Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:56:47

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16151) Sinisi válasza <Adamsky> (#16130) üzenetére


Sinisi
senior tag

Az nem oldaná meg a problémádat, hogyha csak a karcos részéből küldene el egy újat?
Hogy állapodtatok meg? Volt dispute?
Biztos fog valaki hozzáértőbb is reagálni.

(#16152) evrynet0 válasza <Adamsky> (#16130) üzenetére


evrynet0
csendes tag

Akkor Adamszkynak tanacs: Eloszor probald meg valahogy levideozni a problemat es nyiss egy panasz jegyet amiben leirod mi a helyzet es mellekeled a videot (youtube ajanlott). Ha sikerul megegyezni mennyit kapj vissza akkor mindenki boldog viszont ha nem akkor vissza kell kuldeni es akkor visszakapod osszes penzt. Fontos hogy csak ajanlottan add fel igy nyomkovetheto lesz es a kis kinai nem tudja letagadni hogy nem kapta meg :)

[ Szerkesztve ]

(#16153) Sinisi válasza evrynet0 (#16152) üzenetére


Sinisi
senior tag

Ez a videózás nem csak akkor működik ha a csomag kinyitásától kezdődően forog a felvétel?

A youtubéról nem régen volt egy hsz, amiben ha jól emlékszem az volt, hogy ez blokkolva van kínában és ezért az alisoknak történő elküldése ajánlott a videónak, mert amúgy nem tudják megnézi ha csak linkeled (de lehet, hogy rosszul emlékeszek).

(#16154) V/ válasza Festmény (#16140) üzenetére


V/
Topikgazda

Pár napot vissza olvasva, vagy keresés a Kínából jövő holland postás csomagok kétszer érkeznek, egyszer Hollandiába és egyszer Magyarországra.

[ Szerkesztve ]

(#16155) V/ válasza do3om (#16138) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem írtam még neked, hogy amíg él a vásárlói védelem ideje addig újra lehet indítani a dispute-t, a Cancel dispute esetén.

(#16156) V/ válasza evrynet0 (#16152) üzenetére


V/
Topikgazda

Kínába a Youtube-os video nem ajánlott, korlátozva van. A dispute kérés mellé lehet videót is feltölteni.
És a visszaküldés költségét az esetek 99%-ában nem kapja vissza, csak amit kifizetett a termékért.

[ Szerkesztve ]

(#16157) V/


V/
Topikgazda

Újoncoknak javaslom az Összefoglaló áttekintését és azután ha nem lenne benne válasz a kérdéseire, akkor nyugodtan kérdezzen.

(#16158) Sinisi


Sinisi
senior tag

Az, hogy éri meg a kínaikank, hogy pár dolláros termékért fizentek egy-kett eft-nyi összeget a postázásért? Vagy náluk van valamilyen támogatás az országuk részéről?!

[ Szerkesztve ]

(#16159) V/ válasza Sinisi (#16158) üzenetére


V/
Topikgazda

Az export államilag támogatott, ha bizonyos mennyiséget elér a postázási költséget, az visszaigényelhető, leírható. Annyira ez nem befolyásol semmit sem.
De már erről is volt szó a topikban, nagyszerűen működik a jobb felső sarokban a kereső.

[ Szerkesztve ]

(#16160) Sinisi válasza V/ (#16159) üzenetére


Sinisi
senior tag

Rendben.

(#16161) <Adamsky> válasza evrynet0 (#16152) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

+ Sinisi és 1amarr
Dispute még nem volt csak felvettük (egy kolléga segít, de ilyenbe neki sincs tapasztalata) a kapcsolatot az eladóval. Egyelőre ilyen üzenetváltás szintjén megy a dolog, és mint írtam ott tartunk, hogy küldjem vissza (tracking-el, hogy lássa) és akkor ő is küld egy újat. Elvileg tehát a két termék (a rossz és a jó / új) egy időben lenne úton.
Közben elkezdtem azon kattogni, hogy mi lesz, ha a többi is ilyen minőségű. Mert azon kívül, hogy a proximity sensor előtt ilyen a "plexi", a másik oldalon az üvegen is voltak már alapból szennyeződések, amiknek egy része lejött, de nem könnyen (egy másik részük lehet le se jönne).
Szóval a csere kijelzővel szemben (amit az eladó most küldene) most már sokkal inkább a pénzt vissza és felejtsük el egymást irányába hajlok.
Ahogy korábban írtam a kijelző kb. 8e + a posta ~1800-2000 Ft és akkor ott van a nagy kérdőjel, hogy mi jön cserébe...
A kérdés változatlanul az, hogy mivel érdemes próbálkozni, ill. mire van esélyem (teljes pénz, fél pénz, vissza kell-e mindenképp küldeni, stb.)?
Ja, videót erről elég nehéz csinálni (ld. képek). Azt le lehetne videózni, ahogy szétszedem a telefont, összerakom, és látszik, hogy az egyik kijelző előlap párossal működik a p. sensor, a másikkal nem. Ezzel szemben a fotók szerintem így is jól mutatják, hogy mi a szitu.

panasz jegy = dispute ?
... és akkor igen, az "X"-edik kérdés. Akkor járok jobban, ha ajtóstul rontok be (dispute, 1 csillagos minősítés, stb.) vagy megpróbálom "négyszemközt" rendezni?

(#16158) Sinisi
Szerintem ez, hogy a föld gömbölyű, tuti baromság, ill. egész biztosan lejt felénk, mert idefelé minden olcsóbban jön, mint innen oda. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16162) quicky98 válasza Turbobacsi (#16111) üzenetére


quicky98
csendes tag

Ugyan ez történt veem is! Refund folyamatban...

(#16163) Sinisi válasza <Adamsky> (#16161) üzenetére


Sinisi
senior tag

Az alapján amit a topikban összeszedtem infót félve arra tippelnék, hogy dispute és full refund hibás, vagy sérült termék miatt és akkor mellékelve a képeket eseteleg videót. De majd a góré megerősít (vagy megint megszid) :DDD

(#16164) <Adamsky> válasza Sinisi (#16163) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

"... De majd a góré megerősít (vagy megint megszid)"
Köszi! Akkor várjuk az "ítéletet". :)

[ Szerkesztve ]

(#16165) Sinisi válasza <Adamsky> (#16164) üzenetére


Sinisi
senior tag

várjuk bizony! :K

(#16166) quicky98 válasza quicky98 (#16162) üzenetére


quicky98
csendes tag

+ mivel a szerk. Ido lejart

Sikerult annyit kinyomoznom hogy a zsak amiben az en serult,hianyos csomagom is volt meg tartalmazott eleg sok ilyen csomagot.Azutan keresgeltem a neten is ahol masok is panaszkodtak arra ,hogy a malaj postanal eleg surun elofordul ilyen.Valaki nagyon enyves kezu vagy csak szeret kib*ni az emberekkel.Sem a posta ,sem a Vam nem hajlando nekem masolatot kuldeni a jegyzokonyvrol ,igy a diaputeba beirtam ,hogy az elado kibel erdeklodjon...

Más!:
Ha a dispute megnyitas utan nincs olyan resz,aho egyezkedni tudok az eladoval mert ott valamilyen aliexpress judgement van akkor nem is szolhat bele az elado? Lp-s malaj TN volt ,ezert nem is ertem ezt.Penteken dont az Ali,kivancsi leszek a vegere! Szep estet!

(#16167) V/


V/
Topikgazda

A dispute nem ajtóstól berontás, ez a vásárlói védelem.
Visszaküldöd, de mi a biztosíték, hogy tényleg elküldi a másikat, mi a biztosíték, hogy nem azt fogja mondani, hogy nem kapta meg. Mi van ha elveszik mindkettő szállítás közben?
Hibás termék esetén teljes vételár visszajár, ehhez alap az, hogy vissza kell küldeni, külön egyezség tárgya a visszaküldés díjának fizetése, nem szokták kifizetni.
Ha nem küldöd vissza akkor jöhet szóba részleges visszatérítés, jellemzően 25-35% max.
Biztosítékod csak az AliExpressen keresztül rendezett dolgok esetén lenne. Ott se mindig.

(#16168) RBJ


RBJ
addikt

Hibás termekrol az eladó videót kért. Először küldtem youtubos linket nem jó, másodszor küldtem direkt emailba az se jó. Most az eladó gizdaskodik vagy ilyen cenzura van?

Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S

(#16169) 1amarr válasza <Adamsky> (#16164) üzenetére


1amarr
tag

Fura dolog ez. Az eladó az adásvétel általános szabályai szerint elvileg szavatolja, hogy hibátlan, működő terméket juttat el hozzád. Ehhez képest a valóság az, hogy ha nem szerződésszerűen teljesít, és te ezt jelzed neki, akkor az eredeti állapot visszállítása (t.i. hogy ő visszakapja az árut, te meg a vételárat) a vevőt fogja terhelni, a szerződési feltételek utaló magatartással történő elfogadása miatt.

Tehát sajnos nincs mit tenni, nem lehet megúszni a vissza postaköltséget, ezt még az Ali sem fogja megítélni neked. Más kérdés, hogy mennyire etikus ez a rendszer, tekintve hogy egyrészt B2C adásvétel, a fogyasztó kiszolgáltatottabb, másrészt az eladó postaköltsége jóval kevesebb, az ő kormányuk támogatása miatt. Ez a kérdés az Aliexpress egyik legnagyobb hátulütőjére világít rá. Ilyenkor kéne a jogalkotónak (jelen esetben a kínai kormánynak) közbelépnie, úgy szabályozva a dolgot, hogy a vevő nagyobb védelmet élvezzen, de erre nem sok esély van, jófejségből nem fognak ilyen szabályt hozni.

(#16170) Flashget válasza Sinisi (#16158) üzenetére


Flashget
félisten

Tegnap ami jött csomag kínai matricán ez van:
súlynak 0,13
összegnek 1 dollárt írtak
amit fizettem 5.90 dollár volt.

Realme GT Master Edition

(#16171) bulek


bulek
tag

Sziasztok!
Egy 2016.12.03. óta "halott" csomagom ma feléledt (RS308103636CN). A track17 szerint Guangzhou iroda csere bontott behozatalára, Memo (vissza) közleménnyel. Az Alin még nem látszik ez, ott az utolsó bejegyzés. hogy elküldve a célországba.
Mi ilyenkor a teendő, azon kívül, hogy nyitok egy dispute-t vagy írjak az eladónak? Meg lett hosszabbítva a Buyer protection, még van 20 nap. A magyar postától hol tudok igazolást kérni, ha kérnék a visszaküldést?

(#16172) kirkri válasza RBJ (#16168) üzenetére


kirkri
addikt

Kínában elvileg nem elérhető a Youtube, legalábbis több eladó ezt állította. (és valahol egy cikket is olvastam erről)
Kérdezd meg, hogy hova töltsd fel neki a videót, ahol meg tudja nézni. Én Google drive linket küldtem, azt nem reklamálták soha.

21 éve a Prohardveren! ™

(#16173) kirkri válasza bulek (#16171) üzenetére


kirkri
addikt

Én várnék egy-két napot, amíg értelmes nyelven is megjelenik a trackerben. Közben megkérném az eladót, hogy járjon már utána, hogy mi van a csomaggal. A kínai szövegből nem derül ki, hogy hol fordították vissza, lehet, hogy el sem jutott Magyarországra.

21 éve a Prohardveren! ™

(#16174) 1amarr válasza 1amarr (#16169) üzenetére


1amarr
tag

<Adamsky>: Már nem tudom szerkeszteni, de mindent egybevetve az a javaslatom, hogy nyiss disputeot, csakis dispute rendszeren belül menjen a dolog, és igényelj minél nagyobb pénzvisszatérítést (lehetőleg úgy, hogy jobban járj, mintha vissza kellene küldened, figyelembe véve a postaköltséget és az így elb* időt és idegeskedést.) Videóval pedig támogasd meg a dolgot. Sok szerencsét.

(#16175) Flashget válasza RBJ (#16168) üzenetére


Flashget
félisten

yt náluk le van korlátozva esetleg tíltva is, mert nekem már 2015-ben is azt mondta a kínai egy GB rendelésnél, hogy ne yt-ra töltsem fel hanem az üzenet mellékleteként.
mellékletben meg 2mb videó volt engedve. :D

Realme GT Master Edition

(#16176) bulek válasza kirkri (#16173) üzenetére


bulek
tag

Magyar Postától ne próbáljak informálódni?

(#16177) kirkri válasza bulek (#16176) üzenetére


kirkri
addikt

Rosszul fogalmaztam, ez biztosan nem jutott el Magyarországra, szóval a Magyar Posta semmit nem fog tudni neked mondani róla.

21 éve a Prohardveren! ™

(#16178) Sinisi válasza Flashget (#16170) üzenetére


Sinisi
senior tag

Ez nem az amikor az eladó azt ír rá összegnek amit akar, de a vámosok pont ezért nézik a tartalmat?
Vagy a szállítási árra vonatkozik az 5.90 dollár?

(#16179) Flashget válasza Sinisi (#16178) üzenetére


Flashget
félisten

Nem.
valósan 5,90-be került. A csomag súlya van ráírva és value 1 dollár.
glass tube van ráírva de nem üveg volt benne, hanem kerámia, de az is törékeny.
Magyar vámot kurvára nem érdekli mit írnak rá értéknek..
Én azt csak arra a felvetésedre írtam mit ér meg a kínainak a filléres tételek elküldése.

[ Szerkesztve ]

Realme GT Master Edition

(#16180) Sinisi válasza 1amarr (#16169) üzenetére


Sinisi
senior tag

Szerintem az kettő külön dolog, hogy az állam támogatja az exportot (ez országos magánügy), és az , hogy a címzettnek kell viselnie annak a költségét, hogy visszajuttassa a feladónak a csomagot (szerintem az ember ha kínában vásárol akkor ez ott is ugyígy van).

Mellesleg Mo.-n is ue. a helyzet, azaz a termék eladó részére történő visszaküldésnek közvetlen költségeit mi (fogyasztók) vagyunk kötelesek kifizetni, kivéve (és ez a kínaiknál is adott, jófejségi kategória) ha a vállalkozás átvállalta e kötelezettséget.

A kellékszavatossági kérdéskörre meg annyit, hogy a jogosult dönt tetszése szerint, hogy mit választ (némi megkötéssel), így a vételár-visszatérítési igény csak egy opció (nálunk és feltételekkel).

Nem tudom, hogy a szabályaink (Mo. Kína) között van-e kollízió de azt igen, hogy van egy jogi topic ahol az általad vázolt kérdéskörre lehet, hogy többet tudnak érdemben hozzászolni.

(#16181) V/ válasza Sinisi (#16178) üzenetére


V/
Topikgazda

Több milliószor írtuk már, nem a ráírt összeg számít, a vám belső utasítása is azt írja, hogy figyelmen kívül kell hagyni.

(#16182) V/


V/
Topikgazda

Végre egy jó hír. Ha összejön a dolog, akkor az AliExpress-ről történő vásárlás is ÁFAmentes lesz :C
Persze az előfordulhat, hogy egy kicsit magasabb lesz mondjuk a szállítási költség onnan, de ismerve a más ilyen módon is szállító cégek gyakorlatát az maximum 5-7% lesz így nyerünk 20-22 %-ot a végső árból és nem kell fizetnünk vámeljárási költséget, a 2500 Ft posta vagy a futárok 6000 Ft-ját.

;] és ha Mo lett volna a helye? Nincs ilyen szerencsénk.

[ Szerkesztve ]

(#16183) zeon.hu válasza V/ (#16182) üzenetére


zeon.hu
nagyúr

Hoppá! :C

#?*@&!

(#16184) kirkri válasza V/ (#16182) üzenetére


kirkri
addikt

Szerintem ez minket végfelhasználókat nem fog érinteni, csak a B2B-re lesz érvényes.

21 éve a Prohardveren! ™

(#16185) Sinisi válasza V/ (#16181) üzenetére


Sinisi
senior tag

Nyugalom, arra gondoltam amit Flashget valójában mondani szánt.
A kérdést tisztázó jellegűnek szántam (mert még bizonytalan vagyok a topic szakmai nyelvezetének helyes értelmezésében, ezért biztosra szerettem volna menni).

(#16186) Sinisi válasza Flashget (#16179) üzenetére


Sinisi
senior tag

Nálam is volt már ilyen, de arra gondoltam, hogy vagy az van, hogy ez azért éri meg nekik mert átlagot számolnak (és bőven belefér nekik az mennyiségű rendelés ami ilyen egy-két darabos), vagy bele van kalkulálva a vételárba a postaköltség (és az előállítási költség ahogy írod tényleg filléres). Szóval Ők igyis-úgyis jól járnak.

Bár a tied pont nem jó példa mert a vételár közel 6 dolcsi. Nálam ez úgy nézett ki, hogy a posta többe került nekik mint a vételár amit kifizettem.

(#16187) ANOka válasza V/ (#16182) üzenetére


ANOka
őstag

Így is folyamatosan munkaerő hiányról cikkezik a magyar sajtó. (Az okokat hagyjuk, az nem ennek a topiknak a témája.)
Akkor miért pont ide akarna raktárat telepíteni az Ali? Még tengeri kikötőnk sincs!

(#16188) vasi89 válasza ANOka (#16187) üzenetére


vasi89
addikt

De ha így haladunk akkor lassan lesz egy saját Kim Jong-unk :DDD

(#16189) Sinisi válasza ANOka (#16187) üzenetére


Sinisi
senior tag

Az IBM-nek is volt nálunk gyára(egy darabig).

(#16190) V/ válasza ANOka (#16187) üzenetére


V/
Topikgazda

Mert kedvező a gazdasági környezet :F , a bolgár kikötőből meg úgyis keréken jön tovább minden. De Trieszt nincs messze hozzánk, voltak ott hajóink is.

[ Szerkesztve ]

(#16191) kirkri válasza vasi89 (#16188) üzenetére


kirkri
addikt

Ez már karcolja a politika témát, azt meg csak meghatározott topikban lehet boncolgatni.
Inkább ezt a vonalat ne vigyük tovább.

21 éve a Prohardveren! ™

(#16192) <Adamsky> válasza V/ (#16167) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

... és 1amarr

Köszi a válaszokat! :R
Végiggondolva, akkor az a "legtutibb", ha dispute, csomag feladása tracking-el, és visszakérem a vételárat. Így 99%, hogy ha mégis gond adódna, akkor az "Ali" nekem ad igazat (tudom bizonyítani, hogy feladtam), valamint ott vannak a képek (a videó, mint írtam, nem igazán adná vissza a hibát). És akkor azt a változót is kilőttem, hogy az eladó milyen csere kijelzőt küld. Ha megjött a pénz, akkor nézhetek másik vevő után, vagy hagyhatom az egészet a fenébe ..
Még egy utolsó "approve"-ot kérnék szépen, ha Ti is így gondoljátok. :)

[ Szerkesztve ]

(#16193) vasi89 válasza kirkri (#16191) üzenetére


vasi89
addikt

Nem akartam folytatni sőt politizálni sem. Bocsánat :R

[ Szerkesztve ]

(#16194) 1amarr válasza <Adamsky> (#16192) üzenetére


1amarr
tag

Mielőtt még feladod, én bepróbálkoznék, hogy mekkora partial refundot fogadnak el/ítélnek meg. És spórolsz magadnak egy feladással járó fáradozást.

(#16195) kirkri válasza vasi89 (#16193) üzenetére


kirkri
addikt

Nem volt kétségem efelől, a hozzászólásodra érkező válaszoktól tartva írtam. :R

21 éve a Prohardveren! ™

(#16196) Sinisi


Sinisi
senior tag

Azt nézem, hogy jelenleg A2 vásárlói minőségben vagyok. Jól értem, hogy az egy év tálvatából szerzett pontjaim nullázódnak? Mármint onnan kell számolni az egy évet amikortól megszereztem az adott pontoakt? vagy naptári évenként nézik (bár akkor most szerintem A1-be soroltak volna vissza).

(#16197) Zoty4


Zoty4
őstag

coin gyűjtő eltünt nekem a mobilos appból, nem tudjátok hova?

(#16198) Flashget válasza Flashget (#16065) üzenetére


Flashget
félisten

Ma meg is jött a TN szám nélküli. ;)
33,5 nap van még hátra a védelemből.
utolsó infó 12.20-i

Realme GT Master Edition

(#16199) Werkly


Werkly
őstag

Ha Alin fizettem de megtévesztő volt a termékről a kép és cancel ordert választok akkor küldi vissza a pénzt vagy vita nyílik?

(#16200) Flashget válasza V/ (#16182) üzenetére


Flashget
félisten

miért pont oda, mikor a közmédia arról papol, hogy mi leszünk kínának a központja az EU-n belül. ;)
legalább EU-s raktárról lesz a szállítás...ha még lesz EU mire ez beindul. ;]

Realme GT Master Edition

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.