Opel topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Carlytoo
aktív tag
Kezd bennem gyanú ébredni, hogy te a problémát nem megoldani akarod, hanem csak beszélgetni róla. Javíts ki ha tévedek.
Más: Egy kb 200 km-es távon változik a kormány keménysége (nem sebességfüggő szervó). Valamikor lavírozásnál is érezhetően nehezebb, valamikor nem.
Ami biztos nem: Szervószivattyú (cseréltük), vezérlés(cseréltük)<--ez nem a motorvezérlés és ami a legfontosabb, hogy hibát sem az OPCOM sem más nem dob rá. Valakinek van ötlete?
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
bazsimano
őstag
lehet tényleg az lesz
Carlytoo: tévedsz
Carlytoo
aktív tag
Fent tartottam a lehetőségét, hiszen az itt lévő irományokon kívül nem nagyon ismerem a háttérsztorit.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
bazsimano
őstag
Majd valahogy sikerül megoldani a gondot remeljuk mihamarabb!
ntomka
nagyúr
Tényleg nincs már normális szerelő Magyarországon.
ツ Headphones on - World off
Carlytoo
aktív tag
Én úgy vettem észre, hogy a legtöbb olyan, mint a keselyű. Ha érzik, hogy a vevő bizonytalan, nem ért hozzá, akkor lehúzzák. Persze van kivétel. Egy kicsit felkészültebben kell odamenni. Illetve ami be szokott válni, ha ismeretlenhez mész: Adj elő egy kamusztorit, hogy a "múltkori szerelő" nem cserélt ki egy alkatrészt és megnéztétek, ami kiderült. Tehát higgye azt, hogy van módod ellenőrizni a munkáját. Az alkatrész berendelésnél úgy is le fognak többnyire húzni. Max. kitalálhatja, hogy ezt meg ezt is cserélni kell. Ezt sem kell okvetlenül elhinni. Csinálja csak meg azt, amiért odavitted és vidd el egy másikhoz(ha bizonytalan vagy),hogy nézze meg mit kellene még rajta cserélni.
A másik nagy probléma: Lövése nincs a hibáról és belekókányol. Persze uo. sz*r lesz.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Az a gond, hogy alapvetően mindkét oldalnak más az érdeke, és ez szépen megy be egy ördögi spirálba. A szerelő pénzt akar keresni, még a normálisabbja is, főleg ha fejleszteni is akar, nemcsak egy helyben topogni. Meg akarja tartani az embereit, akiket szintén fizetni kell. Aki egy kicsit is normálisabb, az úszik a melóban és nem fog/nem tud beeső embert elvállalni, vagy csak jó előre bejelentkezve, vagy nem fog hibakeresésre 3-4 órát fordítani, ha az alatt az idő alatt többet tud keresni, más gyorsabban végezhető munkával, ahol az alkatrészből is leesik neki. Nem igazán tudod azt sem mérni, hogy mennyire kókler, vagy jó szakember az adott hely, mert max. facebook véleményeket lehet róluk, vagy így fórumokban találsz némi infót, ami lehet szubjektív, vagy csak idejét múlt, mert lehet hogy mire odaérsz már nem dolgozik ott az adott szerelő. A kocsik fenntartása pedig nem lesz olcsóbb, és továbbra is sok az olyan öreg autó, ahol egy esetleges hibakeresés összegét nem biztos hogy ki fogja fizetni a tulajdonos. Mi meg minél olcsóbban szeretnénk megúszni az egészet, és különböző okokból (pénz, az új autók ára és minősége, érzelmi szempontok), nem tudjuk/akarjuk elengedni azokat a kocsikat, amiket már nem biztos hogy érdemes megtartani. Vagy van aki megcsinálja magának, ez is egy út, ha van hozzá kezed, időd, és helyed. Az egyik facebookos csoportban egymásra licitálnak abban, hogy ki milyen olcsón tud megvenni adott alkatrészeket, mert az alkatrész nagykerek kb. mindenkinek megadják a kedvezményeket, majd egy részük keresi azt, aki beszereli azokat. Ahol most volt a kocsi vezérlés és olajcserén, ott nem találtak mást, nem volt semmi extra csere, reggel vittem a kocsit, délután hozhattam.
No money, no honey.
Carlytoo
aktív tag
Ezért kellene többeknek is vállalkozásba kezdeni. Elég szaftos támogatások vannak már kezdő vállalkozóknak.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Tikakukac
titán
Én most ebben vagyok, maradjunk annyiban, hogy a szaftos támogatások nem ilyen helyekre esnek le. Ami leesik az max arra jó, hogy tényleg valahogy meginduljon valami.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Carlytoo
aktív tag
Miben? Én foglalkozom támogatásokkal.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Tikakukac
titán
IT témakörben, amit olyan nagyra tartanak épp most.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Azért ez ennyire nem egyszerű. Főleg hogy papíron mennyi katás "vállalkozó" van, akik látszat megbízási szerződéssel állnak munkaviszonyban. De ez már egy hosszú, és az offnál is offabb.
No money, no honey.
Nekem most éppen pozitív tapasztalatom volt. Új szerelőt ajánlottak (nem mintha sokat lett volna a kocsi szerelőnél: elsőnek mikor megvettem, másodiknak meg mikor németbe elment a kuplung - na itt szépen megfésültek: egy zégergyűrű tört le ami befogja a hidraulika csövet a blokkba, ezek persze kicserélték a fél váltót...).
Szóval eljött az olajcsere idő, új szerelő. Kérdi a mester, h mi a probléma - mint a fogorvos Mondom olajat kéne benne cserélni meghamár itt vagyunk: hidegen kicsit kerregős hangja van a gépnek, a víz is felkúszik 100ra - amit eddig sose tett. És nézze meg a motortartó bakokat is, kicsit rángat indulásnál / váltásnál.
Egy óra múlva küldi a videót!, h szerinte vízpumpa és nézzem / hallgassam Ofcourse csináld-csináld. Másnap megyek érte, régi vízpumpát mutogatja, h tekerjem meg, teljesen sz.r - be volt állva rendesen, azt mondta időben jöttem Aztán mutatja a termosztátot, h azt is kicserélte mert vmi csonk le volt törve... A motortartó bak működéséről is fel lettem homályosítva - h ott belül olajnak kellene lennie
Ezzel csak azt akartam mondani, h ilyen szerelőt már rég láttam (a nagybátyám volt ilyen), mindent végigmutogatott, magyarázott, h mit / miért / hogyan - vannak még ilyenek
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
farkas-j
őstag
Olyan aki ért az autóhoz, jól és elfogadható áron dolgozik, nem csak látott de kezelni is tudja az oszcilloszkópot és tudja mit kell mérni, na olyan nagyon kevés van itthon.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
RpPRO
őstag
Sziasztok!
G Astrához keresnék bal első z163-as színkódú sárvédőt. Eddig nem igen jártam sikerrel. Van tippetek, honnan lehet ilyet szerezni? Három napos hirdetést találtam, már szép kapták / elvitték az egész kasznit.
[ Szerkesztve ]
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
Tikakukac
titán
Facebook csoportok? Nem hiszem, hogy ne lenne.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
anti1966
tag
Sziasztok!
Alany egy 1,7 Isuzu, aminek hidegen vannak problémái. A baj az, hogy bármilyen hidegben pöccre indul, viszont gázadásra bedadog és egyenetlenül jár. Alapjárat viszont tökéletes.
Hibakód nincs, az izzítógyertyák jók, az előtöltés állító szelep az adagoló alján cserés lett, mert az üzemanyag kezdte áztatni a motoron levő elektronikát. Az volt a gondolat, hogy esetleg köze lehet hozzá, de nem javult meg ezen része.
Melegen az autónak semmi baja.
Esetleg valaki tud tippet adni, hogy mégis mi lehet, mi okozza a hibát?
Köszönöm!
A másik: tudja-e esetleg valaki, hogy miért izzít majdnem 50 fokos vízig az izzítás rajta?
[ Szerkesztve ]
hege1989
tag
Sziasztok!
Használtan vettem egy 1.6 benzines J Astrat. Az első 100 km tapasztalata, hogy a tempomat nem mindig kapcsol be illetve, hogy az anyósülés melletti ajtó valahol zörög. Van másnak is tempomat vagy ajtózörgéses gondja?
Legjobban igazából a tempomat zavar. Van mikor simán megy és van amikor nem hajlandó bekapcsolni. Olvastam, hogy több embernél probléma ez. Talált rá valaki megoldást? Gariban javítják esetleg?
Ezeken kívül minden rendben van.
Előre is köszi a segítséget!
http://hardverapro.hu/tag/hege1989
Tikakukac
titán
Azt nem értem, ha valami garis akkor miért nem az első utad vezet a szervizhez. Garis a kocsi? Akkor csinálják meg. Lesz neked elég bajod garin túl majd amivel írhatsz ide, ezt garantálom
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
athomi
veterán
Ha ülésfűtéses, akkor már lehet szerkeszti is a következő hsz-t.
Tikakukac
titán
Nem én akartam leirni, de köszönöm
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
gban
Közösségépítő
Pontosan mit takar hogy nem működik a tempomat?
(fehérről nem vált zöldre? a fehér se kapcsol be?)
Pontosan hogy kapcsolod be a tempomatot?
Postázást nem vállalok.
hege1989
tag
Szia!
Kormányon nyomom a tempomat gombot es a feher mindig felvillan. A kis kar lefele huzasanal zoldre valt de nem tartja a sebesseget. Ez a hibajelenseg ami mar parszor elojott. Van persze amikor zoldre valt es tartja a sebesseget.
http://hardverapro.hu/tag/hege1989
gban
Közösségépítő
Értem, tehát mindig zöldre vált de nem mindig tartja a sebességet.
Erre sajnos nincs ötletem.
Postázást nem vállalok.
Gergőke88
addikt
Ugye az megvan, ha fékre lépsz egy picit is, akkor old a rendszer?
A sebességed mennyi amikor próbálgatod? 30 km/h alatt nem kapcsol.
No money, no honey.
farkas-j
őstag
A bekapcsolásnak 2 feltétele van.
1. Az autó elindítása után legalább egyszer használni kell a féket
2. Csak 30km/h sebesség felett lehet aktiválni
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
zgospel
őstag
Sziasztok,
Benzines 1.4 G Astra, motorkód Z14XE. Tegnap vettem észre a képen látható olajszivárgást. Nagyjából 2 hónapja volt olajcsere, akkor még ez nem volt jelen, azóta durván 2000 km-t mentem. Nyilván megmutatom szakembernek is, csak most hétvége van
Addig is azt szeretném kérdezni hogy van bármi tipp hogy ez mitől lehet, merre érdemes elindulni?
Lehet hülyeséget mondok de ez a pillangószelep ház, nem?
Tapasztalt valaki már hasonlót, ha igen mi volt a megoldás?
A motor nem rángat, egyenletesen jár, egyenletesen húz gázra, gázelvételre sincs semmi szokatlan, érzésre nincs gond jelenleg.
Előre is köszönöm a válaszokat
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
anti1966
tag
erre senki akkor?
Tikakukac
titán
Kartergáz zaba van. Minden le, takarít, összerak.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
zgospel
őstag
Ezt tudnád kérlek részletezni egy picit?
Minden le alatt mit értesz, a fojtószelepházat pucoljam ki, vagy valami mást is?
szerk: ja látom közben, a kartergáz csövet is szedjem le és pucoljam, jól értem? Van még más is amit kéne ez esetben pucolni? Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Tikakukac
titán
XE-ben nem tudom mennyire para a szelepfedél dugulás, csövek és egyebek. Én mindent kapnék szét.
Esetleg lecsapató berakását is fontolnám ha ennyire köpköd.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
OPiiPO
addikt
régen volt már téma. még mindig nincs rá normális megoldás - legolcsóbb amit találtam az a csere bontóból
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
zgospel
őstag
Megcsináltuk, leszedtük a csöveket amik a fojtószelepházhoz csatlakoznak. Nagy részük tele volt ilyen sárgás-barnás olajhabbal, meg a pillangószelepen is volt "némi" lerakódás. Féktisztító sprével és rongyokkal alaposan kipucoltuk a csöveket és a pillangószelepházat is, szárazra töröltük, utána mindent vissza, bilincseket jól meghúztuk, most jó. Pár hónap múlva kiderül hogy mennyire tartós.
A fő probléma ami miatt szivároghatott, hogy a legvastagabb cső vége (ami felülről megy rá a a szelepházra) már ki van kezdve, kicsit hullámos. Lehet hogy a bilincs már nem volt elég szoros, nem tudom. Legfeljebb ha újból előjön a probléma akkor veszek majd belőle újat, gondolom nem egy nagy tétel.
Köszi szépen a tippet!
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Tikakukac
titán
Ezt passzolom, XEP motorkódban mozgok otthonosan
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Fin10
tag
Sziasztok! Adott egy H Astra Z16XER motorral, autópályán kb. 50-150km megtétele után kigyullad az alacsony olajszint figyelmeztető jelzés. Ezt már nagyjából négyszer eljátszotta, megérkezés után mindig megnéztem nívópálcával az olajszintet és mindig tele volt, semmit nem változott a mennyisége. Szenzorhiba lehet vagy van más ötletetek?
[ Szerkesztve ]
Igen, xer kódos motorokkal elő szokott fordulni . Van egy gyanúm hogy lassan cserélni kell neked azt.
Vagy továbbra is magas fordulaton akár 30 kilométer után is élő fog jönni vagy sűrűbben.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
bul07
nagyúr
Pisti szer csatornát nézd meg, neki is volt ilyen, mármint cső dugulás
Ebben a videóban innen, és jön hozzá a következő videó mert lesz gond a habból [link]
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
hege1989
tag
Igen, ezt tudom.
http://hardverapro.hu/tag/hege1989
hege1989
tag
50 felett próbálgattam. Volt amikor ment volt amikor nem.
http://hardverapro.hu/tag/hege1989
hege1989
tag
Ezeket mind figyelembe vettem.
Azt hiszem, hogy meglett a megoldás kulcsa. Egy angol Insignia fórumban azt írták, hogy bizonyos akkufesz alatt nem kapcsol rá a tempomat. Igaznak tűnik. Kb 10 km levezetése után megjavul.
Tesztelgetem továbbra os.
[ Szerkesztve ]
http://hardverapro.hu/tag/hege1989
gban
Közösségépítő
Astra J / A16XER:
Kiderült, nem a termosztátház repedt el, hanem a vízcső termosztátházba csatlakozó dugója, valamint a cső is elöregedett, elrepedt ugyanott.
Ezen kívül maga a csatlakozó nem is cserélhető, rá van olvasztva a műanyag cső gyárilag.
Most van egy fölös gyári termosztátházam
Szerelő azt mondja biztos eladjuk (gondolom olcsóbban jóval, mint a bolti ára), ne aggódjak.
De akkor is fölösleges volt megvenni
Postázást nem vállalok.
Tikakukac
titán
Cromaxnál ott van leírva miként és hogyan vesznek vissza alkatrészt. Hajrá.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
gban
Közösségépítő
Nem onnan van, csak a link.
Külföldi beszerzés.
De köszönöm a tippet
Postázást nem vállalok.
Carlytoo
aktív tag
Hali,
Beszámolok egy hibáról, ami hamarosan orvosolva lesz. Hátha mást is érint/érinteni fog.
Alany: Opel Signum V6 3.0 CDTI (Y30DT)
Fogy a kiegyenlítőtartályból a víz. Húha. Persze azonnal a legrosszabbra gondolok. Hengerfejes lett az autó? FONTOS: Ennél a típusnál ha hengerfejes lesz az autó (meg amúgy többnél is) a fűtésed azonnal elmegy. Azt ellenőrizd. Hál' Istennek nem. Az alsó csőnél kicsit elengedett a gyűrű és kicsöpög a cucc. Ilyenkor nem elég csak a csövet és a bilincset cserélni, mert sokszor a csati is kisz*p*sodik. Kiegyenlítőtartály plusz csövek, plusz bilincsek cseréje megoldja a gondot. Az elrendezés miatt nem látod, hogy folyna belőle a víz.
Ellenőrzés: Kb. 45 fokos szögben megállsz valahol orral lefelé. Öntesz jócskán deszt. vizet bele és kicsit megnyomkodod a csöveket. Akkor látod csak, hogy szivárog.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Fin10
tag
Köszönöm a válaszod, nemsokára úgyis olajcsere jön, akkor felvetem a szerelőnél!
Tikakukac
titán
Jah, hát az akkor így maradt, az eladós lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Petyyyyy
addikt
Remek leírás, tudástárba vele.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Sziasztok!
Olyan igényem merült fel, hogy jó lenne látni az Astra F (classic start) x16szr műszerfalán a fordulatszámot.
A google segítségével eljutottam oda, hogy létezik a lehetőség, ha w=1102-es megjelölésű óracsoportot választok.
Kell mást is ellenőrizni a csere (vásárlás) előtt? Pl. hogy van-e kiépített extra vezeték; vagy mindegyik ugyanolyan?
Ja, és gondolom az össz km-óra állását is meg kellene oldani, hogy azt mutassa, amit a mostani (találtam w1102-es óracsoportot, 300+k km-rel).
Tudom, ez csak amolyan cicatuning, de én nagyon szeretem a fordulatszámot megjelenítve (gyakorlatilag az eddigi autóink közül csak az Astra-kban nem volt rpm mutató)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Asszem' megtaláltam a választ, óracsoport-cserére (keresőnek fordulatszámmérő, műszeregység, kilóméteróra, kilométeróra, rpm)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Mikrotik RB941-2nd (Soho) router otthoni használatra
- Asus ROG Strix G17 (G712LWS) - 17.3"
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép, és jó! HP EliteBook 840 G5 Laptop 14" -70% i5-8350U 4Mag 16Gb 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Zotac gaming amp airo Geforce RTX 4070ti 2026 végèig garanciás