Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#94751) Carlytoo válasza bazsimano (#94749) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Kezd bennem gyanú ébredni, hogy te a problémát nem megoldani akarod, hanem csak beszélgetni róla. Javíts ki ha tévedek.

Más: Egy kb 200 km-es távon változik a kormány keménysége (nem sebességfüggő szervó). Valamikor lavírozásnál is érezhetően nehezebb, valamikor nem.

Ami biztos nem: Szervószivattyú (cseréltük), vezérlés(cseréltük)<--ez nem a motorvezérlés és ami a legfontosabb, hogy hibát sem az OPCOM sem más nem dob rá. Valakinek van ötlete?

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94752) bazsimano válasza Tikakukac (#94750) üzenetére


bazsimano
őstag

lehet tényleg az lesz :D :D :D

Carlytoo: tévedsz

(#94753) Carlytoo válasza bazsimano (#94752) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Fent tartottam a lehetőségét, hiszen az itt lévő irományokon kívül nem nagyon ismerem a háttérsztorit.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94754) bazsimano válasza Carlytoo (#94753) üzenetére


bazsimano
őstag

Majd valahogy sikerül megoldani a gondot :) remeljuk mihamarabb!

(#94755) ntomka válasza bazsimano (#94749) üzenetére


ntomka
nagyúr

Tényleg nincs már normális szerelő Magyarországon. :(

ツ Headphones on - World off

(#94756) Carlytoo válasza ntomka (#94755) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb olyan, mint a keselyű. Ha érzik, hogy a vevő bizonytalan, nem ért hozzá, akkor lehúzzák. Persze van kivétel. Egy kicsit felkészültebben kell odamenni. Illetve ami be szokott válni, ha ismeretlenhez mész: Adj elő egy kamusztorit, hogy a "múltkori szerelő" nem cserélt ki egy alkatrészt és megnéztétek, ami kiderült. Tehát higgye azt, hogy van módod ellenőrizni a munkáját. Az alkatrész berendelésnél úgy is le fognak többnyire húzni. Max. kitalálhatja, hogy ezt meg ezt is cserélni kell. Ezt sem kell okvetlenül elhinni. Csinálja csak meg azt, amiért odavitted és vidd el egy másikhoz(ha bizonytalan vagy),hogy nézze meg mit kellene még rajta cserélni.

A másik nagy probléma: Lövése nincs a hibáról és belekókányol. Persze uo. sz*r lesz.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94757) davenport válasza Carlytoo (#94756) üzenetére


davenport
aktív tag

Az a gond, hogy alapvetően mindkét oldalnak más az érdeke, és ez szépen megy be egy ördögi spirálba. A szerelő pénzt akar keresni, még a normálisabbja is, főleg ha fejleszteni is akar, nemcsak egy helyben topogni. Meg akarja tartani az embereit, akiket szintén fizetni kell. Aki egy kicsit is normálisabb, az úszik a melóban és nem fog/nem tud beeső embert elvállalni, vagy csak jó előre bejelentkezve, vagy nem fog hibakeresésre 3-4 órát fordítani, ha az alatt az idő alatt többet tud keresni, más gyorsabban végezhető munkával, ahol az alkatrészből is leesik neki. Nem igazán tudod azt sem mérni, hogy mennyire kókler, vagy jó szakember az adott hely, mert max. facebook véleményeket lehet róluk, vagy így fórumokban találsz némi infót, ami lehet szubjektív, vagy csak idejét múlt, mert lehet hogy mire odaérsz már nem dolgozik ott az adott szerelő. A kocsik fenntartása pedig nem lesz olcsóbb, és továbbra is sok az olyan öreg autó, ahol egy esetleges hibakeresés összegét nem biztos hogy ki fogja fizetni a tulajdonos. Mi meg minél olcsóbban szeretnénk megúszni az egészet, és különböző okokból (pénz, az új autók ára és minősége, érzelmi szempontok), nem tudjuk/akarjuk elengedni azokat a kocsikat, amiket már nem biztos hogy érdemes megtartani. Vagy van aki megcsinálja magának, ez is egy út, ha van hozzá kezed, időd, és helyed. Az egyik facebookos csoportban egymásra licitálnak abban, hogy ki milyen olcsón tud megvenni adott alkatrészeket, mert az alkatrész nagykerek kb. mindenkinek megadják a kedvezményeket, majd egy részük keresi azt, aki beszereli azokat. Ahol most volt a kocsi vezérlés és olajcserén, ott nem találtak mást, nem volt semmi extra csere, reggel vittem a kocsit, délután hozhattam.

No money, no honey.

(#94758) Carlytoo válasza davenport (#94757) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Ezért kellene többeknek is vállalkozásba kezdeni. Elég szaftos támogatások vannak már kezdő vállalkozóknak.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94759) Tikakukac válasza Carlytoo (#94758) üzenetére


Tikakukac
titán

Én most ebben vagyok, maradjunk annyiban, hogy a szaftos támogatások nem ilyen helyekre esnek le. Ami leesik az max arra jó, hogy tényleg valahogy meginduljon valami.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94760) Carlytoo válasza Tikakukac (#94759) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Miben? Én foglalkozom támogatásokkal.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94761) Tikakukac válasza Carlytoo (#94760) üzenetére


Tikakukac
titán

IT témakörben, amit olyan nagyra tartanak épp most.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94762) davenport válasza Carlytoo (#94758) üzenetére


davenport
aktív tag

Azért ez ennyire nem egyszerű. Főleg hogy papíron mennyi katás "vállalkozó" van, akik látszat megbízási szerződéssel állnak munkaviszonyban. De ez már egy hosszú, és az offnál is offabb.

No money, no honey.

(#94763) body007 válasza davenport (#94757) üzenetére


body007
addikt

Nekem most éppen pozitív tapasztalatom volt. Új szerelőt ajánlottak (nem mintha sokat lett volna a kocsi szerelőnél: elsőnek mikor megvettem, másodiknak meg mikor németbe elment a kuplung - na itt szépen megfésültek: egy zégergyűrű tört le ami befogja a hidraulika csövet a blokkba, ezek persze kicserélték a fél váltót...).
Szóval eljött az olajcsere idő, új szerelő. Kérdi a mester, h mi a probléma - mint a fogorvos :D Mondom olajat kéne benne cserélni meghamár itt vagyunk: hidegen kicsit kerregős hangja van a gépnek, a víz is felkúszik 100ra - amit eddig sose tett. És nézze meg a motortartó bakokat is, kicsit rángat indulásnál / váltásnál.
Egy óra múlva küldi a videót!, h szerinte vízpumpa és nézzem / hallgassam :) Ofcourse csináld-csináld. Másnap megyek érte, régi vízpumpát mutogatja, h tekerjem meg, teljesen sz.r - be volt állva rendesen, azt mondta időben jöttem :D Aztán mutatja a termosztátot, h azt is kicserélte mert vmi csonk le volt törve... A motortartó bak működéséről is fel lettem homályosítva - h ott belül olajnak kellene lennie :D
Ezzel csak azt akartam mondani, h ilyen szerelőt már rég láttam (a nagybátyám volt ilyen), mindent végigmutogatott, magyarázott, h mit / miért / hogyan - vannak még ilyenek :K

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#94764) farkas-j válasza ntomka (#94755) üzenetére


farkas-j
őstag

Olyan aki ért az autóhoz, jól és elfogadható áron dolgozik, nem csak látott de kezelni is tudja az oszcilloszkópot és tudja mit kell mérni, na olyan nagyon kevés van itthon. :(((

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#94765) RpPRO


RpPRO
őstag

Sziasztok!

G Astrához keresnék bal első z163-as színkódú sárvédőt. Eddig nem igen jártam sikerrel. Van tippetek, honnan lehet ilyet szerezni? Három napos hirdetést találtam, már szép kapták / elvitték az egész kasznit. :DDD

[ Szerkesztve ]

Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.

(#94766) Tikakukac válasza RpPRO (#94765) üzenetére


Tikakukac
titán

Facebook csoportok? Nem hiszem, hogy ne lenne.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94767) anti1966


anti1966
tag

Sziasztok!
Alany egy 1,7 Isuzu, aminek hidegen vannak problémái. A baj az, hogy bármilyen hidegben pöccre indul, viszont gázadásra bedadog és egyenetlenül jár. Alapjárat viszont tökéletes.
Hibakód nincs, az izzítógyertyák jók, az előtöltés állító szelep az adagoló alján cserés lett, mert az üzemanyag kezdte áztatni a motoron levő elektronikát. Az volt a gondolat, hogy esetleg köze lehet hozzá, de nem javult meg ezen része.
Melegen az autónak semmi baja.
Esetleg valaki tud tippet adni, hogy mégis mi lehet, mi okozza a hibát?
Köszönöm!

A másik: tudja-e esetleg valaki, hogy miért izzít majdnem 50 fokos vízig az izzítás rajta?

[ Szerkesztve ]

(#94768) hege1989


hege1989
tag

Sziasztok!

Használtan vettem egy 1.6 benzines J Astrat. Az első 100 km tapasztalata, hogy a tempomat nem mindig kapcsol be illetve, hogy az anyósülés melletti ajtó valahol zörög. Van másnak is tempomat vagy ajtózörgéses gondja?

Legjobban igazából a tempomat zavar. Van mikor simán megy és van amikor nem hajlandó bekapcsolni. Olvastam, hogy több embernél probléma ez. Talált rá valaki megoldást? Gariban javítják esetleg?

Ezeken kívül minden rendben van. :DD

Előre is köszi a segítséget!

http://hardverapro.hu/tag/hege1989

(#94769) Tikakukac válasza hege1989 (#94768) üzenetére


Tikakukac
titán

Azt nem értem, ha valami garis akkor miért nem az első utad vezet a szervizhez. Garis a kocsi? Akkor csinálják meg. Lesz neked elég bajod garin túl majd amivel írhatsz ide, ezt garantálom :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94770) athomi válasza Tikakukac (#94769) üzenetére


athomi
veterán

Ha ülésfűtéses, akkor már lehet szerkeszti is a következő hsz-t. ;]

(#94771) Tikakukac válasza athomi (#94770) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem én akartam leirni, de köszönöm ;]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94772) gban válasza hege1989 (#94768) üzenetére


gban
Közösségépítő

Pontosan mit takar hogy nem működik a tempomat?
(fehérről nem vált zöldre? a fehér se kapcsol be?)
Pontosan hogy kapcsolod be a tempomatot?

Postázást nem vállalok.

(#94773) hege1989 válasza gban (#94772) üzenetére


hege1989
tag

Szia!
Kormányon nyomom a tempomat gombot es a feher mindig felvillan. A kis kar lefele huzasanal zoldre valt de nem tartja a sebesseget. Ez a hibajelenseg ami mar parszor elojott. Van persze amikor zoldre valt es tartja a sebesseget.

http://hardverapro.hu/tag/hege1989

(#94774) gban válasza hege1989 (#94773) üzenetére


gban
Közösségépítő

Értem, tehát mindig zöldre vált de nem mindig tartja a sebességet.
Erre sajnos nincs ötletem.

Postázást nem vállalok.

(#94775) Gergőke88 válasza hege1989 (#94773) üzenetére


Gergőke88
addikt

Ugye az megvan, ha fékre lépsz egy picit is, akkor old a rendszer?

(#94776) davenport válasza hege1989 (#94773) üzenetére


davenport
aktív tag

A sebességed mennyi amikor próbálgatod? 30 km/h alatt nem kapcsol.

No money, no honey.

(#94777) farkas-j válasza gban (#94774) üzenetére


farkas-j
őstag

A bekapcsolásnak 2 feltétele van.
1. Az autó elindítása után legalább egyszer használni kell a féket
2. Csak 30km/h sebesség felett lehet aktiválni

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#94778) zgospel


zgospel
őstag

Sziasztok,
Benzines 1.4 G Astra, motorkód Z14XE. Tegnap vettem észre a képen látható olajszivárgást. Nagyjából 2 hónapja volt olajcsere, akkor még ez nem volt jelen, azóta durván 2000 km-t mentem. Nyilván megmutatom szakembernek is, csak most hétvége van :)
Addig is azt szeretném kérdezni hogy van bármi tipp hogy ez mitől lehet, merre érdemes elindulni?
Lehet hülyeséget mondok de ez a pillangószelep ház, nem?
Tapasztalt valaki már hasonlót, ha igen mi volt a megoldás?
A motor nem rángat, egyenletesen jár, egyenletesen húz gázra, gázelvételre sincs semmi szokatlan, érzésre nincs gond jelenleg.
Előre is köszönöm a válaszokat :R


https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#94779) anti1966 válasza anti1966 (#94767) üzenetére


anti1966
tag

erre senki akkor?

(#94780) Tikakukac válasza zgospel (#94778) üzenetére


Tikakukac
titán

Kartergáz zaba van. Minden le, takarít, összerak.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94781) zgospel válasza Tikakukac (#94780) üzenetére


zgospel
őstag

Ezt tudnád kérlek részletezni egy picit? :B
Minden le alatt mit értesz, a fojtószelepházat pucoljam ki, vagy valami mást is? :R

szerk: ja látom közben, a kartergáz csövet is szedjem le és pucoljam, jól értem? Van még más is amit kéne ez esetben pucolni? Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#94782) Tikakukac válasza zgospel (#94781) üzenetére


Tikakukac
titán

XE-ben nem tudom mennyire para a szelepfedél dugulás, csövek és egyebek. Én mindent kapnék szét.
Esetleg lecsapató berakását is fontolnám ha ennyire köpköd.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94783) OPiiPO válasza athomi (#94770) üzenetére


OPiiPO
addikt

régen volt már téma. még mindig nincs rá normális megoldás - legolcsóbb amit találtam az a csere bontóból

"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."

(#94784) zgospel válasza Tikakukac (#94782) üzenetére


zgospel
őstag

Megcsináltuk, leszedtük a csöveket amik a fojtószelepházhoz csatlakoznak. Nagy részük tele volt ilyen sárgás-barnás olajhabbal, meg a pillangószelepen is volt "némi" lerakódás. Féktisztító sprével és rongyokkal alaposan kipucoltuk a csöveket és a pillangószelepházat is, szárazra töröltük, utána mindent vissza, bilincseket jól meghúztuk, most jó. Pár hónap múlva kiderül hogy mennyire tartós.

A fő probléma ami miatt szivároghatott, hogy a legvastagabb cső vége (ami felülről megy rá a a szelepházra) már ki van kezdve, kicsit hullámos. Lehet hogy a bilincs már nem volt elég szoros, nem tudom. Legfeljebb ha újból előjön a probléma akkor veszek majd belőle újat, gondolom nem egy nagy tétel.

Köszi szépen a tippet!

https://www.flickr.com/photos/zpapa/

(#94785) Tikakukac válasza zgospel (#94784) üzenetére


Tikakukac
titán

Ezt passzolom, XEP motorkódban mozgok otthonosan :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94786) Fin10


Fin10
tag

Sziasztok! Adott egy H Astra Z16XER motorral, autópályán kb. 50-150km megtétele után kigyullad az alacsony olajszint figyelmeztető jelzés. Ezt már nagyjából négyszer eljátszotta, megérkezés után mindig megnéztem nívópálcával az olajszintet és mindig tele volt, semmit nem változott a mennyisége. Szenzorhiba lehet vagy van más ötletetek?

[ Szerkesztve ]

(#94787) Luck Dragon válasza Fin10 (#94786) üzenetére

Igen, xer kódos motorokkal elő szokott fordulni . Van egy gyanúm hogy lassan cserélni kell neked azt.
Vagy továbbra is magas fordulaton akár 30 kilométer után is élő fog jönni vagy sűrűbben.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#94788) bul07 válasza zgospel (#94778) üzenetére


bul07
nagyúr

Pisti szer csatornát nézd meg, neki is volt ilyen, mármint cső dugulás
Ebben a videóban innen, és jön hozzá a következő videó mert lesz gond a habból [link]

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#94789) hege1989 válasza Gergőke88 (#94775) üzenetére


hege1989
tag

Igen, ezt tudom.

http://hardverapro.hu/tag/hege1989

(#94790) hege1989 válasza davenport (#94776) üzenetére


hege1989
tag

50 felett próbálgattam. Volt amikor ment volt amikor nem.

http://hardverapro.hu/tag/hege1989

(#94791) hege1989 válasza farkas-j (#94777) üzenetére


hege1989
tag

Ezeket mind figyelembe vettem.
Azt hiszem, hogy meglett a megoldás kulcsa. Egy angol Insignia fórumban azt írták, hogy bizonyos akkufesz alatt nem kapcsol rá a tempomat. Igaznak tűnik. Kb 10 km levezetése után megjavul.

Tesztelgetem továbbra os.

[ Szerkesztve ]

http://hardverapro.hu/tag/hege1989

(#94792) gban


gban
Közösségépítő

Astra J / A16XER:
Kiderült, nem a termosztátház repedt el, hanem a vízcső termosztátházba csatlakozó dugója, valamint a cső is elöregedett, elrepedt ugyanott.
Ezen kívül maga a csatlakozó nem is cserélhető, rá van olvasztva a műanyag cső gyárilag.
Most van egy fölös gyári termosztátházam :O
Szerelő azt mondja biztos eladjuk (gondolom olcsóbban jóval, mint a bolti ára), ne aggódjak.
De akkor is fölösleges volt megvenni :O

Postázást nem vállalok.

(#94793) Tikakukac válasza gban (#94792) üzenetére


Tikakukac
titán

Cromaxnál ott van leírva miként és hogyan vesznek vissza alkatrészt. Hajrá.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94794) gban válasza Tikakukac (#94793) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nem onnan van, csak a link.
Külföldi beszerzés.
De köszönöm a tippet :R

Postázást nem vállalok.

(#94795) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag

Hali,

Beszámolok egy hibáról, ami hamarosan orvosolva lesz. Hátha mást is érint/érinteni fog.

Alany: Opel Signum V6 3.0 CDTI (Y30DT)

Fogy a kiegyenlítőtartályból a víz. Húha. Persze azonnal a legrosszabbra gondolok. Hengerfejes lett az autó? FONTOS: Ennél a típusnál ha hengerfejes lesz az autó (meg amúgy többnél is) a fűtésed azonnal elmegy. Azt ellenőrizd. Hál' Istennek nem. Az alsó csőnél kicsit elengedett a gyűrű és kicsöpög a cucc. Ilyenkor nem elég csak a csövet és a bilincset cserélni, mert sokszor a csati is kisz*p*sodik. Kiegyenlítőtartály plusz csövek, plusz bilincsek cseréje megoldja a gondot. Az elrendezés miatt nem látod, hogy folyna belőle a víz.

Ellenőrzés: Kb. 45 fokos szögben megállsz valahol orral lefelé. Öntesz jócskán deszt. vizet bele és kicsit megnyomkodod a csöveket. Akkor látod csak, hogy szivárog.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#94796) Fin10 válasza Luck Dragon (#94787) üzenetére


Fin10
tag

Köszönöm a válaszod, nemsokára úgyis olajcsere jön, akkor felvetem a szerelőnél!

(#94797) Tikakukac válasza gban (#94794) üzenetére


Tikakukac
titán

Jah, hát az akkor így maradt, az eladós lesz.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94798) Petyyyyy válasza Carlytoo (#94795) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Remek leírás, tudástárba vele. :K

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#94799) cappa72


cappa72
nagyúr

Sziasztok!

Olyan igényem merült fel, hogy jó lenne látni az Astra F (classic start) x16szr műszerfalán a fordulatszámot.
A google segítségével eljutottam oda, hogy létezik a lehetőség, ha w=1102-es megjelölésű óracsoportot választok.
Kell mást is ellenőrizni a csere (vásárlás) előtt? Pl. hogy van-e kiépített extra vezeték; vagy mindegyik ugyanolyan?
Ja, és gondolom az össz km-óra állását is meg kellene oldani, hogy azt mutassa, amit a mostani (találtam w1102-es óracsoportot, 300+k km-rel).

Tudom, ez csak amolyan cicatuning, de én nagyon szeretem a fordulatszámot megjelenítve (gyakorlatilag az eddigi autóink közül csak az Astra-kban nem volt rpm mutató)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#94800) cappa72 válasza cappa72 (#94799) üzenetére


cappa72
nagyúr

Asszem' megtaláltam a választ, óracsoport-cserére (keresőnek fordulatszámmérő, műszeregység, kilóméteróra, kilométeróra, rpm)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.