Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
A gyári minden körülményre megírt program az optimális. Egy garázsban nem fogod tudni javítani, mert nem lehet. Változtatni lehet rajta, amikor feladod a *minden* körülményre való optimalizálási célt és bizonyos körülményekre jobban optimalizáltat akarsz, más körülményeket meg hanyagolsz.
A normáknak továbbra is meg kell felelni, ezen nincs mit alakítani.
az egy dolog, hogy ültél már benne, ha csak utas voltál, nem tudod, mit tud az autó. másrészt nem az a kérdés, mit tud az autó egy (esetleg rövid) úton, hanem az, hogy folyamatos használat mellett beleesel ilyen meg olyan helyzetekbe, és akkor összességében mit tud. Például lehet, hogy faragnak a motor karakterisztikáján (mert lehet), és ettől sztrádán büntető autó lesz, pesti dugóban meg leteszed a hajad, annyira használhatatlanná válik. Tudod előre, hogy neked mi kell? Tudod előre, hogy tuningolás után konkrét helyzetben mit fogsz mondani rá? nem tudod. ki kell tapasztalni, jó esetben évek alatt.
ezért tartom ökörségnek azt, hogy valaki ránéz egy fotóra és azt mondja: azt az autót chippelni kell.
"Ha viszont a gyári 184 lóról felhuzzák 200-210-re, azt azért ne mondjátok, hogy ennyi tartalék nincs egy 3000 ccm motorban, mert rosszul leszek...": 184 lóról 200-ra az 16 lóerő, 8.6%. Szerintem csak a hülyék meg a hmcs-k tuningolnak 16 lóerőért kalap pénzért autót.
A signum sem +200 kiló, meg felszereltségtől is függ. Másrészt meg nem mindegy, hány kiló az autó, ha az eredeti állapotában is rendesen megy?
Egyébként pedig az a tuning, amikor kicserélnek egy befecskendezési térképet, az nem tuning. Okos ember, aki nem akar saját kárán tanulni, először a *fékek* megbízható, minőségi tuningjával foglalkozik. Meg vesz egy garnitúra rendes gumit az autóra. Az, hogy nem tudsz megállni, mindig nagyobb baj, mintha nem tudsz akkorát gyorsulni.
A tartalékokról meg annyit, hogy egy féltengelyben van mondjuk 80% tartalék, ha a féltengelyt az 1.6-os motorba (váltójába) lógatják bele. És van 15% tartalék, ha a 3 literes cdti-be. És ha a 3 literes cdti-t húzod fel, akkor ott eltűnik a tartalék és darálós lesz az eredmény, ha meg az 1.6-os benzinest, akkor a 80% tartalék lemegy 70-re. Ez utóbbi tényleg nem izgalmas.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A másképp viselkedést nem is vitatom, azt vitatom, hogy az a másképp az jó-e.
meg azt, hogy agyatlanul felhúzzák a motort, a többi meg úgymarad.
nem kunszt 200-zal menni, hidd el nekem. 200-ról időben megállni, az a kunszt. meg az a kunszt, hogy ott van a feneked alatt egy 200 lóerős autó és azzal beilleszkedj a forgalomba, ne te legyél a helyi hülyegyerek, akit mindenki megutál két lámpa után.ha lenne egy m5-ös bmw-d, tudnál városban 50-nel menni egy 1.0-s rozsdás suzuki után?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hdman
őstag
válasz bambano #22201 üzenetére
ezért tartom ökörségnek azt, hogy valaki ránéz egy fotóra és azt mondja: azt az autót chippelni kell.
Még mindig nem értem, miért fáj ez Neked, nem a Te kocsidat akarom megpiszkáltatni
Azért kicsit nevetségesnek tartom, hogy csak 184 ló ez a motor, pl a BMW (igaz, hogy az egyik éllovas a dizel technikában), már a 2002-es 330d-ben is 184 lóerőt hozott ki a 3000 dizelből, aztán FL után 204 ló lett, majd 218, majd 233, majd 245. Ehhez képest keveslem. Tudom, hogy más technika, más fejlettségi fok, de akkor is.
A másik oldalról: 1700 kg 184 lóra. Hiába megy jól, én kevésnek tartom.
184 lóról 200-ra az 16 lóerő, 8.6%. Szerintem csak a hülyék meg a hmcs-k tuningolnak 16 lóerőért kalap pénzért autót.
Én egyik sem vagyok, mégis megcsináltatnám. Egy chip nem csak a lóerőnövekedésről szól, hanem ha jobb lesz a karakterisztika, alulról jobban tól, tovább forog, ha kell (mint a kolléga az előbb emlitette), akkor már megérte. Nekem legalábbis.
Tudom előre, hogy mi kell, mert 80%ban pályán használnám, a maradék pedig eloszlik városra és főutra. Pestre (Hála Égnek) nagyon ritkán megyek, máshol meg nincs az az übernagy dugó.
Abban igazat adok, hogy ki kell tapasztalni, lehet, hogy többször kell visszamenni, hogy tökéletesen az én igényeimre szabott program legyen.
ha az eredeti állapotában is rendesen megy?
Ez relativ. Kinek mit jelent a gyári 9,2sec.
ször a *fékek* megbízható, minőségi tuningjával foglalkozik
Ebben is egyetértek. Azért a v6 alatt szerintem alapból nagyobb fékek vannak, mint az 1,9 alatt. Nem néztem utána, de általában igy szokott lenni.
Sopron city :)
-
hdman
őstag
válasz bambano #22203 üzenetére
Szó sincs agyatlan felhuzásról, de ezt többször kihangsulyoztam. Nem vagyok a pénztárcám ellensége
Ahhoz, hogy 200-zal menj, nem kell chippelni, nem kell v6 signum, szinte bármelyik átlagnál kicsit erősebb autó lazán megfutja.
Én nem versenyezni, meg 200-zal akarok vele tépni, hanem szeretnék egy kis plusz erőt, ami jó ha ott van, ha netán kellene.
ott van a feneked alatt egy 200 lóerős autó és azzal beilleszkedj a forgalomba,
Ezt sem értem, hogy mi köze van ennek a chippeléshez. Sokan az 1,4 astrával sem birnak nyugton maradni. Ez csak vérmérséklet meg hmcs faktor kérdése.
Sopron city :)
-
Tomoty
aktív tag
válasz Tomoty #22197 üzenetére
Még mielőtt valaki félre értené, én nem akarok mindenkit lebeszélni a tuningról, csak ha valaki tuningol, akkor érdemes kalkulálni az alkatrészek gyorsabb "kifáradásával".
Egy 1.8-as opel szívómotor (Z18XE) motorgenerálja 200-230ekm környékén szokott megtörténni.
Nálam meg 130000km-nél így néznek ki a dugók. Legalább már tudom, hogy 90-100ekm-enként motorgenerál szükséges (szerencsére meg tudom csinálni magamnak, mivel ez a hobbim), de ezt bele kell kalkulálni a tuningba.[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
_seth_
veterán
Minden motornak megvan a maga élettartama, ami x kilométer y felhasználással, mindegyinek megvan az a pont amikor végleg megdöglik. Tekintve, hogy egy egyébként is kopó alkatrészről van szó így minden módosítás ami még nagyobb igénybevételnek teszi ki az biztosan rövidíti az élettartamát. Nincs olyan, hogy + lóerő és mégis ugyanannyit bírjon ugyanaz a motor. Egyébként az autóiparban mindig is fontos szerepe volt a minél több lóerőnek így kissé kétes az a feltevés, hogy a gyár visszavesz az adott motor teljesítményéből mert nekik ilyen kedvük van amikor pl adott kategóriájú autók között mindig is verseny volt, hogy azonos literből ki hoz ki több lovat. Persze álmodozni lehet, csak nem érdemes.
Még egy érdekes dolog: míg a régi 8 szelepes elektronikát hírből sem ismerő "durva" motorok élettartama rendszeres karbantartással valóban túléli a karosszériáját a mostani 16 vagy még több szelepes elektronikával teleaggatott motorjaiban a meghibásodás veszélye tuning nélkül is jóval magasabb.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
"Azért kicsit nevetségesnek tartom, hogy csak 184 ló ez a motor": vannak olyanok, akik ezer lóerő fölött hoznak ki tuninggal egy ennél kisebb motorból is... másrészt meg oké, 184 ló a motor, ennyit bír az anyag, a technika meg a gyártási pontosság, de nem is fizetsz érte annyit, mint egy 500 lóerős bmw dízelért... a harmadát is alig. azért ennyi, mert a piac ennyit ad érte. az opel is tudna sokkal erősebb motorokat gyártani, csak minek.
"Egy chip nem csak a lóerőnövekedésről szól, hanem ha jobb lesz a karakterisztika": és mitől lenne jobb a karakterisztika? megváltozik a turbó karakterisztikája, hogy több levegőt tol be alacsony fordulaton? mert ha nem, akkor minek?
"tovább forog": a dízel eleve nagyobb nyomásokra és erőkre van tervezve, mint a benzines, a nagy köbcentis dízel meg pláne. tehát nagyobb vasak vannak benne. ha ezt tovább forgatod, szétszakad. A tied lesz az az autó, ami leggyorsabban eljutott az autópályáig, majd ott pár dugó letépte a gépháztetőt is, és elment rákászni... te meg ülsz majd az ülésen és hajtogatod, hogy dehát volt még benne tartalék.
"hanem szeretnék egy kis plusz erőt, ami jó ha ott van, ha netán kellene.": vettél egy, az átlag utcai szaladgálós autóknál másfélszer nagyobb köbcentis, akár kétszer erősebb dízelt. A plusz lóerő attól van, hogy v6 cdti van a csomagtartóra ragasztva, nem 1.4 hdi. Milyen plusz lóerőt szeretnél még? jato rakétákat?
"Azért a v6 alatt szerintem alapból nagyobb fékek vannak, mint az 1,9 alatt.": ezt nem tudom, a gts-en valóban nagyobb fékek vannak. Látványosan nagyon sokkal nagyobbak.
"Ez relativ. Kinek mit jelent a gyári 9,2sec.": elmondom, mit jelent a 400nm kézi váltóval egy normális sofőr kezében:
- országúton nincs olyan, hogy akadályoztatva vagy az előzésben. hacsak nem jön szembe man felirat, lehet menni
- hiába áll le okoskodni 325d és alatta bármi (a6 2.5tdi, passat 2.0 cr tdi, passat 2.0 pdtdi), a tükörből nézed, ha érdekel,
- 1.4 hdi, 1.6 hdi, 2.0 hdi, 2.0 tdcdi, 1.9 cdtdi-vel nem versenyzel, mert úriember nem áll ki annyival gyengébb ellen
- ha eltalálod a sávválasztást, minden forgalmi lámpa lifo.
- a végsebességedet nem a motorerő korlátozza, hanem az aerodinamika, vagyis nem azért nem mész gyorsabban, mert nem bír, hanem azért, mert nem akarsz felszállni.
- az octavia rs rendőrségi vadászokat a shopban köszöntöd, miután megittad a kávédat.még sorolhatnám, de minek. Egy ilyen motort se használsz ki teljesen, a sokkal erősebbet meg egyáltalán nem, mert neked is csak egy jogsid van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
helkis
addikt
válasz _seth_ #22207 üzenetére
pl. volvo s60 2.4td-éből van 3verzió (96kW, 120kW, 136kW) és ott valóban csak a program más, de mindegyik gyári, ettől eltekintve, sajna valóban az a tendencia, hogy minden ki van centizve az autóiparban is.. ami egyértelműen csökkenti az idejét a hardware-nek..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
zenke
aktív tag
válasz bambano #22208 üzenetére
- hiába áll le okoskodni 325d és alatta bármi (a6 2.5tdi, passat 2.0 cr tdi, passat 2.0 pdtdi), a tükörből nézed, ha érdekel,
- 1.4 hdi, 1.6 hdi, 2.0 hdi, 2.0 tdcdi, 1.9 cdtdi-vel nem versenyzel, mert úriember nem áll ki annyival gyengébb ellenNa ebbe a kijelentésbe bele tudnék kötni. Haverom az 1.9-es pdtdi ibizájával elég sok nagyarcú ember képéről törölte már le a mosolyt. Mondjuk faragva van egy picit. Legutóbb egy 350Z-s figura kérdezte meg tőle, hogy ebben meg milyen motor van?
Másik autója egy 170 pacis touran. Péntek este betalálta egy A6 V6 3.0TDI-s figura. 4. végéig nem ment el.
Sofőr kérdése is a dolog. Hiába a sok ló ha nem tudja kezelni.Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
_seth_
veterán
válasz helkis #22209 üzenetére
Én a benzinesekre gondoltam, dízelekhez nem értek, nekem még nem volt így azokról nyilatkozni sem tudok. Annyit viszont tudok, hogy ott sokszor csak valóban a turbónyomáson emelnek és azért ez a skálázás, hogy pl ha a konkurenciának van 3 féle dízel adott kaszniban akkor így megoldják, hogy lesz nekik is, új motort tervezni pedig sokba van. De ezeknél is van amikor nem csak az sw más, de ezt a dízelesekre bízom
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
a hsz-em arról szólt, hogy átlag autók nem ellenfelek. a hekkelt pdtdi ibiza átlag autó? nem. akkor rá nem vonatkozott az állítás.
úgyhogy tényleg sikerült belekötni, kár, hogy értelmetlenül.szerk: egyébként meg gyakori, hogy nem a motorerő miatt marad le valaki, hanem mert adott helyen azt a mennyiségű gyorshajtást már nem vállalja be.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz _seth_ #22211 üzenetére
mostanában az a divat a dízelnél, hogy ugyanazon öntvénybe raknak különböző turbókat. egy gyalog turbó a mezei motorra, egy változó geometriás turbó a közepesen erős motorra és 2-3 kisebb-nagyobb turbó a nagyon erős motorra.
én a magam részéről nem hiszem, hogy csak a turbónyomás lenne más, az olajozásnak, hűtésnek, csapágyazásnak mind követnie kellene a nagyobb terhelést, de meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bzoly
aktív tag
Sziasztok,
Tanácsotokat kérném, van egy 2005-ös Opel Astra G-m (Z14XEP).
Indításnál 1-2 másodpercig nagyon csörög a motor, majd elhalkul. Ez mennyire normális?
Tudom, hogy a motor láncos és az csörög, de ilyenkor, indításnál ez normális? Ilyen lassan kerül fel oda az olaj?
Most cseréltem benne olajat (Castrol 5w-40 C3), de a csörgés maradt...Köszi előre is,
Zoli -
Borokafa
őstag
2005 óta használom az Opelomat(első tulajdonos), ez a jelenség új kora óta megvan. Télen kicsit hosszabb idő kell míg elhalkul, nyáron elég 5-10 s is. Csak hideg indításnál jelentkezik. Jelenleg 120 e. km-nél tartok, semmi gondom nem volt még az autóval. Astra H 1,4.
[ Szerkesztve ]
-
-
-szőke-
tag
Heló.
Olyan kérdésem lenne hogy van esetleg valakinek az opeljába C20XE motor?A fogysztásra lennék kíváncsi.
Esetleg valakinek tapasztalata sokat segítene köszi előre is. -
hdman
őstag
válasz zolikaDB #22216 üzenetére
Digitális diesel tuningbox: Miért „digitális”?
Mert ezek a tuningboxok a legújabb fejlesztésű mikroprocesszort, illetve Eprom-ot tartalmazzák, és éppen azért bármikor számítógéppel programozhatóak MINDEN fordulatszám tartományban! További előnye az analóggal szemben hogy menet közben (számítógéppel, az általunk kifejlesztett számítógépes szoftverrel és teszterrel, és potméterrel is) szabályozhatóak a legoptimálisabb teljesítmény illetve fogyasztás elérése érdekében!
Ez a digitális technológia lehetővé teszi hogy MINDEN Turbo Diesel és majdnem minden benzines autóba beszerelhetővé váljon.
Fontos az is hogy így az autó az analóggal ellentétben nem minden tartományban kap nagyobb értékeket, csakis ott ahol szükség van rá!
A Bacartuning-nál a VP-44-es adagolókkal és PDTDI motorokkal szerelt autóknál nem csak a befecskendezési időt illetve a nyomást lehet szabályozni, hanem azt is hogy melyik fordulatszámtartománytól induljon el a teljesítménynövekedés.
Sopron city :)
-
gabipaci
őstag
Sziasztok!
Nem tudtok valakit, aki a CAN-BUS jeleket tudja értelmezni, és átalakítani úgy, hogy behúzzon egy relét?
Konkrétan az kellene, ha a telefonom kapcsolódik a bluetoothoz, akkor behúzzon a relé. Ha szétkapcsolódik, akkor kiengedjen a relé.
Köszönöm.
Logitech hardware tester
-
zolikaDB
veterán
Aki még nem látta: 1.9-es dízel Signum teszt.
-
zolikaDB
veterán
bambano: 3. kép!
-
Pitu
aktív tag
G astra vezeto mogotti ajto hangszorojat ki lehet a karpit levetele nelkul szedni?
-
adorjant
senior tag
Én is figyelgetem a hirdetéseket,ha esetleg lemondanánk a Zafira lehetőségeiről,akkor mindenképpen egy kombi lenne a minimum,de a kombi benzines annyira ritka,ráadásul majdnem mind céges,vagy bérautó volt...
Nehéz ügy lesz a következő autóvásárlás,már most látom. Pedig a "mostaniért" is megküzdöttünk
Egy 2.0 turbót én is bevállalnék,tavaly volt egy B Zafira ilyen motorral,viszketett is a tenyerem...Aztán ahogy megvakartam,le is csaptak rá Kettőt nem volt időm pislogni...[ Szerkesztve ]
-
cellpeti
veterán
Németbe kérnek ideiglenes rendszámot és azzal hozzák be a kocsikat kintről? Honnan tudom, hogy milyen osztályba esik és mennyi regisztrációs adót kell rá fizetnem esetleg?
Tigris, tigris, csóvafény...
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #22240 üzenetére
Ott szemben van a MAN felirat
cellpeti: igen, 70€ egy rendszám, azzal haza tudod hozni, a jobb oldalán van három sorban a hónap/nap/év, mint érvényességi dátum. Tudod, ez az a rendszám, aminek a bal oldalán sárga sáv van. Kb 5 perc alatt legyártják neked. Vagy magyar P rendszám, az bonyisabb, de elvileg nincs bekorlátozva egy kocsira a használata. Úgy tudom, a lóerő befolyásolja a honosítás költségeit.[ Szerkesztve ]
-
cellpeti
veterán
akkor most mi a helyzet?
Ha itthon fizetek rá regisztrációs adót abban benne van már a forgalomba helyezés is, vagy azért külön fizetnem kell?
Tigris, tigris, csóvafény...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen