Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#94351) mohabá 007 válasza davenport (#94348) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...Itt írnak a motorról..."

Ha már ajánlottad ezt az írást, gondolom el is olvastad figyelmesen, elejétől, a végéig. ;)
Az ott leírtakkal minden rendben, semmi kétség? :F

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#94352) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Opel.hu konfigurátor a K Astra ST esetében 1.4 SHT, 107 kW / 145 LE Start/Stop motornál CVT váltót enged csak, lehetséges ez??

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#94353) stickermajom válasza szabonagyur (#94352) üzenetére


stickermajom
addikt

Bármi lehetséges, de a konfigurátor semmit nem ér. Mikor én raktam össze az autót, simán össze tudtam rakni olyat, ami a valóságban nem létezett. Valahol kell lennie egy aktuális árlistának pdf formátumban, az a valós.

(#94354) bul07


bul07
nagyúr

Ha már Opel

Pisti szerel
500€ G Astra

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#94355) Tikakukac


Tikakukac
titán

Na akkor. Z14XEP EGR tisztogatás

P1405 kódot dobott a kocsi, random bedobta a villáskulccal felnyársalt autókát is.
Tünetek egyértelműek: a kocsi lusta, de a nagyon "racse" alapjárat a leginkább para, heves rezgéssel, szegény nyelte a kipuff. gázt ezerrel mindig.

Kezeléshez:
1 flakon féktisztító
1 flakon brigéciol
1 csavarhúzó
1 garázsnyi toldó/átalakító a dugókulcsokhoz
90531751 tömítés a csőre
90531712 tömítés a szelep alá

A világ szopása leszedni ezt a szart. 4 csavar fogja a hengefejhez még 1-2 ügyes toldóval és műszerész kézzel megoldod, de annyi konzol és fillefranc van ott, hogy akku ki, akkutálca ki, gyújtrótrafó tartó konzol le aztán indul a szenvedés. És persze első művelet a hűtővíz leeengedés.

Ez egy garantáltan extrém városi használatos, 196k km-es kocsiból van:

Abszolút nem vészes kinézetre. Én ilyen dízeles mocsokra számítottam, ahhoz képest 1mm ha volt a lerakódás. Az viszont vídia kemény.
10 percenkénti brigéciolos áztatás, ecsetezés, néha féktisztítózás és csavarhúzóval való apró darabokban történi lepttogtatás után ajánlott tesztelgetni kicsit a dolgot. Először alig bírt nyitni, a takker végére pedig csitt-csatt. Szemből az alsó 2 pin a tutiság. A balos a pozitív a jobbos a negatív, 12V és done.

Vissza minden könnyebb lesz.

Végeredmény: jó a rigó csipsztuning, meg a harkály tune, meg az összes többi is. De. Ha tuningot akarsz ezt csináld meg. 2 óra alatt megvagy, került 2000 forintba és tényleg nem viccelek, úgy megy a kocsi, hogy majd besz@rtam a próbaúton most.

Úgyhogy hajrá mindenkinek. Lapátkezűeknek kifejezetten nem ajánlom, mert tényleg kretén helye van ez a szutyok.

Kövi napirendi pont: szívósor. Zörög és csattog a nyomorék.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94356) davenport válasza mohabá 007 (#94351) üzenetére


davenport
aktív tag

Kétség mindig van, és ennek te vagy az igaz szakértője. Mi nem jó benne?

No money, no honey.

(#94357) JanR válasza szabonagyur (#94352) üzenetére


JanR
addikt

Nincs az 1.4-hez manuál, csak CVT, ne is keresd. Mikor tesztelték az autót, még el is mondták, hogy ez a motor, csak CVT váltóval lesz elérhető.

(#94358) ricsi8800gt válasza Doggy dog (#94345) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Szia

Nekem a H Astraban ilyen motor van,most 252e km van benne,Gyári olajat kap,Eddig vezérlés,okos kérek,szolenoid,cserèk voltak.Szerintem maga a motor jó.Csak gyenge a H Astrához is.

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#94359) gban válasza ricsi8800gt (#94358) üzenetére


gban
Közösségépítő

Okoskerék, szolenoid miért lett cserélve?
Voltak tünetek vagy más okból?

Postázást nem vállalok.

(#94360) Doggy dog válasza ricsi8800gt (#94358) üzenetére


Doggy dog
senior tag

Nekem z16xep a H-m, az csak 105 le :B

APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295

(#94361) ricsi8800gt válasza gban (#94359) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Voltak tünetek,szolenoid irta de már nem tudom mit pontossan,kicseréltem a kettőt ok volt minden,Autó vétel ota traktorozo hangot adott mikor inditóttam és azt is cserélni kellet

Doggy dog.....105Le még csúnyább akkor. :Y

[ Szerkesztve ]

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#94362) ntomka


ntomka
nagyúr

Ti mire használjátok a kocsit, hogy 1.6-os benzin kevés? Nem teherautóba van azért szerelve. :)

ツ Headphones on - World off

(#94363) ricsi8800gt válasza ntomka (#94362) üzenetére


ricsi8800gt
addikt

Azért egy H Astra kombi alá kevés az 1.6-116Le,Nyáron klímával meg még gyengébb

Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007

(#94364) trassher válasza ntomka (#94362) üzenetére


trassher
addikt

Nem kevés hanem sosem volt elég. :) Autópálya, klíma és már meg is fejtettük a kérdést. 1.8-as hybrid corolla-t használok és egyedül az is elég aztán ha beül még 2 ember akkor indul a számolgatás, hogy beférek vagy sem.
Az astra még megvan de műszaki után eladó lesz szóval még van on topic autó a háznál. :))

Redmi Note 7

(#94365) gban válasza ricsi8800gt (#94363) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nem a 116 ló a kevés.
Szerintem az Euro5 miatti vezérlés miatt lomha.
Bár a H motorja az Z16XER, az még csak Euro!5.
Lehet még jobban is megy mint a J az A16XER-rel a plusz kilóival meg az Euro5-tel.

Postázást nem vállalok.

(#94366) Hachiko95 válasza gban (#94365) üzenetére


Hachiko95
aktív tag

Az Astra H GTC Z18XER motorral elég dinamikus. Nem szeretek 2000-es fordulat alatt semmilyen motort szenvedtetni, de ez már 1700-tól szépet tol. Sport gombot benyomva szerencsére rendes gázreakció is van, kikapcsolva zavaró egy bowdenes gázpedál után.

(#94367) stickermajom válasza ntomka (#94362) üzenetére


stickermajom
addikt

Közlekedésre.
Egyszerűen kevés a nyomaték. Klímával, esetleg több emberrel még az előzést is meg kell gondolni erősen. Városba anyunak A-ból B-be jó, de ennyi.

(#94368) bul07 válasza stickermajom (#94367) üzenetére


bul07
nagyúr

Vagy csak tudni kell vezetni és nem mindent erőből megoldani

Én a 60lóerós F-el is úgy előztem mint az állat (két ember meg egy nyerőgép)
Mindenek megvan a technikája

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#94369) stickermajom válasza bul07 (#94368) üzenetére


stickermajom
addikt

Jól van, jár a keksz. :DDD El tudom képzelni azt a "mint az állat" előzést.

[ Szerkesztve ]

(#94370) ntomka válasza bul07 (#94368) üzenetére


ntomka
nagyúr

Ennyi. Ha már szólt az autópálya és klíma példa, pont ezzel a típussal és motorral toltam nem egyszer a fent írt módon. Nem éreztem kevésnek, sőt. Ha nem 150-170-nel megy az ember, hanem betartja a határokat, akkor teljesen elég mindenre. Tudni kell miben ül az ember: ez egy családias kombi, A-ból B-be. Akinek ez nem elég, nem ilyen autót vesz. 1.2, 1.4-re ehhez a kasztnihoz én is kevésnek mondanám, de 1.6 már teljesen jól mozgatja.
Tudok rosszabbat is: mondeo kollégának ugyanilyen motorral. 300kg-mal nehezebb és emiatt nem csak nem megy, hanem képtelen normális fogyasztást összehozni vele. Mondtam is neki, hogy 1.8-2.0-val ugyanilyen fogyasztása lenne, de legalább menne is.

SZVSZ van annyi tartalék is benne, hogy egy-két bátrabb manővert is be szoktam vállalni terheléstől függően.

[ Szerkesztve ]

ツ Headphones on - World off

(#94371) ArthurShelby válasza bul07 (#94368) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Azért a súly lóerő arányt is vedd figyelembe, az F astra sokkal könnyebb mint a H. Illetve az is szempont, hogy hol mire használod.
Anno volt, hogy Deawo Tico-val közlekedtem, abba 800 köbcentis motor volt, és dinamikusan lehetett vele utazni városban 1 fővel. Ha már valaki beült melléd, vagy országútra tévedtél, akkor már a dinamikusságnak lőttek.

Másrészt szerintem viszonyítás is. Barátom mikor átült az ezres szuzukiból a 2001-es 1.6-os focusba (1700kiló fele van asszem), akkor odáig volt, hogy most már könnyebben meg tudja előzni az országúton a kombányt. Nyilván egy előzés egy astra gsi-vel még könnyebb lenne (cserébe többet is fogyasztana).

Abban igazzad van, hogy utcára néha már feleslegesen sok lóerő van egy kocsiban, de mivel ez szubjektív így mindenki ízlés szerint máshol húzza meg a határt (valakinek 700, valakinél 500ló, nálad ezekszerint az 1.6 szívóbenzin, ami kb 120ló), viszont az kijelenthető, hogy határ az van (csak nemtudni hol).

A másik baj, hogy mi emberek (és főleg mi férfiak), szeretjük összehasonlítgatni, így hiába mondja valaki azt, hogy neki 700 ló elég, ha a szomszédnak 750lovas, akkor érezheti azt, hogy a szomszédé kicsit jobb (lehetne ugyanezt tesla-val 0-100-zal).

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#94372) bul07 válasza ArthurShelby (#94371) üzenetére


bul07
nagyúr

Én Berettyóújfalu-Püspökladány-Szolnok között mentem nagyon sokat annak idején(42-as majd 4-es), mikkor még nagy forgalom volt rajta, nem úgy mint mostanában

És azzal a 60lóerős kocsival nem volt egyszerű az élet tudni kellet pontosan hogy mit tud a kocsi
Na meg a előre látás
Nem erőből előzni hanem lendületből
Figyelni a forgalmat, szembe jövőket és mikkor látszódott hogy lesz egy előzési hely 10-20m lemaradni és még jött szembe az autó de erőteljesen gyorsításba kezdeni hogy legyen lendület majd átvágni a szembe sávba és gyerünk

Na aki nem jó sofőr és nem érzi a forgalmat az ilyet nem tudja megcsinálni egyszerűen nem tudja felmérni hogy mi fér bele

Nagyon sok példát tudnék hozni régről

Csak egy példa vezetés tudáshiányra(de ez még az előtt hogy egy két elkerülő megépült a négyesen)
Berettyóújfalu után a keleti híd előtt megelőzőt egy Mercedes, olyan 120-130-al eltávolodott tőlem
Én mentem a saját ritmusomba 100-110-nél nem menetem gyorsabban csak egy egy pillanatra
És 80Km később Szapárfalu előtt úgy előztem le egy kamionnal együtt hogy csak na
Egyszerűen hiába volt a segge alatta egy erős gyors kocsi nem volt meg a tudása hogy előzzön, nem tudta felmérni a közlekedést

Ezért is lehet sokszor látni hogy városi sofőrök mikkor kiérnek egy egyszer egysávos főútra megvannak halva és nem tudják felmérni hogy mi fér bele és mi nem, nincs gyakorlatuk benne

Autópályát is kell tanulni mert aki sose megy rajta az elsőre okozhat vészhelyzeteket

Szerk
Persze egy erősebb kocsival 100-130-150 lovassal könnyebb előzni egy természetes

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#94373) Tikakukac válasza stickermajom (#94367) üzenetére


Tikakukac
titán

Pontosan azért menti meg a pálya a kisebb motorokat, mert ott már pörgés van. Ez az 1.4 szívó 2800rpm alatt konkrétan semmi. Onnantól viszont megvan a nyomaték 80%-as majdnem a piros környékig. Ezért van az, hogy a fogyasztást leszámítva baromira meglepődtem amikor pályáztam a kocsival, klímával, még 3 fővel és csomaggal. Itt már nincs hova kapcsolgatni meg reszelni a dolgokat, úgy megy a kocsi, ahogy menne egy turbós autó. Alulról.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94374) ntomka válasza ArthurShelby (#94371) üzenetére


ntomka
nagyúr

Annyival nem könnyebb, mint amennyivel gyengébb a motor.

Tikakukac: pontosan. Autópályán már annyit pörögnek a szívó benzinek, hogy meg tudja lepni az embert miben ül.

[ Szerkesztve ]

ツ Headphones on - World off

(#94375) stickermajom válasza bul07 (#94372) üzenetére


stickermajom
addikt

Azért a "lemaradok 20-30 métert, megnézem, hogy a következő egyenesben nem akar-e egy A320 leszállni, visszaszúrok kettőt, padló, szélárnyék, kivágódás" nálam kimeríti az "előzést is meg kell gondolni erősen" fogalmát ahogy korábban írtam, de semmiképpen nem lesz "mint az állat" művelet.
És én tényleg el tudom képzelni, mert itt áll a 60 lovas F a parkolóban, amit asszony használt amíg nem lett a J neki.

(#94376) athomi válasza ArthurShelby (#94371) üzenetére


athomi
veterán

Focus 1 1.6 1700 kiló??? Olyan 1100 körül van, jobban is megy a 101 lovával, mint a H-m 116-tal..

[ Szerkesztve ]

(#94377) FoLey-v válasza bul07 (#94368) üzenetére


FoLey-v
addikt

Amikor 1.4-es Golf IV-el kezdtem el előzgetni,mert sietős kedvemben voltam. Bár kínlódás is volt maga a 75 lovassal,de ahogy írtad úgy alkalmazkodtam. :DDD

Nekem csak egy Z16XEP motorkódú H Astrám van,erre telt az összegből,ahhoz képest milyen felszerelések vannak benne. Autópályán 4 fővel mentem 140-170-el is,jó nem egy erőgép,de ezzel a 105 lovassal már kényelmesebb volt vezetni.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#94378) cappa72


cappa72
nagyúr

A kisöreggel kapcsolatban kezd összeállni a kép, mármint nekem és az én szintemen.
Tehát 2000-es évjárat, Astra (F) Classic Sedan. X16szr, 1.6 8 szelep, 75LE
Ez pont az az évjárat, amikor már majdnem kifutott. Szépen fokozatosan döbbenek meg / döbbentenek rá, hogy ez bizony hibrid összeszerelés. Na nem abban az értelemben, hogy energiavisszanyerő akármivel, bármivel vagy akármibármivel rendelkezne, hanem az alkatrészek területén.
Na és akkor a példák:
- ECU
.. itt ugye legutóbb az EGR szelep hibájánál sikerült rájönni, hogy nem a 2 jegyű, hanem a 4 jegyű kódtáblázat érvénye rá
- napellenző tartó
.. eltörött, és amit vettem hozzá gyári helyettesítő az nem jó. A Bárdinál is csak azt adták... de jó fej volt az egyik eladó, kérdezte, hogy a vastag vagy a vékony kell-e... mondom a vastag. Kiderült, hogy az már a G Astra-ba való; meg a C Corsa-ba, meg a B Vectra-ba... :)

Amúgy megy. szeretem.

Amúgy ez csak olyan 134 körül van ténylegesen.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#94379) bul07 válasza stickermajom (#94375) üzenetére


bul07
nagyúr

Akkor te régi időkbe nem előztél volna
Kétütemű Wartburg-al is előztem kamiont sőt volt hogy nem is egyet egyszerre :)

Sőt volt olyan Peugeot 305 1.8 dízel kocsink hogy akárhogy tapostad egyszerűen 115-nél nem ment többet, de tényleg hiába volt 3-5Km egyenes tövig nyomot gázpedál mellet nem ment többet
És azzal is előztem és mentem sok kilométert

Na de mindegy
Olyan ez mint lehet olvasni egyes fórumokon hogy ami film már nem HD felbontású az gagyi, ne de én még hogy örültem a narrátoros(alámondós) szinkronnak is :DDD
Változnak az idők

Akik most születnek már nem is igen fogják megtudni milyen is volt szocialista kocsikat vezetni, még mutatóba se igen fognak maradni

(#94377) FoLey-v

És akkor meg is tanultál rendesen előzni

Persze egy erősebb kocsival könnyebb előzni, de sokan még azzal se tudnak

Annyi még hozzátartozik hogy így majd 40 évesen már nem száguldozok, inkább indulok vagy érkezett 10 perccel később, na meg mára már léptem nyomon traffi van, és én meg aztán nem fizetek nekik hogy a gázosnak több jusson
Régen passzióból versenyeztem magammal, Szolnok-Berettyóújfalu 52perc volt a csúcsom ha jól emlékszek, olyan 110Km táv és akkor még nem is volt ennyi elkerülő mint most (Törökszentmiklósi már megvolt)

Csak azt akartam kihozni hogy gyenge autóval is lehet normálisan előzni, csak nem kocsi erejéből hanem a sofőr tudásából
És aki gyenge kocsival tudott előzni az erősebbe ülve tudja értékelni és nem fogja fikázni a 110-120 lovas kocsikat hogy azok aztán egy gyenge vackok
A mostani kocsim is csak 90lovas és elvagyok vele, pont megfelel hogy autópálya tempó mellet 6l eszik
Ha meg 90-el szaladgálok közelebb az 5-höz

Amúgy édesapám Merivája várja a sorát a KPM vizsgára (75lovas)
Remélem átmegy gond nélkül, mindenfajta kedvezménnyel 110e Ft-nyi alkatrész lett beleépítve a fékbe futóműbe, (hátsó hangtompító dob 12e Ft volt hozzá ez volt egymagába a legdrágább téttel)

[ Szerkesztve ]

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

(#94380) ArthurShelby válasza athomi (#94376) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Ezt mondta, akkor is csodálkoztam, de most így rákeresve látom, hogy fals info, sorry.
(Rá is kérdeztem nála, azt mondza nem tudja miért mondta ezt.)

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#94381) ArthurShelby válasza bul07 (#94372) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Lehet így is előzni, hogy meggurítjuk (csináltam már én is ilyet), és utána nekifutásból előzünk, de ez már koránt sem ideális, erre mondják szerintem, hogy gyenge autó.
Lehet a meggurítás fejleszt, nyilván nem hátrány a jó ütemérzék, de ez csak egy szelete a vezetésnek. Én inkább azt mondanám, hogy egy gyenge kocsiból egy jó sofőr többet ki tud hozni.
Egyébként ahogy tudom a szembe jövő autó sebességét a legnehezebb megbecsülni, ezért tud balesetveszélyes lenni az előzés.

Viszont azzal nagyon egyetértek, hogy néhányan az autópályán nem tudnak sávot váltani. Ott át kell úszni a másik sávba, nem a kormányt rángatni. A másik vesszőparipám, hogy nem indexelnek visszafele az emberek.

[ Szerkesztve ]

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#94382) stickermajom válasza bul07 (#94379) üzenetére


stickermajom
addikt

Már másodszor sugallod, hogy a vezetési tudás hiánya miatt mondom, hogy a kis szívók vérszegények. Szerintem meglepődnél. :K
Az öreg Trabival kezdtem a pályafutásom, onnan még a kocka Swift is hiperűrugrás volt. Most is egy 125 lovas autót hajtok, mert hétköznapra bőven elég, pedig belefért volna több is a keretbe. Írtam is: a nyomaték kevés az 1.6-ban, illetve ahogy említették az EuroV-VI miatt ez a 110-120 lóerő már nem az a lóerő..

(#94383) -=RelakS=-


-=RelakS=-
veterán

Astra Intellilux lámpa másnál is párásodik belülről?

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#94384) stickermajom válasza -=RelakS=- (#94383) üzenetére


stickermajom
addikt

JanR-rel ketten is vagyunk így. Nekem csak a cserélt, új cikkszámos párás.

(#94385) ntomka válasza stickermajom (#94382) üzenetére


ntomka
nagyúr

A nyomaték tényleg kevés. Nem is lódul meg gázadásra olyan hirtelen, de azért az sem igaz, hogy nem lehet vele menni. Na meg mivel faék szívó, pörgetni kell azért a nyomatékért is, amit tud. Sokan ezért nem tudják (már) kezelni, mert hozzászoknak vagy a dieselekhez, vagy az újabb csoda turbókhoz.

ツ Headphones on - World off

(#94386) JanR válasza -=RelakS=- (#94383) üzenetére


JanR
addikt

Februar 19-en viszem szervizbe, akkor tudok tobbet mondani. A tag, akinel vettem, felhivott, hogy elotte nap szoljak neki es jon segiteni a szerviznel.

Es igen, nagyon minimalisan, de parasodik. A fenyt nem tori meg, jol latni vele, csak zavar, hogy veszek egy uj autot es nem "hibatlan" :)

Mas!

Az 1.6, 1.4 temara irnam. Ez, hogy milyen motorral lehet kozlekedni, teljesen relativ. En korabban egy 3.0V6-al jartam, utana meg egy 2.8sor6-al. Nem vagyok ominozus gyorshajto, de a vezetesi elmenyt ezek a motorok (legalabb is ekkora erotol felfele) adjak meg igazan. Szerintem magan hasznalatra 200 Lo teljesen egeszseges, ha az utazast elvezni szeretne valaki. Persze ez megint egyen es leginkabb penz fuggo. En is a 200 lovas astrat vettem volna meg, ha lehetett volna rendelni meg az 1.6-os motort. Most 150 lovasom van es kenyelnesen huz, de meg sem ugy, mint a korabbiak. Ha tehetnem, nekem is erosebb, nyomatekosabb autom lenne!

A-bol B-be barmivel el lehet jutni, csak az utazas minosege nem mindegy. A 800 ccm-s turbo nelkuli dévó (nem tudom, hogy irjak :D) Tico is alkalmas ra, de megis.. ha meg valaki pakok es utanfutozik, ott meg ugyan ez vonatkozik az 1.4-re is (persze a turbo nelkulire). Lehet oket hasznalni, de szerintem tobbszor van olyan szituacio, mikor jol jonne az ero, arrol nem is beszelve, hogy az erotartalek legtobbszor biztonsagos es nem tulzas! Soha nem voltam meg annyira nyugodt, mikor a Signummal jartam es ha jott egy hulye, tudtam reagalni, akarhogy is, vagy meglodulni, vagy beleallni a fekbe.

Az viszont megint mas kerdes, hogy sok ember mire kap jogositvanyt es milyen vezetesi kulturank van.

(#94387) cappa72 válasza ntomka (#94385) üzenetére


cappa72
nagyúr

Sokan ezért nem tudják (már) kezelni, mert hozzászoknak vagy a dieselekhez, vagy az újabb csoda turbókhoz.
Ebben sok igazság van.
Amikor eladtuk a nagy dög dízelt, és egy hónapig csak a kisöreg volt a maga 75 lóerejével és 128Nm maximális nyomatékkal (1140kg saját tömeggel), nagyon fura volt az elején, viszont nagyon élvezetes is - nekem. Hajtottam, és kellett is, mert anyóka nem úgy vezet mint én; majd 20 év után meg kellett pucolni az EGR szelepet is...

(Én igyekszem az autó képességeit figyelembe venni. Dízel vagy benzines. Tömeg, lóerő, nyomaték ésatöbbi; hideg motor, hideg olaj... autópályán sokszor többet nézem a tükröt, 4-5 autóval előrébb gondolkodok és nézek, és igen, szeretek gyorsan+ésszel menni)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#94388) FoLey-v válasza bul07 (#94379) üzenetére


FoLey-v
addikt

Igen megtanultam előzni,mert engem így tanítottak meg és lestem el. Sok ilyen vezetőt látok hogy a másik autó seggén van és úgy kezdi meg az előzést. Sőt valaki az utolsó pillanatban sorol vissza a saját sávjába.

4 fővel Autópályán 100-110-es tempóval evett a computer szerint 7-9 litert. 110 fölött meg 9-10-et is.

• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •

(#94389) -=RelakS=- válasza stickermajom (#94384) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Nekem a jobbot cserélték tavaly, de a bal is csupa pára.
Remélem, pénteken a kamera párásodását meg tudják oldani, mert ha nem, akkor valamivel én szigetelem körbe.

(#94386) JanR
Nekem a kanyarfények lesznek tőle használhatatlanul sötétek és zebracsíkosak.
Ahova viszed, ott a távfénnyel tudnának vajon mit csinálni? Egyrészt amióta kicserélték a jobb lámpát, azóta nem ugyanoda vetít a két oldal magasságban, másrészt a szegmensek is eléggé össze-vissza állnak. Kezdetektől fogva ráadásul elég alacsonynak érzem a távfény tetejét, szóval jó lenne az egészet magasabbra, és egy szintbe hozni.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#94390) JanR válasza -=RelakS=- (#94389) üzenetére


JanR
addikt

Ez a lampa magassagara eloszor en is gyanakodtam, de a LED-nek egeszen mas a fenyszorasa mint egy halogennak, vagy xenonnak. Szurkuletben legdurvabb a kulonbseg, a LED nem vilagit meg "felesleges" dolgokat (persze nem az agya miatt, hanem mert ilyen a technologia), hanem a tereptagyakat latod, hogy az elter a sikbol. Legalabb is nalam igy van. Olyan mint ha a levegot figyelmenkivul hagyna, de az ut szelen a koveket, vagy ha az uton vam valami targy, azt drasztikusan eszrevenni, annyira kiemeli a kornyezetbol.

Meg a feljebballitasnal az a veszelye, hogy a szembejovot elvakitja. Azert a LED eros feny baromira.

Nekem ilyen a lampam amugy:

[kép]

(#94391) -=RelakS=- válasza JanR (#94390) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Erről van szó.
A lámpa magasságállítása nem játszik két okból:
Egyrészt mikor múltkor elállítgatták a szervízben, akkor kb három hetébe telt a számítógépnek, de összeszintezte a két oldalt.
Másrészt a távfény és a tompított egymáshoz viszonyított helyzete fix, én meg ezen szeretnék állítani.
Hogy egyértelmű legyen, megjegyzem, hogy a tompított jó, szintben van, egy vonalban világít, csak a távfény bajos.
Amíg egy vonalba világított az összes szegmens, addig csak annyi tűnt fel, hogy igazán világíthatna magasabbra. Most, hogy a jobb oldal feljebb világít viszont már feltűnik, hogy az jobb, nem világítja meg feleslegesen erősen magát az utat, szóval jó lenne a bal oldalt is hozzákonfigurálni. Másrészt az sem biztos hogy jó, hogy szinte rendszertelen az adott szegmensek magassága. Gyárilag legalábbis megközelítőleg vízszintes volt.
Itt a legnagyobb kihívás, hogy szerintem a lámpa megbontása nélkül ezt nem lehet állítani, legalábbis képeken nem láttam erre lehetőséget.
Kéne bontott lámpát szerezni, akár töröttet is, és megnézni, hogy mi a helyzet vele :D Csak annyi kell, hogy 12V hozzáadására valamit pislákoljon.

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#94392) DjDanee87


DjDanee87
addikt

Arra vajon van olcsó megoldás, hogy a külső visszapillantó tükrök mozognak? Maga a tükör lap a házban mozog, főleg nagy sebességnél (pl autópálya). Éjjel tud zavaró lenni, mert olyan mintha villognának hátulról.

Én laikusként azt hittem rosszul van rögzítve, de a szerelőm szerint semmi baj vele. Az is igaz, hogy a borítás sérült kicsit (még az előző tulaj által), és valószínű nincs már meg minden műanyag pöcök ami a borítást rögzíti. Lehet hogy ez okozza a gondot esetleg, hogy belefúj a tükör alá a szél szemből a hézagon és attól billeg?

Szerk: Astra H, bár gondolom egyfajta megoldás van más autóknál is ezügyben.

[ Szerkesztve ]

(#94393) gban válasza DjDanee87 (#94392) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nálam ez volt a vezetőoldali tükörnél (J Astra).
A tükörlap ragasztása kezdett engedni, gondolom a napi több ajtócsukás segített rá, hogy ennél jött elő.
Ismerős visszaragasztotta szélvédő-ragasztóval, azóta hibátlan.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#94394) smc válasza DjDanee87 (#94392) üzenetére


smc
addikt

Ragaszd le a lyukat, akkor kiderül.

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#94395) davenport válasza DjDanee87 (#94392) üzenetére


davenport
aktív tag

Hibátlan műanyagú tükörnél is rezeg a lap a Zafirában.

No money, no honey.

(#94396) bozont


bozont
veterán

Üdv
Hallok valami kereplő hangot a motor felől (utastérben is hallani), ez mennyire normális?
A videó alapján, ahogy a tűzfal felé megyek ott erősödik a hang, gondolom ott lesz valami.
Főleg alapjáraton tűnik fel, de alacsonyabb fordulaton is hallom.

(#94397) Simi37


Simi37
őstag

Sziasztok!

Van egy 1999-es Opel Astra G a családban (nagyszülő), X14XE motor, 117e km. Tavaly nyáron elvittem egy hosszabb útra akkor tök normális volt minden, utána legközelebb tavaly októberben ültem benne és arra lettem figyelmes, hogy padlógáznál kicsit fűnyíróhoz hasonló hangja van kerreg.Fontos, hogy csak padlógáznál ha mondjuk 2/3 gázt adok akkor normális a hang semmi szokatlan.

3500-as fordulatnál elkezd halkulni 5000-nél én már nem hallom. De alacsony fordulaton folyamatosan hallani ha padlózom. Ha üzem meleg a motor akkor sincs különbség. Már akkor szóltam, hogy valami nem stimmel szerintem.

Legközelebb szilveszterkor ültem bele. Még akkor is megvolt a hang de most már néha bevillant a check engine és amikor égett akkor a motorteljesítmény a felére esett érzésre. Akkor rokon elvitte 2 helyre is (felajánlottam, hogy intézem mind1 ez egy másik történet...) és volt benne valami hibakód azt kiütötték azóta elmondása szerint nem volt check engine.

De most nemrég ott voltunk elvittem egy körre a kocsit, természetesen a kerregés megmaradt (check engine nálam sem volt de kb 500 métert mentem vele, hogy még van-e hang) de most felvettem videóra [link] és a segítségetek kérem, hogy mi okozhatja. Azért gondolom,hogy valami baj lehet, mert 20 évig nem volt ilyen hangja és most a semmiből lett. Illetve megpróbálom határozottabban kezembe venni az ügyet amennyiben ez súlyos.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

(#94398) gban válasza Simi37 (#94397) üzenetére


gban
Közösségépítő

Hang az nem kipufogós?
Ha nincs teljesítményben eltérés akkor lehet hogy kilukadt a kipufogó.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#94399) Tikakukac válasza Simi37 (#94397) üzenetére


Tikakukac
titán

Valami valamit darál. Nagyon.
Vagy a fölöttem a tipp, a kipuff. Szerezzetek rendes szerelőt.
És legalább a hibakódot tudjátok? Ne sz0pass, hogy kiütötték és kész a szerviz címszóval mehetett a kocsi útjára, mert akkor tényleg veszek még otthonra pár szerszámot és semmit sem viszek már autószerelőkhöz.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#94400) Simi37 válasza gban (#94398) üzenetére


Simi37
őstag

"Hang az nem kipufogós?"
Én úgy gondolom (lehet rosszul), hogy annak akkor is kellene hallatszódnia, ha nem padlózom, csak majdnem.

#94399
"Valami valamit darál. Nagyon."
Olyan hangja szerintem mintha valami összeérne/összecsapódna.

Sajnos passz a hibakód, direkt kértem, hogy várjon és ne vigye random helyre...és de kiütötték aztán szevasz.

ed: Van egy szám a telómba ami ismerősi körben igen jó hírűnek van beállítva, de akkor most felhívom majd.

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 5900X • Asus Crosshair VI Hero • ASRock RX 6900 XT OC Formula

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.