Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Yettel topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 10:49:25

LOGOUT.hu

Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#66501) I02S3F


I02S3F
őstag

Köszönöm a válaszokat!

(#66502) FLD1987 válasza Kuter (#66490) üzenetére

Öcsémmel 2019. év májusban voltam a Telenor üzletben, mert lejárt a 2 éves hűsége. Viszont megakarta tartani a Huawei routert, ami miatt hűséget írt alá. A kódot odaadták neki, de nem tudták a routerbe beírni a kódot. A routereket úgy szokták Szentendrén a Telenorban átadni az embereknek, hogy az adat SIM kártyát nem a routerbe teszik, hanem mobiltelefonba és kikapcsolják rajta a PIN kódot. PIN kód kikapcsolása után pedig kiveszik a mobiltelefonjukból és beleteszik a routerbe a SIM kártyát. Mondtam nekik, hogy csak rákell kapcsolódni a routerre és be kell írni a PIN kódot a routerbe, de ezt nem tudják megcsinálni. Szerencsére néhány perc volt a függetlenítő kód átadása, vagyis az öcsémnek semennyi napot nem kellett várnia a függetlenítő kódra. Függetlenítés után a Telekom MultiSIM segítségével használja a Telenortól kapott routert.

Fujitsu LifeBook U7411; Samsung Galaxy S23 Ultra; Apple iPhone SE (2020); Nokia 105 4G (2023); EVOLVEO StrongPhone Z6; Nokia G21; Nokia 105 (2019)

(#66503) 4Grider válasza FLD1987 (#66502) üzenetére


4Grider
nagyúr

Szerintem erőteljesen kevered a sim kártya pin kódját az egyszer beírandó sim-lock feloldó kóddal. Az utóbbit persze hogy nem tudják sehol sem beírni, nagy gáz lenne, ha a boltokban a saját hálózattól eltérő sim kártyákat tartanának. Ezért jobb helyeken elbocsátás jár...

(#66504) Somatom válasza 4Grider (#66503) üzenetére


Somatom
veterán

Miért is? A cél nem az ügyfél kiszolgálása? Ha a függetlenítéshez másik szolgáltatós kártya kell, akkor tartsanak olyan kártyát! A szolgáltató köteles függetleníteni. Attól, hogy ad egy kódot, még nem függetlenítette a készüléket. Ahhoz be is kell pötyögni azt a kódot és a készüléknek el kell fogadnia.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#66505) Viktor0610 válasza 4Grider (#66503) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Nálunk pl. van pont erre a célra két, nem telenoros SIM-kártya. ;)

Samsung Galaxy A54

(#66506) Hosssszu válasza Viktor0610 (#66505) üzenetére


Hosssszu
őstag

Ki leszel rúgva! ;]

(#66507) Viktor0610 válasza Hosssszu (#66506) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Remélem, nem. 😬 :))

Samsung Galaxy A54

(#66508) 4Grider válasza Viktor0610 (#66505) üzenetére


4Grider
nagyúr

Ez jó. Gondolom a Vodafone vagy a Telekom nem a Telenor Zrt-nek számlázza az előfizetések havidíjait...

(#66509) Somatom válasza 4Grider (#66508) üzenetére


Somatom
veterán

Nem értem, hogy miért ne számlázhatná a Telenornak. Az sem biztos, hogy egyáltalán számlázza. Ha közös torony (frekvencia) használatban meg tudtak egyezni, akkor pár SIM oda-vissza sem lehet olyan nagy probléma.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#66511) Viktor0610 válasza 4Grider (#66508) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Vut?T Túlgondolod ;)

A upc-s egy be sem aktivált kártya, a vodafone-os pedig egy ugyan aktív, de sima feltöltőkártyás szám. :)

Mivel a függőség ellenőrzésére a nem aktív kártya is megteszi, ha le fog jármi a Vodafone kártya, továbbra is használható marad.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy A54

(#66513) Somatom válasza #72445440 (#66510) üzenetére


Somatom
veterán

Nekik nem függetlenítő kód megadási, hanem függetlenítési kötelezettségük van. Attól, hogy egy cetlin kap az ügyfél egy kódot, a készülék nem lesz független.
Egyébként én nem örülök és nem bosszankodok a helyzet miatt. Egyetlen szolgáltató felé sem vállalok hűséget és nem vásárolok szolgáltatós eszközt.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#66514) 4Grider válasza Somatom (#66513) üzenetére


4Grider
nagyúr

Jobb lenne, ha az ügyfeleket kétszer rángatnák be személyes ügyfélszolgálatra?

(#66516) d.beni


d.beni
aktív tag

Sziasztok!
Tud esetleg valaki valamit arról, hogy a telenornál mikor lesz elérhető a multi sim?

(#66518) d.beni válasza #72445440 (#66517) üzenetére


d.beni
aktív tag

Nem!
Én a saját 1 db telefonszámomat akarnám hozzárendelni az okosórámhoz. Jelenleg csak a Telekomnál van ilyen szolgáltatás.
És azt szeretném megtudni mikor vezeti be a Telenor is.

(#66519) DrBubo77 válasza #72445440 (#66517) üzenetére


DrBubo77
addikt

Nem hiszem. Még csak a Telekomnál van MultiSIM, ahol több sim kártyának ugyanaz a telefonszáma.

ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)

(#66520) NGA


NGA
addikt

Vásárolni szeretnék egy P20 telefont. Az illető üzleti előfizetésre kapta, nem részletre vette, hanem az előfizetésre időnként 150e értékben választhat készüléket, nem kell kifizetnie. Most kapott P30-at, a P20-at eladná.
Ha megveszem, letilthatják?

(#66521) Somatom válasza 4Grider (#66514) üzenetére


Somatom
veterán

Miért kéne kétszer berángatniuk? Kiküldik a kódot, és ha boldogulok vele, akkor örülünk. De, ha nem, akkor a szolgáltató részéről nem érhet véget az ügy azzal, hogy megadta a kódot.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#66523) 4Grider válasza Somatom (#66521) üzenetére


4Grider
nagyúr

És az új szolgáltató sim kártyáját is a régi szolgáltató tegye bele? Meg állítsa is be neked a lanoddal-wlanoddal együtt...
A világon mindenütt a feloldó kódot küldik ki, nem véletlenül választotta a Telekom ennek automatizálását.

(#66524) snooze válasza NGA (#66520) üzenetére


snooze
veterán

De jo neki,hogy csak ugy választhat ilyen összegben készülékeket..ezt mondhatja bárki..
Mostanában az ajándékba kapott szöveg a menö,semmi papir nélkül árulják,de én is ajándékoztam,és odaadtam a papirjait a számlával együtt,mivel ha akarja,utánanéz manapság a neten,hogy mi mennyi..

[ Szerkesztve ]

GO Gunners!!!

(#66525) zoli62


zoli62
addikt

Mi az oka annak, hogy a szolgáltatók közül a Telenor áll leginkább csehül a Volte tekintetében?

(#66526) DrBubo77 válasza zoli62 (#66525) üzenetére


DrBubo77
addikt

Mert cseh a tulajdonos. :D
Mert a ZTE és a Huawei hálózati eszközeiket nehezen tudják összelőni.

ÉN VAGYOK a feltámadás és az élet. (János 11:25)

(#66527) zoli62 válasza DrBubo77 (#66526) üzenetére


zoli62
addikt

Szóval technológiai lemaradásban vannak.

(#66528) tomp válasza zoli62 (#66525) üzenetére


tomp
félisten

A Digi még rosszabb. Hiába több a támogatott készülék, minősége több embernél is gyenge. Egyik-másik fél nem hallja egymást, kicsöng, nem csöng...
Pedig ott minden Ericsson.
Telenornál "csak" a saját rövid számait nem lehet hívni. De a támogatott telefonok ezt megoldják. Visszaváltanak.
Folyamatosan dolgoznak a VoLTE-n. Rendszeres az éjjeli leállás emiatt.

(#66529) zoli62 válasza tomp (#66528) üzenetére


zoli62
addikt

Szomorú egy olyan szolgáltatónál, amelynek anno az "élvonal" volt a szlogenje, de az ügyfélszolgálat legalább elismeri a technikai gondokat. Nagy kérdés, hogy mi lesz a Telenorral, ami tudvalevőleg csak egy lábon áll.

(#66530) 4Grider válasza zoli62 (#66525) üzenetére


4Grider
nagyúr

Én úgy látom, hogy a Voda áll a legrosszabbul.

(#66531) zoli62 válasza 4Grider (#66530) üzenetére


zoli62
addikt

A Vodafone-nak volt vezetékes szolgáltatása és lesz is, a Telenornál nincs.

(#66532) adika4444 válasza zoli62 (#66531) üzenetére


adika4444
addikt

Ha fizetnének se mennék a Vodához mobil téren. Kábelen meg ha ilyen UPC színvonal marad, akkor szintén csak akkor, ha nincs más...

üdv, adika4444

(#66533) Viktor0610 válasza zoli62 (#66531) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Mi köze a vezetékes szolgáltatásnak a VoLTE-hez?
Illetve miből gondolod, hogy rosszabb lenne a VoLTE-helyzet, mint a Vodafone-nál? :U

Samsung Galaxy A54

(#66534) tomp válasza zoli62 (#66531) üzenetére


tomp
félisten

Eléggé kevered a dolgokat. A vezetékes az vezetékes. A VoLTE nem vezetékes. Nem értem miért veszed ide. VoLTE-ben a voda áll leghátul. Támogatásban. Minőségben a Digi.
Támogatásban: Telekom->Digi->Telenor->Vodafone
Minőségben: Telekom->Vodafone->Telenor->Digi

(#66535) ollie válasza zoli62 (#66525) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Eleve későn kezdtek neki.

***

(#66536) Depression válasza tomp (#66534) üzenetére


Depression
veterán

Nehezen érthető, amit írtál, de igyekeztem értelmezni.
A volte, amilyen régi, annyira rosszul lett meghatározva. Milyen technológia az, amit minden vacak telefonhoz külön kell paraméterezni? A viber ezer éve működik, messengeren sose volt gondom telefonálással, de egy nyamvadt internetalapú szolgáltatói! alapú rendszerhez minden telefont, és központot külön kell programozni, beállítani, és csak a bajok vannak vele, az kész röhej.
Komolyan kérdem, ki a **** adta ki, és hagyta jóvá ezt a szabványt?

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#66537) ollie válasza Depression (#66536) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Azért ilyen gány a VoLTE, mert eredetileg nem volt az LTE szabvány része, 4G-n csak internetet terveztek, aztán utólag találták ki, hogy milyen jó lenne már, ha ott menne a beszélgetés is, és akkor nem kell visszaváltani 2G/3G-re.

[link]

[ Szerkesztve ]

***

(#66538) Depression válasza ollie (#66537) üzenetére


Depression
veterán

Attól, hogy valami később került bele, még lehetne szabványos.
Annyira nem hiányzik. Remélem az 5G-n már egységes lesz minden, és a voltét meg felfogják bétatesztnek.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#66539) polonic válasza 4Grider (#66530) üzenetére


polonic
félisten

Szerintem a Voda jól csinálja. Ott legalábbis minden működik az engedélyezett telefonokon úgy, ahogy kell.

Szépen lassan engedik rá az előfizetőket.

Megy a VoLTE gond nélkül, az SRVCC is, ami a meglepő. Egy kisebb probléma volt eddig a VoLTE időszakomban náluk. De az semmi.

Telekomnál meg Telenornál is olvasni a nem működő dolgokról. Leállásokról.

(#66540) nyisziati válasza polonic (#66539) üzenetére


nyisziati
veterán

Így van, szerintem is a voda hozzáállása a legszakmaibb.
Tőlük is veszek minden hónapban egy kisebb netcsomagot (tartalék jelleggel), és a rendelkezésreállás-felhasználás mindig jóval egyenletesebb tud lenni, mint a Telenoré.
Ott simán vannak erősebb lagok, hirtelen ping emelkedések, drasztikus sebességcsökkenések. Akár cellán belül is. De váltásnál szinte mindig.

(#66541) tomp válasza Depression (#66538) üzenetére


tomp
félisten

A VoLTE kicsit más mint a viber vagy a messenger.
Utóbbiak a sima neten mennek több tíz ms-os pingeken. De ha leáll a mobilnet akkor a messenger ésa viber is leáll.
Vagy ha van egy sima B20-as cella ami sz***rá van terhelve a VoLTE gond nélkül fog menni. VoLTE teljesen elszeparálva megy a felhasználói net mellett fixen lefoglalt sávszéllel garantált alacsony ping mellett priorizálva. VoLTE hívásnál a hálózat lefoglal neked egy 128kbps-es sávot. Ezért is megy a VoLTE kikapcsolt net mellett vagy akár net hozzáférés nélkül is. Ha fullra van hajtva a cella és lassú a net a VoLTE akkor is stabilan fog menni mert a VoLTE-nek külön apn van külön megy ami mindig elsőbbséget élvez. Azaz a netből fog a hálózat elvenni erőforrást. Miközben a neten 17-20ms-ot mérsz a VoLTE-nek lehet kb 3-5ms.
Messenger, Viber egy app. VoLTE-t viszont a telefon modeme kezeli. Egy rakás utasítást tudnia kell a hálózatnak+modemnek, hogy a hívás teljes mértékben létrejöjjön. Ezért is van a VoLTE-nek ultra alacsony válaszideje.
Van egy szabvány ami egy kicsit tág mozgás kört tesz lehetővé a szolgáltatóknak de itthon mind a 4 szolgáltató az alap konfigurciót használja. Csak a Telenornál van egy kiegészítő paraméter a rövid hívószám bug miatt.
A paramétereket az összes SoC gyártónak el kell küldeni és tesztelnie kell. Ha az egyik paraméter működik Qualcomm telefonokon még nem jelenti azt, hogy az Exynos telefonon is menni fog. iPhone-ról már nem is beszélve... Ők nem ismerik a szabványt...
5G: 5G-n is megy a VoLTE. Igen a VoLTE. Mivel a jelenlegi 5G nem önálló hálózat lesz hanem kiegészítő. Ugyan úgy működik mint 4G-n ha több frekit összevon a telefon. pl B3+B20.
Na itt a 2. frekvencia az 5G-s frekvencia.

(#66542) Depression válasza tomp (#66541) üzenetére


Depression
veterán

Ezekszerint marad ez a katyvasz továbbra is, meg inkább elérhető sem lesz, csak néhány kiválasztott készüléken.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#66543) tomp válasza Depression (#66542) üzenetére


tomp
félisten

Tavasztól megjelenő telefonoknál már alap lesz a VoLTE tudás telenor oldalról is. Az egy dolog, hogy az oldalt nem frissíti a telenor...

(#66544) Hosssszu válasza tomp (#66543) üzenetére


Hosssszu
őstag

Telenor vs VoLTE szerintem is borzalmas. :((
Van a Telenortól egy Samsung A7 DS telefonom, ami ugye bőven tudja a VoLTE-t.
Persze a Telenornál nincs engedélyezve erre a készülékre. Most raktam bele egy Telekomos kártyát is, ott egyből lett VoLTE a kettes SIM-en. Semmi mókolás nem kellett, azonnal működött.

(#66548) zoli62 válasza #72445440 (#66546) üzenetére


zoli62
addikt

Na pont erre gondoltam én is, messze a Telenoros fejlesztések a leggyengébbek az eredeti három mobilszolgáltató közül. Ez a Volte esetében is kiütközik.

(#66549) zoli62 válasza ollie (#66535) üzenetére


zoli62
addikt

Talán nem volt erőforrás a fejlesztésre.

(#66550) Hosssszu válasza #72445440 (#66546) üzenetére


Hosssszu
őstag

Csak az az érdekes (vagy inkább bosszantó) hogy Telenornál vásárolt készülék és a Telenor nem tudja rajta a VoLTE-t, ellenben a versenytárs (feltöltős, 990Ft-os) kártyájával, pöccre megy. (sírós, nevetős, stb. smiley) :O :DDD :W

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Yettel topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.