Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
cross56
senior tag
Na hát ez az, bajt nem akarok csinálni
Qru
MODERÁTOR
Magatol nem fog megjavulni, ugyis meg kell majd csinaltatni. Mehet a chip.
#nincsbennetarcsi
Saccco
nagyúr
Emiatt én oda nem vinném.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
Most ezt mire írod?
https://tinyurl.com/rasoapro
h1ght3chzor
őstag
Mo-n merre lehet venni A6 4G (2012)-be való telefontartót?
Kérlek tisztelj meg azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetre.
Ja hogy a lachip beigéri ők meg lebeszélik.
Szívóbenzinre nincs nagy csoda, ezt mindenki tudja. Aki ennek ellenéri kéri az hézhoz megy a lóf*szért, magyarul le kell húzni.
Ha emiatt van annyi plusz bevételük hogy az én tuningom picit olcsóbb volt akkor áldásom rá.
https://tinyurl.com/rasoapro
Saccco
nagyúr
Igen, az áldozathibáztatás előre visz.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
(#203258) molnarpeter válasza h1ght3chzor (#203255) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
brodit.hu ha keret engedi.
simonjoe
senior tag
A turbó melyik oldalán?? Lehet, h csak egy tömítőgyűrűt kell cserélni, vagy max a csövet új tömítéssel. De, csak a gyárit, mert a többi utángyártott szart sem ér, és kis idő múlva újra engedni fog.
Joe
cross56
senior tag
Amiatt gondoltam rájuk, mert egyrészt 20 percnyire vannak tőlem, illetve sokan ajánlottak is őket
Bár ez az eset tényleg érdekes.
simonjoe: Hu úgy emlékszem a meleg oldalon, de már nem vagyok benne biztos.
tibbike01
őstag
Nagyon szemezek manapság az oktávokkal. Tudom nehéz kérdés, de alapvetően melyik a leginkább bevált motor?
1.4 vagy 1.5 vagy 1.8 TSI?
Tetszik, hogy az 1.5 TSI takarékos (gondolva a jövőbeli üzemanyagárakra), de van már vele tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
Paxker315
addikt
Én az 1.5 tsit venném saját részre. Annyi "bibi" lehet vele, hogy a nem negykerek meghajtású 1.5 tsi motoros autók szerintem dq200-as dsg-vel mennek (7 s, "száraz ") , de mintha a negykerekes valtozatok ( azt hiszem van oktaviabol olyan) már olajos dsg-sek.
Én szeretem azt a motort amúgy. Viccesen takarékos tud lenni, és nem lusta
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
A költséghatékonyságot szem előtt tartva 1.4/1.5 TSI-t valasztanék.
Az 1.8 a 2.0-val azonos motorcsalád (EA888 Gen.3 az O3-ban, ill. Octavia 4-ben már Gen. 3 Evo), kimondottan drága a termosztát (thermal management unit) cseréje ha elromlik, többet fogyaszt min. 1 literrel, és bár nem nagy érvágás, kell az olajat utántölteni bele (3 db 2.0-ra alapozom ezt, mindegyikbe kellett, bárki bármit mond). Cserébe szebben forog, nyilván erősebb, és a dupla befecskendezésnek hála nem kokszosodik.
Szerk: Lehetséges, hogy az EA888 Gen.3 Evo csak 2.0 literes változatban készül [link].
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Köszi neked és focvisnek is!
Nekem is az 1.5 TSI a legszimpatikusabb, legfrissebb fejlesztés és tetszik a spiritmonitor eredmények is.
DSG is kérdés, szeretném, de már kezdem elengedni, a benzin motorokhoz a száraz jár és amúgy is rika köztük a DSG (dieselt nem szeretnék). Meg amúgy sokkal több nyűgje van mint, a manualnak, meg mélygarázsban parkolok...szóval jó lenne, de nem tudom, hogy sokkal előrébb lennék vele.
8 millió körül megjelentek a legújabb oktávok hahun, érdemes várni rájuk? Ujabb kérdés
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Dupla befecsit csak az EDM GTI kapta meg, Oktavban nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Mennyi időre, km-re tervezel, és mennyire fontos a minél kisebb fogyasztás?
Erre nem vennék mérget. Lásd: EA888 Gen.3 motorok. (Európa OK, talán még Japán és Ausztrália is. USA nem.)
Qru
MODERÁTOR
Az jo hir ha nem csak a gti kapta meg. Mondjuk a gyartonak nem nagyon eri meg, mert 2x annyi injektor kell ami nem olcso dolog...
#nincsbennetarcsi
tibbike01
őstag
Legalább 10 évre tervezek, a mostani autóm 2004es Seat Leon már 8éve van meg, hű gazdája vagyok. Egyre többet pályázunk Budapest Debrecen között (gyerkőc miatt), és kell a kombi, kell a 6ik sebesség és a lóerő.
A fogyasztás nem a legfontosabb tényező, de gondolva a jövőre jó lenne 7l alatt tartani, de inkább 6-6.5l.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ha 10 evre tervezel akkor a szaraz dsg-t elbol felejtsd el.
#nincsbennetarcsi
K Norbi
addikt
BCB
Már én is tervezem lecserélni az 1000 éves sólymot
(#203273) F_Zolee
Az a baj, mióta ültem új autókba kéne a jó csendesség, jobb komfort, meg az erő..
Golfba csak nyavalygok, kirázza a belem, zajos.
Tegnap mentem autópályán 140Km úgy száltam ki mint akit agyon vertek.
Elég volt magamhoz térni.
[ Szerkesztve ]
F_Zolee
veterán
Nálam marad. Újabb autóval csak sokkal több nyűg lesz. Elektromos/hibrid kéne de az megfizethetetlen.
tibbike01
őstag
Nagy mázlista lesz, aki megveszi tőled!
molnarpeter
nagyúr
Szerintem 1.4 TSI kézivel, koksz tisztítás valószínű olcsóbb, mint egy nagyobb motor plusz fogyasztása…
tibbike01
őstag
Tiédbe mennyi km van?
Ha jobban bírná a pályázást, akkor nálam is maradna még pár évig, pláné, hogy most kapott új 4évszakos gumikat.
Molnarpeti: kb milyen időközönként esedékes a koksz tisztítás ezeknél a gépeknél? Illetve mennyibe kerül ez a mutatvány? Vezérléssel mizu az 1.5 TSI-nél? Valami 160ezer km rémlik, de nem vagyok toppon.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
8 ért már van jó Ford is [link]
F_Zolee
veterán
288 lesz.
tibbike01
őstag
Patika! csak ez a szín nem gyere be. Amúgy a VAG-on kívül még a Ford, amibe szívesen beülnék.
tibbike01
őstag
Ebben a powershift váltó van, amit annyira szidnak?
K Norbi
addikt
Nem tudom, de azt igen hogy újonnan volt kb 5-6
Most meg 8
Szerintem az, és egy 3 hengeres varrógép hatja. (A színe nekem speciel nagyon bejön, egyéni preferencia.)
1.4 VS 1.5 TSI fogyasztás témában BigBlackDog véleményére kíváncsi vagyok, gyanús, hogy az Ő eTSI-je kevésbé gazdaságos a korábbi 1.4 TSI Leonjánál.
imyourfriend
őstag
Korábban egy fb csoportban rákérdeztem, mivel egy illető épp 1.5 tsi-vel kapcsolatban érdeklődött, 6-6.5 liter környéki átlagot mondott ami már egészen jónak mondható. Mivel tapasztalatom nincs benzinessel így kíváncsi vagyok egy csoportban használt darab adataira.
3 hengeres varrógép
Paxker315
addikt
pedig én elgondolkodnék akár toyota-lexus hibriden is..
IS300H pl élhető választás lenne Számodra : ) 8M-ig vannak szinte alig futottak is : )
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU ~193k kilométer futás.
Lassan 5 éve van a tulajdonomban, kor és futott kilométer alapján karbantartást tervezek.
Fix csere:
-Vezérlés készlet vízpumpával (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hosszbordás szíj készlet (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hűtőfolyadék
Tartályon G12 felirat van egy füzet ikonnal, de a kezelésiben G12+ vagy TL-VW 774F előírást említ, legalább 40%(-25°C) keverékkel, maximum 60%(-40°C) keverékkel.
Visszaolvasva 3 liter G12 és 3 liter desztilláltvíz fog kelleni.
Itt van egy kis kavar, mert G12 találtam FEBI BILSTEIN 01381 találtam, ami csak a VW TL 774 D tudja és nem az F végű előírást. Legfeljebb kap MOTUL AUTO COOL OPTIMAL -37°C, ami tudja a G12 és a G12+ / D és F előírást is.
-Gyújtógyertyák (Szervizfüzet szerint 60k km vagy 4 év, kicsit túlhordtam)
7zap szerint NGK BKUR6ET-10 vagy BERU 14FGH-7DTURX /Z90 kell bele.
Berut rakott bele a szerelő megvétel után. Beru katalógus ajánlja még a Beru UPT2(csoda Formula 1 technológiás) gyertyákat, ami olcsóbb a fenti kettőnél.
Felvetődött még:
-Főtengely szíjtárcsa?
-Főtengely szimering?
-Generátor szabadonfutó? (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Generátor szénkefe csere? Ezt BMW motor generálos videókban láttam, hogy cserélték.
Olyan infót találtam a neten, hogy az még ráér, mert kb. 250k kilométer az élettartalma.
-Fojtószelep takarítás és tanítás?
-Termosztát?
Tavasszal klímagáztöltet cserét is akarok.
Segítsetek már kérlek tisztázni a dolgokat, mit kell/érdemes cserélni. 😊
Esetleg valamit kihagytam?
Köszi: grizlisandor
szilas103
csendes tag
Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne. Adott egy Octavia 1u2 motorja 1.4/16v Bca, folytószelep és Egr takarítás után vagyok, előtte minimálisan hullámzott az alpjárat. Tömítések is cserélve lettek, csövek nem lyukasak, fals levegő nincs. Első indítás után szép alapjárat volt, vette a fordulatot is, hagytam melegedni olajcseréhez, pár perc elteltével újabb fordulatszám emelésnél az autó 2000 fordulatnál visszaesett majdnem leállt, azóta alapjárat össze vissza megy 400-1200 között szabálytalanul. Gázadásra megtorpan, ledadog, erőtlen, felvillan az EPC lámpa darabig vílágít majd elalszik. Check engine nem világít. Hibakód P0106 Erőátvitel. Map szenzor cserélve lett benne, egy rövid időre jobb lett az autó működése (kb5 perc). Merre induljak tovább, teljesen tanácstalan vagyok.
Nemhiszem, hogy összefügg vele, de most vettem észre a bal index 3szor gyorsabban villg, és izzó nincs kiégve. Köszönöm a válaszokat, ötleteket
tibbike01
őstag
Köszi, de kell a kombi, meg a nem szeretném vakarni a fejemet, ha szervízbe kell vinni. Olyan gyorsan repülnek az évek, ezek meg többnyire 2013-2014esek, már most 10 évesek.
Corolla tetszene az 1.5 benzin motorral CVT-vel kombiba, de ilyen konfigban nagyon ritka és drága is.
Focvis: az 1.5 ecoboost az 4 hengeres. Az 1.0 a 3 hengeres.
[ Szerkesztve ]
Nézz utána alaposan, mindenhol azt olvastam, hogy az Mk4. Focus 1.5 benzinese bizony csak 3 hengeres.
Paxker315
addikt
az a corolla 1.5 toyota benzines is 3 henger : )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
dozó
tag
Sziasztok! Szakmai kérdésem lenne. Adott egy Octavia 1u2 motorja 1.4/16v Bca, folytószelep és Egr takarítás után vagyok, előtte minimálisan hullámzott az alpjárat.
Takarítás után, ha a folytószelep fel tanítása nem történt meg akkor azzal kell kezdeni.
[ Szerkesztve ]
tibbike01
őstag
Igazad van, most túrtam a netet. A 182 lovasban van 4 henger.
Ezt az új Octavia tesztet láttátok már? 55 perc tömény fikázás Elég lehangoló.
Asbee
veterán
Vezérlésből gyárit elég jó áron meglehet kapni. Kaufferen szerzik be azt hiszem legolcsóbban, érdemes azt. Hűtőfolyadék sima g12. Simán leengedve rátöltve, nem fog belemenni a 6 liter. Gyertya NGK BKUR6ET-10 legjobb bele. Főtengely szimmering, ha nem engedi az olajat, felesleges addig levenni a váltót. Szabadonfutó, generátor, egy jó szerelő megmondja kell-e vele foglalkozni. Fojtószelepre érdemes ránézni, de ha nincs semmi anomália azzal sem kell sos foglalkozni. Termosztátot látod majd hogy nem melegszik rendesen a vized. nem áll pontosan mutató szerint 90 fokon. Akkor kell cserélni. Én a gyárit nem bolygatnám amíg nem döglik be, mert rengeteg utángyártott szar, és heteket bírnak csak. Wahlerrel jó a tapasztalat, nekem is az van benne 2 éve lassan és bírja, vagy a gyárit megkell venni.
[ Szerkesztve ]
szilas103
csendes tag
Elég ármatalanítani hozzá az autót, vagy program kell mindenképp? (előbbi meg volt)
K Norbi
addikt
MM
őstag
#203284 Paxker315:
#203287 tibbike01:
Akkor meg is érkeztünk a Hybrid Mondeo kombihoz, amiből 8 M-ért 3 évesek vannak, nem 6-8 évesek, nint a Lexusból. (Ha fontos, hogy benzin és automata váltó)
[ Szerkesztve ]
grizlisandor
addikt
Nem rendelhető egy ideje Kauffernél a gyári készlet.
Hűtőfolyadék értem én, de nem tudja a TL-VW 774F szabványt, amit kér a könyv, vagy létezik olyan G12, ami teljesíti?
Bizalmatlan vagyok az NGKval.
A víz hőmérséklete fokozatosan emelkedik.
Csak 18 éve lesz.
(#203286) szilas103:
Nálam az 1.6 BGU Alteánál az egyenetlen alapjáratot a szerelő egy injektortisztítás és szívósor takarítás és tömítéscseréjévél oldotta meg, mert már a régi tömítések nem igazán látták el a feladatukat.
Asbee
veterán
Ugyanez a motor csak bse, mindig sima g12 volt benne. Motorfelújításnál mikor szétvolt bombázva semmi jele nem volt, hogy gond lenne vele. Ment is ugyanúgy újra az. Olyan vezérlést választanék amiben a vízpumpa rotor része fém, vagy úgy válogatnám össze, ha nem gyári. NGK-val semmi baj nincs. Ez a motor azt a 3 polusú gyertyát szereti a legjobban, gyárilag is olyannal jött. Felesleges ilyen olyan hiperszuper bele. Ha az ngk-t nem akarod, van alternatíva, de ez a 3 pólusú legyen.
Amivel nincs baj minek cserélni? Igazából a fél autót kicserélheted, mert 18 éves, de van értelme? Ha már nem jó a termosztát, úgyis látni fogod, hogy nem áll be a vízhőd rendesen. Baja nem lesz tőle semminek ha úgy használod míg 10 perc alatt nem cserélik.
tibbike01
őstag
Jó, hát ezekben én is széles mosollyal ülnék olyat mutass, ami 7 milla körül van.
MM: miért akar mindenki a hybridre rábeszélni? De komolyan. Én félek a szervízigénytől, a nehéz akkupakktól, nem találok majd szerelőt..stb. Vagy ez már régi berögződés?
K Norbi
addikt
Paxker315
addikt
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- ASUS TUF B360M-PLUS GAMING s1151v2 Alaplap eladó
- Gainward GeForce GTX 1660 SUPER GHOST 6GB GDDR6 192bit eladó!
- 2x 2GB DDR3 ELIXIR 1Rx8 PC3-10600S-9-10-B2 1333 (M2S2G64CB88B5N-CG)
- MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC - csavarmatricás
- Intel Core i7-9700F, 8 Core, 3.00GHz, 12MB, LGA1151, 14nm, eladó ajándék hűtővel