- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- New Game Blitz - 2025
- Digitális Állampolgárság Program
- Notepad++
- Android másképp: Lineage OS és társai
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz GTVili #122695 üzenetére
De legalább meg tudod csinálni. Én panelban lakom, kerülök mindenféle szerelgetést "az utcán". Becsülöm azokat akik megjavítják, pláne szakszerűen a motorjaik.
Azért van egy olyan érzésem, ha lenne egy jól felszerelt műhelyem, akkor sem állnék neki összerakni egy "kosárból" semmit
Járhatnék autóval, sőt ezen a héten jártam is, de nem szeretek. Gond a parkolás, most épp ingyenes, azért, mikor fizetős volt akkor azért . Haza jövök és 4-5 kört megyek a tömb körül, mire találok egy nyomoronc helyet ahol legalább félig szabályos, nem büntet érte a közterületes. Motorral meg van tárolóm, nincs ilyen gond. Csak sajnálom a túra motort ingázásra használni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #122696 üzenetére
Pontosan az történt! ... nagyon hangos volt, és érzésre is borzalmasan nagy volt a hézag. Most télen úgysem használom, szóval csak a lelki béke elérése volt a cél...
Tavasszal amúgy is nagyszerviz...meg kell nézni a szabadonfutót, mert szarakodik...olajcsere, szelephézag (rendesen)...gyertya...stb... -
Topiccsendőr
addikt
válasz GTVili #122687 üzenetére
Szuper. :D
Egy 50 4T nel nem annyira nagy problema, egyetertunk.
Lelked megnyugtatasa vegett siman elhalkitottad egy kisebb hezaggal. En neki se fogtam volna hezagmero hianyaban, mert kidobott ido, ha meg nagyon sok idom van, csak azt neztem volna, hogy van-e hezag. Ha van, joazugy, ha nincs, az baj. Ez a folytonos retteges a zajoktol, nem ertem...Csak osszefoglalva mindenkinek, akit probalnak megvezetni a szelephezagot hallo szerelok:
A motorok 99% an a hezag fogy. Azaz nem hallani a szelephezagot. Ha hallanad, az lenne a jo, de egy nagyobb motornal ugyse hallja senki, csak azt hiszi.A maradek 1% nal ahol no a hezag, valami megnagyobb hiba miatt novekszik. Pl a veztengely elkezd maszni, tehat a csapagyazas szar, vagy hatalmas olajfogyasztas miatt irdatlan korom jon le a dugattyutetorol, amit osszecsip a szeleptanyer a szelepuleknel.
Mod:
Papir nelkuli 2T 125? Olcson? Mi a baj vele? :D
Ezeket keresem, nem hogy ellapozni :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
GTVili
tag
válasz bacus #122694 üzenetére
Én automatikusan lapozok tovább, ha okmányok nélküli a járgány....nem is értem,hogy ki veszi meg ezeket, és minek...? Max alkatrésznek, vagy szobadísznek....
Én csak hébe-hóba megyek motorral melózni, mert van céges kocsi...
Ezt inkább kiváncsiságból vettem. Meg amúgy is imádok szerelni.... nyáron csináltam egy PK50-et egy ismerősnek, pár éve egy YBR-t raktam össze kosárból....előtte egy Star-t.
A saját motoromhoz meg amúgy sem találni szerelőt....kénytelen vagyok magam kendácsolni... -
bacus
őstag
válasz GTVili #122691 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem létezik, nem csinálják, mert van még azért motorkp hidrotőkével, de ezek általában nagy ccm alacsony fordulatú motorok (mármint egy motorkphoz képest alacsony, nem egy diesel autóhoz)
Shin Chen: ja, a fékkör elvileg egy zárt rendszer, el kéne menjen többet is, sőt autónál a leggyakrabban nem is cserélik, rámérnek és ha kigyullad a zöld, már le is van tudva. Csak hát ott van körülötted egy zárt kasztni, légzsák, stb, ha rájössz, hogy nincs lábfék, akkor visszarakod kettesbe, motor leállít, majd ha lelassultál kézifék és megállsz (TALÁN, persze nem 20% lejtőn..), de motoron ezt nem tudod eljátszani. , ott nem olyan baj, ha betartják - legalábbis fék esetén - az előírt csere periódust, még akkor sem, ha tudod, hogy egyébként akkor és ott a folyadék még tökéletes.
GTVili: én is bújom a hahut, hátha találok magamnak valami megfelelő munkába járós mocit a téli dzsuvába is. 350-400 ccm azért kellene, legyen lehetőleg kicsi, keskeny, mert alig van helyem tárolni. 2x 5km -re kell napi ingázás ennyi (Árpád híd oda vissza). Persze az ára ne legyen elvetemült, mert nem szeretnék 1 misiért motort.
Tele a hahu PAPIR nélküli motorral, szinte hihetetlen.., de nekem rendszámos kell.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
válasz Somatom #122688 üzenetére
XT660on elvileg 4 szelep van , fenn2 lenn2 és csak a tankot és a hűtőt kell levenni
Egy jó Youtube videó és szervízkönyv alapján simán összehozom#122687GTVili
Szabad tudni mire esett a választás?#122686bacus
Ugyan, mindenki tudja, a szavatosság csak azért van ráírva a folyadékokra, ha lejárt újat kelljen venni. Elmegy az tíz évig is[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
bacus
őstag
A hidrotőkés motorok nehezek és csak alacsonyabb fordulatszám tartományban működnek. Azért egy ducati 16000 fordulata az számomra technikai csoda.
Mindazonáltal, én is jobban kedvelem amikor a motor üzemi fordulatszáma 2-8000 fordulat között van, az még olyan emberi, számomra jobban felfogható. Az se baj, ha itt viszonylag állandó a nyomaték , de lehet nagyok az elvárások.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #122686 üzenetére
Emlékszem, a CBX -en is nemes feladat volt. 24 szelep és ki kellett hozzá billenteni a blokkot a nyeregvázból. Szerencsére felső lapkás volt, így a négy vezérműtengelyt nem kellett kiszerelni. Azóta hidrotőkés motorjaim voltak.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
GTVili
tag
válasz Shin Chen #122680 üzenetére
Én a múlt héten vettem egy Yamahát... ....fülre hallhatóan szelephangja volt. Gyorsan neki is álltam, hogy ránézek...de, mivel a hézagmérő készletemet elhánytam valahová, kénytelen voltam a szó legszorosabb értelmében "érzésre" beállítani... ...
Természetesen a későbbiekben be fogom állítani rendesen, ez most csak annak igazolására történt, hogy tényleg csak a szelep zörög-e...A végére azért hozzáteszem, mielőtt kiátkoznak... ... hogy egy kétszelepes kismotorról van szó...nyilván nem álltam neki egy sornégy 16voltosnak....füllre....
-
bacus
őstag
válasz Shin Chen #122684 üzenetére
A teleszkóp olaj is olyan mint a fékolaj, nem azért kell cserélni mert már látszik vagy érezni.
Ha jól emlékszem az ajánlásokra a teleszkóp olajat 3 évente kellene cserélni, a fékolajat 2 évente." nincs szelephézag hangja"
na most ezzel van egy kis baj, ugyanis a szelepek két irányba állítódhatnak el, és az a rosszabbik eset, mikor nincs hangja.
Ez egy időigényes művelet, hiszen le kell hagyni hűlni a motort (azaz várni kell vagy 2-3 órát), majd végig mérni, és ha bármelyik rossz, akkor az összeset újra lapkázni középértékre... Amennyiben ugye tűrésen belül van, akkor végül úgy hagyhatja, vélhetőleg ki kéne bírja a szerviz periódust.
Tehát ezt SEM lehet fülre megállapítani.Az a szelep, aminek nincs hangja, az hamarabb tönkre megy..., utána meg sokkal drágább a javítás is, hiszen szelepszár is kellhet, tömítések, akkor már szelepfészkeket is illik megcsinálni, szóval egy lapkázás az sokkal kevésbé költséges munka, nem is jár megbontással.
Én szeretek ott állni a gép mellett a műhelyben, a szerelők meg szeretik, ha nem nézik őket. Örök ellentét. Nem is igen szimpatikus pl a váci úti bmw szervíz, ahol tükrös üveg fal mögött szerelnek, nem látom mit művelnek a motorral/autóval...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
válasz Micsurin #122681 üzenetére
#122682Horvi
Néztem youtube videókat, nekem inkább macerásnak tűnik.. széthúzás, olajzás majd összetolás... ha otthon csinálnám nem is tudnám bakra tenni :/
#122683geresics
Ez is olyan dolog, hogy haverjának rendesen megcsinálja, ő persze tovább ajánlja, de nem mindenhova teszi oda magát...
Most már biztos, sehol nem fogom ott hagyni, amíg nem látom a saját szememmel, hogy tényleg megcsinálja."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
-
Horvi
őstag
válasz Micsurin #122681 üzenetére
Már alig várom
#122680 Shin Chen Még mindig jobb, mintha megkérdnéd, hogy csinálja meg, azt mondja, hogy megcsinálta a dolgokat közben pedig nem. Amúgy nem értem az ilyen hozzáállást. Nem kell neki a pénz? Vagy nem éri meg dolgoznia vele? Egy teló karbantartás nem egy akkor meló.
A szelephézagos dolog meg áhh...Hello darkness, my old friend...
-
Micsurin
nagyúr
válasz Shin Chen #122680 üzenetére
Úgy hallja...
Érzem amint persu nem sokára mérgesen fogja püfölni a billzetet ennek láttán és jelezni, hogy mennyire szereti az xray szemű és ultrahang hallású szerelőket.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shin Chen
tag
válasz bacus #122679 üzenetére
Voltam egy Yamaha márkaszervizében általános átvizsgálásra.
Fékolaj lett cserélve, meg a légszűrő ki lett takarítva, egyébként azt mondta rendben van.
Mármint úgy hallja nincs szelephézag hangja és a teleszkóp olajat/szimmeringet szerinte felesleges cserélni addig amíg nem folyik.
Pedig erre külön megkértem. Nem tudtam mit mondani, a Tenere teleszkópján gumibugyi van, így még ha folyna is, nem venném egyből észre, ahogy elnéztem ő hozzá sem nyúlt...
Jól érzem, hogy másik műhely után kéne néznem?"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
bacus
őstag
A tok állandóan fent marad és a telefont rakod bele ill veszed ki?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
aktív tag
-
McReay
aktív tag
Sziasztok!
Tudja valaki esetleg, hogy mi a neve annak a cuccnak, amit a motoros kesztyűre lehet ragasztani és így lehet vele tapicskolni a telefont?
Samsung Galaxy S23 --- Honda CBR 600 F4
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #122669 üzenetére
Nem akarok offolni es trollkodni, de ha egy maszkban nem kapsz levegot annak ket oka lehet:
1. Psziches okok.
2. Egyebkent is iszonyuan gyenge a tudod es mar reges regen orvosi segitsegre lenne szukseged.Remelem az 1-es pont.
En vigan vegig sielek eleg massziv maszkban napi 8 orat is akar, marpedig ott kicsit tobb oxigen kell mint a boltban setahoz. Valamint a 3-4000m-es magassag sem segit az ugyon.Egy szivsebesz vegigtol 18-20 orat is talpon maszkban. Megis elnek. Csak nem kell ra odafigyelni es kesz. Fejben dol el.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #122667 üzenetére
Pedig egyáltalán nem vagyok szélsőséges. Egy ideális társadalomban, egyáltalán nem lenne szükség sem ellenőrzésre, sem mérésre, sem büntetésre, mindenki szabályozná magát.
Nem tagadom, hogy én próbálok viselkedni, "élni és élni hagyni" elv számomra szimpatikus, ezért - mint írtam - nem szólok rá, nem megyek utána, nem mutogatok, nem oktatok, stb. Gyorsan akar menni, az mindenkinek az egyéni döntése, de támogatni nem tudom, már csak azért sem, mert az én adóforintjaimat is pár renitens miatt kellett, kell, és fog is kelleni ilyen - felesleges - eszközökre költeni, mint traffipax. Vagy azért nem mehetek majd a Mátrába, mert pár renitens oda jár idegeket borzolni a pillanatnyi élvezetéért.A maszkot utálom, én nem kapok benne levegőt, de a kötelező viselés nagy előnye, hogy most már sehol nem szólnak (pl benzinkúton, de már boltban is vásároltam), hogy nem vettem le a bukósisakot, mert az is megfelelően takar.
A sunyi alattomos pénzbehajtást mindig is elfogadhatatlannak tartottam."Nincs baj. :D" - akkor jó.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
Nah végre össze raktam a kompresszort, következhet a kardán hajtás karbantartása.
De előtte csak beszerelem a nyílászárókat a tárolóba, mert a végén ráfagy a kezem a szerszámra. -
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #122666 üzenetére
Az osszes ebben a temaban alkotott hszed szelsoseges velemenyt tukroz. Igazabol legyen megkurva mindenki, aki szabalyt szeg azonnal es legyen jobban figyelve mindenki. Ez sztm nagyon gaz irany. Neked ez tetszene, nekem nem.
Ez a - inkabb 130-al se menjunk autopalyan - az elozoekben megtevesztett, elnezest. Felreertettem. Meg az 50%-os gaz is.
A maszkkal kapcsolatos, homalyosan kisse covidszkeptikus iranyvonal pedig csak olaj a tuzre, de ezt lehet belelatom, de fura megjegyzes lett a vegere amit en sem ertek.Ejha, eleg hamar eljutottunk az amugy annyira nem hatekony, edukalo jellegu megdoglest szoba hozo mondatig, es a temetes is tenyleg frappans a vegen, pedig te sem ismersz engem, es mentsegemre legyen szolva, esetek nagyonnagy tobsegeben teljesen legalisan "szaguldozok"
Szemely szerint leszakadtam a temarol. Nincs baj. :D[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #122665 üzenetére
"te MENGINT sajat magadbol"
Ez értelmezhetetlen számomra, mi az, hogy megint? Nem is ismersz, nem tudod, hogy közlekedem. Azért mert nem sodrok életveszélybe percenként embereket, még nem jelenti azt, hogy nagypapásan motorozom.
Nem tudom miért vettél motort, de ha megdögleni, az (is) a te dolgod.
Tudod egyik barátom suzuki szerelőként ismerte magát a "Mátra királyát", legalábbis a csávó így titulálta magát, de aztán nem sokan voltak a király temetésén.A motorom szerint az elmúlt 4000 km átlagsebessége 55 km/h, az autómét évekig nem tudtam 35 km/h fölé tornászni. Én ezért vettem motort, mert közlekedni is lehet vele, nem csak tötymörögni.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #122661 üzenetére
Autopalyan biztosan menne az atlagsebesseg meres, mashol pl vmi szerpentinen eleg erdekes lenne, de jo otlet stadionepites helyett, hogy erezzek a torodest az emberek. Legfeljebb a kovetkezo kapuig egy cigi is belefer.
Termeszetesen nem akaras van. Akar igy a halal kozlekedni. Hogy 130 autopalyan, de inkabb az se?
Erre nem kell nagymotor.
A gond az, hogy te megint sajat magadbol indulsz ki, leegyszerusitve mindent, mintha az lenne a jo mindenkinek, ahogy te motorozol, es amit te akarsz, ehhez pedig egy nem annyira nagy latokorrel szabalyt is hoznal- szoval meg azt is fel kell hozni egy vitaban, hogy nem mindegyik motor egyforma...
En nem azert vettem motort, hogy ugy kozlekedjek vele, mint te. Arra ott a nyalcsorgatos rakos venember hibridautom.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Biqci
aktív tag
válasz bacus #122661 üzenetére
Igazad van, de én arra gondoltam, hogy rengeteg fontos dolog van, amivel nem foglalkoznak. Tehát "nem akarás" mert nem érdek. Nem lehet vele villogni, a népet meggyőzni és amikor kell, szavazatokat szerezni (erre van helyette a krumpli)
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #122662 üzenetére
Lehet félre értesz, én nem akarom, elmondtam az egyik lehetséges megoldást.
Most amikor pillanatnyi mérés van, egy 100 km szakaszon mondjuk 5 addig tudnak száguldozni, elég ha az 5 ponton betartja. Az átlagmérésnél, értelmét veszti a száguldozás, mert ha kicsit is hamarabb ér oda, az azt jelenti, hogy gyorshajtott és fizeti a büntetést.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #122661 üzenetére
Akarhatsz te bármit mikor annyi járőr van szolgálatban és annyira egészséges természetesen papírin minden évben az állomány feltöltöttsége, hogy az elmúlt 40 évben nem voltak ennyire kevesen. Nem lesz aki betartassa a szabályokat...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Biqci #122660 üzenetére
Nagy részükre ez is megoldás lenne ! (gondolom itt az átlag sebesség mérésre gondolsz, amihez az infrastruktúra MÁR MOST adott)
Egyébként amit írsz, mind a NEM AKARÁSról szól az én olvasatomban...
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Biqci
aktív tag
válasz bacus #122653 üzenetére
Ezt jól kimatekoztad. Szerinted a minimálisnál van egy picit nagyobb esélye, hogy csak valami fele ennyire bonyolultat is bevezessenek? Magyarországon? Ahol azt nem lehet elérni, hogy ne csak 20-30%-os sebesség túllépésnél járjon bünti? Hogy záros határidőn belül eltüntessék a seb.korlátozó táblákat, ahelyett hogy mérnének? Ahol a büntetőfékező patkányok nincsenek helyszínen kiherélve? Ahelyett... Lehet sokáig folytatni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bacus
őstag
Na most azért különbséget kell tenni normál motorozás és szerpentinen élvezkedés között..
A 650-el, ha akartam tartani a tempót az 1000 + -al, akkor valóban forgatni kellett, de ez pár km egy túrán, mondjuk a Ceredi szakasz talán 14 km. Amíg eljutok oda az meg 200. Azaz 5% körüli szakaszon forgattam. De volt amikor kiugrottunk kicsit fagylaltozni Ótátrafüredre és mivel a vezető is 650-el ment, ezért 5000 fölé sosem kellett forgatni, persze nem is mentünk sehol 120 felett.
Most 5000 fordulatnál 6. fokozatban óra szerint már 140 km/h, ami valójában 130-133 km/h. Ez még autópályán is elegendő !!, amit azért (mi) kerülünk ha nem muszáj vagy éppen nem akarunk nagyon haladni..
Régen mentem soros motorral, igen, rémlik, hogy ott 4000 fordulat alatt erőtlen volt, a magasabb fordulatszámon tapasztalthoz képest.
Micsurin: nem a hétvégi statisztikáról beszélek, hanem mikor bevideóztak az ablakon egy "nehéz gépkölcsönzős" ügyfelemhez és ment a sok százezres büntetés. Tudod, a bobcat bérlőket is védeni kell...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Micsurin
nagyúr
válasz bacus #122653 üzenetére
Átlagos 250-est de még 500-ast is ha haladni akarsz nem 60% körül forgatsz.
De szerintem még 600-ast sem...bezzeg a maszk viselés betartására van... Hagyd már... ezen beszarok. Egy nap alatt 200 ember büntettek meg múlthétvégén? Ugyan már kevés, ennyit egy tescoban 1 óra alatt fogtak volna.
Egyébként azok akik most picsognak a motorok miatt itthon is azok akkor is picsognának miatta ha ~20%-al lejjebb lennének a hangszintek. Mert a motorok most rosszak a motorosok meg notórius szabályszegők ennyi, pont mint, hogy minden tyúning ottó veszélyes mert gyors hangos meg ketté szakad stb.
A kinti szabályozás meg megint más főleg az említett útvonalakon...
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #122651 üzenetére
"A zajmeres azert nem megoldhato, mert a homologozacios ertek nem egyelo azzal, ahol hasznalod."
Megoldható ! Kell egy szabály, hogy kell mérni. Pl motor max fordulatának 20,40,60,80%-nál, majd számtani átlag.
Lehet súlyozni is, hogy azért normális ember pl 50% bank 60% alatt motorozik, tehát azokat lehet 2x-es súllyal, mig a 80%-t pedig csak 1x súllyal.És mindent lehet úgy is, hogy táblázat, kinézi belőle a rendőr, hogy ennek a motornak az ő mérésük szerint (vagy amit a gyár igy megadott) minden gyári egységgel 85 dB, akkor a 95 dB bár megfelel az általános 100 dB alatti szabálynak mégis magasabb 15%-al, kisbünti, illetve javításra küldeni, javasolni.
Ennek lehet a fordítottja is, pl egy motort a gyár eleve akra kipuffal forgalmaz, és a gyári értéke is magasabb a 100 dB-nél., bár nem felel meg az általános szabálynak, megfelel a gyári értéknek, mehet tovább.Itt a nem akaráson van a lényeg, hogy azt mondja a rendőrség, hogy erre neki nincs energiája, mint ahogy sok mindenre nincs, bezzeg a maszk viselés betartására van...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
csak hogy én is bele vau-vau picit!
Nekem a Pegaso-ra volt Akrám, és DB Killer-rel picit szebb lett a hangja, mint a gyári, de annyival nem, mint amennyibe került, pedig fél áron vettem!
DB Killer nélkül viszont ordenáré hangos volt! Amikor feltettem, és kipróbáltam, el is szörnyülködtem, hogy ki az az idióta, aki ilyet használ? Aztán én lettem az az idióta! Ugyanis a kipufogó nyílása hátrafelé áll (meglepő módon), így zajterhelést én nem, csak a környezet, és a mögöttem jövő kapott. Elég sajátos hangja van az 1 hengernek, de 3 nap alatt megszoktam, és megszerettem. Ha akartam alacsony fordulaton tudtam vele halkan menni, de amikor odahúztam neki, akkor bizony a 86 helyetti 113dB (asszem) megtette a hatását!
Mivel nem vagytok Pécsiek, így hiába mondanám, hogy a volt Galaxis disco-nál állt ismerősöm, és még akkor is hallott, mikor már a Donátusban lekanyarodtam. Alényeg, hogy rohadt messze hallottak! Persze tempónál leginkább csak a mögöttem levők, ergó országúton szerintem röhadtul nem ment életet!
Aztán haverok szóltak, hogy nagyon rossz ám mögöttem jönni, ezért elengedtem ezt a nyitott témát. Mivel a motor eladásánál felárat nem is jelentett volna, így inkább eladtam külön jóval a motor előtt.A motoros simán megszokja a hangos kipufogót, és simán tud elméleteket gyártani hozzá, hogy miért jó ez, de nekem csak akkor hozott "előnyt", mikor épp feltűnési viszketegségem volt! (Meg egy tréningen, mikor odajött egy sportmotoros játszani magát szlalom közben, én meg meguntam, kikaptam a killert, hangosabb voltam nála, meg gyorsabb is, ezért megsértődött, és elment. Na, ez a pillanat azért hízlalta a májam, de pfujj, ez csúnya dolog, ilyet ne csináljatok! Ha megdobnak kővel, ne dobd vissza kettővel!)
Én ha hatóság lennék, akkor (egyrészt nagyon g@ci lennék, másrészt) kiállnék és mérnék! Először figyelmeztetnék, másodszor kis összegű bírságot adnék, aztán onnantól hatványoznám a fizetendőt minden alkalommal. És nem egy helyen, hanem sok helyen, mert csak akkor van értelme!
VISZONT! Nem csak ezt mérném (mert g@ci hatóság vagyok ugye), hanem pl. az autók kipufogógázát is! Mert kevés annál undorítóbb dolgot tudok, mint a berhelt dízelek kormolása! Mindenki tudja szerintem mire gondolok! Amikor a zárt autóbamban a lámpánál előttem álló már alapjáraton is olyan büdös, hogy le kell kapcsolnom a kocsi szellőző rendszerét, mert a gyerek panaszkodik, hogy mi ez a büdös, és még az ablakot is le kell tekernem, mert 2 perc után már szédülök... A régi Ikarus buszok nem voltak ilyen büdösek, mint a modern autók olcsó "megoldása"...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #122647 üzenetére
A zajmeres azert nem megoldhato, mert a homologozacios ertek nem egyelo azzal, ahol hasznalod. Hiaba 98 dB az erteked 5000 fordulaton, ha 14 000 ig forog a motorod peldaul. Vagy 16 000 ig.
Aztan az autoknal az elhaladasi zajt a 4 kerek nagyban noveli, valoszinuleg ezert lehetnek ennyire hangosak a motorok, mert kisebb a gordulesi zajuk. Ez sem egyszeru.Aggalyos tovabba az is, hogy tegyuk fel - felmillas buntit kapna egy motoros, de az egesz jarmupark 50%at azonnal meg lehetne huzni, ami az autoknal van, vagy az is pl hogy teljesen illegalis zajszennyezest evtizedeken keresztul a repter legifolyoso alatt levo keruletek megannyi tiltakozasa es pere ellenere lehet csinalni. mondjuk en mar megszoktam a 16 ban, hogy nem lehet beszelgetni kint az udvaron. Hat jah. Nincsenek videok a pilotakrol, ahogy bekokozva buliznak, illetve egy van, de az is csak videoklipp a foo fighterstol. Aztan nincs idegesito osszevagas csinalva az arte-n az aldozat mernok fickorol, aki telen koltozott az ut melle (megjegyzem itt ket mustang es egy challanger vonatozott fel-ala 30x a 6 fokban, a v8 sem madarcsicserges) sem ahogy a titkarnojet kurogatja, vagy mobbingolja a gyakornokat.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
-
fattyu
veterán
válasz vlevi #122648 üzenetére
a hangos dob is olyan ám hogy lehet azzal is nem ébred fel a megye módon kiosonni lakótelepről utcából.
Nekem hangos. Szeretem. de kimegyek faluból úgy hogy nem kaptam panaszt rá. persze ez falu. flex fűnyíró fűrész megy itt nem olyan baszott háklisak az emberek.
csak odafigyelés kell hozzá. és ez hiányzik inkább az emberekből. nem a motorosokból. hanem az emberekből.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
vlevi
nagyúr
válasz bacus #122647 üzenetére
Errről a hangos kipuf dologról nekem az a véleményem, hogy nem a kipufnak kellene hangosnak lennie. Arra, hogy balesetveszély esetén felhívd magadra a figyelmet, van egy másik berendezés a motoron. A duda. Az lehet hangos.
De csak azért feltenni egy nyitott csövet a motorra, mert az jó lesz, mert meghallanak, azzal nem értek egyet.
Biztos van a nyitott cső pártiak között is olyan, amikor néhanapján jól jönne, ha nem ordítana a gépük, de mivel mindíg ordít, ezt nem tudják megtenni.
pl. reggel 6-kor a társasházból elindulni marha jó lehet, ha az egész lakópark felébred...
Aki pedig ezt elintézi azzal, hogy leszarom más mit gondol, azokról inkább nincs véleményem. -
bacus
őstag
válasz Shin Chen #122644 üzenetére
Szerintem sokkal egyszerűbb a megoldás (legalábbis hazánkban), ahol még NEM szabályos egy csomó kipufogó, db killer és E jel nélkül. Csak a nem akarásnak, nyögés a vége ! Sajnos mi akik szabályokat betartva közlekedünk is megkapjuk a kollektív büntetést.
1. Van ez a Véda rendszer, ami szart se ér így, bár tudom van büntetés, de elenyésző a visszatartó ereje, mindenki tudja, hol kell visszavenni és meddig. Át kell alakítani átlag sebesség mérésre MINDENT. Kaputól kapuig, kaputól 3 lábúig, autópályákon pár mérőpont, azok között. Adott átlag sebesség felett megy a büntetés.
2. zajmérés. Mi nem megoldható? pár helyen ellenőrzés, akinek nem megfelelő, kulcs elvesz, lehet hazatolni a motort. Szerintem 100m után átgondolná, hogy akar e szabálytalankodni, tetszik e neki a hangosabb kipufogó. Még csak büntetni sem kell ! Akkor kapja vissza a kulcsot, ha szabályos mérést produkál. Addig meg megy be egy adatbázisba, online adatbázisba, amit minden véda kapu regisztrál, ha mégis felül a motorra és nem tolja, akkor fél milliós büntetés. (indulásnak)
Természetesen mérni lehetne egy csomó helyen, le kell írni a módozatát, pl autómosókban, odamész, elolvasod hogy kell, leméred és már tudod is, hogy NEKED van teendőd a motorral vagy nincs.A hangosabb kipufogónak 30 éve VOLT értelme, akkoriban mi fiatalok nem üvöltettük a zenét fülesen keresztül, voltak környezeti zajok, amik eljutottak hozzánk. Ma nem látom értelmét, a gyerekeim indulási sorrendje. Telefonon zene, bluetooth kihangosít, vagy ha egyedül van jó a füles, utána a többi... Nekem ne mondja senki, hogy a modern autók zajszigetelésénél lehet hallani a motorok kipufogóját, mert azért ülök autóban is. Akkor hallom, mikor szinte mellettem van ! Ablakot régen mindig lehúztuk, télen-nyáron, ma klímás az autók 99%-a, mikor láttál utoljára leengedett ablakot?
De a rendőrség leszarja, nem érdekli, nem tudja, nem akarja. Elnézi, ahogy a motoros érdekvédelmek birkóznak a helyi képviseletekkel, mintha NEKIK akik egyébként a szabályok betartatásáért felelősek, semmi közük nem lenne az egészhez.
Viszont azt is látjuk, hogy ez a baszogatás SEM biztos, hogy végleges megoldás, hisz a sógoréknál vérszemet kaptak a zöldek.., tehát azokat is le kell kussoltatni, azaz oké, nem mehetnek motorosok, akkor nincs autózás sem. Zavar a büdös? Vége a buszjáratnak is..
A zöldek is mindig csak annyira zöldek, amíg az ő jogaik nem sérülnek.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
vendingo
veterán
válasz Shin Chen #122645 üzenetére
Kompresszorral portalanítsál, majd csatikat széthúz, aztán kontaktspré. Pár éve megcsináltam az enyémmel, csak a fesszab csatiját hagytam ki, szét is égett kontakt hiba miatt. :)
Enyémen 30 éve nem voltak tisztítva a csatlakozók, kegyetlenül néztek ki.
A biztosítékokat se hanyagold el, én azokat is tisztítottam, cseréltem, nem nagy tétel. A régiek meg jók lesznek tartaléknak.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #122643 üzenetére
A Mátrában van olyan tábla, hogy "Vigyázz, nem versenypálya."
Ilyen mintára ki lehetne tenni pár tucat helyen, hogy "Pihenő övezethez közeledsz, kapcsolj vissza kettőt és húzd neki, hogy tudja mindenki merre jársz!"
Jaj várj, nem, rosszul fogalmaztam: "Pihenő övezethez közeledsz, kérjük légy fokozottan figyelemmel mások nyugalmára!"
Vajon lesznek rebellis egyének akik nem tudnak olvasni? Kétség sem fér hozzá. De legalább valami kint van, a táblák olvasása a KRESZ-hez tartozik, iránymutató 99.9+%-ban.
Ez csak egy ötlet, tüneti kezelés, az (egyébként nem vitatható mértékű?) zajszennyezésre, legalább azokon a pontokon, ahol kiütközik a dolog.Most már egyre inkább ki van hegyezve a helyzet, egy esetleges megoldás esetén is nehezen csitulnak el a dolgok, hiszen a 'sértettek' és 'felelősök' is rá vannak feszülve a témára.
Próbálok olyan megközelítést találni, ahol nem az jön le, hogy egyik vagy másik oldalon állok szöges ellentétben mások véleményével/igényeivel, mert egyébként mindkét nézőpontot magaménak érzem. Viszont az is igaz, hogy heves indulatok születnek bennem, ha csak arra gondolok: mások figyelmetlensége, vagy inkább kiállhatatlansága miatt engem (és barátaimat) szankcionáljanak.
Nehéz így konszenzusra jutni, pedig nem a motorok vagy hangos dobok ellen vagyok, csak bizonyos kiemelt forgalmú helyen élő, 'velünk szemben ellenségesen fellépő' embertársunkkal szembeni toleranciára kérek bárkit, aki hajlandó a saját szórakozását pár száz méterrel arrébb folyatni.
A munkavédelemben a rezgés, zaj és fény a három legfőbb fizikai kóroki tényező.
A kóroki tényezőket meg kell szüntetni, vagy minimálisra csökkenteni.
Szerk:
Most felmerült a gondolat, ha engedünk a nyomásnak még valaki vérszemet kap, hogy ott is maradjunk csendben ahol egyébként semmi nem indokolja... Ez végső soron csak oda vezet, hogy betiltják a benzin motorokat, úgyis egy elavult technológia, a jövő az elektronyos és hidrogén autóké.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shin Chen #122629 üzenetére
A "koma" azt mondja, hogy amikor valamelyikojuk elindul, akkor az mindig nyelgazon teszi, es hogy esetleg van valamilyen mentalis hianyossaguk, hogy igy tesznek.
Azt latom, hogy te is nagyon a masik vegen vagy a velemenynek, mert nem hebeg-habog, hanem felkurja magat, ha valaki elkezdi sertegetni, ami ugye varatlan emberi reakcio, egy ilyen helyzetben.Ne varjunk objektiv megkozelitest egy arte- musortol ami motorokrol szol. Ezek gyongyszakkorosok. Nekik egy lantmuvesz eloadasa okoz olyan oromet, mint egy masfajta embernek egy adrenalinfroccs egy sietos elindulasnal. Ezt annak a rendje,modja szerint demonizaljak is teljesen eltevedve. Kb 20 evvel lemaradva sportmotorokat emlegetnek, igazi ven faszok. Szoval igen, direkt igy indulnak el, mivel ez okoz oromot. Ezert veszunk motort. Az emberek tobbsege. Ha ez nem igy lenne, akkor az emberek tobbsege 250 essel jarkalna, kozlekedesre az is eleg.
A kipufogok ott pedig mar nem illegalisak, mivel szarra szopatjak a kedvelt motorosutvonalakon az osszes motorost, igy 99 szazalekukon legalis minden rajta, hogy ne tudjanak belekotni. Ez kozut. Ha van egy legalis jarmuved, amit nem hasznalhatsz a het bizonyos napjain, az objektiven nezve neked mit jelent?
Illetve nem zajszintet hataroztak meg, hanem jarmucsoportot. Tehat a tusszogos sti imprezaval azert meg mehetsz, mert 4 kereke van. Az osztrak rendor multistradak gyarilag nem fertek be egyebkent az altaluk meghozott szabalykeretbe.
Megint a loerokkel hozakodnak, 150 loeros motor utcara, ami termeszetesen sportmotor. Ha tudnak, hogy 208 loeros is van es az csak egy naked bike, joval 100db felett. Nem sport. Felejtsuk mar el ezt a sportmotort. Alig adnak el beloluk. A turaendurok es naked bike-ok mennek a legjobban nemetorszagban.Szoval legyen kitilva a motor onnan, mert zavarja a lakokat. Viszont akkor kerlek jeloljetek ki valamit, hogy akkor hol lehet menni motorral, ha mar megvetted kozutra. Megertem az ottlakokat. De az egesz helyzetet nezd. Nem egyszeru.
Explosión de dos tiempos
-
GTVili
tag
válasz vendingo #122640 üzenetére
Én vagy rászánom az időt, és viszek váltóruhát.....vagy csak a farmerra kapom fel a térdvédőt. Váltócipőm van bent....a többi (dzseki,bukó,kesztyű) meg úgyis ugyanaz....azokból amúgy sem engedek. 25 év alatt nem mentem pár kilóméternél többet védőfelszerelés nélkül....
A dögre meg aztán pláne föl nem ülök anélkül.... -
canniball
nagyúr
válasz Shin Chen #122629 üzenetére
"Ha a szélzaj ellen füldugót használsz, a motorod miért legyen 'a kelleténél sokkal' hangosabb?"
Attól függ hogy érted, hogy "kelleténél sokkal"; ha úgy, hogy eleve minek a sportdob, akkor azért, mert (bár sokan vitatják, de akkor is igaz, hogy) a dugóban a sorok között előrecsorogva igenis van haszna."A gyalogosok, vagy szegény paraszt aki az ágyában alszik teszem azt szombat délután 2-kor nem fog füldugót használni. "
Attól hogy sportdob van fent nem kell mindenhol tiltásig húzni."...a munkahelyemen egyes kollegáimmal akikkel jóban voltam megromlott a kapcsolatom mióta motorra ültem... Amióta néha dohányzom is, van aki hozzám se szól..."
Ez a kollégáidat minősíti; akinek ilyen a felfogása azzal jobb is kerülni a kontaktot. Persze ha közvetlen kolléga akivel együtt kell dolgozni akkor gáz a helyzet, de ha nem erről van szó akkor seráránts![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
bacus
őstag
válasz Geresics #122634 üzenetére
Én a sena-t nem ismerem, annyit tudok, hogy a motorozzvelunk.hu csapat globálisan cserélt sena-ra, és az R1250GS-ekkel a sena fütyül. Ez elég bosszantó hiba volt, hezitáltak is, hogy mi legyen, vissza az egész, vagy csak keveseket érint, végül maradtak a sena-nal, ha jól emlékszem.
Az interphone viszont nehezen mozdul bármire is. én decemberi vétel után rögtön jeleztem a hibákat az AVANT -nak, nem is kevés van, azóta 1 db szoftver frissítés volt, azóta magyarul is tud, de a hibák MIND maradtak. Simán el tudom képzelni, hogy nem lesz ilyen kütyü, hanem jó az ahogy van, vedd meg az újat..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #122627 üzenetére
Én tavaly cseréltem noname kínairól egy interphone-ra (Avant). Kifejezetten bosszant a hír, hogy majd cserélhetek megint Nekem az lett volna a nagy öröm, ha a mostani készülékeket is szoftveresen fel tudták volna okosítani erre a MESH hálóra.
Egyébként interphone -k között remek volt eddig is, nemrég - egy szomorú esemény kapcsán - huszon motorral gurultunk le Vingántpetendre, és hárman összekapcsolódva (elöl - én középen -záró ember) végig működött, persze volt mikor megszakadt a kapcsolat, de újra visszajött.. Ennyi motort együtt tartani már feladat volt.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #122631 üzenetére
Nem ismerek rá jobb szót, magának a motorblokknak a hangja kevésbé hallatszik a 'csendes' gyári katalizátoros kipufogóval, mint a nyitott dobbal.
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
-
Micsurin
nagyúr
Újabb téli kérdés...
Csak nekem marja ki állandóan az izzadság a bőrruha nyakát? Ha fehér akkor a ruha nyaka fixen elkezd hámlani az első szezon végére full mindegy mennyire takarítom és bőrápolózom.
Lehet ezeket házilag javítani? Esztétikusabb lenne ha rendben lenne a festés és nem foltosodna / kopna hámlana le.
Fessem újra bőrfestékkel vagy lehet kéne varratni oda valami szövetes anyagot?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shin Chen
tag
válasz canniball #122622 üzenetére
Fogalmazok másképp: Ha a szélzaj ellen füldugót használsz, a motorod miért legyen 'a kelleténél sokkal' hangosabb? A gyalogosok, vagy szegény paraszt aki az ágyában alszik teszem azt szombat délután 2-kor nem fog füldugót használni.
Csak próbálok a mértékletesség felé fordulni, az ésszerűséget keresni, hogy az élmény faktor ne vesszen el, mégis a zaj ne legyen észrevehető. Most kezdek motorozni és pont most tiltanák be a szabad motorozást? Nekem úgy tűnik ez az eredeti szellemiséggel homlok egyenest meg...
Valaki aki jobban ért németül tolmácsolná a beszélgetést a két fél között a linkelt (#122620) videóban?~28 percnél
Nekem úgy jön le, hogy a koma azt mondja sokan direkt full gázzal mennek , és bizonyos szakaszokon az lakók már nem bírják. Illetve mi tartja vissza őket, hogy másokat ne zaklassanak?
Itt valami nem ment át, mert a srác hebeg habog, és annyit tud válaszolni, hogy akkor úgy érezné, ő van korlátozva azzal, hogy nem használhatja a motorját szabadon?... Mi van?
-
Szerintem ez egyszerű iskolapéldája a dolognak:
A legtöbb motor normál használat mellett nem zavaróan zajos (pillanatra tegyük félre a gyári dobos sportmotorokat 1+literes nagymotorokat a 100+db miatt ).
Viszont itt jön a csavar: vannak motorok amiken nem gyári vagy herélt dobokal szereltek, és vannak olyan motorosok akik előszeretettel túráztatják a gépet ezzel is felhívva magukra a figyelmet.
Nem kell ehhez motorra ülni, sok ember egyébként is szereti felkelteni mások figyelmét, de mivel jelen esetben a motoros közösség tagjáról beszélünk, nagyobb 'médiaértékű' a felháborodás.
Nem hiszem, hogy bárkinek jólesne, ha más 'gorillamelldöngetése' miatt vonnák felelősségre.
Talán nem ide tartozik, de a munkahelyemen egyes kollegáimmal akikkel jóban voltam megromlott a kapcsolatom mióta motorra ültem, mint kiderült anno volt egy kolléga aki öregbítette a 'tahó motoros' címet. Amióta néha dohányzom is, van aki hozzám se szól... Ennyit a társadalmi elfogadásról .
-
Sajnos Hamari Berkenye voltam, mert füldugós tapasztalat nélkül fogalmaztam véleményt, de újévre nekem is be van tervezve a költségvetésbe egy pro szett.
Eddig sima agybadugós fülhallgató volt 'ideiglenesen', de most már egyre inkább nyomja a dobhártyám...Bocs ha hosszú lett...
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Micsurin
nagyúr
válasz GTVili #122619 üzenetére
Köszönöm! Délután átnézem rendesen de az már szimpi, hogy opció a színes. Fekete - fehér mánia na...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Geresics
addikt
Most kaptam e-mailben!
Én az ilyeneknek mindig tökre tudok örülni!SENA & INTERPHONE DEVICES WILL BE COMPATIBLE STARTING 2021
Global leaders in Bluetooth® communication solutions for the powersports and outdoor sports markets, Sena Technologies and Interphone are proud to announce a strategic alliance in the motorcycle communication market. The two companies are collaborating to bring a more unified communication network to motorcyclists around the world. Starting in 2021, Interphone products will share Sena’s proprietary communication technology allowing for complete compatibility between existing Sena devices and the new Interphone product line.
Both Sena and Interphone work to make the riding experience better for motorcyclists across the globe. Sena looks forward to a long-term partnership with Interphone allowing even more riders the opportunity to #RideConnected. The first of many Interphone products compatible with Sena’s communication technology will be launching early 2021.
MESH UNITED: A NEW CONNECTION
In addition to original Bluetooth, Sena is excited to be offering top-of-the-line Mesh 2.0 technology to the Interphone product line. With the simple touch of a button, Mesh 2.0 allows for near limitless rider connections, and incredibly fast data transmission for unrivaled audio quality, learn more about Mesh 2.0 here. Thousands of riders use Sena’s leading Mesh 2.0 platform and Interphone users will now be able to experience Mesh 2.0 and effortlessly connect with all Sena Mesh 2.0 users. Sena and Interphone are proud to work together to offer simplified communication to riders, no matter what communication brand they are using.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
Van egy csomó kép is a lap alján.
És van még pár frissített modell, de azok a lőtéri döglött kutyát sem érdeklik.
-
canniball
nagyúr
válasz Steven #122600 üzenetére
"mentem a főúton mellettem papa mama... kurzolok 50 el erre látom húzza rám a kormányt nem hall nem lát"
Ne ebből indulj ki. Nekem is van olyan idős ismerősöm, aki sajna úgy le van épülve szellemileg, hogy egy kisállat ellátását nem bíznám rá, nemhogy emberek életét. A felesége is elmesélte, hogy fél mellette az autóban. És meghosszabbították a jogsiját...https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz Shin Chen #122621 üzenetére
"A motorod nem süketít meg (ha füldugót használsz nem is hallod rendesen, akkor miért ordítson?"
A motor nem süketít meg; a szélzaj annál inkább. Füldugót pedig nem azért használunk, hogy a motor hangját elnyomja; hanem hogy a szélzajt kiszűrje.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Shin Chen
tag
válasz dellfanboy #122620 üzenetére
Köszi a videót!
Szerintem a sport kipufogók szabályozásával, és a DB killer kötelezővé tételével sok bosszúságtól meg lehetne kímélni mindkét oldalt.
-> A motorod nem süketít meg (ha füldugót használsz nem is hallod rendesen, akkor miért ordítson?
->Míg másokat - (akik egyébként miért használnának füldugót?!- sem süketít meg.Mióta visszatettem a gyári kipufogót a Tenerére, sokkal nyugodtabban közlekedek, nem akarnak leszorítani, nem dudálnak rám.
Egy ideje sárga mellényt is húzok.Ehhez kapcsolódóan hozzátenném, hogy pl a Raptor sportdobbal(illegál-Ementes) sokkal jobban kihallottam a motor karakterisztika hangjait, amint a gyári katalizátoros lefojtott dob 'puffogása' teljesen elnyomott.
Most azon gondolkozom hol és hogyan lehetne egy nem kifejezetten sportdobot készíttetni, ami hasonlóan halk lehet akár db killer nélkül is, de mégis hallanám a motorikus hangokat tőle.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
dellfanboy
őstag
jajj ennek a mokusnak micsoda kameraja van 10:00-nal, hogy egyem a zuzajat a cuki pofijanak [link] kar, hogy o nem tagja a matrai fotosbrigadnak
de az elejen a fickonak jobban felszerelt garazsa van 2 motorra mint nehany magyar
'motorszerviznek", lasd a sok fb mesterteladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Micsurin
nagyúr
A váltókarok ha nem áttételesek hanem direktben a tengelyről jönnek le rücni + megszorítós megoldással azok szabvány méretűek?
Keresgélek a gyárival megegyező formájút jó lenne oda is egy új és szép. Ha már lengővilla is megy fényezésre a lábtartókat meg haver felpolírozza fényesre géppel.
Tudtok boltot / műhelyt ahol gyártanak méretre fékcsöveket? Jó lenne a fém szett előre hátra ha már lent vannak a nyergek(Gyöngyház fehér felni rulez. Még nem tudom de lehet a közepük lesz csak fehér a peremek meg feketék. ) és a legtöbb helyen kintről jönne és a szállítás viszi el a költség több mint felét így....
YSS csillapítók remélem lesznek most is olyan minőségűek mint a robiba szerelt amit apumnak rendeltem...
Tavaszra megújulunk. Lesz még egy hézag + szinkron ( a dyno kit óta elkélne)és a következő 1-2 szezonra halál nyugalommal ülök megint motoron, a Hyosung után fura érzés.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
Ma kifejezetten arra koncentrálva jöttem reggel dolgozni, hogy van e bármi necces. Egy parkoló autó indult el úgy, hogy tuti nem látott, de elég volt lehúzódni, bár ahogy kikanyarodott bőséggel átlógott a sávomba, majd egy gyalogos átlósan abszolválta a kereszteződést, de türelmesen kivártam míg átér, nem volt mögöttem másik jármű.
Vissza vonom, hogy soha nem történik semmi , egyszerűen csak nem yt -os módszer szerint reagálok, mert dudálva, anyázva kellett volna öklöt rázni, kamerával felvenni és mehet fel a yt-ra ez a kettő is. És ez kb csak 5 km-en..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Steven #122611 üzenetére
Kinek a pap ugye.. Én meg csupa fekete cucctól vagyok rosszul, nem is értem minek gyártanak ilyen motoros felszerelést? Én pl így kezdem a vásárlást, hogy ezt és ezt szeretnék, de ha csak fekete van, azt meg se mutasd, mert olyat biztosan nem veszek.
Éjjel megálltam vhol, és jöttek mentek a járművek, mikor erre rávilágítottak fényárban tündökölt
Az új moci fehér, arra biztos mindenhova fehér fog kerülni, meg kicsit visszafogottabban, mert valóban nem szépség díjas, de a hasznossága számomra megkérdőjelezhetetlen !Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
csongi
veterán
-
bacus
őstag
válasz Steven #122609 üzenetére
Ez a motor már nincs meg, de nagyjából az eladáskor is ennyi volt rajta. A piros gurtni az csak ideiglenes, és az ott nem a laptopom
A két szgép egyébként nem ugyanaz a képeken
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz csongi #122605 üzenetére
Kamionshop-ból rendeltem többféle matricát, van fehér szegmentált, uv sárga szegmentált, piros szegmentált, uv sárga 5cm széles folyamatos (ezeket aztán mindenhova, mert sose fogy el a 20-25m szalag ), van 2 db talán 5-6 mm széles folyamatos uv-sárga és fehér, ebből még nem raktam fel sehova.
A bukósisakomra pedig csíkos uv sárga piros talán 3 cm széles szalag került.
Nem igen tudom a szabályokat, így a doboz letört sarkaira pl folyamatos sárga került, míg hátsó részére kapott fehéret is. (erre azt mondta valaki, hogy hátra nem szabadna fehéret rakni, de sosem szólt érte senki, meg a kabát és mellényben is van fehér hátra felé..)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
válasz bacus #122602 üzenetére
Oreg is vagyok mar, plusz reges-regen masfelszer ilyen eros gepen is mentem jo parszor illegalban. A ruhamat is egy K5-el koptattam le palyan. Ezen felul tenyleg ugy vagyok vele, hogy nem gyilkolaszom, szepen osszeszokunk. Raadasnak testek alapjan alul eleg doglott, jo kis 4 hengereshez meltoan a blokk, szoval talan meguszom.
Esesem volt boven. Ahogy fentebb mar irtam palyan eldobas gsxr-en, eldoles garazsban fiatalon, pannoniaval/babettaval pedig boven volt helyben eldoles gyerekkent. Ettol fuggetlenul kertem ra bukogombat just in case.
Szerintem en 1-2 evig max nagyon tavolrol fogom tapogatni a motor hatarait.
-
Somatom
veterán
válasz Steven #122600 üzenetére
Talán csak a stílus más. Régebben Budapesten dolgoztam, időre mentem, futárkodtam is autóval, motorral és számtalan eksönbe keveredtem. Most külföldön dolgozom, "csak" két hetet töltök havonta Budapesten, amikor szabin vagyok. Német stílusban vezetek és tök mindegy, hogy mikor érek oda, ahova megyek, hisz időm, mint a tenger. Teljesen más így a budapesti közlekedés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Steven #122600 üzenetére
"ellenben furcsa , ha Bp-n laksz és nem látsz furcsa dolgokat napi szinten."
Na most ennek két oka van:
- az első, hogy tényleg mázlim is van, meg előre látok dolgokat, stb
- magas az inger küszöböm is , tehát a yt videók egy részénél én még csak nem is dudáltam volna, simán elveszem a gázt, kerülöm, stb., azaz nem is tekintem neccesnek.
Azért lesz az, mert a vezető nem toleráns, nekem van előnyöm, nyomom a dudát és álljon meg, vagy ő a hibás úgyis ha baleset lesz...Összefoglalva tehát, látok, csak már nem látom még se , de tény, hogy velem nem csinálják, nem érzem.
------------
kipufogó téma: nem hiszek a hangos kipufogóban, azon kívül, hogy eléritek, hogy kitiltsanak minket motorosokat egy csomó helyről, pl Mátra.., szart se ér. Ne legyen néma, de egy fillért nem adnék egy hangosabbért, vagy nem gyáriért. A mostani huszon évesek azzal kezdik, hogy öv becsatolás előtt bluetooth öszzelő a rádióval, zene be, hang fel. Szart se hallanak a kipufogóból, ráadásnak már a 20 éves autók hangszigetelése is remek.Erre jó példa a vérlovagok idióta szirénázása az autópályán ! Pedig Mackó jól motorozik, csak épp elfelejti, hogy a szirénát nem hallják, amikor igen, akkor hirtelen le akar húzódni, volt is egy vészfékezése (egyet láttunk a videón). Mentős sofőr mondja, a sziréna első sorban nem azért kell, hogy gyorsabban odaérjen, hanem hogy odaérjen !
A hangos kipufogó ma már csak az idősek ijesztgetésére jó, igaz arra nagyon. Nekem még szüleim is vezetnek 76 éves apám - aki remekük vezet - lebénul a nagy hangtól, ijedtségtől..
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Csak óvatosan, kezdésnek 70 kw-os motor, hmm, ésszel kell lenni ! Az adrenalin fura függőséget okoz
Beszélgettem a darázsgarázs-os fickóval, én bírom a stílusát, neki van speed mocija is. No a lényeg, hogy a max pulzusszám az az életkorból, stb kiszámolható, amit nem szerencsés túl lépni. Erre meséli, hogy felvett egy ilyen pulzus mérős okos órát, mert nem értette, hogy 2-3 óra tempós motorozás után miért olyan dög fáradt. Azt mondta, hogy neki a max (ajánlott) pulzusszámot 20-30% meghaladta a pulzusa mikor elkezdte húzogatni a moci bajszát egy egy jobb szakaszon...
Meg a teljesítményt (is) szokni kell, persze a mai elektronikák már segítenek, több üzemmód, két gombnyomás és korlátozva a teljesítmény, idegesebbre állítva a kipörgés gátló, abs, stb.
emiatt jók az új motorok. Van aki azt mondja majd, hogy fapadossal kell megtanulni, mert az az igazi, no abs, no esa , de nem kell ezt meghallani. Ma már sokan egyből automata váltós autót vesznek, nekik még se mondja senki, hogy kézi, sőt szinkron nélküli váltós autóval kell kezdeni...
Ami miatt nem jó, hogy nincs olyan, aki ne esett volna el motorral, nem feltétlenül menet közben, én az első évben 3x dőltem el tulajdonképpen álló helyzetben Mert nem ért le a lábam, illetve mire leért már nem bírtam megtartani 220 kg-t pluszban. (pl lejtőn megfordulás !) Nos, ilyenkor nem jó az új, hogy sokkal jobban félted a motort, mint kellene..., mert sérül, mert drága, stb.Az üresben leállítás, oldaltámasz, elindul, becsukódik a támasz és eldőlt a motor ez mindennapos a kezdőknél !! És nem tanítják ezt sem az iskolában.
Hondát vettél, de ez ne zavarjon, hogy keress egy jó (akár nem hondás) társaságot, sok sok motoros programmal. Ilyen pl az MZ klub, de a baj, hogy ott hamar unni fogod a gurulásokat, még a 250-esek is rettenet lassú tempót mennek. De pl v-strom klub, a neve ellenére tele vagyunk már nem v-stromos emberekkel, van fb oldal is több mint 2000 tag, jó a társaság (fb-ot nem ismerem, nekem nincs fiókom), de a klub által szervezett programok nagyon jók . Tuti van még számtalan - márka - klub, ahova szívesen fogadnak új akár típusidegen motorost is.
Kis létszámú gurulást keress, max 4-5 fő, idősebbeket, akik türelmesek az újakkal.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok