Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-05-07 14:37:55

LOGOUT.hu

Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#203251) cross56 válasza Qru (#203250) üzenetére


cross56
senior tag

Na hát ez az, bajt nem akarok csinálni :)

(#203252) Qru válasza cross56 (#203251) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Magatol nem fog megjavulni, ugyis meg kell majd csinaltatni. Mehet a chip.

#nincsbennetarcsi

(#203253) Saccco válasza cross56 (#203249) üzenetére


Saccco
nagyúr

Emiatt én oda nem vinném.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#203254) rasotamas válasza Saccco (#203253) üzenetére


rasotamas
veterán

Most ezt mire írod?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#203255) h1ght3chzor


h1ght3chzor
őstag

Mo-n merre lehet venni A6 4G (2012)-be való telefontartót?

Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.

(#203256) rasotamas válasza Saccco (#203253) üzenetére


rasotamas
veterán

Ja hogy a lachip beigéri ők meg lebeszélik.
Szívóbenzinre nincs nagy csoda, ezt mindenki tudja. Aki ennek ellenéri kéri az hézhoz megy a lóf*szért, magyarul le kell húzni.
Ha emiatt van annyi plusz bevételük hogy az én tuningom picit olcsóbb volt akkor áldásom rá.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#203257) Saccco válasza rasotamas (#203256) üzenetére


Saccco
nagyúr

Igen, az áldozathibáztatás előre visz.

█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █

(#203258) molnarpeter válasza h1ght3chzor (#203255) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

brodit.hu ha keret engedi.

(#203259) rasotamas válasza molnarpeter (#203258) üzenetére


rasotamas
veterán

A temék maga tetszene, de:
- Passat B7-re csak hűtőrács elé meg az utas térdéhez belógós van, pedig a kormány és a fejegység feletti hütőrács közé beférne.
- A telefonom szerintem csak tok nélkül megy bele:

https://tinyurl.com/rasoapro

(#203260) simonjoe válasza cross56 (#203249) üzenetére


simonjoe
senior tag

A turbó melyik oldalán?? Lehet, h csak egy tömítőgyűrűt kell cserélni, vagy max a csövet új tömítéssel. De, csak a gyárit, mert a többi utángyártott szart sem ér, és kis idő múlva újra engedni fog.

Joe

(#203261) cross56 válasza Saccco (#203253) üzenetére


cross56
senior tag

Amiatt gondoltam rájuk, mert egyrészt 20 percnyire vannak tőlem, illetve sokan ajánlottak is őket :F
Bár ez az eset tényleg érdekes.

simonjoe: Hu úgy emlékszem a meleg oldalon, de már nem vagyok benne biztos.

(#203262) tibbike01


tibbike01
őstag

Nagyon szemezek manapság az oktávokkal. Tudom nehéz kérdés, de alapvetően melyik a leginkább bevált motor?
1.4 vagy 1.5 vagy 1.8 TSI?

Tetszik, hogy az 1.5 TSI takarékos (gondolva a jövőbeli üzemanyagárakra), de van már vele tapasztalat?

[ Szerkesztve ]

(#203263) Paxker315 válasza tibbike01 (#203262) üzenetére


Paxker315
addikt

Én az 1.5 tsit venném saját részre. Annyi "bibi" lehet vele, hogy a nem negykerek meghajtású 1.5 tsi motoros autók szerintem dq200-as dsg-vel mennek (7 s, "száraz ") , de mintha a negykerekes valtozatok ( azt hiszem van oktaviabol olyan) már olajos dsg-sek.

Én szeretem azt a motort amúgy. Viccesen takarékos tud lenni, és nem lusta :R

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#203264) focvis válasza tibbike01 (#203262) üzenetére


focvis
veterán

A költséghatékonyságot szem előtt tartva 1.4/1.5 TSI-t valasztanék.

Az 1.8 a 2.0-val azonos motorcsalád (EA888 Gen.3 az O3-ban, ill. Octavia 4-ben már Gen. 3 Evo), kimondottan drága a termosztát (thermal management unit) cseréje ha elromlik, többet fogyaszt min. 1 literrel, és bár nem nagy érvágás, kell az olajat utántölteni bele (3 db 2.0-ra alapozom ezt, mindegyikbe kellett, bárki bármit mond). Cserébe szebben forog, nyilván erősebb, és a dupla befecskendezésnek hála nem kokszosodik.

Szerk: Lehetséges, hogy az EA888 Gen.3 Evo csak 2.0 literes változatban készül [link].

[ Szerkesztve ]

(#203265) tibbike01 válasza Paxker315 (#203263) üzenetére


tibbike01
őstag

Köszi neked és focvisnek is!

Nekem is az 1.5 TSI a legszimpatikusabb, legfrissebb fejlesztés és tetszik a spiritmonitor eredmények is.

DSG is kérdés, szeretném, de már kezdem elengedni, a benzin motorokhoz a száraz jár és amúgy is rika köztük a DSG (dieselt nem szeretnék). Meg amúgy sokkal több nyűgje van mint, a manualnak, meg mélygarázsban parkolok...szóval jó lenne, de nem tudom, hogy sokkal előrébb lennék vele.

8 millió körül megjelentek a legújabb oktávok hahun, érdemes várni rájuk? Ujabb kérdés :U

[ Szerkesztve ]

(#203266) Qru válasza focvis (#203264) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dupla befecsit csak az EDM GTI kapta meg, Oktavban nincs.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#203267) molnarpeter válasza tibbike01 (#203262) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyi időre, km-re tervezel, és mennyire fontos a minél kisebb fogyasztás?

(#203268) focvis válasza Qru (#203266) üzenetére


focvis
veterán

Erre nem vennék mérget. Lásd: EA888 Gen.3 motorok. (Európa OK, talán még Japán és Ausztrália is. USA nem.)

(#203269) Qru válasza focvis (#203268) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az jo hir ha nem csak a gti kapta meg. Mondjuk a gyartonak nem nagyon eri meg, mert 2x annyi injektor kell ami nem olcso dolog...

#nincsbennetarcsi

(#203270) tibbike01 válasza molnarpeter (#203267) üzenetére


tibbike01
őstag

Legalább 10 évre tervezek, a mostani autóm 2004es Seat Leon már 8éve van meg, hű gazdája vagyok. Egyre többet pályázunk Budapest Debrecen között (gyerkőc miatt), és kell a kombi, kell a 6ik sebesség és a lóerő. :)

A fogyasztás nem a legfontosabb tényező, de gondolva a jövőre jó lenne 7l alatt tartani, de inkább 6-6.5l.

[ Szerkesztve ]

(#203271) Qru válasza tibbike01 (#203270) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha 10 evre tervezel akkor a szaraz dsg-t elbol felejtsd el.

#nincsbennetarcsi

(#203272) K Norbi válasza tibbike01 (#203270) üzenetére


K Norbi
addikt

BCB :C
Már én is tervezem lecserélni az 1000 éves sólymot :D

(#203273) F_Zolee
Az a baj, mióta ültem új autókba kéne a jó csendesség, jobb komfort, meg az erő..
Golfba csak nyavalygok, kirázza a belem, zajos.
Tegnap mentem autópályán 140Km úgy száltam ki mint akit agyon vertek.
Elég volt magamhoz térni.

[ Szerkesztve ]

(#203273) F_Zolee válasza K Norbi (#203272) üzenetére


F_Zolee
veterán

Nálam marad. Újabb autóval csak sokkal több nyűg lesz. Elektromos/hibrid kéne de az megfizethetetlen.

(#203274) tibbike01 válasza K Norbi (#203272) üzenetére


tibbike01
őstag

Nagy mázlista lesz, aki megveszi tőled! :)

(#203275) molnarpeter válasza tibbike01 (#203270) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem 1.4 TSI kézivel, koksz tisztítás valószínű olcsóbb, mint egy nagyobb motor plusz fogyasztása… :F

(#203276) tibbike01 válasza F_Zolee (#203273) üzenetére


tibbike01
őstag

Tiédbe mennyi km van?
Ha jobban bírná a pályázást, akkor nálam is maradna még pár évig, pláné, hogy most kapott új 4évszakos gumikat.

Molnarpeti: kb milyen időközönként esedékes a koksz tisztítás ezeknél a gépeknél? Illetve mennyibe kerül ez a mutatvány? Vezérléssel mizu az 1.5 TSI-nél? Valami 160ezer km rémlik, de nem vagyok toppon.

[ Szerkesztve ]

(#203277) K Norbi válasza tibbike01 (#203265) üzenetére


K Norbi
addikt

8 ért már van jó Ford is [link] :D

(#203278) F_Zolee válasza tibbike01 (#203276) üzenetére


F_Zolee
veterán

288 lesz.

(#203279) tibbike01 válasza K Norbi (#203277) üzenetére


tibbike01
őstag

Patika! csak ez a szín nem gyere be. Amúgy a VAG-on kívül még a Ford, amibe szívesen beülnék.

(#203280) tibbike01 válasza K Norbi (#203277) üzenetére


tibbike01
őstag

Ebben a powershift váltó van, amit annyira szidnak?

(#203281) K Norbi válasza tibbike01 (#203280) üzenetére


K Norbi
addikt

Nem tudom, de azt igen hogy újonnan volt kb 5-6
Most meg 8 :DDD

(#203282) focvis válasza tibbike01 (#203280) üzenetére


focvis
veterán

Szerintem az, és egy 3 hengeres varrógép hatja. (A színe nekem speciel nagyon bejön, egyéni preferencia.)

1.4 VS 1.5 TSI fogyasztás témában BigBlackDog véleményére kíváncsi vagyok, gyanús, hogy az Ő eTSI-je kevésbé gazdaságos a korábbi 1.4 TSI Leonjánál.

(#203283) imyourfriend válasza focvis (#203282) üzenetére


imyourfriend
őstag

Korábban egy fb csoportban rákérdeztem, mivel egy illető épp 1.5 tsi-vel kapcsolatban érdeklődött, 6-6.5 liter környéki átlagot mondott ami már egészen jónak mondható. Mivel tapasztalatom nincs benzinessel így kíváncsi vagyok egy csoportban használt darab adataira. :)

3 hengeres varrógép :C :C

(#203284) Paxker315 válasza tibbike01 (#203279) üzenetére


Paxker315
addikt

pedig én elgondolkodnék akár toyota-lexus hibriden is..

IS300H pl élhető választás lenne Számodra : ) 8M-ig vannak szinte alig futottak is : )

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#203285) grizlisandor


grizlisandor
addikt

Sziasztok!

Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU ~193k kilométer futás.
Lassan 5 éve van a tulajdonomban, kor és futott kilométer alapján karbantartást tervezek.
Fix csere:
-Vezérlés készlet vízpumpával (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hosszbordás szíj készlet (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hűtőfolyadék
Tartályon G12 felirat van egy füzet ikonnal, de a kezelésiben G12+ vagy TL-VW 774F előírást említ, legalább 40%(-25°C) keverékkel, maximum 60%(-40°C) keverékkel.
Visszaolvasva 3 liter G12 és 3 liter desztilláltvíz fog kelleni.
Itt van egy kis kavar, mert G12 találtam FEBI BILSTEIN 01381 találtam, ami csak a VW TL 774 D tudja és nem az F végű előírást. Legfeljebb kap MOTUL AUTO COOL OPTIMAL -37°C, ami tudja a G12 és a G12+ / D és F előírást is.
-Gyújtógyertyák (Szervizfüzet szerint 60k km vagy 4 év, kicsit túlhordtam)
7zap szerint NGK BKUR6ET-10 vagy BERU 14FGH-7DTURX /Z90 kell bele.
Berut rakott bele a szerelő megvétel után. Beru katalógus ajánlja még a Beru UPT2(csoda Formula 1 technológiás) gyertyákat, ami olcsóbb a fenti kettőnél.

Felvetődött még:
-Főtengely szíjtárcsa?
-Főtengely szimering?
-Generátor szabadonfutó? (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Generátor szénkefe csere? Ezt BMW motor generálos videókban láttam, hogy cserélték.
Olyan infót találtam a neten, hogy az még ráér, mert kb. 250k kilométer az élettartalma.
-Fojtószelep takarítás és tanítás?
-Termosztát?

Tavasszal klímagáztöltet cserét is akarok.

Segítsetek már kérlek tisztázni a dolgokat, mit kell/érdemes cserélni. 😊
Esetleg valamit kihagytam?

Köszi: grizlisandor

(#203286) szilas103


szilas103
csendes tag

Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne. Adott egy Octavia 1u2 motorja 1.4/16v Bca, folytószelep és Egr takarítás után vagyok, előtte minimálisan hullámzott az alpjárat. Tömítések is cserélve lettek, csövek nem lyukasak, fals levegő nincs. Első indítás után szép alapjárat volt, vette a fordulatot is, hagytam melegedni olajcseréhez, pár perc elteltével újabb fordulatszám emelésnél az autó 2000 fordulatnál visszaesett majdnem leállt, azóta alapjárat össze vissza megy 400-1200 között szabálytalanul. Gázadásra megtorpan, ledadog, erőtlen, felvillan az EPC lámpa darabig vílágít majd elalszik. Check engine nem világít. Hibakód P0106 Erőátvitel. Map szenzor cserélve lett benne, egy rövid időre jobb lett az autó működése (kb5 perc). Merre induljak tovább, teljesen tanácstalan vagyok.
Nemhiszem, hogy összefügg vele, de most vettem észre a bal index 3szor gyorsabban villg, és izzó nincs kiégve. Köszönöm a válaszokat, ötleteket

(#203287) tibbike01 válasza Paxker315 (#203284) üzenetére


tibbike01
őstag

Köszi, de kell a kombi, meg a nem szeretném vakarni a fejemet, ha szervízbe kell vinni. Olyan gyorsan repülnek az évek, ezek meg többnyire 2013-2014esek, már most 10 évesek.

Corolla tetszene az 1.5 benzin motorral CVT-vel kombiba, de ilyen konfigban nagyon ritka és drága is.

Focvis: az 1.5 ecoboost az 4 hengeres. Az 1.0 a 3 hengeres.

[ Szerkesztve ]

(#203288) focvis válasza tibbike01 (#203287) üzenetére


focvis
veterán

Nézz utána alaposan, mindenhol azt olvastam, hogy az Mk4. Focus 1.5 benzinese bizony csak 3 hengeres.

(#203289) Paxker315 válasza tibbike01 (#203287) üzenetére


Paxker315
addikt

:) az a corolla 1.5 toyota benzines is 3 henger : )

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

(#203290) dozó válasza szilas103 (#203286) üzenetére


dozó
tag

Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne. Adott egy Octavia 1u2 motorja 1.4/16v Bca, folytószelep és Egr takarítás után vagyok, előtte minimálisan hullámzott az alpjárat.
Takarítás után, ha a folytószelep fel tanítása nem történt meg akkor azzal kell kezdeni.

[ Szerkesztve ]

(#203291) tibbike01 válasza focvis (#203288) üzenetére


tibbike01
őstag

Igazad van, most túrtam a netet. A 182 lovasban van 4 henger.

Ezt az új Octavia tesztet láttátok már? 55 perc tömény fikázás :D Elég lehangoló.

(#203292) Asbee válasza grizlisandor (#203285) üzenetére


Asbee
veterán

Vezérlésből gyárit elég jó áron meglehet kapni. Kaufferen szerzik be azt hiszem legolcsóbban, érdemes azt. Hűtőfolyadék sima g12. Simán leengedve rátöltve, nem fog belemenni a 6 liter. Gyertya NGK BKUR6ET-10 legjobb bele. Főtengely szimmering, ha nem engedi az olajat, felesleges addig levenni a váltót. Szabadonfutó, generátor, egy jó szerelő megmondja kell-e vele foglalkozni. Fojtószelepre érdemes ránézni, de ha nincs semmi anomália azzal sem kell sos foglalkozni. Termosztátot látod majd hogy nem melegszik rendesen a vized. nem áll pontosan mutató szerint 90 fokon. Akkor kell cserélni. Én a gyárit nem bolygatnám amíg nem döglik be, mert rengeteg utángyártott szar, és heteket bírnak csak. Wahlerrel jó a tapasztalat, nekem is az van benne 2 éve lassan és bírja, vagy a gyárit megkell venni.

[ Szerkesztve ]

(#203293) szilas103 válasza dozó (#203290) üzenetére


szilas103
csendes tag

Elég ármatalanítani hozzá az autót, vagy program kell mindenképp? (előbbi meg volt)

(#203294) K Norbi válasza tibbike01 (#203291) üzenetére


K Norbi
addikt

16 milláért már sok mindent lehet venni :D
[link] [link] [link]

Ezek közül bármelyikkel kiegyeznék :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

(#203295) MM


MM
őstag

#203284 Paxker315:
#203287 tibbike01:

Akkor meg is érkeztünk a Hybrid Mondeo kombihoz, amiből 8 M-ért 3 évesek vannak, nem 6-8 évesek, nint a Lexusból. (Ha fontos, hogy benzin és automata váltó)

[ Szerkesztve ]

(#203296) grizlisandor válasza Asbee (#203292) üzenetére


grizlisandor
addikt

Nem rendelhető egy ideje Kauffernél a gyári készlet.
Hűtőfolyadék értem én, de nem tudja a TL-VW 774F szabványt, amit kér a könyv, vagy létezik olyan G12, ami teljesíti?
Bizalmatlan vagyok az NGKval.
A víz hőmérséklete fokozatosan emelkedik.
Csak 18 éve lesz. :B

(#203286) szilas103:
Nálam az 1.6 BGU Alteánál az egyenetlen alapjáratot a szerelő egy injektortisztítás és szívósor takarítás és tömítéscseréjévél oldotta meg, mert már a régi tömítések nem igazán látták el a feladatukat.

(#203297) Asbee válasza grizlisandor (#203296) üzenetére


Asbee
veterán

Ugyanez a motor csak bse, mindig sima g12 volt benne. Motorfelújításnál mikor szétvolt bombázva semmi jele nem volt, hogy gond lenne vele. Ment is ugyanúgy újra az. Olyan vezérlést választanék amiben a vízpumpa rotor része fém, vagy úgy válogatnám össze, ha nem gyári. NGK-val semmi baj nincs. Ez a motor azt a 3 polusú gyertyát szereti a legjobban, gyárilag is olyannal jött. Felesleges ilyen olyan hiperszuper bele. Ha az ngk-t nem akarod, van alternatíva, de ez a 3 pólusú legyen.
Amivel nincs baj minek cserélni? Igazából a fél autót kicserélheted, mert 18 éves, de van értelme? Ha már nem jó a termosztát, úgyis látni fogod, hogy nem áll be a vízhőd rendesen. Baja nem lesz tőle semminek ha úgy használod míg 10 perc alatt nem cserélik.

(#203298) tibbike01 válasza K Norbi (#203294) üzenetére


tibbike01
őstag

Jó, hát ezekben én is széles mosollyal ülnék :) olyat mutass, ami 7 milla körül van. :K

MM: miért akar mindenki a hybridre rábeszélni? De komolyan. Én félek a szervízigénytől, a nehéz akkupakktól, nem találok majd szerelőt..stb. Vagy ez már régi berögződés?

(#203299) K Norbi válasza tibbike01 (#203298) üzenetére


K Norbi
addikt

Hát akkor egy ilyen [link]
[link]

[ Szerkesztve ]

(#203300) Paxker315 válasza tibbike01 (#203298) üzenetére


Paxker315
addikt

"Vagy ez már régi berögződés?" :R igen.

Lexi-totyi (&V60 PHEV, Mondeo) problémásságának megítéléséhez érdemes rákeresni megbízható használtautók listájára. [link] [link] [link]

[ Szerkesztve ]

https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.