Még egy uccsót a témához. Nem értem, ha valaki törmeléket, hulladékot, hibás árút kap, miért esik stresszbe és miért tér el az ali által felkínált opcióktól.? Miért akar "beszélgetni az eladóval? A kiválasztott ' hibás árú "opcióról miért engedi rábeszélni magát arra , hogy teszem azt " az árú jó, csak féltem a csomagolása színétől-re" ? Nem kell röficsezgetni az átbaszós eladóval, sőt el se kell olvasni mit hord össze - vissza, el kell vinni az ügyet az ali döntéséig és nem lesz semmiféle probléma. Amúgy nem bántani akartalak és másokat sem, csak a mozgatórugókat néha nem tudom felfogni. :R :D

(#16739) 2N válasza SenorGrande (#16734) üzenetére


2N
csendes tag

Itt van mindkettőnké egyben:
[link]

(#16740) zoli121


zoli121
aktív tag

Sziasztok!

Még november végén rendeltem Aliexpressről kamera állványt. Mai napig nem kaptam meg. Nyitottam dispute-ot arra kért hogy zárjam le (hülye lennék) meg hogy nyugodjak meg meghosszabbította az időt (még 3 hónappal) és meg fogom kapni. Nem akarok többet várni megrendeltem máshonnan. Ha nagyon nem akar segítőkész lenni akkor kihez tudnék fordulni?

[ Szerkesztve ]

Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121

(#16741) veze válasza zoli121 (#16740) üzenetére


veze
őstag

Azért ezt nem értem.
lehet, annak van értelme hogy meghosszabbítsak szállítási időt 60nap után 10-20 nappal. En ezt elsőként szoktam kezdeményezni, amit aztán az eladónak el kell fogadni és el is fogadják.
Ha az eladó előbb lép és ő kezdeményezi a meghosszabbítást, azt a vevőnek nem kell elfogadni? Mert ok, hogy hosszabít mondjuk 20 napot, de 3 hónapot??? annak mi értelme mikor a normás szállítási idő 60 napos szokott lenni. Azt köteles vagyok tudomásul venni és nem tehetek ellene? ilyen hosszú időt? Ez nem más mint a disputa aloli kibujás, ugyanis addig nem nyithatok disputat amig ez le nem telik...

(#16742) 1amarr válasza veze (#16741) üzenetére


1amarr
tag

Nem kell elfogadni a vevőnek, és ami tényleg fura, hogy az eladók mintegy gesztusként gyakorolják ezt, de szerintem is az ő kvázi felelősségre vonhatóságuknak a kitolásáról van szó. Én is levelezek épp eggyel, akinek jeleztem, hogy valami nem szokványos statust kapott az egyik csomagom, erre kitolta a jan. 2-án rendelt cuccra a protectiont márc. 20 30-ig...

[ Szerkesztve ]

(#16743) Sinisi válasza veze (#16741) üzenetére


Sinisi
senior tag

Nem tudom, hogy mennyi a max amennyit hosszabíthat egyszerre (eddig azt hittem, hogy 60 nap). Ezen én is fennakadtam korábban, de igen, egyoldalú ha Ő hoszabbít, ez van (és ez nem a vevő ellen szól hanem pont a védelme érdekében). Olvass vissza, a korábbi hsz-ek egy része erről szól.

Megnyugtatásként: nálam is volt már olyan, hogy meghosszabbította. Végül megérkezett minden ilyen termékem. Természetesen a védelmi idő kitolása nem garancia a csomag megérkezésére, de azért némi türelmet lehet (én szoktam) tanúsítani az eladó irányába (persze nem 3 hónapot!!)

[ Szerkesztve ]

(#16744) veze válasza Sinisi (#16743) üzenetére


veze
őstag

én is szoktam hosszabbítani, nincs is ezzel bajom , de 60 nap után még 3 hónap.. azt kicsit túlzásnak tartom. tapasztalatom szerint ami nem jön meg a rendeléstől számítva 90 napig, (60 nap +30 hosszabítás) az már nem fog a 120 vagy 150. napon se. az esetek legnagyobb hányadában. Sajnos...

(#16745) szmyky


szmyky
aktív tag

Emberek!
Itt ekkora felháborodások vannak ebből az egyoldalú időhosszabításokból???
;]
Ti valamivel nem vagytok tisztában!
Az idő kitolása egyrészt a TE ÉRDEKED, mert ez alatt nyithatsz-zárhatsz vitát a kedved szerint, ezt értse már meg mindenki!
A másik meg az, ha letelik a 60nap akkor te elindítod a vitát és - most figyelj - beleírod a vitába, hogy eltelt több, mint 60 nap és még semmit nem kaptál ... ennyi!
Ő hagy hosszabítson az az ő dolga, meg neked csak jó a védelem miatt!
Az Ali pedig a javadra fog dönteni, mert te még egy képkivágást is bebiggyesztesz a nyomkövetővel, hogy kínánál tovább nem jutott, ugyanis az olcsó nyomkövetés csak addig mutat és ez nekünk éppen elég, hogy bizonyítsa azt, hogy mi semmit nem kaptunk!
Ne pánikoljon itt senki emiatt!
Ha meg közben megjön, akkor zárod a vitát vagy teszed, amit a lelkiismereted diktál!

[ Szerkesztve ]

(#16746) zoli121 válasza 1amarr (#16742) üzenetére


zoli121
aktív tag

Na nálam is ezt csinálta :W

Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121

(#16747) V/


V/
Topikgazda

Ha emeli a vásárlói védelmet X nappal, akkor ő is csak X nap múlva kapja meg a vételárat. Kereskedőként gondolom nektek sem az lenne az érdeketek, hogy amit a nagykerben kifizettél már, vagy fizetni kellene annak ne jöjjön be a bevétele az eladás után.

[ Szerkesztve ]

(#16748) vityax82


vityax82
tag

Sziasztok!
Rendelt már valaki olyan pólót amire az általam elküldött jpg, vagy tif file-ból van rányomtatva a minta?
Linket tudna valaki? vagy hogy lehet erre rákeresni?

(#16749) kirkri


kirkri
addikt

A hétvégére elutazom, erre rám írnak privátban, hogy konfliktusok dúlnak a topikban.

Uraim, ne ekézzük egymást, ez nem az a topik, ahol ennek helye van. :R

Még egy dolog. Kérlek csak azt tegyétek OFF-ba, ami valóban az. Bármilyen hozzászólás, aminek köze van a témához, maradjon ON. Sajnos össze-vissza használjátok az ON/OFF hozzászólásokat.

[ Szerkesztve ]

21 éve a Prohardveren! ™

(#16750) Vertigo18 válasza kirkri (#16749) üzenetére


Vertigo18
addikt

Bocsi, de TG-nak nincs utazgatás! ;]

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.