- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #203296 üzenetére
Ugyanez a motor csak bse, mindig sima g12 volt benne. Motorfelújításnál mikor szétvolt bombázva semmi jele nem volt, hogy gond lenne vele. Ment is ugyanúgy újra az. Olyan vezérlést választanék amiben a vízpumpa rotor része fém, vagy úgy válogatnám össze, ha nem gyári. NGK-val semmi baj nincs. Ez a motor azt a 3 polusú gyertyát szereti a legjobban, gyárilag is olyannal jött. Felesleges ilyen olyan hiperszuper bele. Ha az ngk-t nem akarod, van alternatíva, de ez a 3 pólusú legyen.
Amivel nincs baj minek cserélni? Igazából a fél autót kicserélheted, mert 18 éves, de van értelme? Ha már nem jó a termosztát, úgyis látni fogod, hogy nem áll be a vízhőd rendesen. Baja nem lesz tőle semminek ha úgy használod míg 10 perc alatt nem cserélik. -
grizlisandor
veterán
válasz
Asbee #203292 üzenetére
Nem rendelhető egy ideje Kauffernél a gyári készlet.
Hűtőfolyadék értem én, de nem tudja a TL-VW 774F szabványt, amit kér a könyv, vagy létezik olyan G12, ami teljesíti?
Bizalmatlan vagyok az NGKval.
A víz hőmérséklete fokozatosan emelkedik.
Csak 18 éve lesz.(#203286) szilas103:
Nálam az 1.6 BGU Alteánál az egyenetlen alapjáratot a szerelő egy injektortisztítás és szívósor takarítás és tömítéscseréjévél oldotta meg, mert már a régi tömítések nem igazán látták el a feladatukat. -
MM
őstag
#203284 Paxker315:
#203287 tibbike01:Akkor meg is érkeztünk a Hybrid Mondeo kombihoz, amiből 8 M-ért 3 évesek vannak, nem 6-8 évesek, nint a Lexusból. (Ha fontos, hogy benzin és automata váltó)
-
Asbee
veterán
válasz
grizlisandor #203285 üzenetére
Vezérlésből gyárit elég jó áron meglehet kapni. Kaufferen szerzik be azt hiszem legolcsóbban, érdemes azt. Hűtőfolyadék sima g12. Simán leengedve rátöltve, nem fog belemenni a 6 liter. Gyertya NGK BKUR6ET-10 legjobb bele. Főtengely szimmering, ha nem engedi az olajat, felesleges addig levenni a váltót. Szabadonfutó, generátor, egy jó szerelő megmondja kell-e vele foglalkozni. Fojtószelepre érdemes ránézni, de ha nincs semmi anomália azzal sem kell sos foglalkozni. Termosztátot látod majd hogy nem melegszik rendesen a vized. nem áll pontosan mutató szerint 90 fokon. Akkor kell cserélni. Én a gyárit nem bolygatnám amíg nem döglik be, mert rengeteg utángyártott szar, és heteket bírnak csak. Wahlerrel jó a tapasztalat, nekem is az van benne 2 éve lassan és bírja, vagy a gyárit megkell venni.
-
tibbike01
őstag
válasz
focvis #203288 üzenetére
Igazad van, most túrtam a netet. A 182 lovasban van 4 henger.
Ezt az új Octavia tesztet láttátok már? 55 perc tömény fikázás
Elég lehangoló.
-
-
tibbike01
őstag
válasz
Paxker315 #203284 üzenetére
Köszi, de kell a kombi, meg a nem szeretném vakarni a fejemet, ha szervízbe kell vinni. Olyan gyorsan repülnek az évek, ezek meg többnyire 2013-2014esek, már most 10 évesek.
Corolla tetszene az 1.5 benzin motorral CVT-vel kombiba, de ilyen konfigban nagyon ritka és drága is.
Focvis: az 1.5 ecoboost az 4 hengeres. Az 1.0 a 3 hengeres.
-
szilas103
csendes tag
Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne. Adott egy Octavia 1u2 motorja 1.4/16v Bca, folytószelep és Egr takarítás után vagyok, előtte minimálisan hullámzott az alpjárat. Tömítések is cserélve lettek, csövek nem lyukasak, fals levegő nincs. Első indítás után szép alapjárat volt, vette a fordulatot is, hagytam melegedni olajcseréhez, pár perc elteltével újabb fordulatszám emelésnél az autó 2000 fordulatnál visszaesett majdnem leállt, azóta alapjárat össze vissza megy 400-1200 között szabálytalanul. Gázadásra megtorpan, ledadog, erőtlen, felvillan az EPC lámpa darabig vílágít majd elalszik. Check engine nem világít. Hibakód P0106 Erőátvitel. Map szenzor cserélve lett benne, egy rövid időre jobb lett az autó működése (kb5 perc). Merre induljak tovább, teljesen tanácstalan vagyok.
Nemhiszem, hogy összefügg vele, de most vettem észre a bal index 3szor gyorsabban villg, és izzó nincs kiégve. Köszönöm a válaszokat, ötleteket -
grizlisandor
veterán
Sziasztok!
Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU ~193k kilométer futás.
Lassan 5 éve van a tulajdonomban, kor és futott kilométer alapján karbantartást tervezek.
Fix csere:
-Vezérlés készlet vízpumpával (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hosszbordás szíj készlet (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hűtőfolyadék
Tartályon G12 felirat van egy füzet ikonnal, de a kezelésiben G12+ vagy TL-VW 774F előírást említ, legalább 40%(-25°C) keverékkel, maximum 60%(-40°C) keverékkel.
Visszaolvasva 3 liter G12 és 3 liter desztilláltvíz fog kelleni.
Itt van egy kis kavar, mert G12 találtam FEBI BILSTEIN 01381 találtam, ami csak a VW TL 774 D tudja és nem az F végű előírást. Legfeljebb kap MOTUL AUTO COOL OPTIMAL -37°C, ami tudja a G12 és a G12+ / D és F előírást is.
-Gyújtógyertyák (Szervizfüzet szerint 60k km vagy 4 év, kicsit túlhordtam)
7zap szerint NGK BKUR6ET-10 vagy BERU 14FGH-7DTURX /Z90 kell bele.
Berut rakott bele a szerelő megvétel után. Beru katalógus ajánlja még a Beru UPT2(csoda Formula 1 technológiás) gyertyákat, ami olcsóbb a fenti kettőnél.Felvetődött még:
-Főtengely szíjtárcsa?
-Főtengely szimering?
-Generátor szabadonfutó? (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Generátor szénkefe csere? Ezt BMW motor generálos videókban láttam, hogy cserélték.
Olyan infót találtam a neten, hogy az még ráér, mert kb. 250k kilométer az élettartalma.
-Fojtószelep takarítás és tanítás?
-Termosztát?Tavasszal klímagáztöltet cserét is akarok.
Segítsetek már kérlek tisztázni a dolgokat, mit kell/érdemes cserélni. 😊
Esetleg valamit kihagytam?Köszi: grizlisandor
-
Paxker315
veterán
válasz
tibbike01 #203279 üzenetére
pedig én elgondolkodnék akár toyota-lexus hibriden is..
IS300H pl élhető választás lenne Számodra : ) 8M-ig vannak szinte alig futottak is : )
-
imyourfriend
őstag
válasz
focvis #203282 üzenetére
Korábban egy fb csoportban rákérdeztem, mivel egy illető épp 1.5 tsi-vel kapcsolatban érdeklődött, 6-6.5 liter környéki átlagot mondott ami már egészen jónak mondható. Mivel tapasztalatom nincs benzinessel így kíváncsi vagyok egy csoportban használt darab adataira.
3 hengeres varrógép
-
-
tibbike01
őstag
válasz
F_Zolee #203273 üzenetére
Tiédbe mennyi km van?
Ha jobban bírná a pályázást, akkor nálam is maradna még pár évig, pláné, hogy most kapott új 4évszakos gumikat.Molnarpeti: kb milyen időközönként esedékes a koksz tisztítás ezeknél a gépeknél? Illetve mennyibe kerül ez a mutatvány? Vezérléssel mizu az 1.5 TSI-nél? Valami 160ezer km rémlik, de nem vagyok toppon.
-
norrberth
addikt
válasz
tibbike01 #203270 üzenetére
BCB
Már én is tervezem lecserélni az 1000 éves sólymot(#203273) F_Zolee
Az a baj, mióta ültem új autókba kéne a jó csendesség, jobb komfort, meg az erő..
Golfba csak nyavalygok, kirázza a belem, zajos.
Tegnap mentem autópályán 140Km úgy száltam ki mint akit agyon vertek.
Elég volt magamhoz térni. -
tibbike01
őstag
válasz
molnarpeter #203267 üzenetére
Legalább 10 évre tervezek, a mostani autóm 2004es Seat Leon már 8éve van meg, hű gazdája vagyok. Egyre többet pályázunk Budapest Debrecen között (gyerkőc miatt), és kell a kombi, kell a 6ik sebesség és a lóerő.
A fogyasztás nem a legfontosabb tényező, de gondolva a jövőre jó lenne 7l alatt tartani, de inkább 6-6.5l.
-
tibbike01
őstag
válasz
Paxker315 #203263 üzenetére
Köszi neked és focvisnek is!
Nekem is az 1.5 TSI a legszimpatikusabb, legfrissebb fejlesztés és tetszik a spiritmonitor eredmények is.
DSG is kérdés, szeretném, de már kezdem elengedni, a benzin motorokhoz a száraz jár és amúgy is rika köztük a DSG (dieselt nem szeretnék). Meg amúgy sokkal több nyűgje van mint, a manualnak, meg mélygarázsban parkolok...szóval jó lenne, de nem tudom, hogy sokkal előrébb lennék vele.
8 millió körül megjelentek a legújabb oktávok hahun, érdemes várni rájuk? Ujabb kérdés
-
válasz
tibbike01 #203262 üzenetére
A költséghatékonyságot szem előtt tartva 1.4/1.5 TSI-t valasztanék.
Az 1.8 a 2.0-val azonos motorcsalád (EA888 Gen.3 az O3-ban, ill. Octavia 4-ben már Gen. 3 Evo), kimondottan drága a termosztát (thermal management unit) cseréje ha elromlik, többet fogyaszt min. 1 literrel, és bár nem nagy érvágás, kell az olajat utántölteni bele (3 db 2.0-ra alapozom ezt, mindegyikbe kellett, bárki bármit mond). Cserébe szebben forog, nyilván erősebb, és a dupla befecskendezésnek hála nem kokszosodik.
Szerk: Lehetséges, hogy az EA888 Gen.3 Evo csak 2.0 literes változatban készül [link].
-
Paxker315
veterán
válasz
tibbike01 #203262 üzenetére
Én az 1.5 tsit venném saját részre. Annyi "bibi" lehet vele, hogy a nem negykerek meghajtású 1.5 tsi motoros autók szerintem dq200-as dsg-vel mennek (7 s, "száraz ") , de mintha a negykerekes valtozatok ( azt hiszem van oktaviabol olyan) már olajos dsg-sek.
Én szeretem azt a motort amúgy. Viccesen takarékos tud lenni, és nem lusta
-
tibbike01
őstag
Nagyon szemezek manapság az oktávokkal. Tudom nehéz kérdés, de alapvetően melyik a leginkább bevált motor?
1.4 vagy 1.5 vagy 1.8 TSI?Tetszik, hogy az 1.5 TSI takarékos (gondolva a jövőbeli üzemanyagárakra), de van már vele tapasztalat?
-
válasz
molnarpeter #203258 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
h1ght3chzor #203255 üzenetére
brodit.hu ha keret engedi.
-
Saccco
nagyúr
válasz
T0mBd1gg3R #203256 üzenetére
Igen, az áldozathibáztatás előre visz.
-
-
h1ght3chzor
őstag
Mo-n merre lehet venni A6 4G (2012)-be való telefontartót?
-