Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-27 18:53:21

LOGOUT.hu

Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)

Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#112807) marcell.bagi


marcell.bagi
csendes tag

Sziasztok!

Egy olyan problémám van, hogy éjjel egyszer csak gondolt egyet az internet, és teljesen elment. Ez nem lenne olyan fura, sokszor megesett már.. De ilyen problémával még nem találkoztam.
Ma reggel a hibabejelentés is érdekesen zajlott, mert a kedves, nagyon inkompetens hölgy, annyival oldotta meg a dolgot, hogy mivel ő nem lát semmiféle problémát, hívjam fel a másik hibaelhárítós számukat (ahol plusz költségért segítenek). Mondtam neki, hogy az itthonról tanulás miatt, most még inkább szükségem lenne a normális internetre, majd nekiállt mobilinternet csomagokat ajánlgatni...

Ekkor már ideges voltam, ismét felhívtam őket, ekkor már egy fokkal hozzáértőbb nő vette fel(legalábbis ekkor azt hittem), aki azt mondta, hogy igen, látja a problémát, valami szinkron hiba. Bele se gondoltam akkor, hogy mire gondolhat, mondom rendben, akkor várom a hibaelhárítást. Sms-t azóta se kaptam, hogy bármit elkezdtek-e volna vizsgálni, vagy bármi.
Villamosmérnök hallgatóként, azért zavart a dolog, és ránéztem a modem/router logjára, és akkor értettem meg milyen hibát láthatott a hölgy. Időszinkron hiba volt még délelőtt valamiért (azóta már újra beállt jóra). Itt már fogtam a fejemet, majd megnéztem az Up/down stream adatokat, és akkor tűnt fel, hogy az összes csatorna teljesítménye (aminek ha jól tudom -12/+12dBmV között kéne lennie, de leginkább 0-hoz kéne közelítenie) bőven (+)14-(+)16dBmV között mászkál.

Mi történhetett, ami ezt a jelenséget előidézhette? Tudok én ezen javítani itthon valahogy, vagy teljesen náluk van a hiba?

150/5 kábeles internetem van. Egy Sagemcom F@st 3686AC v2 modem/routert használok router módban, kikapcsolt wifivel, és az van egy 8-as netgear gigabites switchen kívül megtoldva 3 db Tp Link Deco M9 Access pointtal a ház különböző pontjain wifi gyanánt. Már ha ez számít valamit.

Illetve, ha már írtam ide, így, életemben először (bocsánat ha nagyon hülyeségeket kérdeztem), egy olyan kérdésem lenne a hozzáértőktől, hogy a Docsis 3.0, ami nálam is van,
nem kéne, hogy többet tudjon 150-nél? Nyilván az elméleti sebesség sokkal több, de pl 300-as csomagnak nem kellene itt lennie? (alapból a kábelre átállást is úgy sikerült elérnem, hogy miután többször elhajtottak,hogy itt az 50-es VDSL2-n kívül nincs más, én magam derítettem ki, hogy itt fut amúgy a háznál a koax és akkor rávették magukat...)

Ezen a 150-es csomagon kívül a lakcímemen semmi mást nem tudok rendelni az oldaluk szerint.

Előre is köszönöm!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.